این عقیده که تعدادی از افراد به ورزش پاسخ نمی دهند فقط یک افسانه باشد

در

هر کسی به گونه ای متفاوت به ورزش پاسخ می دهد ، اگر شما ده نفر را انتخاب کنید و انها  را روی برنامه تمرینات ورزشی روتین برای سه هفته قرار دهید ، تعدادی از انها ممکن است به طور قابل ملاحظه ای بهبود یابند اما تعدادی دیگر ممکن  است ابدا هیج گونه تغییر فیزیولوژیکی ای بروز ندهند. در بعضی موارد تعدادی افراد حتی ممکن است تندرستی و تناسب کمتری نشان دهند.


در گذشته ، این موضوع باعث شد تا تعدادی از محققین فکر کنند تعدادی از افراد پاسخ دهنده نیستند ، به این معنی که ورزش روی انها جواب نمی دهد. اما تحقیقات بیشتر و بیشتری شروع شدند تا نشان دهند که تمام این ایده ی پاسخ ندادن به ورزش  ('non-responders')، افسانه ای بیش نیست.
مطالعه ای جدید کشف کرد که تعدادی از افراد که با نوعی از تمرینات ، قوی تر و متناسب تر نمی شوند به نوع دیگری از تمرینات ، پاسخ می دهند. تعدادی از افراد به تمرینات استقامتی طولانی مدت بهتر پاسخ می دهند ،و تعدادی مثلا به دو ی سرعت پاسخ می دهند اما نکته ی مهم این است که هر کسی به چیزی پاسخ میدهد.
اکنون مطالعه ای جدید ، موارد بیشتری را روشن ساخت ، اگرچه  با تعدادی توصیه های سفت و سخت همراه است.
بر طبق تحقیقی که اخیرا در روزنامه ی فیزیولوژی منتشر شد ،و ما ان را در ستون  الکس هاچینسون (Alex Hutchinson) در جهان دوندگان مشاهده کردیم ،هر کسی به تمریناتی پاسخ می دهد .
تعدادی افراد فقط باید بیشتر تمرین کننند تا نتیجه بگیرند.
این مطالعه ی ویژه 78 بزرگسال سالم را انتخاب کرد و انها را در 5 گروه تقسیم بندی کرد که هر کدام یک ، دو ، سه ، چهار ،و یا پنج دوره ی 60 دقیقه ای تمرین ورزشی را در هر هفته برای شش هفته انجام دادند.
بیشتر افرادی که فقط یکبار در هفته تمرین ورزشی کردند به واسطه ی ان تمرین تندرست تر نشدند ، اما همچنین به نظر می رسید در گروههایی که دو یا سه بار در هفته نیز تمرین کردند ؛ورزش پاسخی نداد.
محققین تمام  این افراد را جدا کردند و انها را در برنامه ی شش هفته ای دیگری گذاشتند که شامل دو دوره ی تمرینی اضافه در هر هفته بود.
بنابراین افرادی که در ابتدا یک دوره ی 60 دقیقه ای تمرین ورزشی در هفته انجام می دادند به سه دوره ی تمرین 60 دقیقه ای در هفته (یا سه ساعت کامل ورزش) منتقل شدند و انهایی که قبلا سه ساعت در هفته ورزش می کردند به پنج ساعت تمرین در هفته موظف شدند.
قدرت یا توان حداکثر و سلامتی قلبی عروقی همه بهبود یافت.
این نشان می دهد که نوشته های محققین مبنی بر وابسته به دوز بودن ورزش به این معنی است که اگر بدن شما به تمرینات پاسخ نمی دهد احتمالا باید بیشتر تمرین کنید (مشخصا نه به شدتی که موجبآسیب دیدن شما شود)
بر طبق عقیده ی مایکل جوینر (Michael Joyner) ، یک پزشک و محقق مایو کلینیک ، کسی که یکی از برترین متخصصین تندرستی و عملکرد انسان است ، با اینکه ممکن است سخت به نظر برسد اما اینها یافته های تشویق کننده ای هستند. او گزارشی را همراه با مطالعه ای در روزنامه ی فیزیولوژی نوشت.
جوینر از طریق ایمیل به Business Insider می گوید : به این دلیل که حتی کمترین سطوح تندرستی و تناسب اندام ، محافظت موثری برای سلامتی و بشریت فراهم می کند. (سیارک
باز هم ، جوینر در گزارشش خاطر نشان می کند که تعدادی از افراد تاکنون اوقات سختی برای انجام دادن مقدار ورزش توصیه شده سپری کرده اند ، که تقریبا 150 دقیقه فعالیت متوسط در هر هفته است.
حتی اگر مردم بدانند که مدت زمان طولانی تری تمرین بدنی باعث یک تفاوت بزرگ در وضعیت انها می شود ، باز هم ممکن است برای تشویق انها به انجام ان تمرینات کافی نباشد.
اما در حقیقت اینکه ما در این مورد بیشتر یاد بگیریم مفید است. در بعضی موارد این (اگاهی از فواید فعالیت بدنی) افراد را تشویق می کند تا در طی رفت و امدهایشان فعالیت بیشتری داشته باشند (مثل دوچرخه سواری یا پیاده وری به سمت محل کار به جای رانندگی).
جوینر می گوید : من فکر می کنم که ما باید تا حد ممکن در زندگی مان فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشیم.
او می گوید که این نوع از جابه جایی فعال "اثرات فوق العاده قدرتمندی روی چاقی " دارد.
در موارد دیگری افراد ممکن است بخواهند زمان اضافی را در باشگاه ورزشی سپری کنند. و البته همان طور که تحقیقات دیگر نشان داده اند ، بهترین شیوه تندرستی و فیتنس برای پشت سر گذاشتن وضعیت عدم پاسخ دهی شاید یافتن یک تمرین بدنی متفاوت و موثر باشد.
این یکی از دلایلی است که تمرین دهنده ها می گویند برای همه یک تمرین بدنی روتین وجود ندارد ، به جای ان چیزی را که برای شما مفید و موثر است و به اندازه کافی خواهان ادامه ی ان هستید ، پیدا کنید.
وقتی شما به تعدادی از مزایای ورزش ، از بهبود سلامت قلبی عروقی گرفته تا کاهش استرس و اثرات بهبود خلق و خو ، بنگیرید متوجه میشود که آن ارزشش را دارد.
جوینر می گوید : "من فکر می کنم که اغلب مردم باید مجموعه ترکیبی از فعالیت های مختلف ، در صورت امکان همراه با مقداری فعالیت ورزشی دارای شدت بالا انجام دهند ، اما نکته ی کلیدی که باید به یاد داشته باشیم این است که که تقریبا هر روز فعالیتی انجام دهیم."

چه میزان از ورزش برای سلامتی مناسب است

ورزش تای‌چی و سالمندان

ورزش های نفس گیر خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد

میخواهید بهترین عملکرد را در ورزش داشته باشید

چگونه استقامت خود را در شناکردن افزایش دهیم

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنج مرحله ساده برای لاغری و کاهش وزن

در

وقتی کوهاتیم تصویر تمام قد خود را در آینده دید متوجه شد که لازم است وزنش را کم کند. کوهاتیم، معلمی که برنده‌ی جایزه ی سال در دبیرستان جانز کریک جورجیا بود، بجای خوشحالی بسیار ناراحت بود و گفت نمیتوانم باور کنم که اینقدر اضافه وزن دارم. همچنین گفت میپذیرم که اقدامات من برای لاغری موثر نبوده اند. کوهاتیم پس از آن همه مبارزه برای لاغری و کاهش وزن مقدار غذایی که میخورد و زمان ورزش را بررسی کرد. او با روزی پانزده دقیقه ورزش شروع کرد. او در دو سال توانست هفتاد پوند وزن کم کند.

لاغری با اضافه کردن مواد غذایی

کوهاتیم بیشتر زندگی خود را برای مبارزه با کاهش وزن اختصاص داده بود. ولی اغلب وقتی به خانه برمیگشت متوجه میشد که هیچ کدام از این اقدامات موثر نبوده اند. عادتهای بد غذایی باعث شده بود این زن با پنج فوت قد، 190 کلیو وزن داشته باشد. لذا پس از مشاوره، قانون پانزده دقیقه را اجرا کرد. توصیه ی او این بود که به ورزشگاه بروید و به مدت پانزده دقیقه ورزش کنید. اگر فکر میکنید دوست ندارید ورزش کنید، به خانه برگردید. وقتی به خانه برگشتید خودتان را سرزنش نکنید و فردا دوباره این کار را امتحان کنید. کوهاتیم اغلب از ورزش و رژیمهای غذایی سخت برای کاهش وزن استفاده میکرد.

چربی سوزی در ران ها

لاغری با خواب کافی

هیچ کدام ازاین رژیمهای غذایی اثر نکرد، تا اینکه او قانون پانزده دقیقه را اجرا کرد. او برای چند هفته، پانزده دقیقه در روز، و هفته ای دو روز، ورزش میکرد. به مرور زمان در مدت چند ماه هفته‌ای  پنج روز به ورزشگاه میرفت. او بدون اینکه خودش متوجه شود از این کار لذت میبرد و روزی شصت دقیقه ورزش میکرد.(سیارک)

کوهاتیم هفته‌ای پنج دقیقه به حداقل ورزش (پانزده دقیقه) اضافه میکرد تا زمانی که اینکار برای او به صورت یک عادت شد. او قبل از اینکه از تدریس و درس خسته شود ورزش میکرد. وقتی ورزش بدن او را تغییر داد، کوهاتیم به فکر غذایی که باید میخورد افتاد. او مقدار کالری غذای خود را با مقدار کالری‌ای که هنگام ورزش میسوزاند مطابقت داد. او میگفت مردم نمیدانند چقدر کالری مصرف کنند تا دچار اضافه وزن نشوند. کوهاتیم حاصل زحمات خود را به صورت پنج مرحله به شرح زیر توضیح میدهد:

  • عمده چیزهایی که میخورید

درحالیکه ورزشهای قلبی و عروقی را برای کاهش وزن انجام میدهید، به غذای خود توجه کنید. هشتاد درصد کاهش وزن در آشپرخانه و بیست درصد آن در ورزشگاه صورت میگیرد.

  • برای خودتان ارزش قائل شوید

با درک این مساله که ارزشمند هستید، همیشه مراقب کار، غذا خوردن، و پیاده روی در فضای ازاد باشید. این کار خودخواهی نیست. هیچوقت خود را با کم ارزش جلوه دادن قربانی نکنید.

  • اضافه کردن غذاهای سالم به رژیم غذایی خود

با افزودن غذاهای سالم کمتر به غذاهای مضر تمایل پیدا میکنید. با خوردن پنج فنجان سبزی در روز مسلما دیگر میلی به غذاهای پر کالری مثل همبرگر نخواهید داشت.

  • مشکلات وزن خود را مطرح کنید

هیچ وقت احساس ناامیدی نکنید. نترسید و به مردم بگویید که در حال مبارزه با اضافه وزن و به دست آوردن سلامتی هستید. کسی شما را محکوم نمیکند. حتی افرادی هستند که شما را برای اینکار تشویق میکنند. چه بسا این کار شما باعث تشویق دیگران برای کاهش وزن و تناسب اندام شود.

لاغری سربع

لاغری موضعی شکم

  • رژیم غذایی و ورزش خود را میتوانید تغییر دهید.

وقتی بدن به فعالیتهای خاص عادت کرد، سوخت و ساز بدن کند میشود. زمانی که قصد دارید مسافتهای طولانی را بدوید، رژیم غذایی و روش ورزش خود را تغییر دهید. در چنین مواقعی تمرینات قلبی – عروقی را کاهش و دستورات کنترل وزن را افزایش دهید.

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه عضله بسازیم

در
15 راه عضله سازی در زنان
زنان هنگام عضله سازی باید پر تحرک تر باشند. تعداد بیشتری از میتوکندری ها در عضلات وجود دارند. میتوکندری ها به تقویت متابولیسم بدن کمک می کنند. عضلات از افزایش وزن غیر قابل توضیح پس از بالا رفتن سن خاصی جلوگیری می کند. به همین دلیل شما باید شروع به بهبود سلامت ماهیچه های خود کنید. در اینجا 15 روش برای انجام عضله سازی وجود دارد بدون اینکه خیلی عضلانی به نظر برسید. ادامه مطلب را بخوانید......
مردان نسبت به خانمها عضلانی تر هستند زیرا عامل محرک عضله سازی، یعنی هورمون تستوسترون را دارند.برای عضله سازی ،مرتباً عضلات را تحت فشار قرار دهید تا بزرگتر و قوی تر شوند.برای این کار ، شما باید تمرینات قدرتی یا به عبارت دیگر وزنه برداری کنید. و استراحت کنید تا ماهیچه ها بتوانند بهبود یابند و خود را دوباره بسازند.
 
 
زنان به اندازه مردان تستوسترون تولید نمی کنند و برای ایجاد ماهیچه هایی مانند مردان بدون مکمل های اضافی یا هدف خاصی در ذهن (مسابقات بدن سازی) طراحی نشده اند.
 
روشن است که "خیلی عضلانی" بودن از نظر علمی امکان پذیر نیست. اما روش هایی وجود دارد که تناسب اندام شما تعریف شده به نظر برسد. برای این کار باید موارد زیر را انجام دهید:
 

 

انجام حرکات  قدرتی

اگر می خواهید عضله سازی کنید ، تمرین قدرتی اولین قدم است. یک تمرین معمول  شامل وزنه برداری (دمبل ، هالتر ، کتریبل و ....) است. به بهبود قدرت عضلات کمک می کند.
این تمرینات باعث کوفتگی زیادی در ماهیچه ها می شود. وقتی استراحت می کنید یا می خوابید ، ماهیچه ها خود را بازسازی می کنند - فقط ، این بار آنها گسترده تر و قوی تر می شوند.
 
برای تبدیل تمرینات ساده به تمرینات قدرتی از وزن بدن ، باند تمرین TRX یا هر گروه مقاومت استفاده کنید. در اینجا نمونه ای از روال تمرین قدرت برای شما آورده شده است.

جدول نمونه آموزش قدرتی

DAY TARGET EXERCISES
Day 1 Legs Leg press, barbell squat, dumbbell lunges, barbell split squat, goblet plie squat, one-legged TRX squat, barbell hip thrust, and weighted walking lunges – 3 sets of 12 reps each
Day 3 Chest And Triceps Push-ups, planks, side planks, chest fly, dumbbell overhead press, incline dumbbell press, bent over row, resistance band skull crushers, resistance band tricep extension, and chest dips – 3 sets of 12 reps each
Day 5 Traps And Shoulders Dumbbell shrug, barbell row, lat press, lat row, lateral raises, plank, low cable face pull, machine shoulder press, overhead barbell press, one arm rear delt raises, and front raises – 4 sets of 7 reps each
Day 7 Back And Biceps Close grip pulldown, single arm dumbbell row, standing T-bar row, bicep curl, hammer curl, barbell curl, plank up and down, and bicep push up – 3 sets of 12 reps each
به یاد داشته باشید ، باید تمرین خود را برای ساختن یک بدن لاغر ، پرتحرک و قوی مخلوط کنید. حرکت به پایین به دانستن آنچه شما باید انجام دهید.
 
برای حفظ یک بدن عضلانی ، باید HIIT (تمرین با شدت زیاد) را در برنامه تمرینی خود قرار دهید.
 
در مدت کوتاه ، تمرینات با شدت بالا ، فیبرهای عضلانی را هدف قرار می دهد ، که برای ساختن عضلات ضروری هستند (تمرینات استقامتی یا تمرین های طولانی مدت مانند دویدن طولانی یا پیاده روی ، فیبرهای کند را ایجاد می کند ، که به ساخت عضله کمک نمی کند). تمرین های زیر را انجام دهید:
High knees, alternate straight leg kicks, burpees, squat jumps, jumping lunges, rope jumping, battle rope, side jackknife, Russian twist, leg ins and outs, crunches, and sit-ups
 
اطمینان حاصل کنید که 60-90 ثانیه قبل از شروع تمرین بعدی استراحت کنید. 10 ثانیه استراحت بین مجموعه ها انجام دهید.
 

 

خودتان را تحت فشار قرار دهید

خود را تحت فشار قرار دهید تا کارهای بیشتر، سریعتر و با دقت بیشتری انجام دهید. اگر تمرینات مشابه را با تعداد معمول مجموعه ها و تکرارها انجام دهید ، پیشرفت نخواهید کرد.
 
هرچه بیشتر تمرین کنید ، عضلات بیشتر با وزنه ها سازگار می شوند. مگر اینکه وزنه را افزایش دهید یا سطح سختی را اضافه کنید ، عضلات شما به همان اندازه باقی می مانند.
 
نکته: 3 تا 5 روز در هفته کار کنید و هر روز تمرین متناوب انجام دهید تا به عضلات خود فرصت دهید تا بهبود پیدا کنند.به غیر از کار کردن ، باید از رژیم غذایی خود نیز مراقبت کنید. در اینجا راهکارهای رژیمی که باید دنبال کنید
 

 

پروتئین کافی مصرف کنید

ماهیچه ها از پروتئین ساخته شده اند. بلند کردن وزنه ها و انجام HIIT پروتئین ماهیچه ها را تجزیه می کند. برای بازسازی ماهیچه ها به پروتئین نیاز دارید.
 
منابعی مانند ماهی ، سینه مرغ ، تکه های سویا ، لوبیا ، آجیل ، دانه ها ، عدس ، تخم مرغ و قارچ به ساخت و ترمیم ماهیچه ها کمک می کند.
 
زنان کم تحرک موظفند به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 8/0 گرم پروتئین مصرف کنند. اما برای ساختن توده عضلانی ، در هر کیلوگرم وزن بدن 1.7-1.8 گرم پروتئین لازم دارد. اگر 132 پوند (62 کیلوگرم) وزن دارید ، باید 105-112 گرم پروتئین در روز مصرف کنید.
 

 

وعده های غذایی قبل و بعد از تمرین داشته باشید

وعده های قبل و بعد از تمرین به شما کمک می کند طول تمرین را تاب بیاورید.
بلند کردن وزنه ها به انرژی نیاز دارد و با مصرف یک وعده غذایی قبل از تمرین پروتئین متوسط ​​غنی از کربوهیدرات ، انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کنید. یک وعده غذایی غنی از پروتئین بعد از تمرین مصرف کنید تا عضلات شما سریع تر بهبود یابد و دوباره احیا شود.
 

 

چربی های سالم را به مقدار محدود مصرف کنید

چربی های سالم موجود در آجیل ، دانه ها، آووکادو ، روغن سبوس برنج و روغن آووکادو سرشار از ویتامین E هستند.
 
ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که به بیرون راندن سموم کمک می کند. این منابع غذایی همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند. این چربی های سالم هنگام استراحت بدن به تقویت روند بهبودی نیز کمک می کند.
 

 

در مقادیر محدود کربوهیدرات خوب مصرف کنید

کربوهیدراتهای پر فیبر مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات سبوس دار را در رژیم غذایی خود بگنجانید. آنها فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی رژیم غذایی را تأمین می کنند که برای سلامتی بهینه ضروری هستند. این مواد مغذی تضمین می کنند که احساس ضعف نکنید و به راحتی بیمار نمی شوید.
 

 

مکمل ها را مصرف کنید

مکمل ها برای افرادی که برنامه های بسیار شلوغ دارند یا بسیار فعال هستند بسیار عالی است. روی دریافت ویتامین ها و مواد معدنی خود از طریق غذاهای کامل تمرکز کنید.
 
پودر پروتئین و یک قطعه میوه مورد علاقه خود را برای یک میان وعده عالی بعد از تمرین هنگام حرکت بسته بندی کنید. اگر هرگونه نگرانی در مورد سلامتی دارید ، بهتر است قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود و رجیستر رژیم غذایی صحبت کنید.
 

 

از نوشیدن الکل خودداری کنید

الکل به عنوان کالری اضافی در بدن متابولیزه می شود ، و بیش از حد در سیستم می تواند منجر به افزایش وزن شود. شما همچنین نمی توانید با انرژی و استقامت کامل کار کنید.
 
پنج نکته بعدی یکی از جنبه های نادیده گرفته اما مهم عضله سازی را مورد بحث قرار می دهد. نگاهی بیاندازید.
 

 

تغییر شیوه زندگی

استراحت کنید
استراحت به عضلات شما کمک می کند تا خود را بهبود دهند و خود را دوباره بسازند. اگر استراحت نکنید ، خود را مجروح می کنید و ممکن است سه هفته دیگر به ورزشگاه برنگردید. بین تمرینات و ست ها استراحت کنید و بعد از حداقل 20 دقیقه به خانه رفتن. از بلند کردن وزن خودداری کنید.
 
زود بیدار شوید
بیدار شدن زود هنگام باعث می شود زودتر به رختخواب بروید. به این ترتیب می توانید صبح یا عصر به ورزشگاه بروید. همچنین شما می توانید قبل از بیرون آمدن، صبحانه  و یا یک وعده غذایی سرشار از پروتئین و بعد از بازگشت از ورزشگاه ، یک عصرانه بخورید.
 
خواب کافی داشته باشید
کمبود خواب برای سلامتی شما مضر است. صبح روز بعد احساس خستگی  خواهید کرد و همچنین شروع به افزایش وزن خواهید کرد.
 
اگر می خواهید عضله بسازید ، حداقل باید 7 ساعت خواب داشته باشید. این امر به این دلیل است که هنگام خواب ، عضله خود را دوباره احیا می کند و وقتی فردای روز بعد به ورزشگاه می روید ، مغز شما بهتر و همزمان با عضلات کار خواهدکرد.
 
مدیتیشن کنید
ساختن بدن خوب و نیرومند نیاز به درجه خاصی از نظم و انضباط دارد. مراقبه می تواند به شما کمک کند تا متمرکز باشید و یک شیوه زندگی خوب را حفظ کنید. در ابتدا سخت است ، اما تسلیم نشوید. به تدریج یاد خواهید گرفت که مغز خود را آموزش داده و بر روی گرسنگی ، بی حالی ، اضطراب و دیگر احساسات خود کنترل داشته باشید.
 
 با افراد مثبت اندیش بگردید 
افراد مثبت به الهام بخشی و انگیزه دیگران کمک می کنند. مراوده با افراد مثبت باعث می شود که در تلاش های شخصی و حرفه ای خود شکست نخورید. آن را در خانه ، محل کار یا سالن ورزشی قرار دهید ، به دنبال افرادی با انرژی زیاد باشید تا بتوانید از آنها یاد بگیرید و به راحتی از اهداف خود دست نکشید.
 
با کارشناسان صحبت کنید
اگر مبتدی هستید ، بهتر است یک مربی شخصی داشته باشید که یک روال مناسب برای ورزش را پیشنهاد کند. برای تغذیه با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. همچنین می توانید با دیگران که اهداف مشابهی دارند برای ایجاد یک گروه پشتیبانی صحبت کنید. ایجاد پشتیبانی اجتماعی بسیار مهم است به گونه ای که شما متمرکز باشید و به درستی تمرین کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

معجون معجزه آسا دشمن چربی دور شکم

در

این معجون به علت داشتن آناناس وکرفس دارای  آنزیم هایی هستند که باعث تحریک هورمون چربی سوز در بدن می گردند. زنجبیل در این معجون باعث تنظیم قند خون شده و حساسیت بدن به انسولین را افزایش می دهد طولانی مدت زنجبیل باعث کاهش وزن می شود. 
 معجون شگفت انگیز فوق نفخ و یبوست را از بین می برد و برای عملکرد سیستم گوارشی بدن مفید می باشد.

مواد لازم معجون معجزه آسا

- 1/2 فنجان آناناس

- کرفس 1 ساقه

- زنجبیل یک بند انگشت(2 سانتی متر)

- 5-6 برگ نعناع

- کلم یا اسفناج (1/2 فنجان خرد شده)

- آب 1/3 فنجان (سیارک



طرز تهیه معجون معجزه آسا

مواد تشکیل دهنده را در مخلوط کن با هم ترکیب کنید، حال این معجون خوشمزه و معجزه آسا آماده مصرف است.

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

برای داشتن شکمی تخت از چه مواد غذایی پرهیز کنیم

در

غذا را در سکوت میل کنید.
 اگر می خواهید شکمتان صاف تر شود موقع جویدن لقمه هایتان دهانتان را ببندید تا هوای اضافی وارد معده تان نشود.  

لبنیات حاوی پروبیوتیک مصرف کنید.

پروبیوتیک ها در ماست و محصولات لبنی  وجود دارد.

مصرف متعادل نمک 
 میزان متعادل نمک برای عملکرد خوب مغز و قلب لازم است. اما نمک زیاد باعث احتباس آب شده و شکم را بزرگ می نماید.کاهش مصرف نمک یکی از اولین اقدامات برای داشتن شکمی تخت است.  (سیارک

آدامس نجوید
جویدن آدامس باعث نفخ و بزرگتر شدن شکم می گردد.علاوه بر این برخی شیرین کننده ها در آدامس ها باعث تمایل به خوردن فست فودها و هله هوله ها می شود در نتیجه اگر جزو افرادی می باشید کهتمایل زیادی به جویدن  آدامس دارید برای داشتن شکمی صاف بهتر است این عادت را کنار بگذارید.

 شیرینیجات کمتر بخورید. 
 مصرف زیاد شیرینیجات برای سلامتی و همچنین اندازه دور کمر مضر می باشد. دریافت کالری  در طولانی مدت باعث افزایش اندازه دور کمر می گردد اما در کوتاه مدت هم، به علت قند زیاد و تغذیه باکتری های مضر موجود در روده ها از این منبع قندی باعث تولید گاز و نفخ شده و سایز شکم از حالت معمولی بزرگتر می شود.در نتیجه برای برای داشتن شکمی صاف تر  قند و مواد قندی کمتری در سبد غذایی قرار دهید.

 تعادل هورمون هایتان را چک نمایید.
 نفخ یکی ازعوارض جانبی عدم تعادل هورمونی است. به همین دلیل است که خانم ها در دوران یائسگی به علت بهم خوردن تعادل هورمون ها  از نفخ شکایت دارند. علائم اختلالات تیروئید را چک نمایید.زیرا اختلال در هورمون های تیروئیدی یکی از علل چاقی است . برای داشتن شکمی تخت تغذیه مناسب داشته و ورزش کنید.را در برنامه های روزمره تان قرار بدهید. ورزش به کنترل هورمون ها کمک مینماید. (سیارک


مشکل یبوست را بر طرف نمایید.
با افزایش مصرف آب و فیبرها و همچنین تحرک بدنی مشکل یبوستتان را حل نمایید.


بعضی از سبزیجات را از رژیم غذایی حذف نمایید.
بروکلی، کلم برگ، گل کلم و غیره به علت تولید نفخ زیاد باعث بزرگ شدن شکم می گردند.


خواب منظم
 برای داشتن شکمی تخت شب ها زود بخوابید و صبح زود از خواب بیدار شوید و از کم خوابی پرهیز کنید. (سیارک


 مواد غذایی صنعتی و فراوری شده نخورید.
نمک زیادی در انواع کنسروها، سوپ ها و خورش های آماده، سس و غیره استفاده می شود.مصرف نمک زیاد باعث احتباس آب و بزرگ شدن شکم می شود.پس  توصیه می شود سوسیس ،کالباس  و غذاهای فست فودی استفاده نشود.

نوشابه های گازدار ممنوع
 شیر و نوشابه های گازدار جزو عوامل اصلی بروز نفخ هستند. تعداد زیادی از افراد بعد از پشت سر گذاشتن کودکی قادر به هضم لاکتوز نمی باشند . در نتیجه مصرفشیر با نفخ زیادی همراه است همچنین نوشابه ها  به علت میزان زیادی قند و همچنین گاز باعث نفخ و  بزرگ شدن شکممی گردند. در نتیجه برای داشتن شکمی صاف تر ،خوردن نوشابه ممنوع  و در صورت نیاز  بدن به مصرف شیر از دیگر منابع کلسیم استفاده شود. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...

آسیب های ورزشی چیست

در

عبارت آسیب ورزشی در گسترده‌ترین مفهوم، اشاره به انواع آسیب هایی دارد که اغلب در طول ورزش رخ می دهند. برخی از آسیب های ورزشی در نتیجه حوادث رخ می دهد، برخی دیگر با توجه به شیوه های ضعیف آموزشی، تجهیزات نامناسب، فقدان شرایط، یا ناکافی بودن حرکات گرم کردن و کششی می باشد.

آیا می دانید شایع ترین آسیب های ورزشی کدام است؟
انواع شایع آسیب های ورزشی
• رگ به رگ شدن ماهیچه و کشیدگی عضلات
• پارگی رباط که مفاصل را بهمدیگر متصل می نماید.
• پارگی تاندون ها که مفاصل را پشتیبانی کرده و به حرکت آنها اجازه می دهد.
• در رفتگی مفاصل
• شکستگی استخوان از جمله مهره ها.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

شاید زمان آن است که به دنبال یک سرگرمی باشید

در

از زمان خود لذت ببرید: یک سرگرمی پیدا کنید
به گزارش (سیارک)  پس از اینکه بچه‌ها خانه را به قصد تحصیل یا شغل ترک می‌کنند ممکن است زندگی کمی کسل‌کننده به نظر برسد. شما زمان بیشتری دارید که به خودتان برسید شاید چیزی که همیشه رویای آن را داشتید اما مطمئن نیستید که چگونه باید روزها و شب‌ها را سپری کنید. خب شاید زمان آن است که به دنبال یک سرگرمی باشید!


گام اول انتخاب فعالیت مد نظر است که ممکن است ساده نباشد چرا که شما 18 سال گذشته یا سال‌های زیادی را صرف برآورده کردن نیازهای شخص دیگری کرده‌اید. حال زمان آن رسیده است که به خودتان فکر کنید، بی‌رودربایستی و خلاقانه.(سیارک)  
مقداری زمان صرف درون‌نگری کنید. آیا به یک خروجی خلاقانه نیاز دارید؟ تناسب اندام؟ آیا احساس می‌کنید آنقدر قوی هستید که می‌توانید به دیگران کمک کنید؟ آیا در زمینه‌هایی علاقه دارید که قبلا از آنها غافل شده‌اید؟ آیا هیچ گونه استعداد خاصی دارید که بخواهید آن را پرورش دهید؟ چیزی هست که بخواهید آن را یاد بگیرید؟


زمانی که می‌خواهید یک سرگرمی انتخاب کنید در نظر داشته باشید که چقدر زمان می‌توانید به آن اختصاص دهید. اگر فقط به دنبال چیزی برای مشغول شدن با دستان خود می‌خواهید یک فعالیت مانند بافندگی می‌تواند ایده‌آل باشد. در عوض اگر به دنبال چیزهایی هستید که به مدت زمان بیشتری نیاز دارند چیزهایی شبیه نقاشی با رنگ‌های روغنی یا اسب‌سواری می‌تواند جذاب‌تر باشد. همچنین سرگرمی‌های فصلی نیز وجود دارند مانند ماهیگیری یا ساخت مجسمه‌های یخی، البته اگر زمان‌هایی در سال برای شما شلوغ‌تر باشد.


هزینه نیز چیزی است که باید آن را در نظر بگیرید. زمانی که تصمیم‌ گرفتید که سرگرمی مورد علاقه خود را پیدا کرده‌اید بهتر است بنشینید و بررسی کنید که این سرگرمی چقدر هزینه در پی خواهد داشت، هم هزینه‌های فوری و هم هزینه‌های بلندمدت. نکته این است که در یک فعالیت لذت‌بخش شرکت کنید نه سرقت بانک!


توسعه یک عادت و سرگرمی همچنین می‌تواند راه بسیار خوبی برای دیدار با مردم باشد. آیا به نوشتن علاقه دارید؟ در یک کلاس شرکت کنید که پر از افرادی است که علایقی مانند شما دارند و می‌توانند به شما در توسعه و پیشرفت متون و نوشته‌های شما کمک کنند. به ورزش علاقه دارید؟ به یک تیم بپیوندید یا عضو یک مرکز تفریحی شوید تا بتوانید افرادی را پیدا کنید که شما را در رسیدن به تناسب اندام ایده‌آل یاری دهند. به صنایع دستی علاقه دارید؟ یک جامعه یا گروه اینترنتی پیدا کنید که راهنمایی‌ها را به اشتراک می‌گذارند و دوستان جدیدی پیدا کنید.


اگر نیاز به انگیزه بیشتری برای خروج از خانه و دیدار با مردم دارید به یاد داشته باشید که مطالعات متعددی نشان داده است که مشارکت در روابط اجتماعی برای سلامتی مفید است. تحقیقات همواره نشان داده است که افرادی که بیشتر در روابط اجتماعی شرکت می‌کنند به احتمال زیاد بیشتر عمر می‌کنند و زندگی سالم‌تر و شادتری نسبت به کسانی دارند که میزان مشارکت اجتماعی آنها در سطح پایینی قرار دارد. بنابراین از وقت آزاد خود استفاده کنید و دوستان جدید پیدا کنید، با دوستان قدیمی معاشرت کنید، فعالیت‌های جدیدی را آغاز کنید یا فعالیت‌های قدیمی را مجددا از سر بگیرید. شاید اینها باعث نشود که شما جوانتر شوید اما کمک می‌کند که شما شادتر و سالم‌تر زندگی کنید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...