خواص فندق

در رژیم غذایی یک فرد سالم، آجیل ضروری است در انواع مختلف موجود باشد. فندق در میان آنها برجسته از همه آجیل ها است. ارزش تغذیه ای بالا و عطر و طعم ملایم از آن یک محصول ایده آل می سازد.
امروزه بیش از 15 نوع فندق شناخته شده است. ایتالیایی ها به ویژه در ترکیب انواع جدید، با الهام از خواص سودمند، طعم و عطر میوه فندق، به ویژه موفق شدند.

 

ویژگی های عمومی فندق

فندق به دلیل شرایط راحت آب و هوایی در کشورهای مدیترانه ای رشد می کنند.
گیاه قادر به رسیدن به 10 متر طول می باشد. درخت فندق بلند است، با شاخه های خاکستری متراکم است. برگ های فندق دایره یا بیضی شکل هستند. متوسط اندازه برگ: 12x10 سانتیمتر اندازه متوسط ​​میوه فندق: 20x15 میلی متر.
 

تاریخچه فندق

تاریخ محصول متنوع و در رمز و راز است. یک نسخه وجود دارد که فندق بود که بشریت را از گرسنگی نجات داد، زمانی که بسیاری از گیاهان در اثر یخبندان از بین رفتند فندق باقی ماند.
رومی ها از فندق به نام "درخت برکت" نام بردند، آن را نماد ثروت، خوشبختی خانواده، سلامت و قدرت درونی می دانستند. بعدها، با گسترش به شمال اروپا ، فندق به یک طلسم در برابر نیروهای تاریک تبدیل شد.
 
اسپانیا نقش مهمی در رشد فندق بازی کرد. مقامات محلی شهروندان را موظف به کاشت  فندق کرند و انتخاب از بهترین گونه های فندق بود که بیشتر به محیط خارجی سازگار بود.
 
مراکز کاشت مدرن برای فندق:
جنوب شرقی اروپا
کشورهای مدیترانه
قفقاز
آسیای صغیر

 

ارزش غذایی فندق در 100 گرم

ارزش غذایی (محاسبه شده در گرم در هر 100 گرم محصول)

 
پروتئین 15
چربی 61 ( چربی اشباع - 4،5؛ اسید چرب اشباع نشده -اسید چرب غیر اشباع 8- 46)
کربوهیدرات 17 ( فیبر های غذایی- 12، شکر - 5)
آب 5
محتوی کالری 628 کالری / 100 گرم
 
ترکیب ویتامین
 
ویتامین ها مقدار ویتامین در میلی گرم (در هر 100 گرم آجیل)
بتاکاروتن(A) 0.01
تیامین (B1)  0.64
ریبوفلاوین(B2) 0.11
نیاسین 2
اسید فولیک (B9)  
اسید اسکوربیک(C) 1.4
توکوفرول(E) 25.5
 
املاح و مواد معدنی
املاح و مواد معدنی محتوای مواد مغذی در میلی گرم (در میزان 100 گرم آجیل)
پتاسیم 720
کلسیم 170
منیزیم 170
سدیم 3
فسفر 300
 
موادمعدنی
 
موادمعدنی محتوای میکرولیمنت در میلی گرم (بر اساس 100 گرم آجیل)
آهن 3
ید 0.002
کبالت 0.0123
منگنز 4.2
مس 1.1
روی یا زینک 2.44
 
در ترکیب مغز فندق60٪ روغن است. روغن شامل گلیسیرید و انواع مختلفی از اسید ها است که باعث جلوگیری از رشد کلسترول در خون می شود، دیواره های عروق خونی را از آسیب و بیماری محافظت می کند، از رشد و توسعه کل ارگانیسم حمایت می کند.
 
ویتامین E، که بخشی از آن است، به مبارزه با تومورهای سرطانی کمک می کند و یک عامل پیشگیرانه قوی در برابر سرطان، آسیب های سیستم قلب و عضلات است. کلسیم باعث تقویت استخوان ها و دندان ها شده و روی تولید هورمون های جنسی را تثبیت می کند. پتاسیم فعالیت سیستم عصبی و عضلانی را تنظیم می کند.
 
با توجه به سطح بالایی از کالری، فندق انرژی زیادی را به بدن تحمیل می کند. با توجه به درصد محتوای پروتئین (حدود 19٪)، فندق ها یک گزینه عالی علاوه بر وعده های غذایی صبحانه و یا شام برای میان وعده های روزانه هستند.
 
فندق حاوی عناصر حیاتی است که به بدن انسان کمک می کند. مهمتر از همه این است که فندق در رژیم غذایی کودکان و نوجوانانی که نیازمند مواد برای رشد و توسعه طبیعی هستند، وجود دارد. آجیل به توسعه و تقویت سیستم اسکلتی کمک می کند، فشار خون طبیعی را کاهش می دهد، اسید ها و سموم را از بدن حذف می کند و عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را تقویت می کند.

 

خواص فندق

محبوبیت فندق به نظر می رسد برای استفاده در انواع نان و شکلات های مختلف می باشد.
فندق یک منبع ایده آل از پروتئین برای گیاه خواران است، به خصوص اگر شما در حال کاهش وزن باشید،فندق یک منبع غنی از چربی های سالم، کلسترول و سدیم است . فندق 93 درصد از نیاز چربی روزانه شما را برآورده می کند. اکنون ببینیم 30 خواص فندق برای سلامتی و زیبایی چیست؟ 
میوه فندق تأثیر مثبتی بر وضعیت سیستم قلبی عروقی دارد. پتاسیم و کلسیم که میوه را تشکیل می دهند، بهبود وضعیت عروق خونی، عضلات صاف قلب را مقاوم تر و سالم می کنند.
 
فندق آجیلی عالی برای کم خونی و سایر آسیب های سیستم گردش خون است. فندق برای وریدهای واریسی، ترومبوفلبیت، زخم های تروفیک پا و بیماری های موئین استفاده می شود.
 
با کمک این محصول می توانید با بیماری های غده پروستات مقابله کنید و عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را افزایش دهید. فندق باعث جلوگیری از فرایندهای فرسایش در بدن انسان می شود، تمیز کردن طبیعی کبد را تسریع می کند.
 
به یاد داشته باشید: فندق دارای مقدار زیادی کالری است، بنابراین شما نمی توانید بیش از حد بخورید. مقدار روزانه محصول و موارد منع مصرف را برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی در نظر بگیرید.
 
کارشناسان به یکی دیگر از ویژگی های مهم فندق اشاره می کنند. فندق حاوی پلاکتکسل است که عامل ضد سرطان است.
 
با توجه به محتوای ویتامین E و پروتئین، فندق، یک عنصر ضروری از رژیم غذایی برای ورزشکاران است. ترکیبی از ویتامین E و پروتئین باعث رشد سریع و رشد بافت ماهیچه می شود.
 
یک باور عمومی وجود دارد که آجیل به ظاهر در بیشتر شدن شیر در زنان شیرده کمک می کند، مانع شکل گیری نفخ ، و دفع سنگ در بدن می شود.
 
1. خواص فندق برای سیستم گوارش
محتوای فیبر بالای موجود در آن، می تواند بهترین عملکرد دستگاه گوارش را تضمین کند، بنابراین ضایعات و سموم، را از بدن دفع می کند.
 
2. خواص فندق در برابر سرطان
فندق دارای مقدار زیادی از منگنز است که به حفاظت از سرطان کمک می کند. این ماده معدنی جزء آنزیم آنتی اکسیدانی است که مسئولیت محافظت در مقابل سرطان را بر عهده دارد.
 
3. خواص فندق باعث کاهش آثار پیری
فندق حاوی ویتامین A و ویتامین C ، دو آنتی اکسیدان قوی، اثر هم افزایی از این ویتامین مانع از ظهور خطوط و چین و چروک بر روی پوست می شود، در نتیجه باعث بتعویق انداختن و کاهش آثار پیری می شود.
 
4. خواص فندق برای سلامت قلب
فندق غنی از چربی های غیر اشباع، چربی هایی است که برای عملکرد سالم مفید قلب ضروری است.
 
5. خواص فندق برای عضلات
این میوه در کاهش انقباض ماهیچه ای، جلوگیری از استرس بر عضلات کمک می کند. فندق، به نوبه خود، تضعیف عضلات را کاهش می دهد و از خستگی عضلانی جلوگیری می کند. مطالعات نشان می دهد که یک دوز خوب منیزیم واقعا می تواند در تقویت عضلات کمک کند. 
 
6. خواص فندق برای پوست هیدراته شده
فندق حاوی ویتامین E در مقادیر زیاد است. این ویتامین همراه با چربی ها به رطوبت پوست کمک می کند در حالی که نرم و صافی آن را حفظ می کند.
 
7. خواص فندق برای تقویت سیستم ایمنی
فندق با مواد مغذی مختلف شامل مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم فراوان باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.
 
 
8. مزایای فندق برای استخوان ها
از آنجایی که فندق حاوی منگنز غنی است، این یکی دیگر از مزایای آن است، این مواد معدنی برای حفظ سلامت استخوان، بسیار مهم هستند.
 
9. خواص فندق برای استرس
فندق حاوی مقدار زیادی از آلفا لینولنیک اسید، اسیدهای چرب امگا با 3 است. این عناصر، همراه با ویتامین های گروه B ، نقش موثری در پیشگیری و کاهش شرایط مختلف فیزیولوژیکی از جمله اضطراب، استرس، افسردگی و حتی اسکیزوفرنی بازی می کند .
 
10. خواص فندق در برابر اشعه ماوراء بنفش
فندق به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می کند، محافظت از پوست در برابر اثرات مضر اشعه UV.
 
11. فندق برای درمان یبوست
به عنوان منبع غنی از فیبر، شما می توانید آن را در رژیم غذایی خود برای حفظ حرکات روده اضافه کنید.از یبوست جلوگیری کنید.
 
12. فندق برای سیستم عصبی
ویتامین B6 موجود در فندق یک ویتامین ضروری برای عملکرد مناسب اسید آمینه است. این اسید ها به نوبه خود نقش مهمی در حفظ سلامتی سیستم عصبی ایفا می کنند.
 
مزایای دیگر
فعال کردن آنزیم های گوارشی
کلسترول را تحت کنترل نگه دارید
جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی
جلوگیری از کم خونی
این یک مکمل طبیعی چند منظوره است.
فندق گرفتگی و خستگی را از بین می برند
درمان آسم
سلامت مو
آنتی اکسیدان قوی
مبارزه با چین و چروک
فندق سلولیت را از بین می برد
منبع پروتئین
منبع غذای عالی برای گیاهخواران

 

خواص زیبایی فندق

کره بادام زمینی معطر فندق. این محصول برای مدت طولانی تازه باقی می ماند، خشک نمی شود و بسیار ارزشمند است نه تنها در پزشکی و پخت و پز، بلکه در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی. روغن به انواع مختلفی از بدن، صورت، دست و محصولات مراقبت از مو اضافه می شود. روغن را می توان به طور مستقل و در ترکیب با سایر عصاره های گیاهی استفاده کرد.
 
روغن فندق بیشترین تاثیر را روی مو دارد. مجاز به چند قطره روغن در پوست سر هستید تا موهای قوی، براق و نرم را دریافت کنید.
 

 

استفاده از فندق در آشپزی

فندق برای پخت و پز عالی است. استفاده از آن به راحتی می تواند هر نوع غذایی را به دلخواه تبدیل کند و محصول خود را با تقریبا تمام غذاهای موجود ترکیب می کند.
 
فندق دارای طعم شیرین است. بافت هسته کاملا نرم است، که به آشپز اجازه می دهد هر روش درمان گرمایی را انتخاب کند.
 
توجه داشته باشید: بافت نرم فندق به راحتی می تواند تحت شرایط ذخیره سازی نامناسب و یا حمل و نقل بی دقت آسیب ببیند. فندق مجاز است حداکثر 6 ماه در پوسته و حداکثر 3 ماه در قالب مغز ذخیره شود.
 
چه کاری می توانید با فندق انجام دهید:
 
سرخ کنید(تفت دادن) حداکثر دمای مجاز برای سرخ کردن 75 درجه سانتیگراد است. فندق سرخ شده نیاز به بیش از 20 دقیقه برای حفظ خواص مفید و ارزش غذایی بالا دارد
در ترشی استفاده کنید
در شیرینی 
ترکیب با شکر یا نمک برای ساخت یک میان وعده اصلی
فندق خرد شده را به آرد و یا کره اضافه کنید
خودتان را به پخت و خوردن مغز خام یا بو داده محدود نکنید. فندق عنصری عالی برای سالاد سبزیجات، غذاهای گوشتی، ماهی است، به خوبی با پنیر نرم و شور مخلوط می شود. سعی کنید فندق را به سبزیجات یا میوه ها را به ظرف اضافه کنید. با کمک سلولز موجود در این محصولات، بدن سریعتر و آسانتر فندق را هضم میکند.
 

پوست کردن فندق

برای برداشتن پوست فندق، شما باید آن را به مدت 5 دقیقه فر قرار دهید، سپس چند ثانیه آن را بین انگشتان مالش دهید، پوست به راحتی کنده می شود، میوه بوی غنی و طعم شیرینی را به ارمغان می آورد.
 

 

عوارض فندق

آجیل به دلیل ترکیب و محتوای کالری آنها "محصول دیر هضم" نامیده می شود. دوز روزانه فندق نباید بیش از 50 گرم باشد. مصرف بیش از حد فندق اسپاسم مغز را تحریک می کنند.فرد احساس درد شدید در سر و سوزش درمعده می شود. این تنها مغز نیست که از اثرات آنزیم های بیش از حد رنج می برد. فندق می تواند باعث فشار روده و معده شود. حالت تهوع و استفراغ امکان پذیر است.
 

 

منع مصرف برای گروهی از بیماران

دیابتی ها
بیماران چاق
کودکان زیر 5 سال (به علت سیستم گوارشی توسعه یافته و عدم توانایی کامل هضم و جذب محصول)
بیماران مبتلا به دیاتیز آلرژیک
افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی
بیماران با عدم تحمل فرد به محصول یا مواد موجود در ترکیب.
مهم: استفاده از میوه ها یا آجیل ها با تاریخ مصرف رد شده ممنوع است. فندق خرد شده خواص سودمند و ارزش غذایی خود را از دست می دهد. میوه هایی که 6 ماه با پوست بوده اند و خورده نشده اند نیز خواص و مزایای خود را از دست می دهند.
 

 

نکاتی برای ذخیره سازی محصول

نگهداری در دمای پایین
درصد کم رطوبت اتاق
حداکثر حفاظت در برابر قرار گرفتن در معرض مستقیم اشعه ماوراء بنفش
حفاظت در برابر محصولات با بوی قوی (بدون توجه به مبدا).
مهم: روش ذخیره سازی فندق خرد شده و بدون پوست به طور قابل توجهی متفاوت است.
 
مغز خرد شده را در ظروف محکم در بسته قرار داده و نفوذ هوا و تحریک کننده را مسدود کنید. بهترین مواد برای بسته بندی، طرف شیشه ای است. ظروف پلاستیکی می تواند عمر مفید را کاهش دهد و طعم و عطر محصول را عوض کند. دمای ذخیره سازی بهینه: 5 تا 10 درجه سانتی گراد رطوبت مجاز: 10-15٪. عمر مفید (در شرایط ذخیره ای ایده آل) 3 ماه تجاوز نمی کند.
 
میوه با پوست برای ذخیره سازی بسیار آسان تر است. اطمینان حاصل کنید که یکپارچگی پوسته شکسته نشده است، آجیل ها را در هر ظرف مناسب قرار دهید، آنها را در یخچال / قرار داده و در حدود 0 درجه سانتیگراد نگهداری کنید. عمر مفید تا 3 سال است. اگر فندق ها در یک ظرف محافظت شده در خارج از فریزر (به عنوان مثال، در بالکن و اتاق ذخیره سازی) ذخیره شود، عمر مفید تا 6 ماه کاهش می یابد.
 
مزایای فندق  که برای سلامتی ضروری است، کم نیستند. علاوه بر این، در میان بسیاری از انواع میوه های خشک، بدون شک یکی از بهترین ها است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید