این خوشمزه به بیماری شریانی پا کمک می کند

کاکائو
طبق گفته پزشکان ، کاکائو به افزایش فعالیت بدنی در سالمندان مبتلا به بیماری شریانی محیطی کمک می کند.
یک آزمایش شش ماهه انجام شد که طی آن 44 بیمار بالای 60 سال که از مشکلات عروق پاها رنج می برد ، سه بار در روز کاکائو نوشیدند. در گروه دیگر ، مردم نوشیدنی های دیگری نوشیدند. 
 
معلوم شد که بیمارانی که کاکائو مصرف می کردند ، نه تنها به کاهش گرفتگی ، ضعف ، سفتی و سایر ناراحتی های پاهای خود دست یافتند ، بلکه بهتر و راحت تر، شروع به راه رفتن کردند. 
 
پزشکان بر این باورند که اپیکاتچین موجود در کاکائو می تواند باعث افزایش فعالیت میتوکندری و تقویت عضلات پا شود. 
محصولات کاکائو سرشار از مواد شیمیایی به نام فلاونول ها هستند. تاثیر آنها به این دلیل است که می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند که فشار خون بالا یک عامل شناخته شده ی خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی است. اعتقاد بر این است که توانایی و خواص فلاونول ها در کاهش فشار خون با گسترش رگ های خونی به دلیل اکسید نیتریک همراه است.
 
در یک مطالعه ، 1،804 بزرگسال ، عمدتا سالم ، روزانه 30 تا 1218 میلی گرم فلاونول در محصولات کاکائو دریافت کرده اند. تجزیه و تحلیل نشان داد که کاهش فشار خون ، اما از نظر آماری قابل توجه در فشار خون (سیستولیک و دیاستولیک) - RT 1.8 میلی متر است. این می تواند یک افزودنی خوب برای درمان اصلی فشار خون بالا باشد.
 
آترواسکلروز یک بیماری مزمن است که در آن باریک شدن لومن شریان ها و وخامت جریان خون مشاهده می شود. در نتیجه ، خون رسانی به سلول ها و بافت های بدن مختل می شود. پزشکان یادآوری می کنند که آترواسکلروز یکی از عوامل خطرناک بیماری های قلبی عروقی است. 
 
همچنین به طور گسترده ای شناخته شده است که بیماری قلبی عروقی شایع ترین علت مرگ در بیشتر کشورها است. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید