دو غذای کاهش دهنده کلسترول

در
کاهش کلسترول


مشخص است که افزایش کلسترول خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. طبق گفته متخصصان سرویس بهداشت ملی انگلیس ، بادام و ماهی از  نژاد ماهی آزاد در صورت نیاز به کاهش کلسترول ، اثر قابل توجهی دارند.استفاده از 20 تا 170 گرم بادام در روز می تواند باعث کاهش چربی خون در طی 4-16 هفته شود.

 

- اگرچه مشخص نیست که بادام دقیقاً چطور این کار را انجام می دهد. به گفته کارشناسان ، اجزای آن - چربی ها ، فلاونوئیدها ، چربی های اشباع نشده - دارای خاصیت کاهش چربی هستند.

 

ماهی از خانواده ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که یکی از مفیدترین انواع چربی ها محسوب می شوند. به عنوان مثال ، مصرف منظم ماهی قزل آلا باعث افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) در خون یا کلسترول "خوب" می شود. 


طبق گفته پزشکان ، HDL "به معنای واقعی کلمه ، رسوبات چربی را از دیواره شریان دور می کند و از پیشرفت آترواسکلروز جلوگیری می کند." برای انجام این کار ، حداقل دو وعده ماهی در هفته میل کنید.

همانطور که در کنفرانس متخصصان انجمن قلب آمریکا ذکر شد ، استفاده از دانه کنجد به عادی سازی فشار خون و کلسترول کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

این خوشمزه به بیماری شریانی پا کمک می کند

در
کاکائو
طبق گفته پزشکان ، کاکائو به افزایش فعالیت بدنی در سالمندان مبتلا به بیماری شریانی محیطی کمک می کند.
یک آزمایش شش ماهه انجام شد که طی آن 44 بیمار بالای 60 سال که از مشکلات عروق پاها رنج می برد ، سه بار در روز کاکائو نوشیدند. در گروه دیگر ، مردم نوشیدنی های دیگری نوشیدند. 
 
معلوم شد که بیمارانی که کاکائو مصرف می کردند ، نه تنها به کاهش گرفتگی ، ضعف ، سفتی و سایر ناراحتی های پاهای خود دست یافتند ، بلکه بهتر و راحت تر، شروع به راه رفتن کردند. 
 
پزشکان بر این باورند که اپیکاتچین موجود در کاکائو می تواند باعث افزایش فعالیت میتوکندری و تقویت عضلات پا شود. 
محصولات کاکائو سرشار از مواد شیمیایی به نام فلاونول ها هستند. تاثیر آنها به این دلیل است که می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند که فشار خون بالا یک عامل شناخته شده ی خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی است. اعتقاد بر این است که توانایی و خواص فلاونول ها در کاهش فشار خون با گسترش رگ های خونی به دلیل اکسید نیتریک همراه است.
 
در یک مطالعه ، 1،804 بزرگسال ، عمدتا سالم ، روزانه 30 تا 1218 میلی گرم فلاونول در محصولات کاکائو دریافت کرده اند. تجزیه و تحلیل نشان داد که کاهش فشار خون ، اما از نظر آماری قابل توجه در فشار خون (سیستولیک و دیاستولیک) - RT 1.8 میلی متر است. این می تواند یک افزودنی خوب برای درمان اصلی فشار خون بالا باشد.
 
آترواسکلروز یک بیماری مزمن است که در آن باریک شدن لومن شریان ها و وخامت جریان خون مشاهده می شود. در نتیجه ، خون رسانی به سلول ها و بافت های بدن مختل می شود. پزشکان یادآوری می کنند که آترواسکلروز یکی از عوامل خطرناک بیماری های قلبی عروقی است. 
 
همچنین به طور گسترده ای شناخته شده است که بیماری قلبی عروقی شایع ترین علت مرگ در بیشتر کشورها است. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

زانتوماس می تواند در مورد کلسترول بالا هشدار دهد

در

زانتوماس

زانتوماس می تواند در مورد کلسترول بالا هشدار دهد ، که با خطر آترواسکلروز همراه است.لکه‌های چربی کوچک بر روی پلک ها، باسن، آرنج یا زانو‌ها که به نام زانتوماس نامیده می‌شوند و روی پوست رشد می کنند می تواند نشانه خطرناکی باشد.
پزشکان گفتند که ظاهر زانتوماس، لکه های زرد و گره بر روی پوست ، اغلب نشانگر سطح بالای کلسترول است. به خودی خود ، گزانتوم ها(رسوب کلسترول مومی در پوست یا تاندون‌ها) نتیجه اختلال در متابولیسم چربی در اپیدرم است.

 

بیشتر اوقات ، آنها روی صورت ، یعنی روی پلک ها ظاهر می شوند ، اما می توانند در هر ناحیه دیگری از پوست نیز وجود داشته باشد. زانتوماس می تواند تک و چندگانه و از نظر اندازه متفاوت باشد.در صورت ظاهر شدن زانتوماس ، توصیه می شود غده تیروئید را بررسی کنید ، آزمایشات قندی انجام دهید و در مورد اختلالات متابولیسم چربی بررسی شوید. اغلب اوقات ، گزانتوم ها با افزایش کلسترول همراه هستند.


کلسترول بالا ناشی از سوء تغذیه یا در موارد بسیار نادر ناشی از بیماری است. با این وجود ، ممکن است علائم خاصی وجود نداشته باشد. فرد با وزن طبیعی نیز می تواند کلسترول بالایی داشته باشد. علائم آترواسکلروز ، که باعث افزایش کلسترول اضافی می شود ، وقتی مشکل در حال حاضر جدی است ، ظاهر می شوند. گاهی اوقات اولین علامت قابل توجه ممکن است حمله قلبی یا سکته قلبی باشد.

کلسترول بالینی نیاز به مبارزه دارد ، اما تکیه بر دارو به تنهایی ارزش ندارد - تغذیه نقش بسیار مهمی دارد. برای پیشگیری توصیه می شود مقدار چربی های ترانس را به حداقل برسانید و چربی های سالم بیشتری مصرف کنید. فعالیت بدنی نیز لازم است -فعالیت بدنی و تحرک برای حفظ سوخت و ساز طبیعی است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

سوزن سوزن شدن دست علامت پنهان یک وضعیت خطرناک است

در

دست
به گفته دانشمندان انگلیسی ، سوزن سوزن شدن در دستها یکی از علائم پنهان یک مشکل جدی برای سلامتی است. این می تواند دائمی باشد یا هر از گاهی احساس شود.


این علامت می تواند به دلیل تجمع رسوبات چربی در رگ ها رخ دهد ، که جریان خون را مختل می کند و منجر به ناراحتی می شود. هنگامی که پلاک های کلسترول زیادی بر روی دیواره رگ های خونی وجود دارد ، کلسترول در گردش خون آزاد اختلال ایجاد می کنند. از این رو ، حملات آترواسکلروز و سایر مشکلات سیستم قلبی عروقی بوجود می آیند.

کلسترولهای زیاد خون می توانند وضعیت خطرناکی ایجاد کنند. آنها توصیه می کنند که به طور مرتب خون را برای تجزیه و تحلیل آزمایش کنند ، و این به ویژه در مورد افرادی که عزیزانشان دارای مشکلات قلبی هستند صادق است.

 

کدام غذاها به کاهش سطح کلسترول خون بالا کمک می کنند؟

به گفته متخصص تغذی ، پیاز و سیر در صورت مصرف مرتب ، از دیواره رگ های خونی در مقابل ایجاد پلاک محافظت می کنند. و برای کاهش کلسترول ، شما باید سیب خشک مصرف کنید. علاوه بر این ، دارچین سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و از ایجاد آترواسکلروز و فشار خون جلوگیری می کند.

 

هایپرکلسترولمی یکی از اصلی ترین عوامل منجر به تصلب شرایین است. کلسترول تجمع می یابد ، بر روی دیواره رگ های خونی قرار می گیرد و بر شریان های عروق کرونر ، عروق مغزی تغذیه می شود - شریان های کاروتید و مهره ها ، و همچنین شریان های اندام تحتانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

پزشکان هشدار می دهند: اگر سطح کلسترول به میزان خطرناکی بالا باشد ، باید معاینه شوید و داروهایی را که پزشک تجویز می کند ، مصرف کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چهار علامت ساده که نشان دهنده کلسترول بالا است

در

کلسترول
شناخته شده است که سطح بالای کلسترول "بد" خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. این ماده می تواند رگ ها را مسدود کند و در نتیجه لخته خون ایجاد کند.


توجه به موقع علائم هشدار دهنده بسیار مهم است. این خطر توسط چهار علامت جسمی نشان داده می شود که به راحتی قابل تشخیص است.

چهار علامت ساده که نشان دهنده کلسترول بالا است

به گفته پزشکان ، سطح کلسترول بالا می تواند

1- باعث درد در اندام ها شود. از آنجا که   پلاک رگ های خونی را مسدود می کند ، جریان خون در بازوها و پاها مختل می شود.

 

2- یکی دیگر از علائم سوزن سوزن شدن دست و پا است. کلسترول جریان خون را ضخیم می کند ، گردش خون مختل می شود ، که باعث احساس سوزن سوزن شدن می شود.

 

3- درد قفسه سینه در سمت چپ نیز یکی از علائم مشخصه آن است. دلایل آن یکی است.

 

4- چهارمین علامت درد پشت سر است که به دلیل اختلال در جریان خون نیز رخ می دهد. این وضعیت می تواند منجر به سکته مغزی شود.

متخصصان ارتباطی بین کلسترول خون بالا و پسوریازیس پیدا کرده اند. غالباً این بیماران به دلیل سلولهای ایمنی مرتبط با چربی خون (میزان بالای چربی در خون) و ایجاد علائم ، سطح کلسترول بالایی دارند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

دوغ نوشیدنی سم زدا

در

مواد لازم:
• دوغ
• برگ نعناع
• برگ گشنیز
• هویج نازک
• نصف قاشق چایخوری پودر زیره بو داده
• کمی نمک


طرز تهیه
1. دوغ را داخل ظرفی بریزید.
2. چند برگ نعناع و چند برگ گشنیز را ریز کنید.
3. هویج را خورد کنید.
4. هویج و سبزی ها را به دوغ اضافه کنید.
5. کمی نمک و پودر زیره بو داده را اضافه کنید.
6. خوب بهم بزنید.
فواید
• دوغ غنی از ویتامین A، اسیدهای فولات، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و اسید چرب امگا ۳ است. به کاهش وزن، جلوگیری از بیماری های پوست، حفظ هضم خوب (شامل باکتری های خوب) کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.
• بتا کروتن موجود در هویج، منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است. هویج به کاهش وزن، بهبود بینایی، تقویت سلامت قلب و عروق و مبارزه با سرطان کمک می کند.
• برگ گشنیز حاوی ویتامین A و ویتامین K زیادی است. همچنین غنی از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم می باشد. برگ گشنیز در درمان سوء هاضمه، درمان بیماری های پوستی و اختلالات قاعدگی، حفظ سطح قند خون و سطح کلسترول و بهبود بینایی مفید می باشد.
• دانه های زیره سیاه آهن بالایی دراد که برای قاعدگی زنان بسیار مهم می باشد. همچنین دانه زیره به هضم و مبارزه با سرطان کمک می کند.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم زدای مخلوط گریپ فروت و لیمو ترش

در

مواد لازم
1. گریپ فروت
2. لیمو ترش
3. اب
4. برگ نعناع


طرز تهیه
1. گریپ فروت را به تکه های نازک برش بزنید.
2. لیمو ترش را به تکه کوچک خرد کنید.
3. گریپ فروت و لیمو ترش را داخل ظرفی بریزید.
4. ظرف را با آب پر کنید.
5. چند برگ نعناع داخل آن بریزید.
6. یک شب در یخجال قرار دهید.

فواید:
• گریپ فروت سرشار از ویتامین C و لیکوپن است (که عامل ضد سرطانی است)، باعث کاهش کلسترول شده، دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند. به تازگی دریافته شده است که گریپ فروت حاوی نارنجنین است که یک فلاونوئید بوده و به ترمیم DNA کمک می کند.
• لیمو ترش به تنظیم هضم کمک می کند. برای التهاب معده، سوزش سردل و یبوست مفید می باشد.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...