ویتامین یو - Vitamin U

 

ویتامین U چیست؟

ویتامین U یا متیل متیونین سولفونیم یک پودر سفید با رنگ زرد با بوی خاص است، دارای خواص ضد آترسکلروتیک و ضد هیستامین می باشد. این ترکیب ابتدا در سال 1949 توسط زیست شناس آمریکایی Chini در مطالعه آب کلم کشف شد. در جریان تجزیه و تحلیل، دانشمند کشف کرد که یک عامل ناشناخته در ترکیب سبزیجات خام کمک می کند تا زخم معده را بهبود بخشد. بنابراین اختصاص داده شده ویتامین U، که نام خود را از کلمه انگلیسی "ulcus"، که به معنی "زخم" است. 
ماده ویتامین از اسید آمینه اسید ( متیونین ) حاوی گوگرد حاوی آلایاتیک غیرقابل جایگزینی تشکیل شده است ، این کمک دهنده گروههای متیل در بیوسنتز آدرنالین، کولین است.
 
جهت اصلی فعالیت ویتامین U بهبود غشاهای مخاطی ارگان های داخلی است. با توجه به این ویژگی، ویتامین عامل بهبود زخم است.
این ترکیب در نور تجزیه می شود، به راحتی در آب حل می شود، هیدروکرومیک، thermolabile. محلول در حلال، الکل، غیر فعال شده توسط اکسیداسیون می باشد. هنگامی که خنک، خشک شده، خواص سودمند ویتامین تغییر نمی کند (از دست دادن خواص از 2٪ تجاوز نمی کند).
 
دستورالعمل ها برای استفاده از مواد مغذی، علائم هیپو و هیپرتونیتامینوز را در نظر بگیرید، کدام محصولات شامل، چگونه بر دوره حاملگی تاثیر می گذارد.

 

خواص ویتامین U

توابع متیل متیونین در بدن انسان.
تشخیص، خنثی سازی و حذف مواد شیمیایی خطرناک. یکی از این ترکیبات، هیستامین است. این ماده در فرایند واکنش های التهابی در بدن منتشر می شود و تولید آب معده را افزایش می دهد که منجر به تورم دیواره های دستگاه گوارش و ظهور احساسات دردناک می شود. توانایی مواد مغذی برای خنثی سازی هیستامین باعث بهبود بخشیدن به دستگاه گوارش و کاهش شدت نشانه های علائم آلرژیک زیر می شود: مسمومیت غذایی، همراه با افزایش مدفوع، سوزش، حملات آسم، آسم برونش.
ویتامین یو زخم ها و فرسایش روی غشاهای مخاطی که در اندام دستگاه گوارش رخ می دهد، را بهبود می بخشد.
سطح اسیدیته در معده را عادی می کند، هضم را بهبود می بخشد. در بخش های مختلف دستگاه گوارش PH یکسان نیست. در مری، اسیدیته طبیعی 7 / 6-6 / 0، در معده خالی - 1.5 - 2.0، در عمق لایه اپیتلیال - 7.0، در منطقه آنترال متفاوت است از 1.3 تا 7.4، در  دوازدهه - 5.6 - 7.9، در روده کوچک - 7.5، در کولون - 9.0 بنابراین، S-methylmethionine محافظت از مخاط معده، حفظ سطح PH فیزیولوژیک طبیعی، که ایجاد مطلوب شرایط هضم نرمال بدون آسیب رساندن به دیواره های عضلانی.
ساختارهای پوست را بازسازی می کند. با توجه به این ویژگی، ترکیبات ویتامین مانند در درمان بیماری های مزمن پوست (شرمگاهی، درماتیت، پسوریازیس) و در زیبایی صورت استفاده می شود.کرم ها و ماسک های حاوی متیونین قرمزی پوست را از بین می برند، بازسازی پوست را تحریک می کنند، ظاهر مویرگ ها را کاهش می دهد، سلول ها را با رطوبت و اکسیژن اشباع می کند.
گردش خون در عروق آسیب دیده قلب و مغز را بهبود می بخشد . علاوه بر این، مواد از آسیب کبدی محافظت می کند، از ایجاد آترواسکلروز، جایگزینی بافت کبدی با چربی جلوگیری می کند.
مبارزه با افسردگی، از بین بردن شرایط عصبی.از ویتامین U هنگامی که داروهای استاندارد روانگردان نتیجه مثبتی دریافت نمی کنند استفاده می شود. متيل مليونين بر متابوليسم آدرنالين تأثير می گذارد و تغيير کلسترول بدن را کنترل می کند.
کمک به تولید کلاژن، محافظت بافت از تشکیل پتوز(افتادگی پلک)، نشانه های کشش، زخم که به عنوان یک نتیجه از کاهش سریع وزن ظاهر می شود. همچنین، این ترکیب بار بر روی مثانه را کاهش می دهد و ادرار را از آمونیاک در فرایند کاهش شدید پوند اضافی پاک می کند.
ویتامین U برای زنان باردار توصیه می شود، زیرا این ترکیب علائم سمیت را از بین می برد، باعث تقویت مو، جلوگیری از ایجاد عفونت سیستم ادراری می شود. علاوه بر این، برای زنانیکه از داروهای   ضد بارداری خوراکی و داروهای استروژن بالا استفاده میکنند، مفید است.
 
با توجه به این واقعیت است که متیونین در متابولیسم لیپید دخیل است و آنتی اکسیدان است، این ترکیب اغلب در مکمل های ورزشی موجود است. اگر چه ویتامین اثر آنابولیک نداشته باشد، چربی بدن از طریق رسوبات چربی حذف می شودو برای ورزشکاران مهم است که ازصورت آنها مراقبت می کند.
 
افرادی که سبزیجات تازه را برای مدت طولانی استفاده می کنندف علائم نارسایی احتمالی را در 90٪ موارد تجربه نمی کنند.
 

 

علائم کمبود ویتامین U

افزایش اسیدیته معده، همراه با آسیب به سطوح مخاطی معده، دوازدهه با تشکیل زخم، فرسایش
تشدید بیماری های التهابی دستگاه گوارش.
با کمبود مزمن S-methylmethionine بیش از 2 تا 5 سال، فرد مبتلا به گاستریت و زخم می شود.
 
hypervitaminosis ویتامین U  - تاثیری بر بدن انسان ندارد، زیرا این مواد مغذی یک ترکیب محلول در آب است و بیش از حد آن به سرعت از طریق ادرار دفع می شود.
 
محیط اسیدی در معده - شرایط اصلی برای جذب ویتامین. در صورت نقض ترشح اسید هیدروکلریک، جذب این ویتامین به شدت کاهش می یابد حتی با مصرف مواد مغذی در مقدار روزانه.
 
ویتامین U برای درمان بیماری های زیر توصیه می شود:
 
هپاتیت مزمن
کُله‌سیستیت (به انگلیسی: Cholecystitis) یعنی التهاب کیسه صفرا
یوزافاگیت(تحریک و التهاب بافت مری)
پارکینسون، آلزایمر
سیروز کبد، سندرم ژیلبرت (افزایش سطح بیلی روبین خون)
زخم معده، کولیت
دیابت
فتق دیافراگم
آترواسکلروز
عصبی، اختلالات روانی
سيستيت(التهاب در مثانه)
مولتیپل اسکلروزیس
کولسیستیت مزمن
بیماری قارچی
چاقی
دیستروفی ناشی از فقدان پروتئین در بدن پس از بیماری دیسمنزی
الکل
اعتیاد
اعتیاد به نیکوتین
زخم، جراحات در نتیجه تمرین ورزشی
پیری زودرس پوست و بافت.
ویتامین U برای استفاده از زنان برای بهبود وضعیت موها، تقویت ناخن، بهبود پوست، تسهیل جریان سندروم پیش از قاعدگی و تسکین خستگی مزمن نشان داده شده است.
 

 

موارد منع مصرف Vitamin U

نارسایی شدید کبدی یا کلیوی
حساسیت به دارو
هپاتیت ویروسی
کودکان زیر 6 سال
آنسفالوپاتی کبدی
عوارض جانبی مصرف Vitamin U
به ندرت در زمینه مصرف متیونین در بیماران عوارض جانبی ایجاد می کند. این موارد عبارتند از: تهوع، استفراغ، بثورات آلرژیک بر روی پوست، خارش، طعم ناخوشایند در دهان و کاهش فشار خون. گاهی اوقات بیماران تاکی کاردی( تند شدن‌ ضربان‌ قلب‌)، سردرگمی و بی قراری دارند. این علائم تجویز پس از تنظیم دوز مصرف ترکیب توسط پزشک  از بین می رود.
 

 

میزان مصرف ویتامین U

نحوه مصرف ویتامین U 

با توجه به این واقعیت که بدن انسان متیونین را به تنهایی تولید نمی کند، مهم است که تامین کننده سیستماتیک مواد ضد زخم از خارج فراهم شود.
 
نیاز فرد به ویتامین U بستگی به سن، جنس و محدوده 100 تا 300 میلی گرم در روز دارد. در دوران بارداری، این رقم 200 میلی گرم در روز است، در فعالیت های شدید ورزشی - 250، و در فصل رقابت (برای بدنسازان) به 450 افزایش می یابد.
 
بیماران مبتلا به مشکلات گوارشی نیاز به دوزهای بالاتری از ترکیبات مفید دارند. برای این دسته از مردم، حصول اطمینان از مصرف روزانه 200 تا 400 میلی گرم متیونین در روز است. ترجیحا، مصرف روزانه ویتامین U به صورت طبیعی و با غذای گیاهی وارد بدن می شود.
 
در عمل پزشکی متيل مليونين مصنوعی سنتز شده است. این دارو در قرص، کپسول، پودر، مایعات (اسپری) موجود است. با این حال، لازم است در نظر داشته باشید که اثربخشی چنین ماده ایی نسبت به ماده مغذی طبیعی که بخشی از آب سبزی است، 70 درصد پایین تر است.

 

منابع ویتامین U

فاکتور ضد زخم کجاست؟
بیشترین مقدار S-methylmethionine در غذاهای گیاهی متمرکز شده است.  مارچوبه. 100 گرم محصول حاوی 260 میلی گرم مواد مغذی است.
کلم سفید است. در 100 گرم یکلم سفید 85 میلی گرم مواد تشکیل دهنده متمرکز می شوند.
 
زردچوبه، جعفری، چغندرقند ، جوانه ها، گل کلم، ذرت به طور متوسط ​​غنی از متیونین هستند . محتوای ترکیبات ویتامین در این محصولات از 20 میلی گرم در هر 100 گرم ماده تجاوز نمی کند.
 
کمتر از 1 میلی گرم مواد مغذی در هر 100 گرم مواد غذایی در سیب زمینی، هویج، کدو تنبل، فلفل دلمه، اسفناج، چای سبز، موز متمرکز شده است.
 
ویتامین U نیز در محصولات حیوانی مثل شیر خام، کبد، زرده تخم مرغ وجود دارد، اما مقدار آن از 0.05 میلی گرم برای هر 100 گرم محصول بیشتر نیست.
 
به یاد داشته باشید، ایمنی ترکیب مفید در سبزیجات، محصولات جانبی، محصولات لبنی بستگی به شرایط ذخیره سازی و آماده سازی در پخت و پز دارد. هنگامیکه مواد غذایی به مدت 10 دقیقه جوشانده می شود، تنها 4 درصد متیونین تجزیه می شود، اما اگر روند عملیات حرارتی تا 30 دقیقه افزایش یابد، از دست رفتن مواد به میزان 13٪، 60 دقیقه - 65٪، 90 دقیقه - 100٪ از بین می رود.
 
از همه مهمتر، ویتامین U در چغندرقند ذخیره می شود، بنابراین برای افراد مبتلا به اختلالات دستگاه گوارش مفید است که در سالاد و منوی روزانه از چغندرقند استفاده کنند.
 

 

استفاده پیشگیرانه و درمانی از ویتامین U

امروزه، اثربخشی درمان با استفاده از ویتامین U یا متیل متیونین سولفونیم در مرحله مطالعه دقیق است. بیشترین مقدار تحقیق توسط چنی انجام شده است که در مورد بهبود 200 بیمار مبتلا به زخم معده پس از مصرف روزانه 1 لیتر آب کلم تازه بررسی شده است، در نتیجه آزمایش، دکتر کشف کرد که بهبودی در گروهی از بیماران که به طور سیستماتیک مصرف ویتامین ضد زخم را با مواد غذایی گیاهی مصرف می کردند دو برابر سریعتر از گروه شاهد بود که تحت درمان "استاندارد" بدون مکمل ویتامین U قرار گرفتند.
 
اعتقاد بر این است که بهترین نتیجه از درمان با آب کلم در میان بیماران مبتلا به زخم پپتیک، اسپاستیک، کولیت عفونی و هپاتیت مشاهده می شود.
 
برای بهبود پدیده های سوء هاضمه و نرمال شدن ترشحات معده، متیل متیونین سولفونیم کلرید 200 میلی گرم در روز به مدت 30 روز تجویز می شود.
 
در دیابت، آترواسکلروز، آسیب کبدی با کلروفرم، الکل، داروهای آرسنیک، 100 میلی گرم از ترکیب یک ساعت قبل از غذا 3-4 بار در روز به مدت 4 هفته تجویز می شود.
 

 

تعامل ویتامین U و سایر داروها

آنتی اسیدها جذب متیونین را کاهش می دهند.
آب و ویتامین های محلول در چربی، عناصر کمیاب بر سطح جذب عامل ضد زخمی تاثیر نمی گذارد.
S-methylmethionine به علت اثر متابولیسم بر متابولیسم اسیدهای نوکلئیک سلول های RNA را تحریک می کند.
ویتامین U اهدا کننده گروه های متیل در فرایند سنتز کراتین و کولین است .
متیونین در ترکیب با ویتامین های گروه B، فاموتییدین، کلرید سولفونیم، عملکرد مواد مغذی را افزایش می دهد و بهبود زخم ها را بر روی مخاط معده افزایش می دهد.
اسید نیکوتینیک (B3) همراه با ترکیبات U باعث افزایش آدرنالین می شود.
متیونین اثر فورازولیدون، لاناتوزیدا C را افزایش می دهد و اثر آنتی ژنیک نیتروگلیسیرین را افزایش می دهد.
اثر ویتامین U با مصرف داروهای ضد افسردگی و  لوودوپا،کاهش می یابد.
متیونین در ترکیب با لیپوکائین، سوخت و ساز فسفولیپید را در کبد افزایش و باعث جلوگیری از تشکیل رسوبات چربی در غدد میشود.
امروزه اطلاعاتی در مورد اثر ترکیب ویتامین و نوشیدنی های الکلی وجود ندارد.
 

 

ویتامین U و بارداری

"کلم" ویتامین بسیار مفید برای سم زدایی بدن زنان باردار است . متیونین ترکیبات فلزی سنگین مانند جیوه، سرب، کادمیوم را از کبد، پوست، استخوان ها، کلیه ها و ریه حذف می کند. علاوه بر این ماده، مقاومت بدن در برابر تابش را افزایش می دهد.
 
با توجه به این واقعیت که مواد مغذی در ایجاد ایمنی دخیل هستند، پزشکان توصیه نمی کنند که از این ترکیب در اولین ماههای بارداری استفاده کنند. این به خاطر این واقعیت است که در مراحل اولیه، ایمنی مادر آینده به طور طبیعی کاهش می یابد تا جنین در بدن رشد داشته باشد. در غیر این صورت، سقط جنین ممکن است رخ دهد. در نتیجه، از سه ماهه دوم، متیونین برای کودک و مادر بی ضرر است، زیرا این امر بر روند بارداری تأثیری ندارد. شما باید دارو را فقط پس از تجویز یک متخصص زنان  مصرف کنید. در غیر این صورت، یک عارضه جانبی ناشی از U-hypervitaminosis ممکن است باعث افزایش لخته شدن خون شود، که منجر به تشکیل لخته های خون می شود.
 
به عنوان یک قاعده، برای از بین بردن علائم سمیت اولیه (تهوع، استفراغ)، پزشکان مادران باردار را به سه قسمت تقسیم می کنند: سیانکوبالامین (B12)، اسید فولیک (B9) و متیونین.
 
ویتامین U سطح پروتئین را کاهش می دهد، جفت را تقویت می کند، نوسانات روحی روانی-عاطفی را به چالش می کشد، مقاومت بدن را برای سرماخوردگی افزایش می دهد، و مواد غذایی را به جنین می رساند. امروزه تأثیر یک ترکیب در دوره حاملگی به طور کامل مورد مطالعه قرار نگرفته است. طبق داده های ادبی، برخی از کارشناسان معتقدند که فقدان متیونین در رژیم غذایی مادر آینده منجر به نقض بستن لوله عصبی جنین می شود که منجر به انحراف در سیستم عصبی نوزاد می شود.

 

نتیجه گیری

S-methylmetonin یا "antiulcus factor" یک ماده ویتامین مشابه با اثرات آنتی هیستامین، ضد التهابی، لیپتوپروپیک است. این ترکیب متابولیسم دوازدهه را تقویت می کند، بازسازی سلول های مخاطی را تقویت می کند، کبد را از انباشت چربی محافظت می کند و از رشد آترواسکلروز جلوگیری می کند. ویتامین U در اروپا و ایالات متحده آمریکا به عنوان دارویی جداگانه برای درمان بیماری های دستگاه گوارش، فیبرومیالژیا (سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن) و افسردگی تحت علائم تجاری زیر استفاده می شود: Same Rx - Mood، Sam-Sulfate بفروش می رسد.
 
علاوه بر این، S-methylmetonin به عنوان یک افزودنی بیولوژیکی تولید شده در بازار آزاد ارائه می شود. ویتامین سنتز دارای طعم شیرین، بوی مشخصه "کلم" است و در مجاورت هوا خاصیت خود را از دست می دهد.
 
مشاهدات متعدد نشان می دهد که مزایای مصرف ماده مغذی در شکل طبیعی آن، که بخشی از مواد غذایی گیاهی است، 5 برابر بیشتر از میزان تولید شده از مکمل های دارویی و مصنوعی است.
 
متعادل بخورید و سالم باشید!

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید