شیر نارگیل چیست

شیر نارگیل چیست

 

شیر نارگیل چیست

شیر نارگیل یک محصول است که کاربرد گسترده ای در غذاهای شرقی دارد. در اندونزی و مالزی، آن را به عنوان Santan می شناسند، در فیلیپین آن گاتا نامیده می شود.
 
طعم بسیار ظریف، معطر و بوی دلپذیر و مهمتر از همه، یک لیست بسیار معروف از خواص سودمند و اثرات مفید بر سلامتی این محصول را در غذاهای شرقی آسیا بسیار محبوب ساخته است. وجود دارد، بر اساس آن، سس ها آماده می شوند، سوپ ها و کوکتل ها مخلوط می شوند.
این محصول در حال حاضر علت اختلاف نظر شدید متخصصان تغذیه است.

 

ویژگی های عمومی شیر نارگیل

بر خلاف این نظر که بسیاری از ما تحت تاثیر تبلیغاتبه آن رسیده ایم ، شیر نارگیل مایعی نیست که در داخل هر نارگیل وجود دارد. این ماده - به اصطلاح آب نارگیل یا، به سادگی افشره نارگیل است.
 
در واقع، شیر نارگیل - مایع بسیار سفید در فیلم های تبلیغاتی - محصولی است که به وسیله مصنوعی تولید می شود. برای تهیه آن، مغز یک نارگیل به خوبی پخته شده است و پس از آن خمیر حاصل فشرده می شود. بنابراین شیر نارگیل حاصل از اولین استخراج - غلیظ تر و شیرین تر است.و ارزش غذایی بالاتر دارد. اگر شما خمیری که یکبار فشرده اید و آب آن را گرفته اید، با آب مخلوط کرده و دوباره فشرده کنید، شیر دوم را دریافت می کنید. این محصول رقیق تر، هزینه و ارزش غذایی آن به طور قابل توجهی کم تر خواهد بود.
 
در میان اروپایی ها، فرانسوی ها برای اولین بار از شیر نارگیل استفاده می کردند.این محصول با توجه به مقدار بالای چربی آن به عنوان "کرم آسیایی" شناخته شده است . و در واقع، شیر نارگیل اولین فشرده سازی در ترکیب آن ممکن است به عنوان یک جایگزین برای کرم معمولی از شیر گاو در نظر گرفته شود.
 

 

ترکیب شیمیایی و محتوای کالری شیر نارگیل

شیر نارگیل محصولی با کالری بالا است. مقدار انرژی آن 230 کیلوکالری در 100 گرم است. ترکیب مواد مغذی به شرح زیر است: 2.29 گرم پروتئین ، 23.9 گرم چربی و 3.34 گرم کربوهیدرات . فیبر غذایی در این محصول در مقدار 2.2 گرم در هر 100 گرم موجود است.
 
ترکیب ویتامین در محصول چشمگیر است. حاوی 0.76  میلی گرم ویتامین PP  است، که باعث طبیعی شدن فعالیت سیستم گوارش می شود. علاوه بر این، میکرو سیکلوکتون خون را بهبود می بخشد و به طور قابل توجهی شاخص کلسترول بد را در خون کاهش می دهد و از ایجاد پلاک های آترواسکلروز در دیواره های عروق خونی جلوگیری می کند.
 
حاوی 026 ( میلی گرم) ویتامین B1 که در اولین سوختگی بدن نقش مهمی ایفا می کند. همچنین توانایی های شناختی را تشدید می کند، به حفظ ارگان های سیستم گوارش در بدن کمک می کند، برای عادی شدن وضعیت عاطفی ضروری است.
 
حاوی 8.5 میلی گرم ویتامین B4  یک محافظت کننده قوی است. این کمک می کند تا بافت کبد از اثرات منفی الکل و مواد مخدر بهبود یابد، پروسه های بازسازی را بهبود می بخشد. علاوه بر این، این ویتامین به تنظیم قند خون کمک می کند ، بنابراین جلوگیری از رشد دیابت مفید است. این ماده همچنین برای عملکرد سیستم تولید مثل انسان ضروری است.
 
حاوی 033 میلی گرم ویتامین B6 برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند مفید است، زیرا این نیاز به انسولین را کاهش می دهد. همچنین به عادی سازی فعالیت سیستم عصبی کمک می کند، مانع از وقوع اسپاسم عضلات و گرفتگی عضلات، کمک به مقابله با بیماری های پوستی می شود.
 
16 میکروگرم ویتامین B9 برای زنان باردار بسیار مهم است، زیرا به پیشگیری از آسیب شناسی در رشد داخل رحمی جنین کمک می کند. همچنین، این ویتامین کمک می کند تا ثبات پس زمینه های عاطفی در دوره پس از زایمان صورت گیرد. همچنین برای افزایش مقاومت کلی بدن به ویروس ها و باکتری ها مفید است. در نهایت، ویتامین B9 به مقابله با موقعیت های استرس زا و اضافه بار احساسی کمک می کند.
 
2.8 میلی گرم ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که خواص محافظتی بدن را افزایش می دهد. این امر به طور قابل توجهی باعث بهبودی زخم می شود، در تولید پروتئین کلاژن، که برای حفظ بافت استخوانی در حالت عادی ضروری است، درگیر است. این نیز جزء لازم برای سنتز تعدادی از هورمون ها، تنظیم فرمول خون است.
 
0.15 میلی گرم ویتامین E که سیستم ایمنی را تحریک می کند، خواص بازسازی بافت را بهبود می بخشد، خستگی بدن را کاهش می دهد. علاوه بر این،به  آن کمک می کند تا در جلوگیری از توسعه سرطان، هورمون ضروری را تولید کند، تاثیر منفی بر سطح قند خون دارد.
 
0.1میکروگرم  ویتامین K که مسئول عادی شدن روند لخته شدن خون است. همچنین در برابر پوکی استخوان محافظت می کند، مسئول وضعیت طبیعی بافت استخوانی است. یکی دیگر از خواص این ماده حفاظت از عروق از کلسیفیکاسیون است، به عبارت دیگر، از انجماد به دلیل رسوبات کلسیم در دیواره عروق جل.گیری می کند.
 
ترکیب شیمیایی شیر نارگیل لیستی بسیار معروف از مواد معدنی را نیز ارائه می دهد.
 
کلسیم (16 میلیگرم) مسئول وضعیت بافت استخوانی، دندان و غضروف است. همچنین، ماکروسل دارای خواص آنتی هیستامین و ضد التهاب، یک جزء برای سنتز تعدادی از هورمون ها و ضروری است آنزیم ، عادی حالت عاطفی.
 
منیزیم (37 میلی گرم) برای متابولیسم انرژی ضروری است، فعالیت سیستم غدد درون ریز را عادی میکند، به مواد شیمیایی متشکل از مواد معدنی مانند فلزات سنگین کمک میکند. همچنین از تشکیل سنگ در کیسه صفرا و کلیه ها جلوگیری می کند.
 
سدیم (15 میلی گرم) مسئول عادی سازی تعادل آب در بدن انسان است. این یک اثر واستادوالیزه کننده دارد، جلوگیری از وقوع اسپاسم، فعال کردن عملکرد پانکراس، ترویج توسعه آب معدنی است.
 
پتاسیم (263 میلی گرم) یک ماده مغذی ضروری برای سلامت عضلات قلب است. این کمک می کند تا ضربان قلب را عادی سازد و همچنین عرضه بافت مغزی را با اکسیژن بهبود می بخشد. همچنین این ماده کمک می کند تا مایع اضافی از بدن را از بین ببریم، در نتیجه امکان جلوگیری از بروز ادم وجود دارد.
 
فسفر (100 میلی گرم) کمک می کند تا با حفظ سلامت استخوان و بافت دندان، در ساختن پروتئین نقش داشته باشد، نقش مهمی در تبادل انرژی ایفا می کند. همچنین این ماکرو برای فعالیت ذهنی لازم است.
 
آهن (1.64 میلی گرم) در اولین فرایند تشکیل هموگلوبین نقش مهمی ایفا می کند و از این طریق مانع توسعه آنمی می شود. علاوه بر این، برای سنتز هورمون های تیروئید، و همچنین برای تشکیل مقاومت بدن به ویروس ها و باکتری ها ضروری است.
 
منگنز (0.9 میلی گرم) کمک می کند تا سطح قند خون را عادی کند، به عنوان یک عامل پیشگیری کننده ای که مانع توسعه دیابت می شود، عمل می کند. همچنین این عنصر ریه در پانکراس دخیل است و به کاهش سطح کلسترول مضر در بدن کمک می کند.
 
سلنیوم (6.2 میکروگرم) ماده ای است که مانع از وقوع تومور و تحریک و بدخیم می شود. همچنین باعث تحریک فرآیندهای متابولیک بدن می شود، در تشکیل پروتئین ها و گلبول های قرمز دخیل است، آنتی اکسیدان است و باعث حذف مواد سمی از جمله فلزات سنگین می شود.
 
روی (0.67 میلی گرم) در تشکیل بافت استخوانی نقش دارد، خواص بازسازی بافت ها را بهبود می بخشد، وضعیت پوست و مو را بهبود می بخشد، فعالیت غدد سباسه را نرمال می کند، به عنوان اقدام پیشگیرانه ای که مانع توسعه بیماری های التهابی مفاصل، آرتریت و روماتیسم می شود.
 
مس (266 میکروگرم) به جلوگیری از رشد کم خونی کمک می کند؛ ضروری است که پس زمینه عاطفی و مبارزه با اختلالات افسردگی را تثبیت کنید. همچنین این عنصر ریزش مانع توسعه بیماری های پوست و دستگاه گوارش می شود.
 
علاوه بر این، ترکیب شیر نارگیل شامل اسیدهای ارگانیک: اسطوخدوس و لوری، فروکتوز ، چربی های قابل هضم و فیبر غذایی است. فیبر از دستگاه گوارش مانند یک اسکراب طبیعی و به طور طبیعی حذف سموم و مواد سمی تاثیر می گذارد.
 

 

خواص شیر نارگیل

طبق گفته متخصصان تغذیه، شیر نارگیل در صورت عدم تحمل پروتئین حیوانی، جایگزین خوبی در رژیم غذایی بجای شیر گاو می باشد. شامل ویتامین ها و مواد معدنی شامل طیف وسیعی از خواص مفید می باشد.
 
فیبر موجود در ترکیب باعث بهبودی متابولیسم می شود. ارگانیزم که از سرباره و سموم پاک می شود، سالم می شود و این وزن اضافی از بین می برد.
 
کلسترول "مضر" در محصول وجود ندارد، به همین دلیل است که بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی می توانند از آن استفاده کنند. همچنین، متخصصان تغذیه می گویند که نوشیدن این نوشیدنی به طور مداوم به شاخص های فشار خون عادی کمک می کند.
 
با توجه به حضور لوریک اسید در ترکیب محصول و اثر ضد باکتری اسید لوریک نیز به افزایش کلی مقاومت بدن کمک می کند و آن را برای مبارزه با ویروس ها و باکتری ها بسیج می کند.
 
سیتوکین های موجود در ترکیب شیمیایی دارای ویژگی هایی برای جلوگیری از رشد سرطان هستند. آنها همچنین روند پیری سلول ها را کاهش می دهند و خواص ضد انعقادی دارند و از ایجاد لخته های خون جلوگیری می کنند.
 
با توجه به محتوای ویتامین ها، این محصول کمک می کند تا از سندرم خستگی مزمن خلاص شوید.
 
فروکتوز در ترکیب محصول آن را برای افرادی که با دیابت تشخیص داده شده است مناسب می سازد.
 
منیزیم موجود در محصول همراه با اسید لوریک که قبلا ذکر شد کمک می کند تا سیستم عصبی را در حالت فوق العاده تحریک پذیری آرام کند، حالت افسردگی رفع شده و خواب را نرمال می کند.
 
این نوشیدنی دارای ویژگی خاصی است که احساس اشباع سریع را نشان می دهد. بنابراین، برای افراد مبتلا به چاقی توصیه می شود.
 

 

عوارض و منع مصرف شیر نارگیل

در همان زمان، مثل هر محصول دیگری، شیر نارگیل دارای لیست نسبتا گسترده ای از موارد منع مصرف است.
 
اول از همه، این محصول نشان می دهد که در بسیاری از افراد می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند.
 
شیر نارگیل برای افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز، و همچنین مادران باردار و شیرده منع مصرف دارد.
افرادی که تمایل به اسهال دارندبا احتیاط مصرف کنند.
 
لازم به ذکر است که تثبیت کننده ها، عوامل طعم دهنده، سفت کننده ها و سایر مواد شیمیایی که بهترین راه برای تأثیرگذاری بر سلامت نیستند در ترکیب نوشیدنی های کنسرو شده وجود دارد. به همین دلیل است که اگر تصمیم بگیرید می توانید خودتان شیر نارگیل درست کنید.

 

استفاده از شیر نارگیل در آشپزی

گزینه های زیادی برای استفاده از شیر نارگیل در آشپزی وجود دارد. این محصول واقعا همه کاره است و می تواند برای تهیه تعداد باور نکردنی از غذا ها استفاده شود.
 
شیر نارگیل جزء سس برای گوشت، ماهی و غذاهای دریایی است. بر خلاف کرم گیاهی، آن را در طول پخت گرم نمی کند و محصول دارای عطر شیرین، بسیار خوشمزه و طعم ظریف است. به عنوان مثال، در غذاهای تایلندی، سوپ ها بر اساس این محصول تهیه می شود و گوشت نیز در آن خوابانده شده است.برنج شیر نارگیل محبوب است - این یکی از شایع ترین غذاهای جانبی در غذاهای ملی است. در فرانسه، سوپ اصلی میگو با شیر طعم دار است .
 
هنگام پخت و پز دسر، محصول می تواند نه تنها از کرم، بلکه شیر هم استفاده شود ، و همچنین جایگزین کره شود . این طعم و مزه سس مخصوص و ظرافت کرمی را به غذا می دهد. سرآشپزهای واقعی می دانند که خوشمزه ترین پنکیک ها با شیر نارگیل پخته شده است.مخلوط موز یا پرتقال با شیر نارگیل ایده آل است.
 

 

چگونه در خانه شیر نارگیل درست کنیم

نحوه درست کردن شیر نارگیل ​​در خانه، اول نارگیل رسیده را انتخاب می کنیم. در نظر داشته باشید که یک میوه متوسط ​​می تواند حدود یک لیوان شیر تولید کند.
 
ساده ترین راه به شرح زیر است. نارگیل را خرد کرده و با آب مخلوط کنید. پس از نیم ساعت فشار دهید و از صافی رد کنید.
 
روش دوم تهیه نوشیدنی شامل استفاده از 1 قسمت نارگیل و 1.5 قسمت آب گرم است. پوره نارگیل را خرد کرده و بگذارید حداقل دو ساعت بماند. پس از آن، پالپ را از طریق یک مخلوط كننده عبور داده و به طور كامل توده حاصل را با استفاده از پارچه تنظیف یا یك غربال صاف كنید.

آشپزی با شیر نارگیل

طرز تهیه برنج با شیر نارگیل
به منظور تهیه این غذا شما نیاز به:
200 میلی لیتر شیر نارگیل
200 میلی لیتر آب
200 گرم برنج 
نصف لیمو ترش
20 گرم چیپس نارگیل
یک چهارم قاشق چایخوری فلفل قرمز و  نمک برای مزه.
 
شیر نارگیل را با آب و نمک مخلوط کنیدو بجوشانید. برنج را بشویید و به مایع در حال جوش اضافه کنید.
 
غذا باید روی گرمای متوسط ​​باشد، ظرف بدون در به طوری که برنج سر نرود.
 
پس از جذب مایع، حرارت را خاموش کنید، درب را روی آن قرار دهید، آن را با یک حوله بپوشانید و آن را برای یک چهارم یک ساعت به همان حالت بگذارید.
 
بعد از یک ساعت ادویه، فلفل و پودر نارگیل بپاشید و لیمو را روی آن فشار دهید و سرو کنید.
 

فیله مرغ با شیر نارگیل

برای تهیه این ظرف شما نیاز به مواد تشکیل دهنده زیر دارید:
دو عددفیله مرغ
یک پیاز
دو فنجان سیر
50 میلی لیتر روغن زیتون
250 میلی لیتر شیر نارگیل
2-3 فنجان کرفس و ادویه جات ترشی جات: نمک دریایی ، نخود فرنگی، دانه گشنیز و دیگرطعم دهنده ها و مزه ها بر اساس ذائقه خودتان
 
فیله مرغ را از چربی جدا کنید، شستشو داده و با یک دستمال سفره خشک کنید. پس از آن، روی یک تخته برش قرار دهید و ریز کنید.
 
نمک، گشنیز، فلفل و ادویه جات دیگر را مخلوط کنید. برای یک ربع ساعت فیله ها را در ادویه ای مخلوط شده قرار دهید
 
سیر را در روغن زیتون سرخ کنید. سپس سیر ها را از داخل روغن خارج کنید، زیرا فقط روغن طعم مورد نیاز است.
 
فیله ها را برای دقیقه 5 دقیقه سرخ کنید.
 
پیاز را ریز کنید و داخل فیله ها تفت داده، حرارت را کاهش دهید. تابه را تکان دهید و گوشت را برای یک ربع ساعت بدون هم زدن بجوشانید.
 
شیر نارگیل را به ادویه های باقیمانده اضافه کنید و بجوشانید فیله ها را برای حدود 15 دقیقه در شیر نارگیل بپزید. بعد، درب را برداشته و بگذارید تا سس ضخیم شود.
 

 

استفاده از شیر نارگیل در لوازم آرایشی

با توجه به ترکیب شیمیایی منحصر به فرد آن، شیر نارگیل با موفقیت در زیبایی شناسی استفاده می شود.شیر نارگیل در بخش بزرگی از محصولات آرایشی، کرم ها و ماسک ها برای پوست و مو است.
 
افسانه ای وجود دارد که می گوید ملکه صبا قادر بود جوانی و زیبایی های خود را تا سال های زیادی از طریق استفاده از یک "اکسیر" جادویی "که شامل مقادیر مساوی شیر نارگیل و شیر گاو معمولی است، حفظ کند. او نیمی از این مخلوط را مینوشید و بقیه را روی صورتش میگذاشت. شیر نارگیل پوست را کاملا تغذیه می کند، آن را با مواد مفید تغذیه و کمک می کند تا نرمی پوست برگردد. همچنین می توانید حتی خشک ترین پوست را نرم نگه دارید، چین و چروک ها را باز می کند.
 
قبل از رفتن به ساحل توصیه می شود مایع شیر نارگیل را روی بدن اعمال کنید - این ویژگی به طور موثر محافظت از پوست از اثرات نور UV مضر است. علاوه بر این، این محصول پوست را بصورت یکنواخت برنزه و به رنگ طلایی ظریفدر می آورد.
 
خواص ضد باکتری محصول از آن ابزار ضروری برای شستشو در حضور آکنه ایجاد می کند. به طور موثر زخم را بهبود می بخشد، التهاب را کاهش می دهد، پوست را آرام می کند.
 

شیر نارگیل مفید برای مو

قابل توجه است که این محصول می تواند به عنوان یک محصول آرایشی برای هر دو طرف صاحبان موی چرب و برای کسانی که موهای خشک دارند استفاده شود. در اولین مورد، شیر باعث شاداب و برااق موهای چرب می شود و به موها کمک می کند که نتازه تر شود و در مرحله دوم، پوست سر را مرطوب می کند، خارش و تحریک را کاهش می دهد.
 
به تازگی، شیر نارگیل به طور گسترده ای برای ماسک مو در خانه استفاده می شود. بر اساس بررسی ها، ماسک با شیر نارگیل حتی از ژلاتین موثرتر است. برای تهیه ترکیب برای ماسک، آب نیمی از لیمو ، 1.5 قاشق غذاخوری نشاسته و 3-4 قاشق غذاخوری شیر نارگیل را مخلوط کنید. 1.5 قاشق چای خوری روغن زیتون به مخلوط اضافه کنید.
مخلوط را کمی حرارت داده از گرمای بسیار کم برای حرارت دادن استفاده کنید و آن را جوش نیاورید و به طور مداوم هم بزنید.روی یک کاسه حمام بخار قرار دهید و ماسک را حدود یک ساعت و نیم نگه دارید .مخلوط را برای تمیز کردن روی موها بمالید . پس از آن، با شامپو معمولی مو ها را بشویید.
 

 

نحوه انتخاب نارگیل با کیفیت

اگر هنوز تصمیم دارید که شیر نارگیل کنسروی را خریداری کنید،اطلاعات محصول را در برچسب به دقت بخوانید.ترکیب ایده آل، باید تنها نارگیل و آب باشد، و بیشتر نگهدارنده ها در آن نشاندهنده سود کمتر از محصول است.
 
توجه داشته باشید به محتوای چربی نیز توجه کنید. در صورت خرید شیر نارگیل برای نوشیدن، یک محصول را با شاخص پایین تر از مقدار چربی انتخاب کنید. اگر شیر برای پخت و پز استفاده می شود، برای مثال، باید با وزن 50-60٪ چربی باشد.
 
ظرف را با شیر کنسرو فقط ظرف 72 ساعت و در یخچال باز کنید. در صورتی که شیر سفت شود، ظرف را ظرف 5 تا 7 دقیقه در آب گرم قرار دهید، سپس محتویات را هم بزنید.
 
لطفا توجه داشته باشید که شیر نارگیل خانگی تنها می تواند برای یک روز ذخیره شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید