چه غذاهایی را با تخم مرغ نخوریم

چه غذاهایی را با تخم مرغ نخوریم
چی رو با چی نخوریم
بعضی از مواد غذایی به بهترین وجه به طور جداگانه از تخم مرغ ها خورده می شوند.برای به دست آوردن بیشترین استفاده از محصولات غذایی و آسیب  نرساندن در هضم و جذب ببینیم، در زمان تغذیه روزانه کدام غذا ها را با تخم مرغ نخوریم؟ 
 
اگرچه تخم مرغ یکی از اساسی ترین و محبوب ترین غذاهایی است که به طور گسترده برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد، دانشمندان انگلیسی گفته اند کدام غذاها به خوبی با تخم مرغ ترکیب نمی شوند. 

تخم مرغ و میوه

خوردن سیب ، گلابی ، انگور ، آلو ، زردآلو و هندوانه پس از غذاهای پروتئینی از جمله تخم مرغ توصیه نمی شود. این را می توان با تفاوت در سرعت هضم غذا توضیح داد. میوه ها ظرف 15 دقیقه پس از مصرف هضم می شوند ، در حالی که هضم تخم مرغ بسیار بیشتر طول می کشد. تصور کنید در معده شما چه می گذرد!همزمان با میوه ها تخم مرغ نخورید، خوردن تخم مرغ با میوه ها، می تواند منجر به علائم ناخوشایند در روده ها ، تا اسهال شود. 

تخم مرغ و ماهی را در یک غذا ترکیب نکنید

 باید بدانید که اوویدین موجود در تخم مرغ می تواند ویتامین B7 را که غنی از ماهی های چرب است خنثی کند.برای جلوگیری از مشکل در جذب مواد مغذی ، باید بتوانید محصولات را به طرز شایسته ای ترکیب کنید. اسیدهای چرب مفید، امگا 3 با تخم ها جذب نمی شوند. بنابراین برای به دست آوردن حداکثر مزایا ، نباید از تخم مرغ با روغن زیتون ، آووکادو و ماهی چرب که منبع این مواد مغذی هستند استفاده کنید.

تخم مرغ و برنج را در یک غذا ترکیب نکنید

در اینجا همان قانونی که در مورد ماهی وجود دارد اعمال می شود. برای استفاده بیشتر از برنج ، توصیه می شود آن را جداگانه از تخم مرغ بخورید و   همچنین برای آرامش دستگاه گوارش ، مصرف تخم مرغ همراه با برنج توصیه نمی شود.

تخم مرغ و سیب زمینی

یک زوج جدایی ناپذیر - یک تخم مرغ و یک سیب زمینی . اما  در سالادهای مورد علاقه خود با هم کنار نمی آیند. سیب زمینی حاوی مواد معدنی است که در جذب آهن و کلسیم از تخم مرغ اختلال ایجاد می کند. بنابراین ، پختن غذاها بر اساس این دو ماده بسیار اشتباه است. در کنار هم ، این غذاها ضعیف جذب می شوند و هضم را مختل می کنند.
به همین دلیل ، تخم مرغ را با سیب زمینی و سیب زمینی شیرین میل نکنید. در صورت خوردن آنها در وعده های غذایی مختلف ، مواد مفید موجود در این محصولات بهتر جذب می شوند. تخم مرغ به خوبی با مقدار کمی سبزیجات ، حبوبات ، غلات کامل ترکیب می شود.

تخم مرغ و شیر

برخی از غذاهای پروتئینی با یکدیگر ناسازگار هستند. این امر در مورد شیر و تخم مرغ صدق می کند. توصیه می شود از شیر فقط جدا از هر ماده غذایی دیگری استفاده کنید تا مواد ارزشمند موجود در آن به طور کامل جذب بدن شود.

تخم مرغ و ژامبون ، گوشت و پنیر

مضرات سوسیس تخمه مرغ

برای بدن بسیار دشوار است که همزمان با 2 نوع پروتئین حیوانی "مقابله" کند. بنابراین بهتر است تخم مرغ، پنیر و گوشت را جداگانه مصرف کنید.

برخورد بدن با یک پروتئین حیوانی در یک زمان برای بدن بسیار آسان تر است. این بدان معنی است که مخلوط کردن تخم مرغ با ژامبون ، گوشت و پنیر نامطلوب است. چنین ساده ای می نویسد که چنین صبحانه ای سنگین در تمام طول روز باعث ایجاد سنگینی در معده می شود !برای جلوگیری از احساس سنگینی ، بهتر است تخم مرغ را با سایر غذاهای غنی از پروتئین مخلوط نکنید. 
 
بسیاری از مردم ترکیب تخم مرغ و بیکن را دوست دارند. با این حال، این ترکیب می تواند باعث شود در طول روز احساس تنبلی کنید. تخم مرغ و بیکن به ترتیب سرشار از چربی و پروتئین هستند. این منجر به افزایش سریع انرژی و کاهش سریع قدرت می شود.

تخم مرغ و کره ، خامه و سس مایونز 

تخم مرغ و چربی ها ترکیب کاملاً قابل قبولی هستند ، به ویژه اگر چربی های حیوانی باشند. اما باید در نظر داشت که چربی ها تمایل به هضم غذا را کند می کنند. بهتر است کره ، خامه و سس مایونز را تا حد ممکن به همراه تخم مرغ نخورید.  سبزیجات باید به این ترکیب اضافه شوند تا اثرات چربی ها خنثی شود.برای اینکه بین طعم و سلامتی انتخاب نکنید ، تخم مرغ را همراه با کلم بروکلی ، گیاهان ، سبزیجات بدون نشاسته بخورید. بگذارید غذاهای مورد علاقه شما مفید باشند ، نه ناراحتی معده و وزن اضافی.

 

 انگور و تخم مرغ

 انگور و تخم مرغ ، زردآلو با تخم مرغ  و خیار با تخم مرغ : به گفته متخصصان، پس از تخم مرغ، خوردن میوه ها بسیار نامطلوب است. نکته این است که این محصولات با سرعت های مختلفی هضم می شوند. به عنوان مثال، یک سیب فقط در 15-20 دقیقه هضم می شود، در حالی که تخم مرغ بسیار بیشتر طول می کشد.

سیب زمینی و تخم مرغ

حاوی ماده معدنی است که هضم کلسیم تخم مرغ را کند می کند. پس آنها را هم نباید با هم خورد. تخم مرغ حاوی ماده‌ای است که بیوتین را که  ماهی‌های چرب سرشار از آن است، از بین می برد. بنابراین، آنها را نباید همزمان خورد. 

 

قند و تخم مرغ

اسید آمینه موجود در تخم مرغ و قند آزاد می شود و برای بدن انسان سمی می شود، زیرا منجر به تشکیل لخته های خون و در نتیجه خطر ترومبوز می شود.


شیر سویا و تخم مرغ

ترکیب شیر سویا و تخم مرغ می تواند منجر به مشکلاتی در جذب پروتئین توسط بدن شود. بنابراین باید از این ترکیب خودداری کرد.به طور کلی، ترکیب شیر با سایر محصولات، به ویژه تخم مرغ، بسیار دشوار است. شناخته شده است که محصولات پروتئینی با یکدیگر ناسازگار هستند. شیر بهتر است جدا از سایر غذاها مصرف شود. بدن قادر خواهد بود تمام مواد مفید را از آن استخراج کند.


چای و تخم مرغ

محبوب ترین ترکیب چای و تخم مرغ در جهان از هر ماده غذایی مضرتر است. این ترکیب می تواند منجر به یبوست و سایر آسیب های جدی به اندام های داخلی شود.


موز و تخم مرغ

توصیه می شود بعد از موز از خوردن تخم مرغ خودداری کنید و بالعکس. ترکیب موز و تخم مرغ برای بدن مضر است و افرادی که به فکر سلامتی خود هستند بهتر است این را بشنوند.

 

کاربر گرامی برای اینکه بدانید چرا خیار و گوجه فرنگی  را با هم نخورید مقاله چی بخوریم چی نخوریم را بخوانید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Barbie 969 :

    تعجب می کنید؟ هنوز هم می شود! اما سالاد خیار و گوجه فرنگی چطور؟ به نظر می رسد که این ترکیب برای معده ما اصلا مفید نیست. خیار در ترکیب خود قلیایی است و گوجه فرنگی ترش است. در حالی که معده برای هضم خیار اسید ترشح می کند ، گوجه فرنگی شروع به تخمیر می کند. بنابراین ، حتی یک وعده سالاد به ظاهر سالم می تواند منجر به نفخ و سایر عواقب ناخوشایند شود.

    1400/6/28 13:18
  • Barbie 969 :

    سیب زمینی و گوشت این هم یک ناامیدی دیگر! به نظر می رسد سیب زمینی یک سبزی است ، به این معنی که باید با پروتئین حیوانی ترکیب شود. اما این کاملا درست نیست. انواع مختلف آنزیم های گوارشی برای هضم گوشت و سیب زمینی مورد نیاز است. بنابراین ، این ترکیب نه تنها احساس سنگینی زیادی به شما می دهد ، بلکه منجر به سوء هاضمه نیز می شود. بنابراین توصیه می کنیم این غذای کلاسیک را کنار بگذارید یا سیب زمینی را با یک سالاد سبزیجات با روغن زیتون جایگزین کنید.

