خفاش ها می دانند چگونه فاصله اجتماعی را رعایت کنند

در

خفاش

 

دانشمندان دریافتند که خفاش ها ی وحشی بیمار ، زمان کمتری با بستگان خود  صرف می کنند  . این میزان سرعت گسترش بیماری را کاهش می دهد.

با انتشار پاتوژن در میان جمعیت ، تغییرات در رفتار اجتماعی می تواند بر شیوع بیماری تأثیر بگذارد. هنگامی که انگل ها رفتار میزبان را تغییر می دهند ، میزان انتقال می تواند افزایش یابد یا وقتی افراد سالم از افراد بیمار دوری می کنند ، کاهش می یابد.

 

محققان آزمایشی را برای بررسی چگونگی تغییر رفتار حیوانات برای رعایت فاصله اجتماعی در طی بیماری انجام دادند. دانشمندان 31 خفاش ماده بالغ را گرفتند و سپس بیماری را در گروه شبیه سازی کردند. برای انجام این کار ، محققان به طور تصادفی نیمی از خفاش ها را با یک ماده القا کننده ایمنی ، لیپوپلی ساکارید ، تزریق کردند ، در حالی که گروه کنترل آمپول های نمکی دریافت کردند.

 

محققان سپس سنسورها را به مدت سه روز به خفاش ها چسباندند و آنها را آزاد کردند. در طول آزمایش ، دانشمندان 16 خفاش "بیمار" و 15 خفاش از گروه کنترل را  مشاهده کردند.

 

در مقایسه با خفاش های کنترل ، افراد "بیمار" زمان کمتری را با دیگران سپری می کردند و از نظر اجتماعی کمتر با افراد سالم ارتباط داشتند. در طول دوره درمان ، خفاش های بیمار 25 دقیقه کمتر با هر یک از شریک زندگی ارتباط برقرار کردند. این اختلافات پس از بهبود حیوانات کاهش یافت. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

حیوانات در طبیعت برای جلوگیری از ابتلا به عفونت فاصله اجتماعی را رعایت می کنند

در
میمون

حیوانات در طبیعت برای جلوگیری از ابتلا به عفونت فاصله می گیرند. این نتیجه گیری توسط محققان دانشگاه تگزاس با مشاهده میمون ها در زیستگاه طبیعی آنها انجام شده است. این مطالعه در مجله Animal Behaviour منتشر شده است.در طول مطالعه ، دانشمندان میمون ها را در طبیعت مشاهده کردند تا نقش ژنتیک ، رژیم غذایی و تعامل اجتماعی را در انتقال میکروب هایی که در روده حیوانات یافت می شوند درک کنند.

 

میکروبیوم روده به کلیه میکروارگانیسم هایی که در دستگاه گوارش ساکن هستند ،  از روده شروع می شود و با روده پایان می یابد. طی یک دهه گذشته ، میکروبیوم ها مورد توجه دانشمندان قرار گرفته اند ، زیرا اعتقاد بر این است که یک میکروبیوم روده ناسالم می تواند منجر به چاقی ، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن ، تضعیف مقاومت در برابر انگل ها و حتی تغییرات رفتاری شود.

 

فرایند انتقال میکروب ها به صورت اجتماعی در میان میمون ها می تواند به ما در درک بهتر شیوع بیماری ها کمک کند. این فرایند به موازات وضعیت فعلی است که دانشمندان در تلاشند تا تعیین کنند چگونه فاصله اجتماعی در طول بیماری همه گیر COVID-9 و شیوع آینده بیماری می تواند بر انتقال بیماری تأثیر بگذارد. "


در طی این مطالعه ، دانشمندان نمونه های مدفوع 45 میمون کلوبوس ماده را که در مجاورت روستاهای بوابنگ و فیما در غنا زندگی می کردند ، تجزیه و تحلیل کردند. در نتیجه ، دانشمندان تفاوتهای معنی داری بین میکروبیوم روده گروه های اجتماعی مشاهده کردند. در عین حال ، افراد گروههای مختلف ، که از نزدیک در ارتباطات اجتماعی با یکدیگر ارتباط داشتند ، میکروبیومهای روده ای مشابه بیشتری داشتند.

نظرات

در ادامه بخوانید...