چرا خیار باید در رژیم غذایی روزانه باشد

در
خواص خیار و خواص خیار شور

 

چرا خیار باید در رژیم غذایی روزانه باشد

خیار یک محصول بسیار مفید است. این سبزی قادر به آسیب رساندن به بدن نیست، بنابراین شما می توانید آن را در مقادیر نامحدود بخورید. علاوه بر این، با کمک خیار، می توانید برخی از مشکلات پزشکی را از بین ببرید. از آنچه دقیقا، ما در این ماده بیان خواهیم کرد. 
دانشمندان ایالات متحده آمریکا در این زمینه در تحقیقات شرکت کردند. آنها گفتند که سه ترکیب لیگنین در ترکیب خیار وجود دارد - پینورزینول، سوزوئیزولاریکوئورسینول و لاریکروزینول. این مواد می توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند. 
 
همچنین خیار یک عامل ضد التهابی عالی است. خیار حاوی مقدار زیادی آب است که اگر مواد مضر تجمع پیدا کند، در سم زدایی بدن کمک خواهد کرد. 
 
علاوه بر این، خیار به کاهش وزن کمک خواهد کرد. واقعیت این است که خیار در فرایند هضم دخیل است و می تواند سوخت و ساز بدن را تسریع کند. این، به نوبه خود، به کاهش وزن کمک خواهد کرد. 
 
انواع خیار توانایی از بین بردن بوی ناخوشایند از دهان را دارند. مصرف خیار برای این باکتری ضروری است. 
دانشمندان توصیه می کنند که مردم هر روز خیار بخورند. 
خیار بسیار کم کالری است، که به شما اجازه می دهد بدون هیچ گونه ترس از آنها لذت ببرید.
 
خیار بیش از 90٪ آب دارد.حاوی فیبر و مقدار زیادی از ویتامین ها و تقریبا همه چیز که برای رژیم غذایی روزانه نیاز دارید. بسیاری از مردم خیار را از پوست می کنند، اما کارشناسان توصیه می کنند این کار را فقط در صورتی انجام دهید که فکر می کنید که این محصول با مواد شیمیایی آلوده شده است، انجام دهید. واقعیت این است که پوست خیار حاوی مقدار زیادی ویتامین است، به خصوص غنی از ویتامین C و ویتامین های گروه B و مواد معدنی است.
 
انواع خیار باید در بخشی از منوی تغذیه روزانه و رژیم غذایی همه کسانی که می خواهند وزن کم کنند و سلامت خود را کنترل کنند گنجانده شود. خیار به حذف سموم از بدن کمک می کنند، بنابراین وزن را کاهش می دهد و بدن را بهبود می بخشد.
 
علاوه بر این، خیار ها به کاهش خطر ابتلا به بیماری های خطرناک کمک می کند، به خصوص در جلوگیری از سرطان اندام های تولید مثل موثر است. خیار برای دیابت مفید است، زیرا باعث تولید انسولین، کمک به کنترل سطح کلسترول و فشار خون می شود.
 
اما این همه چیز نیست - خیار یک ابزار عالی برای سلامتی و زیبایی پوست شما هستند. انواع خیار دارای خواص مرطوب کننده ای هستند، به رشد مو کمک می کنند. علاوه بر این، شما می توانید خیار بخورید و آنها را به عنوان ماسک استفاده کنید تا اثر آنها بهتر شود.
 

 

7 دلیل برای خوردن خیار

بسیاری از ما می دانیم خیارها فوق العاده مفید هستند. اما دقیقا به چه دلیلی مفید است که می توانید بگویید؟ هفت دلیل برای خوردن خیار
 

خیار منبعی برای رفع کم آبی بدن

 
بدن انسان 80-90٪ آب است، مثل یک خیار. اگر شما نمیتوانید از مقدار لازم مایع به شکل آب ساده استفاده کنید، می توانید آن را با خیار جایگزین کنید.
 

خیارها سموم را حذف می کنند

 
خیارها می توانند سموم را از بدن حذف کنند که از طریق فیبر رژیمی و آب موجود در آن تسهیل می شود. با استفاده منظم از خیار، شما همچنین می توانید از شر سنگ کلیه  خلاص شوید.
 

خیار باعث هضم و کاهش وزن می شود

محتوای آب زیاد و محتوای کم کالری، خیار را محصولی ایده آل برای دوستداران رژیم غذایی و کسانی که فقط می خواهند از دست دادن وزن را بدون از دست دادن غذا انجام دهند. خیار را می توان نه تنها به عنوان یک ماده در سالاد، بلکه همچنین به عنوان یک سوپ استفاده می شود. خیارشور علاوه بر کاهش وزن، به لطف فیبرهای رژیمی موجود در آن هضم را بهبود می بخشد. از یبوست مزمن رنج می برید؟ خیار بخورید!
 

خیار منبع ویتامین ها است

خیار حاوی گروه هایی از ویتامین A، B و C است که به بهبود رفاه کمک می کند، سطح ایمنی را بالا می برد.
 

خوردن خیار باعث سلامت پوست می شود

خیارها غنی از منیزیم، پتاسیم و سیلیکون هستند، به طوری که حتی گران قیمت ترین SPA از انواع ماسک ها، تونیک ها و لوسیون ها از خیار استفاده می کند .
 

استفاده از خیار برای گوارش

خوردن خیار سوزش سر دل را برطرف می کند.
 

استفاده از خیار بصورت موضعی

استفاده خارجی از خیار برای سوختگی مفید است. 

 

خواص خیار شور و خیار ترشی

پزشکان درباره خواص غیر معمول و بسیار مفید خیار شور و ترشی خیار صحبت کردند.
 
هر تابستان، معمولا خیار تازه را از باغ انتخاب می کنند و آنها را در شیشه ها می ریزند. اما بسیاری معتقدند که سبزیجات شور خواص کمتری نسبت به محصولات تازه خود دارند. با این حال، متخصصان تغذیه سالم گفتند که این دیدگاه غلط است.
 
دانشمندان ثابت کرده اند که ترشی خانگی و شوری خانگی، نجات دهنده های عالی از بسیاری از بیماری ها و پیشگیری از آنها هستند. دانشگاهیان توضیح دادند که این محصول تقریبا بدون کالری، چربی و مواد مغذی است. اما در ترکیب آنها مقدار زیادی از سدیم و دیگر باکتری های مفید موجود است.
 
در واقع، خیار خود بسیار مهم است. اگر چه بسیاری از مردم فکر می کنند که پس از تبدیل شدن به خیار شور و یا ترشی خیار خواص مفید خود را از دست می دهند، اکنون مشخص شده است که همه چیزبه این صورت نیست و بالعکس خیار شور می تواند از میکروبیوم محافظت کند و سلامتی خود را حفظ کند و تولید مثل میکروارگانیسم های مهم روده را ترویج می کند.
 
به گفته کارشناسان، چنین تغییراتی یک اثر مفید بر بدن دارد و در از بین بردن یبوست و عادی کردن روند دفع مفید است.
 
همچنین، خیار شور به عنوان یک درمان عالی برای افسردگی شناخته شده است. علاوه بر این، از گسترش پوسیدگی در دندان ها جلوگیری می کند  دهان کمک می کند، مانع توسعه گنگی ویت Gingivitis (تحریک، قرمزی و تورم و گاهی خونریزی لثه )و گسترش پوسیدگی می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص فندق

در
در رژیم غذایی یک فرد سالم، آجیل ضروری است در انواع مختلف موجود باشد. فندق در میان آنها برجسته از همه آجیل ها است. ارزش تغذیه ای بالا و عطر و طعم ملایم از آن یک محصول ایده آل می سازد.
امروزه بیش از 15 نوع فندق شناخته شده است. ایتالیایی ها به ویژه در ترکیب انواع جدید، با الهام از خواص سودمند، طعم و عطر میوه فندق، به ویژه موفق شدند.

 

ویژگی های عمومی فندق

فندق به دلیل شرایط راحت آب و هوایی در کشورهای مدیترانه ای رشد می کنند.
گیاه قادر به رسیدن به 10 متر طول می باشد. درخت فندق بلند است، با شاخه های خاکستری متراکم است. برگ های فندق دایره یا بیضی شکل هستند. متوسط اندازه برگ: 12x10 سانتیمتر اندازه متوسط ​​میوه فندق: 20x15 میلی متر.
 

تاریخچه فندق

تاریخ محصول متنوع و در رمز و راز است. یک نسخه وجود دارد که فندق بود که بشریت را از گرسنگی نجات داد، زمانی که بسیاری از گیاهان در اثر یخبندان از بین رفتند فندق باقی ماند.
رومی ها از فندق به نام "درخت برکت" نام بردند، آن را نماد ثروت، خوشبختی خانواده، سلامت و قدرت درونی می دانستند. بعدها، با گسترش به شمال اروپا ، فندق به یک طلسم در برابر نیروهای تاریک تبدیل شد.
 
اسپانیا نقش مهمی در رشد فندق بازی کرد. مقامات محلی شهروندان را موظف به کاشت  فندق کرند و انتخاب از بهترین گونه های فندق بود که بیشتر به محیط خارجی سازگار بود.
 
مراکز کاشت مدرن برای فندق:
جنوب شرقی اروپا
کشورهای مدیترانه
قفقاز
آسیای صغیر

 

ارزش غذایی فندق در 100 گرم

ارزش غذایی (محاسبه شده در گرم در هر 100 گرم محصول)

 
پروتئین 15
چربی 61 ( چربی اشباع - 4،5؛ اسید چرب اشباع نشده -اسید چرب غیر اشباع 8- 46)
کربوهیدرات 17 ( فیبر های غذایی- 12، شکر - 5)
آب 5
محتوی کالری 628 کالری / 100 گرم
 
ترکیب ویتامین
 
ویتامین ها مقدار ویتامین در میلی گرم (در هر 100 گرم آجیل)
بتاکاروتن(A) 0.01
تیامین (B1)  0.64
ریبوفلاوین(B2) 0.11
نیاسین 2
اسید فولیک (B9)  
اسید اسکوربیک(C) 1.4
توکوفرول(E) 25.5
 
املاح و مواد معدنی
املاح و مواد معدنی محتوای مواد مغذی در میلی گرم (در میزان 100 گرم آجیل)
پتاسیم 720
کلسیم 170
منیزیم 170
سدیم 3
فسفر 300
 
موادمعدنی
 
موادمعدنی محتوای میکرولیمنت در میلی گرم (بر اساس 100 گرم آجیل)
آهن 3
ید 0.002
کبالت 0.0123
منگنز 4.2
مس 1.1
روی یا زینک 2.44
 
در ترکیب مغز فندق60٪ روغن است. روغن شامل گلیسیرید و انواع مختلفی از اسید ها است که باعث جلوگیری از رشد کلسترول در خون می شود، دیواره های عروق خونی را از آسیب و بیماری محافظت می کند، از رشد و توسعه کل ارگانیسم حمایت می کند.
 
