خواص باورنکردنی نمک صورتی هیمالیا

(سیارک)  : نمک صورتی هیمالیا در سراسر جهان ازنظر بسیاری از افراد، به‌عنوان خالص‌ترین شکل نمک موجود بر روی کره زمین مدنظر قرار دارد. حدود 200 میلیون سال پیش لایه‌های نمک هیمالیا متبلور شده با گدازه‌های آتش‌فشانی پوشیده شده بود. این شرایط مواد معدنی دارای ارزش پتانسیل میلیون‌ها ساله را از قرار گرفتن در معرض آلودگی زمین و آلودگی هوایی محافظت کرده که دیگر مواد معدنی طبیعی ما متأسفانه به این آلودگی‌ها تن درداده‌اند. به همین دلیل امروزه نمک صورتی هیمالیا از دل کوه‌های هیمالیا به‌صورت دستی استخراج می‌شود تا استفاده از آن در آشپزخانه شما امکان‌پذیر شود. خواص مواد معدنی و آهن با چگالی بالا یافت شده در درون این نمک همان چیزی است که موجب رنگ سرخ، صورتی خالص در بلور های آن می‌شود.

مزایای استفاده مداوم از نمک صورتی هیمالیا جایگزینی نمک با نمک صورتی هیمالیا می‌تواند یکی از مفیدترین اقدامات شما در رابطه با مصرف چاشنی‌های غذایی و اثرات سلامت باشد. در ابتدا زمانی که این جایگزینی صورت می‌گیرد، مقدار نمک مصرفی فرد به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. به این دلیل که نمک هیمالیا دارای طعم دهندگی شوری بسیار قوی نمک است که منجر به نیاز به پاشیدن و آسیاب کردن مقدار کمتری از این نمک در مواد غذایی به‌منظور لذت بردن از طعم شور می‌شود. در اینجا به چند مزیت قانع‌کننده بیشتر جهت مصرف نمک صورتی هیمالیا به‌صورت مداوم می‌پردازیم:
1. بهبود و تقویت استحکام استخوان ها
2. کمک به بازسازی الگوهای خواب
3. تقویت سیستم گردش خون در سراسر بدن
4. مؤثر در جلوگیری از بروز گرفتگی عضلانی
5. فراهم‌سازی امکان حفظ مواد مغذی در بدن
6. قابلیت دفع سموم داخلی بدن
7. کمک‌رسانی به هر دو مورد سوخت‌وساز بدن و مشکلات گوارشی
گذشته از این لیست، دلایل متعدد زیادی برای استفاده از نمک صورتی هیمالیا در عوض هر نوع دیگری از نمک وجود دارد. همراه با دیگر ویتامین‌ها و مواد معدنی، این نمک منبع غنی موارد ذیل است:
 پتاسیم
 کلسیم
 آهن
 فلوراید
 روی
آنچه، این عناصر به‌صورت مشترک حاوی آن هستند این است که همه آن‌ها یک بخش ضروری از رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم محسوب می‌شوند. تصور این‌که یک منبع غذایی قادر به تأمین بسیاری از مواد معدنی موردنیاز بدن انسان باشد موجب می‌شود تا نمک صورتی هیمالیا به یک گزینه بسیار باارزش تبدیل شود.(سیارک

راه‌کارهایی برای افزون نمک هیمالیا به عادات غذایی خود با در دسترس قرار داشتن آسان نمک هیمالیا صورتی در بسیاری از سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های بهداشتی، و فروشگاه‌های مجازی امروزه، یکی از ساده‌ترین راه‌های افزودن آن به وعده‌های غذایی خود استفاده از یک ظرف نمک معمولی مانند یک ادویه ساب و یا نمک‌پاش است. این ظروف به شیوه مشابه مانند موارد استفاده اکثر ما از نمک و نمک دریایی استفاده می‌شود، و نمک هیمالیا نیز در حال حاضر به همین صورت بسته‌بندی و عرضه می‌گردد. شما می‌توانید نمک هیمالیا را به طور مستقیم بر روی وعده‌های غذایی و یا داخل غذای در حال پخت بپاشید و یا آسیا کنید، به‌این‌ترتیب با دیدن بلوره‌های بزرگ سنگ مانندی که قبلاً با آن مواجه شده‌اید وحشت نخواهید کرد. برای آن دسته از افرادی که تأکید زیادی بر بهره بردن از تمام مزایای این ماده دارند، این نمک به‌صورت بسته‌بندی آماده جهت استفاده در رستوران‌ها، در حین سفر یا در هرجایی دور از خانه یافت می‌شود.

گزینه‌های دیگر برای جذب خواص نمک صورتی هیمالیا
1. حمام سم‌زدایی- استفاده و حل کردن بلورهای نمک هیمالیا در وان حمام گرم و غوطه‌ور شدن در آن نه‌تنها موجب سم‌زدایی پوست و بدن شما می‌شود بلکه هم‌زمان امکان جذب خواص منتشرشده نمک در سراسر آ ب را برای شما فراهم می‌سازد.(سیارک
2. لامپ‌های نمک هیمالیا – لامپ‌های سنگ نمک با هزینه ناچیزی در دسترس قرار دارند و استفاده از آن در سراسر خانه توصیه می‌شود، گفته می‌شود کاربرد این لامپ‌ها ازنظر کاهش افسردگی، علائم آلرژی فصلی، آسم و افزایش سطح ملاتونین در کمک به ایجاد آرامش و خواب راحت سودمند است.
3. حالت تهوع در زمان حرکت- توصیه‌ای در مورد حالت تهوع در حین سفر، خیس کردن یک حوله در محلول آب و نمک صورتی هیمالیا است، حوله را بتابانید و در طی مدت‌زمان سفر آن را به دور گردن خود بپیچید. عناصر آرامش‌بخش نمک به کاهش تنش و حالت تهوع کمک خواهد کرد.
تجربه ثابت کرده است
قطعاً در زمان استفاده درست از نمک صورتی هیمالیا جوانب مثبت بر هرگونه نکته منفی شناخته‌شده ارجحیت خواهد داشت. تطبیق‌پذیری و پیچیدگی این ماده معدنی خالص، آن را به جزئی اساسی و روزافزون در خانه‌های بسیاری از افرادی که به‌سلامتی خود و خانواده‌شان اهمیت می‌دهند تبدیل کرده است. نمک همیشه یکی از ادویه‌ها با مصرف بالا خواهد بود و اغلب در دنیای امروزی ما به‌صورت افراطی مورداستفاده قرار می‌گیرد، با جایگزینی این ماده بکر و غیرقابل‌دسترس سابق، شکل طبیعی نمک صورتی هیمالیا می‌تواند برای ایجاد تحولی در مقوله سلامت فراگیر و سلامت فردی مؤثر باشد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • مژده س :

    نمی توانیم مطمئن باشیم که تمام جنبه های مثبت این محصول درست باشد یا خیر؛ اما حدس می زنم زمان به آن پاسخ دهد، شنیده ام طعم فوق العاده دارد و کلا نمک صورتی هیمالیا در تمام غذاها باعث طعم فوق العاده می شود نمی دانم در ایران از کجا تهیه کنیم .

    1397/8/5 19:56
  • سعید :

    نمک صورتی هیمالیا عمدتاً در کوههای هیمالیا استخراج می شود. تولید اصلی آن در پاکستان متمرکز است ، کشوری که هیچ شرکت بزرگ صنعتی آلوده کننده محیط زیست ندارد. طی 250 میلیون سال گذشته ، تحت فشار شدید تکتونیکی رسیده می شود ، جو روی آن تأثیر نمی گذارد ، بنابراین ، این محصول حاوی مواد مضر نیست. روش استخراج آن از دوران باستان تا به امروز به هیچ وجه تغییر نکرده است - به صورت دستی و بدون استفاده از مواد منفجره ، سپس نمک در آفتاب خشک می شود. این به ما امکان می دهد محصول را به عنوان سازگار با محیط زیست طبقه بندی کنیم. اول از همه ، نمک صورتی به دلیل ترکیب غنی خود مشهور است - شامل بیش از 90 عنصر اثری از جمله مس ، پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم و سایر موارد است. بنابراین ، نمک هیمالیا در وهله اول برای بهینه سازی دستگاه گوارش ایده آل است ، به ویژه ، از یبوست جلوگیری می کند. علاوه بر این ، تأثیر مفیدی بر وضعیت مفاصل دارد ، درد را از بین می برد ، قدرت استخوان را افزایش می دهد ، متابولیسم را سرعت می بخشد ، فشار خون و قند خون را عادی می کند. برخی از پزشکان برای تقویت ایمنی و عادی سازی وضعیت روانی ، نمک صورتی را در رژیم غذایی یا جایگزین کردن آن با نمک غذایی معمول ، توصیه می کنند. در فصل سرماخوردگی ، نمک صورتی در ترکیب محلول ها ضروری است - به احتقان بینی کمک می کند ، تورم گلو را تسکین می دهد و درد ناشی از فرآیندهای التهابی در حفره دهان را کاهش می دهد. با وجود مزایای بارز نمک صورتی ، هنوز هم موارد منع مصرف زیادی در مورد استفاده از آن وجود دارد. برای استفاده خانم ها در اواخر بارداری توصیه نمی شود. مانند هر نمک دیگر ، هیمالیا (و کریمه) می تواند رشد تومورهای خوش خیم و بدخیم را تحریک کند. علاوه بر این ، توصیه می شود از مصرف آن برای ترومبوفلبیت ، واریس ، نارسایی وریدی استفاده نشود. و با نارسایی مزمن کلیه و سل ، استفاده از نمک صورتی خطرناک تلقی می شود.

    1399/4/5 0:23

بیشتر بخوانید