در کدام بیماری ها نباید هویج بخورید

در

هویج
خوردن هویج ، این سبزی سالم می تواند به برخی از افراد آسیب برساند .متخصص گوارش بیماری هایی را نام برد که در آنها هویج را نمی توان خورد و یا باید به مقدار خیلی کم مصرف کرد.

این بیماری ها در درجه اول شامل مشکلات کبدی هستند.

 

- کبد بیمار نمی تواند کاروتنوئیدها را که هویج سرشار از آنها هستند ، به خوبی هضم کند. دکتر توضیح داد که این یک بار اضافی برای کبد بیمار ایجاد می کند .

 

این متخصص گوارش همچنین در مورد افرادی که زخم معده ، معده و روده دارند ، از خوردن هویج هشدار داد. این به ویژه در روند التهابی روده کوچک - انتریت مضر است.

اگر فردی به بیماری های دستگاه گوارش مبتلا نباشد ، به طور مرتب به سبزیجات احتیاج دارد. به هر حال هویج منبع بسیار خوبی از ویتامین های B ، E و C است که برای سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ویروس ها بسیار مفید است.

 

هویج همچنین تأثیر مفیدی بر سیستم غدد درون ریز ، بهبود متابولیسم و ​​گردش خون دارد. همچنین ثابت شده است که مصرف منظم هویج تأثیر مثبتی بر سطح کلسترول دارد و به کاهش وزن کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم

در
کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
هر باغبانی از خود می پرسد که چرا امسال سبزیجات و گیاهان به خوبی رشد نمی کنند و در گذشته آنها به سادگی یک محصول خارق العاده می دادند. برای جلوگیری از این امر ، لازم به یادآوری است که سبزیجات و سایر گیاهان ، درختچه ها و حتی درختان در باغ سبزیجات ما و در باغ نیاز به توجه به کاشت آنها ، به ویژه در مورد انتخاب سبزیجات همجوار دارند. چگونه می توان به منظور بهبود بهره وری ، سبزیجات را کاشت و به گیاهان زراعی و باغی آسیب نرساند؟

 

1. کاشت هویج

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما هویج را به درستی می کاریم.  / عکس
 
بهتر است در نزدیکی پیاز هویج کاشته شود. در واقع ، به لطف مواد موجود در پیاز ، همسایه خود را از آفات مختلفی که ظاهر و طعم هویج را خراب می کند ، نجات خواهد یافت. همچنین می توانید با خیال راحت هویج را در کنار تربچه ، کاهو ، نخود فرنگی و حتی گوجه فرنگی کاشت کنید. اما ضروری است که در کنار شوید و جعفری  هویج نکارید.
پیاز و هویج را در نزدیکی هم بکارید. آنها از یکدیگر در برابر آفات محافظت می کنند ، و شما لازم نیست که وقت خود را در سم پاشی آنها صرف کنید.
 

 

2. کاشت سیب زمینی

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما از سیب زمینی مراقبت می کنیم.  / عکس
 
سیب زمینی کاملاً در کنار لوبیا ، کلم ، ذرت یا حتی بادمجان به خوبی به عمل می آید ، که باعث افزایش قابل توجهی عملکرد این محصول ریشه ای می شود. کاشت آن در کنار پیاز ، تربچه و نخود فرنگی مجاز است. اما کاشت سیب زمینی در نزدیکی با کدو سبز ، گوجه فرنگی یا آفتابگردان کاملاً غیرقابل قبول خواهد بود.

محافظت از سیب زمینی

 اگر می خواهید محصول سیب زمینی را از برخی آفات باغ محافظت کنید ، در اوایل صبح که شبنم وجود دارد ، آن را با خاکستر بپاشید. خاکستر به گیاهان می چسبد و از محصولات آینده محافظت می کند. همچنین به یاد داشته باشید که سیب زمینی ها فقط پس از گل دادن باید آبیاری شوند. بنابراین غده ها سریعتر رشد می کنند.
 

 

3. کاشت فلفل

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
 فلفل دلمه.  / عکس
 
فلفل یک همسایه ایده آل برای پیاز و اسفناج است ، و همچنین کاملاً درکنار گوجه فرنگی همزیستی می کند. همسایه عالی دیگر برای فلفل هر یک از انواع ریحان خواهد بود. با این حال ، آن را در نزدیکی لوبیا قرار ندهید ، که این امر تأثیر منفی بر رشد فلفل خواهد گذاشت.
 

 

4. کاشت گوجه فرنگی

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما گوجه فرنگی می کنیم.  / عکس
 
گوجه فرنگی های مورد علاقه، تقریباً در کنار تمام سبزیجات موجود به عنوان مثال خیار ، هویج ، پیاز ، فلفل ، لوبیا ، و همچنین مارچوبه ، ریحان و سایر مجاور خوبی هستند. اما در عین حال ، اگر سیب زمینی ، ذرت یا هر نوع کلم را در کنار آن بکارید ، عملکرد و سرعت یک گوجه فرنگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.بسیاری از مردم می دانند که اضافه کردن گیاهان تازه به سالادهای همراه با سبزیجات فقط باعث افزایش طعم آنها می شود. اما این همه فضیلت های فضای سبز نیست! معلوم است اگر گوجه فرنگی و ریحان را در کنار یکدیگر بکارید، طعم گوجه فرنگی بسیار بهتر خواهد شد.
 

 

5- کاشت کلم

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
همسایگان را برای کلم انتخاب کنید.  / عکس
 
کلم به بهترین وجه همسایگی با لوبیا ، خیار ، سیب زمینی و همچنین شوید ، پیاز و کرفس را تحمل می کند. کاشت سر کلم در نزدیکی گوجه فرنگی یا یک منطقه توت توصیه نمی شود. با کمال تعجب ، این یک واقعیت است ، با این حال ، انواع مختلف کلم را با یکدیگر نکارید.
 

 

6. کاشت چغندر

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
چغندر در باغ.  / عکس
 
بهتر است چغندر را در کنار کلم ، کاهو ، پیاز یا مارچوبه نکارید. اگر در نزدیکی  لوبیا یا دانه خردل وجود دارد ، نباید از کاشت چغندر خودداری کنید.
 

 

7. کاشت خیار

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
بهبود محصول خیار.  / عکس
 

خیار در مجاورت ذرت ، کلم ، نخود فرنگی یا کاهو محصول زراعی ملموس تری تولید می کند. به هیچ وجه نبایستی خیار را در کنار سیب زمینی ،  خربزه یا در مجاورت گیاهان قرار دهید.

اگر خواب می بینید که یک محصول بزرگ خیار در زمین باغ خود جمع می کنید؟ پس حتما کاشت ذرت را شروع کنید. به یاد داشته باشید که ذرت باید در کنار خیارها کاشته شود. سپس ذرت خوشمزه خواهید داشت و محصول خیار چندین برابر افزایش می یابد.
 

 

8. کاشت ذرت

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما همه ذرت را دوست داریم.  / عکس
 
راز اصلی رشد ذرت : ذرت بهترین میوه را در کنار نخود فرنگی و کدو تنبل می دهد. این باعث می شود نخود فرنگی قوی تر و سریع تر شود ، در حالی که خاک موجود در کنار آن را با مقدار لازم ازت ، اشباع می کند و به لطف کدو تنبل می توان برای همیشه آفات باغ را فراموش کرد. نخود فرنگی را می توان با لوبیا نیز جایگزین کرد.
 

 

9. کاشت تربچه

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
کاشت تربچه را فراموش نکنید.  / عکس
 
از آنجا که ریشه اصلی تربچه در اعماق زیر زمین پنهان است ، می توان اسفناج را در کنار آن کاشت. بنابراین ، تعداد زیادی از آفات ، از جمله شته ها ، اغلب بر روی برگ های آن رشد می کنند ، که دوست نداریم آنها را بخوریم. برای جلوگیری از این اتفاق ، می توانید توجه شته ها را به برگهای تربچه معطوف کنید ، که برای ما کم ارزش تر است.
برای اینکه تربچه از آفات رنج نبرد ، بذرها باید پنج تا شش ساعت در محلول نمک غلیظ قرار دهید.بعد از آن بذر ها باید در اسرع وقت کاشته شود.
 

 

10. کاشت لوبیا

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
در مورد کاشت لوبیا چطور؟  / عکس
 
بهترین دوستان لوبیا: کلم ، ذرت ، هویج ، خیار با نخود فرنگی ، و همچنین سیب زمینی ، تربچه یا کدو سبز هستند. یک هک زندگی جالب: اگر چندین کرفس در کنار ردیف لوبیا کاشتید ، می توانید مشاهده کنید که چگونه غلافهای آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد ، و خود کرفس عطر دلپذیری بیشتری به دست می آورد. اما لوبیا با همسایگان مانند سیر ، فلفل و حتی پیاز دوست نیست.
 

 

11. کاشت بادمجان

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
بادمجان کاشتیم.  / عکس
 
 شما می توانید با خیال راحت بادمجان را با لوبیا و فلفل و همچنین پیاز در نزدیکی هم بکارید. با این حال ، تا حد امکان ارزش کاشت بادمجان و رازیانه ، و همچنین نخود فرنگی را دارد.
 

 

12. کاشت پیاز

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
حتما پیازها را بکارید.  / عکس
 
محصول پیاز خوبی را می توان برداشت کرد به شرط آنکه در مجاورت چغندر ، سیب زمینی ، هویج ، فلفل و کاهو رشد کند. توصیه نمی شود که پیاز را در کنار لوبیا یا نخود فرنگی قرار دهید.
 

 

13. کاشت کدو سبز

و بگذارید یک کلمه در مورد کدو سبز بگوییم.  / عکس
 
کدو سبز مکانی ایده آل برای کاشت ذرت ، چغندر یا پیاز است. خاک خوب برای کدو خاکی است که پس از کاشت سیب زمینی سال گذشته یا حتی هر نوع کلم باقی مانده است. اما شما مجبور خواهید بود از نهال های گوجه فرنگی که دوست کدو سبز نیست ، خودداری کنید.
 

 

14. کاشت درختان میوه

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما با دست خود یک باغ میوه درست می کنیم.  / عکس
 
ساکنان باتجربه تابستان می دانند که ترکیب درختان میوه دار  ایده بدی است. و همه اینها به این دلیل است که بیشتر محصولات زراعی که ما بکار می بریم به سادگی تمام مواد مفید را پمپ می کنیند و مانع از تغذیه ریشه های درخت می شویم.
با این حال ، اگر راه دیگری وجود ندارد و درختان برای مدت طولانی کاشته شده اند - می توانید راهی برای خروج از این وضعیت پیدا کنید. به عنوان مثال ، در زیر درختان می توانید به راحتی چمن بپاشید ، و همچنین گیاه تربچه ، لوبیا ، کاهو یا شوید را با جعفری تهیه کنید که باعث افزایش نیتروژن به خاک و افزایش عملکرد خاک می شود.
 
در زیر درختانی که چندین سال در حال رشد هستند می توانید یک بستر خیار و همچنین کدو با کدو تنبل کاشته شود که به زیبایی در امتداد تنه خواهد بود. علاوه بر این ، تاج درختان این سبزیجات را از آفتاب اضافی نجات می دهد.
مهم! سیب زمینی را در نزدیکی درخت زردآلو نکارید.
 

 

15. کاشت بوته ها و انواع توت ها

کدام سبزیجات را در کنار هم بکاریم تا محصول خوبی برداشت کنیم
ما همچنین بوته های توت را در نظر می گیریم.  / عکس
 
بوته ها همسایگان خوبی برای سبزیجات و موارد دیگر هستند. به عنوان مثال ، تمشک یک همسایه ایده آل برای لوبیا است ، زیرا به لوبیا کمک می کند تا از آفات محافظت شود ، و لوبیا نیز به نوبه خود خاک را اشباع می کند. کاشت بسترهای شوید یا سیر در همین نزدیکی نیز به افزایش بازده تمشک کمک خواهد کرد.
 
پیاز و سیر می توانند با کاشت انگور همزیستی داشته باشند اما باید از کاشت کلم خودداری کنید. اما همسایگی با انواع توت ها ، به عنوان مثال توت فرنگی یا تمشک ، به خوشمزه تر شدن انگور کمک می کند.
بوته های انگور فرنگی همسایه های ایده آل برای گوجه فرنگی ، و همچنین گیاهان دارویی - لیمو ، نعنا و ریحان به حساب می آیند ، زیرا آنها شته ها و آفات دیگر را فراری می دهند. اما پیاز ، به طرز عجیبی ، همسایه خوبی برای انگور فرنگی خواهد بود.
 

نحوه درست کاشت سیر

به نحوه درست کاشت سیر توجه کنید! قبل از کاشت سیر باید به حبه های جداگانه تقسیم شود.

 سیب و گیلاس 

بسیاری از باغداران درختان میوه و درختچه ای را در کنار هم قرار می دهند. اما ، متأسفانه ، این همیشه درست نیست! درختان سیب و گیلاس باید تا حد امکان از هم دور کاشته شوند. مسئله این است که ریشه های آنها تأثیر منفی بر یکدیگر دارد.
 

نکته مهم درباره آب دادن 

گیاهانی که دارای برگ های بزرگ و ریشه های کوچک هستند ، به آبیاری فراوان احتیاج دارند. بنابراین ، تربچه قرمز ، خیار ، کلم ، کاهو و کدو سبز باید خیلی وقت ها آبیاری شوند.

محافظت از آفات

همان مقدار سوزن کاج و صنوبر را جمع کنید ، آنها را مخلوط کنید و سپس برگهای تحتانی کلم و همچنین روی خاک اطراف محصولات بپاشید.
 
گزنه را می توان برای بارور کردن محصولات باغی استفاده کرد. برگ های گزنه را جمع کنید ، حدود نیمی از سطل. سپس آب را با نسبت 1:10 اضافه کنید و بگذارید محلول تولید شود. سپس به عنوان کود استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

گیاهان خوراکی خود را پرورش دهید

در

آیا چیزی لذیذتر و مغذی تر از گوجه فرنگی های رسیده ، سبزیجات ،هلوهای تازه و غلات یا گیاهان و ادویه جات مطبوع وجود دارد ؟ گیاهان خوراکی خود را پرورش دهید . خواه در باغچه ی حیات خلوت یا در چند گلدان در لبه ی پنجره که کار جالب ، پرارزش و سالمی است. اگر بخشی از باغچه ی خود را با دوستان و همسایه ها تقسیم کنید ، حتی می توانید روابط اجتماعی خود را نیز گسترش داده و سلامتی را نیز به اطراف توسعه بخشید.(سیارک)

طبق گفته ی دکتر فیلیپ اسمیت ، یک باغبان با تجربه که تحقیقات چاقی را در NIH‌ پشت سر گذاشته " باغبانی دارای مزیت های سلامتی فراوانی است که باعث می شود فرد به خارج از خانه رفته و فعال باشد و کمتر در جای خو بنشیند که به کاهش استرس کمک می کند . " باغبانی می تواند به ارتقای رژیم غذایی شما نیز کمک کند اگر میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. آنها خصوصا با طعم قویتر خود در زمانی که تازه و رسیده چیده می شوند ، لذیذ تر هستند. "
میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر و ویتامین های ضروری و مواد معدنی هستند. تحقیقات نشان داده که خوردن میوه و سیزی به عنوان بخشی از کل رژیم غذایی سالم می تواند خطر بیماری های طولانی را مثل بیماری های قلبی ، سکته و برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. فیبر درون میوه و سیزی می تواند به تسهیل یبوست و نرمال کردن دفع کمک کند.
میوه و سبزیجات نیز به کاهش جذب کالری کمک می کند – خصوصا اگر جایگزین غذاهای بسیار چرب و پرکالری گردد و به شما در کنترل وزن کمک میکند. گیاهان نیز طعم های جالب و غنی به وعده های غذایی تان بدون افزودن ذره ای کالری ، اضافه می کند.
باغبانی ، سلامت روانی شما را نیز ارتقا می بخشد. برخی مطالعات نشان داده که فعالیت فیزیکی در محیط های طبیعی – یا حتی در معرض طبیعت بودن نیز می تواند حالتان را بهتر کرده و نگرانی را کاهش داده و اعتماد به نفس را بالا ببرد. اسمیت می گوید " پرورش سبزیجات و حفاری در خاک ، فعالیت فیزیکی را افزایش داده و به فرد احساس شادی و حس ارتباط با زمین را می دهد " .
بچه ها نیز می توانند از پرورش و مراقبت از گیاهان خوراکی بهره ببرند. مطالعاتی نشان داده که بچه هایی که با برنامه های باغبانی سر و کار دارند میل بیشتری به انتخاب غذاهای سالمتر داشته و میوه و سبزی بیشتری نیز می خورند و مهارت های اجتماعی پیشرفته تری نیز دارند.
" باغبانی به کودکان کم سن کمک می کند پرورش و مراقبت از چیزها را بیاموزند. شاید آنها لذت خوردن میوه و سبزی هایی را که خود پرورش داده اند ، درک کنند. و متمایل به خوردن غذاهایی باشند که می دانند برایشان خوب است. " طبق گفته ی اسمیت ، " بزرگسالان نیز اغلب دریافتند که مزه ی مطبوع میوه ها و سبزیجاتی که تازه و مستقیم از باغ آورده میشوند بسیار بهتر است. "
بازماندگان ازسرطان که بعد از بیماری به کار باغبانی پرداخته اند ، در بررسی جزئی با حمایت NIH متمایل به داشتن فعالیت فیزیکی بالاتر و جذب سبزی بیشتر به همراه ارتقای توان و قدرت خود بوده اند. بررسی وسیعتر با حمایت NIH اکنون در دست اقدام است که نشان دهد آیا باغبانی سلامت و خوشی بازماندگان قدیمی تر سرطان را بهبود می بخشد یا نه.

تحقیق دیگری که اخیرا توسط NIH‌ انجام شده ، تحقیق روی خانواده های هندی آمریکایی است که مشغول باغبانی اجتماعی هستند که جذب میوه و سبزی بالاتری داشته و کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند. طبق گفته ی دکتر شارلوت پرات در NIH‌ کسی که تحقیق روی تغذیه ، فعالیت فیزیکی و سلامت قلب را گذرانده " محققان نیز بدنبال این هستند که ببینند آیا باغبانی فشار خون را کاهش ، قدرت دست را افزایش و منجر به سلامت جسمی و روحی بهتری می گردد یا نه.
طبق گفته ی پرات " امریکایی ها معمولا میوه و سبزی کافی نمی خورند ؛ که یکی از اشکالات امروز رژیم غذایی ماست. " دستورالعمل های رژیمی فدرال برای آمریکایی ها که در سال 2015 منتشر شد توصیه کرده که بزرگسالانی که 2000 کالری در روز مصرف می کنند ، باید تقریبا 2.5 پیمانه سبزی و 2‌ پیمانه میوه در روز مصرف کنند. ولی تنها درصد کمی از بزرگسالان و کودکان توصیه های میوه و سبزیجات را رعایت می کنند.

در زمان انتخاب سبزیجات ، مجموعه ای از رنگ ها و گونه ها را روزانه بخورید. بروکلی ، اسفناج ، سبزیجات کلم برگ ، کلم پیچ یا دیگر سبزی های تیره ، انتخاب خوبی هستند. شما باید سبزیجات نارنجی و قرمز را نیز مثل گوجه ، هویج ، سیب زمینی شیرین ، فلفل قرمز را نیز انتخاب کنید. پرورش بسیاری از این ها در خانه کار آسانی است.
" اینها همگی در اصل منبع خوب ویتامین ها شامل ویتامین A,C و فیبر نیز هستند " طبق گفته ی پرات ، " برخی سبزیجات دارای مواد معدنی مثل پتاسیم ، آهن و کلسیم هستند".
بسیاری از مواد مغذی میوه و سبزیجات برای سلامت کامل ، مفید هستند. اگر داروهای خاصی مصرف می کنید با این حال باید مطلع باشید که برخی از محصولات گیاهی با چگونگی عملکرد دارویی شما تداخل دارد. مثلا ، گریپ فروت با داروهای خاصی واکنش می دهد – مثل داروهای کلسترول ، فشار خون و آلرژی و باعث عواض جانبی جدی می گردد. (سیارک)
" افرادی که دارو برای پیشگیری از لخته ی خون ، مصرف می کنند در هنگام خوردن سبزیجاتی به رنگ سبز تیره یا با جذب مکمل های این ویتامین دچار مشکل می گردند که سرشار از ویتامین K هستند . " طبق گفته ی پرات ، ویتامین K به ارتقای لخته شدن خون کمک کرده ولی رقیق کننده ی خون مثل وارفارین ( نیز به نام کومادین ) برای داشتن عوارض برعکس ، طراحی شده اند و غذاهای سرشار از ویتامین K ، اسفناج ، کلم دلمه ای و برخی از گونه های کاهو هستند.
بسیاری از انواع بوته ها نیز تعاول خطرناکی با داروهای خاص دارند . ولی احتمال این مشکلات زمانی بیشتر می شود که بوته ها به عنوان مکمل مصرف گردند.
طبق گفته ی دکتر کریاگ هاب ، متخصص گیاهان دارویی در NIH‌، " گیاهان و ادویه جات مدت های زیادی برای طعم دادن به غذا استفاده شده اند و از زمان باستان برای درمان های پزشکی به کار رفته اند " . " زمانی که شما گیاهان را پرورش می دهید ، دانه ها را هم می کارید ، دقت می کنید تا رشد کنند و می دانید مزه شان چگونه است. ولی زمانی که این چیزها را به شکل مکمل دریافت می کنید ، معمولا به عصاره ی فشرده ی گیاهی می رسید که بسیار قوی تر از چیزی هستند که در باغ وجود دارد".
هاب اضافه کرد که برخی از گیاهان خریداری شده به شکل مکمل ، به گونه ای نیستند که ادعا می شود- " آنها با برخی از گونه های ترکیبات داروخانه ای به طور تقلبی ترکیب شده یا شامل موادی نیستند که برچسب روی آنها نشان می دهد".
هاب تاکید می کند که صحبت با دکتر دررباره ی مکمل هایی که شما جذب می کنید برای اطمینان از اینکه باعث تعامل مضر با داروهایتان نمیشود ، بسیار اهمیت دارد. شما می توانید چیزهای بیشتری راجع به گیاهان ، عوارش جانبی نهان و چیزهایی که دانشمندان راجع به خواص دارویی می گویند در وب سایت HERBS AT GLANCE‌ بدانید.
طبق گفته ی اسمیت " اگر فکر میکنید جایی برای باغچه ی حیات خلوت ندارید ، دوباره فکر کنید. " برخی از سبزیجات مثل هویج ، کاهو ، کلم پیچ و فلفل های تند به جای زیادی نیاز ندارد. اسمیت می گوید " اینها را می توان در گلدان یا باغچه های کوچک نیز پرورش داد. " شما می توانید گوجه های درختی را نیز امتحان کنید که از دستگیره یا ایوان آویزان می شود "
ولی مهم نیست در کجا به آن می رسید – در حیات خلوت یا در بازار کشاورزان یا در مغازه – مطمئن باشید که شما و خانواده تان ، حجم زیادی از میو ه و سبزیجات را به طور روزانه مصرف کنید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

مصرف میوه و سبزیجات در 2 هفته روحیه شما را بهبود می بخشد

در

میوه ها و سبزیجات بخش اساسی از یک رژیم غذایی سالم است، اما سودمندی آنهابه سلامت جسم محدود نمیشود. تحقیقات جدید نشان داده است که افزایش مصرف میوه و سبزی سلامت روانی را در کمتر از 2هفته افزایش میدهد. دکتر Coher tamlin رهبر گروه مطالعه روانشناسی دانشگاه اوتاگو نیوزیلند و همکارانش دریافتند افراد جوانی که به مدت 2هفته به خوردن سبزی و میوه اقدام کنند نسبت به بقیه افراد که این رژیم را ندارند نشاط و سرزندگی بیشتری بدست خواهند اورد.(سیارک

این محققان به تازگی یافته های خود را در مجله Plosone منتشر کردند. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده امریکا بزرگسالان باید روزانه 2فنجان میوه و 2تا 3 فنجان سبزی مصرف کنند.

یک فنجان میوه معادل نیمی از یک گریپفروت یا یک پرتقال بزرگ است، و یک فنجان سبزی متناسب با یک فلفل قرمز بزرگ و یک سیبزمینی شیرین بزرگ میباشد. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم میوه ها و سبزیجات میتوانند خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، سکته مغزی و برخی از انواع سرطان هارا کاهش دهند.

در سالهای اخیر، مطالعات نشان داده اند که مصرف میوه و سبزی بهداشت روان را نیز بهبود میبخشد. محققان 171دانش اموز را به 3گروه 26،25و 18 نفری تقسیم کردند و بمدت 2هفته: به یک گروه فقط غذای عادی دادن، به گروه دوم 2وعده میوه و سبزی تازه (هویج، کیوی، سیب و پرتقال) دادند. و به رژیم غذایی گروه سوم میوه و سبزیجات بیشتری اضافه کردند. در اغاز و پایان مطالعه، شرکت کننده گان را از نظر روانی، خلق وخوی، نشاط، انگیزه، علائم افسردگی و دیگر عوامل تعیین کننده سلامت روان و رفاه مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند گروهی که به مدت 2هفته، روزانه 3.7 وعده از سبزیجات و میوه ها مصرف کرده بودند از سلامت روانی بیشتری برخوردار بودند.

مخصوصا بهبود نشاط، و انگیزه و شکوفایی در این گروه بیشتر مشخص بود. 2گروه دیگر در مدت 2هفته از نظر روانی هیچ پیشرفتی نداشتند. علاوه بر این، هیچ پیشرفتی در علائم افسردگی و اضطراب هیچ گروهی مشاهده نشد. اکثر تقیقات مرتبط با افسردگی طولانی هستند بدین معنی که تفاوت در افسردگی ممکن است در زمان بیشتر از 2هفته مشخص شود. نتیجه میگیریم که بزرگسالان جوان با خوردن FV با کیفیت بیشتر (میوه و سبزیجات با کیفیت بالا) پیام اور این مطلب هستند که: با خوردن میوه و سبزیجات در مدت 2هفته سلامت روان خود را بدست آورید. این مطالعات نشان دادند که خوردنFV  با کیفیت بالا در مدت کوتاهی میتواند به جوانان نشاط و شکوفایی و انگیزه دهد. یافته ها علت ارتباط بین FV و رفاه را نشان میدهند.

در زمان های نه چندان دور سبزی پایه ثابت اکثر سفره ها بوده  و یک سبد سبزی سبزو قرمز بعنوان گل سفره، و اشتهای افراد را 2برار میکرد که متاسفانه امروزه انواع سس ها با خواصی نه چندان جالب جای سبزیجات را گرفته اند. سبزی ها بدلیل داشتن منیزیم از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری میکنند. و بخاطر داشتن پتاسیم سموم را از بدن دفع و فشار خون و کلسترل بد را کاهش میدهند. همچینین نارحتی های طحال را برطرف کرده و برای نقرس و درد مفاصل مفید میباشند. برخی از سبزی ها بعنوان مثال شاهی: پایین اورنده قند خون بوده و کک و مک ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید را از بین میبرد. و روغن های فرار ان برای مخاط تنفسی، آسم، برونشیت و سرفه های مزمن مفید میباشد. ترکیبات موجود در اینگونه سبزیجات محرک فعالیت کلیه ها بوده و دافع سنگ کلیه، سنگ کیسه صفرا و مثانه میباشد.منبع:medicalnewstoday.com

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین روش پخت قارچ

در

 

محققان در ده سال اخیربه این نتیجه رسیده اند که  غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان( موادی  که سلول ها را در مقابل مواد شیمیایی مضر محافظت می کنند) و برای بدن مفید می باشند در بسیاری از سبزیجات، میوه‌ها، مغزدانه‌ها و غلات سبوس‌دار (یا محصولات آن مثل نان سبوس‌دار)  وجود دارد. ویتامین سی، ویتامین ای، سلنیوم و بتا کاروتن  که جزو آنتی اکسیدان ها به شمار می آیند و از  ویتامین سی، ویتامین ای، سلنیوم و بتا کاروتن جلو گیری می کنند البته در رژیم های غذایی علاوه بر آنتی اکسیدان ها ، باید از پنج گروه غذایی در کنار ورزش، پرهیز از سیگار و  مصرف الکل را باید مد نظر قرار دهیم.(سیارک)

یکی از سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان قارچ می باشد که به تازگی بهترین روش پخت قارچ توسط پژوهشگران اسپانیایی استفاده از مایکروویو یا کباب کردن عنوان شده است.محققان معتقدند که آب پز یا سرخ کردن قارچ به علت طولانی تر بودن زمان پخت نسبت به استفاده از مایکروویو یا کباب کردن باعث از دست رفتن مقدار بیشتر آنتی اکسیدان این ماده غذایی ارزشمند ( حاوی پروتئین (و اسیدهای آمینه ضروری)، فیبر و ویتامین‌های زیادی مثل بی، سی، دی و ای می باشد و چربی و کالری کمی ) می گردد.در سرخ کردن و آب‌پز کردن قارچ با وجود خوشمزه تر شدن آن ، اما  آنتی‌اکسیدان، پروتئین و کربوهیدرات آن در روغن از بین می رود  و ارزش غذایی آن کم می شود.
 پژوهشگران اسپانیایی در آب پز کردن قارچ به این نکته پی بردند که در آب باقی مانده از آب پز شدن قارچ مقدار زیادی  گلوکان که در پیشگیری از بیماریهای قلبی موثر است ، وجود دارد .

نتیجه کلی : بهترین روش برای حفظ خواص سبزیجات این است که زمان پخت را تا حد امکان کم کنیم. و نگذاریم مواد مفید قارچ وارد روغن و یا آب شود.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

در

 نیاز بدن به آهن

 آهن یک ماده معدنی ضروری مورد استفاده برای انتقال اکسیژن در تمام بخش‌های بدن ما می باشد. کمبود آهن حتی به میزان اندک، موجب کم خونی (خستگی/ضعف) شده و کمبود مزمن آن می‌تواندباعث از کار افتادن اندام‌ها شود. به طور معکوس، بیش از حد بودن آهن منجر به تولید رادیکال‌های آزاد مضر شده و با متابولیسم تداخل  پیدا می‌کند و موجب آسیب رسیدن به اندام‌هایی مانند قلب و کبد می‌شود. آهنی که از طریق میوه‌ها و سبزیجات جذب بدن می‌شود، توسط بدن تنظیم می‌گردد و از این رو احتمال بیش از حد لزوم بودن آن ، نادر است و معمولاً تنها زمانی رخ می‌دهد که فرد از مکمل‌ها استفاده کرده باشد. بر خلاف باور عمومی، میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند منبع خوبی برای آهن باشند. علاوه بر این، غذاهای دارای ویتامین C، که اغلب میوه‌ها و سبزیجات هستند، به افزایش جذب آهن در بدن کمک می‌کنند.در زیر فهرستی از میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن آورده شده است.

قارچ‌ها

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

قارچ‌ها (قارچ مورکلای خوراکی)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (66 گرم)

در هر قارچ (13 گرم)

12.18 میلی‌گرم (68% DV)

8.04 میلی‌گرم (45% DV)

1.58 میلی‌گرم (9% DV)

قارچ‌های دیگر غنی از آهن (%DV در هر فنجان): قارچ سفید پخته شده (15%)، قارچ زرد خوردنی (10%)، سایر قارچ‌ها (6%) و قارچ شیتاکه پخته شده (4%).

 

میوه  های خشک شده (زرد آلو)

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن
 میوه‌های خشک شده غنی از آهن : هلو ، آلو بخارا و مویز ، کشمش ، گلابی، انجیر) و سیب . دقت شود که میوه‌های خشک شده مقادیر زیادی شکر و کالری دارند.

شماره 2: میوه خشک شده (زرد آلو)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (119 گرم)

در هر نصف فنجان (60 گرم)

6.31 میلی‌گرم (35% DV)

7.51 میلی‌گرم (42% DV)

3.76 میلی‌گرم (21% DV)

سایر میوه‌های خشک شده غنی از آهن (%DV در هر فنجان): هلو (36%)، آلو بخارا و مویز (26%)، کشمش (24%)، گلابی (21%)، انجیر (17%) و سیب (7%). دقت شود که میوه‌های خشک شده مقادیر زیادی شکر و کالری دارند.

 سبزیجات با برگ سبز تیره (اسفناج پخته شده)

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

 سبزیجات با برگ سبز تیره غنی از آهن: برگ چغندر ، اسفناج ،  کلم پیچ ، برگ قاصدک ، و کلم بروکلی.

شماره 3: سبزیجات با برگ سبز تیره (اسفناج پخته شده)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (180 گرم)

در هر نصف فنجان (90 گرم)

3.57 میلی‌گرم (20% DV)

6.43 میلی‌گرم (36% DV)

3.22 میلی‌گرم (18% DV)

سایر سبزیجات با برگ سبز تیره غنی از آهن (%DV در هر فنجان پخته شده): برگ چغندر سوئیسی (22%)، اسفناج (20%)، برگ چغندر (15%)، کلم پیچ (14%)، برگ قاصدک (11%)، پاک چوی (10%) و کلم کالی (7%).

 زیتون

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

شماره 4: زیتون

مقدار آهن در 100 گرم

در هر زیتون بسیار درشت (15 گرم)

در هر زیتون درشت (8 گرم)

3.32 میلی‌گرم (20% DV)

0.5 میلی‌گرم (3% DV)

0.27 میلی‌گرم (2% DV)

پنج عدد زیتون درشت دارای 30 کالری و 0.37 گرم چربی اشباع شده است.

 حبوبات و لپه‌ها

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

 حبوبات و لپه‌های غنی از آهن : سویا پخته شده، لوبیای لیما)، نخود ، لوبیا چشم بلبلی ، لوبیا سبز، ماش ، لوبیا فرنگی زرد و لوبیا فرنگی سبز 

شماره 5: حبوبات و لپه‌ها (سویا، پخته شده)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (180 گرم)

در هر نصف فنجان (90 گرم)

2.5 میلی‌گرم (14% DV)

4.5 میلی‌گرم (25% DV)

2.25 میلی‌گرم (13% DV)

سایر حبوبات و لپه‌های غنی از آهن (%DV در هر فنجان پخته شده): لوبیای لیما (23%)، نخود برفی (21%)، لوبیا چشم بلبلی (20%)، لوبیا سبز (14%)، ماش (13%)، لوبیا فرنگی زرد (9%) و لوبیا فرنگی سبز (5%).

 مارچوبه

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

 

شماره 6: مارچوبه

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (134 گرم)

در هر رأس (20 گرم)

2.14 میلی‌گرم (12% DV)

2.87 میلی‌گرم (16% DV)

0.43 میلی‌گرم (2% DV)

یک فنجان مارچوبه تنها دارای 27 کالری انرژی است.

 

 توت‌ها

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن


توت‌های غنی از آهن: آقطی ،توت سفید، تمشک ، شاه توت، توت فرنگی ، تمشک  و زغال اخته وحشی .

شماره 7: توت‌ها (توت سفید)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (140 گرم)

در هر 10 توت (15 گرم)

1.85 میلی‌گرم (10% DV)

2.59 میلی‌گرم (14% DV)

0.28 میلی‌گرم (2% DV)

سایر توت‌های غنی از آهن (%DV در هر فنجان): آقطی (13%)، تمشک (9%)، شاه توت (7%)، توت فرنگی (6%)، تمشک خرس و زغال اخته وحشی (5%).

نارگیل (خشک شده)

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

محصولات نارگیل غنی از آهن: نارگیل خشک برشته، کرم نارگیل و شیر نارگیل 

 

شماره 8: نارگیل (خشک شده)

مقدار آهن در 100 گرم

در هر 2 اونس (56 گرم)

در هر اونس (28 گرم)

3.32 میلی‌گرم (18% DV)

1.86 میلی‌گرم (10% DV)

0.93 میلی‌گرم (5% DV)

سایر محصولات نارگیل غنی از آهن (%DV در هر اونس): نارگیل خشک برشته، کرم نارگیل و شیر نارگیل (5%).

تره فرنگی و پیازچه

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

 

شماره 9: تره فرنگی و پیازچه

مقدار آهن در 100 گرم

در هر تره فرنگی (89 گرم)

در هر تکه (6 گرم)

2.1 میلی‌گرم (12% DV)

1.87 میلی‌گرم (10% DV)

0.13 میلی‌گرم (1% DV)

پیازچه (پیاز بهاره) نیز غنی از آهن است: با (2% DV) در هر پیازچه

شابانک ، آروگولا یا روکولا

میوه‌ها و سبزیجات غنی از آهن

برگ‌های سالادی غنی از آهن: کاهوی پیچ و تره تیزک ، کاهوی رومی  و کاهوی قرمز 

شماره 10: شابانک

مقدار آهن در 100 گرم

در هر فنجان (20 گرم)

در هر نصف فنجان (10 گرم)

1.46 میلی‌گرم (8% DV)

0.3 میلی‌گرم (2% DV)

0.15 میلی‌گرم (1% DV)

سایر برگ‌های سالادی غنی از آهن (%DV در هر فنجان): کاهوی پیچ و تره تیزک (4%)، کاهوی رومی (3%) و کاهوی قرمز (2%).

نظرات

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ آهن می تواند منشا حیوانی و گیاهی داشته باشد. اولی هِم نامیده می شود، زیرا بخشی از هموگلوبین است، دومی به ترتیب غیرهِم است. آهن هِم 25 تا 30 درصد جذب بدن می شود، بنابراین خطر کمبود آهن در افرادی که رژیم گوشتی دارند همیشه کمتر است. آهن غیر هم بسیار بدتر جذب می شود - فقط 2-8٪. "مقصر" این است که خود محصولات گیاهی حاوی فسفات و فیبر هستند که از جذب ریز عنصر جلوگیری می کنند.

۱۴۰۱/۱۱/۱۷چرا بدن به آهن نیاز دارد و چگونه اتفاق می افتد؟ آهن در رساندن اکسیژن به اندام ها و بافت ها، فرآیندهای متابولیک و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد. همه بدون استثنا به آن نیاز دارند و بیشتر از همه نیاز آن با رشد فعال، بارداری، شیردهی و فعالیت بدنی فعال افزایش می یابد.

۱۴۰۱/۱۱/۱۷نیاز روزانه به آهن به جنسیت و سن فرد بستگی دارد: مردان - 8 میلی گرم ............ زنان - 18 میلی گرم ................ کودکان - 7-10 میلی گرم .......... نوجوانان - 11-15 میلی گرم ......... زنان باردار - 27 میلی گرم .......... افراد مسن - 8-10 میلی گرم ..........

۱۴۰۱/۱۱/۱۷غذاهای حیوانی سرشار از آهن جگر.... جالب توجه است که اولین در محتوای آهن گوشت گاو نیست، بلکه جگر خوک است - به اندازه 20 میلی گرم در هر 100 گرم محصول. در رتبه دوم جگر مرغ قرار دارد (17 میلی گرم در 100 گرم). و تنها پس از آن - گوشت گاو (6.9 میلی گرم در هر 100 گرم). برای صرفه جویی در تمام عناصر کمیاب ، فقط باید جگر تازه بخرید ، حتماً آن را از فیلم ها تمیز کنید و روی حرارت زیاد نپزید ، اما مثلاً در یک ماهیتابه چدنی بجوشانید. جگر را همیشه بعد از سرخ کردن نمک بزنید............ غذای دریایی.................... موجودات دریایی از نظر محتوای آهن از گوشت جلوتر هستند: در صدف ها 7.2 میلی گرم، در اختاپوس ها - 9.5 میلی گرم در هر 100 گرم آهن موجود است. هنگام پختن غذاهای دریایی، نکته اصلی این است که تحت حرارت قرار نگیرند: اگر آنها حرارت ببینند، نه تنها به "لاستیک" تبدیل می شوند، بلکه عناصر کمیاب مفید را نیز از دست می دهند. صدف ها را به صورت خام مصرف می کنند و آب لیمو طعم آنها را بهبود می بخشد و با کمک ویتامین C جذب آهن را تسریع می بخشد......... تخم مرغ .......... به طور دقیق تر، زرده آنها: 100 گرم حاوی 6.7 میلی گرم آهن است. روش تهیه از اهمیت زیادی برخوردار نیست، با این حال، عملیات حرارتی مورد نیاز است. به هر حال، تخم بلدرچین، که به ویژه مفید تلقی می شود، از نظر محتوای آهن (فقط 3.2 میلی گرم) به طور قابل توجهی از تخم مرغ پایین تر است و برای دریافت این عنصر میکرو باید بیش از 12 عدد از آنها را بخورید ! گوشت قرمز .......... تفاوت این گوشت با گوشت سفید در مقدار زیادی میوگلوبین، پروتئینی حاوی آهن است. گوشت قرمز شامل گوشت گاو، گوشت خوک، بز، بره، ران مرغ و .....است. استثناء گوشت خرگوش است! علیرغم این واقعیت که نسبت گوشت سفید و قرمز در بزرگسالان 63٪ / 37٪ است و گوشت خود رژیمی است، بهترین منبع آهن خواهد بود: 100 گرم گوشت خرگوش حاوی 4.4 میلی گرم عنصر کمیاب است. برای مقایسه: در آهن گاو - 2.7 میلی گرم، در گوشت خوک - 1.7 میلی گرم، در ران مرغ - 1.6 میلی گرم در هر 100 گرم. بیشتر آهن در گوشت حیوانات جوان یافت می شود: بهتر است غذاها را بجوشانید یا در فر بپزید..............ماهی و خاویار...................... ماهی آنچوی (4.6 میلی گرم در 100 گرم)، ساردین (2.9 میلی گرم)، سوف رودخانه ای (1.9 میلی گرم) و شاه ماهی (1.4 میلی گرم) می توانند از محتوای آهن بالایی برخوردار باشند، اما ماهی قزل آلا و ماهی آزاد به طور قابل توجهی دارای آهن پایین تر هستند . فقط 0.8 میلی گرم در هر 100 گرم .خاویار همچنین غنی از آهن است: خاویار قرمز حاوی 1.8 میلی گرم آهن است، خاویار پولاک - 1.5 میلی گرم.

۱۴۰۱/۱۱/۱۷غذاهای گیاهی سرشار از آهن ............ جلبک دریایی ....... در 100 گرم جلبک 16 میلی گرم آهن وجود دارد، خوردن چنین حجمی در یک جلسه کاملاً امکان پذیر است. راحت است که جلبک دریایی بلافاصله به صورت آماده فروخته شود. برای جذب بهتر آهن می توانید روی آن آب لیمو بپاشید............... عدس ...... همه حبوبات سرشار از آهن هستند. بیشتر از همه در عدس است - 11.8 میلی گرم در 100 گرم، کمی کمتر در نخود و نخود - 7 میلی گرم. همچنین پروتئین زیادی در حبوبات وجود دارد که این محصولات را به جایگزین های گوشت نزدیک می کند...... گندم سیاه........ به طور اسمی، گندم سیاه یک و نیم برابر بیشتر از گوشت (8.3 میلی گرم در 100 گرم) آهن دارد، اما ما هضم ضعیف آهن گیاهی را به یاد داریم، بنابراین نبرد هنوز نابرابر است. جو کمی پس از گندم سیاه قرار دارد: حاوی 7.4 میلی گرم آهن است . ......... میوه های خشک............. اگر سیب را به عنوان منبع آهن در نظر بگیریم، فقط به صورت خشک: 100 گرم میوه خشک حاوی 6 میلی گرم عنصر کمیاب است. زردآلو خشک (3.2 میلی گرم)، کشمش و آلو (2.5 میلی گرم) نیز مفید است. می توانید میوه های خشک را به عنوان میان وعده بخورید یا از آنها کمپوت بپزید: آهن حفظ می شود........... اسفناج............... از نظر میزان آهن در میان سبزی ها اسفناج (3.5 میلی گرم)، ریحان (3.2 میلی گرم)، جعفری (1.9 میلی گرم) هستند. همه چیز با آنها ساده است: سالاد درست کنید، غذاهای دیگر را با آنها تزئین کنید یا فقط برگ ها را بجوید.

۱۴۰۱/۱۱/۱۷چه چیزی را می توان و نمی توان با مصرف آهن ترکیب کرد این نه تنها در مورد افزودنی های مکمل داروخانه ها، بلکه در مورد محصولات غذایی نیز صدق می کند. افزایش جذب آهن با: ویتامین C (کلم، مرکبات، خولان دریایی، انگور فرنگی سیاه، فلفل سبز)؛ ویتامین B9 (هویج، موز، خربزه، نان سبوس دار)؛ مس (غذاهای دریایی، خردل، نعناع، ​​گوجه فرنگی خشک شده).

۱۴۰۱/۱۱/۱۷اختلال در جذب آهن با ..... کلسیم و فسفات موجود در لبنیات و لبنیات به شسته شدن آهن کمک می کنند. فاصله بین خوردن پنیر و گوشت باید حداقل سه ساعت باشد. تانن موجود در چای، قهوه، شراب قرمز و کاکائو. بهتر است محصولات حاوی آهن را با آب میوه، کمپوت یا آب ساده بنوشید. منیزیم موجود در آجیل در جذب آهن هِم(حیوانی) اختلال ایجاد می کند. می توانید آنها را با آهن غیر هم (گیاهی)بخورید. فیبر موجود در سبزیجات، آجیل، پاستا، بلغور، برنج. فیبر غذایی به آهن متصل شده و آن را از بدن خارج می کند. برنج بدترین غذای جانبی برای گوشت است، تقریباً تمام "دشمنان" آهن را به طور همزمان دارد: فیبر، منیزیم و فسفر. بهتر است آن را با حبوبات جایگزین کنید.

۱۴۰۱/۱۱/۱۷علائم کمبود آهن کم خونی فقر آهن (IDA) 80 تا 90 درصد از تمام کم خونی ها را تشکیل می دهد. این می تواند به دلایل جدی (خونریزی داخلی، بیماری روده) و رژیم غذایی نامناسب ایجاد شود. اولین علائم کمبود آهن در بدن: خستگی، ضعف و سرگیجه................ کاردیوپالموس (طپش قلب).................. پوست رنگپریده............ زوال مو و پوست ........ اگر این علائم ظاهر شد (به ویژه با هم)، باید با پزشک مشورت کنید. شما نمی توانید داروهای آهن را برای خود تجویز کنید: به این ترتیب فقط با دوز اشتباه وضعیت بدن را بدتر خواهید کرد. همچنین تفسیر مستقل سطح آهن با مقدار هموگلوبین در آزمایش خون عمومی نادرست است، زیرا این شاخص همیشه برای تعیین IDA هدف نیست.

در ادامه بخوانید...

نوشیدنی های سرشار از ویتامین

در

سبزیجات سبز رنگ ، منابع بسیار غنی از ویتامین ها و املاح هستند ولی برخی از مردم علاقه ی زیادی به آنها ندارند. بنابر این توصیه می کنیم آب سبزی را به جای آن مصرف کنید. برای این منظور ، سبزیجات انتخابی را بشویید و در یک آبکش فلزی قرار دهیدو روی آن یک بشقاب بگذارید سپس یک وزنه سنگین روی بشقاب قرار دهید و آبکش را روی یک ظرف بزرگتر بگذارید. به این ترتیب پس از یک ساعت عصاره ی سبزی ها وارد طرف طیرین می شودو به عنوان بهترین نوشیدنی می توانید آن را مصرف نمایید. روش دیگر برای تهیه ی آب و عصاره سبزی ها آن است که سبزی های مورد علاقه را پس از شستشو در طرفی بریزید و مقداری آب به آن بیفزایید سپس به مدت 10 دقیقه آب پز کنیدواندکی نمک به آن بیفزایید آنگاه یک قاشق پایخوری مخمر یا عصاره ی گوشت پخته به آن اضافه کنید.اکنون شما یک سوپ رقیق بسیار مقوی دارید. به طور کلی برای طبخ این سوپ سبزی باید به ازای هر نیم کیلو سبزی ، یک لیوان پر آب اضافه کنیدو هنگام طبخ باید درب قابلمه بسته باشد توصیه می شود اسفناج و جعفری جزو سبزیجات باشد.

بیست و پنج نوشیدنی سم‌ زدا برای پاکسازی و کم کردن وزن

مصرف بیش از اندازه‌ی نوشیدنی‌های انرژی‌زا خطر ابتلا به هپاتیت را افزایش می‌دهد

سعی کنید هر شب پیش از خواب و هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب بنوشید. بدیهی است که آب برای بدن بسیار ضروری است و موجب سهولت دفع مواد سمی و زائد از کلیه ها وتعریق می گردد.مصرف آب فراوان به ویژه برای کسانی که مبتلا به سنگ کلیه هستند بسیار مفید است.

نکته ی دیگر این که پس از طبخ سبزیجات برای غذاهای گوناگون ، آب آن را دور نریزید ، بلکه یک قاشق عصاره ی گوشت پخته به آن اضافه کنید و این سوپ رقیق و مقوی را در میانه روز یا عصز مصرف نمایید تا املاح و ویتامین ها ی ضروری بدن را تامین نماید.(سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...