10 محصول برای دوستداران رژیم و سبک زندگی سالم

در

suprfyd0.jpg

 

امروزه درست و خوشمزه خوردن  و همچنین انتخاب محصولات سالم در سبدخرید برای همه  بسیار مهم است. با این وجود ، آیا ما به همان اندازه که دوست داریم ، درباره خواص آن دسته از کالاهایی که بخاطر تبلیغات زیبا خریداری می کنیم، می دانیم؟ این بار در مورد محصولات فوق العاده ای صحبت خواهیم کرد که همه دوستداران رژیم  و سبک زندگی سالم دنبال کننده آن ها هستند.

 

 

 

 

1. روغن نارگیل

suprfyd.jpg

 

روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی اسید مفید - از لوریک تا کاپریلیک است. علاوه بر این ، سرشار از ویتامین های E و K است ، همچنین به عنوان ابزاری برای تقویت دندان ها و لثه فوق العاده است. و متخصصان تغذیه ادعا می كنند كه روغن نارگیل برای كسانی كه استرس مكرر را تجربه می كنند مناسب است و همچنین می خواهد ایمنی خود را به روشی طبیعی افزایش دهد.

طرز استفاده:

به عنوان روغن برای پختن هر غذایی و همچنین یک محصول آرایشی برای مو ، بدن و صورت استفاده کنید.

 

2. توت آکای

suprfyd1_.jpg

 

میهمان گرمسیری روی میز ما ، اصالتاً اهل آمازون است. توت آکای حاوی حداکثر آنتی اکسیدان ، اسیدهای آمینه و همچنین فیبر زیادی هستند. توت ها به مقدار زیادی از گروه های ویتامین - C ، A ، B و بسیاری دیگر دارند. همچنین در انواع توتهای آکای  کلسیم ، مس و منیزیم وجود دارد.

طرز استفاده:

یک قاشق غذاخوری را با نوشیدنی ها (آب ، اسموتی ، ماست ، آب میوه و غیره) در روز مخلوط کنید.

 

کوکتل توت آکای

 

suprfyd13.jpg
هنگامی که می خواهید به بدن آبرسانی کنید ، اما تمایلی به نوشیدن نوشابه های شیرین مضر ندارید ، می توانید یک کوکتل سبک و رضایت بخش از انواع توت های آکای درست کنید که نه تنها عطش را برآورده می کند ، بلکه مزایایی نیز به همراه خواهد داشت.

مواد لازم:

• پودر از انواع توت ها - 1 قاشق غذاخوری؛
• موز - 1 قطعه؛
• ماست بدون مواد افزودنی - 1 شیشه؛
• عسل - 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه کوکتل:

• تمام مواد را درون ظرف مخلوط کن بریزید.

 

 

 

3. دانه چیا

suprfyd2.jpg

 

دانه های چیا مقدار زیادی امگا 3 که برای بدن ما ضروری است را دارند. همچنین در ترکیب آنها فیبر طبیعی و مواد معدنی مختلف وجود دارد. با کمک دانه های چیا می توانید احساس گرسنگی را برطرف کنید ، همچنین برای افرادی که می خواهند جلوی استفاده از گلوتن را بگیرند بسیار عالی هستند.

طرز استفاده:

روزانه چندین قاشق (قاشق غذاخوری)  به سالادهای مختلف ، غلات ، ماست و بسیاری دیگر اضافه کنید.

 

4- تخم کتان

suprfyd3.jpg

 

و این دانه ها با حضور اسیدهای آمینه و فیبر و همچنین ویتامین های گروه A و B در تخم کتان غافلگیر می شوند. همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای رشد مناسب بدن ما ضروری هستند. به عنوان یک قاعده ، تخم کتان را باید برای علائم افسردگی عاطفی و روانی میل کرد.

طرز استفاده:

به عنوان پودر افزودنی برای غلات ، نوشیدنی ها و غذاهای اصلی و همچنین به عنوان جایگزین تخم مرغ  استفاده شد.

 

5- دانه خشخاش

suprfyd4.jpg


دانه خشخاش،جینسینگ پرو نامیده می شود ، که در آند زیاد رشد می کند. از خواص مفید آن وجود مقدار زیادی ویتامین (B ، C و E) و همچنین ماکرو و میکرولیم ها - کلسیم ، روی ، فسفر و موارد دیگر است. اعتقاد بر این است که پودر خشخاش برای زنان ایده آل است ، نه تنها سطح هورمون آنها بلکه باعث تمایل جنسی نیز می شود. علاوه بر این ، پودر خشخاش کاملاً با مشکلات پوستی کنار آمده و بازسازی آن را تحریک می کند.

طرز استفاده:

از فرم خالص آن استفاده کنید و از یک قاشق غذاخوری در روز شروع کنید و همچنین به خمیر انواع نان و نوشیدنی های گرم اضافه کنید.

 

6. توت گوجی

suprfyd5_.png


این نوع از توت یا  توت گوجی  مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارند و همچنین حاوی ویتامین A هستند. از آنها می توان برای تقویت بینایی ، بهبود پوست و همچنین رفع خستگی و اولین علائم استرس استفاده کرد.

طرز استفاده:

پنج قاشق غذاخوری در روز به هر شکلی ، از اضافه کردن به نوشیدنی در حالت خیس شده و یا افزودن به ماست و آب میوه .

 

7. شاهدانه

suprfyd6.jpg


تشاهدانه منبع طبیعی پروتئین است ، و بیشتر از هر نوع گوشت پروتئین دارد. دانه ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 نیز هستند. در دانه ها کلسیم ، روی ، آهن و منیزیم وجود دارد.

طرز استفاده:

سه تا چهار قاشق غذاخوری را به غلات ، آب میوه ها و اسموتی ها در طول روز اضافه کنید.

 

 

سالاد تابستانی آسان با دانه های کتان و شاهدانه

suprfyd16.jpg
خوشمزه ، سبک و آسان برای تهیه ، که فقط پانزده دقیقه زمان طول می کشد .

مواد لازم:

• اسفناج - 250 گرم؛
• کرفس - 1 ساقه؛
• چغندر - 1 قطعه؛
• گوجه گیلاسی - 4 عدد؛
• انواع سبزیجات ؛
• روغن هر طعمی که دوست دارید؛
• دانه های کتان و شاهدانه - هر کدام یک قاشق غذاخوری؛
• نمک و فلفل بنا به ذائقه؛
• آب لیمو.

روش تهیه:

• همه مواد را پوست گرفته و خرد کنید.
• دانه ها را بریزید ، هم بزنید.
• نمک اضافه کنید؛
• آب لیمو بپاشید و سرو کنید.

 

8- پودر کاکائو

suprfyd7.jpg


پودر لوبیای کاکائو حاوی عناصر مفید زیادی به شکل آنتی اکسیدان و ویتامین B است. همچنین می توانید آهن و پتاسیم را در مقادیر مورد نیاز بدن پیدا کنید. علاوه بر این ، پودر کاکائو کاملاً بی خطر و طبیعی است ، برای جایگزینی شیرینی های فروشگاهی مناسب است. توصیه می شود از آن برای بهبود اشتها و عملکرد معده و همچنین هنگامی که نیاز به استراحت و خواب سریع دارید استفاده کنید.

طرز استفاده:

یک یا دو قاشق غذاخوری در روز ، که می تواند در نوشیدنی ها (کاکائو داغ) و  در انواع کیک ها استفاده کنید.

 

9. جلبک دریایی

suprfyd8.jpg


اسپیرولینا مانند هر ماده دیگری از کف دریا یا اقیانوس سرشار از ید و مواد معدنی دیگر است. علاوه بر این ، حاوی آنتی اکسیدان های ارزشمندی است. با کمک خواص آنها می توانید حافظه و وضعیت کلی بدن را بهبود بخشید ، نشاط را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. همچنین برای بهبود وضعیت معده و هضم غذا به طور کلی ، همچنین به افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند ، اسپیرولینا توصیه می شود که خورده شود.

طرز استفاده:

استفاده از هر نوع آن به عنوان مثال ، دو قاشق غذاخوری پودر در روز به عنوان افزودنی نوشیدنی ها (ماست ، آب یا آب میوه) مجاز است.

 

10. کاکائو (کره)

 

suprfyd9.jpg


روغن لوبیای کاکائو منبع طبیعی اسیدهای امگا است. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ، فیبر و مقدار زیادی مواد معدنی است. البته در کاکائو ویتامین های لازم برای عملکرد بدن وجود دارد. کره کاکائو برای تقویت سیستم ایمنی عالی است.

طرز استفاده:

به دسرها و نان ها اضافه کنید ، از آن به عنوان روغن برای بدن ، صورت و مو استفاده کنید.

 

11. پودر جوانه گندم

 

suprfyd10.jpg


جوانه گندم برای نیمی از خانم های کره زمین ضروری است ، زیرا آنها خاصیت ضد پیری دارند. آنها حاوی ویتامین های گروه های A ، K و E و همچنین آنتی اکسیدان ها هستند. چنین پودری کاملاً روی سیستم ایمنی تأثیر می گذارد ، باعث افزایش نشاط بدن می شود ، به شما اجازه می دهد تا خود را از سموم و سموم مضر پاک کنید. و جوانه گندم برای زنان شیرده برای بهبود شیردهی توصیه می شود.

طرز استفاده:

دو قاشق غذاخوری را در یک لیوان آب تمیز رقیق کرده و هر روز مصرف کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که می توانند زندگی شما را نجات دهند 8 غذا

در


سرعت بالای زندگی مدرن شرایط خود را به ما تحمیل می کند. ما اغلب به سادگی زمان کافی برای تهیه غذا های سالم را نداریم. تعداد زیادی از غذا های خوشمزه، سالم و قابل دسترس در دنیا وجود دارد که می توانند نه تنها برای ما شادابی و نشاط بیاورند، بلکه می توانند بدن ما را در برابر بسیاری از بیماری های خطرناک محافظت کنند. در اینجا چند نمونه از ساده ترین انواع مواد غذایی که با افزودن آن به رژیم غذایی و تغذیه روزانه می توانند، نه تنها زمان را برای ما ذخیره کنند، بلکه نجات دهنده زندگی ما باشند را آورده ایم.

 

خواص انواع لوبیا

مطالعات نشان داده اند که لوبیا معمولی (با استفاده منظم) عمر انسان را طولانی می کند. علاوه بر این، موسسه تحقیقات سرطان آمریکا حتی یک بروشور را صادر کرده که خواهان اضافه کردن یک بخش کوچک از حبوبات به هر وعده غذایی است. معلوم شده که این امر باعث تأخیر توسعه سلول های سرطانی می شود.

خواص لوبیا قرمز

لوبیای تونکا

 

 

خواص انواع توت

 


انواع توت ها و بخصوص بلوبری از کبد و مغز محافظت و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند.انواع توت ها غنی از آنتی اکسیدان هستند. به این ترتیب آنها پیری پوست و پیری کل سلول های بدن را به تاخیر می اندازند

خواص توت گوجی هیمالیا ، goji berry

سرکه بلوبری به مقابله با زوال عقل کمک می کند

 

 

 

خواص کلم قرمز


به طور کلی، انواع کلم، گل کلم، کلم بروکلی و .... مفید هستند. با این حال، کلم قرمز یا کلم بنفش حاوی یک ترکیب منحصر به فرد به نام سولفوفاران است. انکولوژیست ها در چندین کشور استدلال کرده اند که این ترکیب باعث تاخیر توسعه سلول های سرطانی می شود.

آنتی اکسیدان قوی و طبیعی 11 مورد

سیر و کلم بروکلی برای درمان سرطان

مزایای شگفت انگیز کلم بروکلی را بشناسیم

کلم کیل (kale)

 

 

خواص قارچ


قارچ ها شامل مواد مغذی منحصر به فرد، از جمله اسید آمینه ای جدید به نام ergotionone، که طول عمر سلول را افزایش می دهد. قارچ منبع طبیعی ergothionein در جهان است.

خوردنیهایی که قاتل سرطانند

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

آیا قارچ دارای قابلیت کاهش افسردگی و نگرانی است

 

 

خواص تخم کتان


و یکی دیگر از محصولات توصیه شده توسط انجمن بهداشت آمریکا به عنوان ضد سرطان. Flaxseed  یا تخم کتان است که حاوی فیبر و آنتی اکسیدان های طبیعی است.

خواص تخم کتان

مغزها و دانه‌های سرشار از پروتئین

 

 

خواص گردو

پزشکان ادعا می کنند که در رژیم غذایی هر فرد باید به صورت معمول گردو وجود داشته باشد. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 در گردو خطر سکته مغزی و خطر ابتلا به سلول های سرطانی را کاهش می دهند.

چگونه مقاومت ذهنی خود را افزایش دهیم

 

 

خواص زردچوبه


این ادویه حاوی رنگدانه ای به نام کورکومین است. کورکومین نقش مهمی در پیشگیری از بروز سلول های سرطانی، بیماری های ریوی و حتی بیماری های مغزی دارد. بعضی از پزشکان توصیه می کنند که بیماران پس از عمل جراحی، از زردچوبه استفاده کنند - از جمله دیگر موارد، آن نیز خواص ترمیم کننده  و ضد التهابی زردچوبه است.

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

9 خاصیت چای زردچوبه برای سلامتی

استفاده های باور نکردنی زردچوبه

خواص زردچوبه

 

 

خواص چای سبز و چای سفید


چای سبز و چای سفید به طور بالقوه بدن انسان را از برخی بیماری های جدی محافظت می کند. علاوه بر این، چای سبز می تواند فشار خون، کلسترول و چربی بدن را کاهش دهد. درست است، پزشکان توصیه به دم کردن چای، و جویدن برگ های تازه چای، و یا حتی اضافه کردن برگ ها به  انواع کوکی ها  هستند.

چگونه می توان تا صد سالگی زنده ماند؟

فواید چای سبز برای جوانسازی پوست

چای سبز (درمان خانگی برای گلودرد)

نظرات

در ادامه بخوانید...

امگا 3 چیست؟ خواص، منابع

در

 

امگا 3 چیست؟

امگا 3 یک گروه از اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFAs) است که غشای سلولی و اندام های داخلی یک فرد را از تخریب محافظت می کند. بدون این ترکیبات، عملکرد کامل سیستم های عصبی، ایمنی و قلب و عروق، سنتز مناسب هورمون های بافت، پروستاگلاندین ها، متابولیسم درست مواد ضروری غیر ممکن است. علاوه بر این، اسیدهای چرب اشباع نشده التهاب را مهار می کنند، شرایط مفاصل را بهبود می بخشد، مبارزه با اختلالات عاطفی، سندرم خستگی مزمن را برطرف می کنند.
 
بگذارید به جزئیات بیشتری در مورد اسیدهای امگا 3 و آنچه در آنها وجود دارد، بپردازیم.
 
 

اطلاعات عمومی در باره امگا 3

لیپیدهای کلاس Omega 3 به گروهی از چربی های ضروری تعلق دارند ، زیرا بدن انسان آنها را به طور مستقل ترکیب نمی کند. بنابراین، آنها باید به طور منظم با غذا خورده شوند.
 
اسید داکوساگزنئوئیک (DHA) بخشی از ماده خاکستری مغز، غشای سلولی، شبکیه، اسپرم، بیضه ها را تشکیل می دهد . علاوه بر این، DHA نقش مهمی در تشکیل سیستم عصبی نوزاد دارد.
 
Eicosapentaenoicic acid (EPA). بازسازی غشاء سلولی را تحریک می کند، مکانیسم های انتقال لیپید را در  جریان خون طبیعی، سیستم ایمنی را فعال می کند، جذب چربی ها را در دستگاه گوارش بهبود می بخشد، عملکرد آنتی اکسیدانی بدن را افزایش می دهد.
 
اسید آلفا لینولنیک (ALA). چربی های این نوع کمک به مبارزه با استرس، کلسترول بد، فشار خون بالا، مشکلات پوستی، مو، ناخن (خشکی، seborrhea، طبقه بندی). علاوه بر این، آنها یک زیرساخت ساختمانی برای سنتز اسید های چرب ایکوزاپنتانوئیک و داکوزا هگزاوان هستند.
 
لیپید EPA و DHA در محصولات دریایی یافت می شود. آنها برای بدن انسان مفید هستند،بر خلاف مواد غذایی گیاهی حاوی ALA، زیرا آنزیم های زیادی برای جذب آنها مورد نیاز نیست.

 

خواص امگا 3

تری گلیسیرید های غیر اشباع مثل امگا 3 مواد مغذی ضروری برای انسان هستند، زیرا عملکرد بیولوژیکی، ساختاری، انرژی و ذخیره سازی را انجام می دهند.
 
سنتز هورمون های بافت (ایکوسانوئید) را افزایش می دهند و تمامی واکنش های بیوشیمیایی سلول افزایش می دهد.
- امگا 3 باعث کاهش غلظت کلسترول "بد"، از جمله لیپوپروتئین با چگالی کم. در نتیجه خطر ابتلا به آترواسکلروز، انفارکتوس میوکارد و سکته مغزی کاهش می یابد.
- امگا 3 در تشکیل سلول های ژرمن (اسپرم)، غشاهای نورون مغزی و غشاهای شبکیه نقش دارند.
- امگا 3 در تنظیم سنتز هورمون ها و استروئید ها، از جمله تستوسترون نقش دارند.
- امگا 3 در حمل اکسیژن به بافتها شرکت می کند.
- امگا 3 عملکرد انقباضی عضله قلب را بهبود می بخشد.
- امگا 3 متابولیسم هورمون شادی (سروتونین) را تنظیم می کنند، استرس روانی-احساسی را کاهش می دهند، از خطر افسردگی جلوگیری می کنند.
- حفظ انعطاف پذیری مفاصل، شدت درد در آرتریت و آرتروز را کاهشمی دهد.
- باعث افزایش حساسیت به انسولین (با کاهش پیشرفت توده در روده).
- کاهش التهاب در بدن، جلوگیری از توسعه واکنش های آلرژیک و بیماری های خود ایمنی.
- افزایش توابع شناختی مغز (حافظه، توجه، یادگیری).
- سرکوب اشتهای بیش از حد.
- بهبود وضعیت عملکردی درم.
- افزایش وضعیت ایمنی بدن.
- رشد توده عضلانی را افزایش می دهد.
- افزایش عملکرد عصبی-عضلانی، استقامت، تن عضله عمومی.
- سنتز کورتیزول (هورمون استرس) را مهار می کند.
- علاوه بر این، روغن ماهی حاوی ویتامین A ، E ، D است که باعث بهبود وضعیت پوست، تقویت بینایی، کاهش تحریک پذیری عصبی، بهبود کشش غشای سلولی، تقویت بافت استخوانی می شود. 

 

میزان نیاز روزانه به امگا 3

نیاز روزانه به اسیدهای امگا 3، بسته به جنس، سن، وضعیت سلامتی، منطقه محل اقامت، 1-2 گرم است. در دوران بارداری، یائسگی، میزان روزانه بدنسازی به 2 تا 5-3 گرم و با وزن کمتر از 3 تا 4 گرم افزایش می یابد. حد بالای ایمنی برای مصرف ترکیبات 8 گرم است.
 
علاوه بر این، نیاز به چربی های سالم با افزایش حالت های زیر بیشتر می شود:
 
حالتهای افسردگی و خودایمنی (تیروئیدیت، لوپوس اريتماتوز، بیماری آلزایمر)
در فصل سرد
فعالیت های ورزشی شدید
آترواسکلروز
بیماری های انکولوژیک
تهدید حمله قلبی یا سکته مغزی
در دوران کودکی و پیری
 
برای درمان اختلالات عملکردی، 2 تا 4 گرم امگا 3 در روز مصرف کنید. در این مورد، اولویت استفاده از کنسانتره های منشاء حیوانی (EPA، DHA) است. بخش روزانه به 3 قسمت تقسیم شود.

عوامل مؤثر بر عدم تری گلیسیرید ضروری در بدن

برای کار کامل بدن، مهم است که حداقل  0.65 گرم امگا در روز مصرف کنید. اگر میزان لیپید در روز کمتر از حداقل بحرانی باشد، کمبود چربی ایجاد می شود.
 
طولانی شدن رژیم
رژیم غذایی نامتعادل، از جمله گیاهخواری و غذاهای خام
پیوستن به monodiets سفت و سخت (رژیم غذایی مونو رژیم وعده های تک غذایی است)
اختلال دستگاه گوارش

 

علائم کمبود امگا 3

تشنگی ثابت
پوست خشک
ناخن های شکننده
ریزش مو
شوره سر
افسردگی طولانی مدت، بی تفاوتی
آلرژیک بثورات پوستی
یبوست
درد در مفاصل، ماهیچه ها، تاندون ها
بهبود زخم به کندی، سایش، خراش.
فشار خون بالا
وخامت حافظه، توجه
خستگی، ضعف، از دست دادن عملکرد
عقب ماندگی ذهنی (در نوزادان و کودکان پیش دبستانی)
کاهش ایمنی، سرماخوردگی مکرر.
به یاد داشته باشید کمبود امگا 3 در بدن باعث آسیب به بیماری های عصبی، بیماری های خود ایمنی، اختلالات قلبی عروقی، اختلالات هورمونی می شود.
 
با این حال، با وجود این واقعیت که مصرف بیش از حد چربی های غیر اشباع بسیار ناچیز است، مصرف غیرقابل کنترل چربی ها می تواند به سلامت مضر باشد.

 

علائم اوردوز با امگا 3

اسهال طولانی مدت
فشار خون پایین
اختلالات دستگاه گوارش
کاهش لخته شدن خون و در نتیجه خونریزی در مفاصل (هماتوژن)، خونریزی داخلی و خارجی 
اختلالات مربوط به دریافت مواد:
هیپرکلسمی
عدم تحمل فرد
پرکاری تیروئید
سل (فاز فعال)
علاوه بر این، امکان استفاده همزمان از چربی های ضروری با ضد انعقاد خوراکی یا فیبرها، مهم است که با دکتر خانوادگی صحبت کنید.

 

استفاده پزشکی از امگا 3 در درمان بیماری ها

با توجه به اینکه چربی های امگا 3 حاوی هیپوليپیدمی، ایمونوادوالسیون، ضد انعقاد (ته نشینی خون) و اثرات ضد فشار خون هستند، آنها با موفقیت در فعالیت های دارویی مورد استفاده قرار می گیرند.
موارد استفاده از امگا 3
چاقی
ضایعات مزمن مفاصل
فشار خون بالا
دیابت
کمبود وزن
هیپوکلسترولمی
بیماری های عروق مغزی
آرتریت روماتوئید
بیماری های پوستی آلرژیک (پسوریازیس، اگزما)
آسیب به عروق اندام
بیماری های خود ایمنی (نفروپاتی، تیروئیدیت، لوپوس اريتماتوز)
استئومیلیت
آسیب های قلبی عروقی (آریتمی، ایسکمی، انفارکتوس میوکارد)
حالت افسردگی
سندرم روده کوچک
علاوه بر این، این لیپیدها برای پیشگیری از تومورهای سرطانی (در درمان پیچیده) مورد استفاده قرار می گیرند.

 

چگونه می توان امگا 3 (در کپسول) را مصرف کرد؟

برای درمان اختلالات عملکردی، چربی های حیوانی (DKG و EPA) مورد استفاده قرار می گیرند. دوزهای درمانی لیپید های ضروری 2.5 تا 3 گرم در روز است. کپسول روغن ماهی بلافاصله بعد از خوردن غذا با 100 میلی لیتر آب خالص مصرف شود . میزان روزانه به سه قسمت مساوی تقسیم می شود.

مکمل های امگا 3

برچسبهای داروهای حاوی لیپید اغلب کل مقدار روغن ماهی را در کپسول نشان میدهند. با این حال، برای درمان اختلالات عملکردی، انتخاب کردن ترکیبات حاوی غلظت بالا EPA و DHA مهم است.
 
امگا 3، (Solgar). این داروی حاوی بخش بزرگی از اسیدهای چرب امگا 3 است که از عضلات ماهی های ماهی سرد گرفته می شود. حجم کل ليپيدهاي polyunsaturated در يک کپسول 882 ميليگرم (504 ميليگرم EPA و 378 ميليگرم DHA) است.
امگا 800 . روغن ماهی آلی در کپسول های نرم ژلاتین موجود است. این مجموعه بیولوژیک شامل: اسید داکوزاگزنئوئیک (320 میلی گرم) و اسید ایکوزاپنتانوئیک (480 میلی گرم) اسید است.
فوق العاده امگا 3 . ترکیب این مکمل شامل 750 میلیگرم تری گلیسیرید امگا 3 (500 میلی گرم EPA، 250 میلی گرم DKG) است. علاوه بر این، هر مکمل کپسول محصور شده در یک پوشش ضد عفونی خاص (برای جلوگیری از طعم ناخوشایند و جلوگیری از تهوع).
امگا 3 (منبع طبیعی). کپسول ژلاتین حاوی 600 میلی گرم چربی های اشباع نشده (200 میلی گرم DHA، 400 میلی گرم EPA) است.
برای حفظ سلامت، مدت دوره مکمل 3 تا 4 ماه است. 1 تا 2 بار در سال مصرف شود. 

 

منابع غذایی امگا 3

با توجه به اینکه چربی های ضروری توسط میکرو فلور روده ای تولید نمی شوند، روزانه حجم مصرف خود را کنترل می کند.
 
جدول شماره 1 "منابع غذایی" حیوان "امگا 3"
 

منابع غذایی امگا 3

تعداد EPA و DHA در 100 گرم محصول، گرم
ماهی ماهی ساردین 26 - 30
کبد چرب 15
ماهی ماهی قزل آلا 10
خاویار سیاه و سفید قرمز 6 - 7
 شاه ماهی آتلانتیک 1.5 - 2.4
 سالمون آتلانتیک 1.2 - 2.4
ماهی خال مخالی 2
ماهی تن 1.6
نیزه ماهی 1.14
ماهی قزل آلا 0.7 - 1.3
صدف ها 0.7
میگو 0.6
خرچنگ 0.3 - 0.4
جدول  2 "محصولات حاوی امگا 3 گیاهی"

 

منبع اسید آلفا لینولنیک غلظت ALA در 100 گرم غذا، گرم
روغن کنجد 55
برگ های بادام زمینی (تازه) 50
دانه کتان (تازه) 18
روغن کلزا 9 - 12
روغن گردو 11
کوینولا (کروپ) 8
روغن زیتون گندم 7
روغن خردل 5 - 6
گردو 5.5
دانه چیا  5
پورتولاکا (تازه) 4
اسفناج (تازه) 0.9
اسپیرولینا 0.8
تمشک، توت فرنگی 0.15
تربچه 0.6
خردل (برگ) 0.5
روغن زیتون 0.45
بادام 0.4
آووکادو  0.15
کلم (گل کلم، کلم بروکلی) 0.1
فندق 0.1
به یاد داشته باشید ترکیبات امگا 3 به واسطه اثر خورشید، اکسیژن و دمای بالا به راحتی تخریب می شوند. بنابراین، برای تامین نیازهای روزانه بدن به چربی های ضروری، توصیه می شود از ماهی های آب های شور ، سبزیجات تازه و میوه ها، روغن های گیاهی، آجیل  استفاده کنید.
برای حفظ مواد مغذی، محصولات حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع را در یک مکان سرد در یک ظرف کاملا در بسته قرار دهید.

 

امگا 3 برای کودکان

اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی در شکل گیری سیستم های عصبی، ایمنی و هورمونی کودک و همچنین آنتوزیون صحیح مغز، حفظ عملکرد دستگاه های تصویری، مولرهای انقباضی دارند. جالب توجه است، در اولین سال زندگی، کودک تمام مواد مغذی ضروری از جمله تری گلیسیرید را همراه با شیر مادر دریافت می کند. با این حال، در 90٪ از زنان در طول شیردهی، کمبود حسی اسیدهای چرب اشباع نشده در بدن وجود دارد. به عنوان یک نتیجه، یک کودک از سنین پایین کمبود چربی را تجربه می کند.

علائم کمبود امگا 3 در کودکان

دیاتوز، درماتیت آتوپیک (به علت اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدن)
کاهش توانایی های شناختی (عملکرد، تمرکز، حافظه)
بیش فعالی
پوست خشک
واکنش های آلرژیک
تاری دید
جالب توجه است که مغز یک کودک تا 14 سالگی رشد میکند. بنابراین، برای کودکان از سال اول زندگی مصرف حداقل 1 گرم امگا 3 در روز را در برنامه تغذیه آنها بگنجانید. برای این، منوی روزانه شامل مواد غنی شده با میوه ها، سبزیجات، غذاهای دریایی، روغن کرچک است. علاوه بر این، نیاز روزانه به چربی ها با کنسانتره روغن ماهی پر می شود. با این حال، برای نوزادان تا سه سال بلعیدن کپسول بزرگ مشکل است. بنابراین، سؤال مطرح می شود:

چگونه کودکان مکمل امگا 3 را مصرف کنند؟

نحوه مصرف امگا3

برای حل این مشکلات، تولید کنندگان مخلوط های خاصی تولید می کنند که به شکل شربت، آب نبات، چاشنی جویدن می باشد.

نام مکمل های محبوب کودکان با امگا 3:

"امگا 3 برای کودکان" از اوریف لیم (سلامتی، سوئد). آماده سازی شامل روغن ماهی، ویتامین E، روغن لیمو، آنتی اکسیدان ها است. این مکمل به شکل شربت تولید می شود.
"امگا 3 برای کودکان" (دلتا پزشکی، سوئیس). Biocomplex حاوی روغن ماهی، موم زنبور عسل، ویتامین A، C، D3 است .
"Supradin با کولین و امگا 3" (Bayer، آلمان). این دارو شامل: اسید داکوزاگزنئوئیک، نیکوتین آمید، کلکلسیفرول، ویتامین A، E، C ، B4 ، B6 ، B12 می باشد. شکل مکمل به صورت آب نبات مارمالاد.
" Intello چند کاربرده با امگا 3" (Ferrosan، دانمارک). این دارو شامل: کنسانتره روغن ماهی، از جمله EPA و DHA، توکوفرول، ویتامین C است. ترکیب این کودکان به شکل کپسول های جویدنی با طعم توت سیاه تولید می شود.
"Pikovit امگا 3" (Krka، اسلوونی). مکمل مولتی ویتامین حاوی روغن ماهی، ویتامین های B (تیامین، اسید فولیک، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، سیانکوبالامین)، رتینول، توکوفرول، کلکلسیفرول، دکوپانتنول، اسکوربیک اسید است. شکل این مکمل بصورت شربت است.
به یاد داشته باشید، پزشک متخصص اطفال دوز و رژیم مصرف چربی را بر اساس سلامت نوزاد تعیین می کند.
 

 

امگا 3 برای زنان

با توجه به اینکه PNZH "مسئول" فرآیندهای متابولیک در بدن، انعطاف پذیری غشای سلولی و عملکرد صحیح مغز است، برای هر زن مهم است که حداقل 1 تا 1.5 گرم امگا 3 در روز مصرف کند. هنگامی که بارداری رخ می دهد، نیاز روزانه به تری گلیسیرید 2 برابر افزایش می یابد.
 

مزایای روغن ماهی برای زنان

- کاهش درد قاعدگی، خلق و خو را در "روزهای بحرانی" بهبود می بخشد، دارای اثر ضد التهابی است.
- کاهش اضطراب، بهبود خلق و خوی، اثربخشی داروهای ضد افسردگی را افزایش می دهد.
- کاهش چربی و کاهش چین و چروک پوست.
- باعث جلوگیری از پوکی استخوان می شود، مخصوصا در دوران یائسگی.
علاوه بر این، روغن ماهی یک عامل تغذیه ضروری برای یائسگی است. با توجه به اینکه یائسگی با نقض متابولیسم مواد معدنی و چربی همراه است، زنان بالای 55 سال دارای آسیب های عروقی، از جمله اختلال عملکرد اندوتلیال هستند.
برای جلوگیری از توسعه ترومبوز، آسیب های قلبی عروقی، اختلالات متابولیک و همچنین کاهش علائم ناخوشایند یائسگی (ضربان قلب، گرگرفتگی، عرق شبانه)، جیره غذایی روزانه با غذاهای غنی از چربی های ضروری و یا ترکیبات زیست محیطی غنی شود.

نتیجه گیری

بنابراین، امگا 3 یک نوع از لیپید های ضروری است که نشان می دهد اثرات ضد التهاب، ضد انعقاد، ایمن سازی، آنتی اکسیدان و ضد چربی دارد.این چربی ها توسط بدن انسان سنتز نمی شوند، بنابراین بسیار مهم است که آنها را از خارج به برنامه غذایی اضافه کنیم. برای انجام این کار، در منوی روزانه ، غذاهای دریایی، روغن زیتون، سبزیجات تازه را بگنجانید. علاوه بر این، 1 تا 2 بار در سال، شما نیاز به مکمل زیستی دارید که حاوی امگا 3  (EPA و DHA) است.
 
میزان مطلوب مصرف چربی 1 گرم در روز است. اگر پوست خشک، شوره سر، آکنه، پسوریازیس یا اگزما وجود داشته باشد، مقدار روزانه اسید به 2 تا 3 گرم افزایش می یابد.
 
به یاد داشته باشید قبل از مصرف کنسانتره های چربی، مهم است که ارزیابی مزایا و آثار استفاده از آنها را انجام دهید. افراد مبتلا به نارسایی احتقانی قلب، سندرم هموراژیک، آنژین ناپایدار، آلرژی به غذاهای دریایی برای مصرف داروهای امگا 3 تنها تحت نظارت یک پزشک مجاز به استفاده هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص چغندر

در

 

چغندر

تا به امروز، چغندر، گیاهی است که تقریبا در سراسر سیاره ما توزیع شده است. اولین اشاره به چغندر در منابعی یافت می شود که به قرن چهارم قبل از میلاد می رسد.
با این حال، استفاده از چغندر به اندازه کافی عجیب و غریب بود زیرا اجداد ما چغندر را برای تولید ریشه نمی کاشتند . آنها به برگ این گیاه علاقه مند بودند و برگ ها بخش اصلی خوراکی برای آنان بود.
تنوع خارجی برگ با دم برگ چشمگیر است. صاف و موجدار هستند، شکل برگ ها می تواند مثل مثلثی باشد یا شبیه یک قلب باشد. برگ چغندر ، بسیار گوشتی و آبدار است. طیف رنگی چغندر قابل توجه است - سایه های آن از انواع سبز با ورقه های نازک از قرمز مایل به قرمز و بنفش است.
ترکیب شیمیایی قطعات هوایی گیاه ترکیبی از یک مجموعه از ویتامین ها، و همچنین یک لیست قابل توجه از عناصر میکرو و ماکرو است .
بنابراین، چغندر ها می توانند منبع عالی ویتامین C باشند(6 میلی گرم در هر 100 گرم محصول) باشند. این آنتی اکسیدان قوی توانایی افزایش مقاومت بدن به ویروس ها و باکتری ها را دارد و باعث می شود مقاومت بیشتری در برابر بیماری های مختلف ایجاد شود. علاوه بر این، ویتامین C در تولید کلاژن دخیل است، که به حفظ پوست و موی سالم کمک می کند و همچنین مسئولیت انعطاف پذیری عروق خونی را بر عهده دارد.
 
همچنین تاپ های چغندر شامل ویتامین K  می باشد. ویتامین K مسئولیت لخته شدن خون را برعهده دارد و همچنین با کلسیم همکاری می کند و قدرت بافت استخوانی را افزایش می دهد و به جلوگیری از ایجاد بیماری جدی مانند پوکی استخوان کمک می کند. علاوه بر این، ویتامین K از شروع و توسعه بیماری آلزایمر جلوگیری می کند. 
 
21 میکروگرم ویتامین A  موجود در ترکیب شیمیایی محصول به طور موثر با رادیکال های  آزاد مبارزه می کند، برای جلوگیری از بیماری های قلبی استفاده می شود، برای حفظ حالت نرمال مخاط دهان ضروری است.
 
علاوه بر این، برگ چغندر شامل ویتامین های گروه B می باشد.( B6 ، B3،B2، B1 و B9 ) که بر روند فرایند متابولیسم در سلولهای بدن تأثیر می گذارد، به فعالیت عادی سیستم عصبی کمک می کند، به انتقال فشارهای عاطفی و فکری، حفظ پوست و عضلات در حالت سالم کمک می کند.
 
علاوه بر این، ارزشمند ترین ماکرو و میکرو الکترون در ترکیب شیمیایی چغندر وجود دارد.
پتاسیم (239 میلی گرم) یک مولفه ضروری است که به تنظیم تعادل مایع بدن کمک می کند که عامل مهمی برای نظارت بر ضربان قلب و شاخص های فشار خون است. همچنین به کاهش ادم(تورم) کمک می کند و اکسیژن رسانی به مغز را بهبود می بخشد.
 
کلر (45 میلی گرم) ماده ای است که پروسه هضم را تحریک می کند، فرمول طبیعی خون را تنظیم می کند، میزان گلبول های قرمز را تنظیم می کند و به حذف مایع اضافی از بدن کمک می کند.
 
سدیم (20 میلی گرم) در تنظیم متابولیسم آب-نمک دخالت دارد، در فرایند تولید آب معده دخالت دارد، اثر واستادولاتیک دارد و به آنزیم های گوناگون غدد درون ریز کمک می کند .
 
گوگرد (15 میلی گرم) در فرایند سنتز کلاژن دخیل است، که مسئولیت شرایط پوست و مو ما است، روند پیری را کند می کند، و همچنین دارای خواص آنتی هیستامین می باشد. همچنین بدون آن، سنتز هموگلوبین غیرممکن است - جزء اصلی فرمول خون است.
 
فسفر (34 میلی گرم) - مولکولی است که به طور فعال در متابولیسم انرژی وارد شده است، به تقویت استخوان و بافت دندان کمک می کند، توانایی های شناختی را بهبود می بخشد.
 
علاوه بر این، ترکیب شیمیایی برگ چغندر شامل 814 میکروگرم آلومینیوم ، 134 میکروگرم مس ، 100 میکروگرم بور ، 2 میکروگرم ید ، 15 میکروگرم فلور ، 15 میلی گرم کلسیم ، 10 میلی گرم منیزیم ، 0.5 میلی گرم آهن ، 0.3 میلی گرم روی ، 0 ، 22 میلی گرم منگنز است.
 
در نهایت، فیبر ، که بخشی از چغندر است، به عنوان یک اسکراب روشی طبیعی عمل می کند. الیاف رژیم غذایی بدن را درگیر می کنند و به طور طبیعی سموم و مواد سمی را از بدن دفع می کنند.
 
همانطور که در مورد میزان کالری برگ چغندر، 100 گرم این محصول فقط 21.1 کیلوکالری است. ترکیب مواد مغذی به شرح زیر است: پروتئین ندارد ، کربوهیدرات ها - 4.2 گرم و چربی ها - 2.1 گرم .

 

 

خواص چغندر

خواص درمانی چغندر در دوران باستان شناخته شده بود. بیماران توصیه می کنند که آن را به منو خود اضافه کنند تا سلامتی خود را حفظ کنند. دلایل این امر واضح است - با توجه به ترکیبات شیمیایی منحصر به فرد دارای طیف گسترده ای از خواص مفید است.
 
1- چغندر یک منبع طبیعی کاروتنوئیدها است. این مواد برای چشم بسیار مفید هستند. یکی از مهمترین کاروتنوئید ها، زئاکسانتین است که در مکانیزم فیلتراسیون نور دخیل است و همچنین به پیشگیری از تغییرات دژنراتیو در شبکیه کمک می کند. علاوه بر این، کاروتنوئیدها خطر ابتلا به تومورهای بدخیم را کاهش می دهند.
 
2- سالاد چغندر به منظور جلوگیری از بیماری های سیستم قلبی عروقی به دلیل محتوای بالای ماده ای به نام بتائین کمک می کند. سطح هوموسستین در خون را کاهش می دهد که باعث ایجاد پلاک های آترواسکلروز و لخته های خون می شود. در نتیجه، خطر حملات قلبی، سکته مغزی و تغییرات پاتولوژیک در عروق کاهش می یابد.
 
3- فیبر و پکتین موجود در برگ چغندر یک اثر تحریک کننده بر اندام های دستگاه گوارش دارند. بنابراین، آنها از رشد فلور بیماریزا ، که می تواند فرآیندهای پوسیدگی و تخمیر در روده را تحریک کند، جلوگیری می کنند. علاوه بر این، وجود فیبر ها اغلب در رژیم های غذایی برای کاهش وزن به دلیل این واقعیت است که به طور طبیعی سموم بدن را از دفع می کنند.
 
4- محتوای آنتی هیستامین های موجود در برگ چغندر یک دلیل عالی برای افزودن به سالاد در رژیم غذایی بهار است، زمانی که بسیاری از درختان و گیاهان شروع به شکوفه دادن می کنند که می تواند یک واکنش آلرژیک ایجاد کند.
 
5- کولین موجود در قسمت های هوایی چغندر باعث جلوگیری از انسداد چربی در کبد می شود و تأثیر مثبتی بر عملکرد آن دارد.
 
6- غذاهای حاوی چغندر در رژیم مادران آینده  بخاطر مقدار بالای اسید فولیک از مشکلات در هنگام رشد جنین جلوگیری می کند.
 
7- غذاهای حاوی چغندر برای افراد مبتلا به بیماری های سیستم غدد درون ریز توصیه می شود، به ویژه کسانی که مشکلات تیروئید و دیابت دارند. با توجه به ترکیب شیمیایی آن، سبزیجات چغندر به «سرعت» سوخت و ساز بدن کمک می کنند و سطح قند خون را نرمال می کنند.
 
8- محتوای آهن در سبزی چغندر بالاتر از اسفناج است . به همین دلیل است که غذاهای محتوی ایت سبزی باید در منو برای افرادی که مبتلا به کم خونی هستند و همچنین افرادی که اغلب سرگیجه دارند و از اضافه وزن فیزیکی و فکری رنج می برند، گنجانده شده است.
 
9- محتوای بالای ید و کبالت باعث بهبود حافظه و تمرکز می شود و همچنین عملکرد شناختی و توانایی تمرکز را بهبود می بخشد.

 

 

چگونگی انتخاب و نگهداری چغندر

برای اینکه یک ظرف ساخته شده از سبزی چغندر نه تنها خوشمزه بلکه مفید نیز باشد، شما باید یاد بگیرید که چگونه این محصول را به درستی انتخاب کنید. هنگام خرید چغندر  باید عوامل متعددی را در نظر بگیریم.
 
اول از همه، طراوت برگ است. آنها باید الاستیک باشند، و دمبرگ ها - متراکم و آبدار هستند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، در مورد رنگ، طیف رنگی چغندر با توجه به تنوع متفاوت است. با این حال، در هر صورت، رنگ برگ های تازه باید روشن باشد. هر چه سبز تر باشد ، این احتمال تازه نبودن آن بیشتر است.
 
چغندر در بازارها می توانند در قالب "اصلی"، همراه با محصول ریشه، و به صورت جداگانه فروخته شوند. به عنوان یک قاعده، بسیاری از فروشندگان برگ را از ریشه جدا می کنند. با این حال، اگر شما سبزی را همراه با محصول ریشه بخرید احتمال بیشتری برای خرید یک محصول واقعا تازه دارید.
 
اگر شما چغندر را با سبزیجات خریداری کردید، در خانه، برگها و قلمه ها را در فاصله حدود یک و نیم سانتی متر از غده، ببرید. آنها را به دقت بررسی کنید، هر گونه خراشیدگی، زردی یا آسیب را جدا و پاک کنید. در صورتی که قلمه ها بقایای ماسه یا پر از خاک زمین هستند آنها را تمیز کنید.
 
برگ چغندر را در کیسه یا ظرف درب دار، در محفظه سبزیجات یا در قفسه پایین یخچال قرار دهید.متاسفانه، سبزی چغندر خیلی زود فاسد می شود، بنابر این بیشتر از سه تا چهار روز نمی توانید نگهداری کنید.
 
با این حال،سبزی را می توان یخ زده کرد. برای انجام این کار، بعد از شستن و رفتن آب آن سبزی را ریز کنید و  سپس آنها رادر کیسه فریزی بسته بندی کرده و در فریزر قرار دهید. به این صورت سبزی چغندر خواص سودمند خود را برای چند ماه حفظ می کند.

 

 

استفاده از چغندر در آشپزی

راه های زیادی برای استفاده از چغندر در آشپزی وجود دارد.
اول از همه، برگ های جوان چغندر به عنوان یک عنصر برای ساخت سالاد یا ساندویچ ها مورد استفاده قرار می گیرد. قبل از اینکه شما از مواد غذایی استفاده کنید، باید کاملا شستشو داده شود. علاوه بر این، برای پاک کردن طعم تلخ نسبتا قابل توجه و ایجاد برگ های نرم تر، آنها باید پخته شوند.آب لیمو یا انار ، سرکه سیب ، خامه ترش یا سس مایونز به عنوان سس سالاد چغندر استفاده می شود .
 
استفاده از چغندر و پخت و پز دوره اول. می توان آن را به آش و سوپ اضافه کرد.
 
در مورد غذاهای اصلی، می توان چغندر را به سبزیجات و کوکو های خوراکی اضافه کرد.  یکی از معروف ترین غذاهای تهیه شده بر پایه چغندر ، مثل دلمه است. پر کردن آن از برگ چغندر، پیاز سرخ شده و پنیر  است.به منظور روشن نگه داشتن رنگ برگ، آب لیمو به آن اضافه کنید.
علاوه بر این، ساقه های برگ چغندر در گرجستان بر اساس یک دستور ویژه ترشی می شود و به عنوان یک میان وعده جداگانه سرو می شود.
 
ترکیب محصول چیست؟
چغندر در سالاد با سایر گیاهان و سبزیجات خوب می شود. این سبزیجات می تواند اسفناج، خیار تازه ، کرفس ، کلم، تربچه یا پیاز باشد. برای تأکید بر طعم و مزه طعم جوانه های جوان، می توانید گردو و آب لیمو را به سالاد اضافه کنید .
 
چغندر پخته با کدو تنبل و فلفل ترکیب می شود . همچنین می توانید با ظرف غذای سیب زمینی ، پاستا و یا ظروف برنج  استفاده کنید . ترکیبی بسیار جالب از برگ سبز چغندر با سیب زمینی یا پنیر تند.
 
اگر برگ چغندر برای ساندویچ استفاده می شود، طعم و مزه آن را می توان با سس تند چیلی یا سیر مزه دار کرد .

 

 

استفاده از چغندر در طب گیاهی

ترکیب شیمیایی منحصر به فرد از چغندر، فرصت استفاده از آن به عنوان یک داروی گیاهی  سنتی در دسته گیاهان دارویی برای بیماری های مختلف را می دهد. طب سنتی می داند که بسیاری از دستور العمل ها، که عنصر اصلی آن برگ و چغندر است.
 
بنابراین، برای روده ای که تمایل به یبوست دارد، 20 گرم برگ چغندر خرد شده باید با آب جوش (یک فنجان) دم شود. پس ازصاف کردن، آب سرد شده ، باید در طول روز تقریبا در چهار دوز مصرف شود.
 
برای ترک های زشت بر روی پاشنه ها و برای سردرد شدید، برگهای چغندر را برای مدت سه دقیقه بجوشانید، سپس آنها را له کنید و آن را به مدت حداقل سی دقیقه  پیشانی بمالید.
 
 
برای خلاص شدن از شر آکنه، ماسکی از برگ چغندر که با دقت پخته شده، مورد استفاده قرار گیرد، از گذاشتن ماسک در مناطق اطراف چشم اجتناب کنید.
 
برگ ها نیز در مبارزه علیه کک مک و لکه های سنی بسیار عالی عمل می کنند. در مناطقی که مشکل وجود دارد، برگ های چغندر را به صورت ماسک استفاده کنید.

 

 

عوارض و منع مصرف چغندر

با وجود تمام خصوصیات سودمند چغندر، استفاده از آن باید با احتیاط انجام شود. واقعیت این است که، چون برگ های ریشه بسیار بیولوژیکی هستند، می توانند به بدن آسیب برسانند.
 
کنتراست برای مصرف چغندر سبز عبارتند از:
 
بیماری کلیوی این محصول حاوی اسکولیک اسید (0.67 میلی گرم در هر 100 گرم) است. به عنوان مثال، پس از تعامل با مواد معدنی، با کلسیم و فسفر، این اسید، کریستال هایی را تشکیل می دهد که از بدن به خوبی حذف نمی شوند. 
بیماری های دستگاه صفراوی و کیسه صفرا اگر شما سالاد چغندر مصرف می کنید، اسید اگزالیک می تواند باعث التهاب و تشکیل سنگ ها شود. اجتناب از این به حالت بهبود نوشیدن کمک می کند (یک و نیم تا دو لیتر آب پاک در روز).
دریافت ضد انعقاد .واقعیت این است که برگ دارای مقدار زیادی از ویتامین K است، که دارای خواص ضد انعقادی مشابه است.
اسهال . پکتین هایی که بخشی از سبزیجات چغندر هستند، دارای اثر ملین هستند.
بیماران پانکراتیت، کسانی که از مواد مخدر که حاوی اسکالس اسید است، منع مصرف دارند.
بیماران هپاتیت، سیروز کبدی، هر پروسه التهابی در این ارگان(کبد) منع مصرف دارند زیرا برگ های ریشه باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و باعث افزایش بار در کبد می شود.
چغندر می تواند فشار خون را کاهش دهد.
 

 

برای کدام بیماران خوردن چغندر کاملاً ممنوع است

چغندر می تواند برخی بیماری ها را تشدید کند.قبل از هر چیز برای افرادی که از گاستریت رنج می برند منع مصرف دارد.
- مسئله این است که با گاستریت با اسیدیته زیاد ، چغندرها حتی در هنگام جوشاندن میزان اسید هیدروکلریک موجود در آب معده را افزایش می دهند. و این در حالیست که حاوی مقدار زیادی قند هم است. و به شکل خام چغندر می تواند صدمات جدی و حتی جبران ناپذیری به همراه آورد. به بیمار درد معده و معالجه طولانی مدت داده می شود و مداخله جراحی نیز از این امر مستثنی نیست . بنابراین ، تا زمانی که شما به طور کامل بیماری را درمان نکنید ، مصرف چغندر کاملاً ممنوع است. "
 
افراد دیابتی نیز باید از خوردن چغندر خودداری کنند ، زیرا حاوی مقادیر زیادی قند است.
 
پزشک خوردن چغندر را به بیماران مبتلا به urolithiasis توصیه نمی کند ، زیرا می تواند باعث تورم و تقویت فرآیندهای التهابی در مفاصل شود.
 
چغندر همچنین روی مشکلات کلیوی تأثیر منفی خواهد گذاشت. پزشکان این موضوع را به این واقعیت نسبت می دهند که مواد موجود در آن منجر به تشکیل سنگ می شود که این امر فقط بیماری های موجود را تشدید می کند.
به طور کلی چغندر تأثیر مفیدی بر عملکرد قلب و رگ های خونی ، کمک به کاهش خطر کلسترول بالا و جلوگیری از تصلب شرایین دارد. این محصول کم کالری است.
 

 

آشپزی با چغندر

پخالی ، که گاهی اوقات نیز مکی نامیده می شود، یک نوع خاص از غذا در گرجستان است. این غذای گرجستانی از سبزیجات تهیه شده است. در این مورد، جزء اصلی گردو است، و مواد باقی مانده متفاوت هستند.
 
در مورد سبزیجات، اغلب گرجستان از چغندر استفاده می کند تا پخالی را تهیه کند.
 
طرز تهیه پخالی اسفناج و چغندر ( Spinach Pkhali)
این غذا با اسفناج، لبو و گردو، برگ چغندر و … تهیه می شود و می توان از کلم، بادمجان، اسفناج، لوبیا، چغندر ،گردو، سرکه، پیاز، سیر و سبزیجات معطر در تهیه آن استفاده کرد.
سبزیجات را بعد از شستن خرد کنید، سپس آنها را در یک ظرف بخارپز با آب جوش بسیار کم قرار دهید. پس از پنج دقیقه، سبزی ها را در آبکش بریزید تا آب اضافی جدا شود.
با یک چرخ گوشت گردو، سیب زمینی آب پز شده، سیر و پیاز را چرخ کنید. تمام ادویه ها را مخلوط و همچنین نمک و فلفل را اضافه کنید. با یک قاشق، یا با دست تمام مواد را مخلوط کنید.
سبزی های را با چرخ گوشت چرخ کنید، سپس با تمام مواد قبلی مخلوط کنید و چند قطره سرکه را به آن اضافه کنید.
حال به صورت گلوله در آورید و وسط هر کدام را کمی فشار دهید و چند دانه انار داخل آن بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

امگا 9 چیست

در
امگا 9 چیست
اسید امگا 9 - یک گروه از تری گلیسیرید mono-saturated ، که در ساختار هر سلول بدن انسان وجود دارد . این چربی ها در ساخت نورون های میلین دخیل هستند، تبادل ترکیبات ضروری را تنظیم می کنند، سنتز هورمون ها، انتقال دهنده های عصبی و مواد ویتامین مانند را فعال می کنند.
منابع اصلی امگا 9 چربی های غیر اشباع روغن زیتون، بادام و روغن بادام زمینی، روغن ماهی، آجیل، دانه ها هستند.بگذارید جزئیات تری گلیسیرید های امگا 9 را بررسی کنیم.

 

اطلاعات عمومی در باره امگا 9

در انسان، چربی های امگا 9 انرژی زایی ، ضد التهابی، تنظیم فشار خون بالا و توابع ساختاری را انجام می دهند. این مواد متعلق به گروه ترکیبات قابل تعویض است، از آنجا که آنها می توانند از چربی های اشباع نشده سنتز شوند .
 
اولئیک اسید (cis-9-octadecenoic). محتویات آن نزدیک به ذخیره چربی یک فرد است. به همین دلیل، بدن برای بازسازی ترکیب اسید چرب لیپید از منابع غذا استفاده نمی کند. اسید اولئیک در ساخت غشای سلولی دخالت دارد. جایگزینی تری گلیسیرید با سایر ترکیبات غیرمستقیم موجب وخامت شدید در نفوذ پذیری غشاهای بیولوژیکی می شود.
 
علاوه بر این، لیپید های cis-9-octadecene باعث کاهش اکسیداسیون بیش از حد از چربی های ذخیره شده در ذخایر انسانی و به عنوان منبع انرژی برای بدن می شود.
اسید اولئیک از روغنهای گیاهی (زیتون، بادام زمینی، آفتابگردان) و چربی های حیوانی (گوشت گاو، گوشت خوک) به دست می آید. بر خلاف اسیدهای امگا -3 ، 6 ، امگا 9 به میزان کمتر اکسیداسیون می شود، که به عنوان پایه ای برای استفاده از چربی برای تهیه مواد غذایی کنسرو شده و محصولات فراوان استفاده می شود.
 
اسید اوریکیک (یک اسید چرب است که باعث آسیب به قلب می شود) در درجه اول برای اهداف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد، از آنجا که سیستم آنزیمی پستانداران برای استفاده آن سازگار نیست. بنابراین روغن کلزا در صنعت چرم، پارچه، صابون، رنگ و لاک مورد استفاده قرار می گیرد. برای مصرف خوراکی، روغن های قابل قبول باید حاوی بیش از 5٪ اسید اوریکیک از کل مقدار چربی در هر محصول نباشند.
مصرف بیش از هنجار روزانه می تواند به سلامت آسیب برساند: آهسته شدن بلوغ باروری، منجر به اختلال عضلاتی اسکلتی، اختلال در عملکرد کامل قلب و کبد.
 
اسید Gondoinovuyu (eicosenic) تری گلیسرید ها در عمل زیبایی شناسی به منظور بهبود بازسازی و حفاظت درم از اشعه ماوراء بنفش، هیدراتاسیون عمیق پوست، تقویت فولیکول های مو و حفظ غشاء سلولی استفاده می شود.
منابع طبیعی - روغن های آلی: جوجووبا، خردل، کلزا.
 
اسید مدییک این چربی ها محصولات نهایی متابولیک بدن انسان است.
این ترکیب ترانس ایزومر اسید اولئیک است. به ندرت در جهان گياهان يافت می شوند. با این حال، در مقادیر کم آنها در شیر گاو و بز وجود دارد (0.1٪ از کل حجم تری گلیسیرید).
 
اسید نئونیک (Selacholic) شامل ترکیب اسپینگولایپید مغز، در ساختن غلافهای میلین عصبی نقش دارد، و فیبرهای عصبی را بازی می کند. نمایندگان اصلی اسید نئورونی عبارتند از Chinook (ماهی قزل آلا اقیانوس آرام)، میوه های خردل زرد، دانه های کتان، فلفل قرمز، دانه های کنجد، آجیل macadamia. ترکیبات در پزشکی برای از بین بردن اختلالات مرتبط با demyelinization غشاهای نورون (مولتیپل اسکلروز، آدنولئوكیدیستروفی) و درمان عوارض پس از سكته (سرگیجه اندام، همی پلاژی) استفاده می شود.
از جمله چربی های غیر اشباع، اسید اولئیک برای بدن انسان مفید است.
 

 

خواص امگا 9

بدون چربی های امگا 9، عملکرد کامل سیستم ایمنی، قلب و عروق، اندوکرین، عصبی و دستگاه گوارش غیر ممکن است.
 

چرا استفاده ازامگا 9 مفید است؟

1. تثبیت سطح قند خون، کاهش خطر ابتلا به دیابت.
2. امگا 9 باعث رشد کلسترول خوب در رگ های خونی می شوند، جلوگیری از ترومبوز، آترواسکلروز، حمله قلبی، سکته مغزی.
3. افزایش وضعیت ایمنی بدن.
4. پشتیبانی از عملکرد مانع درم.
5. کاهش سلول های بدخیم (همراه با امگا 3).
6. تنظیم متابولیسم لیپید، کربوهیدرات و پروتئین.
7. سنتز ویتامین ها، انتقال دهنده های عصبی و ترکیبات هورمون مانند را فعال کنید.
8. افزایش نفوذپذیری غشاهای سلولی برای نفوذ به مواد ضروری.
9. از غشای مخاطی اندام ها از تخریب محافظت کنید.
10. رطوبت را در اپیدرم نگه دارید.
11. در ساخت غلافهای میلین نورونها شرکت کنید.
12. کاهش تحریک پذیری عصبی، جلوگیری از توسعه افسردگی.
13. انعطاف پذیری عروق خونی را افزایش دهید.
14. امگا 9 بدن را با انرژی (به علت تجزیه ساختارهای چربی) تامین می کنند.
15. نگه داشتن تن ماهیچه، تنظیم کار عضلات.
 
با توجه به طیف گسترده ای از خواص مفید، تری گلیسیرید امگا 9، برای درمان و پیشگیری از بی اشتهایی استفاده می شود، دیابت، پوکی استخوان، تصلب شرایین، یبوست، بیماری های چشمی، آکنه، اعتیاد به الکل، اگزما، ورم مفاصل، آرتروز، تومورهای بدخیم، افسردگی، سندرم پیش از قاعدگی، سل، سکته مغزی، حملات قلبی، چاقی، بهبود زخم های مختلف .
 

 

نیاز روزانه به امگا 9

 از کل کالری رژیم غذایی روزانه - بدن، نیاز بدن به امگا 9 بین20٪ تا 13٪ متفاوت است. با این حال، بسته به سن، وضعیت بهداشت و محل اقامت، این شاخص ممکن است متفاوت باشد.
 
میزان روزانه امگا 9 در موارد زیر افزایش می یابد:
 
اگر پروسه های التهابی در بدن وجود داشته باشد (بدون در نظر گرفتن مکان)
در درمان های مزمن قلبی و بیماری عروق (به علت رشد رسوب کلسترول).
تمرین فیزیکی (ورزشی فشرده، کار سخت).
نیاز به چربی های امگا 9 کاهش می یابد زمانی که:
 
در صورت استفاده از مقادیر بزرگتر از چربی ضروری امگا 3 و امگا 6 
فشار خون پایین
بارداری
تغذیه با شیر مادر
اختلالات پانکراس
 

 

علت کمبود امگا 9

با توجه به اینکه امگا 9 در بدن به طور جزئی سنتز می شود، کمبود این ترکیبات نادر است. شايعترين علل کمبود اسيد چرب عبارتند از طولانی شدن روزه داری و رعايت برنامه های کاهش وزن بدون چربی.
 

 

عوارض کمبود امگا 9

تضعیف سیستم ایمنی بدن، و در نتیجه، مستعد ابتلا به عفونتهای باکتریایی و ویروسی
وقوع آرتروز و آسیب های مفصلی
تخريب دستگاه گوارش (يبوست طولانی مدت، نفخ، استفراغ)
خلق و خوی افسرده، بی ثباتی عاطفی
تشدید بیماری های مزمن سیستم عضلانی اسکلتی
ضعف و خستگی
از بین رفتن ظاهر مو (از دست دادن شدید مو، از دست دادن درخشش مو، شکنندگی مو)
فشار خون بالا
خشکی بیش از حد پوست و غشای مخاطی
تشنگی ثابت
وقوع ترک در غشای مخاطی اندام
تغییر در میکرو فلور داخلی واژن، و در نتیجه، توسعه اختلالات تولید مثل.
بروز بیش از حد شوره سر
ریزش مو
مشکلات پوستی مانند بثورات.
تغییرات خلقی شدید (کمبود این اسید های چرب همچنین بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد)
مشکلات ناتوانی جنسی و یا ناباروری در مردان
وجود کبودی در ناحیه پشت بازو
مشکلات رشد (کودکان)
پوست خشک
چشم های خشک
بی نظمی ضربان قلب
سختی و درد در مفاصل
سقط خود به خودی
 

 

علائم مصرف بیش از حد امگا 9

افزایش وزن (به عنوان یک نتیجه از اختلالات متابولیسم لیپید)
تشدید آسیب های پانکراس (اختلال سنتز آنزیم، سندرم متابولیک)
لخته شدن خون، منجر به حمله قلبی، سکته مغزی، ترومبوز
بیماری کبد (سیروز، هپاتوز).
علاوه بر این، اضافه وزن چربی های قابل محاسبه، به ویژه اسید اوریکیک، بر عملکرد تولید مثل زنان تأثیر منفی می گذارد.
برای از بین بردن اثرات کمبود یا چربی بیش از حد، رژیم غذایی را تنظیم کنید. در صورت نیاز، منوی روزانه با عوامل دارویی حاوی اسید اولئیک غنی شده است.
 

 

انتخاب و نگهداری محصولات حاوی چربی های سالم

با وجود این واقعیت که اسید امگا غیر اشباع شیمیایی مقاوم به اکسیداسیون هستند، مهم است که قوانین خاصی را رعایت کنید تا خواص مفید آنها حفظ شود.
 
نکات مهم در نگهداری محصولات حاوی چربی های سالم 
هنگام انتخاب روغنهای گیاهی، ترجیح را برای محصولات بسته بندی شده در ظروف شیشه ای تیره تر قرار دهید.
محصولات امگا 9 را در یک مکان سرد نگهداری کنید، از اشعه های مستقیم خورشید محافظت کنید.
حداکثر مقدار چربی های سودمند در روغن های فوق العاده روغن نارگیل وجود دارد.
برای حفظ اسیدهای چرب و مواد معدنی آن را به مدت طولانی در معرض دمای بالا قرار ندهید. طبخ روی حرارت کم صورت بگیرد.
عمر مفید روغن های گیاهی 6 ماه از تاریخ باز شدن است.
به یاد داشته باشید، روغن زیتون با کیفیت بالا در دمای کمتر از 7 درجه کریستال می شود.
 

 

منابع غذایی امگا 9 

منابع غذایی محتوی تری گلیسیرید روغن امگا 9
زیتون
روغن زیتون فوق بکر
آجیل
بادام
آووکادو
بادام زمینی (به آرامی برشته شده و بدون نمک)
شاه بلوط
روغن کانولا
فندق
آجیل بادام زمینی
روغن کنجد
 
جدول "منابع غذایی چربی های غیر اشباع"
 
نام محصول مقدار لیپیدها در هر 100 گرم محصول، گرم
روغن زیتون 82
دانه های خردل (زرد) 80
روغن ماهی 73
فلفل (بدون پردازش) 64
کره بادام زمینی 60
روغن خردل 54
روغن کلزا 52
صدف 43
ماهی دریای شمال (ماهی قزل آلا) 35 تا 50
کره (خانگی) 40
دانه کنجد 35
روغن پنبه دانه 34
روغن آفتابگردان 30
آجیل Macadamia 18
گردو 16
ماهی قزل آلا 15
روغن کنجد 14
روغن کنفی 12
آووکادو 10
گوشت مرغ 4.5
سویا 4
ماهی قزل آلا 3.5
گوشت بوقلمون 2.5
علاوه بر این، اسید امگا 9 تقریبا در همه دانه ها وجود دارد.
 

 

استفاده از امگا 9 در لوازم آرایشی

لیپید های امگا 9، به ویژه اسید اولئیک، مهم ترین ترکیبات ساختاری پوست هستند. تحت تاثیر این چربی ها درماتین، الاستیسیته، تعداد چروک ها را کاهش می دهد.
 
تولید کنندگان شامل اسید اولئیک در ترکیب محصولات رژ لب، محصولات برای مراقبت از پوست، محصولات ضد پیری، کرم های ناخن، صابون های نرم استفاده می شود.
 
خواص تری گلیسیرید امگا 9 برای پوست
1. تسریع بازسازی پوست
2. تولید کلاژن  را تقویت می کند.
3. افزایش turgor پوست
4. مایکرولایف اپیدرم را هموار می کند
5. از بین بردن خارش، تحریک، قرمزی
6. سرعت بخشیدن به فرآیندهای متابولیک در لایه درم پوست
7. حفظ رطوبت در پوست
8. تقویت دیواره عروق خونی
9. عادی سازی متابولیسم چربی در پوست (از بین بردن سلولیت).
10. علاوه بر این، اسیدهای چرب باعث افزایش نفوذ مواد مفید موجود در روغن به لایه های عمیق درم می شوند.
 
آرایشی با امگا 9:
امگا 9 درروغن های طبیعی (زیتون، کرچک، نعناع) و ویتامین E برای تسکین پوست  خشک، پوست و لایه ای از لب ها استفاده می شود.
 
ماسک برای مو با امگا 9 . ترکیب کنسانتره بهبودی شامل روغن های گیاهی (آفتابگردان، دانه گوجه فرنگی، چیا، کلزا، اوکالیپتوس، اسطوخدوس)، کوینولا، گلیسین. با استفاده منظم، ماسک موهای آسیب دیده را بازیابی می کند، فولیکول های مو را تقویت می کند و تعادل آب و چربی پوست را نرمال می کند.
 
ماسک صورت با روغن زیتون . این ابزار برای بازسازی، مرطوب کردن و تن پوست صورت استفاده می شود. اجزای فعال ماسک عبارتند از روغن زیتون، روغن آفتابگردان، ویتامین E، بتا کاروتن، عصاره برگ زیتون.
 
کرم لیپید بازسازی. این ترکیب برای مراقبت از پوست ضعیف، خشک و آتوپیک صورت است. این دارو حاوی اسیدهای الیئین و palmitic، سرامید، کلسترول (الکل چرب)، گلیسیرین، پارافین مایع است.
 
لوسیون بدن با روغن زیتون و ویتامین E (پالمر). امولسیون لیپید مراقبت از پوست خشک شده، خارش دار، خشکی  و پوسته پوسته شدن را از بین می برد. کنسانتره زیتون ایده آل برای پاشنه، آرنج و زانو است.
کرم بازسازی شب  . مراقبت از پوست،  چند منظوره در طول شب. این دارو مکانیسم های طبیعی بازسازی درم را فعال می کند، ناهمواری ساختاری پوست را کاهش می دهد، سنتز کلاژن را تحریک می کند.
 
کرم شب شامل الکل های چرب، لسیتین، روغن های گیاهی (زیتون، کنجد، کاکائو)، پلی ساکاریدها از بذر کتان، پیچیده اسید آمینه ( گلوتامیک اسید ، گلیسین ، سرین ، آلانین ، لیزین ، ترئونین ، پرولین ، آرژنین ، بتائین)، عصاره زیرفون، D پانتانول، ویتامین F، C ، E، اسیدهای معدنی (لاکتات روی ، سدیم ، آهن ، کلسیم ، کلرید منیزیم ، پتاسیم ، گوگرد کلوئیدی، مشتقات مسکلروفیل ، هیدروژن فسفات پتاسیم).
 
فوم شستشو .  پاک کننده بر پایه روغنهای گیاهی: زیتون، جوجووبا، کاستور. فوم مناسب پوست خشک، آتوپیک و حساس است. این محصول مرطوب کننده، آرام بخش و ویتامین ها را از لایه سفت درم عبور می دهد.
 
علاوه بر این، تری گلیسرید های امگا 9 برای ایجاد کرم های ضد آفتاب با عامل SPF استفاده می شود. اگر چنین محصولی وجود نداشته باشد، روغن زیتون خالص برای خنثی کردن اشعه مضر UV مناسب است. برای انجام این کار، 15 تا 20 دقیقه قبل از آفتاب گرفتن، آن را روی بدن بمالید.
 
برنامه
در مقیاس صنعتی، اسید اولئیک توسط هیدرولیز روغن های گیاهی به دست می آید. برای انجام این کار، تجزیه چربی ها از کنسانتره زیتون را انجام دهید، سپس کریستالیزاسیون تکرار شده از متانول یا استون انجام دهید. امولسیون حاصل (ائین) دارای یک بافت مایع یا مایع است که در دمای بالاتر از 10 درجه سانتیگراد خنثی می شود.
 

 

کاربرد امگا 9 در صنعت

صنعت رنگ Olein به عنوان پایه ای برای تولید رنگ، روغن های خشک، مینا، عوامل شناور، امولسیفایر استفاده می شود.
مواد شیمیایی خانگی نمک و استرهای اسید اولئیک جزء کمکی مواد شوینده، امولسیون های صابون هستند.
صنایع غذایی. چربی های فنی در نقش پودرها (هنگام تولید ضخیم شدن در تاسیسات خلاء)، امولسیفایرها، حاملهای پرکننده (هنگام لعاب دادن به میوه تازه) استفاده می شود.
صنعت کاغذ. لیپید های غیر اشباع شده به مخلوط های سلولزی اضافه می شوند تا سیالیت و کشش آنها افزایش یابد.
متالورژی اسید فنی به عنوان یک مایع برش در هنگام کار با فولادهای بدون آلیاژ و فولاد ضد زنگ با برش استفاده می شود. علاوه بر این، olein برای پایان دادن به سطوح فولاد قطعات با حذف فلز تا 22 میکرون استفاده می شود.
صنعت نساجی. روغن امگا 9 شامل ترکیبات آماده سازی پانسمان است که به لباس های ضد آب، مقاوم در برابر شعله، روغن مقاوم در برابر آب، خواص هیدروفوب می پردازد.
پزشکی Olein فنی به ترکیب مواد دارویی، به عنوان یک پرکننده، امولسیفایر، حلال ویتامین و هورمون معرفی شده است.
علاوه بر این، اجزای اسید اولئیک در صنایع عطر، شیمیایی، لاستیک و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند.
 

 

نتیجه گیری

امگا 9 یک گروه از لیپید های قابل تعویض به صورت شرطی است که حفظ یکپارچگی غشاهای سلولی، شرکت در ساخت غلاف های میلین سلول های عصبی، عادی کردن متابولیسم چربی، افزایش وضعیت ایمنی بدن و تقویت سنتز مواد مشابه هورمون است. بدون این ترکیبات، عملکرد صحیح سیستم قلبی عروقی، غدد درون ریز، عصبی و دستگاه گوارش غیر ممکن است.
 
منابع اصلی تری گلیسیرید امگا 9 عبارتند از روغن گیاهی (زیتون، کنجد، بادام زمینی، ماکادامی)، روغن ماهی، آجیل و دانه های روغنی.
 
با متابولیسم مناسب، لیپید های غیرمستقیم توسط میکرو فلور روده سنتز می شوند. با این حال، با نقض متابولیسم چربی بدن ممکن است کمبود چربی داشته باشد. برای جلوگیری از کمبود امگا 9، منوی روزانه  شامل 10 میلی لیتر روغن زیتون، 100 گرم دانه (کدو تنبل، کنجد، آفتابگردان) و گردو می باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

گرانترین آجیل دنیا و خواص روغن ماکادمیا

در

 

آجیل ماکادمیا macadamia بسیار شبیه به فندق می باشد. ماکادمیا گرانترین آجیل در جهان است که در استرالیا و هاوایی رایج است. همچنین این درختان در آفریقای جنوبی، برزیل، اندونزی، نیوزیلند رشد می کنند. همانطور که بسیاری از آنها قبلا متوجه شده اند، ماکادمیا عاشق آب و هوای گرم است و در عرض های ما "تنها" به عنوان یک کالا در سوپر مارکت ها یافت می شود.
 

ماکادمیا چیست

macadamia چیست

Macadamias آجیل معطر با طعم غنی است، که در اصل از استرالیا است، که برای مردم محلی آنها نه تنها منبع بسیاری از مواد مفید است، بلکه یک درخت مقدس است. در محیط طبیعی خود، این فرهنگ در جنگل های گرمسیری نزدیک به رودخانه ها سبز می شود. درختان بالغ می توانند تا 15 متر در ارتفاع رشد کنند. بلوغ درخت به 7 سال می رسد. در حدود این زمان، آنها شروع به بار آوردن میوه می کنند و برای صد سال میوه  می دهند.
 
درباره وجود این درخت، مردم نسبتا اخیرا فهمیده اند. این گیاه در دهه 1850 توسط فردیناند فون مولر، کاوشگر استرالیا کشف شد و پس از همکارش جان مکادام آن را نام برد. در آن روزها دانشمندان متوجه شدند که ماکادمیا در استرالیا، اندونزی و کالدونیای جدید رو به رشد است. امروزه در مورد وجود انواع دیگر شناخته شده است، گرچه همه آنها از میوه های خوراکی لذت نمی برند. فقط 2 گونه برای انسان مفید هستند: Macadamia tetraphylla و Macadamia integrifolia. اولین بار توسط میوه های پوشیده شده با پوسته خشن خالص متمایز است. انواع دوم میوه ها را به شکل صاف و خرد کرده و معمولا برای مقاصد تجاری استفاده می کنند.
 
ماکادمیا
 
در زادگاه ماکادمیا، که در آن آنها بیش از 100 سال است که این آجیل را پرورش داده اند، زیست شناسان چندین نوع فرهنگ را پرورش داده اند. برای استرالیایی های بومی،ماکادمیا در تمام این سال ها بخش مهمی از رژیم غذایی بود: ماکادمیا به عنوان یک منبع غنی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی خدمت کرده است. در اواخر قرن نوزدهم، این فرهنگ به جزایر هاوایی معرفی شد، جایی که آجیل  عملکرد خوبی به دست آورد.
 
تحت پوسته بسیار سبز قهوه ای سبز، هسته های کوچک (تا قطر 2 سانتیمتر) دارای یک عطر کرم رنگارنگ با طعم کرمی دارند.
 
چربی زیادی در ترکیب این آجیل ها وجود دارد (65-75٪ از ترکیبات کل)، و در نتیجه باید محصول را در یخچال نگهداری کرد، در غیر این صورت روغن در آجیل از دست خواهد رفت و macadamia طعم ناخوشایند خواهد گرفت.(به اصطلاح روغن تیز می شود)
 

خواص ماکادمیا

ماکادمیا

 

ماکادمیا یک منبع غنی از انرژی است. فقط 100 گرم آجیل بیش از 700 کیلوکالری را انرژی دارد. و این اجازه می دهد تا ما از ماکادمیا به عنوان مغذی ترین آجیل صحبت کنیم. در این میوه های کوچک مقدار زیادی از مواد مغذی وجود دارد که برای سلامتی انسان مهم هستند. ماکادمیا پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. فندق استرالیایی منبع عالی از کلسیم، آهن، روی، منیزیم، منگنز است. علاوه بر این، ماکادمیا - سزشار از ویتامین E و ویتامین B است. این آجیل غنی از اسید آمینه ضروری است که بدن انسان برای رشد عضلانی سالم، بافت همبند، تشکیل پلاسمایی خون و سایر توابع به آن نیاز دارد.
 
چربی در آجیل macadamia غنی نشده (84٪)، غیر اشباع (3.5٪) و اشباع (12.5٪) اسید های چرب است. آجیل استرالیا کم کلسترول و اسیدهای چرب غیر قابل اشباع هستند که به اصطلاح چربی های خوب می باشند و به حفظ تعادل امگا 6 و امگا 3 در بدن کمک می کند .
 
در مقایسه با میوه های ماکادمیا، اکثر آجیل ها دارای غلظت بسیار زیادی از امگا 6 هستند که بیش از حد می تواند باعث مشکلات مختلف سلامتی شود. به عنوان مثال، اگر 100 گرم فندق حاوی 10.7 گرم امگا 6، در بادام - تقریبا 4 گرم، در بادام زمینی - 2.2 گرم، سپس در macadamia این رقم فقط 0.36 گرم است .
 

ارزش تغذیه ای در هر 100 گرم آجیل خام

محتوای کالری 718 کیلو کالری
پروتئین ها 7.91 گرم
چربی 75.77 گرم
کربوهیدرات 13.82 گرم
سلولز 8.6 گرم
ویتامین B1 1.19 میلی گرم
ویتامین B2 0.16 میلی گرم
ویتامین B3 2.47 میلی گرم
ویتامین B5 0.76 میلی گرم
ویتامین B6 0.27 میلی گرم
ویتامین B9 11 میکروگرم
ویتامین C 1.2 میلی گرم
ویتامین E  0.24 میلی گرم
پتاسیم 368 میلی گرم
سدیم 5 متر
کلسیم 85 میلی گرم
مس 0.76 میلی گرم
آهن 3.69 میلی گرم
منیزیم 130 میلی گرم
منگنز 4.13 میلی گرم
فسفر 188 میلی گرم
روی 1.3 میلی گرم
سلنیوم 3.6 میکروگرم

جدول عناصر : خواص ماکادمیا 

 
واضح است که یک محصول با چنین ترکیب شیمیایی متنوع باید برای انسان سودمند باشد. و macadamia در واقع یکی از ارزشمند ترین محصولات برای انسان است. خواص ماکادمیا در زیر آمده است. 
 
ماکادمیا
ماکادمیا در کوکی

ماکادمیا  قلب را تقویت می کند

چربی های مناسب موجود در آجیل کمک می کنند که قلب و عروق وضعیت خوبی داشته باشند. غلظت بالای اسیدهای چرب غیر اشباع باعث می شود که ماکادمیا سطح کلسترول و تری گلیسیرید را در بدن کاهش دهد که بعدها به عنوان یک پیشگیری عالی از بیماری قلبی عروقی، سکته مغزی است. محتوای فیبر بالا کمک می کند تا پروفایل لیپیدی سالم خون را حفظ کرده و از بیماری عروق کرونر جلوگیری شود.
 

محافظت در برابر رادیکال های آزاد با ماکادمیا 

ماکادمیا حاوی فلاونوئیدها - مواد با توانایی های آنتی اکسیدانی است که سلول ها را از قرار گرفتن در معرض سموم و "حملات" رادیکال های آزاد محافظت می کند. مطالعات انجام شده توسط دانشمندان آمریکایی نشان داد که افرادی که این آجیل را در رژیم غذایی خود دارند احتمال ابتلا به بیماری قلبی یا سرطان در آنها را کمتر است.
 
علاوه بر این، فراموش نکنید که ترکیب شیمیایی آجیل استرالیا شامل اسید فنولیک است و به عنوان یکی از بهترین ترکیبات ضد سرطان شناخته شده است.
 

ماکادمیا سیستم گوارش را بهبود می بخشد

ماکادمیا حاوی الیاف رژیمی حاوی محلول و نامحلول است که باعث سرعت بخشیدن به حذف سموم از بدن و همچنین تحریک عملکرد مناسب ارگان های گوارشی می شود. به طور خاص، این آجیل های غنی از مس با مصرف کافی آهن کمک به جریان مناسب واکنش های آنزیمی می کنند.
 
are-macadamia-nuts-good-for-you-face.jpg

تقویت استخوان ها با ماکادمیا

آجیل Macadamia حاوی فسفر، منگنز و منیزیم در فراوان است. اینها عناصری هستند که کانالیزاسیون استخوان ها و دندان ها به آنها بستگی دارد و همچنین حمل مواد مغذی از طریق بافت ها. شاید همه می دانند که کلسیم برای رشد سالم دندان ها و استخوان ضروری است. اما کلسیم تنها برای این روند کافی نیست.بیشتر ما به منگنز نیاز داریم، که به بدن کمک می کند تراکم استخوان صحیح را حفظ کند. علاوه بر این، ارگانیسم های افراد مبتلا به نارسایی کلیه ضعیف کلسیم و منگنز را جذب نمی کنند. بنابراین، مهم است که اطمینان حاصل شود که رژیم غذایی روزانه شامل غذاهای غنی از این عناصر است. و آجیل macadamia کار بسیار خوبی در این کار انجام خواهد داد.
 

ماکادمیا بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر می گذارد

مس، ویتامین B1، منیزیم و منگنز، که در فندق استرالیایی یافت می شود، به عملکرد مناسب مغز کمک می کند. به طور خاص، این مواد برای انتقال کافی از ضربانهای مغز به سایر سلولهای بدن لازم است. این محصول غنی از اسید اولئیک است که برای حفظ سلامت مغز و نیز اسید پالمیتولئیک مفید است که برای محافظت از سلول های مغزی مهم است. علاوه بر این فراموش نکنید، در مورد امگا 9 و  اوریکیک اسید مغذی که برای توانایی بهبود عملکرد شناختی نیز اهمیت دارد و این مواد نیز در آجیل یافت شد.
 
 

ماکادمیا و لاغری

چگونه ماکادمیا با درصد بالای چربی به لاغری کمک می کند؟

حضور چربی های سالم در غذا سبب تقویت غذا می شود، به این معنی که به سرعت گرسنه نمی شویم. علاوه بر این، فیبر، که بیش از اندازه کافی در آجیل است، به طولانی شدن عمل هضم در معده کمک می کند. ثانیا، در ترکیب محصول موادی یافت می شود که به سرعت بخشیدن به متابولیسم کمک می کنند و در نتیجه - عادی سازی وزن. ما در مورد ویتامین های گروه B صحبت می کنیم که برای متابولیسم مناسب مفید است. علاوه بر این، مطالعه در موش ها نشان داد که ماکادمیا باعث کاهش هیپرتروفی سلول چربی می شود، که باعث می شود چاقی را درمان کند.
 

دیگر خواص مفید ماکادمیا

مطالعات نشان می دهد که میوه های ماکادمیا می تواند برای افراد با بیماری های زیر مفید باشد:
دیابت
آرتریت روماتوئید
اختلالات سیستم عصبی
سطح کلسترول بالا.
همچنین آجیل برای موارد زیر مفید است:
 
بهبود عملکرد مغز
افزایش استقامت
تقویت ایمنی
بهبود عملکرد عضلات
تقویت استخوانها
تسریع در ریزش موی سر
دفع سموم از بدن
استفاده در لوازم آرایشی
ماکادمیا جایگاه خود را در عرصه زیبایی شناسی پیدا کرده است.
 
در این جدول  نحوه تغذیه از ماکادمیا بر اساس یک وعده 100 گرمی در مقابل آجیل های دیگر نشان داده شده است
 
  ORAC کالری چاق پروتئین کربوهیدرات ها فیبر ٪ چربی ٪ کربوهیدرات ٪ پروتئین
گردوی آمریکایی 17940 691 72 9 14 10 93٪ 5
گردو 13541 654 65 15 14 7 87٪ 9
فندق 9645 628 61 15 17 10 86٪ 9
پسته 7675 557 44 21 28 10 72٪ 11٪ 15
شاه بلوط 4670 213 2 2 46 8 10٪ 81٪ 4
بادام ها 4454 575 49 21 22 12 78٪ 15
بادام زمینی 3166 567 49 26 16 8 76٪ 18
بادام هندی 1948 553 44 18 33 3 67٪ 12
ماکادامیا 1695 718 76 8 14 9 93٪ 4
آجیل برزیلی 1419 656 66 14 12 8 89٪ 8
آجیل کاج 720 673 68 14 13 4 87٪ 8

 

روغن ماکادمیا چیست

ماکادمیا

 

ماکادمیا یک درخت کوچک (حداکثر 15 متر) از خانواده پروتئاسه ها (برگهای سخت و چرمی ، "اندام هایی" در زیر زمین وجود دارد که رطوبت را حفظ می کنند) ، در اصل از استرالیا است. میوه درخت  ماکادمیا شبیه فندق است که در سراسر جهان به دلیل خواص دارویی و آرایشی آن ارزش زیادی دارد. روغن ماکادمیا از آن با فشار سرد سرد می شود. از نظر ظاهری ، مایع با قوام روغنی رنگ مایل به زرد با طعم دلپذیر و بوی آجیل دارد. این شامل طیف وسیعی از مواد طبیعی ، بسیاری از اسیدهای چرب مفید ، پروتئین ها ، روغن های ضروری ، ویتامین ها ، عناصر ریز ضروری برای بدن ما است. روغن ماکادمیا سرشار از اسید پالمیتولئیک ضروری است که به ترمیم پوست ، به ویژه با افزایش سن کمک می کند. به عنوان یک آنتی اکسیدان در پوست عمل می کند 

خواص روغن ماکادمیا

خواص روغن ماکادمیا برای مو

روغن ماکادمیا محصولی عالی برای مراقبت از مو است. جالب توجه است، روغن این آجیل به سرعت جذب پوست می شود و این به شما اجازه می دهد تا موها را بدون ترس از شستن مواد مغذی شستشو دهید. این روغن به سرعت به پوست سر و به موهای خشک جذب می شود. برای موهای بیشتر ، محکم تر و براق تر، فقط چند قطره روغن ماکادمیا  را بین دست های خود را مالش دهید و موها را با انگشتان خود شانه کنید.
 
این روغن حاوی اسید چرب امگا-غیر اشباع پالمیتولی است که به تولید سبوم کمک می کند که برای تقویت فولیکول های مو ضروری است. بنابراین روغن فندق استرالیایی یکی از مفید ترین، روغن ها برای موهای بسیار خشک و آسیب دیده است. ماساژ منظم پوست سر با استفاده از روغن ماکادمیا ، باعث افزایش رشد موهای ابریشمی و براق می شود. راه دیگری برای تغذیه مو و پوست و استفاده از  خواص ماکادمیا برای مو و  مواد مفید موجود در روغن ماکادمیا ، اضافه کردن کمی از آن به شامپو است.
 

خواص روغن ماکادمیا برای پوست

این روغن برای مراقبت از پوست خشک بسیار مفید است. استفاده منظم از محصول نرم، مرطوب، رنگ پوست را بهبود می بخشد و مانع ظهور چین و چروک ها می شود. به هر حال، اجزای متعددی در این روغن با توانایی کاهش سرعت پیری پوست وجود دارد. بنابراین، مفید است که از این محصول برای مراقبت از پوست  استفاده کنید و اسید پالمیتولئیک، که بخشی از روغن است، پوست را مرطوب و جوان نگه می دارد.روغن حاوی آنتی اکسیدان است که از خواص ضد پیری برخوردار است. بنابراین، برای کاهش چین و چروک و خطوط خوب کمک می کند.
یکی دیگر از خواص روغن ماکادمیا برای پوست   رطوبت است.روغن ماکادمیا مقدار آب و اکسیژن پوست را حفظ می کند . به این ترتیب، پوست می تواند تغذیه شود و به خوبی محافظت شود. همچنین، از خشکی پوست جلوگیری می کند و به اندازه کافی ویتامین E ره پوست می رساند.
 
البته این یک اشتباه است، که روغن ماکادمیا تنها برای پوست خشک مناسب است. از آنجایی که این روغن بسیار سبک است و ساختار آن چرب نیست، پوست چرب  نیز به خوبی به آن پاسخ می دهد. اما منافع پوست به این موضوع محدود نمی شود. روغن ماکادامیا باعث تشدید بازسازی سلول، از جمله بهبودی سوختگی های درجه 2 می شود.
روغن ماکادمیا می تواند از بیماری های پوستی مانند اگزما جلوگیری کند . املاح ضد التهاب آن می تواند به بهبود التهاب پوست و جلوگیری از آکنه کمک کند.
روغن ماکادمیا دارای حفاظت در برابر UV طبیعی است، که به نفع پوست و اجتناب از اثر خورشید به ما کمک می کند. بنابراین، Macadamia Oil می تواند لکه های ناشی از نور UV را کاهش دهد. همچنین کمک می کند تا از سرطان پوست جلوگیری شود ، که معمولا توسط اشعه ماوراء بنفش ایجاد می شود. روغن نیز حاوی اسید سینامیک است.
 

ماکادمیا

 

خواص روغن ماکادمیا برای حفظ قابلیت انعطاف پذیری پوست  
پلیفنول نقش بسیار مهمی در حفظ الاستیک پوست دارد و می تواند سلول های پوست را در زمان های خاص تجدید و بازسازی پوست خشک با پوست جدید شود. همچنین به مرطوب کردن پوست کمک می کند. بنابراین، می تواند با بازگرداندن کشش پوست ظاهر جوان تر را ارائه دهد. روغن می تواند روند پیری پوست را کاهش دهد .
 
روغن ماکادمیا به کاهش آفتاب سوختگی کمک می کند
سوزش پوست می تواند باعث التهاب و احساس درد دردناک شود. به این ترتیب روغن می تواند درد ناشی از آفتاب سوختگی را از بین ببرد. این کمک می کند تا احساس خنکی به پوست داده شود .
 
خواص روغن ماکادمیا برای بازیابی زخم های پوستی
توانایی حفظ الاستیسیته پوست به زنان باردار کمک می کند. از آنجا که بارداری پوست پوست را گسترش می دهد . علاوه بر این، روغن در طول حاملگی به بهبود زخم کمک می کند. بنابراین، استفاده از Macadamia Oil برای جلوگیری از علائم کششی معمول استفاده می شود . به طوری که پس از بارداری، کشش پوست به حالت عادی باز می گردد.

خواص روغن ماکادمیا برای ناخن ها

روغن ماکادامیا را حداقل یک بار در هفته به ناخن ها بمالید تا ناخن ها قوی تر، سالم تر و زیباتر شوند. علاوه بر این، مالش روغن باعث جلوگیری از خشکی و آسیب به کوتیکول می شود.

عوارض جانبی ماکادمیا

آجیل Macadamia، البته، محصول بسیار خوشمزه و سالمی است. اما همچنین این محصول حاوی مقدار زیادی فسفر است که نباید توسط افراد مبتلا به اختلال عملکرد کلیه مورداستفاده قرار گیرد. علاوه بر این، آجیل متعلق به آلرژن ها است، و این نیز مهم است که به یاد داشته باشید.
دوستداران سگ باید بدانند که فندق استرالیایی برای حیوانات خانگی خطرناک است، زیرا مسمومیت حیوانات  با ماکادمیا بسیار شدید همراه با ضعف است.
 

استفاده از ماکادمیا در آشپزی

ماکادمیا

 

آجیل می تواند خام، سرخ شده و پخته شود. خوشمزه ترین آنها، آجیل های کوچک است که به رنگ قهوه ای طلایی هستند. آنها مانند سایر انواع آجیل های مناسب برای تهیه دسر و شیرینی استفاده دارند.گرما طعم شیرین و عطر و بوی دلپذیر آن را افزایش می دهد. 
 
آجیل خرد شده به طور کامل دسر ها، سالاد، غلات و غذاهای دریایی را تکمیل می کند. آنها همچنین برای کیک و کوکی ها مناسب هستند.
 
آجیل های استرالیایی جایگزین خوبی برای بادام زمینی و بادام هستند، به خصوص در کره. یک محصول ماکادمیا حاوی پروتئین ها و سایر مواد مغذی بسیار بیشتری است و در عین حال، کلسترول و چربی های ترانس را نیز از دست می دهد. روغن ماکادمیا بسیار مفیدتر از زیتون و یا کلزا است و می تواند با درجه حرارت بالا بدون از دست دادن طعم و مزه منحصر به فرد، عطر و خواص مفید مورد استفاده قرار گیرد. این روغن با غذاهای دریایی، سبزیجات و گوشت خوب است.
 

طرز تهیه شیر ماکادمیا

شیر ماکادمیا


این شیر بدون لبنیات را می توان فقط با آب و 3 ماده تهیه کرد.

190 کالری و 20 گرم چربی در هر وعده 225 گرم.

مواد لازم برای تهیه شیر ماکادمیا

1 فنجان آجیل ماکادمیا خام
4 فنجان آب
1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل
 شیرین کننده دلخواه

ساده ترین دستور تهیه شیر ماکادمیا

آجیل را در ظرفی با آب قرار دهید و یک شب در یخچال خیس کنید.
مغزها را آبکش کرده و آبکشی کنید.
½ و 4 فنجان آب تازه ، عصاره وانیل ،  شیرین کننده دلخواه و آجیل آبکش شده را به مخلوط کن اضافه کنید.
2 تا 3 دقیقه یا تا زمانی که مایع شود مخلوط کنید.
محتویات مخلوط کن را از طریق کیسه پارچه ای تمیز  بریزید .
اختیاری
برای قوام غلیظ تر و کرمی تر ، از دستان خود برای بیرون آوردن مایعات بیشتر از کیسه استفاده کنید.

 

نظرات

۱۴۰۰/۵/۱۴روغن ماکادامیا همه کاره است ، مناسب برای انواع پوست ، با این حال ، می تواند به ویژه برای پوست های خشک مفید باشد. این روغن به طور کامل از صورت مراقبت می کند ، مرطوب می کند ، چین و چروک ها را صاف می کند ، پوست نرم می شود ، اثر تغذیه کننده و مرطوب کننده روی پوست دارد و غدد چربی را عادی می کند. این پوسته پوسته شدن پوست خشک را از بین می برد ، سوزش را تسکین می دهد و واکنش های مختلف آلرژیک را به حداقل می رساند. همچنین چین و چروک ها را صاف می کند ، خاصیت ارتجاعی و تن را افزایش می دهد ، تسکین دهنده پوست است. روغن ماکادمیا حتی از نازک ترین و شکننده ترین پوست نیز مراقبت می کند ، بنابراین اغلب در سرم ها و کرم های ناحیه چشم یافت می شود.طبع روغن ماکادمیا گرم و خشک است.

۱۴۰۰/۵/۱۴روغن ماکادامیا میکروسیرکولاسیون خون را تحریک می کند ، فرایندهای متابولیک را تنظیم می کند و در نتیجه ظاهر سلولیت را کاهش می دهد و پوست را صاف و کشسان می کند.

۱۴۰۰/۵/۱۴روغن ماکادمیا برای مو . روغن ماکادمیا موهای آسیب دیده را بازیابی می کند ، آنها را تقویت می کند ، فرها را الاستیک ، براق می کند و دو شاخه شدن قسمت انتهای مو را کاهش می دهد. این روغن موها را از تأثیرات محیطی تهاجمی (تغییرات دما ، باد ، سرما ، نور مستقیم خورشید) کاملاً محافظت می کند. به خوبی روی سطح مو پخش می شود و آن را سالم تر می کند. در عین حال ، تفاوت های ساختاری بین قسمت ریشه و انتهای مو یکنواخت می شود.

۱۴۰۰/۵/۱۴آیا شیر ماکادمیا "Milkadamia" مفید است؟ شاید سالم ترین روش برای مصرف این آجیل باشد. وقتی دستور العمل به درستی مصرف شود ، مقدار کافی از امگا 7 را در اختیار شما قرار می دهد ، بدون اینکه در کالری زیاده روی کنید. به طور خلاصه ، شیر می تواند به اندازه کافی این اسید چرب مفید را ارائه دهد.

۱۴۰۰/۵/۱۴شیر ماکادامیا را از کجا بخریم؟

۱۴۰۰/۵/۱۴ماکادمیا اخیرا در شمال ایران نیز کشت می شود.البته مغز ماکادمیا بسیار گران است.در صورت تهیه مغز می توانید خودتان شیر ماکادمیا درست کنید. در حال حاضر در ایالات متحده ، تعداد کمی از فروشگاه های مواد غذایی شیر ماکادمیا را می فروشند . ما فقط شیر ماکادمیا را برای فروش در بازار بسیار گران قیمت Erewhon در لس آنجلس دیدیم. Provamelشیر ماکادمیا یک مارک محبوب در انگلستان و اروپا است ، اما در آمریکای شمالی فروخته نمی شود. در استرالیا داستان متفاوت است. آنجا در حال حاضر شروع به شیر بادام ، شیر سویا و سایر نوشیدنی های غیر لبنی برای سهم بازار کرده است. می توانید به سوپرمارکتی مانند وولورث سر بزنید و مارک های شیر ماکادمیا زیر را بخرید: Suncoast Gold ، ساخته شده توسط Patons ، که از قنادی های معروف ماکادمیا شکلات است. متعلق به استرالیا ، یک مارک ارگانیک. در انگلستان: شیر ماکادمیا Provamel ، تولید کننده اصلی شیر سویا و سایر جایگزین های بدون لبنیات. در کانادا: شیر ماکادمیا Amandin macadamia را می توانید در انتاریو و دیگر شهرهای بزرگ پیدا کنید. در ایالات متحده ، شیر ماکادمیا رویال هاوایی محصولی است که به نظر می رسد هیچ مغازه ای برای فروش ندارد. حتی به صورت آنلاین ، ما فقط آن را در Vitacost ذکر کرده ایم. عرضه کننده اصلی فعلی شیر ماکادمیا در آمریکا Milkadamia است . این برند متعلق به Jindilli Beverages است. آنها مالک مزارع ماکادمیا خود در امتداد سواحل شرقی استرالیا هستند و ماکادامیا را مستقیما از مزارع خود به خط تولید منتقل می کنند. می توانید Milkadamia را در آمازون سفارش دهید یا می توانید خودتان آن را تهیه کنید. اگر شیر ماکادمیا خام می خواهید ، باید آن را تهیه کنید. صرف نظر از این که از خام یا برشته استفاده می کند ، باز هم از محتوای چربی امگا 7 آن بهره خواهید برد. در گذشته نه چندان دور ، اگر می خواستید شیر ماکادامیا را بنوشید ، باید طرز تهیه آن را بلد بودید. هیچ مارکی نسخه آماده نوشیدن را نمی فروخت.برای تهیه یک شیر ماکادمیا ، شما نیاز به مخلوط کن درجه یک مانند این از Vitamix دارید تا آجیل ها را مایع کنید. اگر شما چنین دستگاهی دارید یا یک غذاساز مانند Thermomix ، می توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید.

۱۴۰۲/۱۲/۱۴ زادگاه ماکادامیا استرالیا است. و برای مدت طولانی این آجیل فقط در این قاره یافت می شود. امروزه در هاوایی، برخی از کشورهای آفریقایی، تایلند و برزیل نیز رشد می کند. ماکادمیاها به خاک آتشفشانی و آب و هوای گرمسیری نیاز دارند، بنابراین تا کنون فقط مقدار محدودی می توان کشت کرد. سالانه بیش از 250 هزار تن خشکبار در جهان تولید نمی شود که آن را به یک محصول کمیاب تبدیل می کند.

۱۴۰۲/۱۲/۱۴ماکادمیا تازه و فرآوری نشده شبیه به فندق است، اما نرم تر، با طعم آجیلی، خامه ای و ته مزه کاکائو

۱۴۰۲/۱۲/۱۴پوسته ماکادمیا فوق العاده سفت است: می تواند وزن ماشین را تحمل کند و در طبیعت فقط طوطی ماکائو قادر به شکستن آن است. اگر آجیل پوست دار خریده یا آجیل ماکادمیا را نمی توانید با کلید فلزی مخصوص باز کنید، موارد زیر را امتحان کنید. یک حوله مرطوب را روی یک تخته چوبی قرار دهید. ماکادمیا را با انبردست بگیرید و روی حوله فشار دهید. یک چکش در دست دیگر خود بگیرید و به آرامی اما محکم به مهره ضربه بزنید تا پوسته ترک بخورد. شما نباید با تمام قدرت به آن ضربه بزنید، زیرا ممکن است به هسته و پوسته آسیب برساند. مراقب باشید به انگشتان دست آسیب نرسانید.

۱۴۰۲/۱۲/۱۴ شش نوع ماکادمیا وجود دارد که فقط دو نوع از آنها خوراکی هستند. ماکادمیا اثر سمی روی حیوانات دارد و می تواند به معنای واقعی کلمه حیوان خانگی را تا دو روز فلج کند. کودکان زیر سه سال نباید آجیل بخورند: برای آنها خیلی چرب و سنگین است. اگر برای اولین بار می خواهید آجیل را امتحان کنید، با مقدار کمی شروع کنید. خطر عدم تحمل ماکادمیا در افراد مبتلا به آلرژی به بادام زمینی بیشتر است.

در ادامه بخوانید...

خواص فندق

در
در رژیم غذایی یک فرد سالم، آجیل ضروری است در انواع مختلف موجود باشد. فندق در میان آنها برجسته از همه آجیل ها است. ارزش تغذیه ای بالا و عطر و طعم ملایم از آن یک محصول ایده آل می سازد.
امروزه بیش از 15 نوع فندق شناخته شده است. ایتالیایی ها به ویژه در ترکیب انواع جدید، با الهام از خواص سودمند، طعم و عطر میوه فندق، به ویژه موفق شدند.

 

ویژگی های عمومی فندق

فندق به دلیل شرایط راحت آب و هوایی در کشورهای مدیترانه ای رشد می کنند.
گیاه قادر به رسیدن به 10 متر طول می باشد. درخت فندق بلند است، با شاخه های خاکستری متراکم است. برگ های فندق دایره یا بیضی شکل هستند. متوسط اندازه برگ: 12x10 سانتیمتر اندازه متوسط ​​میوه فندق: 20x15 میلی متر.
 

تاریخچه فندق

تاریخ محصول متنوع و در رمز و راز است. یک نسخه وجود دارد که فندق بود که بشریت را از گرسنگی نجات داد، زمانی که بسیاری از گیاهان در اثر یخبندان از بین رفتند فندق باقی ماند.
رومی ها از فندق به نام "درخت برکت" نام بردند، آن را نماد ثروت، خوشبختی خانواده، سلامت و قدرت درونی می دانستند. بعدها، با گسترش به شمال اروپا ، فندق به یک طلسم در برابر نیروهای تاریک تبدیل شد.
 
اسپانیا نقش مهمی در رشد فندق بازی کرد. مقامات محلی شهروندان را موظف به کاشت  فندق کرند و انتخاب از بهترین گونه های فندق بود که بیشتر به محیط خارجی سازگار بود.
 
مراکز کاشت مدرن برای فندق:
جنوب شرقی اروپا
کشورهای مدیترانه
قفقاز
آسیای صغیر

 

ارزش غذایی فندق در 100 گرم

ارزش غذایی (محاسبه شده در گرم در هر 100 گرم محصول)

 
پروتئین 15
چربی 61 ( چربی اشباع - 4،5؛ اسید چرب اشباع نشده -اسید چرب غیر اشباع 8- 46)
کربوهیدرات 17 ( فیبر های غذایی- 12، شکر - 5)
آب 5
محتوی کالری 628 کالری / 100 گرم
 
ترکیب ویتامین
 
ویتامین ها مقدار ویتامین در میلی گرم (در هر 100 گرم آجیل)
بتاکاروتن(A) 0.01
تیامین (B1)  0.64
ریبوفلاوین(B2) 0.11
نیاسین 2
اسید فولیک (B9)  
اسید اسکوربیک(C) 1.4
توکوفرول(E) 25.5
 
املاح و مواد معدنی
املاح و مواد معدنی محتوای مواد مغذی در میلی گرم (در میزان 100 گرم آجیل)
پتاسیم 720
کلسیم 170
منیزیم 170
سدیم 3
فسفر 300
 
موادمعدنی
 
موادمعدنی محتوای میکرولیمنت در میلی گرم (بر اساس 100 گرم آجیل)
آهن 3
ید 0.002
کبالت 0.0123
منگنز 4.2
مس 1.1
روی یا زینک 2.44
 
در ترکیب مغز فندق60٪ روغن است. روغن شامل گلیسیرید و انواع مختلفی از اسید ها است که باعث جلوگیری از رشد کلسترول در خون می شود، دیواره های عروق خونی را از آسیب و بیماری محافظت می کند، از رشد و توسعه کل ارگانیسم حمایت می کند.
 
ویتامین E، که بخشی از آن است، به مبارزه با تومورهای سرطانی کمک می کند و یک عامل پیشگیرانه قوی در برابر سرطان، آسیب های سیستم قلب و عضلات است. کلسیم باعث تقویت استخوان ها و دندان ها شده و روی تولید هورمون های جنسی را تثبیت می کند. پتاسیم فعالیت سیستم عصبی و عضلانی را تنظیم می کند.
 
با توجه به سطح بالایی از کالری، فندق انرژی زیادی را به بدن تحمیل می کند. با توجه به درصد محتوای پروتئین (حدود 19٪)، فندق ها یک گزینه عالی علاوه بر وعده های غذایی صبحانه و یا شام برای میان وعده های روزانه هستند.
 
فندق حاوی عناصر حیاتی است که به بدن انسان کمک می کند. مهمتر از همه این است که فندق در رژیم غذایی کودکان و نوجوانانی که نیازمند مواد برای رشد و توسعه طبیعی هستند، وجود دارد. آجیل به توسعه و تقویت سیستم اسکلتی کمک می کند، فشار خون طبیعی را کاهش می دهد، اسید ها و سموم را از بدن حذف می کند و عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را تقویت می کند.

 

خواص فندق

محبوبیت فندق به نظر می رسد برای استفاده در انواع نان و شکلات های مختلف می باشد.
فندق یک منبع ایده آل از پروتئین برای گیاه خواران است، به خصوص اگر شما در حال کاهش وزن باشید،فندق یک منبع غنی از چربی های سالم، کلسترول و سدیم است . فندق 93 درصد از نیاز چربی روزانه شما را برآورده می کند. اکنون ببینیم 30 خواص فندق برای سلامتی و زیبایی چیست؟ 
میوه فندق تأثیر مثبتی بر وضعیت سیستم قلبی عروقی دارد. پتاسیم و کلسیم که میوه را تشکیل می دهند، بهبود وضعیت عروق خونی، عضلات صاف قلب را مقاوم تر و سالم می کنند.
 
فندق آجیلی عالی برای کم خونی و سایر آسیب های سیستم گردش خون است. فندق برای وریدهای واریسی، ترومبوفلبیت، زخم های تروفیک پا و بیماری های موئین استفاده می شود.
 
با کمک این محصول می توانید با بیماری های غده پروستات مقابله کنید و عملکرد محافظتی سیستم ایمنی را افزایش دهید. فندق باعث جلوگیری از فرایندهای فرسایش در بدن انسان می شود، تمیز کردن طبیعی کبد را تسریع می کند.
 
به یاد داشته باشید: فندق دارای مقدار زیادی کالری است، بنابراین شما نمی توانید بیش از حد بخورید. مقدار روزانه محصول و موارد منع مصرف را برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی در نظر بگیرید.
 
کارشناسان به یکی دیگر از ویژگی های مهم فندق اشاره می کنند. فندق حاوی پلاکتکسل است که عامل ضد سرطان است.
 
با توجه به محتوای ویتامین E و پروتئین، فندق، یک عنصر ضروری از رژیم غذایی برای ورزشکاران است. ترکیبی از ویتامین E و پروتئین باعث رشد سریع و رشد بافت ماهیچه می شود.
 
یک باور عمومی وجود دارد که آجیل به ظاهر در بیشتر شدن شیر در زنان شیرده کمک می کند، مانع شکل گیری نفخ ، و دفع سنگ در بدن می شود.
 
1. خواص فندق برای سیستم گوارش
محتوای فیبر بالای موجود در آن، می تواند بهترین عملکرد دستگاه گوارش را تضمین کند، بنابراین ضایعات و سموم، را از بدن دفع می کند.
 
2. خواص فندق در برابر سرطان
فندق دارای مقدار زیادی از منگنز است که به حفاظت از سرطان کمک می کند. این ماده معدنی جزء آنزیم آنتی اکسیدانی است که مسئولیت محافظت در مقابل سرطان را بر عهده دارد.
 
3. خواص فندق باعث کاهش آثار پیری
فندق حاوی ویتامین A و ویتامین C ، دو آنتی اکسیدان قوی، اثر هم افزایی از این ویتامین مانع از ظهور خطوط و چین و چروک بر روی پوست می شود، در نتیجه باعث بتعویق انداختن و کاهش آثار پیری می شود.
 
4. خواص فندق برای سلامت قلب
فندق غنی از چربی های غیر اشباع، چربی هایی است که برای عملکرد سالم مفید قلب ضروری است.
 
5. خواص فندق برای عضلات
این میوه در کاهش انقباض ماهیچه ای، جلوگیری از استرس بر عضلات کمک می کند. فندق، به نوبه خود، تضعیف عضلات را کاهش می دهد و از خستگی عضلانی جلوگیری می کند. مطالعات نشان می دهد که یک دوز خوب منیزیم واقعا می تواند در تقویت عضلات کمک کند. 
 
6. خواص فندق برای پوست هیدراته شده
فندق حاوی ویتامین E در مقادیر زیاد است. این ویتامین همراه با چربی ها به رطوبت پوست کمک می کند در حالی که نرم و صافی آن را حفظ می کند.
 
7. خواص فندق برای تقویت سیستم ایمنی
فندق با مواد مغذی مختلف شامل مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، پتاسیم، منگنز و منیزیم فراوان باعث تقویت سیستم ایمنی می شود.
 
 
8. مزایای فندق برای استخوان ها
از آنجایی که فندق حاوی منگنز غنی است، این یکی دیگر از مزایای آن است، این مواد معدنی برای حفظ سلامت استخوان، بسیار مهم هستند.
 
9. خواص فندق برای استرس
فندق حاوی مقدار زیادی از آلفا لینولنیک اسید، اسیدهای چرب امگا با 3 است. این عناصر، همراه با ویتامین های گروه B ، نقش موثری در پیشگیری و کاهش شرایط مختلف فیزیولوژیکی از جمله اضطراب، استرس، افسردگی و حتی اسکیزوفرنی بازی می کند .
 
10. خواص فندق در برابر اشعه ماوراء بنفش
فندق به عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می کند، محافظت از پوست در برابر اثرات مضر اشعه UV.
 
11. فندق برای درمان یبوست
به عنوان منبع غنی از فیبر، شما می توانید آن را در رژیم غذایی خود برای حفظ حرکات روده اضافه کنید.از یبوست جلوگیری کنید.
 
12. فندق برای سیستم عصبی
ویتامین B6 موجود در فندق یک ویتامین ضروری برای عملکرد مناسب اسید آمینه است. این اسید ها به نوبه خود نقش مهمی در حفظ سلامتی سیستم عصبی ایفا می کنند.
 
مزایای دیگر
فعال کردن آنزیم های گوارشی
کلسترول را تحت کنترل نگه دارید
جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی
جلوگیری از کم خونی
این یک مکمل طبیعی چند منظوره است.
فندق گرفتگی و خستگی را از بین می برند
درمان آسم
سلامت مو
آنتی اکسیدان قوی
مبارزه با چین و چروک
فندق سلولیت را از بین می برد
منبع پروتئین
منبع غذای عالی برای گیاهخواران

 

خواص زیبایی فندق

کره بادام زمینی معطر فندق. این محصول برای مدت طولانی تازه باقی می ماند، خشک نمی شود و بسیار ارزشمند است نه تنها در پزشکی و پخت و پز، بلکه در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی. روغن به انواع مختلفی از بدن، صورت، دست و محصولات مراقبت از مو اضافه می شود. روغن را می توان به طور مستقل و در ترکیب با سایر عصاره های گیاهی استفاده کرد.
 
روغن فندق بیشترین تاثیر را روی مو دارد. مجاز به چند قطره روغن در پوست سر هستید تا موهای قوی، براق و نرم را دریافت کنید.
 

 

استفاده از فندق در آشپزی

فندق برای پخت و پز عالی است. استفاده از آن به راحتی می تواند هر نوع غذایی را به دلخواه تبدیل کند و محصول خود را با تقریبا تمام غذاهای موجود ترکیب می کند.
 
فندق دارای طعم شیرین است. بافت هسته کاملا نرم است، که به آشپز اجازه می دهد هر روش درمان گرمایی را انتخاب کند.
 
توجه داشته باشید: بافت نرم فندق به راحتی می تواند تحت شرایط ذخیره سازی نامناسب و یا حمل و نقل بی دقت آسیب ببیند. فندق مجاز است حداکثر 6 ماه در پوسته و حداکثر 3 ماه در قالب مغز ذخیره شود.
 
چه کاری می توانید با فندق انجام دهید:
 
سرخ کنید(تفت دادن) حداکثر دمای مجاز برای سرخ کردن 75 درجه سانتیگراد است. فندق سرخ شده نیاز به بیش از 20 دقیقه برای حفظ خواص مفید و ارزش غذایی بالا دارد
در ترشی استفاده کنید
در شیرینی 
ترکیب با شکر یا نمک برای ساخت یک میان وعده اصلی
فندق خرد شده را به آرد و یا کره اضافه کنید
خودتان را به پخت و خوردن مغز خام یا بو داده محدود نکنید. فندق عنصری عالی برای سالاد سبزیجات، غذاهای گوشتی، ماهی است، به خوبی با پنیر نرم و شور مخلوط می شود. سعی کنید فندق را به سبزیجات یا میوه ها را به ظرف اضافه کنید. با کمک سلولز موجود در این محصولات، بدن سریعتر و آسانتر فندق را هضم میکند.
 

پوست کردن فندق

برای برداشتن پوست فندق، شما باید آن را به مدت 5 دقیقه فر قرار دهید، سپس چند ثانیه آن را بین انگشتان مالش دهید، پوست به راحتی کنده می شود، میوه بوی غنی و طعم شیرینی را به ارمغان می آورد.
 

 

عوارض فندق

آجیل به دلیل ترکیب و محتوای کالری آنها "محصول دیر هضم" نامیده می شود. دوز روزانه فندق نباید بیش از 50 گرم باشد. مصرف بیش از حد فندق اسپاسم مغز را تحریک می کنند.فرد احساس درد شدید در سر و سوزش درمعده می شود. این تنها مغز نیست که از اثرات آنزیم های بیش از حد رنج می برد. فندق می تواند باعث فشار روده و معده شود. حالت تهوع و استفراغ امکان پذیر است.
 

 

منع مصرف برای گروهی از بیماران

دیابتی ها
بیماران چاق
کودکان زیر 5 سال (به علت سیستم گوارشی توسعه یافته و عدم توانایی کامل هضم و جذب محصول)
بیماران مبتلا به دیاتیز آلرژیک
افراد مبتلا به بیماری مزمن کبدی
بیماران با عدم تحمل فرد به محصول یا مواد موجود در ترکیب.
مهم: استفاده از میوه ها یا آجیل ها با تاریخ مصرف رد شده ممنوع است. فندق خرد شده خواص سودمند و ارزش غذایی خود را از دست می دهد. میوه هایی که 6 ماه با پوست بوده اند و خورده نشده اند نیز خواص و مزایای خود را از دست می دهند.
 

 

نکاتی برای ذخیره سازی محصول

نگهداری در دمای پایین
درصد کم رطوبت اتاق
حداکثر حفاظت در برابر قرار گرفتن در معرض مستقیم اشعه ماوراء بنفش
حفاظت در برابر محصولات با بوی قوی (بدون توجه به مبدا).
مهم: روش ذخیره سازی فندق خرد شده و بدون پوست به طور قابل توجهی متفاوت است.
 
مغز خرد شده را در ظروف محکم در بسته قرار داده و نفوذ هوا و تحریک کننده را مسدود کنید. بهترین مواد برای بسته بندی، طرف شیشه ای است. ظروف پلاستیکی می تواند عمر مفید را کاهش دهد و طعم و عطر محصول را عوض کند. دمای ذخیره سازی بهینه: 5 تا 10 درجه سانتی گراد رطوبت مجاز: 10-15٪. عمر مفید (در شرایط ذخیره ای ایده آل) 3 ماه تجاوز نمی کند.
 
میوه با پوست برای ذخیره سازی بسیار آسان تر است. اطمینان حاصل کنید که یکپارچگی پوسته شکسته نشده است، آجیل ها را در هر ظرف مناسب قرار دهید، آنها را در یخچال / قرار داده و در حدود 0 درجه سانتیگراد نگهداری کنید. عمر مفید تا 3 سال است. اگر فندق ها در یک ظرف محافظت شده در خارج از فریزر (به عنوان مثال، در بالکن و اتاق ذخیره سازی) ذخیره شود، عمر مفید تا 6 ماه کاهش می یابد.
 
مزایای فندق  که برای سلامتی ضروری است، کم نیستند. علاوه بر این، در میان بسیاری از انواع میوه های خشک، بدون شک یکی از بهترین ها است.

نظرات

در ادامه بخوانید...