    1400/6/28 13:20
    • Cyelii 193 :

      تخم مرغ و ماهی را در یک ظرف ترکیب نکنید. باید بدانید که اویدین موجود در تخم مرغ می تواند ویتامین B7 را در ماهی های چرب خنثی کند.

      1402/5/28 22:51
  • Barbie 969 :

    خوب برای اینکه خود را با اطلاعات غیر ضروری خسته نکنید ، یک چیز را بدانید: بهتر است شیر ​​را جداگانه بنوشید و از هرگونه ترکیب اجتناب کنید ، زیرا حاوی پروتئین است که در کنار سایر پروتئین ها یا محصولات آردی هضم نمی شود. به طور کلی ، فرنی با شیر بهترین انتخاب نیست ، به خصوص اگر شما یک سبک زندگی سالم را دنبال می کنید. اما ناامید نشو! ما یک جایگزین خوشمزه به شما پیشنهاد می کنیم - کفیر یا ماست.

    1400/6/28 13:22
  • Barbie 969 :

    میوه و ماست اگر موسلی چاشنی با ماست خوشمزه و سالم است ، میوه های مخلوط با ماست ترکیب خوشمزه ای هستند ، اما کاملاً مضر هستند. و "تبلیغ" انواع ماست ها با قطعات میوه بهترین دسر برای روده شما نیست. واقعیت این است که ماست حاوی باکتری های زیادی است که با قند میوه واکنش نشان می دهند و منجر به تشکیل سموم می شود. بنابراین ماست های ساده و بدون افزودنی را انتخاب کنید و برای اینکه چندان غم انگیز نباشد ، کمی کشمش یا عسل به آنها اضافه کنید.

    1400/6/28 13:24
  • Barbie 969 :

    ترکیب نوشابه با همبرگر خوب ، حداقل همه چیز در اینجا روشن است. ترکیب نوشابه با همبرگر کبد شما را بزرگ می کند و در عین حال چند سانتیمتر اضافه به کمر اضافه می کند. و همچنین سنگینی در معده ، سوزش سر دل ، نفخ ... ما به شما توصیه می کنیم که فست فودها را به کلی فراموش کنید ، یا حداقل آن را با نوشابه نخورید. بهتر است همبرگر را با چای سبز یا آب ساده بشویید.

    1400/6/28 13:26
  • Barbie 969 :

    قارچ را با چه چیزی نخوریم دوستداران قارچ باید به یاد داشته باشند که این غذاها بهتر است جداگانه مصرف شوند. قارچ ها با بسیاری از محصولات ، از جمله سیب زمینی ، آرد ، هر غلاتی ، نان ، هویج ، کدو سبز سازگار نیستند.کارشناسان توصیه می کنند قارچ را فقط با نخود فرنگی ، کلم و پیاز بخورید. استفاده از آنها به عنوان پر کننده برای پای و پیتزا ایده خوبی نیست. در عین حال ، پزشکان متفق القول هستند که قارچ نباید به صورت خام مصرف شود.از نظر رژیم غذایی سالم ، بهترین گزینه قارچ سرخ شده بدون روغن است. اعتقاد بر این است که هنگام کباب کردن تا آنجا که ممکن است خواص مفید حفظ می شود ، زیرا این فرایند کوتاهتر از پخت است.

    1400/6/28 13:35
    • بهنام :

      به گفته کارشناسان ، مزایای قارچ ها بستگی به محل رشد آنها دارد و به هیچ وجه نباید قارچ هایی را که در مناطق مجاور بزرگراه ها یا گیاهان شیمیایی جمع آوری شده است ، بخورید. لازم به یادآوری است که قارچ "اسفنج" طبیعی - تجمع کننده مواد مضر است. قارچ ها مانند یک اسفنج ، آن دسته از مواد موجود در خاک را جمع آوری می کنند ، بنابراین ممکن است حاوی سموم و فلزات سنگین باشند. بهتر است از قارچ های پرورش یافته در مزارع کشاورزی استفاده کنید.

      1400/6/28 13:39
      • بهنام :

        موارد منع مصرف اصلی قارچ بیماریهای دستگاه گوارش در مرحله حاد ، گاستریت ، بیماری زخم معده ، کولیت ، پانکراتیت و همچنین نارسایی کلیوی و کبدی است. همچنین می افزاییم که همان پلی ساکارید کیتین ، که متعلق به گروه کربوهیدراتهای سخت هضم است و از نظر نقش بیولوژیکی نزدیک به فیبر است ، جاذب و منبع تغذیه میکرو فلور روده است. با این حال ، در صورت بیماریهای دستگاه گوارش ، به ویژه هنگامی که قارچ سرخ شده در مقدار زیادی روغن مصرف می شود ، این ماده می تواند باعث تشدید آنها شود.

        1400/6/28 13:39
  • بهنام :

    به گفته کارشناسان ، روزانه تا 150 گرم قارچ می تواند بدون آسیب به سلامتی مصرف شود. اگر بیماریهایی وجود ندارد که مصرف قارچ را محدود کند ، در اصل ، این محصول را می توان در منوی روزانه قرار داد.

    1400/6/28 13:40
  • بهنام :

    فواید قارچ قارچ حاوی پروتئین ، ویتامین های گروه B و C ، نیکوتین و اسید فولیک ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، آهن است. همه این عناصر بر عملکرد سیستم قلبی عروقی و عصبی مرکزی تأثیر مثبتی دارند ، بافت استخوانی را تقویت می کنند و بر خون سازی اثر مفیدی دارند. در عین حال ، قارچ ، به عنوان یک محصول گیاهی ، حاوی کلسترول نیست. قارچ می تواند برای افراد مبتلا به دیابت مفید باشد زیرا کربوهیدرات موجود در آنها با فیبر غذایی نشان داده می شود که به کاهش سطح گلوکز خون کمک می کند. قارچ دارای محتوای بالایی از ماده ای مانند کیتین است. ضعیف هضم می شود ، در نتیجه مواد مغذی به خوبی از قارچ جذب نمی شوند. اما کیتین به خودی خود بسیار مفید است. واقعیت این است که تحت تأثیر اسید معده ، به کیتوزان پلی ساکارید طبیعی تبدیل می شود: این ماده می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد. بنابراین ، خوردن قارچ می تواند به حفظ سلامت عروق و قلب و کاهش فشار خون کمک کند. علاوه بر این ، یک پیشگیری کننده عالی در برابر سرطان ، به ویژه سرطان پستان است. اثر ضد توموری قارچ ها همچنین با پروتئین های موجود در آنها ، لکتین ها ، که در حال حاضر به طور فعال در زمینه سرطان شناسی مورد مطالعه قرار می گیرد ، مرتبط است: آنها تله ای برای سلول های تومور هستند.

    1400/6/28 13:42
  • بهنام :

    قارچ ها مانند غذاهای حیوانی سرشار از پروتئین هستند. اگر قارچ ها به درستی مصرف شوند ، مفید هستند ، اما اگر از قوانین ساده پیروی نکنید ، مضراتی نیز دارند.

    1400/6/28 13:45
  • Cyelii 193 :

    یک زوج جدانشدنی - یک تخم مرغ و یک سیب زمینی - به هیچ وجه در سالادهای مورد علاقه شما با هم کنار نمی آیند. سیب زمینی حاوی مواد معدنی است که در جذب آهن و کلسیم از تخم مرغ اختلال ایجاد می کند. بنابراین پختن غذاها بر اساس این دو ماده به شدت اشتباه است. این محصولات با هم جذب ضعیفی دارند و هضم غذا را مختل می کنند.

    1402/5/28 22:44
    • Cyelii 193 :

      انگور با تخم مرغ مصرف سیب، گلابی، خوردن انگور با تخم مرغ، آلو، زردآلو با تخم مرغ و هندوانه پس از غذاهای پروتئینی از جمله تخم مرغ توصیه نمی شود. این را می توان با تفاوت در سرعت هضم محصولات توضیح داد. میوه ها 15 دقیقه پس از مصرف هضم می شوند، در حالی که هضم تخم مرغ بسیار طولانی تر است. تصور کنید در شکم شما چه می گذرد!

      1402/5/28 22:45
      • Cyelii 193 :

        تخم مرغ و چربی ترکیبی کاملاً قابل قبول هستند، مخصوصاً اگر چربی حیوانی باشند. اما به خاطر داشته باشید که چربی ها روند هضم را کند می کنند. بهتر است تا حد امکان کره، خامه و سس مایونز را همراه با تخم مرغ کمتر مصرف کنید. سبزی و سبزیجات باید به این مخلوط اضافه شود تا اثر چربی ها خنثی شود.

        1402/5/28 22:47
        • Cyelii 193 :

          برای اینکه بین طعم و مزه یکی را انتخاب نکنید، تخم مرغ را همراه با کلم بروکلی، سبزی ها، سبزیجاتی که نشاسته ندارند بخورید. اجازه دهید غذاهای مورد علاقه شما فواید داشته باشد، نه ناراحتی معده و وزن اضافی.

          1402/5/28 22:47

بیشتر بخوانید