ویتامین ای - Vitamin E

 

ویتامین ای چیست؟

ویتامین ای یک ماده محلول در چربی است، نام دیگر آن توکوفرول است . این مسئولیت عملکرد سیستم تولید مثل را مسئول می کند، پروسه پیری را کند می کند. این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد اشعه قدرتمند خورشید است، بلوغ سلول های زاینده را افزایش می دهد، اسپرماتوژنز را فعال می کند، ویتامین E عملکردهای غدد پستان را تقویت می کند. ویتامین ای، ضروری برای سلامت زنان، مخصوصا هنگام برنامه ریزی برای بارداری است.

 

اثرات مفید توکوفرول بر سیستم عصبی، کبد، چشم، عروق خونی، پوست و سایر اندامها به علت بیماری شناخته شده است. و اغلب شما می توانید اطلاعاتی را که توکوفرول به مفهوم آن کمک می کند پیدا کنید.

در حال حاضر ما سعی خواهیم کرد آن را کشف کنیم. و در همان زمان - برای نشان دادن اسرار دیگری از ویتامین اصلی "جوانان و باروری".

چگونه جهان توکوفرول را شناخت ؟ تحت نام "توکوفرول"، 8 نوع کربوهیدرات اشباع شده معمولا معنی دارند، که شایع ترین آنها آلفا توکوفرول است که بیشترین فعالیت را دارد. ماده ی E مربوط به ویتامین های محلول در چربی است.

دانشمندان دریافته اند: کافی است که فاکتور غذایی محلول در چربی را از رژیم یک زن باردار حذف کنید، جنین می میرد.کمبود ویتامین نیز تأثیرات مضر روی سلامت مردان دارد. در سال 1936، دانشمندان ابتدا عصاره ویتامین E را از روغن دانه های جوانه زدند و 2 سال بعد توکوفرول را سنتز کردند. اما تحقیقات علمی در آنجا متوقف نشد و به زودی دنیا متوجه شد که عامل E نه تنها بر سیستم تولید مثل تأثیر می گذارد، بلکه عملکردهای آن در یک موجود زنده نیز بسیار گسترده تر است.

ماده محلول در چربی، ویتامین ای خصوصیات آنتی اکسیدان موثر، ویتامین باروری، زیبایی و جوانی از ویژگی های این ویتامین محبوب نه تنها در پزشکی، بلکه لوازم آرایشی می باشد. 

در نتیجه مطالعات طولانی مدت، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مولکول های کاملا مشابه یک ویتامین E در طبیعت وجود ندارد. هر مولکول توکوفرول ترکیبی از هیدروژن، کربن و اکسیژن است، اما در هر مورد آن یک ترکیب منحصر به فرد است که مشابه نسخه های قبلی نیست.

ویتامین E یک محرک سیستم تولید مثل در تمام موجودات زنده و مسئول ادامه زندگی است. با توجه به این ویژگی ها، بسیاری از مردم این ماده را معجزه طبیعت می دانند.

در همین حال، محققان همچنان موفق به ایجاد ویتامین E در آزمایشگاه شدند. نسخه دارویی از این ماده قادر به انجام وظایف همان ویتامین طبیعی است.

تفاوت دیگر این است که تمام مولکولهای ویتامین مصنوعی یکسان هستند. انواع ویتامین ای هشت ترکیبات زیست شناختی (ویتامین) با توابع و خواص مرتبط است. آنها دو دسته از مواد تشکیل دهنده - توکوفرول ها و تکتوریولین ها را تشکیل می دهند. بسته به فرم، نام علمی ویتامین ها نیز تعیین می شود.

هر کدام از این کلاس ها اثر منحصر به فرد خود را بر روی انسان دارد، هرچند که در ترکیب داروهای پزشکی از هم جدا نیستند. آلفا توکوفرول فعال ترین است، شایع ترین شکل آن، d-alpha-tocopherol است و آنتی اکسیدان فعال ترین آن دلتا توکوفرول است.

 

در داروهای مختلف، بسته به اهداف آنها، اشکال و غلظت های مختلف ویتامین ای را به وجود می آورند، که این امکان را به حداکثر رساندن خواص بیولوژیکی ماده می دهد. نقش بیولوژیکی توکوفرول داستان نقش بیولوژیکی ویتامین ضد استریل در بدن انسان، احتمالا ارزش آن را از تاثیر ماده بر روی غشای سلولی آغاز می کند.

 

وضعیت غشاء به توکوفرول بستگی دارد، وظیفه اصلی آن انتقال مواد لازم مفید به سلول است. با این حال، ما هنوز از درس های زیست شناسی مدرسه به یاد می آوریم: در بدن، علاوه بر مواد مغذی، رادیکال های آزاد "زندگی می کنند"، در تلاش برای شکستن تعادل سالم در روند متابولیسم.

به صورت تصویری، در بدن انسان دائما مبارزه بین سلول های "خوب" و رادیکال های آزاد وجود دارد. و در این مرحله، ویتامین ای بازیکن اصلی است: مولکول های آن به سلول ها کمک می کند تا با "حملات" "مبارزه کنند".

Erythrocytes یک نمونه عالی از این روند است. وظیفه گلبول های قرمز این است که سلول های بدن را با اکسیژن تامین کند. اما گلبول های قرمز اغلب قربانی رادیکال های آزاد می شوند. به همین دلیل است که در صورت احساس نا امیدی ، مهم است که هر محصول حاوی ویتامین E را در مقادیر زیادی بخورید - بدن تقریبا فورا مراقبت از آن را درک می کند و در بلند مدت مکمل های ویتامین از کم خونی جلوگیری خواهد کرد.

 

آلفا توکوفرول از ایجاد پلاکت های بیش از حد جلوگیری می کند، از استاز خون (توقف یا کندی گردش خون) جلوگیری می کند، از تشکیل پلاک های کلسترول روی دیواره های رگ های خونی جلوگیری می کند. و این بدان معنی است که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای بیماری آترواسکلروز و نارسایی قلبی، فشار خون را کاهش می دهد، رگ های خونی را تقویت می کند. عملکرد سیستم تولید مثل (مرد و زن) تا حدود زیادی بستگی به اشباع ویتامین E در بدن دارد.

 

  • banner-7-1280x720.jpg

 

خواص ویتامین ای

چگونگی مصرف ویتامین e

جلوگیری از ایجاد آب مروارید

محافظت در برابر تشنج ها

کمک به رشد سریع عضلات، افزایش استقامت

بدن را از اثر دود سیگار محافظت می کند

سلامت روانی را بهبود می بخشد

سلول های کبدی را بازیابی می کند

عملکرد سلول های عصبی را بهبود می بخشد

سندرم PMS و یائسگی را تسهیل می کند

چرخه قاعدگی را اصلاح می کند

تولید اسپرم را افزایش می دهد

میل جنسی را افزایش می دهد

کیفیت پوست، مو، ناخن را بهبود می بخشد

مانع توسعه افسردگی، بی تفاوتی و ضعف می شود

ویتامین E برای زنان

طرز مصرف ویتامین ای 

باعث جریان یافتن خون طبیعی در رحم و تخمدان، تولید پروژسترون، تشکیل صحیح جفت در دوران بارداری، تسکین PMS و یائسگی، درمان ضایعات فیبرینی در غدد پستان.

ویتامین E برای مردان

مزایای ویتامین برای مردان این است که کار غده های جنسی را عادی سازد، افزایش قدرت و بهبود کیفیت اسپرم.

و همه این موارد  چیزی نیست که توکوفرول به "ویتامین جوانی" معروف شده است . خاصیت در توانایی خود برای کاهش روند پیری این ویتامین را به ویتامین جوانی معروف کرده است .

ویتامین E برای سیستم ایمنی

با توجه به این توانایی، ویتامین ای نقش آنتی اکسیدان در بدن را بازی می کند و همچنین توانایی سیستم ایمنی را افزایش می دهد. ویتامین ضروری برای ریه ها در کنار ویتامین A، سیستم تنفسی را از هوای آلوده محافظت می کند. خواص سودمند ویتامین ای برای پوست در توانایی تسریع بهبود زخم ها، کاهش زخم پس از سوختگی و جلوگیری از ظهور پیری می باشد.

 

vitamine-e_1620x800-e1479342244832.jpg

ویتامین E برای تشکیل کلاژن 

علاوه بر این، توانایی ویتامین E برای تأثیر بر تشکیل کلاژن و الاستین اثبات شده است، که اجازه می دهد بافت همبندی در شرایط مناسب حفظ شود. و در پایان قرن گذشته، دانشمندان توانایی منحصر به فردی از ویتامین E - توکوفرول را کشف کردند، ویتامین ای سرعت پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش دهد. همچنین اثربخشی ضد سرطان ویتامین ای، توانایی آن برای جلوگیری از تبدیل نیتریت به سرطان زا، از طریق آزمایش اثبات شده است. "سفر" ویتامین E در بدن انسان با گردش خون در بدن و در مرحله مصرف مواد غذایی است که غنی از این ماده مفید می باشد. جذب در روده شروع می شود. اما برای روند طبیعی این فرآیند، باید میزان مشخصی از چربی و صفرا وجود داشته باشد.

 

نبود این شرایط باعث می شود که بدن حدود 50 درصد از ویتامین مصرف شده را از بین ببرد. مرحله بعدی تشکیل یک مجموعه از اسیدهای چرب در بدن است که پس از آن وارد لنف و خون می شود. توکوفرول در حال حاضر در رگ های خونی با پروتئین ترکیب شده است و در این فرم به بافت ها و ارگان ها منتقل می شود. در مرحله بعد، آزاد شده از پروتئین ها و ترکیب با یک شریک جدید - ویتامین A، توکوفرول یک تابع جدید می گیرد - در فرآیند سنتز ubiquinone Q (مسئول حمل اکسیژن به طور مستقیم به سلول ها) شرکت می کند. خوب، آخرین مرحله از "سفر" ویتامین توسط بدن انسان، حذف است. توکوفرول قادر به نمایش در دو فرم است: به عنوان متابولیت و بدون تغییر فرم. در 90 درصد دفع مدفوع، 10 درصد با ادرار دفع می شود. مزایای ویتامین ای انسان با تمام خواص ویتامین E، معروف ترین مزایای بهداشت زنان است. به طور خاص، این توانایی افزایش احتمال برداشتن و ایمن شدن فرزندان است. اما این «استعداد» توکوفرول را به پایان نمی رساند.

خواص ضد پیری ویتامین E

ویتامین ای(E) قادر است تقریبا تمام سیستم ها و ارگان های انسان را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله خدماتی که بیشتر مشخص شده است عبارتند از: قادر به مهار فرآیند پیری وجلوگیری از ظهور رنگدانه پیری است. تقویت سیستم ایمنی بدن؛ در روند سنتز هورمون ها شرکت می کند؛ گردش خون و انعقاد خون را تحت تاثیر قرار می دهد، رگ های خونی را تقویت می کند، از بیماری های قلبی جلوگیری می کند؛ تسریع بازسازی بافت، تسریع بهبود زخم، کاهش زخم بر روی پوست؛ فشار خون پایین، سطح قند خون را کاهش می دهد.

 

و حتی این خواص مفید توکوفرول را به پایان نمی رساند. واحد اندازه گیری ویتامین ای یکی از مواد مغذی کمی است که واحدهای اندازه گیری باعث سردرگمی در میان مصرف کنندگان و گاهی اوقات حتی متخصصین پزشکی می شوند.

نحوه مصرف ویتامین ای

واقعیت این است که برای توکوفرول اغلب سه گزینه برای تعیین بین المللی استفاده می شود: IE؛ IU؛ ایو اما آنها دوز دارو را نشان نمی دهند، زیرا آنها زیست سازگاری را مشخص می کنند. و برای هر واحد ماده، حداقل مقدار داروی مصرفی که بدن می تواند، بخصوص گلبول های قرمز را تحت تاثیر قرار دهد.

اما اخیرا بیشتر و بیشتر به تعریف دوز در میلی گرم معروف است. در عین حال، هنگام تبدیل توکوفرول از واحدهای بین المللی به میلیگرم، مهم است که فرم آن را طبیعی یا مصنوعی در نظر بگیریم. 1 میلیگرم آلفا توکوفرول 1.49 درصد از IE طبیعی یا 2.22 درصد معادل مصنوعی IE است. دوز آنالوگ مصنوعی بالاتر خواهد بود زیرا فعالیت زیستی فرم دارویی توکوفرول تقریبا 2 برابر کمتر است. با این حال، تعریف دیگری از دوز ویتامین وجود دارد. این نیز به روش های مختلف نامیده می شود: شاخص روزانه، ارزش روزانه، ارزش روزانه (DV).

 

این دستگاه برای تعیین اشباع غذا با توکوفرول استفاده می شود. به عنوان مثال، می توانید محصول را با ویتامین ای - روغن زیتون و گندم اشباع کنید. یک قاشق غذاخوری حاوی 100 واحد از ارزش روزانه و یا 20.3 میلی گرم از آلفا توکوفرول است. بنابراین، مصرف 100٪ روزانه ویتامین E، لازم است. اما در بخش مشابهی از روغن آفتابگردان تنها 5.6 ​​میلی گرم ویتامین یا 28 درصد ارزش روزانه وجود خواهد داشت.

با این حال، مواد غذایی حاوی بیش از 20 درصد از مصرف روزانه توکوفرول با ویتامین بسیار اشباع می شود. بنابراین، به دنبال جداول دوز یا اشباع محصولات با ویتامین ها، برای جلوگیری از محاسبه نادرست میزان مصرف، مهم است بدانید که سیستم تعریف در مبنای خود نهفته است. میزان مصرف به عنوان ویتامین محلول در چربی، توکوفرول (ورود به بدن بیش از حد) به راحتی در تقریبا تمام بافت ها و سیستم های بدن انباشته می شود.

فعال ترین فرآیند انباشت در سلول های کبد، اریتروسیت ها، هیپوفیز، بیضه ها، ماهیچه ها و بافت چربی رخ می دهد.

 

گاهی اوقات اندازه تجمع این ویتامین خیلی زیاد است که موجب اختلال در عملکرد اندام ها و سیستم ها می شود. Hypervitaminosis، و همچنین کمبود ویتامین E می تواند باعث اختلال قابل مشاهده در بدن شود. و این مهم است که بدانیم چگونه می توان توکوفرول را قبل یا بعد از یک وعده غذا و در دوزهای مختلف مصرف کنیم.

sight-life-vitamin-D.jpg

 

چه مقدار ویتامین ای مصرف کنید؟

طریقه مصرف قرص ویتامین e

برخی از منابع نرخ روزانه برای بزرگسالان 10 تا 12 واحد IU را نشان می دهند، بعضی دیگر دوز روزانه را به 30 IU افزایش می دهند. در همین حال، یک فرمول وجود دارد، برای کودکان، این میزان بر اساس نسبت: 0.5 میلی گرم در هر کیلوگرم وزن تعیین می شود. برای نوزادان، دوز جداگانه از این ماده معمولا نشان داده نمی شود، زیرا میزان توکوفرول با شیر مادر به دست می آید.

طرز مصرف ویتامین ای ۴۰۰

برای بزرگسالان: 0.3 میلی گرم، ضرب وزن در کیلوگرم. اما این دوز را می توان با توجه به نیازهای ویژه بدن تنظیم کرد. عواملي كه نياز به دوز بيشتر ويتامين دارند: یک رژیم غذایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع ؛ یائسگی؛ چندین حاملگی؛ تهدید بارداری؛ سیگار کشیدن؛ ورزش شدید هیپویتامینوز به طور معمول و ویتامین E درمانی به میزان 100-400 میلی گرم استات توکوفرول است.

مادران باردار، شیرده، افراد پس از حمله قلبی و سکته مغزی، و همچنین با تشخیص "بیماری قلبی"، مصرف دارو به صورت جداگانه توسط پزشک شرکت تعیین می شود.

قرص ویتامینeچگونه مصرف شود

نحوه مصرف کپسول ژلاتینی ویتامین ای 400 واحد

مصرف دو روز قبل از آغاز قاعدگی و تا 3 روز بعد از شروع قاعدگی از عوارض و دردهای قاعدگی کم می کند.

 

جدول مصرف روزانه ویتامین E برای گروه های مختلف ( قرص ویتامینeچگونه مصرف شود )

مقدار مصرف ویتامین ای

 
رده سن میزان مصرف ویتامین e 
کودکان تا 12 ماه 3-5 میلی گرم
 کودکان 1-6 سال 5-7 میلی گرم
 کودکان 7-17 ساله 10-15 میلی گرم
مردان   10 میلی گرم
زنان   8 میلی گرم
باردار   10 میلی گرم
مادران شیرده   12-15 میلی گرم

 جدول مقدار مصرف ویتامین e                                  

 

منابع ویتامین ای

 

این واقعیت که ویتامین E یک ماده ضروری برای بدن است، اکنون روشن است، واقعیت این است که لازم است، ذخایر خود را به طور منظم بازگردانیم. به خصوص هنگامی که شما در نظر بگیرید که تقریبا 70٪ از ذخایر توکوفرول هر روز نیاز خود به ویتامین ای را از غذا تامین کنید، باید بدانید که چه مواد غذایی حاوی ویتامین ای در مقادیر کافی است.

حال سوال این است که طبیعی ترین منبع ویتامین ای چیست؟

منابع غذایی ویتامین ای

 ویتامین E یک ماده محلول در چربی است به این معنی که منبع اصلی آن غذاهای چرب است.

لیستی از غذاهایی که غنی از توکوفرول هستند، روغن های گیاهی از گیاه گندم، آفتابگردان، زیتون، ذرت، دانه کدو تنبل و همچنین در روغن پنبه دانه، روغن سویا و سویا وجود دارد.

برای حفظ خواص سودمند محصول، برای اهداف آشپزی بهتر است از آن در سالاد استفاده کنید و نه برای سرخ کردن.

در میان محصولاتی که حاوی ویتامین ای هستند، دانه ها، آجیل، حبوبات (به خصوص نخود و لوبیا)، کتان، جو، کبد(جگر)، زرده و شیر حاوی ویتامین E هستند. از محصولات گیاهی باید توجه داشته باشید که سبزیجات برگ سبز، قارچ، یونجه، تمشک، نان و سبزیجات را در نظر بگیرید.رژیم غذایی عالی ترکیبی از پنیر، روغن زیتون و چند قطره ویتامین است.

 

کمبود ویتامین ای در بدن و اثرات آن

در میان پزشکان و متخصصان تغذیه، این نظریه وجود دارد که یک فرد قادر به دریافت مصرف روزانه ویتامین E روزانه با غذا است و نیازی به مصرف بیشتر از مکمل های مصنوعی نیست. در همین حال، لازم به ذکر است: این قانون تنها در شرایط رژیم متعادل، پایبندی به یک شیوه زندگی سالم و عدم وجود بیماری هایی که بر روند هضم غذا تأثیر می گذارد، کار می کند.

چندین دسته از افراد در "منطقه خطر"  قرار دارند

 

اولین آنها نوزادان زودرس هستند که در آن روند جذب چربی به طور کامل تنظیم نشده است . معمولا وزن این کودکان بیش از یک و نیم کیلوگرم نیست. کمبود توکوفرول در نوزادان با انواع آسیب شبکیه و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی همراه است.

 

دسته دوم افراد مبتلا به بیماری هایی است که با هضم چربی مشکل دارند. در این مورد، بدن نه تنها در مورد ویتامین E، بلکه با هضم سایر مواد محلول در چربی نیز مشکل دارد. اغلب فقدان توکوفرول همراه با بیماری های سیستم عصبی، کاهش ایمنی، بیماری های ماهیچه و شبکیه همراه است. برای این دسته بندی، تنها راه بازگرداندن تعادل ویتامین، مصرف مکمل های ویتامین E در فرم محلول در آب است.

 

سومین رده - بیماران  گاستروآنترنتی است، که در آن روند جذب مواد مغذی ضعیف است. اول از همه، افراد مبتلا به کیسه صفرا با سنگ صفراوی، بیماری های کبدی (سیروز یا هپاتیت) را شامل می شود. علت عدم تعادل ویتامین می تواند یک روده بیمار باشد.

 علت کمبود ویتامین ای  اغلب تغذیه نامتعادل (تا گرسنگی) و پرهیز کامل از رژیم غذایی بدون چربی است.

 

shutterstock_381113728.jpg

علائم کمبود ویتامین ای

چگونه کمبود ویتامین E  را در خود و یا نزدیکان تشخیص دهیم؟

علائم هشدار دهنده کمبود ویتامین یا avitaminosis اولین نشانه کمبود ویتامین E ، دیستروفی عضلانی است (همانطور که مربوط به قلب است). در نتیجه این بیماری، فیبرهای عضلانی شکسته می شوند.

فرایندهای نئوپلاسم نیز درون کبد راه اندازی می شوند، دژنرسانس چربی تشخیص داده می شود و سطوح گلیکوژن کاهش می یابد.

کمبود ویتامین نیز روی خون تاثیر می گذارد - گلبول های قرمز کمتر تسریع می شوند. سیستم عصبی و تولید مثل در زنان و مردان دچار مشکل شده و مشکلات مربوط به تیروئید شروع می شود.

علائم کمبود ویتامین ای

بی توجهی
بی نظمی و خواب آلودگی
عصبانیت
سردرد
وخامت در کیفیت پوست
عدم تعادل متابولیکی (تغییر شدید در وزن در جهت افزایش یا کاهش).
برخی از محققان با اشاره به تجربیات خود، استدلال می کنند که توکوفرول قادر به تولید بیش از حد است و هیپربیتامینوز یک پدیده بسیار نادر است.

ویتامین ای تقریبا هیچ خواص سمی ندارد. اما اگر فردی که مدت زمان طولانی ویتامین E اسید را مصرف کرده بود، فشار خون، اسهال، نفخ و تهوع داشت، می توانیم فرض کنیم که براثر مصرف بیش از حد ویتامین است.

nuts-1736520_1920.jpg

 

سایر عوارض جانبی درصورت مصرف بیش از حد

آلرژی
خونریزی معده
حالت تهوع
اسهال
فشار خون کبد
تغییر در لخته شدن خون
در اوایل بارداری، خطر داشتن یک کودک مبتلا به نارسایی قلبی.
مسائل مربوط به استفاده از توکوفرول استات
واکنش های آلرژیک ناشی از حساسیت به دارو
انفارکتوس میوکارد و فشار خون بالا

در افراد دیابتی ممکن است که مصرف توکوفرول باعث کاهش دوز معمول انسولین شود.

بنابراین، مطلوب است که یک دوره از حداقل دوز شروع شود، به تدریج آن را افزایش دهند. برای مصرف  برای افراد مبتلا به بیماری قلبی و تهدید ترومبوآمبولی دارو با احتیاط.

علائم استفاده :
هیپویتامینوز  (مصرف بیش از حد یک یا چند ویتامین )
افزایش تمرینات جسمی؛
برنامه ریزی بارداری؛
ناباروری؛
نقض قاعدگی؛
تهدید سقط جنین؛
اختلالات اقليمی؛
اختلال عملکرد غدد ناحیه تناسلی مردان؛
نوراستنیا؛
بیماری های قلبی عروقی؛
بیماری کبد؛
پسوریازیس، درماتوز؛
بیماری های بافت عضلانی و مفاصل؛
بیماری های همراه با تب، بیماری های مزمن؛
صرع؛
سرطان، بهبودی از شیمی درمانی و جراحی؛
در حالی که سیگار کشیدن و مصرف الکل؛
سوء تغذیه؛
سن پیری
دوز دارو در هر یک به طور جداگانه توسط پزشک شرکت تعیین می شود.

 

foods-containing-vitamin-e.jpg

 

تداخل ویتامین ای با مواد دیگر

در صورت مصرف توکوفرول یا غذای غنی از ویتامین، اگر قاعده ترکیب عناصر شیمیایی را دنبال نکنید، نمیتوانید حداکثر جذب مواد توسط بدن را امیدوار کنید. 

بنابراین ترکیب همزمان مصرف ویتامین E و ...:

... سلنیوم - اثرات هر دو ماده را افزایش می دهد.
... آهن - باعث اکسیداسیون نمی شود، اگر Fe دوجانبه باشد، در موارد دیگر، ویتامین تخریب می شود؛
... پتاسیم - هضم و سنتز ویتامین K را نقض می کند؛
... ویتامین A - جذب ماده A را تسریع می کند.
... ویتامین C - خواص محافظتی توکوفرول افزایش می یابد؛
... انسولین - نیاز بدن به هورمون اضافی (برای افراد دیابتی وابسته به انسولین) را کاهش می دهد؛
... داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی، استروئیدها - اثر آن را افزایش می دهد؛
... رقیق کننده های خون - می تواند باعث خونریزی شود (اگر دوز ویتامین بالا باشد)؛
... در طول شیمی درمانی، درمان تابش - اثر بخشی درمان را کاهش می دهد.
کمبود توکوفرول باعث کاهش مقدار منیزیم در بدن می شود و مصرف روی یا زینک باعث افزایش E-hypovitaminosis (مصرف بیش از حد یک یا چند ویتامین اگر شما در حال حاضر داشته باشید).

کپسول های توکوفرول یا قرص ها با معده خالی جذب نمی شوند. ابتدا باید یک محصول حاوی چربی مصرف کنید و بعد از 30 دقیقه یک ویتامین دریافت کنید.

و آخرین: ترکیب کاملا ناسازگار - ویتامین ای و الکل. الکل کاملا خواص مفید توکوفرول را خنثی می کند.

مکمل های طبیعی ویتامین E
2 نوع آماده سازی حاوی ویتامین E در داروی جدید ارائه می شود :

با یک مکمل مصنوعی؛
مواد افزودنی زیست فعال با توکوفرول طبیعی (عصاره، تنتور از مواد اولیه گیاهی و حیوانی).
همچنین بین ترکیب چند منظوره و آماده سازی یکپارچه تقویت می شود. ترکیب اول ترکیبی از ویتامین های مختلف و عناصر کمیاب مفید است که شامل تنها یک ماده فعال - ویتامین E می باشد.

در مکمل ها
دوز توکوفرول در مکمل های غذایی به طور قابل توجهی کمتر از داروهای مورد استفاده برای درمان است، بنابراین مکمل های غذایی اغلب به عنوان وسیله ای برای پیشگیری استفاده می شود.

 

شکل دارویی ویتامین ای

امروزه آماده سازی با ماده ی آلفا توکوفرول در قرص ها، قرص ها، کپسول ها، در فرم مایع (محلول روغن، در قطره ها، در آمپول ها) موجود است. روش استفاده از دارو  بصورت خوراکی یا در پمادها و کرم ها بصورت موضعی استفاده می شود. با این حال، محبوب ترین گزینه ها در میان مصرف کنندگان قرص، کپسول و ویتامین در روغن است.

مزیت کپسول این است که آنها یک ترکیب آماده از چربی و توکوفرول هستند - ترکیبی که برای هضم لازم است. قبل و بعد از مصرف باید غذاهای چرب را بخوریم.

توکوفرول در روغن به شرح زیر استفاده می شود: در یک قطعه نان سیاه، قطره ای از ماده لازم را مصرف کنید و بخورید. چند قطره برای نوشیدن در روز در دستورالعمل های استفاده شده نشان داده شده است. با این حال، این فرم در بعضی از آنها می تواند عوارض جانبی را به صورت حالت تهوع یا حتی استفراغ ایجاد کند.

پس از مصرف ویتامین در فرم پودر یا قرص، شما نیاز به یک میان وعده سبک با حضور روغن گیاهی دارید(به عنوان مثال روغن زیتون در سالاد).

ویتامین مایع در روغن یک راه حل توکوفرول با غلظت تا 98 درصد است. این فرم در تزریق (داخل وریدی و عضلانی) و یا به عنوان یک داروی خارجی استفاده می شود. به خصوص راه حل محبوب به دست آمده در لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان یک پاناساکت برای پوست، وسیله ای برای رشد مو، یک ماده درمانی برای ناخن. اغلب این ویتامین بصورت ماده فعال در لوازم آرایشی است.

 

foods-high-in-vitamin-e-spinach.jpg

 

چگونگی حفظ ویتامین ای در مواد غذایی

متخصصان تغذیه نمی گویند که هیچ مکمل مصنوعی به طور کامل نمی تواند اثرات مفید بر بدن  و یا جایگزین ویتامین های طبیعی شود. اما همه چیز خیلی ساده نیست. کافی نیست که فهرستی از محصولات که توکوفرول بیشتری دارد را هر روز استفاده کنیم. مسئله اصلی در ذخیره سازی ویتامین E بصورت طبیعی از غذا این است که به درستی آماده شده باشد و این مهم است که بدانید کجا و چگونه ذخیره محصولات حاوی ویتامین E و همچنین آماده سازی برای حفظ مقدار حداکثر مواد مفید صورت گرفته است.

 

توکوفرول موجود در مواد غذایی حساس به حرارت، نور مستقیم  و قرار گرفتن در معرض هوا است. برای حفظ مواد مغذی در روغن های گیاهی، آنها نباید گرم شوند و به شکل سرد برای اضافه کردن به سالاد استفاده شوند. همچنین مهم است که ظروف حاوی روغن های گیاهی را در نور مستقیم خورشید (روی پنجره، میز) در ظروف باز نگهداری نکنید. و انجماد آن ها باعث می شود نیمی از محتوای ویتامین در غذا از بین برود. سبزیجات، میوه ها، سالاد، غنی از توکوفرول، باید بلافاصله پس از برش خورده شود.

آماده سازی دارویی، با داشتن ترکیب آن ماده آلفا توکوفرول، باید در یک ظرف بسته بندی شده و محافظت شده از نور خورشید باشد.

ویتامین مخلوط دستور العمل
در صورتی که کمبود ویتامین ای دارید و میل ندارید که از مکمل ها استفاده کنید شما می توانید به عنوان یک دارو مخلوط ویتامین طبیعی را خودتان درست کنید. به اندازه کافی 1-2 قاشق غذاخوری از عصاره خوشمزه را در روز مصرف و کمبود ویتامین ها را فراموش کنید.

مواد تشکیل دهنده:

انواع توت ها  1 کیلوگرم؛
گردو - 250 گرم؛
فندق - 250 گرم؛
عسل طبیعی - 500 گرم
همه تمیز، کاملا با عسل میکس کنید و در یخچال نگهداری کنید.

 

اثر ویتامین ای بر بدن زنان

چرخه قاعدگی به طور منظم یکی از شاخص های مهم بدن سالم یک زن است. نه تنها بارداری می تواند تاخیر در قاعدگی ایجاد کند. تغذیه نامتعادل، استرس، اختلالات هورمونی و بیماری اغلبمی تواند علت تاخیر در قاعدگی باشد. و برای عادی سازی چرخه قاعدگی در زنان، از مکمل های مبتنی بر ویتامین E استفاده می شود که می تواند وضعیت کلی بدن زن را بهبود بخشد و پروسه های لازم را در سیستم تولید مثل ایجاد کند.

برای درمان استفاده از قرص های توكوفرول یا تزریق، دوز معمولا توسط دکتر تعیین می شود. در همین حال، رایج ترین برنامه درمان برای قاعدگی تاخیری ،مصرف هر روز صبح 0.4 گرمی توکوفرولمی باشد.

ویتامین E در این موردچکاری انجام می دهد؟ رشد سریع اندومتری را به اندازه مورد نیاز برای شروع قاعدگی افزایش می دهد.

 

ویتامین ای در برنامه ریزی بارداری

حضور توکوفرول در دوزهای لازم برای بدن زن، جزء مهمی برای تولد و موفقیت در باروری است، زیرا اثر مثبتی بر سیستم تولید مثل دارد.شروع مصرف ویتامین در مرحله برنامه ریزی بارداری مطلوب است در این مرحله از سقط جنین و سایر عوارض جلوگیری خواهد شد.

تاثیر ویتامین ای در مرحله برنامه ریزی بارداری

روند تولید پروژسترون (هورمون لازم برای بلوغ تخمک و رشد جنین) را عادی میکند.
تقویت سیستم ایمنی بدن؛
تنظیم فشار خون؛
بهبود وضعیت پوست، جلوگیری از بروز علائم کشش؛
رشد رحم بصورت مناسب صورت می گیرد؛
به تشکیل طبیعی جفت کمک می کند؛
استقامت بدن را افزایش می دهد.
در این مرحله، دوز توصیه شده از ویتامین E به 400 IU روزانه (تنظیم به صورت جداگانه) می باشد. ویتامین از داروخانه تهیه و دو بار در روز مصرف شود. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که توکوفرول طبیعی مناسب تر است و این محصولات را در رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

ویتامین ای در بارداری

برای زنان باردار، مهم است که بدانند، تنها یک دکتر متخصص می تواند دوز مناسب را تعیین کند. شما نباید مکملهای غذایی را بصورت تجربی آزمایش کنید، چرا که اثرات مصرف بیش از حد یا هیپویتامینوزیس به طور عمده در سلامت کودک تاثیر می گذارد.

پذیرش دوز مناسب دارو، هورمون ها را تنظیم می کند، سمیت، ضعف، تورم، تشنج را کاهش می دهد و همچنین تاثیر مثبتی بر روی بافت رحم و سلول های جفت دارد.


با بالا رفتن سن، عملکرد باروری بدن زن کم می شود، تغییر هورمون ها، که اغلب موجب وخامت سلامت و خلق و خوی می شود. در طول این دوره بدن زن نیاز به توجه خاصی دارد. و توکوفرول نقش مهمی در کاهش سندرم کلاسیکتری دارد که متخصصین زنان اغلب به بیماران خود تجویز می کنند. فارماکولوژی مدرن پس از 45 مکمل مختلف مولتی ویتامین را ارائه می دهد و از منابع طبیعی ویتامین صحبت می کند، مهم است که در رژیم های غذایی از روغن های گیاهی و آجیل استفاده شود. اما بهتر است تعیین میزان لازم روزانه توکوفرول را به یک پزشک باتجربه و با انجام آزمایش روی بدن خود انجام دهید.

ویتامین ای و پستان

توکوفرول برای پستان ضروری است - به عملکرد طبیعی غدد پستان کمک می کند. از نقطه نظر زیبایی شناسی، چربی ویتامین E قادر به تقویت پوست، ایجاد سینه های انعطاف پذیرتر و محافظت در برابر علائم کششی در طی شیردهی است. در زنان و ماموگرافی، توکوفرول شناخته شده است و در درمان موستوپاتی و سایر بیماریهای غدد پستان موثر است.مجموعه ای از ویتامین A و E به خصوص در این زمینه، خود را ثابت کرده است . اما بسیار با دقت و تنها با نسخه پزشک به هنگام مخصوصادر زمان شیر دهی مادر و به منظور جلوگیری از hypervitaminosis در کودک شیرخوار. در طول این دوره، ایده آل است که یک مادر شیرده ویتامین E را به طور اختصاصی از منابع غذایی طبیعی دریافت کند.

10.jpg

 

آیا ویتامین ای یک ویتامین زنانه است؟

حتما شنیده اید که ویتامین E یک ماده منحصرا "زنانه" است که مسئول سلامت جنین های ضعیف است. با این حال، توکوفرول به همان اندازه که برای زنان مفید و لازم است برای مردان هم مفید است.

پس چرا و چگونه ویتامین ای برای مردان تجویز می شود؟

علاوه بر تاثیر مثبت شناخته شده بر بدن انسان، توکوفرول به سادگی برای جنسیت قوی تر ضروری است، زیرا تنها:

تنظیم هورمون ها و محافظت از تستوسترون از تخریب؛
افزایش فعالیت زیستی اسپرم؛
خون رسانی به اندام تناسلی را بهبود می بخشد؛
باروری را افزایش می دهد؛
مانع از رشد ناباروری می شود.
کمبود توکوفرول نه تنها بر سیستم تولید مثل تاثیر می گذارد، بلکه خطر بیماری عضلات، قلب و عروق خونی را افزایش می دهد که منجر به کاهش متابولیسم می شود.

نحوه خوردن ویتامین e

تحقیقات نشان داده که حداقل نیاز روزانه ویتامین E در مردان  حدود 10 میلی گرم است، برای اهداف درمانی (به عنوان مثال، پروستات) مجاز است بالا بردن دوز روزانه به حد مجاز تا 300 میلی گرم.( برای زمان خوردن ویتامین ها مقاله بهترین زمان مصرف ویتامین و مولتی ویتامین ها را بخوانید)

آیا همه اثرات ویتامین E بر بدن مردان همین است. آزمایش های اخیرنشان داده است که: توکوفرول بر فعالیت عضلانی بدنسازان و روند متابولیسم پروتئین تأثیر می گذارد. این بدان معنی است که می توان آن را به صورت صحیح در بدنسازی استفاده کرد، به عنوان وسیله ای برای کاهش خستگی و جلوگیری از آتروفی عضلانی. کمبود ویتامین باعث ضعف و هیپوتونی بدنسازان، سطح پتاسیم، فسفر، منیزیم شده و گلیکوژن و کراتین کاهش می دهد .

 

Vitamin E در لوازم آرایشی

احتمالا، اگر کسی تصمیم به برگزاری مسابقه برای مهمترین ویتامین برای زیبایی داشته باشد، جایزه بزرگ بدون شک به توکوفرول داده خواهد شد. دشوار است که مواد دیگری برای پوست، مو، ناخن مفیدتر از Vitamin E باشد. بیایید سعی کنیم جزئیات دقیق تر را بدانیم چه چیزی در توکوفرول مفید است و چگونه می توان آن را به منظور حفظ طراوت و جوانی برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار داد.

برای پوست
هر گونه تغییر در بدن - مثبت یا منفی - بلافاصله روی پوست تاثیر می گذارد. تحریک، آکنه، خشکی، ترک، لایه برداری، چین و چروک های اولیه ...

آیا حداقل یکی از این مشکلات را دارید؟ این احتمال وجود دارد که مشکل در فقدان توکوفرول باشد.

تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش، پوست را خشک وحالت الاستیک خود را از دست می دهد. در حال حاضر علاوه بر نور خورشید، تاثیر آب سخت لوله کشی های آب، اثرات باد و سرما و مواد شیمیایی خانگی و غیره را هم باید اضافه کرد.

اما ویتامین ای به بهبود زیبایی، نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. غنی سازی اپیدرم با اکسیژن نه تنها با کم کردن چین و چروک ها، علائم کششی، بلکه باعث بهبود بخشیدن زخم ها و ترک ها می شود، آنتی اکسیدان قوی است، روند پیری را کاهش می دهد و التهاب روی پوست را از بین می برد.

با توجه به این خواص، توکوفرول به اکثر ژل ها و لوسیون های بدن، کرم پا، دست و ناخن اضافه می شود. درمان های غنی از ویتامین در خانه آسان است. ساده ترین راه این است که کرم را با یک روغن آرایشی از قبیل گندم، جایگزین کنید. راه دوم این است که چند قطره از محلول روغن ویتامین ای را به محصول آماده شده اضافه کنید. موثرترین کار این است که لوازم آرایشی را با دستان خود، با توجه به ویژگی های پوست خود تهیه کنید.

تهیه لوسیون ویتامین ای 

نصف قاشق چای خوری گلیسیرین
1 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک؛
1 قاشق چایخوری روغن کرچک و کافور؛
10 قطره ویتامین E
طرز تهیه کرم بدن
بابونه را با آب جوش دم کنید (می تواند یک شب بماند) و فشاردهید. تمام مواد چرب، همراه با گلیسیرین را به عصاره گیاهی اضافه کنید. مواد را به آرامی مخلوط کنید، که قوام آن باید شبیه یک کرم ملایم باشد. مدت زمان استفاده تا بیش از 5 روز محصول نهایی را در یخچال می توانید نگهداری و استفاده کنید. برای خنثی کردن و از بین بردن خشکی اپیدرم استفاده کنید.        

bearded4-555555555 (13).jpg     

درمان علائم کششی شکم، سینه، ران 

مواد تشکیل دهنده:

روغن زیتون - 1 قاشق غذا خوری.
ویتامین E - 650 میلی گرم (محلول روغن 30٪).
اجزاء را کاملا مخلوط کنید. در طول ماساژ در مناطق مشکل اعمال شود. برای افزایش اثر، از صبح و عصر استفاده کنید.

ویتامین ای و پوست

ویتامین E باعث سفت شدن پوست صورت می شود. هزاران زن در سراسر جهان متقاعد شدند: برای پوست در اطراف چشم چیزی بهتر از روغن ویتامین E نیست که ناشی از حرکات ماساژ سبک است. توکوفرول یک داروخانه کامل برای پلک ها است. یکی از چند روش برای خلاص شدن از چروک های زیر چشم ویتامین E است. برای لب ها، ویتامین E در کرم ها در فصل های سرد ضروری است . نوجوانان از توکوفرول به عنوان درمان برای آکنه استفاده می کنند. برای مژه ها، توکوفرول را می توان بر اساس ریمل مژه و ابرو استفاده کرد: یک برس را در طول مژه بمالید و برای چند ساعت شستشو ندهید.

و البته، ما نباید ماسک های ویتامین برای صورت را فراموش کنیم، که در عرض چند دقیقه در خانه آسان تهیه می شود و نتیجه این روش ها برای سال ها پوستی زیبا داریم.

ماسک صورت با ویتامین ای

شماره 1:

خولان دریایی و کره کاکائو ، که با اندازه های مساوی مخلوط می شوند، می تواند صورت را جوان سازی کند .

شماره 2:ماسک صورت با ویتامین E

برای پاکسازی سلول های مرده پوست: ترکیبی از عسل، توکوفرول و سفید تخم مرغ را مخلوط کنید.

شماره 3:ماسک صورت با ویتامین E

از خامه ترش، آب لیمو، محلول عسل و روغن ویتامین قوی تر است.

شماره 4:ماسک صورت با ویتامین E

زرده تخم مرغ، عسل، شیر با اضافه کردن ویتامین.

شماره 5:ماسک صورت با ویتامین E

خیار رنده شده با 15 قطره استات توکوفرول. برای مرطوب کردن پوست

شماره 6:ماسک صورت با ویتامین E

از آب شفابخش آلوئه ورا، خامه ترش خالص و ویتامین ای 

شماره 6:ماسک صورت با ویتامین ای

اسکراب ماسک ویتامین نیز آسان است: "جو دوسر" با عسل، ماست، روغن زیتون و محلول توکوفرول مخلوط شود.

این فقط نمونه هایی از گزینه های ممکن برای ماسک های ویتامین است. اگر ماسک دیگری مورد نظر شما هست می توانید سایر محصولات مفید را مخلوط کنید، آنها را با کمی ویتامین ای ترکیب کنید.

 

 

خواص ویتامین ای برای مو

دانستن در مورد توانایی های بازسازی و تقویت ویتامین E، استفاده از این ماده در محصولات عجیب نیست. سرعت بخشیدن به فرآیندهای متابولیک در سلول های پوست سر، یک درمان عالی برای ریزش مو است، موها را درخشان کرده ، رشد آنها را تسریع می کند، شکنندگی و حشکی را از بین می برد. برای تقویت فولیکول، از روغن جوجوبا یا ججوبه، گندم، روغن باباآدم و توکوفرول محلول مناسبی برای موها درست می شود.

لوازم آرایشی آماده با اضافه کردن ویتامین ای یا ماسک های خانگی به شما کمک می کند تا موهای شاداب تری داشته باشید.

شماره 1:ماسک مو با ویتامین E
مخلوط 1 قاشق غذاخوری از ویتامین E، باباآدم، روغن زیتون و روغن بادام. به پوست سر بزنید، با یک حوله گرم موها را بپوشانید و چند ساعت بگذارید بماند. در صورت خشکی و شکنندگی زیاد موها و به عنوان مراقبتهای شدید، دو بار در هفته استفاده کنید.

شماره 2:ماسک مو با ویتامین E
یک قاشق چایخوری از ویتامین E و یک قاشق غذاخوری روغن زنجبیل و باباآدم را کمی گرم کنید و روی تمام طول موها بمالید. حداقل یک ساعت بماند و بعد با شامپو بشویید. چند بار در هفته و برای یک ماه تکرار کنید.

ویتامین ای در مواد مغذی موجود است. اما، همانطور که در مورد هر عنصر مفید دیگری تعادل را رعایت می کنید، بهتر است مراقب باشید که بدن مقدار کافی از توکوفرول را از منابع طبيعی خوشمزه و سالم دریافت کند و نه از مکمل های صنعتی.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید