عجایب طبیعت: میمون عنکبوتی

در

میمون عنکبوتی

میمون عنکبوتی

بعد از دیدن این معجزه آویزان روی درخت  ، بلافاصله سوالات مربوط به نام از بین می رود. موجودی با تعداد غیر عادی و زیاد اندام ، با پریدن از شاخه ها ، باعث خواهد شد که عنکبوت ها کم بیاورند.

 

به نظر می رسد در مقایسه با میمون ها کمی عجیب به نظر برسند: بدن کوچک تا 10 کیلوگرم ، پاهای بلند و پای پنجم  که ما را متقاعد می کند اینها بیگانگان واقعی روی زمین هستند! میمون عنکبوتی به دلیل اندازه قابل توجه اش منبع غذایی مهمی هستند ، بنابراین توسط انسانهای محلی بطور گسترده شکار می شوند. آنها همچنین به دلیل ورود به سیستم و پاکسازی زمین تهدید به تخریب زیستگاه می شوند . میمون عنکبوتی مستعد ابتلا به مالاریا هستند و در مطالعات آزمایشگاهی و بیماری مورد استفاده قرار می گیرند. روند جمعیت میمون های عنکبوتی در حال کاهش است.

 

میمون عنکبوتی

عکس میمون عنکبوتی

بسیار خوب ، بطور رسمی -پای پنجم البته همان دم است. اما عملاً میمون عنکبوتی برای خودش به عنوان تعادل دهنده مثل پا استفاده می کند. یک خط موی عجیب و غریب که در نوک آن قرار دارد ، با رشد چرم پوشانده شده است ، که باعث افزایش چسبیدن به شاخه ها می شود.

 

میمون عنکبوتی

میمون آویزان از درخت

میمون ها یا می توانند با دم خود را نگه دارند یا کاملاً روی آن آویزان شوند.آنها همچنین به دلیل توانایی پرورش آسان در اسارت قابل توجه هستند .

اندام های طولانی و دم های بلند و بدون تناسب آنها را به یکی از بزرگترین میمون های دنیای جدید تبدیل کرده و باعث ایجاد نام مشترک آنها می شود. میمون عنکبوتی در لایه های بالای جنگل بارانی زندگی می کنند و در سایبان زیاد از 25 تا 30 متر (82 تا 98 فوت) زندگی می کنند . آنها در درجه اول میوه می خورند ، اما گاهی اوقات برگ ، گل و حشرات را نیز مصرف می کنند. به دلیل بزرگی ، میمون های عنکبوتی به قسمتهای وسیعی از جنگل های همیشه سبز مرطوب احتیاج دارند و جنگل های بارانی اولیه و بدون مزاحمت را ترجیح می دهند. میمون عنکبوتی حیوانات اجتماعی هستند و در گروههای حداکثر 35 نفری زندگی می کنند اما در طول روز برای بدست آوردن غذا  تقسیم می شوند.

 

میمون عنکبوتی

میمون عنکبوتی پیشرفته

بنابراین دم به یک بازوی اضافی تبدیل شد (یا پا - به  شما بستگی دارد) ، که میمون ها با موفقیت از آن برای گرفتن استفاده می کنند. وقتی تمام زندگی شما در ارتفاعات گیج کننده است ، بیمه اضافی هرگز زائد نخواهد بود!حتی اگر این بیمه از نقطه پنجم خارج شود.

 
نمایندگان یک خانواده اصیل  میمون عنکبوتی   ، 5 جنس و 30 گونه را با هم متحد می کنند و منحصراً در دنیای جدید زندگی می کنند. بسته به قبیله ، می توانید دوستان ما را در آمریکای جنوبی یا مرکزی ، از مکزیک تا برزیل پیدا کنید. با این حال ، برای   پیدا کردن   شما باید تلاش زیادی کنید: بیشتر این ها فقط در کتاب ها ذکر شده اند.متاآنالیزهای اخیر در مورد مطالعات شناختی نخستی ها نشان داد که میمون عنکبوتی باهوش ترین میمون های دنیای جدید هستند. آنها می توانند طیف گسترده ای از صداها را تولید کنند و در صورت تهدید "پارس" می کنند. صداهای دیگر شامل صدای فریادی شبیه اسب و فریادهای طولانی مدت است.

 

میمون عنکبوتی

 

جای تعجب نیست: با توجه به نیاز آنها برای مسکن ، هر بنگاه مسکن انتخاب یک کلبه را انجام نمی دهد. درختان باید از یک سن و قد مشخص برخوردار باشند: هرچه سن بالاتر و بلندتر باشد ، بهتر است. همچنین ، درخت باید شاخه های قوی زیادی داشته باشد که بتوانید با خیال راحت روی آن بپرید ، و یک تاج بوته ای ، جایی که راحت  از نگاه درنده  های گوشت خوار پنهان شوید.

میمون عنکبوتی

 

مشکل اصلی در اینجا درگیری با ساپین ها است ، که آنها علاقه ای به درختان ندارند بلکه به زمین زیر آن علاقه دارند. شکارچیان غیر قانونی به آتش این دشمنی می افزایند: توله های زنده با مبلغ خوبی  به دوستداران گمنام عجیب و غریب فروخته می شوند.

 

میزان تولید مثل قهرمانان ما با عنکبوت ها فاصله زیادی دارد. اما از نظر فنی و نظری ، آنها همیشه آماده هستند ،ماده برای جفت گیری یک نر از گروه خود انتخاب می کند. ماده ها و نر ها هر دو از "استشمام آنوژنیتال" برای بررسی آمادگی همسران خود برای رابطه جنسی استفاده می کنند. بارداری دوره محدوده 226-232 روز است. هر ماده به طور متوسط ​​هر سه تا چهار سال فقط یک فرزند دارد.

 

میمون عنکبوتی

 

اما تعدادی "اما" در میزان تولید مثل وجود دارد. اول ، بارداری  7 ماه طول می کشد. ثانیاً ، 2 سال اول زندگی ، توله منحصراً به مادر وابسته است  و او را ترک نمی کند.مادران از کودکان خود بسیار محافظت می کنند.3 سال دیگر برای تنظیم زندگی و کسب تجربه لازم است. و فقط به شرطی که در طی این 5 سال توله خورده نشود و یا برای سرگرمی به باغ وحش یا سیرک فروخته نشود - آنها 12 سال را در تاج درختان زنگی خواهند کرد.

 

میمون عنکبوتی

 

میمون های عنکبوتی گروه های کوچکی تشکیل می دهند ، به طور معمول با 15 تا 25 نفر ،  اما گاهی اوقات تا 30 یا 40 نفر. در طول روز ، گروه ها به زیر گروه ها تقسیم می شوند. اندازه زیرگروه ها و درجه اجتناب از یکدیگر در طول روز به رقابت غذایی و خطر شکار بستگی دارد. اندازه متوسط ​​زیرگروه بین 2 تا 8 است .اما گاهی اوقات می تواند تا 17 حیوان باشد. همچنین در پستانداران شیوع کمتری دارد که ماده ها به جای نر ها در زمان بلوغ پراکنده می شوندبرای پیوستن به گروه های جدید نرها تمایل دارند که تمام زندگی خود را در کنار هم باشند. از این رو ، نر ها در یک گروه به احتمال زیاد به همبستگی و پیوندهای نزدیکتری نسبت به ماده ها دارند. قوی ترین پیوندهای اجتماعی بین ماده ها و فرزندان جوان آنها شکل می گیرد.

 

میمون عنکبوتی

 

در آخر دوست دارید چه بگویید؟  مهم نیست شما کی هستید ، چند بازو دارید و از کجا رشد می کند. نکته اصلی نحوه استفاده از آنها است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

حیوانات در طبیعت برای جلوگیری از ابتلا به عفونت فاصله اجتماعی را رعایت می کنند

در
میمون

حیوانات در طبیعت برای جلوگیری از ابتلا به عفونت فاصله می گیرند. این نتیجه گیری توسط محققان دانشگاه تگزاس با مشاهده میمون ها در زیستگاه طبیعی آنها انجام شده است. این مطالعه در مجله Animal Behaviour منتشر شده است.در طول مطالعه ، دانشمندان میمون ها را در طبیعت مشاهده کردند تا نقش ژنتیک ، رژیم غذایی و تعامل اجتماعی را در انتقال میکروب هایی که در روده حیوانات یافت می شوند درک کنند.

 

میکروبیوم روده به کلیه میکروارگانیسم هایی که در دستگاه گوارش ساکن هستند ،  از روده شروع می شود و با روده پایان می یابد. طی یک دهه گذشته ، میکروبیوم ها مورد توجه دانشمندان قرار گرفته اند ، زیرا اعتقاد بر این است که یک میکروبیوم روده ناسالم می تواند منجر به چاقی ، اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن ، تضعیف مقاومت در برابر انگل ها و حتی تغییرات رفتاری شود.

 

فرایند انتقال میکروب ها به صورت اجتماعی در میان میمون ها می تواند به ما در درک بهتر شیوع بیماری ها کمک کند. این فرایند به موازات وضعیت فعلی است که دانشمندان در تلاشند تا تعیین کنند چگونه فاصله اجتماعی در طول بیماری همه گیر COVID-9 و شیوع آینده بیماری می تواند بر انتقال بیماری تأثیر بگذارد. "


در طی این مطالعه ، دانشمندان نمونه های مدفوع 45 میمون کلوبوس ماده را که در مجاورت روستاهای بوابنگ و فیما در غنا زندگی می کردند ، تجزیه و تحلیل کردند. در نتیجه ، دانشمندان تفاوتهای معنی داری بین میکروبیوم روده گروه های اجتماعی مشاهده کردند. در عین حال ، افراد گروههای مختلف ، که از نزدیک در ارتباطات اجتماعی با یکدیگر ارتباط داشتند ، میکروبیومهای روده ای مشابه بیشتری داشتند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس هایی که نشان می دهد سیاره ما هنوز شانس دارد

در
در  سال 2017 بیش از 15.8 میلیون هکتار جنگل تخریب شد. این دومین مورد از دست دادن چنین حجم درختان در تاریخ جهان است.با خواندن چنین آماری، تنها چیزی که ما احساس می کنیم، پشیمانی بزرگ برای آینده سیاره زمین است.
 
ما در  sayarak.com می خواهیم شما این 10 عکس را مشاهده کنید و متوجه شوید که طبیعت تنها یک امید دارد  و آن هم امید به افرادی که مراقبت می کنند.
 
راه حل همیشه وجود دارد، شما فقط باید آن را پیدا کنید.
خانه شگفت انگیز استوانه ای با درخت بالا رفته است.
درختان بسیار ارزشمندتر از یک حصار هستند.
یک معمار هوشمند می داند که چگونه طبیعت را حفظ می کند.
درخت انبه که بیش از 100 سال در حال رشد است.
کدام عکس بیشتر الهام بخش بود؟ لطفا انتخاب خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا استرالیا قصد دارد میلیون ها گربه را مسموم کند

در
شما اغلب می توانید در اینترنت در باره عقیم سازی حیوانات، به طوری که واقعا بتواند به طور قابل توجهی باعث کاهش تعداد حیوانات خیابانی شود موضوعاتی را خوانده اید. با این حال، استرالیا تصمیم گرفته برای سلامت گونه های دیگر ، راه دیگری را برای مبارزه با حیوانات خیابانی انجام دهد. اخیرا دولت استرالیا اعلام کرد قصد خود برای از بین بردن دو تا شش میلیون گربه خارج از شهر را، با مسموم کردن آنها انجام خواهد داد.
در استرالیا، برای دفع گربه ها از سم استفاده می کنند.
این استراتژی برای کاهش جمعیت حیوانات خیابانی مخصوصا گربه ها در سال 2015 توسعه یافت. برای این منظور، برنامه ریزی شده است که از سوسیس های مسموم شده استفاده شود .
سم 1080 تقریبا در سراسر جهان ممنوع است، به جز استرالیا، نیوزیلند، مکزیک، ژاپن و کره.
سم 1080 یک سم بسیار قوی و بسیار خطرناک است و در همه کشورها به غیر از نیوزیلند و استرالیا، ژاپن، کره و مکزیک ممنوع است. با این وجود، در داخل کشور، استفاده از آن باعث اختلافات جدی می شود. با این حال، این همان شیوه ای است که نیوزیلند همان نژاد موش ها و گربه ها و سگ های وحشی را بر عهده می گیرد که فکر می کنند جمعیت پرنده ای را به خطر می اندازند.
گربه ها شکارچیان خوبی هستند
پرندگان کی وی Kiwi در استرالیا وجود ندارد، اما واقعا تعداد زیادی گربه وجود دارد و همچنین حیوانات محلی را از بین می برند. تا سال 1700، گربه ها در این قاره وجود نداشتند ، ملوانان آنها را با کشتی هایشان آوردند. به همین دلیل طبیعت محلی با چنین شکارچیانی سازگار نیست - برای 300 سال طبیعت وقت نداشته است تا با چنین تغییر قابل توجهی سازگار شود.
بیش از صد حیوان در استرالیا در آستانه انقراض قرار دارند و بیش از 20 نوع از آنها به علت تعداد زیادی گربه ناپدید می شوند. برآورد شده است که در طول سال گربه های استرالیایی 377 میلیون (!) پرنده و 649 میلیون خزنده را می کشند.
 
طبق گفته دانشگاه ملبورن، از زمان آغاز برنامه، حدود 211،000 گربه وحشی در حال حاضر نابود شده اند. با این حال، تا این لحظه، گربه های بیشتری مسموم شده اند. دانشمندان امیدوارند با انتشار منظم سوسیس مسموم در مناطق مسکونی استرالیا، بسیاری از حیوانات و گربه های وحشی را در این سال نابود کنند.
 
البته این تصمیم باعث شد که اختلافات وحشتناکی در داخل و خارج از کشور وجود داشته باشد - گروه های حفاظت از حیوانات متعدد، از جمله PETA، درخواست های خود را به دولت استرالیا فرستادند و شروع به راه حل انسانی تر برای این مشکل کردند - عقیم کردن تدریجی گربه ها. دانشمندان محلی به این نتیجه رسیده اند که عقیم سازی تعداد زیادی از حیوانات وحشی به سختی امکان پذیر است و اگر در یک زمان انجام نشود، این به سادگی  غیر ممکن است و در این شرایط عملی بی اثر است و بر جمعیت گربه ها تاثیر نمی گذارد.
دولت استرالیا قصد دارد تا سال 2020 حداقل 2 میلیون گربه را از بین ببرد.
در دولت استرالیا هیچ توافقی وجود ندارد. به عنوان مثال، چند سال پیش، زمانی که جمعیت کانگورو ها بیش از اندازه زیاد شد، وضعیت مشابهی وجود داشت، دولت شروع به در نظر گرفتن سناریوهای مختلفی برای حل این مسئله کرد. در اینجا یک گزارش از یک مطالعه است: "در برخی از مناطق استرالیا مسمومیت برای کشتن کانگورو ها مورد استفاده قرار گرفت.
گربه یک مارمولک شکار کرده است
همچنین در مورد نتیجه این عمل یک سوال باز باقی مانده است. چه بر سر جمعیتی از حشرات، مورچه ها، کرم ها و پرندگانی می آید که از جسد گربه های مسموم تغذیه می کنند؟  شاید آنهایی که دانشمندان می خواهند از آن ها حفاظت کنند. مسمومیت مکرر یک سناریوی بسیار واقعی است و چطور این  چرخه ، محیط را در یک دوره زمانی طولانی تحت تاثیر قرار می دهد، کمتر روشن است.
 
سم 1080 به دلیل حل بیشتر این مشکلات انتخاب شد. این سم شامل مخلوطی از حدود 30 گیاه محلی است و حاوی تنها مواد طبیعی است. این بسیار موثر است - دوز بسیار کوچک برای کشتن یک حیوان اندازه گربه یا سگ می گیرد. تحت عمل 1080 باعث اختلال در مغز می شود، به همین علت که حیوان آگاهی را از دست می دهد. بعد از آن، سایر اعضای بدن کار خود را متوقف می کنند و در نهایت مرگ اتفاق می افتد. مرگ در عرض 15 دقیقه از زمان مسمومیت رخ می دهد.
 
در عین حال، PETA تأکید می کند که مطالعه مناسب در مورد اثر سم در طولانی مدت وجود ندارد و پیامدهای استفاده از چنین سمی نمی تواند فاجعه آمیز باشد.
گربه ها در استرالیا.
 
تا کنون بحث در کشور ادامه دارد. در همین حال، یکی از ایالت های استرالیا - کوئینزلند، حتی برای جسد گربه ها پاداش وضع کرده است تا مردم محلی را برای نابودی این حیوانات تشویق کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

15 عکس که تأیید می کنند در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از طبیعت نیست

در
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
به تازگی ، به نظر می رسد که طبیعت بیشتر و بیشتر سعی در جلب توجه انسان ها دارد. طبق اعلام سازمان ملل ، تعداد طوفان ها ، سیل ها و امواج گرما از سال 1970 روی سیاره زمین حدود 5 برابر افزایش یافته است. بنابراین زمان آن رسیده است که کلاه از سر برداشته و به طبیعت این سیاره ادای احترام کنیم.

sayarak.com می داند که همیشه کسانی وجود خواهند داشت که متقاعد کردن آنها دشوار خواهد بود. بنابراین ، من 15 عکس انتخاب کردم که باعث می شود هر کسی باور کند که در نبرد انسان با طبیعت، انسان شکست خواهد خورد.

در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیستدر سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست
در سیاره ما هیچ چیزی قدرتمندتر از قدرت طبیعت نیست

نظرات

در ادامه بخوانید...

دلفین ها ساکنین بی نظیری از سیاره زمین که حقوق آنها توسط چندین کشور تأیید شده است

در
دلفین ها ساکنین بی نظیری از سیاره زمین هستند که حقوق آنها توسط چندین کشور تأیید شده است
انسان همیشه احساس ویژه ای به دلفین ها داشته و این پستانداران را از کل حیوانات متمایز می کند. ذهن و حسن نیت ویژه ، زبان اسرارآمیز آنها و توانایی درک یکدیگر ، احترام ما را القا می کند. مطالعات اخیر در مورد هوش و روشهای ارتباط آنها باعث شده است که در برخی از کشورها ، در سطح قانونگذاری ، دلفین ها به عنوان افرادی با خودآگاهی و احساسات شناخته شده و بر این اساس ، کشتار ، اسیر کردن و آموزش آنها را ممنوع اعلام کنند.

"مردمان دریا" و دستیاران خدایان

در دوران باستان ، ده‌ها افسانه درباره دلفین ها ساخته شده بود. افراد مختلفی که در تماس با این موجودات شگفت انگیز قرار دارند ، آنها را با توانایی های معجزه آسا در افسانه ها قرار می دهند. تقریباً در هر حماسه ، داستانی وجود دارد که دلفین ها افرادی هستند که به خواست خدایان به ساکنین دریایی تبدیل شده اند. به عنوان مثال ، در افسانه یونان باستان ، دیونیسوس این کار را انجام داد که دزدان دریایی دریایی سعی کردند او را اسیر کنند. در میان ایتروسها و رومی ها ، دلفین ها سمبل سفر روح از طریق دریای مرگ به زندگی آخرت بودند. و البته افسانه های بیشمار می گوید که چگونه دلفین ها مردم و قهرمانان را از اعماق دریا نجات داده اند. و یکی از دلفین ها به پوزیدون کمک کرد تا معشوق خود - آمفیتریت را پیدا کند ، در لبه های جهان در اعماق اقیانوس پنهان شد و برای این خدای قدرتمند دریاها یاور خود را به بهشت ​​برد ، جایی که صورت فلکی دلفین از آن زمان درخشان است.
 

دلفین ها خوانندگان زیر آب

نتایج شگفت انگیز در مطالعه صداهای ساخته شده توسط دلفین ها به دست آمد. دامنه این سیگنالها بسیار قدرتمند تر از انسانهاست - ارتباط صوتی ما در باند فرکانس تا 20 کیلوهرتز انجام می گیرد (نوازندگان قادرند تا 40 کیلوهرتز را تشخیص دهند) ، و برای دلفین ها این "سقف" تا 300 کیلوهرتز بالا می رود. علاوه بر این ، آنها همان شش سطوح سازماندهی گفتار را دارند که ما داریم. در گفتار انسان ، صدا ، هجا ، کلمه ، عبارت ، پاراگراف و متن مشخص شده اند ، و ما نمی دانیم که سطح "مکالمه" ویژه دلفین ها به چه مواردی تقسیم می شود ، اما این واقعیت که سوت آنها فقط مجموعه ای از صداها نیست ، آشکار است.
این نتیجه گیری توسط دانشمندان موسسه کالیفرنیا برای جستجوی اطلاعات فرازمینی انجام شده است. تجزیه و تحلیل فرکانس "آهنگ" های دلفین نشان می دهد که ما با یک مجموعه تصادفی از صداها روبرو نیستیم ، بلکه با سیگنالی مواجه هستیم که به اندازه گفتار انسان اطلاعاتی را در بر می گیرد. برای مثال ، "مکالمه" میمون ها ، که به همین روش تحلیل می شوند ، تنها یک انحراف جزئی از صداهای آشوب آور را نشان می دهد. اعتقاد بر این است که دلفین ها از جاهای مختلف حتی "گویش" های خود را نیز صحبت می کنند. دانشمندان در سوت خود درخواست های شخصی مربوط به نام افراد را شناسایی کردند.
"آواز خواندن" دلفین فقط مجموعه ای از صداها نیست
 

دلفین ها با احساسات غنی

ویژگی دیگری که بدون شک مورد توجه انسان ها قرار می گیرد ، عاطفی بودن دلفین ها است. حیواناتی که در یک گله زندگی می کنند عجله می کنند بدون هیچ تردیدی به یکدیگر کمک کنند. یکی از غرایز اساسی هل دادن یک همکار ضعیف به سطح است. این برای ساکنان دریایی که هوا تنفس می کنند بسیار حیاتی است و ممکن است 15-20 دقیقه در زیر آب باشد. بدین ترتیب خانواده به کودک تازه متولد شده کمک می کند و ممکن است که گاهی اوقات این غریزه برای افرادی که درمانده در آب هستند نیز کار کند. اگرچه امروز ، با بررسی دقیق تر رفتار دلفین ها ، مردم شروع به تمایل به فکر کردن در مورد اقدامات آگاهانه تر دوستان دریا یی ما می کنند.
دلفین ها یک توله ببر را در پارک سافاری در جینسنگ چین ارتباط برقرار می کنند.
 
دلفین ها احتمالاً دوستانه ترین حیوانات وحشی هستند. آنها بسیار کنجکاو هستند و نه تنها با انسانها بلکه با ساکنان دیگر باغ وحش ها و اقیانوس ها ارتباط برقرار می کنند.  کارگران و مربیان پارک اطمینان دارند که هنگام برقراری ارتباط با کمک سونوگرافی ، دلفین ها همیشه زندگی تازه را حس می کنند. آنها می گویند که واکنش آنها نسبت به زنانی که انتظار بچه دار شدن را دارند ، همیشه متفاوت از معمول است.
 

حق زندگی دلفین ها

دلفین ها مدت هاست که در تصورات بشر چنان شگفت انگیز بوده اند که فعالان مدرن حقوق بشر در مورد دادن یک موقعیت ویژه به آنها فکر کرده اند. در اصل ،چنین سابقه ای در ابتدای قرن بیستم در نیوزلند رخ داد. دلفین پلوروس جک به دلیل رفتار شگفت انگیز خود ، به موضوع تحقیقات علمی و یک جاذبه محلی تبدیل شده است. به گفته ساکنان ، یک دلفین بزرگ خاکستری با رنگ غیرمعمول برای اولین بار در سال 1888 در کنار کشتی ها سفر کرد. دریانوردان بریندل می خواستند او را آزار دهند ، اما همسر کاپیتان مداخله کرد. از آن زمان ، دلفین ها به مدت بیست سال تمام اسکله های اصلی را که از این تنگه باریک به مسافت 6 مایل عبور می کردند ، اسکورت می کردند.
Pelorus Jack - مشهورترین دلفین در آغاز قرن بیستم
چه او وظایف یک خلبان را انجام می داد و چه در کنار کشتی صرف می کرد ، دانشمندان دقیقاً مشخص نکردند. آنها برای رفتار غیرمعمول ساکنان دریایی وحشی چندین توضیحات احتمالی ارائه دادند ، اما همه ساکنان محلی مطمئناً مطمئن بودند که دلفین دستیار آنها است. آنها بویژه پس از تیراندازی در سال 1904 از کشتی پنگوئن، دلفین برای چند هفته ناپدید شد ، سپس بازگشت و هنوز هم همه کشتی ها را بجز پنگوئن اسکورت می کرد. هنگامی که کشتی پنگوئن چند سال بعد غرق شد، البته این را به انتقام گرفتن این پنگوئن  نسبت دادند. اما در آن زمان ، دلفین قبلاً از "حق مصونیت" استفاده می کرد. پس از شلیک ، که همه را عصبانی کرد ، به درخواست ساکنان این مستعمره ، فرماندار قانونی برای حمایت از یک حیوان شگفت انگیز تصویب کرد. بنابراین Pelorus Jack اولین دلفین تاریخ شد ، تحت مراقبت دولت قرار گرفت. علاوه بر این ، او نه تنها به عنوان حیوان نادر ، بلکه به عنوان موجودی که شخصیت و حسن نیت خاص خود را نسبت به مردم نشان می داد ، از خود دفاع کرد.
در این پناهگاه یک دلفین 10 روزه را که مادرش را از دست داده تغذیه می کنند
 
امروز ، قانون گذاران بسیار فراتر می روند. تا به امروز ، حقوق دلفین ها در چهار کشور به رسمیت شناخته شده است. کاستاریکا ، مجارستان ، شیلی و هند تأیید کرده اند که این حیوانات دریایی را " شخص با منشأ متفاوت از homo sapiens" می دانند . و از آنجا که دلفین ها فردی هستند ، بنابراین کشتن آنها جرم است ، و نگه داشتن آنها در اسارت ، بردگی است. بنابراین در این کشورها نگه داشتن آنها در دلفیناریوم ها و ایجاد پرش برای تفریح ​​برای آنها ممنوع است. به هر حال ، دلفیناریوم ها در بسیاری از کشورها ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

فیلی که داره به زور از داخل دیوار رد می شه

در

عکس انتخابی برای امروز بسیار دیدنی است بطور اتفاقی داخل یک کوچه این درخت رو دیدم که خیلی شباهت به فیلی داره که بزور داره از داخل دیوار رد می شه. واقعا طبیعت چقدر چیز های عجیب غریب برای تماشا داره! و واقعا این درخت چقدر تلاش کرده تا تونسته از داخل این دیوار رد بشه و به رشد خودش ادامه داده، واقعا که دست مریزاد به طبیعت. هر چه ما آدما قدر محیط زیست رو نمی دونیم و دائما در حال تخریب طبیعت هستیم اون کار خودش رو می کنه! 

عکس دیدنی امروز
عکس دیدنی امروز
عکس دیدنی امروز

 

نظرات

در ادامه بخوانید...