ویتامین E، که بخشی از آن است، به مبارزه با تومورهای سرطانی کمک می کند و یک عامل پیشگیرانه قوی در برابر سرطان، آسیب های سیستم قلب و عضلات است. کلسیم باعث تقویت استخوان ها و دندان ها شده و روی تولید هورمون های جنسی را تثبیت می کند. پتاسیم فعالیت سیستم عصبی و عضلانی را تنظیم می کند.
 
با توجه به سطح بالایی از کالری، فندق انرژی زیادی را به بدن تحمیل می کند. با توجه به درصد محتوای پروتئین (حدود 19٪)، فندق ها یک گزینه عالی علاوه بر وعده های غذایی صبحانه و یا شام برای میان وعده های روزانه هستند.
 
فندق حاوی عناصر حیاتی است که به بدن انسان کمک می کند. مهمتر از همه این است که فندق در رژیم غذایی کودکان و نوجوانانی که نیازمند مواد برای رشد و توسعه طبیعی هستند، وجود دارد. آجیل به توسعه و تقویت سیستم اسکلتی کمک می کند، فشار خون طبیعی را کاهش می دهد، اسید ها و سموم را از بدن حذف می کند و عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را تقویت می کند.

 

خواص فندق

محبوبیت فندق به نظر می رسد برای استفاده در انواع نان و شکلات های مختلف می باشد.
فندق یک منبع ایده آل از پروتئین برای گیاه خواران است، به خصوص اگر شما در حال کاهش وزن باشید،فندق یک منبع غنی از چربی های سالم، کلسترول و سدیم است . فندق 93 درصد از نیاز چربی روزانه شما را برآورده می کند. اکنون ببینیم 30 خواص فندق برای سلامتی و زیبایی چیست؟ 
میوه فندق تأثیر مثبتی بر وضعیت سیستم قلبی عروقی دارد. پتاسیم و کلسیم که میوه را تشکیل می دهند، بهبود وضعیت عروق خونی، عضلات صاف قلب را مقاوم تر و سالم می کنند.
 
فندق آجیلی عالی برای کم خونی و سایر آسیب های سیستم گردش خون است. فندق برای وریدهای واریسی، ترومبوفلبیت، زخم های تروفیک پا و بیماری های موئین استفاده می شود.
 
با کمک این محصول می توانید با بیماری های غده پروستات مقابله کنید و عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را افزایش دهید. فندق باعث جلوگیری از فرایندهای فرسایش در بدن انسان می شود، تمیز کردن طبیعی کبد را تسریع می کند.
 
به یاد داشته باشید: فندق دارای مقدار زیادی کالری است، بنابراین شما نمی توانید بیش از حد بخورید. مقدار روزانه محصول و موارد منع مصرف را برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی در نظر بگیرید.
 
کارشناسان به یکی دیگر از ویژگی های مهم فندق اشاره می کنند. فندق حاوی پلاکتکسل است که عامل ضد سرطان است.
 
با توجه به محتوای ویتامین E و پروتئین، فندق، یک عنصر ضروری از رژیم غذایی برای ورزشکاران است. ترکیبی از ویتامین E و پروتئین باعث رشد سریع و رشد بافت ماهیچه می شود.
 
یک باور عمومی وجود دارد که آجیل به ظاهر در بیشتر شدن شیر در زنان شیرده کمک می کند، مانع شکل گیری نفخ ، و دفع سنگ در بدن می شود.
 
1. خواص فندق برای سیستم گوارش
محتوای فیبر بالای موجود در آن، می تواند بهترین عملکرد دستگاه گوارش را تضمین کند، بنابراین ضایعات و سموم، را از بدن دفع می کند.
 
2. خواص فندق در برابر سرطان
فندق دارای مقدار زیادی از منگنز است که به حفاظت از سرطان کمک می کند. این ماده معدنی جزء آنزیم آنتی اکسیدانی است که مسئولیت محافظت در مقابل سرطان را بر عهده دارد.
 
3. خواص فندق باعث کاهش آثار پیری
فندق حاوی ویتامین A و ویتامین C ، دو آنتی اکسیدان قوی، اثر هم افزایی از این ویتامین مانع از ظهور خطوط و چین و چروک بر روی پوست می شود، در نتیجه باعث بتعویق انداختن و کاهش آثار پیری می شود.
 
4. خواص فندق برای سلامت قلب
فندق غنی از چربی های غیر اشباع، چربی هایی است که برای عملکرد سالم مفید قلب ضروری است.
 
5. خواص فندق برای عضلات
این میوه در کاهش انقباض ماهیچه ای، جلوگیری از استرس بر عضلات کمک می کند. فندق، به نوبه خود، تضعیف عضلات را کاهش می دهد و از خستگی عضلانی جلوگیری می کند. مطالعات نشان می دهد که یک دوز خوب منیزیم واقعا می تواند در تقویت عضلات کمک کند. 
 
6. خواص فندق برای پوست هیدراته شده
فندق حاوی ویتامین E در مقادیر زیاد است. این ویتامین همراه با چربی ها به رطوبت پوست کمک می کند در حالی که نرم و صافی آن را حفظ می کند.
 
7. خواص فندق برای تقویت سیستم ایمنی
فندق با مواد مغذی مختلف شامل مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم فراوان باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.
 
 
8. مزایای فندق برای استخوان ها
از آنجایی که فندق حاوی منگنز غنی است، این یکی دیگر از مزایای آن است، این مواد معدنی برای حفظ سلامت استخوان، بسیار مهم هستند.
 
9. خواص فندق برای استرس
فندق حاوی مقدار زیادی از آلفا لینولنیک اسید، اسیدهای چرب امگا با 3 است. این عناصر، همراه با ویتامین های گروه B ، نقش موثری در پیشگیری و کاهش شرایط مختلف فیزیولوژیکی از جمله اضطراب، استرس، افسردگی و حتی اسکیزوفرنی بازی می کند .
 
10. خواص فندق در برابر اشعه ماوراء بنفش
فندق به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می کند، محافظت از پوست در برابر اثرات مضر اشعه UV.
 
11. فندق برای درمان یبوست
به عنوان منبع غنی از فیبر، شما می توانید آن را در رژیم غذایی خود برای حفظ حرکات روده اضافه کنید.از یبوست جلوگیری کنید.
 
12. فندق برای سیستم عصبی
ویتامین B6 موجود در فندق یک ویتامین ضروری برای عملکرد مناسب اسید آمینه است. این اسید ها به نوبه خود نقش مهمی در حفظ سلامتی سیستم عصبی ایفا می کنند.
 
مزایای دیگر
فعال کردن آنزیم های گوارشی
کلسترول را تحت کنترل نگه دارید
جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی
جلوگیری از کم خونی
این یک مکمل طبیعی چند منظوره است.
فندق گرفتگی و خستگی را از بین می برند
درمان آسم
سلامت مو
آنتی اکسیدان قوی
مبارزه با چین و چروک
فندق سلولیت را از بین می برد
منبع پروتئین
منبع غذای عالی برای گیاهخواران

 

خواص زیبایی فندق

کره بادام زمینی معطر فندق. این محصول برای مدت طولانی تازه باقی می ماند، خشک نمی شود و بسیار ارزشمند است نه تنها در پزشکی و پخت و پز، بلکه در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی. روغن به انواع مختلفی از بدن، صورت، دست و محصولات مراقبت از مو اضافه می شود. روغن را می توان به طور مستقل و در ترکیب با سایر عصاره های گیاهی استفاده کرد.
 
روغن فندق بیشترین تاثیر را روی مو دارد. مجاز به چند قطره روغن در پوست سر هستید تا موهای قوی، براق و نرم را دریافت کنید.
 

 

استفاده از فندق در آشپزی

فندق برای پخت و پز عالی است. استفاده از آن به راحتی می تواند هر نوع غذایی را به دلخواه تبدیل کند و محصول خود را با تقریبا تمام غذاهای موجود ترکیب می کند.
 
فندق دارای طعم شیرین است. بافت هسته کاملا نرم است، که به آشپز اجازه می دهد هر روش درمان گرمایی را انتخاب کند.
 
توجه داشته باشید: بافت نرم فندق به راحتی می تواند تحت شرایط ذخیره سازی نامناسب و یا حمل و نقل بی دقت آسیب ببیند. فندق مجاز است حداکثر 6 ماه در پوسته و حداکثر 3 ماه در قالب مغز ذخیره شود.
 
چه کاری می توانید با فندق انجام دهید:
 
سرخ کنید(تفت دادن) حداکثر دمای مجاز برای سرخ کردن 75 درجه سانتیگراد است. فندق سرخ شده نیاز به بیش از 20 دقیقه برای حفظ خواص مفید و ارزش غذایی بالا دارد
در ترشی استفاده کنید
در شیرینی 
ترکیب با شکر یا نمک برای ساخت یک میان وعده اصلی
فندق خرد شده را به آرد و یا کره اضافه کنید
خودتان را به پخت و خوردن مغز خام یا بو داده محدود نکنید. فندق عنصری عالی برای سالاد سبزیجات، غذاهای گوشتی، ماهی است، به خوبی با پنیر نرم و شور مخلوط می شود. سعی کنید فندق را به سبزیجات یا میوه ها را به ظرف اضافه کنید. با کمک سلولز موجود در این محصولات، بدن سریعتر و آسانتر فندق را هضم میکند.
 

پوست کردن فندق

برای برداشتن پوست فندق، شما باید آن را به مدت 5 دقیقه فر قرار دهید، سپس چند ثانیه آن را بین انگشتان مالش دهید، پوست به راحتی کنده می شود، میوه بوی غنی و طعم شیرینی را به ارمغان می آورد.
 

 

عوارض فندق

آجیل به دلیل ترکیب و محتوای کالری آنها "محصول دیر هضم" نامیده می شود. دوز روزانه فندق نباید بیش از 50 گرم باشد. مصرف بیش از حد فندق اسپاسم مغز را تحریک می کنند.فرد احساس درد شدید در سر و سوزش درمعده می شود. این تنها مغز نیست که از اثرات آنزیم های بیش از حد رنج می برد. فندق می تواند باعث فشار روده و معده شود. حالت تهوع و استفراغ امکان پذیر است.
 

 

منع مصرف برای گروهی از بیماران

دیابتی ها
بیماران چاق
کودکان زیر 5 سال (به علت سیستم گوارشی توسعه یافته و عدم توانایی کامل هضم و جذب محصول)
بیماران مبتلا به دیاتیز آلرژیک
افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی
بیماران با عدم تحمل فرد به محصول یا مواد موجود در ترکیب.
مهم: استفاده از میوه ها یا آجیل ها با تاریخ مصرف رد شده ممنوع است. فندق خرد شده خواص سودمند و ارزش غذایی خود را از دست می دهد. میوه هایی که 6 ماه با پوست بوده اند و خورده نشده اند نیز خواص و مزایای خود را از دست می دهند.
 

 

نکاتی برای ذخیره سازی محصول

نگهداری در دمای پایین
درصد کم رطوبت اتاق
حداکثر حفاظت در برابر قرار گرفتن در معرض مستقیم اشعه ماوراء بنفش
حفاظت در برابر محصولات با بوی قوی (بدون توجه به مبدا).
مهم: روش ذخیره سازی فندق خرد شده و بدون پوست به طور قابل توجهی متفاوت است.
 
مغز خرد شده را در ظروف محکم در بسته قرار داده و نفوذ هوا و تحریک کننده را مسدود کنید. بهترین مواد برای بسته بندی، طرف شیشه ای است. ظروف پلاستیکی می تواند عمر مفید را کاهش دهد و طعم و عطر محصول را عوض کند. دمای ذخیره سازی بهینه: 5 تا 10 درجه سانتی گراد رطوبت مجاز: 10-15٪. عمر مفید (در شرایط ذخیره ای ایده آل) 3 ماه تجاوز نمی کند.
 
میوه با پوست برای ذخیره سازی بسیار آسان تر است. اطمینان حاصل کنید که یکپارچگی پوسته شکسته نشده است، آجیل ها را در هر ظرف مناسب قرار دهید، آنها را در یخچال / قرار داده و در حدود 0 درجه سانتیگراد نگهداری کنید. عمر مفید تا 3 سال است. اگر فندق ها در یک ظرف محافظت شده در خارج از فریزر (به عنوان مثال، در بالکن و اتاق ذخیره سازی) ذخیره شود، عمر مفید تا 6 ماه کاهش می یابد.
 
مزایای فندق  که برای سلامتی ضروری است، کم نیستند. علاوه بر این، در میان بسیاری از انواع میوه های خشک، بدون شک یکی از بهترین ها است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شیر نارگیل چیست

در
شیر نارگیل چیست

 

شیر نارگیل چیست

شیر نارگیل یک محصول است که کاربرد گسترده ای در غذاهای شرقی دارد. در اندونزی و مالزی، آن را به عنوان Santan می شناسند، در فیلیپین آن گاتا نامیده می شود.
 
طعم بسیار ظریف، معطر و بوی دلپذیر و مهمتر از همه، یک لیست بسیار معروف از خواص سودمند و اثرات مفید بر سلامتی این محصول را در غذاهای شرقی آسیا بسیار محبوب ساخته است. وجود دارد، بر اساس آن، سس ها آماده می شوند، سوپ ها و کوکتل ها مخلوط می شوند.
این محصول در حال حاضر علت اختلاف نظر شدید متخصصان تغذیه است.

 

ویژگی های عمومی شیر نارگیل

بر خلاف این نظر که بسیاری از ما تحت تاثیر تبلیغاتبه آن رسیده ایم ، شیر نارگیل مایعی نیست که در داخل هر نارگیل وجود دارد. این ماده - به اصطلاح آب نارگیل یا، به سادگی افشره نارگیل است.
 
در واقع، شیر نارگیل - مایع بسیار سفید در فیلم های تبلیغاتی - محصولی است که به وسیله مصنوعی تولید می شود. برای تهیه آن، مغز یک نارگیل به خوبی پخته شده است و پس از آن خمیر حاصل فشرده می شود. بنابراین شیر نارگیل حاصل از اولین استخراج - غلیظ تر و شیرین تر است.و ارزش غذایی بالاتر دارد. اگر شما خمیری که یکبار فشرده اید و آب آن را گرفته اید، با آب مخلوط کرده و دوباره فشرده کنید، شیر دوم را دریافت می کنید. این محصول رقیق تر، هزینه و ارزش غذایی آن به طور قابل توجهی کم تر خواهد بود.
 
در میان اروپایی ها، فرانسوی ها برای اولین بار از شیر نارگیل استفاده می کردند.این محصول با توجه به مقدار بالای چربی آن به عنوان "کرم آسیایی" شناخته شده است . و در واقع، شیر نارگیل اولین فشرده سازی در ترکیب آن ممکن است به عنوان یک جایگزین برای کرم معمولی از شیر گاو در نظر گرفته شود.
 

 

ترکیب شیمیایی و محتوای کالری شیر نارگیل

شیر نارگیل محصولی با کالری بالا است. مقدار انرژی آن 230 کیلوکالری در 100 گرم است. ترکیب مواد مغذی به شرح زیر است: 2.29 گرم پروتئین ، 23.9 گرم چربی و 3.34 گرم کربوهیدرات . فیبر غذایی در این محصول در مقدار 2.2 گرم در هر 100 گرم موجود است.
 
ترکیب ویتامین در محصول چشمگیر است. حاوی 0.76  میلی گرم ویتامین PP  است، که باعث طبیعی شدن فعالیت سیستم گوارش می شود. علاوه بر این، میکرو سیکلوکتون خون را بهبود می بخشد و به طور قابل توجهی شاخص کلسترول بد را در خون کاهش می دهد و از ایجاد پلاک های آترواسکلروز در دیواره های عروق خونی جلوگیری می کند.
 
حاوی 026 ( میلی گرم) ویتامین B1 که در اولین سوختگی بدن نقش مهمی ایفا می کند. همچنین توانایی های شناختی را تشدید می کند، به حفظ ارگان های سیستم گوارش در بدن کمک می کند، برای عادی شدن وضعیت عاطفی ضروری است.
 
حاوی 8.5 میلی گرم ویتامین B4  یک محافظت کننده قوی است. این کمک می کند تا بافت کبد از اثرات منفی الکل و مواد مخدر بهبود یابد، پروسه های بازسازی را بهبود می بخشد. علاوه بر این، این ویتامین به تنظیم قند خون کمک می کند ، بنابراین جلوگیری از رشد دیابت مفید است. این ماده همچنین برای عملکرد سیستم تولید مثل انسان ضروری است.
 
حاوی 033 میلی گرم ویتامین B6 برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند مفید است، زیرا این نیاز به انسولین را کاهش می دهد. همچنین به عادی سازی فعالیت سیستم عصبی کمک می کند، مانع از وقوع اسپاسم عضلات و گرفتگی عضلات، کمک به مقابله با بیماری های پوستی می شود.
 
16 میکروگرم ویتامین B9 برای زنان باردار بسیار مهم است، زیرا به پیشگیری از آسیب شناسی در رشد داخل رحمی جنین کمک می کند. همچنین، این ویتامین کمک می کند تا ثبات پس زمینه های عاطفی در دوره پس از زایمان صورت گیرد. همچنین برای افزایش مقاومت کلی بدن به ویروس ها و باکتری ها مفید است. در نهایت، ویتامین B9 به مقابله با موقعیت های استرس زا و اضافه بار احساسی کمک می کند.
 
2.8 میلی گرم ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که خواص محافظتی بدن را افزایش می دهد. این امر به طور قابل توجهی باعث بهبودی زخم می شود، در تولید پروتئین کلاژن، که برای حفظ بافت استخوانی در حالت عادی ضروری است، درگیر است. این نیز جزء لازم برای سنتز تعدادی از هورمون ها، تنظیم فرمول خون است.
 
0.15 میلی گرم ویتامین E که سیستم ایمنی را تحریک می کند، خواص بازسازی بافت را بهبود می بخشد، خستگی بدن را کاهش می دهد. علاوه بر این،به  آن کمک می کند تا در جلوگیری از توسعه سرطان، هورمون ضروری را تولید کند، تاثیر منفی بر سطح قند خون دارد.
 
0.1میکروگرم  ویتامین K که مسئول عادی شدن روند لخته شدن خون است. همچنین در برابر پوکی استخوان محافظت می کند، مسئول وضعیت طبیعی بافت استخوانی است. یکی دیگر از خواص این ماده حفاظت از عروق از کلسیفیکاسیون است، به عبارت دیگر، از انجماد به دلیل رسوبات کلسیم در دیواره عروق جل.گیری می کند.
 
ترکیب شیمیایی شیر نارگیل لیستی بسیار معروف از مواد معدنی را نیز ارائه می دهد.
 
کلسیم (16 میلیگرم) مسئول وضعیت بافت استخوانی، دندان و غضروف است. همچنین، ماکروسل دارای خواص آنتی هیستامین و ضد التهاب، یک جزء برای سنتز تعدادی از هورمون ها و ضروری است آنزیم ، عادی حالت عاطفی.
 
منیزیم (37 میلی گرم) برای متابولیسم انرژی ضروری است، فعالیت سیستم غدد درون ریز را عادی میکند، به مواد شیمیایی متشکل از مواد معدنی مانند فلزات سنگین کمک میکند. همچنین از تشکیل سنگ در کیسه صفرا و کلیه ها جلوگیری می کند.
 
سدیم (15 میلی گرم) مسئول عادی سازی تعادل آب در بدن انسان است. این یک اثر واستادوالیزه کننده دارد، جلوگیری از وقوع اسپاسم، فعال کردن عملکرد پانکراس، ترویج توسعه آب معدنی است.
 
پتاسیم (263 میلی گرم) یک ماده مغذی ضروری برای سلامت عضلات قلب است. این کمک می کند تا ضربان قلب را عادی سازد و همچنین عرضه بافت مغزی را با اکسیژن بهبود می بخشد. همچنین این ماده کمک می کند تا مایع اضافی از بدن را از بین ببریم، در نتیجه امکان جلوگیری از بروز ادم وجود دارد.
 
فسفر (100 میلی گرم) کمک می کند تا با حفظ سلامت استخوان و بافت دندان، در ساختن پروتئین نقش داشته باشد، نقش مهمی در تبادل انرژی ایفا می کند. همچنین این ماکرو برای فعالیت ذهنی لازم است.
 
آهن (1.64 میلی گرم) در اولین فرایند تشکیل هموگلوبین نقش مهمی ایفا می کند و از این طریق مانع توسعه آنمی می شود. علاوه بر این، برای سنتز هورمون های تیروئید، و همچنین برای تشکیل مقاومت بدن به ویروس ها و باکتری ها ضروری است.
 
منگنز (0.9 میلی گرم) کمک می کند تا سطح قند خون را عادی کند، به عنوان یک عامل پیشگیری کننده ای که مانع توسعه دیابت می شود، عمل می کند. همچنین این عنصر ریه در پانکراس دخیل است و به کاهش سطح کلسترول مضر در بدن کمک می کند.
 
سلنیوم (6.2 میکروگرم) ماده ای است که مانع از وقوع تومور و تحریک و بدخیم می شود. همچنین باعث تحریک فرآیندهای متابولیک بدن می شود، در تشکیل پروتئین ها و گلبول های قرمز دخیل است، آنتی اکسیدان است و باعث حذف مواد سمی از جمله فلزات سنگین می شود.
 
روی (0.67 میلی گرم) در تشکیل بافت استخوانی نقش دارد، خواص بازسازی بافت ها را بهبود می بخشد، وضعیت پوست و مو را بهبود می بخشد، فعالیت غدد سباسه را نرمال می کند، به عنوان اقدام پیشگیرانه ای که مانع توسعه بیماری های التهابی مفاصل، آرتریت و روماتیسم می شود.
 
مس (266 میکروگرم) به جلوگیری از رشد کم خونی کمک می کند؛ ضروری است که پس زمینه عاطفی و مبارزه با اختلالات افسردگی را تثبیت کنید. همچنین این عنصر ریزش مانع توسعه بیماری های پوست و دستگاه گوارش می شود.
 
علاوه بر این، ترکیب شیر نارگیل شامل اسیدهای ارگانیک: اسطوخدوس و لوری، فروکتوز ، چربی های قابل هضم و فیبر غذایی است. فیبر از دستگاه گوارش مانند یک اسکراب طبیعی و به طور طبیعی حذف سموم و مواد سمی تاثیر می گذارد.
 

 

خواص شیر نارگیل

طبق گفته متخصصان تغذیه، شیر نارگیل در صورت عدم تحمل پروتئین حیوانی، جایگزین خوبی در رژیم غذایی بجای شیر گاو می باشد. شامل ویتامین ها و مواد معدنی شامل طیف وسیعی از خواص مفید می باشد.
 
فیبر موجود در ترکیب باعث بهبودی متابولیسم می شود. ارگانیزم که از سرباره و سموم پاک می شود، سالم می شود و این وزن اضافی از بین می برد.
 
کلسترول "مضر" در محصول وجود ندارد، به همین دلیل است که بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی می توانند از آن استفاده کنند. همچنین، متخصصان تغذیه می گویند که نوشیدن این نوشیدنی به طور مداوم به شاخص های فشار خون عادی کمک می کند.
 
با توجه به حضور لوریک اسید در ترکیب محصول و اثر ضد باکتری اسید لوریک نیز به افزایش کلی مقاومت بدن کمک می کند و آن را برای مبارزه با ویروس ها و باکتری ها بسیج می کند.
 
سیتوکین های موجود در ترکیب شیمیایی دارای ویژگی هایی برای جلوگیری از رشد سرطان هستند. آنها همچنین روند پیری سلول ها را کاهش می دهند و خواص ضد انعقادی دارند و از ایجاد لخته های خون جلوگیری می کنند.
 
با توجه به محتوای ویتامین ها، این محصول کمک می کند تا از سندرم خستگی مزمن خلاص شوید.
 
فروکتوز در ترکیب محصول آن را برای افرادی که با دیابت تشخیص داده شده است مناسب می سازد.
 
منیزیم موجود در محصول همراه با اسید لوریک که قبلا ذکر شد کمک می کند تا سیستم عصبی را در حالت فوق العاده تحریک پذیری آرام کند، حالت افسردگی رفع شده و خواب را نرمال می کند.
 
این نوشیدنی دارای ویژگی خاصی است که احساس اشباع سریع را نشان می دهد. بنابراین، برای افراد مبتلا به چاقی توصیه می شود.
 

 

عوارض و منع مصرف شیر نارگیل

در همان زمان، مثل هر محصول دیگری، شیر نارگیل دارای لیست نسبتا گسترده ای از موارد منع مصرف است.
 
اول از همه، این محصول نشان می دهد که در بسیاری از افراد می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند.
 
شیر نارگیل برای افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز، و همچنین مادران باردار و شیرده منع مصرف دارد.
افرادی که تمایل به اسهال دارندبا احتیاط مصرف کنند.
 
لازم به ذکر است که تثبیت کننده ها، عوامل طعم دهنده، سفت کننده ها و سایر مواد شیمیایی که بهترین راه برای تأثیرگذاری بر سلامت نیستند در ترکیب نوشیدنی های کنسرو شده وجود دارد. به همین دلیل است که اگر تصمیم بگیرید می توانید خودتان شیر نارگیل درست کنید.

 

استفاده از شیر نارگیل در آشپزی

گزینه های زیادی برای استفاده از شیر نارگیل در آشپزی وجود دارد. این محصول واقعا همه کاره است و می تواند برای تهیه تعداد باور نکردنی از غذا ها استفاده شود.
 
شیر نارگیل جزء سس برای گوشت، ماهی و غذاهای دریایی است. بر خلاف کرم گیاهی، آن را در طول پخت گرم نمی کند و محصول دارای عطر شیرین، بسیار خوشمزه و طعم ظریف است. به عنوان مثال، در غذاهای تایلندی، سوپ ها بر اساس این محصول تهیه می شود و گوشت نیز در آن خوابانده شده است.برنج شیر نارگیل محبوب است - این یکی از شایع ترین غذاهای جانبی در غذاهای ملی است. در فرانسه، سوپ اصلی میگو با شیر طعم دار است .
 
هنگام پخت و پز دسر، محصول می تواند نه تنها از کرم، بلکه شیر هم استفاده شود ، و همچنین جایگزین کره شود . این طعم و مزه سس مخصوص و ظرافت کرمی را به غذا می دهد. سرآشپزهای واقعی می دانند که خوشمزه ترین پنکیک ها با شیر نارگیل پخته شده است.مخلوط موز یا پرتقال با شیر نارگیل ایده آل است.
 

 

چگونه در خانه شیر نارگیل درست کنیم

نحوه درست کردن شیر نارگیل ​​در خانه، اول نارگیل رسیده را انتخاب می کنیم. در نظر داشته باشید که یک میوه متوسط ​​می تواند حدود یک لیوان شیر تولید کند.
 
ساده ترین راه به شرح زیر است. نارگیل را خرد کرده و با آب مخلوط کنید. پس از نیم ساعت فشار دهید و از صافی رد کنید.
 
روش دوم تهیه نوشیدنی شامل استفاده از 1 قسمت نارگیل و 1.5 قسمت آب گرم است. پوره نارگیل را خرد کرده و بگذارید حداقل دو ساعت بماند. پس از آن، پالپ را از طریق یک مخلوط كننده عبور داده و به طور كامل توده حاصل را با استفاده از پارچه تنظیف یا یك غربال صاف كنید.

آشپزی با شیر نارگیل

طرز تهیه برنج با شیر نارگیل
به منظور تهیه این غذا شما نیاز به:
200 میلی لیتر شیر نارگیل
200 میلی لیتر آب
200 گرم برنج 
نصف لیمو ترش
20 گرم چیپس نارگیل
یک چهارم قاشق چایخوری فلفل قرمز و  نمک برای مزه.
 
شیر نارگیل را با آب و نمک مخلوط کنیدو بجوشانید. برنج را بشویید و به مایع در حال جوش اضافه کنید.
 
غذا باید روی گرمای متوسط ​​باشد، ظرف بدون در به طوری که برنج سر نرود.
 
پس از جذب مایع، حرارت را خاموش کنید، درب را روی آن قرار دهید، آن را با یک حوله بپوشانید و آن را برای یک چهارم یک ساعت به همان حالت بگذارید.
 
بعد از یک ساعت ادویه، فلفل و پودر نارگیل بپاشید و لیمو را روی آن فشار دهید و سرو کنید.
 

فیله مرغ با شیر نارگیل

برای تهیه این ظرف شما نیاز به مواد تشکیل دهنده زیر دارید:
دو عددفیله مرغ
یک پیاز
دو فنجان سیر
50 میلی لیتر روغن زیتون
250 میلی لیتر شیر نارگیل
2-3 فنجان کرفس و ادویه جات ترشی جات: نمک دریایی ، نخود فرنگی، دانه گشنیز و دیگرطعم دهنده ها و مزه ها بر اساس ذائقه خودتان
 
فیله مرغ را از چربی جدا کنید، شستشو داده و با یک دستمال سفره خشک کنید. پس از آن، روی یک تخته برش قرار دهید و ریز کنید.
 
نمک، گشنیز، فلفل و ادویه جات دیگر را مخلوط کنید. برای یک ربع ساعت فیله ها را در ادویه ای مخلوط شده قرار دهید
 
سیر را در روغن زیتون سرخ کنید. سپس سیر ها را از داخل روغن خارج کنید، زیرا فقط روغن طعم مورد نیاز است.
 
فیله ها را برای دقیقه 5 دقیقه سرخ کنید.
 
پیاز را ریز کنید و داخل فیله ها تفت داده، حرارت را کاهش دهید. تابه را تکان دهید و گوشت را برای یک ربع ساعت بدون هم زدن بجوشانید.
 
شیر نارگیل را به ادویه های باقیمانده اضافه کنید و بجوشانید فیله ها را برای حدود 15 دقیقه در شیر نارگیل بپزید. بعد، درب را برداشته و بگذارید تا سس ضخیم شود.
 

 

استفاده از شیر نارگیل در لوازم آرایشی

با توجه به ترکیب شیمیایی منحصر به فرد آن، شیر نارگیل با موفقیت در زیبایی شناسی استفاده می شود.شیر نارگیل در بخش بزرگی از محصولات آرایشی، کرم ها و ماسک ها برای پوست و مو است.
 
افسانه ای وجود دارد که می گوید ملکه صبا قادر بود جوانی و زیبایی های خود را تا سال های زیادی از طریق استفاده از یک "اکسیر" جادویی "که شامل مقادیر مساوی شیر نارگیل و شیر گاو معمولی است، حفظ کند. او نیمی از این مخلوط را مینوشید و بقیه را روی صورتش میگذاشت. شیر نارگیل پوست را کاملا تغذیه می کند، آن را با مواد مفید تغذیه و کمک می کند تا نرمی پوست برگردد. همچنین می توانید حتی خشک ترین پوست را نرم نگه دارید، چین و چروک ها را باز می کند.
 
قبل از رفتن به ساحل توصیه می شود مایع شیر نارگیل را روی بدن اعمال کنید - این ویژگی به طور موثر محافظت از پوست از اثرات نور UV مضر است. علاوه بر این، این محصول پوست را بصورت یکنواخت برنزه و به رنگ طلایی ظریفدر می آورد.
 
خواص ضد باکتری محصول از آن ابزار ضروری برای شستشو در حضور آکنه ایجاد می کند. به طور موثر زخم را بهبود می بخشد، التهاب را کاهش می دهد، پوست را آرام می کند.
 

شیر نارگیل مفید برای مو

قابل توجه است که این محصول می تواند به عنوان یک محصول آرایشی برای هر دو طرف صاحبان موی چرب و برای کسانی که موهای خشک دارند استفاده شود. در اولین مورد، شیر باعث شاداب و برااق موهای چرب می شود و به موها کمک می کند که نتازه تر شود و در مرحله دوم، پوست سر را مرطوب می کند، خارش و تحریک را کاهش می دهد.
 
به تازگی، شیر نارگیل به طور گسترده ای برای ماسک مو در خانه استفاده می شود. بر اساس بررسی ها، ماسک با شیر نارگیل حتی از ژلاتین موثرتر است. برای تهیه ترکیب برای ماسک، آب نیمی از لیمو ، 1.5 قاشق غذاخوری نشاسته و 3-4 قاشق غذاخوری شیر نارگیل را مخلوط کنید. 1.5 قاشق چای خوری روغن زیتون به مخلوط اضافه کنید.
مخلوط را کمی حرارت داده از گرمای بسیار کم برای حرارت دادن استفاده کنید و آن را جوش نیاورید و به طور مداوم هم بزنید.روی یک کاسه حمام بخار قرار دهید و ماسک را حدود یک ساعت و نیم نگه دارید .مخلوط را برای تمیز کردن روی موها بمالید . پس از آن، با شامپو معمولی مو ها را بشویید.
 

 

نحوه انتخاب نارگیل با کیفیت

اگر هنوز تصمیم دارید که شیر نارگیل کنسروی را خریداری کنید،اطلاعات محصول را در برچسب به دقت بخوانید.ترکیب ایده آل، باید تنها نارگیل و آب باشد، و بیشتر نگهدارنده ها در آن نشاندهنده سود کمتر از محصول است.
 
توجه داشته باشید به محتوای چربی نیز توجه کنید. در صورت خرید شیر نارگیل برای نوشیدن، یک محصول را با شاخص پایین تر از مقدار چربی انتخاب کنید. اگر شیر برای پخت و پز استفاده می شود، برای مثال، باید با وزن 50-60٪ چربی باشد.
 
ظرف را با شیر کنسرو فقط ظرف 72 ساعت و در یخچال باز کنید. در صورتی که شیر سفت شود، ظرف را ظرف 5 تا 7 دقیقه در آب گرم قرار دهید، سپس محتویات را هم بزنید.
 
لطفا توجه داشته باشید که شیر نارگیل خانگی تنها می تواند برای یک روز ذخیره شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سیب زمینی خواص موارد منع مصرف

در

 

تاریخچه سیب زمینی در ایران

امروزه ، سیب زمینی به عنوان یک محصول غذایی ضروری برای همه شناخته شده است ، با این حال سیب زمینی نسبتاً محصولی تازه بر سر سفره های ایرانی است . غده های سیب زمینی حدودا 200 سال پیش بر سر سفره های ایرانی ظاهر شدند.

به تفسیری تاریخچه ورود سیب زمینی را به جان سر ملکم نسبت می دهند .در ایران ،در زمان فتحعلی شاه قاجار، سرجان ملکم سفیر دولت انگلستان در ایران مقداری بذر سیب زمینی به دربار پادشاه قاجار آورد به همین منظور در ابتدا به آن آلوی ملکم می گفتند.اما بیشتر محققان این نظریه را رد می کنند و به گفته آنها احتمالاً سیب زمینی از طريق روسيه به شمال ايران و از آنجا بـه ديگـر نقـاط ایران صادر گردیده و در استانهای مختلف ايـران كاشـته شـده است . و مـردم عـادی و هـم دولتمردان قاجاری، از كاشت سيب زمينی بر خلاف کشورهای اروپایی که نسبت به کاشت سیب زمینی تعصب شدید داشتند، حمايت نموده اند.

اما به تفسیری دیگر در بين متون تاريخی تنها نويسنده ای كه ورود سيب زمينی به ايران را به گونه ای ديگـر توضيح داده است، فرهادميرزا معتمدالدوله می باشد که در کتاب خود به عنوان زنبيل  نوشته است، سيب زمينی برای اولين بار به وسيله كورميك،حكيم انگليسی دربار عباس ميرزا، به ايران آورده شده است.کشت سيب زمينی در ايران مانند ساير كشورهای اروپـايی با مخالفت روبرو نشد و ابتـدا ميـان رجـال و دولتمردان سياسی و تجاری رواج پيدا نمود اما اکنون سیب زمینی در همه جا در باغ ها و مزارع کشت می شود و در واقع تبدیل به نان دوم مردم در تغذیه و رژیم غذایی شده است.

 

این گیاه غده علفی از خانواده سولاناسه(Solanaceae) و نام خود را مدیون جویندگان طلا در آمریکای جنوبی و فاتحان اسپانیا است. به جای گنج ها ، آنها سبزیجاتی را برایشان ناآشنا یافتند - ذرت ، لوبیا و چیز دیگری شبیه به ترافل را با خود به اسپانیا و سراسر اروپا بردند. اسم این غنائم "tartufolo" بود. نسخه ای از مبدا آلمانی این نام نیز از کلمه "kartoffel" وجود دارد.سيب زمينی از بسياری قحطی ها و مرگ و ميرها در طـول قـرن هـا در كشورهای مختلف جهان جلوگيری نموده و رشد كاشت سيب زمينی، رابطه متقابلی با
افزايش جمعيت جهاندارد. به طوری كه اگر سيب زمينی کاشت نمی شد، جمعيـت
دنيا، يك سوم جمعيت در حال حاضر بود.

 

در کنار خصوصیات تغذیه ای ، از ویژگی های دارویی غده های آن ، گل ها ، جوانه های آن که به بسیاری از بیماری ها کمک می کند نیز باید قدردانی شود. خواص مفید توسط نشاسته (پلی ساکارید) تعیین می شود.آنها قادر به کمک به تعدادی از بیماری ها به صورت پخته و خام هستند. علاوه بر این ، آنها یاران وفادار کسانی هستند که لوازم آرایشی طبیعی را ترجیح می دهند و حاوی مواد شیمیایی نیستند.

 

 

ترکیب سیب زمینی

ترکیب شیمیایی این سبزی مجموعه ای بی نظیر از مواد مغذی با نسبت متناسب ایده آل است. از نظر ماده شیمیایی به نان نزدیک می شود و برای پروتئین ها و پلی ساکاریدهای آن بسیار ارزشمند است.

نمک های معدنی فسفر و پتاسیم موجود در غده های سیب زمینی ، ماکرولین ها (آهن ، منیزیم ، کلسیم ، منگنز ، ید و غیره) آنها را به عنوان رقبای ارزشمند گیاهان تازه تبدیل می کند. تعداد زیادی ویتامین E ، PP ، D و گروه B ، و همچنین اسیدهای فولیک ، اگزالیک ، مالیک ، سیتریک وجود دارد. فقط 200 گرم سیب زمینی می تواند 50٪ از نیاز روزانه ویتامین C را برای فرد تامین کند. سیب‌زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین ب۶ است.

100 گرم سیب زمینی حاوی 900 کیلو کالری ، یعنی سه برابر بیشتر از سایر سبزیجات است. بنابراین ، استفاده از آن در دوره های کمبود ویتامین / در پاییز یک وسیله عالی برای تقویت کل بدن است.

 

 

خواص سیب زمینی

این انبار واقعی مواد مفید به همراه پخت و پز ، کاربردهای خود را در طب سنتی و آرایشی نیز پیدا کرده است. به لطف وجود پتاسیم ،  قادر به حفظ تعادل آب در بدن و تقویت سیستم شریانی است. برای سیستم های عصبی عضلانی ، قلبی و عروقی بسیار مفید است. استفاده از سیب زمینی ، آماده سازی از آن برای تغذیه در رژیم غذایی نشان داده می شود که قدرت بدن را پس از فشارهای جدی جسمی بازیابی می کند.

برای کسانی که از گاستریت ، زخم گوارشی اثنی عشر ، معده رنج می برند بسیار مفید است. بنابراین ، به عنوان مثال ، با کمک آب غده های خام می توانید تعادل اسید و باز ، عملکرد دستگاه گوارش را تنظیم کنید.

از زمان کودکی ، بسیاری با استنشاق استفاده از بخار سیب زمینی برای سرماخوردگی آشنا شده اند. در صورت سرفه مزمن ، کمپرس را می توان در پشت و سینه  با 4-5 سیب زمینی بزرگ آب پز که له شده انجام داد.

مواد اولیه آماده سازی در هنگام رسیدن (گل ، غده ها) هنگام کمبود نور (در بعد از ظهر قبل از غروب آفتاب) جمع می شوند. گل ها در هوای خشک برداشت می شوند و پس از خشک شدن در زیر سایبان ، مدت یک سال در کیسه های پارچه ای نگهداری می شوند.

