کپسول هماتینیک و چاقی

در

 

 

قرص هماتینیک برای چیست بهترین زمان برای خوردن کپسول هماتینیک

قرص هماتینیک چیست، قرص هماتینیک برای چیست ، کپسول هماتینیک چیست و بهترین زمان برای خوردن کپسول هماتینیک

قرص هماتینیک یک مکمل آهن است که برای درمان یا پیشگیری از کم بودن آهن خون (به عنوان مثال برای کم خونی یا کم خونی در حاملگی ) استفاده می شود. آهن یک ماده معدنی مهم است که گلبول های قرمز بدن نیاز به تولید آن دارند و سلامت شما را تامین می کند.

 

قرص هماتینیک برای ریزش مو

کپسول هماتینیک برای ریزش مو

هماتینیک و ریزش مو

قرص هماتینیک برای ریزش مو  مفید است . تمام مکمل های حاوی آهن  از جمله هماتینیک برای جلوگیری از ریزش مو مفید هستند.
محصولات حاوی آهن مانند هماتینیک یک عامل مهم مسمومیت مرگبار در کودکان زیر 6 سال است.قرص هماتینیک و هر دارویی را در دسترس کودکان قرار ندهید

کپسول هماتینیک در بدنسازی

قرص هماتینیک برای مردان : قرص هماتنیک برای جلوگیری از کمبود آهن برای مردان و زنان مکمل مناسبی است.کپسول هماتینیک در بدنسازی بخاطر فعالیت شدید بدنی و وجود آهن مفید است.

  •  

 

بهترین زمان برای خوردن کپسول هماتینیک

تمام دستورالعمل ها را در بسته کپسول هماتینیک، هماتینیک قرص دنبال کنید و یا طبق دستور پزشک خود انجام دهید. بیش از دوز توصیه شده را مصرف نکنید. اگر سوالی راجع به هماتینیک  و بهترین زمان مصرف قرص هماتینیک  دارید، از دکتر یا داروساز خود بپرسید .
بهترین زمان مصرف قرص هماتینیک
آهن در معده خالی بهتر جذب می شود.بهترین زمان برای خوردن کپسول هماتینیک معمولا اگر یک ساعت قبل از غذا یا 2 ساعت بعد از غذا مصرف شود. اگر ناراحتی معده دارید، می توانید هاتایینیک قرص را با غذا مصرف کنید. دستورالعمل های زیر را برای قطره های مایع برای نوزادان / کودکان مشاهده کنید. از مصرف آنتی اسیدها، فرآورده های لبنی، چای یا قهوه در عرض 2 ساعت قبل یا بعد از این دارو اجتناب کنید ، زیرا باعث کاهش اثر آن می شود.
قرص ها یا کپسول ها را با یک لیوان آب کامل (8 اونس یا 240 میلی لیتر) بخورید.

 

نحوه استفاده از قرص هماتینیک

طریقه مصرف قرص هماتینیک

کپسول یا هماتینیک قرص را با دوره طولانی مدت تجویز نکنید. انجام این کار می تواند تمام داروها را همزمان آزاد کند و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.کل قرص هماتنیک را بدون تکه تکه کردن یا بدون خرد کردن یا جویدن بخورید.
 
اگر قرص های ژلاتین مصرف می کنید، دارو را به طور کامل با آب قورت دهید.
اگر شما در حال مصرف یک فرم مایع از این دارو هستید(شربت یا سوسپانسیون)، قبل از هر دوز بطری را به خوبی تکان دهید.
 
اگر از فرم مایع برای بزرگسالان استفاده می کنید، دقت دوز را با استفاده از یک دستگاه اندازه گیری / قاشق مخصوص اندازه گیری کنید. از یک قاشق خانگی استفاده نکنید زیرا ممکن است دوز مناسب نداشته باشید. دوز را در یک لیوان آب مخلوط کنید و مخلوط را از طریق یک نی بنوشید تا از رنگ شدن دندان ها جلوگیری شود .
 
اگر قطره های مایع را به یک کودک داده اید، از قطره ای که به دقت اندازه گیری می شود استفاده کنید. دوز ممکن است به طور مستقیم به داخل دهان (به سمت عقب زبان ) قرار گیرد و یا ممکن است در مایع (غیر از شیر)، آب میوه، غلات یا سایر مواد غذایی مانند دستورالعمل برای افزایش پذیرش فرزند شما مخلوط شود. بهتر است این دارو را بعد از یک وعده غذایی درست کنید. دستورالعمل های مربوط به بسته بندی محصول را برای نام تجاری که استفاده می کنید، دنبال کنید.
 
این داروها را به طور منظم برای به دست آوردن بیشترین سود از آن استفاده کنید. برای کمک به شما به یاد داشته باشید، هر روز آن را در یک زمان (ها) بخورید.

 

عوارض جانبی قرص هماتینیک

یبوست ، اسهال ، گرفتگی معده یا ناراحتی معده ممکن است رخ دهد. این اثرات معمولا موقت هستند و ممکن است از بین بروند چون بدن شما با این دارو تنظیم می شود . اگر هر کدام از این اثرات همچنان ادامه داشته باشد یا بدتر شود، به سرعت با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.
 
آهن موجود در قرص هماتینیک ممکن است مدفوع شما را به رنگ سیاه تبدیل کند، اثری که مضر نیست.
 
اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است، به یاد داشته باشید که او تشخیص داده است که منافع این دارو برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی نداشته اند.
 
واکنش بسیار حساس و آلرژیک  به این دارو نادر است. با این حال، اگر شما متوجه هر یک از علائم زیر و واکنش آلرژیک جدی شده اید با پزشک تماس بکیرید  : راش ، خارش / تورم (به خصوص در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل در تنفس .
 
این یک لیست کامل از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر اثرات دیگری را که در بالا ذکر نشده است متوجه شوید، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.
احتیاط
قبل از مصرف این دارو ، اگر به آن حساسیت دارید ، به پزشک یا داروساز خود بگویید ؛ یا اگر آلرژی ندارید . این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعال باشد که باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و یا مشکلات دیگر می شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.
 
قبل از مصرف این دارو، اگر دچار اختلال بیش از حد آهن (مانند romatosis ، hemosiderosis) باشید ، با پزشک یا داروساز مشورت کنید .
 
قبل از مصرف این دارو، سابقه پزشکی شما را با پزشک یا داروساز بخصوص از موارد مصرف / سوء مصرف الکل، مشکلات کبدی ، مشکلات معده و روده (به عنوان مثال زخم، کولیت ) بگویید .
 
اگر نام تجاری مکمل آهن حاوی اسید فولیک باشد، قبل از مصرف آن ، باید با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید اگر کمبود ویتامین B12 دارید . اسید فولیک ممکن است به طور غلط برخی از آزمایشات آزمایشگاهی برای کمبود ویتامین B12 را بدون در نظر گرفتن این کم خونی بهبود بخشد . کمبود ویتامین B12 درمان نشده ممکن است منجر به مشکلات جدی عصبی (مثلا علائم نوروپاتی محیطی مانند احساس خستگی / درد / سوزن سوزن شدن) شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
 
قرص های جویدنی این دارو ممکن است حاوی آسپارتام باشد. اگر شما فنیل کتونوری (PKU) یا هر شرایط دیگر که نیاز به محدود کردن مصرف آسپارتام (یا فنیل آلانین ) دارید، با پزشک خود و یا داروساز در مورد استفاده از این دارو با خیال راحت مشورت کنید.

 

کپسول هماتینیک و چاقی

 

کپسول هماتینیک چاق کننده است

قرص هماتینیک چاق کننده است

آیا قرص هماتینیک چاق میکند؟ خیر قرص هماتینیک چاق کننده نیست.

آماده سازی مایع از این محصول ممکن است حاوی قند و / یا الکل باشد. در صورت داشتن دیابت ، وابستگی به الکل یا بیماری کبد ، توصیه های احتمالی توصیه می شود . در مورد استفاده از این محصول با خیال راحت از دکتر یا داروساز خود بپرسید.

 

کپسول هماتینیک در بدن سازی

قرص هماتنیک برای جلوگیری از کمبود آهن برای مردان و زنان مکمل مناسبی است.کپسول هماتینیک در بدنسازی بخاطر فعالیت شدید بدنی و وجود آهن مفید است.

 

قرص هماتینیک در دوران بارداری

در دوران بارداری ، کپسول هماتینیک باید تنها زمانی که مورد نیاز است با تجویز پزشک معالج مصرف شود

 

قرص هماتینیک در شیردهی

 دارو  قرص هماتنیک به شیر مادر منتقل می شود. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.مصرف قرص هماتنیک  ، کپسول هماتینیک در دوران شیردهی باید تنها زمانی که مورد نیاز است با تجویز پزشک معالج مصرف شود.

 

مصرف بیش از حد قرص هماتینیک

اگر کسی بیش از حد قرص هماتینیک مصرف کرده باشد(اوردوز با قرص هماتینیک)  دارای علائم جدی نظیر مشکل تنفس باشد ، با شماره اورژانس تماس بگیرید.علائم اوردوز با قرص هماتینیک عبارتند از: درد معده ، حالت تهوع ، استفراغ ، اسهال.

 

 

نکات مهم در مصرف قرص هماتینیک

اگر پزشک شما این دارو را تجویز کرده است ، آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.
آزمایشات آزمایشگاهی و / یا آزمایشات پزشکی (به عنوان مثال، شمارش کامل خون ) ممکن است به صورت دوره ای انجام شود تا پزشک پیشرفت یا عوارض جانبی را بررسی کند.
 
این دارو جایگزین رژیم غذایی مناسب نیست. مهم است که رژیم متعادل را حفظ کنید . غذاهای غنی از آهن عبارتند از گوشت قرمز (به ویژه جگر )، ماهی، لوبیا، میوه خشک شده و غلات غنی شده / غنی شده با آهن و نان.

 

در صورت فراموش کردن یک نوبت از دارو

اگر مصرف این محصول را در یک برنامه زمانی و دوز مشخص مصرف می کنید،در صورت فراموش کردن یک نوبت از مصرف دارو، اگر نزدیک زمان برای دوز بعدی باشد، دوز از دست رفته را از دست ندهید و دوز بعدی خود را هم در زمان تنظیم شده مصرف کنید.

قیمت کپسول هماتینیک: به علت نبودن تعادل در بازار نامشخص است اما قیمت 100 عددی قیمت کپسول هماتینیک ایرانی از 16000 تا 18000 تومان است.

 

نگهداری قرص هماتینیک

در دمای اتاق بین 59 تا 86 درجه فارنهایت (15 تا 30 درجه سانتیگراد)، دور از نور و رطوبت نگهداری شود. فرم های مایع این دارو را فراموش نکنید . در حمام ذخیره نکنید.(منظور داخل جعبه کمک های اولیه ) تمام داروها را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

نظرات

۱۳۹۹/۴/۶قرص هماتینیک تأثیر کلی بر بدن زن دارد ، علائم یائسگی را از بین می برد و بهزیستی را بهبود می بخشد. کپسول ها حاوی فیتواستروژن هستند که به از بین بردن علائم منفی ناشی از یائسگی کمک می کند.

۱۴۰۰/۳/۱۶اگر مارک مولتی ویتامین شما حاوی آهن است ، مهم است که این محصول را از دسترس کودکان دور نگه دارید. مصرف بیش از حد تصادفی محصولات حاوی آهن دلیل اصلی مسمومیت مهلک در کودکان زیر 6 سال است. در صورت بروز بیش از حد ، فوراً به پزشک مراجعه کنید یا با یک مرکز اورژانس تماس بگیرید.

۱۴۰۰/۳/۱۶ دارو قرص هماتینیک یک محصول مولتی ویتامین است که برای درمان یا جلوگیری از کمبود ویتامین به دلیل رژیم غذایی نامناسب ، برخی بیماری ها یا در دوران بارداری استفاده می شود. ویتامین ها عناصر مهم سازنده بدن هستند و به شما در حفظ سلامتی کمک می کنند.

۱۴۰۰/۳/۱۶قبل از مصرف دارو هماتینیک اگر به فلورماته یا اسید فولیک حساسیت دارید یا اگر دارای موارد زیر هستید ، نباید از هماتینیک با اسید فولیک استفاده کنید. سندرم اضافه آهن؛ کم خونی مخرب (ناشی از کمبود ویتامین B12 ) ؛ یا کم خونی همولیتیک (اختلالی که در آن سلول های قرمز خون سریعتر از تولید سلول های جدید در بدن تخریب می شوند). اگر تا به حال داشته اید به پزشک خود بگویید: کمبود ویتامین B12 ؛ تالاسمی (یک اختلال ژنتیکی در سلولهای قرمز خون) ؛ یا شرایطی که به طور منظم به آن خون تزریق می کنید. در صورت بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است قبل از استفاده از این دارو در دوران بارداری به آزمایشات خاصی نیاز داشته باشید. این دارو را بدون توصیه پزشکی به کودک ندهید.

۱۴۰۰/۳/۱۶بهترین زمان برای خوردن کپسول هماتینیک ................ هنگام مصرف هماتینیک همراه با اسید فولیک از خوردن چه چیزهایی باید خودداری کنیم؟ برخی از غذاها می توانند جذب هماتینیک با اسید فولیک را برای بدن دشوار کنند. حداقل 2 ساعت قبل یا 2 ساعت پس از مصرف این دارو: از نوشیدن قهوه یا چای خودداری کنید. از مصرف لبنیات (مانند شیر ، پنیر یا ماست) خودداری کنید. از خوردن ماهی ، گوشت ، جگر و غلات کامل یا نان یا غلات "غنی شده" خودداری کنید. از مکمل های ویتامین یا مواد معدنی که پزشک برای شما تجویز نکرده است ، خودداری کنید.

۱۴۰۱/۲/۸قرص هماتینیک برای چیست ............ این دارو یک مکمل آهن است که برای درمان یا پیشگیری از سطوح پایین آهن خون (مانند موارد ناشی از کم خونی یا بارداری) استفاده می شود. آهن یک ماده معدنی مهم است که بدن برای تولید گلبول های قرمز خون و حفظ سلامت شما به آن نیاز دارد

۱۴۰۱/۲/۸آیا اسید فولیک هماتینیک است؟ اسید فولیک (فولات) یک نوع ویتامین B است. آهن و ویتامین B به بدن شما کمک می کند تا گلبول های قرمز خون سالم را تولید و حفظ کند. هماتینیک با اسید فولیک یک داروی ترکیبی است که برای درمان یا پیشگیری از انواع خاصی از کم خونی (گلبول های قرمز پایین) ناشی از کمبود آهن یا فولات استفاده می شود.

۱۴۰۱/۲/۸چه ویتامینی برای خواب مفید است؟ تحقیقات نشان داده است که حفظ سطوح کافی ویتامین B3، B5، B6، B9 و B12 ممکن است به خواب خوب کمک کند. بهترین منابع غذایی ویتامین B شامل غلات کامل، گوشت، تخم مرغ، دانه ها و مغزها و همچنین سبزیجات با برگ تیره است.

۱۴۰۱/۲/۸قرص هماتینیک برای ریزش مو .....آیا آهن کم روی رشد مو تاثیر می گذارد؟ وقتی آهن کافی ندارید، بدن شما نمی تواند هموگلوبین خون شما را تولید کند. هموگلوبین حامل اکسیژن برای رشد و ترمیم سلول های بدن شماست، از جمله سلول هایی که رشد مو را تحریک می کنند. با درمان، می توانید هم کمبود آهن و هم ریزش مو را برطرف کنید

۱۴۰۱/۲/۸اگر به سویا حساسیت دارید به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از مارک های هماتینیک / اسید فولیک ممکن است حاوی سویا باشد.

۱۴۰۱/۲/۸هماتینیک / اسید فولیک ممکن است آهن کافی برای مسموم کردن یک کودک کوچک داشته باشد. بسیار مراقب باشید که این دارو را دور از دسترس کودکان قرار دهید. اگر کودک مقداری از این دارو را قورت داد، فوراً با پزشک یا مرکز کنترل مسمومیت تماس بگیرید.

۱۴۰۱/۲/۸ مطمئن شوید که پزشک شما می داند که از داروهای آنتی بیوتیک مانند تتراسایکلین، داکسی سایکلین، آکرومایسین، مینوسین، ویبرامایسین نیز استفاده می کنید.

۱۴۰۱/۲/۸ طریقه مصرف قرص هماتینیک ........ زمان مصرف قرص هماتینیک ........این دارو را معمولاً یک بار در روز یا طبق دستور مصرف کنید. تمام دستورالعمل های روی بسته بندی محصول را دنبال کنید یا طبق دستور پزشک مصرف کنید. بیش از دوز توصیه شده مصرف نکنید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید. این دارو را به طور منظم مصرف کنید تا بیشترین سود را از آن ببرید. برای کمک به یادآوری، آن را هر روز در ساعت معینی مصرف کنید.

۱۴۰۱/۲/۸کپسول هماتینیک در بدنسازی بخاطر آهن استفاده می شود . قرص هماتینیک برای مردان و زنان است

۱۴۰۱/۲/۸عوارض قرص هماتینیک در شیردهی فقط با تجویز پزشک معالج مصرف شود

در ادامه بخوانید...

منولیستیکا

در


مکمل غذایی طبیعی با عصاره طبیعی سیب زمینی هندی، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی دریایی.

جزئیات محصول

منولیستیکا کمک ضروری و خاصی را ارائه می‌دهد؛ به گونه‌ای که زنان چهل ساله و بالاتر می‌توانند شکل بدنی بهینه و انرژی خود را حفظ کنند که این متقابلاً منبع خوشحالی و حالت روانی مساعد است. بنابراین، ادامه زندگی با زیبایی و ظرافت کامل زنانه امکان پذیر است.

ترکیبات

هر کپسول نرم ژلاتینی منولیستیکا حاوی مواد زیر است:
عناصر دارویی: روغن دانه گل گاو زبان (22% GLA) – 160 میلی‌گرم؛ عصاره ساقه سیب زمینی شیرین (20:1، QCE 2500 میلی‌گرم) – 125 میلی‌گرم؛ روغن ماهی (18% EPA، 12% DHA) (موتوماهی کامل، گیش ماهی کامل، شگ ماهی کامل) – 70 میلی‌گرم؛ روغن زیتون تازه - 40 میلی‌گرم؛ ویتامین E (دی-آلفا توکوفرول) – 3.3 میلی‌گرم AT؛ ساقه جلبک دریایی – 52 میلی‌گرم؛ تخمه آفتابگردان – 70 میلی‌گرم
عناصر غیر دارویی: ژلاتین، گلیسیرین، پودر کاهوی دریایی، موم.

مقدار مصرف

1 تا 3 کپسول ژلاتینی در هر روز طبق سن؛ همراه با غذا (1 تا 2 کپسول برای حدود 40 سال، 2 تا 3 کپسول برای حدود 50 سال و 3 کپسول برای سنین بیشتر از آن). گاهی اوقات توصیه می‌شود پس از 3 هفته مصرف دارو، یک هفته توقف ایجاد شود.

احتیاط

قبل از استفاده از آن در صورتی که عوامل خطر بیماری قلبی عروقی (CVD) (از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا و/یا تری گلیسیرید) دارید با کارورز مراقب بهداشت مشورت کنید. در دوران بارداری یا شیردهی از آن استفاده نکنید. در صورتی که جوش قرمز صاف تا کمی برآمده، خارش پوست، سوزش در گلو و/یا احساس تنگی در گلو ادامه داشته باشد، مصرف آن را متوقف ساخته و با مراقب بهداشت خود مشورت کنید. در صورتی که روکش ایمنی پاره شده باشد، آن را مصرف نکنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه تفاوتی بین گلوکوزامین با کندرویتین و گلوکوزامین با MSM وجود دارد

در

موارد مصرف گلوکوزامین‌

گلوکوزامین، کندرویتین و متیل‌سولفونیل‌متان یا MSM، مکمل‌هایی هستند که بصورت جداگانه یا با هم برای درمان استئوآرتریت در دسترس هستند. استئوآرتریت شایع‌ترین نوع آرتریت است و زمانی رخ می‌دهد که غضروفی که مفاصل را در برمی‌گیرد تخریب می‌شود.

گلوکوزامین و کندرویتین موادی هستند که نقش مهمی در سلامت مفاصل بازی می‌کنند، در حالی که MSM مزایای ضد التهاب ارائه می‌کند. ثابت شده است که درمان ترکیبی می‌تواند مفیدتر از درمان تکی با این مواد باشد، اما نتایج تحقیقات مختلط هستند. قبل از مصرف هر یک از این مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید.

این مواد در واقع چه هستند؟

گلوکوزامین ماده‌ای است که به طور طبیعی در مایعی که مفاصل را احاطه کرده است یافت می‌شود و کندرویتین در غضروف اطراف مفاصل وجود دارد. هر دو ماده نقش مهمی در محافظت از مفاصل و حفظ روانی آنها بازی می‌کنند. معمولا مکمل گلوکوزامین به همراه کندرویتین برای درمان بیماری‌های مفاصل مانند استئوآرتریت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

MSM یک ترکیبی گوگردی است که در طیف گسترده‌ای از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی یافت می‌شود مانند میوه، سبزیجات، شکلات، چای، گوشت و غذاهای دریایی. از آنجا که MSM می‌تواند مزایای ضدالتهاب ارائه کند، اغلب در مکمل‌های مفاصل به همراه گلوکوزامین استفاده می‌شود.

گلوکوزامین با کندرویتین

محققان مزایای بالقوه گلوکوزامین به تنهایی و در ترکیب با کندرویتین در درد آرتروز زانو را مورد بررسی قرار داده‌اند. به بیماران روزانه 1500 میلی‌گرم گلوکوزامین، 1200 گرم کندرویتین یا هر دو به مدت 24 هفته داده شده است. نتیجه تحقیق چنین بوده است که ترکیب گلوکوزامین با کندرویتین به درد زانوی متوسط تا شدید کمک می‌کند اما برای درد خفیف موثر نیست. این تحقیق در فوریه سال 2006 در یکی از شماره‌های "مجله جدید پزشکی انگلستان" منتشر شده است.

گلوکوزامین با MSM

در یک تحقیقی که در ماه ژوئن سال 2004 منتشر شد اثربخشی گلوکوزامین به تنهایی و در ترکیب با MSM بر روی استئوآرتریت خفیف تا متوسط مورد بررسی قرار گرفت. به مدت 12 هفته و سه بار در روز به بیماران 500 میلی‌گرم گلوکوزامین، 500 MSM یا هر دو داده شد. در این تحقیق مشخص شد که گلوکوزامین و MSM به تنهایی و به صورت ترکیبی باعث بهبود استئوآرتریت خفیف تا متوسط می‌شوند. همچنین در این تحقیق چنین نتیجه‌گیری شد که درمان ترکیبی در کاهش درد و تورم موثرتر بوده است و بهبود تحرک مفاصل نیز بهتر از استفاده از هر دو ماده به صورت منفرد بوده است. این تحقیق در مجله "بررسی دارو های بالینی" منتشر شده است.

ایمنی مکمل‌ها

تحقیقات بیشتری نیاز است تا بتوانیم بگوییم که یک ترکیب در درمان استئوآرتریت موثرتر از بقیه است. علاوه بر این، مصرف گلوکوزامین، کندرویتین و MSM به تنهایی یا به شکل ترکیبی می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد، مانند تهوع خفیف، سوزش معده، اسهال، یبوست و درد معده. این عوارض معمولا خفیف هستند و ممکن است خود به خود توسط بدن از بین بروند. اگر عوارض جانبی بیش از حد آزار دهنده را تجربه کردید حتما مصرف را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکمل یوهمبه چیست؟ خواص و عوارض

در

مکمل یوهمبه اختلال نعوظ

نام عمومی: یوهمبین (یوه-هیم-بین)
نام تجاری: آفرودین و یوکن

یوهمبه نام یک درخت همیشه سبز است که در قسمت‌های مرکزی و غربی آفریقا رشد می‌کند. پوست درخت یوهمبه حاوی یک ماده شیمیایی به نام یوهمبین است که برای ساخت دارو استفاده می‌شود. هیدروکلرید یوهمبین (نام تجاری آفرودین و یوکن ) یک شکل از یوهمبین است که یک داروی تجویزی در ایالات متحده است.
در مکمل‌ یوهمبه اغلب عصاره پوست یوهمبه یا یوهمبین به عنوان یک عنصر فعال ذکر شده است. با این حال در برخی از این محصولات اطلاعات دقیقی در مورد میزان یوهمبین موجود در مکمل ارائه نشده است. همچنین در برخی از مکمل‌های یوهیمبه نیز هیدروکلرید یوهمبین به عنوان یک عنصر فعال ذکر شده است. محصولات یوهمبه که حاوی هیدروکلرید یوهمبین ساخت انسان به عنوان یک عنصر فعال هستند مجوز فروش به عنوان یک مکمل غذایی در ایالات متحده را ندارند.

در سیارک بخوانیم : ارتباط افسردگی و مصرف دارو در عملکرد جنسی زنان 

یوهمبه از طریق خوردن جهت تحریک هیجان جنسی، اختلال نعوظ (ED)، مشکلات جنسی ناشی از داروهای افسردگی به نام مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIها) و مشکلات عمومی جنسی هم در زنان و هم در مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از آن برای بهبود عملکرد ورزشی، کاهش وزن، خستگی مفرط، درد قفسه سینه، فشار خون بالا، افت فشار خون در زمان ایستادن، درد عصبی دیابتی، و افسردگی به همراه برخی داروهای دیگر استفاده می‌شود.

نحوه عملکرد مکمل یوهمبه

یوهمبه حاوی یک ماده شیمیایی به نام یوهمبین است که می‌تواند جریان خون و عصب‌های انگیزشی در آلت تناسلی مرد یا زن را افزایش دهد. همچنین به مقابله با عوارض جانبی جنسی ناشی از برخی داروهای مورد استفاده برای درمان افسردگی کمک می‌کند

موارد استفاده یوهمبین

گشاد کردن مردمک چشم و یا درمان اختلال نعوض به علت دیابت، مشکلات عروق خونی یا عوامل روانی. همچنین ممکن است بنا بر تشخیص پزشک برای بیماری‌ها و مشکلات دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد.
این دارو مکمل، یک آلفابلاکر (مسدود کننده آلفا) است. باعث افزایش مواد شیمایی معینی در بدن می‌شود که باعث گشاد شدن مردمک چشم می‌شوند. همچنین باعث اتساع رگ‌های خونی و افزایش جریان خون در آلت تناسلی مرد می‌شود که این خودش به بهبود عملکرد نعوظ کمک می‌کند.
در شرایط زیر از یوهمبین استفاده نکنید:
• اگر به یکی از عناصر تشکیل‌دهنده یوهمبین حساسیت دارید
• اگر باردار هستید، یا قصد بارداری دارید یا در حال شیردهی هستید
• اگر مشکلات قلبی، کلیوی، زخم معدده یا روده یا سابقه اختلالات روحی و روانی دارید
• اگر در حال مصرف داروه برای مشکلات روحی و روانی خود هستید (مانند داروهای ضدافسردگی، آرام‌بخش)
اگر یکی از شرایط بالا در مورد شما صدق می‌کند باید حتما در مورد مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

نکاتی قبل از استفاده از یوهمبین

ممکن است برخی از داروها با یوهمبین تداخل داشته باشند. اگر مشکلات پزشکی دارید حتما به پزشک یا داروساز مراجعه کنید بخصوص اگر یکی از موارد زیر در مورد شما مصداق دارد:
• اگر در حال مصرف داروهای تجویزی یا بدون نسخه، محصولات گیاهی یا مکمل‌های غذایی هستید.
• اگر نسبت به داروها، غذاها یا سایر مواد حساسیت دارید.
• اگر سابقه مشکلات قلبی، کلیوی، فشار خون بالا، آنژین صدری (درد قفسه سینه)، زخم معده یا روده، یا بیماری کبدی دارید.
برخی از داروها ممکن است با یوهمبین تداخل پیدا کنند. اگر در حال مصرف دارو هستید حتما با پزشک صحبت کنید بخصوص اگر داروهای زیر را مصرف می‌کنید:
• داروهای مشکلات روحی و روانی (مانند داروهای ضدافسردگی و آرام‌بخش‌ها)، زیرا ممکن است عوارض جانبی توسط یوهمبین افزایش یابد.
البته موارد ذکر شده در بالا نمی‌تواند لیست کامل تمامی تداخلات احتمالی باشد. در مورد احتمال تداخل یوهمبین با داروهایی که مصرف می‌کنید حتمال از پزشک یا داروساز سوال کنید. قبل از شروع، توقف یا تغییر دوز هر دارویی نیز حتما با متخصص مشورت کنید.
نحوه استفاده از یوهمبین:
یوهمبین را طبق دستور پزشک مصرف کنید. به منظور آگاهی از دستورالعمل مربوط به دوز دارو حتما برچسب روی داروها را مشاهده کنید.
• یوهمبین را می‌توان به همراه غذا یا بدون غذا مصرف کرد.
• چند هفته زمان لازم است تا اثرات یوهمبین مشخص شود.
• هرگز بدون مشورت با پزشک از میزان دوز توصیه شده تجاوز نکنید و یوهمبین را بیشتر از 10 هفته مصرف نکنید.
• اگر نتوانستید یک وعده از یوهمبین را مصرف کنید در اسرع وقت آن را جبران کنید. اگر تقریبا به نوبت بعدی مصرف رسیده‌اید دوز قبلی را رها کرده و طبق برنامه پیشین خود عمل کنید. همزمان دوز مربوط به دو وعده را با هم مصرف نکنید.
اگر سوالی در مورد چگونگی مصرف این مکمل برایتان پیش آمد حتما با پزشک یا متخصص صحبت کنید.

اطلاعات ایمنی مهم

• یوهمبین می‌تواند منجر به ایجاد سرگیجه شود. از رانندگی، راه‌اندازی ماشین‌آلات یا هر فعالیت دیگری که می‌تواند خطرناک باشد اجتناب کنید. یوهمبین را به تنهایی استفاده کنید، استفاده از آن به همراه برخی داروهای خاص یا الکل می‌تواند توانایی شما در رانندگی یا سایر فعالیت‌های بالقوه خطرناک را کاهش دهد.
• افراد مسن باید در مصرف یوهمبین احتیاط بسیار زیادی داشته باشند چرا که آنها نسبت به تاثیرات آن حساس‌تر هستند.
• استفاده از یوهمبین در کودکان توصیه نشده است. ایمنی و اثربخشی آن تایید نشده است.
• بارداری و شیردهی: به طور کلی استفاده از یوهمبین در زنان توصیه نشده است. اگر باردار هستید از یوهمبین استفاده نکنید. اگر مشکوک به بارداری هستید سریعا به پزشک مراجعه کنید. معلوم نیست که آیا یوهمبین در شیر ترشح می‌شود یا خیر. زمانی که در حال مصرف یوهمبین هستید از شیر دادن خودداری کنید.

عوارض جانبی احتمالی یوهمبین

تمامی داروها می‌توانند عوارض جانبی ایجاد کنند اما ممکن است افراد عوارض جزئی را تجربه کنند یا برخی هیچ عوارضی را مشاهده نکنند. اگر عوارض جانبی شایع زیر را مشاهده کردید یا دچار مشکل شدید با پزشک مشورت کنید:
سرگیجه؛ سرخ‌شدگی؛ سردرد؛ تهوع؛ عصبانیت
اگر عوارض جانبی شدید زیر را مشاهده کردید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:
واکنش‌های آلرژیک شدید (بثورات،کهیر، خارش، مشکلات تنفسی، تنگی قفسه سینه، ورم دهان، لبها، صورت یا زبان)؛ اضطراب؛ کاهش ادرار یا دفع ادرار دردناک؛ ضربان قلب سریع؛ توهم؛ بی‌حوصلگی؛ حملات هراسی؛ بی‌قراری، سردرد شدید؛ عرق کردن؛ لرز؛ استفراغ.
موارد بالا تمامی عوارض جانبی که می‌توانند رخ دهند نیستند. اگر سوالی در مورد عوارض جانبی دارید با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین از پزشک خود در مورد توصیه‌های بهداشتی در مورد این عوارض سوال کنید. به منظور گزارش عوارض جانبی به مقامات مناسب لطفا راهنمای گزارش مشکلات به FDA را مطالعه کنید.
اگر مشکوک به اُوردوز هستید:

بلافاصله با اورژانس  115، مرکز کنترل مسمومیت محلی یا اورژانس تماس بگیرید. علائم احتمالی عبارتند از سرگیجه؛ اضطراب؛ خستگی؛ بی‌حوصلگی، عصبانیت؛ خواب‌رفتگی؛ تشنج؛ ناراحتی شدید معده و ضعف.
شرایط مناسب نگهداری:
یوهمبین را در دمای اتاق بین 59 تا 86 درجه فارنهایت (حدود 15 تا 30 درجه سانتی‌گراد) نگهداری کنید. یوهمبین را دور از حرارت، رطوبت و نور نگهدارید. یوهمبین را در حمام قرار ندهید. یوهمبین را دور از دسترس اطفال و حیوانات خانگی نگه دارید.

 آیا این مقاله برای شما مفید بود؟لطفا تجربیات خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص درمانی کوئرستین شش مورد

در
  • 
خواص درمانی مکمل کوئرستین شش مورد

کوئرستین

 

کوئرستین چیست

کوئرستین (Quercetin)، یک فلاونوئید (رنگدانه گیاهی) است که معمولا در میوه ها و سبزیجات، به ویژه پیاز، مرکبات و سیب یافت می شود. منابع دیگر عبارتند از توت سیاه، انگور و روغن زیتون. چای سبز و شراب قرمز نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از کوئرستین هستند.
این عالی است. اما فایده آن برای ما چیست؟ خب، شاید فایده اولیه کوئرستین این باشد که دارای آنتی اکسیدان های قوی است. آنتی اکسیدان ها درمقابل رادیکال های آزاد مبارزه می کنند؛ ترکیبات واکنش پذیر شیمیایی که به غشای سلولی و DNA آسیب زده و همچنین منجر به مرگ سلول می شوند. در واقع، بسیاری از فوایدی که اغلب می شنوید که به آنتی اکسیدان ها نسبت می دهند، به اثرات مرتبط با کوئرستین مربوط است. اجازه دهید به برخی از آنها نگاهی بیاندازیم.

پشتیبانی از سلامت تنفسی عادی

هنگامی که سیستم تنفسی شما تحریک می شود، قرمزی و تورم می تواند از انتشار هیستامین به وجود بیاید، و گزارش شده است کوئرستین اثر آنتی هیستامینی دارد. تست های آزمایشگاهی نشان داده اند که کوئرستین بر آنزیم های درون سلولی تاثیر داشته و ممکن است مانع از آزاد شدن هیستامین شود . این مورد اغلب می تواند موجب تسکین آبریزش چشم، آبریزش بینی و تورم در صورت شود.
مطالعه دیگری، اثربخشی کوئرستین را در برابر درماتیت تماسی و حساسیت به نور مقایسه کرده اند، دو حالتی که به خوبی به روش مرسوم پاسخ نمی دهند. محققان دریافتند که کوئرستین در مهار قرمزی موثر است و مصرف آن آسان است. کوئرستین باعث بهبود قابل توجهی در هر دو شرایط می شود.

پشتیبانی از سلامت قلب و عروق

مطالعات نشان داده اند که مصرف فلاونوئیدها، به طور خاص کوئرستین، فایده دو برابری (حداقل) در ارتقاء سلامت کلی قلبی عروقی دارد. اول، جریان خون را تحریک می کند . دوم، محققان مشاهده کرده اند که فعالیت آنتی اکسیدانی کوئرستین در برابر اکسیداسیون کلسترول LDL محافظت می کند. این امر ممکن است مفید باشد، زیرا اکسیداسیون سبب می شود کلسترول LDL به دیواره شریان ها بچسبد.

ترویج فشار خون متعادل

کوئرستین علاوه بر پشتیبانی از سلامت قلب و عروق، این دارو مکمل به طور طبیعی فشار خون متعادل را ترویج می کند. یک مطالعه متقابل تصادفی دوسوکور کنترل شده با پلاسبو، اثر مکمل کوئرستین را ارزیابی و گزارش کرد که شرکت کنندگان در فشار شریانی متوسط، سیستولیک و دیاستولیک، پایداری را تجربه کرده اند.

محافظت در برابر استرس

هنگامی که بدن شما دستخوش استرس می شود، کورتیزول را تولید می کند. کورتیزول هورمونی است که آن پاسخ "ستیز و گریز" را تولید می کند. اگرچه طبیعی است، اما زمانی که سطح استرس شما بالا و جاری است، کورتیزول می تواند به بافت ماهیچه آسیب بزند، که به تجزیه پروتئین در بدن منجر می شود. کوئرستین می تواند در زمان های استرس طولانی، با این اثرات مبارزه کند، زیرا آنزیم لازم برای افزایش کورتیزول را سرکوب می کند. 

پتانسیلی برای بیماری های تنفسی

اگرچه هنوز نمیتوان قضاوت کرد، اما مطالعات حیوانی و مدل های آزمایشگاهی متعددی نشان داده اند که  مکمل کوئرستین  ممکن است اثر گشاد کنندگی برونش داشته باشد. مطالعه ای در سال 2013 مشخص کرد که آنزیمی را مهار می کند که موجب تجزیه پروتئین های علامت دهی می شود که تولید کننده تورم و تنگی راه هوایی هستند. کوئرستین سبب آرام سازی عضله صاف راه تنفسی شده و لذا محققان پیشنهاد می کنند که ممکن است راه حل های درمانی برای افراد مبتلا به شرایط تنفسی فوقانی را فراهم کند.  خوش بختانه تحقیقات بیشتری برای کشف این احتمال ادامه خواهد داشت.

پشتیبانی تغذیه ای برای سلامت کلی

گوش کنید، تغذیه خوب یکی از بهترین اقدامات برای ترویج سلامتی خوب است. این یک تضمین نیست و برخی از مردم هنوز هم مریض می شوند، اما یک پایه و اساس خوب و روش اساسی است. چرا کوئرستین باید بخشی از رویکرد شما باشد؟ زیرا تحقیقات نشان داده اند که افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری ها را دارند و مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که کوئرستین اثرات مثبتی در برابر برخی سرطان ها دارد. آیا این یک درمان است؟ خیر. آیا چیزی است که شما باید بررسی کنید؟ بله، من اینطور فکر می کنم.

مکمل کوئرستین

اگر چه قرص کوئرستین ، فواید بسیاری دارد و تماما طبیعی است، اما چند ملاحظه بهداشتی وجود دارد. مقادیر زیاد می تواند بر کلیه ها تنش وارد کند، ممکن است هم چنین با رقیق کننده خون، کورتیکواستروئیدها و آسپرین تداخل داشته باشد. اگر شما در حال مصرف هر یک از این مواد هستید، احتمالا بهتر است ابتدا با پزشک خود قبل از اضافه کردن  داروی کوئرستین  مشورت کنید؛ به خصوص اگر در حال مصرف آنها به شکل کوئرستین مکمل  هستید. با این حال، اکثر مردم باید بتوانند از کوئرستین رژیم غذایی (میوه ها و سبزیجات) بدون مشکل بهره مند شوند.

قیمت قرص کوئرستین 

خرید داروی کوئرستین

با توجه به تغییر قیمت ها به صورت ساعتی (دقیقه ای)عدد مشخصی را نمی توان برای  کوئرستین خرید ، قیمت مکمل کوئرستین ، شربت کوئرستین  عنوان کرد درتاریخ 1400/5/23   قیمت مکمل کوئرستین Quercetin-60 kap  (60 عدد   کپسول کوئرستین  )  ۱,۲۲۴,۷۵۰ تومان بود!

 

مکمل

استفاده از کوئرستین ، مزایا و افرادی که باید مصرف شوند

کوئرستین شناخته شده ترین بیوفلاونوئید است. کوئرستین یک آنتی اکسیدان است که متعلق به گروهی از مواد گیاهی محلول در آب به نام فلاونوئیدها است که در برخی میوه ها و سبزیجات یافت می شود. درباره آنتی اکسیدان کوئرستین بیشتر بدانید: منابع ، مصارف ، مزایا و عوارض احتمالی هنگام مصرف.

quercetin چیست

قرص کوئرستین برای چیست

کوئرستین یک ماده متعلق به گروه رنگدانه های گیاهی است که به بسیاری از سبزیجات و میوه ها رنگ می دهد. از بین همه فلاونوئیدهای موجود در رژیم غذایی انسان ، بیشترین آن کوئرستین است. مانند دیگر فلاونوئیدها ، دارای اثر آنتی اکسیدانی است ، زیرا می تواند رادیکال های آزاد را حذف کرده و اکسیداسیون مولکول های مختلف را سرکوب کند.

از این رو نتیجه می گیرد که کوئرستین بدن را از تأثیرات منفی رادیکال های آزاد ، به عنوان مثال ، آسیب به غشای سلولی ، تغییرات DNA و مرگ سلولی محافظت می کند. با محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ، یک فلاونوئید همچنین می تواند از بروز بسیاری از مشکلات سلامتی که ما در یک لحظه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد جلوگیری کند.

 

کوئرستین در بدن چگونه عمل می کند

نحوه عملکرد کوئرستین این است که غذاهای اشباع شده با آنتی اکسیدان ها می توانند اثر رادیکال های آزاد را بر بدن پاک کنند. به عنوان بیوفلاونوئید گروه اصلی رژیم غذایی ما ، این ماده به متوقف کردن فعالیت فرایند پیری کمک می کند ، زیرا اثر استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. استرس اکسیداتیو در بدن همه وجود دارد ، اما عواملی مانند رژیم غذایی نامناسب ، استرس شدید ، کمبود خواب و قرار گرفتن در معرض سموم ، اثرات آن را تشدید می کند.

 

فواید کوئرستین

درمان با استفاده از فلاونوئید در نظر گرفته شده به شما امکان می دهد با فرآیندهای التهابی ، واکنش های آلرژیک ، بیماری های قلبی ، سندرم های درد و غیره مبارزه کنید.

کوئرستین به از بین بردن التهاب کمک می کند

فلاونوئیدها ، به ویژه کوئرستین ، مواد ضدالتهابی مهمی هستند زیرا دارای اثرات آنتی اکسیدانی هستند. در نتیجه ، فلاونوئیدها در واقع با فرایند اکسیداسیون طبیعی که با افزایش سن در بدن اتفاق می افتد ، مبارزه می کنند. فلاونوئید قادر است عملکرد ذرات مضر در بدن را که به عنوان رادیکال های آزاد شناخته می شوند ، متوقف کند ، که بر عملکرد سلول ها تأثیر منفی می گذارد ، یعنی آنها به غشای سلولی آسیب می رسانند ، DNA را تغییر می دهند ، جهش سلولی را تسریع می کنند و منجر به مرگ سلول های سالم می شوند.

 

آلرژی

کوئرستین به مبارزه با آلرژی کمک می کند

کوئرستین یک فلاونوئید طبیعی است که دارای اثرات آنتی هیستامین و ضد التهابی است که می تواند به تسکین آلرژی ، حملات آسم و حساسیت های پوستی کمک کند. هیستامین یک ماده شیمیایی است که وقتی سیستم ایمنی حساسیت یا حساسیت بیش از حد را تشخیص می دهد آزاد می شود.

هیستامین علت همه علائم ناخوشایند است که در هنگام بروز علائم آلرژی در بدن رخ می دهد. تحقیقات نشان می دهد که کوئرستین می تواند مانند برخی داروها با آلرژی مبارزه کند ، اما با حداقل یا بدون عوارض جانبی.

 

کوئرستین از سلامت قلب پشتیبانی می کند

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات و انسانها نشان می دهد که انواع مختلف فلاونوئیدها می توانند به کاهش خطر تصلب شرایین (بیماری که هنگام تجمع پلاک در رگها ایجاد می شود) کمک کنند.

مطالعات اخیر نشان داده است که کورستین از تجزیه ذرات کلسترول LDL جلوگیری می کند ، به همین دلیل افرادی که غذاهای زیادی حاوی فلاونوئیدها مصرف می کنند ، سطوح کلسترول پایین تری دارند. علاوه بر این ، موارد کمتری از فشار خون بالا در بین آنها رخ می دهد.

 

کوئرستین به تسکین درد کمک می کند

مکمل های غذایی حاوی کوئرستین به تسکین درد ناشی از بیماری های خود ایمنی مانند ورم مفاصل و عفونت ها (مانند پروستات و دستگاه تنفسی) کمک می کند. این اثر کوئرستین به دلیل توانایی آن در مبارزه با درد ناشی از التهاب است.

برخی از مطالعات نشان داده اند که افرادی که از درد ناشی از عفونت مثانه (که باعث تکرر ادرار ، تورم و درد سوزش می شود) استفاده می کنند ، هنگام مصرف مکمل های غذایی با کوئرستین ، درد کمتری را تجربه می کنند.

 

کوئرستین به افزایش استقامت کمک می کند

کوئرستین به برخی مکمل های ورزشی ورزشی اضافه شده است زیرا دانشمندان معتقدند که می تواند به بهبود عملکرد و استقامت ورزشی کمک کند. این اثر با تأثیر مثبت فلاونوئید بر گردش خون توضیح داده می شود.

محققان موسسه فناوری PTC جورجیا تعیین کرده اند که "کوئرستین از نظر آماری دارای تأثیر مفید بر توانایی فرد در تحمل فعالیت بدنی و استقامت در حین ورزش است."

 

مهم! کوئرستین می تواند با تقویت رگ های خونی که اکسیژن و مواد مغذی را به مفاصل و ماهیچه ها منتقل می کنند ، عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد.

کوئرستین به مبارزه با سلولهای سرطانی کمک می کند.

مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون ، در مجله تنظیم کننده های بیولوژیکی و عوامل هموستاتیک منتشر شده است ، به ارتباط بین رژیم های غذایی غنی از مواد مغذی و کاهش خطر ابتلا به سرطان اشاره می کند. بنابراین ، دلایلی وجود دارد که معتقد باشیم کوئرستین می تواند از سرطان جلوگیری کند و توانایی منحصر به فردی در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی دارد ، بنابراین این ماده افزودنی موثری برای روش های مختلف درمان سرطان است.

 

کوئرستین و سرطان

دوز کوئرستین

تا کنون ، نه سازمان غذا و داروی ایالات متحده و نه هیچ سازمان بهداشتی دولتی دیگری دوز بهینه کوئرستین را مشخص نکرده اند ، بنابراین فقط پزشک می تواند تصمیم بگیرد که کدام دوز برای بیمار مناسب است. برای افرادی که مکمل های غذایی حاوی کوئرستین مصرف می کنند ، دوز معمول 500 میلی گرم 2 بار در روز است ، اما ممکن است از دوزهای کمتر استفاده شود.

مکمل های غذایی حاوی کوئرستین به شکل قرص (به عنوان مثال ، مولتی ویتامین ها ، قرص های دو روزه ، Life Extension ، 60 قرص) یا کپسول (به عنوان مثال ، Quercetin Phytosome ، Thorne Research ، 60 کپسول) در انواع مختلف موجود است. آنها معمولاً با بروملین (آنزیم ضدالتهابی که به مقدار زیاد در آناناس یافت می شود و به مبارزه موثر با آلرژی کمک می کند) مصرف می شوند.

آیا مکمل های غذایی Quercetin عوارض جانبی دارند

از آنجا که کوئرستین به طور طبیعی از غذا به دست می آید ، تقریباً برای همه بی خطر است و خطرات خاصی ندارد. اکثر مطالعات نشان می دهند افرادی که رژیم غذایی سرشار از کوئرستین داشتند و کسانی که مکمل های کوئرستین خوراکی را برای مدت کوتاهی مصرف کردند ، تقریباً هیچ عارضه جانبی نداشتند.

کوئرستین 500 میلی گرم (به عنوان مثال ، Milk Thistle ، Swanson ، 500 mg ، 100 کپسول) دو بار در روز به مدت 12 هفته ثابت شده است که کاملاً بی خطر است. برای زنان باردار یا شیرده ، کوئرستین اثرات منفی نداشت ، با این حال ، مطالعات زیادی در این زمینه انجام نشده است. بنابراین ، مانند هر مورد دیگری ، توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت کنید.

 

کوئرستین

 کوئرستین در گیاهان  و کوئرستین  در مواد غذایی 

 

عوارض جانبی کوئرستین  که باید مراقب آن باشید

سردرد و ناراحتی معده عوارض جانبی شایع مکمل های کوئرستین هستند ، اما عوارض دیگری نیز ممکن است رخ دهد. فلاونوئید می تواند منجر به از دست دادن عملکرد پروتئین شود و دوزهای بسیار زیاد می تواند به کلیه ها آسیب برساند.

توجه کنید! افرادی که معده حساس دارند نیز ممکن است در صورت مصرف دوزهای زیاد با معده خالی دچار سوزش سر دل یا رفلاکس اسید شوند. با مصرف کوئرستین به همراه غذا می توان از این امر جلوگیری کرد. علاوه بر این ، مقادیر بیش از حد مکمل های حاوی آنتی اکسیدان مانند کوئرستین و ویتامین C می تواند منجر به اثر پروکسیدان شود.

 

اجازه دهید تعامل سایر داروها با فلاونوئید را شرح دهیم.

 

آنتی بیوتیک ها این نگرانی وجود دارد که کوئرستین ممکن است اثر بخشی از آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد.
ضد انعقاد (رقیق کننده خون) مانند وارفارین (کومادین) ، کلوپیدوگرل (پلاویکس) و آسپرین - کوئرستین می تواند اثرات این داروها را تقویت کرده و خطر خونریزی را افزایش دهد.
شیمی درمانی مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی پتانسیل کوئرستین را برای افزایش اثرات دو داروی شیمی درمانی مورد استفاده در درمان سرطان ، یعنی دوکسوروبیسین و سیس پلاتین نشان داده است. مهم است که قبل از مصرف هرگونه مکمل در طول شیمی درمانی با انکولوژیست خود صحبت کنید.
کورتیکواستروئیدها مکمل های کوئرستین می توانند باعث شوند که این داروها به مدت طولانی تری در بدن بمانند.
سیکلوسپورین کوئرستین می تواند در جذب سیکلوسپورین در بدن ، که اغلب برای سرکوب سیستم ایمنی بدن استفاده می شود ، تداخل ایجاد کند.
دیگوکسین مصرف مکمل های کوئرستین همزمان با دیگوکسین می تواند عوارض جانبی دومی را افزایش دهد.


با توجه به موارد فوق ، می توانیم به نتایج زیر برسیم:

مصرف مکمل های کوئرستین بر وضعیت عمومی بدن تأثیر مثبت دارد - از وضعیت سیستم قلبی عروقی گرفته تا جلوگیری از واکنش آلرژیک.
توصیه می شود قرص ها و کپسول ها را در سایت های اینترنتی اثبات شده خریداری کنید.فلاونوئید موجود در مکمل های غذایی بسیار موثرتر از به دست آوردن کوئرستین از غذا است.

 

سلب مسئولیت
یک نکته مهم: تمام اطلاعاتی که در این مقاله نمایش داده می شود فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و فراخوانی برای استفاده از کوئرستین برای اهداف پیشگیرانه و دارویی نیست. تشخیص و دوز دقیق در هر مورد منحصر به فرد توسط پزشک معالج تعیین می شود. اگر وضعیت سلامتی شما بدتر شد ، مهم است که بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

 

آیا شما مکمل کوئرستین مصرف می کنید؟ چه مدت است که بخشی از رژیم شما بوده است و شما متوجه چه شده اید؟ لطفا در زیر نظر خود را بنویسید و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید!

نظرات

۱۴۰۰/۵/۲۳نکته مهم این است که کوئرستین می تواند جذب روده ای داروهایی مانند وینبلاستین ، سیکلوسپورین ، دیگوکسین ، فکسوفنادین ، ​​لوزارتان ، نیفدیپین ، فلودیپین ، وراپامیل و ترفنادین را افزایش دهد. کاهش دوز این داروها برای کاهش سمیت آنها ضروری است.

۱۴۰۰/۵/۲۳به جای تکیه بر مکمل های غذایی برای افزایش سطح کوئرستین بدن ، منطقی است که رژیم غذایی خود را با غذاهای غنی از کوئرستین غنی کنید. اینها شامل پیاز قرمز ، سیر ، سیب ، آلو و انگور قرمز ، مرکبات ، زغال اخته ، شاه توت ، کپر ، روغن زیتون ، جعفری ، مریم گلی ، چای سبز و سیاه است.

۱۴۰۰/۵/۲۳لازم به یادآوری است که مکمل های غذایی حاوی کوئرستین فقط باید توسط بزرگسالان استفاده شود. علاوه بر این ، زنان باردار و شیرده و همچنین افرادی که بیماری کلیوی و کبدی دارند ، باید از مصرف مکمل های غذایی همراه با کوئرستین اجتناب کنند. هنگام استفاده از مکمل های غذایی با کوئرستین ، سردرد ، سوء هاضمه (سوزش سر دل ، رفلاکس اسید) ممکن است ایجاد شود. دوزهای زیاد قرص کوئرستین می تواند به کلیه ها آسیب برساند. علاوه بر این ، استفاده بیش از حد از مکمل های حاوی آنتی اکسیدان مانند کورستین و ویتامین C می تواند منجر به اثر پروکسیدان شود - تشدید روند فرآیندهای متابولیک با افزایش پراکسیداسیون لیپیدی رادیکال آزاد و تخریب اندامک های سلولی و غشای سلولی.

۱۴۰۰/۵/۲۳داروی کوئرستین می تواند اثر برخی آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد ، اثر داروهای ضد انعقاد را افزایش داده و در نتیجه خطر خونریزی را افزایش دهد. مطالعات در شرایط آزمایشگاهی و در حیوانات نشان داده است که کورستین می تواند اثر برخی از داروهای شیمی درمانی که برای درمان سرطان را بالا ببرد. کوئرستین می تواند در جذب سیکلوسپورین در بدن اختلال ایجاد کند. مصرف همزمان کوئرستین و دیگوکسین خطر عوارض جانبی دیگوکسین را افزایش می دهد.کوئرستین یک آنتی اکسیدان قوی است و بهترین منابع آن میوه ها ، سبزیجات ، انواع توت ها و گیاهان تازه است.همیشه قبل از مصرف مکمل های غذایی مبتنی بر کوئرستین با پزشک خود مشورت کنید.

۱۴۰۰/۵/۲۳ تعدادی از مطالعات نشان می دهند که کوئرستین می تواند به طور بالقوه در کاهش خطر تصلب شرایین ، جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و کاهش فشار خون مفید باشد. کوئرستین دارای خواص ضد التهابی ، ضد آرتروژنیک و ضد سرطان است. کورستین نیز یک ماده عصبی فعال با خواص مشابه کافئین در نظر گرفته می شود. کوئرستین می تواند به بهبود عملکرد ورزشی ، جلوگیری از خستگی ، کوتاه شدن زمان بازیابی و اثرات مفید بر سلامت استخوان و ایمنی بدن کمک کند. پیشنهاد شده است که کوئرستین ممکن است از تجمع چربی در طول بلوغ سلولهای چربی انسان در شرایط آزمایشگاهی جلوگیری کندضمن مهار بلوغ سلولهای چربی جدید و القاء آپوپتوز یا مرگ برنامه ریزی شده سلول در سلولهای چربی موجود. کوئرستین همچنین می تواند جذب گلوکز از خون را مسدود کرده و سلول های چربی را از مواد اولیه خود محروم کند.

در ادامه بخوانید...

خواص و عوارض کروم در بدن

در

کروم چیست؟

کروم یک ماده معدنی است که در مقادیر کم در بدن به منظور عملکرد طبیعی بدن مانند هضم غذا استفاده می‌شود. کروم در بسیاری از مواد غذایی طبیعی وجود دارد از جمله: مخمر آبجو، گوشت، سیب‌زمینی (بخصوص در پوست آن)، پنیر، ملاس، ادویه‌جات، غلات و حبوبات، و میوه و سبزی تازه. نوشیدن آب سخت کروم بدن را تامین می‌کند و همچنین پخت و پز در ظروف استیل ضد زنگ محتوای کروم غذاها را افزایش می‌دهد.
شما می‌توانید مکمل کروم را به شکل قرص یا کپسول یا به عنوان بخشی از یک مولتی‌ ویتامین تهیه کنید. اما از آنجا که بدن انسان به مقدار بسیار کمی از این ویتامین نیاز دارد، معمولا اکثر افراد با مصرف رژیم غذایی معمول خود میزان کافی کروم دریافت می‌کنند و کمبود کروم به ندرت دیده می شود و نیاز به مکمل‌های غذایی ندارند. کسانی که در معرض خطر کمبود کروم قرار دارند افراد دیابتی و مسن هستند.

ویتامین کروم چیست

کروم ، به عنوان یک عنصر شیمیایی ، یک ماده فلزی جامد مایل به سفید است . در تماس با هوا اکسید نمی شود. گاهی از آن به عنوان فلزات آهنی یاد می شود. این نام به دلیل ترکیب رنگهای مختلف ترکیبات آن به دست آمد و از کلمه یونانی chroma - رنگ گرفته شده است. یک واقعیت جالب این است که هجا "کروم" در بسیاری از زمینه های زندگی استفاده می شود. به عنوان مثال ، کلمه "کروموزوم" (از یونانی) است.کشف این عنصر در سال 1797 اتفاق می افتد و متعلق به L.N. واوکلن او آن را در کروکویت معدنی پیدا کرد.

 

ذخیره طبیعی کروم در پوسته زمین یافت می شود که نمی توان در مورد آب دریا گفت. کشورهای دارای این ذخایر عبارتند از: آفریقای جنوبی ، زیمبابوه ، ایالات متحده ، ترکیه ، ماداگاسکار و سایر کشورها. ترکیبات بیوژنیک این عنصر جزئی از بافتهای گیاهان و حیوانات است و محتوای بیشتر در حیوانات یافت می شود.ویژگی فلزی تأثیر مهم کروم بر بدن انسان پس از آزمایش روی موش ها در اواخر دهه 1950 مشخص شد. دو دانشمند به نام های Schwarz و Merz به عنوان آزمایشی موش ها را با غذای فاقد کروم تغذیه کردند که منجر به بروز عدم تحمل قند در حیوانات شد ، اما وقتی به رژیم غذایی اضافه شد ، این علائم ناپدید شد.

 

منابع غذایی کروم 

خواص کروم

خواص کروم برای بدن

کروم برای دیابت 

 کروم در بدن  انسان در بسیاری از مناطق دخیل است و نقش بسیار مهمی دارد ، اما وظیفه اصلی آن حفظ تعادل طبیعی قند سرم است. این کار با افزایش متابولیسم کربوهیدراتها و تسهیل انتقال گلوکز به سلول انجام می شود. این پدیده را عامل تحمل گلوکز (GTP) می نامند. این ماده معدنی گیرنده های سلول را در ارتباط با انسولین تحریک می کند ، که به راحتی با آن ارتباط برقرار می کند ، در حالی که نیاز آن به بدن کاهش می یابد. بنابراین ، عنصر کمیاب برای بیماران دیابتی ، به ویژه بیماران مبتلا به بیماری نوع II (مستقل از انسولین) بسیار حیاتی است ، زیرا توانایی آنها برای پر کردن ذخایر کروم با غذا بسیار ناچیز است. 


حتی اگر فردی مبتلا به دیابت نباشد ، اما مشکلات متابولیکی داشته باشد ،به نظر می رسد که اثر مثبت کروم در تمام بیماریهای مرتبط با تعامل ضعیف بدن با انسولین ظاهر می شود. چنین بیماریهایی عبارتند از: هایپرگلیسمی (هیپوگلیسمی) ، چاقی ، گاستریت ، کولیت ، زخم ، بیماری کرون ، بیماری مینیر ، مولتیپل اسکلروزیس ، میگرن ، صرع ، سکته مغزی ، فشار خون بالا.

نقش کروم در ساختار RNA و DNA 

کروم در سنتز اسیدهای نوکلئیک نقش دارد و در نتیجه یکپارچگی ساختار RNA و DNA را که اطلاعات ژن ها را حمل می کنند و مسئول وراثت هستند حفظ می کند.اگر فردی دچار کمبود ید شود و راهی برای جبران آن وجود نداشته باشد ، کروم می تواند آن را جایگزین کند ، که برای عملکرد طبیعی غده تیروئید ، که به نوبه خود مسئول متابولیسم صحیح است ، بسیار مهم است.

کروم خطر بسیاری از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. چگونه کار می کند؟

 درشت مغذی ها در متابولیسم چربی ها نقش دارند. کلسترول مضر با چگالی پایین را که باعث انسداد رگ های خونی می شود تجزیه می کند و در نتیجه گردش طبیعی خون را مختل می کند. در همان زمان ، محتوای کلسترول افزایش می یابد ، که عملکردهای مثبتی را در بدن انجام می دهد.

کروم و  پوکی استخوان

با افزایش سطح هورمون استروئیدی ، این ماده معدنی استخوان ها را تقویت می کند. در ارتباط با این خاصیت مفید ، پوکی استخوان با آن درمان می شود.

نقش کروم در آب سیاه و آب مروارید

 کروم در ترکیب با ویتامین C در تنظیم فشار داخل چشم شرکت می کند و انتقال گلوکز را به کریستال چشم تحریک می کند. این خواص به این ماده شیمیایی اجازه می دهد تا در درمان آب سیاه و آب مروارید مورد استفاده قرار گیرد.

 

روی ، آهن و وانادیوم تأثیر منفی بر ورود کروم به بدن انسان دارند. برای انتقال کروم در خون ، پیوندی با ترکیب پروتئینی ترانسفرین ایجاد می کند ، که در صورت رقابت کروم با عناصر فوق ، دومی را انتخاب می کند. بنابراین ، در بدن انسان با آهن اضافی ، همیشه کمبود کروم وجود دارد که می تواند وضعیت دیابت را بدتر کند.

 

قسمت اصلی آن در اندامها و بافتها وجود دارد و در خون ده برابر کمتر است. بنابراین ، اگر بدن از گلوکز بیش از حد اشباع شده باشد ، به دلیل جابجایی آن از اندام های ذخیره ، مقدار درشت مغذی در خون به شدت افزایش می یابد.

 

منابع غذایی کروم 

دوز روزانه کروم

نرخ روزانه نیاز فیزیولوژیکی به یک ماده معدنی با توجه به سن و جنسیت فرد تعیین می شود. در اوایل دوران نوزادی ، این نیاز وجود ندارد ، زیرا در نوزادان قبل از تولد تجمع یافته و تا 1 سال مصرف می شود. علاوه بر این ، برای نوزادان 1-2 ساله ، این میزان 11 میکروگرم در روز است.
 از 3 تا 11 سالگی - این مقدار 15 میکروگرم در روز است. 
در 11-14 سال، نیاز به 25 میکروگرم در روز افزایش می یابد ، و در نوجوانان (14-18 سال)-تا 35 میکروگرم در روز.
 در مورد بزرگسالان ، در اینجا علامت به 50 میکروگرم در روز می رسد.

به طور معمول ، محتوای کروم در بدن باید حدود 6 میلی گرم باشد. اما حتی اگر به تغذیه مناسب پایبند باشید ، رسیدن به هنجار بسیار دشوار است. فقط در ترکیبات آلی جذب عناصر کمیاب وجود دارد و اسیدهای آمینه ، که فقط در گیاهان یافت می شوند ، به این روند کمک می کنند. بنابراین ، بهترین منابع این ماده معدنی در مواد غذایی ، در محصولات طبیعی یافت می شود.

اگر دوز بیش از 200 میلی گرم باشد ، سمی می شود و 3 گرم کشنده است.

بهترین زمان مصرف کروم ، زمان برای مصرف این مکمل، روزانه یک قرص همراه با غذا است .

کمبود کروم

دلایل متعددی برای کمبود مواد معدنی در بدن وجود دارد. به دلیل وارد کردن کودهای خاص به خاک ، آن را با ترکیبات قلیایی اشباع می کند ، که باعث کاهش محتوای عنصر در رژیم غذایی ما می شود. اما حتی اگر مصرف این ماده معدنی با غذا کامل باشد ، جذب کروم در صورت اختلال در متابولیسم مشکل خواهد بود. همچنین ، کمبود می تواند به دلیل فعالیت بدنی سنگین ، در حالت بارداری ، شرایط استرس زا ایجاد شود - در مواردی که مواد معدنی به طور فعال مصرف می شود و منابع اضافی برای پر کردن آن مورد نیاز است.

با  کمبود کروم در بدن  این عنصر کمیاب ، گلوکز به طور موثر جذب می شود ، بنابراین محتوای آن ممکن است دست کم گرفته شود (هیپوگلیسمی) یا بیش از حد (هیپرگلیسمی). سطح کلسترول و قند خون افزایش می یابد. این منجر به افزایش میل به شیرینی می شود - بدن به کربوهیدرات نیاز دارد و نه فقط "چیز های شیرین". مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها منجر به از دست رفتن حتی بیشتر کروم و یک حلقه معیوب می شود. در پایان ، بیماریهایی مانند اضافه وزن (در صورت کاهش قند خون - کاهش شدید وزن) ، دیابت ، تصلب شرایین رخ می دهد.
همچنین ، با کمبود کروم ، می توانید عواقب (علائم) زیر را مشاهده کنید:

علائم کمبود کروم

کمبود کروم در بدن

اختلال در خواب ، شرایط بیقرار ؛
سردرد ؛
عقب ماندگی رشد ؛
اختلال بینایی؛
کاهش حساسیت پاها و بازوها ؛
کار مجتمع های عصبی عضلانی مختل می شود.
عملکرد باروری مردان کاهش می یابد ؛
خستگی بیش از حد مشاهده می شود.
در صورت کمبود کروم ، در صورت عدم امکان جبران ذخایر آن با وعده های غذایی ، لازم است مکمل هایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، اما قبل از استفاده از آن ، باید در مورد دوزها و روش های مصرف با پزشک مشورت کنید.

 

ساکنان شهرهای صنعتی (جایی که تولید خطرناک انجام می شود) در معرض مسمومیت با کروم هستند. وجود بیش از حد این عنصر در هوا می تواند باعث ایجاد سرطان ریه و آسم شود.

منابع غذایی کروم 

مضرات کروم اضافی

عوارض قرص کرومیوم 
اساساً ، مقدار زیادی کروم در اندام ها و بافت ها به دلیل مسمومیت در محل کار رخ می دهد ، که فرآیند تکنولوژیکی آن شامل حضور کروم و گرد و غبار آن است. افرادی که در صنایع خطرناک کار می کنند و با این عنصر در تماس هستند ، ده برابر بیشتر دچار سرطان دستگاه تنفسی می شوند ، زیرا کروموزوم ها و بر این اساس ساختار سلول ها تحت تأثیر کروم قرار می گیرند. ترکیبات کروم در سرباره و گرد و غبار مس نیز وجود دارد که منجر به بیماری های آسم می شود.
عوارض مصرف کروم
اگر مکمل ها به طور نادرست و بدون توصیه پزشک مصرف شوند ، ممکن است خطر اضافی فراوانی عنصر کمیاب ظاهر شود. اگر فردی کمبود روی یا آهن داشته باشد ، به جای آن مقدار زیادی کروم جذب می شود.علاوه بر بیماریهای فوق ، کروم اضافی همچنین می تواند مضر باشد زیرا زخم در غشای مخاطی ، آلرژی ، اگزما و درماتیت و اختلالات عصبی ظاهر می شود.

 

همچنین مهم است بدانید که کروم در جذب برخی از داروهای تیروئید اختلال ایجاد می کند. برای حداکثر سود ، ارزش فاصله گذاری 4 ساعته بین مصرف هر دو دارو را دارد. 

در مورد بیماران دیابتی ، آنها فقط باید تحت نظر پزشک معالج از مکمل های غذایی با محتوای کروم استفاده کنند. علاوه بر این ، آنتی اسیدها ، مسدود کننده های H2 ، مهار کننده ها و کورتیکواستروئیدها می توانند بر جذب کروم تأثیر بگذارند. ترکیب کروم با اسید اسکوربیک ، نیاسین ، مسدود کننده های بتا ، انسولین ، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (آسپرین ، ایبوپروفن ، ایندومتاسین ، ناپروکسن) نامطلوب است .


 اما در این مورد ، البته ، ما در مورد کروم در قالب مکمل های غذایی صحبت می کنیم ، و نه در ترکیب غذا. دهه هاست که در محافل علمی بحث هایی در مورد فواید و خطرات کروم برای بشریت وجود دارد. اما در سالهای اخیر ، این عنصر ریز مغذی با علاقه و احترام بیشتری مورد بحث قرار گرفته است و آن را "عامل طول عمر" نامیده است. واقعیت این است که پس از مطالعه خواص مثبت این ماده مغذی ، بیوشیمیست ها توافق کردند: استفاده منظم از کروم به شما این امکان را می دهد که عملکرد مغز ، ایمنی و تن ماهیچه ها را حتی در دوران پیری شدید حفظ کنید. آیا این بدان معناست که ماده ای به نام کروم می تواند طول عمر را افزایش داده ، انرژی و وضوح ذهن را در دوران سالمندی تأمین کند؟ اگر چنین است ، به این معنی است که کروم در واقع یک عنصر ضد پیری است.

خطرات مصرف بیش از حد کروم ، مانند سایر عناصر کمیاب و مواد معدنی ، اگر منبع آن منحصراً غذای طبیعی باشد ، نمی تواند مسمومیت سمی ایجاد کند. اما با مصرف مکمل های غذایی ، باید مراقب باشید. اعتقاد بر این است که 5 میلی گرم کروم چهار ظرفیتی یا 200 میلی گرم کروم سه ظرفیتی (موجود در غذا) باعث مسمومیت می شود و 3 گرم از این ماده حتی می تواند باعث مرگ شود. مصرف بیش از حد کروم و  عوارض قرص کروم  باعث موارد زیر می شود: ضایعات پوستی ؛ هیپوگلیسمی ؛ اختلال در کلیه ها ، کبد و سیستم عصبی. مسمومیت مزمن با کروم با موارد زیر همراه است: سردردهای منظم ؛ کاهش شدید وزن بدون دلیل مشخص ؛ التهاب غشاهای مخاطی دستگاه گوارش ؛ اگزما و درماتیت ؛ تشکیل آبسه

 

منابع غذایی کروم 

منابع غذایی کروم 

چه غذاهایی کروم دارد؟برای پر کردن کروم از چه غذاهایی می توان استفاده کرد؟ ارزشمندترین محصول در این مورد مخمر آبجو است . جگر ، آجیل ، غذاهای دریایی ، غلات گندم جوانه زده ، کره بادام زمینی ، جو ، گوشت گاو ، تخم مرغ ، پنیر ، قارچ و نان سبوس دار نیز غنی از این عنصر کمیاب هستند.

ماهی پولک ، نان چاودار، ماهی تن ، فیله ماهی کاد ، ماهی قزل آلا صورتی ، ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا صورتی کنسرو شده ، کلم ، پیاز ، تربچه ، حبوبات ، نخود سبز ، گوجه فرنگی ، ذرت ، ریواس ، چغندر، سیب ، زغال اخته ، انگور  ، خولان دریایی از میوه ها و انواع توت ها و با دم کردن  گیاهان دارویی بادرنجبویه می توانید با کروم نیز شارژ کنید.

محصولات بسیار تصفیه شده برای این ریز عنصر ضعیف هستند: شکر ، ماکارونی ، آرد بدون سبوس ، پودر ذرت ، شیر ، کره ، مارگارین. به طور کلی ، غذاهایی که دارای چربی زیادی هستند همیشه از نظر ریزمغذی ها فقیرتر هستند . و در عین حال ، در محصولات ، کروم اگر در ظروف فولادی ضد زنگ پخته شود بهتر حفظ می شود.

 

جدول محتوای کروم در برخی از محصولات  
نام محصول (100 گرم) کروم (میکروگرم)
ماهی تن 90
ماهی کولی ، کپور crucian ، پولاک ، ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا صورتی ، گربه ماهی ، ماهی خال مخالی ، ماهی کاد ، گربه ماهی ، شاه ماهی ، ماهی کاپلین ، میگو 55
لیموترش 45
جگر گاو 32
کلیه گاو ، قلب سی
پای مرغ 28
تخم مرغ 25
ذرت ، کلم بروکلی 22
زبان گاو ، چغندر ، سینه مرغ بیست
سویا 16
گوشت خوک ، اردک 15
هلو ، تخم بلدرچین چهارده
جو مروارید ، قارچ 13
بوقلمون ، تربچه ، عدس ، تربچه یازده
گوشت گاو ، لوبیا ، سیب زمینی ده
گوسفند ، جگر مرغ ، نخود فرنگی نه
خرگوش ، غاز هشت

چه غذاهایی حاوی کروم (cr) به مقدار زیاد هستند؟

 

کلم بروکلی ، جگر ، آب انگور و مخمر آبجو از بهترین منابع کروم محسوب می شوند.

 

موارد استفاده از کروم در  درمان بیماری های داخلی

خواص قرص کروم

کروم (آماده سازی با کروم) برای پیشگیری و درمان بیماریهای داخلی تجویز می شود:

اختلالات متابولیک: دیابت ، چاقی ؛
بیماری روده ؛
بیماریهای کبد و اندامهای مرتبط ؛
آسیب شناسی قلبی عروقی ؛
فرآیندهای التهابی در دستگاه ادراری و بیماری کلیوی ؛
شرایط آلرژیک همراه با دیس بیوز ؛
اشکال مختلف نقص ایمنی
همچنین ، کروم مطابق با علائم زیر تجویز می شود:
برای پیشگیری از بیماری های قلبی و استعداد ابتلا به سرطان ؛
برای محافظت در برابر بیماری پارکینسون و افسردگی ؛
به عنوان کمکی برای کاهش وزن ؛
برای تقویت سیستم ایمنی بدن ؛
برای از بین بردن پیامدهای منفی اثرات زیست محیطی ؛
در شرایط همراه با افزایش مصرف کروم (بارداری ، شیردهی ، رشد و بلوغ ، فعالیت بدنی سنگین).

 

نظرات

۱۴۰۰/۶/۱۲موارد استفاده کروم در بدن کروم به حرکت قند خون (گلوکز) از جریان خون به داخل سلولها کمک می‌کند تا به عنوان انرژی و برای تبدیل چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها به انرژی مورد استفاده قرار گیرد. کنترل قند خون • کروم می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. کروم می‌تواند به کنترل سطح قند خون کمک کند و نقش مهمی در مدیریت دیابت نوع 2 ایفا کند. اما تحقیقات بیشتر نیاز است تا مشخص شود که آیا واقعا موثر است یا خیر. • ادعا می‌شود که مکمل‌های کروم برای عضله‌سازی و چربی‌سوزی مفید هستند و به بدن در استفاده از کربوهیدرات‌ها کمک می‌کنند، اما این مسئله هنوز ثابت نشده است. • کروم می‌تواند چشم‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. رابطه‌ای بین سطح پایین کروم و افزایش خطر ابتلا به گلوکوم وجود دارد. • کروم سرعت افت کلسیم را کاهش می‌دهد، بنابراین می‌تواند به پیشگیری از پوکی استخوان در زنان در دوران یائسگی کمک کند.

۱۴۰۰/۶/۱۲ آیا کروم بی‌خطر است؟ عوارض کروم کروم موجود در غذا آسیبی به فرد نمی‌رساند. اما مصرف بیش از حد مکمل‌های کروم می‌تواند موجب مشکلات معده و کاهش قند خون (هیپوگلیسمی) شود. همچنین کروم بیش از حد موجود در مکمل‌ها می‌تواند به کبد، کلیه و سیستم عصبی آسیب بزند و همچنین می‌تواند باعث نامنظم شدن نبض و تپش قلب شود. اما عوارض جانبی مصرف مکمل کروم به ندرت مشاهده می‌شود. آنتی‌اسیدها (از جمله کربنات کلسیم) در جذب کروم تداخل ایجاد می‌کند. قرار گرفتن در معرض سطوح بالای کروم در محیط کار (مانند متالوژی و آبکاری) نه تنها با آسیب کلیوی همراه است بلکه همچنین منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطان‌ها و همچنین مشکلات پوستی مانند اگزما و سایر التهابات پوستی می‌شود. سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) مقررات مکمل‌های غذایی را همانند مقررات داروها تنظیم نمی‌کند. یک مکمل غذایی را می‌توان با تحقیقات محدود یا بدون هیچ تحقیقی در مورد ایمنی یا اثربخشی آن به فروش رساند. اگر قصد استفاده از یک مکمل غذایی یا ترکیب یک مکمل با پروسه درمانی خود را دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است چشم‌پوشی از پروسه درمانی و تکیه به یک مکمل غذایی خطرناک باشد. این موضوع در مورد زنان باردار و شیرده از اهمیت بیشتری برخوردار است. در زمان استفاده از مکمل‌های غذایی موارد زیر را در نظر داشته باشید: • مکمل‌های غذایی ممکن است همانند داروهای متعارف عوارض جانبی ایجاد کنند، باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شوند و یا با داروهای تجویزی و بدون نسخه تداخل داشته باشند. تداخل با یک دارو یا مکمل دیگر یا یک عارضه جانبی می‌تواند باعث وخیم‌تر شدن یک بیماری دیگر شود. • ممکن است شیوه تولید مکمل‌ها استاندارد نباشد. به همین خاطر کیفیت و عوارض جانبی آنها ممکن است بین برندهای مختلف یا محصولات مختلف یک برند متغیر باشد. حتی ممکن است مکملی که در فروشگاه‌های مواد غذایی یا بهداشتی خریداری می‌کنید با مکمل مورد استفاده در تحقیقات تفاوت داشته باشد. • اثرات طولانی مدت اکثر مکمل‌های غذایی به غیر از ویتامین‌ها و مواد معدنی مشخص نیست.

۱۴۰۰/۶/۱۲شما می توانید کمبود کروم در بدن را از سیب زمینی ، غلات کامل ، غذاهای دریایی و گوشت را به میزان قابل توجهی پر کنید. برخی از میوه ها ، سبزیجات و ادویه جات ترشی جات نیز قادر به تأمین کروم هستند. کاهو ، پیاز خام و گوجه فرنگی رسیده نیز نیاز روزانه شما را تامین می کنند. اما در بیشتر محصولات لبنی ، این ریز مغذی بسیار کم است.

۱۴۰۰/۶/۱۲ لیستی از خواص کروم شامل توانایی های زیر است: کنترل سطح قند خون ؛ متابولیسم را تحت تأثیر قرار می دهد ؛ کاهش اشتها ؛ کنترل سطح کلسترول ؛ جلوگیری از فشار خون بالا ؛ عادی سازی نفوذپذیری غشاها در سلول ها ؛ تأثیر مفیدی بر عملکرد غده تیروئید دارد. حذف سموم ، نمک های فلزات سنگین ، رادیونوکلئیدها ؛ تقویت بافت استخوانی ، مو و ناخن ؛ جلوگیری از آب مروارید (همراه با روی).

۱۴۰۰/۶/۱۲خواص کروم برای بدن در بین مکمل های تقویت کننده عضله جایگاه ویژه ای دارد. بنابراین ، این ماده چند سالی است که در بین بدنسازان و کسانی که مایل به کاهش وزن هستند محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همچنین ، داروهای حاوی Cr باعث افزایش استقامت و افزایش قدرت می شود. اما هنگام مصرف مکمل ها ، مهم است که از توصیه های دوز غافل نشوید ، زیرا بیش از حد این ماده باعث سرگیجه ، کهیر و سردرد می شود. برخی از دانشمندان معتقدند که کروم ممکن است سطح گلوکز را در بیماران دیابتی نوع 2 تحت تأثیر قرار دهد . اما این ادعاها تا به امروز توسط جامعه وسیع پزشکی پشتیبانی نشده است. در همین حال ، آزمایشات ادامه دارد. همچنین اعتقاد بر این است که ترکیبات کروم بر وضعیت عمومی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و فراموشی تأثیر مفیدی دارد. علاوه بر این ، آنها سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر اثرات منفی عفونت ها محافظت می کنند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد Cr به افزایش سطح کلسترول "خوب" کمک می کند و همچنین از ایجاد بیماری های قلبی عروقی جلوگیری می کند.

۱۴۰۰/۶/۱۲کمبود کروم در بدن نادر است. افرادی که رژیم غذایی غنی از غذاهای تصفیه شده دارند مستعد کمبود کروم در بدن هستند. همچنین افراد مبتلا به چاقی ، دیابت یا تصلب شرایین در معرض خطر هستند. استرس مکرر ، کار بدنی سخت و کمبود پروتئین می تواند باعث کاهش سطح کروم شود. کمبود یک ماده مملو از اختلالات متابولیک در بدن و همچنین کاهش حساسیت به انسولین است. برخی منابع استدلال می کنند که کمبود مزمن کروم در بدن می تواند باعث ایجاد دیابت و سندرم متابولیک شود و همچنین باعث اختلال عملکرد باروری در مردان شود. حتی کمبود نسبتاً کمی عنصر کمی بر غلظت گلوکز در خون تأثیر می گذارد و باعث ایجاد اضطراب و احساس خستگی می شود. اختلال متابولیسم کلسترول ناشی از مصرف ناکافی کروم در ایجاد آترواسکلروز نقش دارد. عقب ماندگی احتمالی رشد در کودکان ، بهبود طولانی مدت زخم ها پس از جراحات و جراحی ها. کمبود کروم در بدن نیز می تواند خود را نشان دهد: بی حسی اندام ؛ ریزش مو؛ اختلالات هماهنگی ؛ بیخوابی. می توان درک کرد که بدن با میل شدید به شیرینی ، احساس گرسنگی مداوم ، تعریق زیاد و اغلب سرگیجه های مکرر فاقد کروم است.

در ادامه بخوانید...

عوارض و موارد مصرف ال گلوتامین چیست

در

مشخصات کپسول ال گلوتامین

آمینواسید مهم ال گلوتامین توسط بدن قابل ساخت است و در بسیاری از غذاهای پروتئینی یافت می‌شود. مطالعات موارد مصرف این دارو را  برای درمان اعتیاد به نوشیدن الکل، صرع، اشتیاق به شکر، اختلالات روانی و زخم معده نشان داده است.قیمت ال گلوتامین  با توجه به شرکت سازنده خارجی متفاوت است و قیمت ال گلوتامین  ایرانی  در داروخانه ها هم ضابطه خاصی ندارد
 به پشتیبانی از سیستم ایمنی کمک کرده و بافت‌های عضلات را پس از فشار فیزیکی یا فعالیت، ترمیم می‌کند.

موارد مصرف ال گلوتامین و طریقه مصرف کپسول ال گلوتامین

• پشتیبانی از سیستم ایمنی
• کمک به ترمیم بافت‌های عضلات پس از فعالیت بدنی
• کمک به پشتیبانی از سیستم گوارشی
ترکیبات
هر کپسول شامل 500 میلی‌گرم ال گلوتامین (در حالت آزاد) است.
مقدار تجویز شده
5 کپسول، 2 بار در روز یا طبق توصیه مراقب بهداشت سلامت. دارو و مکمل ها را دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

عوارض ال گلوتامین

عوارض و موارد مصرف :

• ال گلوتامین می‌تواند برخی از آثار داروهای شیمی درمانی بر روی زخم‌های معده و روده را کاهش می‌دهد.
• ال گلوتامین نباید توسط افراد دارای بیماری کبد، مشکلات کلیه، سندرم ری، یا هر نوع اختلالی که می‌تواند منجر به انباشته شدن آمونیاک در خون شود، مصرف شود.
کودکان: مناسب برای کودکان با مقدار نصف مصرف بزرگسالان
بارداری و شیردهی: این دارو در طول بارداری و شیردهی با مقدار مصرف تجویز شده ایمن فرض می‌شود، اما به علت نبود اطلاعات قابل اطمینان موجود از مصرف آن خودداری کنید.
سالمندان: هیچ عوارض جانبی خاصی مشخص نشده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...