سالم ترین سوپ: نظر متخصص تغذیه

در

سوپ


به گفته متخصص تغذیه ، سوپ عدس سالم ترین سوپ است. عدس حاوی مقدار زیادی کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ، آهن و همچنین اسیدهای چرب امگا -3 ، امگا -6 است که بر سلامت پوست و مو و ایمنی بدن تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، عدس حاوی مقدار زیادی پروتئین قابل هضم است. از نظر ارزش غذایی از نان ، غلات و حتی گوشت کم ندارد. 

 

مقام دوم ، همانطور که توسط متخصص تغذیه اشاره شده است ، سوپ سبزیجات با آب گوشت را اشغال می کند. خوب است که به آن لوبیا سبز ، کدو سبز و کرفس اضافه کنید. سوپ ماهی بسیار مفید است. حتی ماهی کنسرو شده در آب آن نیز این کار را انجام می دهد.

 

سوپ گیاهی سبزیجات هم خوب است. این ماده حاوی مجموعه ای بهینه از مواد مغذی است ، زیرا سبزیجات میکرو عناصر مفیدی به آبگوشت می دهند ، مانند پتاسیم و منیزیم ، که برای معده و روده بسیار مهم هستند.

 

اما hodge podge ( نوعی سوپ گوشت گوسفندی ) یکی از مضرترین سوپ ها محسوب می شود ، زیرا حاوی بسیاری از چربی های ناسالم است. سوسیس ، کالباس ، گوشت های دودی ، ادویه های گرم به آن اضافه می شود. با توجه به مقدار زیادی چربی اشباع ،  مخصوصاً برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی مضر است و متابولیسم کلسترول را مختل می کند.

 

در مورد سوپ قارچ نیز باید احتیاط کنید ، زیرا حاوی مقدار زیادی مواد ضدعفونی کننده است که هضم را تحریک می کند. اگر دستگاه گوارش ملتهب باشد ، می تواند منجر به عفونت روده شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

محصولات عجیب غریب که به سختی مجبور به امتحان کردن آن شده اید

در
برای یک اروپایی ، سبزیجات یک مجموعه استاندارد مثل پیاز ، سیب زمینی ، هویج ، کلم و غیره است. با این حال ، دنیای ما بسیار بزرگ است و در هر گوشه ای از آن ، محصولات شگفت انگیز و عجیب غریب وجود دارد که برای تعداد زیادی از ما تصور ناپذیر است.
 
sayarak.com در آشپزی شگفت انگیز ملل مختلف جستجو کرد تا ببیند سبزیجات مصرفی در رژیم غذایی ،تغذیه، سوپ ها و غذاهای جانبی آنها چه چیست.
 

ذرت بنفش

هندی ها هزاران سال است که چنین ذرتی را پرورش می دهند . درست است ، هاپی آب پز خیلی خوشمزه نیست: به دلیل محتوای زیاد نشاسته ، دانه ها خیلی سفت هستند. آمریکایی های بومی دانه ها را خشک می کنند یا آنها را جوشانده - chicha morada می سازند ، که به دلیل وجود انبوهی از آنتی اکسیدان ها ، بسیار مفید به نظر می رسد.
 

فلفل "شکلات شیرین"

دانشمندان کانادایی که paprika شکلات را پرورش داده اند ادعا می کنند که این محصول مقوی است. از نظر رنگ و طعم ، این تنوع واقعا شبیه لوبیای کاکائو است.
 

تربچه هندوانه

تربچه هندوانه یک ترکیبی است که از نظر مصنوعی تولید می شود ، اما این کار باعث بدتر شدن سبزی نمی شود. این تربچه باید به صورت خام خورده شود ، زیرا هنگام پختن رنگ روشن خود را از دست می دهد .
 

اسموند

Osmund ، یا bracken ، گونه ای از سرخس خوراکی است . ساقه های گیاه قبل از باز شدن جمع می شوند، سپس جوشانده یا ترشی می شوند. درست است ، فقط شاخه هایی جمع آوری می شوندکه حاوی اسپور نیستند. 
 

Swainson 

این گلهای خوش رنگ فقط در مناطق خشک استرالیا یافت می شود. نه ، آنها نمی خواهند مانند بیشتر گیاهان و جانوران این قاره به شما صدمه بزنند. بومیان استرالیایی نخود فرنگی یا دانه های سرخ شده را می خورند و از آنها نان می پزند.
 

ریشه یوکا

این ریشه با موفقیت جایگزین سیب زمینی در آمریکای مرکزی و جنوبی می شود.  هیچ طعم و بوی خاصی ندارد. اما یک خطربزرگ در آن وجود دارد:  پوست حاوی سیانید و به شکل خام آن ، ریشه می تواند بسیار سمی باشد.
 

دالچه

مردم اسکاتلند و ایرلند از دالچه استفاده می کنند. Dulce طعم میگو را به غذا می دهد و بدن را با ویتامین ها و مواد معدنی اشباع می کند.
 

کلم رومنسکو

گل آذین کلم رومانسکو یک مارپیچ لگاریتمی ایده آل را تشکیل می دهد ، که می تواند ریاضیدانان را خوشحال کند. و مواد غذایی از عطر و طعم لطیف آن مانند آجیل لذت می برند.
 

Capricornus

کاپریکورنوس محصول ریشه در دوره ویکتوریا در انگلستان رواج داشت ، با این حال ، همه این گیاه را فراموش کردند. با این حال ، امروزه برای طعم دادن به غذا ها در بهترین رستوران ها ارائه می شود.ریشه شبیه صدف با کنگر فرنگی و طعمی شبیه شیرین بیان است.
 

Soleros

در حقیقت ، soleros سولروس یک کاکتوس بدون خار است. در خاک شور ساحل دریا رشد می کند. در اروپا و آمریکای شمالی ، soleros به عنوان مارچوبه دریایی خوانده می شود و به عنوان یک غذای جانبی استفاده می شود.
 

Akmella

Acmella در مناطق باتلاقی برزیل رشد می کند ، فقط برگ های آن مصرف می شود. آنها درون سالادها خرد می شوند که از چنین افزودنی طعم ترش به دست می آورند. Acmella آکملا یک خاصیت شگفت انگیز دارد: اگر جوانه های آن را بجوید ، دهان شما بی حس می شود ، مانند بی حسی در مطب دندانپزشکی.
 

نوپال

اما این یک کاکتوس واقعی است . گلابی خاردار در مکزیک ، نوپال در قفسه های فروشگاه کنار سیب زمینی و ذرت قرار دارد. با اضافه کردن فلفل داغ روی گریل یا تابه سرخ می شود.
 

بنینکوازا

این سبزی را کدو تنبل زمستانی می گویند.  بنینکوازا در چین ، هند و اندونزی رشد می کند. کدو تنبل بصورت کامل یا فقط برش خورده و سرخ کنید. 
 

ریشه لوتوس

ریشه های لوتوس را جوشانده ، سرخ کرده و ترشی درست می کنند. اما با آماده سازی نادرست و زمان جمع آوری نامناسب ، گیاه می تواند سمی و کشنده باشد .
 
و شگفت انگیزترین محصولی که باید امتحان کنید چیست؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 میوه با قیمت غیر طبیعی

در
سالم ترین مواد غذایی، غذایی است که کمترین هزینه را دارد: میوه و سبزیجات. یک دلیل عالی برای جابجایی به یک رژیم غذایی سالم! اما آیا این واقعیت برای همه جهان صدق می کند؟ به عنوان مثال ، آیا فردی در آن طرف کره زمین می تواند میوه هایی را با همان قیمت ما بخرد؟ آیا واقعا تغذیه مناسب بسیار ارزان است؟
 
بله و خیر واقعیت این است که در جهان میوه های کاملاً بی نظیری وجود دارد اما برای خرید آنها باید کلی هزینه کنید. این نوع میوه ها چیست و چرا اینقدر گران هستند؟ حالا بیایید فهمیدیم!

 

1. دکوپون

دکوپون
به طریقی دیگر ، دکوپون میوه سومو نیز خوانده می شود. این میوه ها در مجموعه های 6 قطعه ای در ژاپن به فروش می رسند. قیمت هر مجموعه 80 دلار است. Dekopon به راحتی قابل تشخیص است: پوست آن محدب است ، به نظر می رسد همزمان ماندارین و پرتقال است. میوه ها در گلخانه پرورش می یابند و در واقع ترکیبی از نارنج و نارنگی است. به دلیل طعم فوق العاده شیرین ، دکوپون در بین سانی که به طعم شیرین علاقه دارند مورد تقاضا است.
 

 

2. آناناس از هلیگان

آناناس
توجه: آناناس 1600 دلار برای هر قطعه هزینه دارد! در انگلستان ، این گیاه به طور خاص در باغ گیاه شناسی باغهای گمشده هلیگان پرورش می یابد. همانطور که ممکن است حدس بزنید ، پرورش این آناناس آسان نیست. در حالی که رشد می کنند ، آنها باید بارها پیوند زده شوند ، و روند آن بسیار طولانی است. و اکنون دوباره توجه کنید: خاک با کود اسب  بارور می شود. و بله ... یکبار کود را با 15000 دلار خریداری می کنند.
 

 

3. هندوانه سیاه Densuke

هندوانه سیاه
یک هندوانه سیاه از هوکایدو (ژاپن) 250 دلار قیمت دارد اما در حراجی قیمت آن به چند هزار دلار رسید. همه چیز در مورد رنگ اصلی و عملکرد این هندوانه است. طعم آنها بسیار شیرین و آبدار است. هندوانه Densuke را فقط می توانید در ژاپن پیدا کنید.
 

 

4. توت فرنگی رویال

اندازه این توت فرنگی به طور قطع سلطنتی است. برای کسانی که عاشق توت فرنگی های کوچک هستند ، چنین توت فرنگی کارایی نخواهد داشت. بقیه باید 69 دلار برای مجموعه ای از 12 توت بپردازند. آنها با دقت انتخاب شده و دوباره در ژاپن فروخته می شوند. بله ، ژاپنی ها در این مورد موفق شدند ...
 

 

5. خربزه سلطنتی یوباری

خربزه سلطنتی
و دوباره هوکایدو. گران ترین از همه خربزه های جهان به لطف الگوهای محدب روی پوست ، عجیب به نظر می رسد. انواع خاص پرورش یافته از دهه 60 قرن گذشته رشد کرده و طعم باورنکردنی دارد. قیمت آن بین 300 تا 45000 دلار است.
 

 

6. هندوانه مربع

هندوانه مربع
کل ترفند آنها این است که مربع هستند. در حقیقت ، این هندوانه ها برای مواد غذایی نامناسب هستند ، زیرا حتی زمان رسیدن به بلوغ ندارند. وقتی بزرگ شدند ، آنها در یک جعبه مربع قرار می گیرند ، جایی که تغییر شکل می یابد. به دلیل مقاومت در برابر توسعه طبیعی ، این هندوانه ها فقط یک سوغات عجیب و غریب باقی مانده است. قیمت از 200 تا 800 دلار است.
 

 

7. سیب های Sekai Shi

سیب های Sekai Shi
ترجمه شده از ژاپنی ، به معنای بهترین در جهان است. این سیب ها با اندازه غیر طبیعی شما را غافلگیر می کنند: هر سیب تقریباً یک یا حتی دو کیلوگرم وزن دارد. در روند رشد ، به ترتیب با آب و عسل آبیاری می شوند ، طعم آنها باعث می شود که قیمت نجومی 20 دلار را فراموش کنید.
 

 

8. انگور یاقوت رومی

انگور
گرانترین انگور دنیا. وطن این انگور ایشیکاوا در ژاپن است. برای یک خوشه ، قیمت حداقل 4000 دلار باید پرداخت کنید. انواع حبه های انگور واقعاً مانند یاقوت و از نظر اندازه بزرگ هستند. و از همه مهمتر - آنها به خوبی فروخته می شوند.
 

 

9. گلابی بودا

گلابی بودا
افسانه چنین می گوید که با خوردن گلابی به شکل بودا ، فرد جاودانه می شود. البته کمتر کسی به این امر اعتقاد دارد ، بنابراین اسطوره جاودانگی به یک حرکت تجاری تبدیل شده است. گلابی در یکی از مزارع چین رشد می کند. در فرایند شکل گیری ، جنین با یک طرح کلی بودا در قالب قرار می گیرد. در نتیجه ، چنین گلابی با قیمت 9 دلار فروخته می شود.
 

 

10. انبه تایلو تاماگو

انبه تایلو تاماگو
نام اصلی تایلو تاماگو است. قیمت ها از 50 دلار در هر قطعه شروع می شود. وزن این میوه بیش از 350 گرم و طعم آن بسیار شیرین است. فروخته شده در حراجی ، جایی که هزینه برای یک جفت انبه به شیرینی عسل به 3000 دلار می رسد. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

در

تخم مرغ خطری برای سلامتی نیست. در حقیقت، برای شما خوب هستند. پس چه تعداد بخوریم؟

منبع کلسترول - تعجب کردید، همان تخم مرغ بدنام! روزهای موثر بودن تخم مرغ نیز بازخواهد گشت. فروش تخم مرغ در انگلستان در سال 2014 تا 2.4 درصد افزایش یافت.

در سال 2007 توصیه بنیاد قلب انگلستان حداکثر 3 تخم مرغ در هفته بود ولی حالا دستور پخت انواع تخم مرغ را در وب سایت قرار داده.

 

تخم مرغ از خطر سلامتی تبرئه می شود- تازه ترین یافته های کمیته اصول رژیم در آمریکا بیان می دارد که خوردن تخم مرغ دارای کلسترول بالا تاثیری بر سطح کلسترول خون ندارد. بنابراین محدودیت تخم مرغ از نظر کلسترول رژیمی را حذف کرده است. زرده بزرگ حاوی 210میلی گرم کلسترول است و محدودیت کلسترول قبلی 300 میلی گرم در روز بود. تازه ترین گزارش پیش نویس کمیته بیان می دارد که خوردن چربی اشباع شده در برخی محصولات گوشتی و رژیمی می تواند عامل موثری در توقف ارتروز و بیماریهای قبلی باشد.

اژانس استاندارد غذایی (FSA) تخم مرغ را به عنوان منبع غنی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا لیست می کند که به تبیین شهرت آنها در رژیم های با پروتئین بالا می پردازد. تخم مرغ در رژیم های قدیمی بعنوان غذای مغذی شناخته می شد. امروزه استفاده از این رژیم غذایی، و پختن تخم مرغ خوب می باشد (اما نباید در روغن زیاد باشد).(سیارک)

متقاعد شدید؟ حتی توصیه های مربوط به خوردن تخم مرغ قبل از اینکه تاریخ آنها بگذرد، یعنی براساس گفته FSA تا دو روز سالم می باشند، وجود دارد و البته تا زمانیکه سفیده و زرده آنها خوب بپزد.

حداکثر چند تخم مرغ بخوریم؟

شخصا، از تخم مرغ متنفرم مگر در کیک و مایونز، اما نه تنها تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین می باشد بلکه میزان چربی آنها غیراشباع است (طبق گفته اژانس استاندارد غذایی 44درصد چربی اشباع نشده دارد). یک تخم مرغ متوسط دارای 80 کالری می باشد، نسبتا ارزان است، پخت آن آسان می باشد و زرده تخم مرغ حاوص مواد مغذی و مفیدی همچون ویتامین ب 12، ریبوفلاوین و ویتامین د می باشد.(سیارک)

هیچ دلیل خوبی برای تعداد مصرفی تخم مرغ وجود ندارد اما تحقیقات نشان می دهند که یک تخم مرغ در روز خوب می باشد- اگرچه می تواند خطر بیماری قلبی را در افراد مبتلا به دیابت افزایش دهد. شواهد زیادی از خوردن سه یا چند تخم مرغ در روز و عدم ضرر تخم مرغ نیز گزارش شده است. تخم مرغ نسبت به غلات شکردار،‌ صبحانه سالم تری می باشد البته در صورتیکه با محصولات کم چربی استفاده شوند. یعنی با سس و گوشت سرخ شده و با تست کره دار و پر از نمک میل نشود.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

در

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گیاهان خوراکی خود را پرورش دهید

در

آیا چیزی لذیذتر و مغذی تر از گوجه فرنگی های رسیده ، سبزیجات ،هلوهای تازه و غلات یا گیاهان و ادویه جات مطبوع وجود دارد ؟ گیاهان خوراکی خود را پرورش دهید . خواه در باغچه ی حیات خلوت یا در چند گلدان در لبه ی پنجره که کار جالب ، پرارزش و سالمی است. اگر بخشی از باغچه ی خود را با دوستان و همسایه ها تقسیم کنید ، حتی می توانید روابط اجتماعی خود را نیز گسترش داده و سلامتی را نیز به اطراف توسعه بخشید.(سیارک)

طبق گفته ی دکتر فیلیپ اسمیت ، یک باغبان با تجربه که تحقیقات چاقی را در NIH‌ پشت سر گذاشته " باغبانی دارای مزیت های سلامتی فراوانی است که باعث می شود فرد به خارج از خانه رفته و فعال باشد و کمتر در جای خو بنشیند که به کاهش استرس کمک می کند . " باغبانی می تواند به ارتقای رژیم غذایی شما نیز کمک کند اگر میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. آنها خصوصا با طعم قویتر خود در زمانی که تازه و رسیده چیده می شوند ، لذیذ تر هستند. "
میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر و ویتامین های ضروری و مواد معدنی هستند. تحقیقات نشان داده که خوردن میوه و سیزی به عنوان بخشی از کل رژیم غذایی سالم می تواند خطر بیماری های طولانی را مثل بیماری های قلبی ، سکته و برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. فیبر درون میوه و سیزی می تواند به تسهیل یبوست و نرمال کردن دفع کمک کند.
میوه و سبزیجات نیز به کاهش جذب کالری کمک می کند – خصوصا اگر جایگزین غذاهای بسیار چرب و پرکالری گردد و به شما در کنترل وزن کمک میکند. گیاهان نیز طعم های جالب و غنی به وعده های غذایی تان بدون افزودن ذره ای کالری ، اضافه می کند.
باغبانی ، سلامت روانی شما را نیز ارتقا می بخشد. برخی مطالعات نشان داده که فعالیت فیزیکی در محیط های طبیعی – یا حتی در معرض طبیعت بودن نیز می تواند حالتان را بهتر کرده و نگرانی را کاهش داده و اعتماد به نفس را بالا ببرد. اسمیت می گوید " پرورش سبزیجات و حفاری در خاک ، فعالیت فیزیکی را افزایش داده و به فرد احساس شادی و حس ارتباط با زمین را می دهد " .
بچه ها نیز می توانند از پرورش و مراقبت از گیاهان خوراکی بهره ببرند. مطالعاتی نشان داده که بچه هایی که با برنامه های باغبانی سر و کار دارند میل بیشتری به انتخاب غذاهای سالمتر داشته و میوه و سبزی بیشتری نیز می خورند و مهارت های اجتماعی پیشرفته تری نیز دارند.
" باغبانی به کودکان کم سن کمک می کند پرورش و مراقبت از چیزها را بیاموزند. شاید آنها لذت خوردن میوه و سبزی هایی را که خود پرورش داده اند ، درک کنند. و متمایل به خوردن غذاهایی باشند که می دانند برایشان خوب است. " طبق گفته ی اسمیت ، " بزرگسالان نیز اغلب دریافتند که مزه ی مطبوع میوه ها و سبزیجاتی که تازه و مستقیم از باغ آورده میشوند بسیار بهتر است. "
بازماندگان ازسرطان که بعد از بیماری به کار باغبانی پرداخته اند ، در بررسی جزئی با حمایت NIH متمایل به داشتن فعالیت فیزیکی بالاتر و جذب سبزی بیشتر به همراه ارتقای توان و قدرت خود بوده اند. بررسی وسیعتر با حمایت NIH اکنون در دست اقدام است که نشان دهد آیا باغبانی سلامت و خوشی بازماندگان قدیمی تر سرطان را بهبود می بخشد یا نه.

تحقیق دیگری که اخیرا توسط NIH‌ انجام شده ، تحقیق روی خانواده های هندی آمریکایی است که مشغول باغبانی اجتماعی هستند که جذب میوه و سبزی بالاتری داشته و کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند. طبق گفته ی دکتر شارلوت پرات در NIH‌ کسی که تحقیق روی تغذیه ، فعالیت فیزیکی و سلامت قلب را گذرانده " محققان نیز بدنبال این هستند که ببینند آیا باغبانی فشار خون را کاهش ، قدرت دست را افزایش و منجر به سلامت جسمی و روحی بهتری می گردد یا نه.
طبق گفته ی پرات " امریکایی ها معمولا میوه و سبزی کافی نمی خورند ؛ که یکی از اشکالات امروز رژیم غذایی ماست. " دستورالعمل های رژیمی فدرال برای آمریکایی ها که در سال 2015 منتشر شد توصیه کرده که بزرگسالانی که 2000 کالری در روز مصرف می کنند ، باید تقریبا 2.5 پیمانه سبزی و 2‌ پیمانه میوه در روز مصرف کنند. ولی تنها درصد کمی از بزرگسالان و کودکان توصیه های میوه و سبزیجات را رعایت می کنند.

در زمان انتخاب سبزیجات ، مجموعه ای از رنگ ها و گونه ها را روزانه بخورید. بروکلی ، اسفناج ، سبزیجات کلم برگ ، کلم پیچ یا دیگر سبزی های تیره ، انتخاب خوبی هستند. شما باید سبزیجات نارنجی و قرمز را نیز مثل گوجه ، هویج ، سیب زمینی شیرین ، فلفل قرمز را نیز انتخاب کنید. پرورش بسیاری از این ها در خانه کار آسانی است.
" اینها همگی در اصل منبع خوب ویتامین ها شامل ویتامین A,C و فیبر نیز هستند " طبق گفته ی پرات ، " برخی سبزیجات دارای مواد معدنی مثل پتاسیم ، آهن و کلسیم هستند".
بسیاری از مواد مغذی میوه و سبزیجات برای سلامت کامل ، مفید هستند. اگر داروهای خاصی مصرف می کنید با این حال باید مطلع باشید که برخی از محصولات گیاهی با چگونگی عملکرد دارویی شما تداخل دارد. مثلا ، گریپ فروت با داروهای خاصی واکنش می دهد – مثل داروهای کلسترول ، فشار خون و آلرژی و باعث عواض جانبی جدی می گردد. (سیارک)
" افرادی که دارو برای پیشگیری از لخته ی خون ، مصرف می کنند در هنگام خوردن سبزیجاتی به رنگ سبز تیره یا با جذب مکمل های این ویتامین دچار مشکل می گردند که سرشار از ویتامین K هستند . " طبق گفته ی پرات ، ویتامین K به ارتقای لخته شدن خون کمک کرده ولی رقیق کننده ی خون مثل وارفارین ( نیز به نام کومادین ) برای داشتن عوارض برعکس ، طراحی شده اند و غذاهای سرشار از ویتامین K ، اسفناج ، کلم دلمه ای و برخی از گونه های کاهو هستند.
بسیاری از انواع بوته ها نیز تعاول خطرناکی با داروهای خاص دارند . ولی احتمال این مشکلات زمانی بیشتر می شود که بوته ها به عنوان مکمل مصرف گردند.
طبق گفته ی دکتر کریاگ هاب ، متخصص گیاهان دارویی در NIH‌، " گیاهان و ادویه جات مدت های زیادی برای طعم دادن به غذا استفاده شده اند و از زمان باستان برای درمان های پزشکی به کار رفته اند " . " زمانی که شما گیاهان را پرورش می دهید ، دانه ها را هم می کارید ، دقت می کنید تا رشد کنند و می دانید مزه شان چگونه است. ولی زمانی که این چیزها را به شکل مکمل دریافت می کنید ، معمولا به عصاره ی فشرده ی گیاهی می رسید که بسیار قوی تر از چیزی هستند که در باغ وجود دارد".
هاب اضافه کرد که برخی از گیاهان خریداری شده به شکل مکمل ، به گونه ای نیستند که ادعا می شود- " آنها با برخی از گونه های ترکیبات داروخانه ای به طور تقلبی ترکیب شده یا شامل موادی نیستند که برچسب روی آنها نشان می دهد".
هاب تاکید می کند که صحبت با دکتر دررباره ی مکمل هایی که شما جذب می کنید برای اطمینان از اینکه باعث تعامل مضر با داروهایتان نمیشود ، بسیار اهمیت دارد. شما می توانید چیزهای بیشتری راجع به گیاهان ، عوارش جانبی نهان و چیزهایی که دانشمندان راجع به خواص دارویی می گویند در وب سایت HERBS AT GLANCE‌ بدانید.
طبق گفته ی اسمیت " اگر فکر میکنید جایی برای باغچه ی حیات خلوت ندارید ، دوباره فکر کنید. " برخی از سبزیجات مثل هویج ، کاهو ، کلم پیچ و فلفل های تند به جای زیادی نیاز ندارد. اسمیت می گوید " اینها را می توان در گلدان یا باغچه های کوچک نیز پرورش داد. " شما می توانید گوجه های درختی را نیز امتحان کنید که از دستگیره یا ایوان آویزان می شود "
ولی مهم نیست در کجا به آن می رسید – در حیات خلوت یا در بازار کشاورزان یا در مغازه – مطمئن باشید که شما و خانواده تان ، حجم زیادی از میو ه و سبزیجات را به طور روزانه مصرف کنید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذای مناسب برای زن ها

در

اگر شما هم مثل بسیاری از زنان دیگر هستید که زمانی برای تغذیه پیدا نمی کنند امکان ندارد تمامی مواد مغذی که بدنتان به آنها نیازمند است را دریافت ننمایید. با توجه به دستورالعمل‌های رژیمی جدید برای آمریکایی‌ها، بسیاری از زنان پتاسیم، فیبر، کولین، منیزیم، کلسیم، آهن و ویتامین‌های A، D، E و C را به اندازه کافی دریافت نمی کنند. پرمشغله بودن اجازه داشتن تغذیه خوب را نمی دهد- چیدمانهای هوشمندانه در فروشگاه های مواد غذایی می تواند به بهبود کمبود مواد غذایی شما کمک کند:‌

1. تخم مرغ
سالهای طولانی باور بر این بود که تخم مرغ موجب انسداد عروق می گردد اما در حال حاضر می دانیم که تخم مرغ ها بسته غذایی خوبی هستند و می توانند بخشی از رژیم غذایی سالم باشند. یک تخم مرغ بیش از 10 ماده ضروری مغذی از جمله آهن، ویتامین D، روی، لوتئین، زیگزانتین و کولین دارد و پروتئین و آنتی اکسیدان با کیفیت بالایی را تامین می کند. برخی غذاها طبیعی حاوی ویتامین D یا کولین هستند و بسیاری از پروتئین‌های حیوانی فاقد آنتی اکسیدان‌، تخم مرغ را به یکی از مغذی‌ترین ماده غذایی در رژیم غذایی شما تبدیل می کنند. اعتقاد بر این است که ویتامین D به حفاظت شما در مقابل شرایطی از جمله برخی سرطانها، دیابت، بیماری‌های خود ایمنی کمک می کند، حتی امکان دارد به کنترل وزن نیز کمک کند. همچنین ویتامین D روی کلسیم عمل می کند تا استخوان ها را قوی و سالم نماید. به احتمال زیاد استئوبروز و استئوپنی در زنان به ویژه پس از یائسگی بیش از مردان، دیده شود. با توجه به آخرین اطلاعات برآورد شده 8.2 میلیون زن آمریکایی پوکی استخوان دارند و بیش از 27.3 میلیون نفر کمی توده استخوانی دارند.
از تخم مرغ بعنوان بسته پروتئینی در صبحانه و بصورت کوکو با سبزی فراوان بعنوان یک شام سریع و آسان استفاده کنید.
2. آلو
از این پس آلو غذای صرفا مادربزرگی نیست! توجه داشته باشید که این میوه سرشار از فیبر می تواند به حرکت و بهبود کل دستگاه گواراشی کمک کند. زنان نسبت به مردان یبوست و سایر اختلالات گوارشی را بیشتر تجربه می کنند و در نتیجه آلو یک میوه بسیار مفید برای سلامت زنان، در این مورد خواهد بود. و چیز دیگری که گفتنش ضروری است این است که: با توجه به مطالعات انجام گرفته در دانشگاه ایالتی سن دیگو، آلو می تواند به افزایش سلامت استخوان کمک کند. خوردن 5 یا 6 روز از آن می تواند به کاهش از دست دادن استخوان کمک و تراکم استخوان در زنان یائسه را بهبود بخشد. کارشناسان می گویند که ترکیبات مواد مغذی این میوه، از جمله ویتامین K، بور، منیزیم، پتاسیم و پلی فنول است که برای استخوان مفید می باشند. (سیارک)
از آن بعنوان تنقلات شیرین استفاده کرده یا به غلات و ماستتان اضافه کنید. روشهای خلاقانه در استفاده از آن: از پوره آن به جای شکر (و بعنوان ماده‌ای که کمی بیشتر فیبر دارد) در مواد غذایی پخته استفاده کنید.
3. سالمون
مطمئنا ماهی های زیادی در دریا وجود دارد اما ماهی سالمون یکی از سالم‌ترین آنهاست. این پروتئین بدون چربی دارای اسید چرب امگا 3 است که برای مبارزه با چاقی خوب بوده و نیز از استخوان های شما محافظت می کند. اگر در خوردن خوراک ماهی و گوشت قرمز قرار است ترجیحی انجام دهید بهتر از همه این است که با توجه به توصیه اکثر کارشناسان، مصرف گوشت بویژه گوشت چربی دار، گوشت فرآوری شده از جمله بیکن و گوشت اغذیه‌فروشی‌ها را محدود کنید. زنان باردار نیز می‌توانند با انتخاب سالمون به کودک خود کمک کنند. در مطالعه ای که انجام شده زنانی که از ماهی کمتر استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس و کم وزنی هنگام تولد قرار می گیرند. بعنوان خوراکی سالم و خوش طعم، سالمون را به سبک آسیایی بخورید.
4. پسته
چیپس های چرب را کنار گذاشته و به جای آن از برخی تنقلات آجیلی استفاده کنید. یکی از سالم ترین آجیل ها پسته می باشد. مصرف یک اونس حدود 49 دانه از آن حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفید است. در واقع، محققان توصیه می کنند که خوردن روزانه 1.5 اونس از اغلب آجیل‌ها از جمله پسته، بخشی از رژیم غذایی کم چرب و کم کلسترول است که می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی که قاتل درجه یک، یک چهارم زنان آمریکایی است کمک کند. همچنین پسته سلاح مهمی در مقابله با افزایش وزن است: پسته با 160 کالری در هر اونس، یکی از کم کالری ترین آجیل ها است و حاوی پروتئین و فیبر می باشند. و از آنجایی که پوست‌دار آن جلوی شما را می گیرد (و به شما یادآوری می کند که چه مقدار خورده‌اید) احتمالا موجب مصرف کم شما از پسته گردد. در تحقیقی که انجام گرفته، افرادی که پسته پوست دار می خورند 41٪ کمتر از آنهایی که پسته بدون پوست می خورند، کالری جذب می کنند.
از پسته بعنوان یک میان وعده غذایی استفاده کرده و یا آن را به سالاد یا ساید دیش ها (غذاهای جانبی) از جمله غذای کدو گردویی و ساید پسته استفاده کنید.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...