 

در انکولوژی مکانهای مختلف ، از تنتور گلها نیز استفاده می کنند (1 قاشق غذاخوری در هر 0.5 لیتر آب جوش ، یک ساعت پافشاری کنید و 3 بار در روز به مدت نیم ساعت قبل از غذا ، هر بار 5/0 فنجان) مصرف کنید.

و از جوانه غده های سیب زمینی ، تنتور را بر روی الکل آماده می کنند ، که برای آرتروز حاد ، پلی آرتریت برای درمان سرماخوردگی استفاده می شود.

در زیبایی شناسی ، ماسک های صورت سیب زمینی و حمام های دستی که تغذیه ، طراوت و چروک های صاف را تغذیه می کنند بسیار محبوب است.

 

موارد منع مصرف سیب زمینی

با این حال ، باید توجه داشت که ، مانند هر محصول دیگری ، موارد منع مصرف در مورد استفاده از آماده سازی سیب زمینی وجود دارد. این امر قبل از هر چیز برای کسانی که از بیماری ادراری ، انتریت( بیماری التهاب معده‌ای روده‌ای) ، انتروکولیت ، بیماری های مقاربتی رنج می برند و مستعد افزایش تحریک پذیری جنسی هستند ، صدق می کند. بنابراین ، برای تصمیم گیری ، ابتدا باید به دنبال توصیه پزشکان باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص توت گوجی هیمالیا ، goji berry

در

هنوز هم برای تغییر سبک زندگی دیر نیست. اگر هنوز هم برای تحولات عمده آماده نیستید، در اینصورت رژیم خود را بهبود بخشید. خلاق بوده و منوی خود را با افزودن غذاهای جدید، متنوع و جالب کنید.
چندین سوپر غذا وجود دارند که شما را متحول کرده و به بهبود پوست، ناخن و موی شما کمک می کنند. همچنین اغلب سوپر غذاها با گنجاندن در رژیم غذایی و تغذیه، می توانند باعث بهبود سلامت شما شوند.

 

توت گوجی هیمالیا (goji berry) دارای تاریخی 3 هزار ساله در چین و دیگر بخش های آسیا، می باشد. توتهای گوجی، حاوی 18 اسید آمینه و 21 ماده معدنی می باشند. از خواص مفید دیگر این توت ها (goji berry) مقدار زیاد آنتی اکسیدان ، مقدار زیادی اسید آمینه، پلی ساکارید، و دیگر مواد مغذی که نشان دهنده سودمندیهای زیادی برای بدن از جمله،انرژی، طول عمر،شور و نشاط، خواب آرام، بردباری و  آرامش و سلامتی می توان اشاره کرد.
1. مبارزه با بی خوابی
توت گوجی (goji berry) با توجه به ویتامین ب 12، باعث بهبود خواب شما می شود. اگر از بی خوابی رنج می برید، باید توت گوجی (goji berry) را در منوی خود وارد کنید.
2. کاهش واکنش آلرژیک
قبل از رفتن به داروخانه محلی جهت خرید دارو، چیز متفاوتی امتحان کنید. توت گوجی، قرص های با مزه و طبیعی آلرژی می باشند که هرگز به شما صدمه ای نخواهند زد مگرا اینکه باعث کاهش قابل توجه در واکنش التهابی شود.
3. محافظت در برابر خورشید
اگر بیشتر زمان را خارج از خانه می مانید یا در کشور گرم و آفتابی زندگی می کنید، به شما توصیه می شود که توت گوجی را بعنوان محافظ طبیعی در برابر نور خورشید استفاده کنید. آنها به خاطر آنتی اکسیدانهای متعدد، پاسخ به آفتاب سوختگی را کاهش می دهند.
4. بهبود دید
دید خود را بدون قطره چشم بهبود بخشید، اگر دوست دارید از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید اجتناب کنید، توت گوجی بخورید.
5. جلوگیری از بیماری
توت گوجی نسبت به پرتقال و بسیاری از میوه های دیگر از نظر ویتامین ث غنی است. آنها حاوی آنتی اکسیدانهایی می باشند که با بیماریهای مختلف مبارزه می کنند. اگر بطور مرتب خورده شود، آنها باعث بهبود قابل توجه در سلامت شما می شوند.
6. افزایش انرژی
توت گوجی قادربه بهبود استقامت شماست. تحمل و سطوح انرژی شما افزایش خواهد یافت و شما حس سلامت بیشتر و خستگی کمتری خواهید داشت.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

thanks۱۳۹۵/۱۲/۲۶

I was going to create a Hunger Games Cookbook but I just ca8&2n#17;t compete with your site! I love your recipes, your humor, and all the time you have spent creating this! Instead of writing, I am becoming a faithful follower! Great job!۱۳۹۵/۱۲/۲۶

در ادامه بخوانید...

مضرات لیمو و آب لیمو

در

آب لیمو و لیمو به طور کلی، از جمله خوراکی هایی است که طرفدران بسیاری داشته و صحبت های زیادی درباره خواص و فوائد آن می شود. همین مسئله سبب شده است تا در میان عامه مردم و بعضا برخی از متخصصان تغذیه، اغراق هایی در این باره به گوش برسد و خواصی را به لیمو نسبت بدهند که چندان پایه و اساس علمی ندارد. لیمو مثل تمام مرکبات آلرژی زا است. بنابراین نباید به مقدار زیادی استفاده شود.

آب لیمو برای مینای دندان مضر است، آن را از بین می برد، اسید سیتریک موجود در لیمو و آب لیمو باعث تخریب مخاط معده می شود و می تواند باعث تشدید گاستریت یا زخم معده و دوازدهه شود، بنابراین افرادی که از این بیماری ها رنج می برند، باید با دقت از لیمو استفاده کنند و بهتر است از رژیم غذایی و تغذیه خود لیمو را حذف کنند.

همچنین لیمو و آب لیمو برای افراد مبتلا به پانکراتیت توصیه نمی شود. آب لیمو اغلب باعث سوزش سر دل می شود. هنگام التهاب در دهان و گلو، شستشو با آب لیمو و در ناشتا می تواند نه تنها باعث تحریک، درد، بلکه حتی خونریزی و بهبودی در دراز مدت شود. بیماران مبتلا به فشارخون باید این میوه را با احتیاط استفاده کنند.آب لیمو را به غذای کودکان زیر 2 سال و تا دو سال اضافه نکنید، زیرا کودکان اغلب به آب لیمو آلرژی دارند و همچنین تاثیر منفی روی غشای مخاطی معده کودک می گذارد.

در این مقاله قصد داریم شما را در کنار خواص لیمو با پنج مورد دیگر از مضرات لیمو آشنا کنیم که به اشتباه در میان مردم رایج شده اند. با سیارک همراه باشید.

آیا لیمو به کاهش وزن کمک می کند

بسیاری بر این باورند که لیمو، حاوی پکتین، یا ژلاتین گیاهی است؛ ژلاتین گیاهی در حقیقت نوعی به خصوص از فیبر است و در میوه هایی چون سیب، مقدار زیادی از آن وجود دارد. بنا به گفته این افراد، همین مسئله سبب می شود که به هنگام نوشیدن آب لیمو، فرد قادر باشد برای مدت طولانی تری احساس گرسنگی نکرده و در نتیجه این مسئله، در بلند مدت کاهش وزن را تجربه کند. البته مسئله ای که این افراد نادیده می گیرند این است که به هنگام گرفتن آب لیمو، مقدار بسیار ناچیزی از فیبر یاد شده در آن باقی می ماند (تازه اگر باقی بماند و به طور کلی از بین نرود) و به همین خاطر است که نظریه شان دچار ایراد می شود. دکتر مایکل زک، متخصص تغذیه در این باره عنوان کرد: «فیبر به طور کلی نقش عمده ای در کاهش سرعت فرایند گوارش غذا در بدن داشته و به گونه ای مؤثر به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی بدن کمک خواهد کرد. نکته ای که باید به خاطر داشت این است که فیبر موجود در لیمو، پس از آن که آب آن گرفته می شود، تقریبا به طور کلی ناپدید می شود.».

به همین خاطر است که بیشتر متخصصان تغذیه، استفاده از خوراکی هایی چون جو، لوبیا و سایر حبوباتی که حاوی فیبر هستند را به آن دسته از افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می کنند و عنوان می کنند که جایی در رژیم غذایی روزانه برای این خوراکی ها داشته باشند. اما نقش آب لیمو در این میان چه می شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که این گونه افراد (کسانی که قصد کاهش وزن دارند) می توانند همیشه مقداری آب لیمو در دسترس داشته باشند و شربتی از آن تهیه کرده و به جای نوشیدنی های مضر که سبب چاقی می شوند از آن بهره بگیرند (برای نمونه به جای نوشیدنی های گازدار و سایر نوشیدنی های آماده که در آن ها از شکر فرآوری شده استفاده می شود). بنا بر این، نمی توان آب لیمو را به تنهایی به عنوان نوشیدنی ای در نظر گرفت که سبب کاهش وزن می شود و تنها به عنوان جایگزینی برای پیش گیری از ضررهای سایر نوشیدنی ها می توان از آن بهره گرفت.

جیسون اولت، متخصص تغذیه و مدیر مسئول یک مرکز سلامت درمانی، در این باره عنوان کرد: «میزان کالری موجود در آب لیمو بسیار ناچیز است و به همین خاطر به وسیله نوشیدن آن می توان از جذب کالری بیش از اندازه و افزایش وزن جلوگیری کرد، با این حال،  این تنها تأثیری است که می توان برای آب لیمو در این باره متصور شد و فوائد آن برای کاهش وزن فرا تر از این نمی رود.». البته نکته امیدوار کننده ای که در ادامه صحبت های جیسون اولت در این باره به چشم می خورد، تحقیقاتی است که به گفته او بر روی حیوانات انجام شده و نتایج اولیه حاکی از آن بوده است که ترکیبات موجود در لیمو، به گونه ای به کاهش وزن این حیوانات کمک رسان بوده است، با این حال، او ادامه داد که این تحقیقات هنوز در مراحل اولیه خود به سر می برند و هنوز نمی توان با قطعیت از تأثیر این ترکیبات بر کاهش وزن انسان سخن گفت و باید منتظر تحقیقات تکمیلی و اخبار جدید در این باره باشیم.

آیا لیمو می تواند از بروز برخی بیماری ها جلوگیری کند

زمانی که فرد آب لیمو می نوشد، اسید موجود در آن توسط بدن جذب شده و خاصیت قلیایی پیدا می کند. در حقیقت همین مسئله است که سبب شده این باور اشتباه رایج در میان مردم و برخی از متخصصان تغذیه به وجود بیاید، چرا که بسیاری از متخصصان تغذیه مشترکا بر این باورند که میزان پ هاش مواد غذایی هیچ گونه تأثیری بر سلامت فرد نمی گذارد و علاوه بر آن، هیچ بیماری ای را نیز سبب نمی شود (بیماری هایی چون آرتروز و یا سرطان که برخی از متخصصان پ هاش غذا را عامل آن ها می دانند). نکته دیگری که در این باره باید به خاطر داشته باشید این است که نوشیدن بیش از اندازه آب لیمو و جذب اسید آن به مرور زمان می توان سلامت دندان ها را به خطر بیندازد. لیبی پارکر، متخصص تغذیه شاغل در کالیفرنیا در این باره عنوان کرد: «اسید های قوی، مانند اسید موجود در آب لیموی تازه، اگر مرتبا در تماس با دندان ها قرار گیرند، در نهایت می توانند فرسایش مینای دندان را به همراه داشته باشند. بنا بر این اگر آب لیمو نوشیده اید، توصیه می شود که بلافاصله پس از آن دندان های خود را مسواک نزنید و به جای آن به وسیله آب معمولی دهان خود را بشویید.». همان گونه که عنوان شد، زمانی که دندان فرد در تماس با اسیدی قوی، شبیه به آن چه در آب لیمو موجود است قرار می گیرد، مینای دندان تا حدودی در معرض آسیب و فرسایش قرار گرفته و حال اگر در این حالت اقدام به مسواک زدن دندان های خود کنید، به مراتب این آسیب و فرسایش را شدید تر خواهید کرد؛ آسیبی که در نهایت می تواند منجر به شکل گیری حفره در دندان ها و خراب شدن آن ها شود. بنا بر این برای این که خطری سلامت شما را تهدید نکرده باشد، بهتر است در مصرف آب لیمو زیاده روی نکنید.

آیا لیمو خواص سم زدایی دارد

برخی از افراد بر این باورند که نوشیدن آب لیمو در نهایت سبب خواهد شد سموم و سایر مواد مضر موجود در بدن دفع شوند و به این گونه فرایند ها کمک خواهد کرد، با این حال، این نظریه نیز چندان پایه و اساس علمی نداشته و بسیاری از متخصصان تغذیه با آن مخالف اند. دکتر مایکل زک در این باره عنوان کرد: «این مسئله از جلمه صحبت هایی است که درباره آب لیمو و فوائد آن به کرات شنیده می شود و باوری است که به اشتباه در میان مردم رایج شده است. در حقیقت تنها ماده موجود در لیمو که بتواند به فرایند سم زدایی در بدن کمک کند، ویتامین سی است (که آن هم چندان زیاد نیست) و صرفا محدود به لیمو نمی شود و در بسیاری از خوراکی هایی که در طول روز مصرف می کنیم، مقادیری از آن موجود است و از جمله ویتامین هایی است که کمتر افراد به کمبود آن دچار می شوند. بنا بر این، می توان به طور کلی عنوان کرد که این نظریه که آب لیمو تأثیر بیشتری در مقایسه با آب معمولی برای بهبود فرایند سم زدایی از بدن دارد، با توجه به تحقیقات علمی چندان قابل استناد نیست.». دکتر زک در ادامه صحبت های خود در این باره افزود که بدن به طور کلی، بر خلاف آن چه برخی از افراد عنوان می کنند، به عملیات بیرونی ای برای سم زدایی خود نیازمند نبوده و کلیه ها و کبد فرد (البته اگر سالم و سلامت باشند) تمامی سموم و مواد مضر برای سلامت بدن را به طور طبیعی دفع می کنند.

آیا لیمو سبب افزایش سوخت و ساز در بدن می شود

بسیاری این مسئله را عنوان می کنند که نوشیدن یک فنجان آب لیمو به هنگام صبح و در کنار صبحانه، می تواند سبب افزایش قابل ملاحظه سوخت و ساز در بدن شده و این افزایش تقریبا در تمامی طول روز پایدار بماند. این گفته به نظر عالی می رسد و اگر این گونه بود، مطمئنا آب لیمو خواص بسیاری متوجه سلامت فرد می کرد، با این حال باید عنوان کرد که همانند موارد گذشته، این مسئله نیز توسط متخصصان تغذیه تأیید نشده است. دکتر مایکل زک در این باره گفت: «من هیچ گاه چنین مسئله ای را در خصوص آب لیمو مشاهده نکرده ام. البته بعضی از مواد غذایی و خوراکی، همانند فلفل قرمز، به واسطه تأثیرات وابسته به حرارت شان، برای مدتی و به صورت موقت، سوخت و ساز بدن فرد را افزایش می دهند، با این حال، من تا کنون به تحقیقی علمی که نشان از همین خاصیت به هنگام نوشیدن آب لیمو داشته باشد، بر نخورده ام.».

با این حال، اگر افزودن مقداری لیمو به آب معمولی به شما کمک می کند میزان نوشیدنی مایعات خود در طول روز را افزایش دهید و به خاطر طعم خوشایند آن، میزان آب بیشتری می نوشید، در بلند مدت فوایدی برای سلامتی تان خواهد داشت. دکتر مایکل زک در ادامه صحبت های خود در این باره افزود: «البته لیمو از جمله خوراکی های مفید برای سلامت فرد است، اما به هنگام نوشیدن آب لیمو، بیش از هر چیز دیگری، آب معمولی است که فوایدی برای سلامت فرد به همراه می آورد. زمانی که میزان آب لازم برای بدن فرد در طول روز تأمین می شود، فرایند های سوخت و ساز در بدن ثبات بیشتری پیدا کرده و بهبود پیدا می کنند. اگر بدن را ماشین یا دستگاهی فرض کنیم که وظیفه آن سوزاندن کالری های اضافی باشد، آب، حکم سوختی را پیدا می کند که برای کارکرد مؤثر دستگاه به آن نیاز پیدا خواهیم کرد.».

آیا لیمو از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند

البته جای تردیدی نیست که میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان در آب لیمو وجود دارد، با این حال، نمی توان بر خاصیت لیمو برای جلوگیری از پیری زودرس از لحاظ علمی صحه گذاشت.

دکتر مایکل زک در این باره عنوان کرد: «می توان عنوان کرد که آب لیمو یکی از منابع غنی ویتامین سی به شمار می رود. ویتامین سی، نقش عمده ای بر بهبود سلامت پوست ایفا می کند و از جمله مهمترین موادی است که به شکل گیری کلاژن ها کمک می کند (کلاژن نوعی پروتئین است که از بروز چین و چروک بر سطح پوست جلوگیری می کند)، اما زمانی که صحبت از جذب میزان ویتامین سی لازم و کافی برای بدن در طول روز می شود، غذاها و مواد خوراکی بسیاری وجود دارند که بر آب لیمو اولویت پیدا می کنند و به مراتب، میزان ویتامین سی موجود در آن ها بیشتر است. به همین خاطر است که به آن دسته از افرادی که از کمبود ویتامین سی رنج می برند (معمولا تعداد این افراد بسیار اندک است) معمولا غذاهای دیگری توصیه می شود.». با استناد به نظر متخصصان تغذیه، آن دسته از افرادی که به دنبال مواد خوراکی ای می گردند که به بهبود سلامت پوست شان کمک کند، بهتر است رژیم غذایی ای برای خود در نظر بگیرند که حاوی این مواد خوراکی باشد: میوه، سبزیجات، گوشت بوقلمون و ماهی سالمون و  بذر یا دانه برخی خوراکی ها (تخمه آفتابگردان، کدو و ...). تمامی این مواد خوراکی به طور مؤثری به شکل گیری کلاژن ها و بهبود سلامت پوست کمک خواهند کرد.

نظرات

لیمو نه تنها یکی از مواد تشکیل دهنده غذاهای آشپزی است، بلکه یک کمک کننده خانگی است که بسیاری از مشکلات را حل می کند. بنابراین، به عنوان مثال، مرکبات بوی نامطبوع را کاملا از بین می برد، به حفظ سفیدی پارچه ها کمک می کند، با شوره سر مقابله می کند و این همه توانایی های یک میوه زرد نیست.۱۴۰۰/۹/۱۴

لیمو به مبارزه با مشکلات شوره سر کمک می کند البته در فروشگاه های لوازم آرایشی می توانید به راحتی یک داروی موثر برای شوره سر خریداری کنید. با این حال، لیمو یک جایگزین عالی است و همچنین در هزینه شما صرفه جویی می کند. مرکبات اثر قدرتمندی دارد و به طور فعال با مشکل مبارزه می کند. استفاده از میوه زرد در برابر پوسته های سر آسان و ساده است. اولین قدم این است که 2 قاشق غذاخوری آب مرکبات تازه را بگیرید. علاوه بر این، در حین شستن موهای خود، به سادگی با مایع حاصل به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. آخرین مرحله این است که موهای خود را با آب لیمو بشویید. از آب ساده و مقدار کمی آب لیمو درست می شود. برای ناپدید شدن کامل شوره سر لازم است یک دوره این روش انجام شود.۱۴۰۰/۹/۱۴

لیمو ترش به طور فعال با علف های هرز مبارزه می کند علف های هرز یک مشکل رایج برای ساکنان تابستانی و باغداران است و مبارزه با آنها فرآیند آسانی نیست. می توانید سموم آفت کش را از یک فروشگاه تخصصی خریداری کنید یا می توانید از لیمو استفاده کنید. علاوه بر این، دومی نتایج بدتری نسبت به شیمی نشان نمی دهد. فقط باید آب لیموی تازه را بگیرید و سپس آن را روی گیاهانی که در کلبه تابستانی مورد نیاز نیستند بپاشید. به معنای واقعی کلمه در دو یا سه روز آنها می میرند و دیگر شما را اذیت نمی کنند.۱۴۰۰/۹/۱۴

لیمو ترش برای کفش های کتانی سفید تمیز کفش های کتانی سفید خیلی زود خاکستری می شوند زیرا کثیفی و گرد و غبار را جذب می کنند. با این حال، نگران این نباشید، زیرا لیمو با چنین مشکلی کاملاً کنار می آید. آب مرکبات تازه را بگیرید و سپس آن را مستقیماً روی کفش خود اسپری کنید. کفش های کتانی باید زیر نور آفتاب خشک شوند. پس از آن، نه تنها کفش های کتانی سفید ظاهر بسیار بهتری خواهند داشت، بلکه بویی شبیه مرکبات نیز خواهند داشت.۱۴۰۰/۹/۱۴

ضد تعریق ها اغلب باعث ایجاد لکه های ناخوشایند روی لباس ها به خصوص در تابستان می شود. برخورد با آنها چندان آسان نیست. گاهی اوقات حتی شستشو کمکی نمی کند. با این حال، لیمو مشکل را حل می کند. روش کار آسان و ساده است. لازم است آب لیمو را گرفته و سپس روی نواحی مشکل دار بریزید. یک قاشق چایخوری نمک روی آن بپاشید و سپس همه چیز را به آرامی بمالید. با آب بشویید هیچ لکه ای باقی نمی ماند.۱۴۰۰/۹/۱۴

لیمو ترش به نیش حشرات کمک می کند وقتی در تابستان در فضای باز هستید، حشراتی مانند پشه ها و .... شما را آزار می دهند. بنابراین، دافع باید همراه همیشگی در جاده باشد. اگر در دسترس نباشد، مرکبات جایگزین موثری خواهد شد. فقط باید نواحی نیش حشرات را با آب لیمو آغشته کنید تا خارش آرام شود. علاوه بر این، مرکبات ورم را نیز تسکین می دهد.۱۴۰۰/۹/۱۴

هنگامی که تمشک را تمیز می کنید، دست های شما لک می شود که شستن آن کار آسانی نیست. به جای استفاده پاک کننده های شیمیایی، باید از لیمو استفاده کنید. باید آب مرکبات را گرفته و با آرد ذرت مخلوط کنید. دست ها با خمیر حاصل مالیده می شوند. بگذارید فقط چند دقیقه عمل کند و سپس با آب بشویید.۱۴۰۰/۹/۱۴

لیمو ترش برای ماریناد گوشت کمک می کند تا ظرف لطیف تر، معطر و خوش طعم تر شود. اغلب با آب معدنی، سرکه یا کفیر تهیه می شود. با این حال، یک جایگزین خوب به شکل لیمو وجود دارد. علاوه بر این، چنین مارینادی معطر هم هست. به دلیل اسیدی بودن میوه، گوشت نرم و آبدار می شود. می توانید هم آب لیمو و هم برش هایی از مرکبات اضافه کنید.۱۴۰۰/۹/۱۴

لیمو ترش پارچه را سفید می کند به منظور سفید کردن پارچه و سفید شدن آن مثل برف، اغلب از سفید کننده استفاده می شود. با این حال، یک جایگزین عالی وجود دارد و کاملا طبیعی است، به شکل لیمو. اگر مواد شیمیایی بتواند بافت را از بین ببرد، مرکبات به آن آسیبی نمی رساند. استفاده از این میوه بسیار ساده است. لازم است دقیقاً قبل از شستشو حدود نصف فنجان آب لیمو به ملحفه ها اضافه شود.۱۴۰۰/۹/۱۴

لیمو ترش، وقتی با چند ماده دیگر ترکیب شود، می تواند یک کمک همه کاره برای خانه باشد. برای تهیه یک روش طبیعی موثر، به حدود 2 فنجان آب گرم، 5 تا 10 قطره از اسانس مورد علاقه خود، به عنوان مثال، پرتقال، گل رز، چوب صندل، اسطوخودوس، کاج، و همچنین نصف لیوان سرکه، نیاز دارید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب یک لیموترش. اول از همه، نوشابه باید در آب حل شود و تنها پس از آن باید اجزای باقی مانده را برای ایجاد محصول اضافه کنید. برای عملکرد بهتر، مهم است که مایع حاصل را هر بار تکان دهید. یک روش خانگی برای از بین بردن پلاک روی کاشی ها و سایر موارد مناسب است.۱۴۰۰/۹/۱۴

یک ترفند ساده برای تمیز کردن مایکروفر وجود دارد. شما باید یک کاسه بردارید، آن را با آب پر کنید و سپس آب لیمو ترش و برش های لیمو را به مایع اضافه کنید. ظرف را در مایکروویو بگذارید و آن را به مدت 3 دقیقه روشن کنید. پس از چنین روشی، می توانید با خیال راحت یک پارچه را در دست بگیرید و داخل تجهیزات را با آن پاک کنید. علاوه بر این که همه چیز به خوبی تمیز می شود، بوی خوش مرکبات نیز خواهد داد.۱۴۰۰/۹/۱۴

هر چقدر هم که عجیب به نظر می رسد، لیمو ترش به شما کمک می کند تا یک نامه مخفی بنویسید. برای انجام این کار، باید آب مرکبات را با آب مخلوط کنید، سپس ابزار را مانند یک خودکار، به عنوان مثال، در مخلوط حاصل فرو کنید و یک نامه بنویسید. تا زمانی که کاغذ را با لامپ گرم نکنید، حروف نامرئی خواهند بود!۱۴۰۰/۹/۱۴

برای اینکه سطل زباله بو ندهد، باید آن را مرتب تمیز کنید. با این وجود، اگر بو ظاهر شد، لیمو ترش به مقابله با آن کمک می کند. لیمو ترش بوی ناخوشایند را کاملا از بین می برد. برای این کار چند برش لیمو ترش تازه را در ته سطل قرار دهید. ۱۴۰۰/۹/۱۴

برای تقویت سیستم ایمنی و شروع فرآیند هضم، باید هر روز صبح یک لیوان آب خالص با آب لیمو ترش بنوشید. در این صورت سرماخوردگی و آنفولانزا ترسناک نخواهد بود.۱۴۰۰/۹/۱۴

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که می توانند زندگی شما را نجات دهند 8 غذا

در


سرعت بالای زندگی مدرن شرایط خود را به ما تحمیل می کند. ما اغلب به سادگی زمان کافی برای تهیه غذا های سالم را نداریم. تعداد زیادی از غذا های خوشمزه، سالم و قابل دسترس در دنیا وجود دارد که می توانند نه تنها برای ما شادابی و نشاط بیاورند، بلکه می توانند بدن ما را در برابر بسیاری از بیماری های خطرناک محافظت کنند. در اینجا چند نمونه از ساده ترین انواع مواد غذایی که با افزودن آن به رژیم غذایی و تغذیه روزانه می توانند، نه تنها زمان را برای ما ذخیره کنند، بلکه نجات دهنده زندگی ما باشند را آورده ایم.

 

خواص انواع لوبیا

مطالعات نشان داده اند که لوبیا معمولی (با استفاده منظم) عمر انسان را طولانی می کند. علاوه بر این، موسسه تحقیقات سرطان آمریکا حتی یک بروشور را صادر کرده که خواهان اضافه کردن یک بخش کوچک از حبوبات به هر وعده غذایی است. معلوم شده که این امر باعث تأخیر توسعه سلول های سرطانی می شود.

خواص لوبیا قرمز

لوبیای تونکا

 

 

خواص انواع توت

 


انواع توت ها و بخصوص بلوبری از کبد و مغز محافظت و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.انواع توت ها غنی از آنتی اکسیدان هستند. به این ترتیب آنها پیری پوست و پیری کل سلول های بدن را به تاخیر می اندازند

خواص توت گوجی هیمالیا ، goji berry

سرکه بلوبری به مقابله با زوال عقل کمک می کند

 

 

 

خواص کلم قرمز


به طور کلی، انواع کلم، گل کلم، کلم بروکلی و .... مفید هستند. با این حال، کلم قرمز یا کلم بنفش حاوی یک ترکیب منحصر به فرد به نام سولفوفاران است. انکولوژیست ها در چندین کشور استدلال کرده اند که این ترکیب باعث تاخیر توسعه سلول های سرطانی می شود.

آنتی اکسیدان قوی و طبیعی 11 مورد

سیر و کلم بروکلی برای درمان سرطان

مزایای شگفت انگیز کلم بروکلی را بشناسیم

کلم کیل (kale)

 

 

خواص قارچ


قارچ ها شامل مواد مغذی منحصر به فرد، از جمله اسید آمینه ای جدید به نام ergotionone، که طول عمر سلول را افزایش می دهد. قارچ منبع طبیعی ergothionein در جهان است.

خوردنیهایی که قاتل سرطانند

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

آیا قارچ دارای قابلیت کاهش افسردگی و نگرانی است

 

 

خواص تخم کتان


و یکی دیگر از محصولات توصیه شده توسط انجمن بهداشت آمریکا به عنوان ضد سرطان. Flaxseed  یا تخم کتان است که حاوی فیبر و آنتی اکسیدان های طبیعی است.

خواص تخم کتان

مغزها و دانه‌های سرشار از پروتئین

 

 

خواص گردو

پزشکان ادعا می کنند که در رژیم غذایی هر فرد باید به صورت معمول گردو وجود داشته باشد. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 در گردو خطر سکته مغزی و خطر ابتلا به سلول های سرطانی را کاهش می دهند.

چگونه مقاومت ذهنی خود را افزایش دهیم

 

 

خواص زردچوبه


این ادویه حاوی رنگدانه ای به نام کورکومین است. کورکومین نقش مهمی در پیشگیری از بروز سلول های سرطانی، بیماری های ریوی و حتی بیماری های مغزی دارد. بعضی از پزشکان توصیه می کنند که بیماران پس از عمل جراحی، از زردچوبه استفاده کنند - از جمله دیگر موارد، آن نیز خواص ترمیم کننده  و ضد التهابی زردچوبه است.

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

9 خاصیت چای زردچوبه برای سلامتی

استفاده های باور نکردنی زردچوبه

خواص زردچوبه

 

 

خواص چای سبز و چای سفید


چای سبز و چای سفید به طور بالقوه بدن انسان را از برخی بیماری های جدی محافظت می کند. علاوه بر این، چای سبز می تواند فشار خون، کلسترول و چربی بدن را کاهش دهد. درست است، پزشکان توصیه به دم کردن چای، و جویدن برگ های تازه چای، و یا حتی اضافه کردن برگ ها به  انواع کوکی ها  هستند.

چگونه می توان تا صد سالگی زنده ماند؟

فواید چای سبز برای جوانسازی پوست

چای سبز (درمان خانگی برای گلودرد)

نظرات

در ادامه بخوانید...