چگونه ناخن های خود را سالم نگه داریم

در

مراقبت منظم از ناخن منجر به داشتن ناخن های سالم می شود که با این کار می توانید به خود افتخار کنید.برنامه مراقبت از ناخن می تواند سالم و ارزان باشد.در حقیقت، متخصصان پوست  معتقد ند تمیز کردن ناخن ها شب هنگام ناخن های قوی شما را در معرض عفونت باکتریایی قرار می دهد.جهت حفظ ناخن های خود نیاز به مانیکور ناخن ندارید اگر این هشت نکته ساده را رعایت کنید.

استفاده از بیوتین

تا زمانی که دارای رژیم غذایی سالم و متنوعی هستید، جهت حفظ ناخن های خود نیاز به مکمل غذایی ندارید.اما، به گفته دکتر کلین اسمیت، مردمی که دارای ناخن های ضعیفی هستند ممکن است از مکمل بیوتین، ویتامین B بهره مند بشوند.او معتقد است "بیوتین برای تقویت و رشد ناخن های ما مفید است".او اذعان می دارد که از زمان تولید دارای ناخن های قوی نبوده است، و با استفاده از بیوتین به صورت روزانه موفق به داشتن ناخن های قوی شده است.

از لاک زدن لذت ببرید

لاک زدن برای سلامتی ناخن های شما مضر نمی باشد، اگرچه شما احتمالا باید به صورت دوره ای به ناخن های خود استراحت بدهید.به عنوان بخشی از مانیکور خانگی ، مطمئن بشوید که از لاک پاک کن مناسبی استفاده می کنید.برای مراقبت بهتر از ناخن از دستکش استفاده نمائید زمانی که با دستان خود مشغول انجام کاری هستید، از قبیل زمانی که مشغول باغبانی یا تمیز کردن خانه هستید، جهت مراقبت از لاک و دور نگه داشتن ناخن ها از گرد و خاک.

لایه های شاخی را مرطوب نمائید

لایه های شاخی را مانند درزگیر محافظ دور وان حمام تصور نمائید. اگر آن ها را ببرید یا به آن ها فشار وارد آورید، به آن ها صدمه می زنید.با این کار ناخن خود را در معرض عفونت قرار می دهید.به عنوان بخشی از مراقبت منظم ناخن جهت داشتن ناخن های سالم، کلین اسمیت مرطوب نمودن لایه های شاخی را توصیه می نماید.مراقبت علائم عفونت باشید، از قبیل قرمزی، درد، تورم، و حتی چرک در لایه های شاخی و نزدیک پوست.جهت درمان به پزشک مراجعه کنید.(سیارک)

ناخن ها را کوتاه کنید

کلین اسمیت(متخصص پوست) متذکر می شود که "ناخن باید تمیز بوده، طبیعی تر به نظر برسد، ناخن های کوتاه تر نه چنگال".کوتاه نمودن ناخن ها به صورت مرتب در حفظ ناخن های سالم به شما کمک نموده مانع شکنندگی ناخن می شود.میزان کوتاه کردن شما بستگی به میزان رشد ناخن هی شما دارد.از سوهان مناسب جهت صاف کردن لبه های ناخن استفاده نمائید.به عنوان بخشی از مانیکور، همچنین می توانید سطح ناخن های خود را تا حدودی صاف نمائید، به خصوص اگر برآمدگی وجود دارد.

با برس ناخن، ناخن ها را تمیز کنید

بسیاری از خانم ها به دلیل تمیز نمودن زیر ناخن با ابزار تیز، هم در خانه و هم در طول مانیکور در معرض ابتلاء به عفونت هستند.به گفته کلین اسمیت، "خانم ها یا مانیکور زن ها باید زیر ناخن را تمیز نمایند تا شکافی بین ناخن و بستر ناخن وجود نداشته باشد".این نوع مراقبت از ناخن دریچه ای باز به سوی عفونت های باکتریایی یا قارچی می باشد. در عوض، برس کشیدن ناخن با برس مناسب برای ناخن ها سودمند می باشد.

از دستکش ظرفشویی استفاده کنید

غوطه ور بودن دست ها در آب داغ، صابونی جهت شستن ظروف می تواند ناخن های قوی را ضعیف نماید، عمدتا به این دلیل که این فرآیند  با خشک نمودن پوست دست ناخن ها را خشک می کند.مراقبت از ناخن ها توسط دستکش های ظرفشویی منجر به محافظت از دستان شما می شود.به گفته کلین اسمیت، جالب توجه است که، شناگرانی که معمولا در آب سرد شنا می کنند با یک نوع چالش برای ناخن های قوی خود روبرو نمی باشند.(سیارک)

مانیکور نمودن را به حداقل برسانید

جهت حفظ سلامتی ناخن های خود مانیکور نمودن را ساده نمائید.به گفته کلین اسمیت، "چند دلار پس انداز کنید". "لاک ناخن خود را پاک کنید، لاکی که به ناخن های شما شکل داده اند- یک پوشش جدید بکشید، و این کار را ادامه بدهید".از ناخن های اکریلیک صرف نظر کنید، که در نهایت عفونت بسیاری را به دنبال دارد، و آگاه باشید که با توجه به نور UV که به ناخن های خورشیدی اضافه می گردد احتمال ابتلاء به سرطان پوست وجود دارد.به پوست دست خود ضد آفتاب بمالید اگر قرار است آن ها را زیر آفتاب قرار بدهید.

عفونت ها را جدی بگیرید

صاف نمودن لبه ها و قرار دادن ناخن شکسته در چسب زخم توصیه می گردد، اما در صورتی که علائمی از عفونت را مشاهده کردید، با دکتر مشاور نمائید.احتمالا نشانه هایی از عفونت باکتریایی مشاهده خواهید کرد، اما ممکن است علائم اولیه عفونت قارچی ناخن را مشاهده نکنید، از قبیل، تورم، پوست قرمز و تحریک شده اطراف بستر ناخن.عفونت های قارچی با درمان ضد قارچ بهبود می یابد، اما آن ها برخی اوقات نیاز به داروهای تجویزی دارند- برای مراقبت بهینه ناخن، مارقبت های پزشکی را دریافت نمائید زمانی که ناخن های سالم در خطر هستند.(سیارک)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مانیکور تیره برای تابستان 10 مدل

در
برای دوستداران محدوده رنگ تیره، طرح های ناخن روشن و چشم نواز مناسب نیستند.
دخترانی که عاشق رنگ سیاه، قهوه ای یا بورگوندی هستند، به ندرت می توانند با یک مانیکور مناسب برای تابستان سازگاری داشته باشند. اما نگران نباشید، زیرا ایده های زیادی برای طراحی تابستان با سایه های رنگی تیره وجود دارد. انواع گزینه های ممکن برای مانیکور، با ترکیب رنگ ها، شما را بی تفاوت نخواهند گذاشت.مخصوصا اگر پوست سفید داشته باشید. ما این ایده ها را برای مانیکور تیره تابستانی، 2019 ارائه می دهیم. 
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

در

عصاره سرخس

برای نزدیک به ۲۰ سال بر روی توانایی عصاره سرخس در زمینه مراقبت از پوست تحقیق شده است. در واقع مطالعات اخیر نشان داده است که این مکمل از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش حفاظت می‌کند. همچنین می‌تواند برای درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و برص مورد استفاده قرار گیرد. عصاره سرخس اثر ضد التهابی قابل توجه‌ی در بافت پوست دارد. اگر شما علاقه‌مند به مصرف این مکمل هستید از دکتر خود برای دوز مناسب سوال کنید.(سیارک)

آهن

بدون آهن موها ضعیف، نازک و خشک می‌شود و همچنین ناخن‌ها بی‌دوام شده و به راحتی می‌شکنند. آهن از غذاهای مختلف از جمله اسفناج و صدف به دست می‌آید. همچنین همراه با ویتامین‌های B فعال به درخشان شدن پوست کمک می‌کند. توصیه می‌شود که مکمل‌های آهن را تنها بیماران مبتلا به کمبود آهن مصرف کنند. دکتر می‌تواند با یک آزمایش خون ساده به کمبود آهن شما پی ببرد و به شما کمک کند تا مقدار آهن مورد نیاز خود را تهیه کنید با این حال مصرف آهن بیش از حد می‌تواند باعث آسیب رادیکال‌های آزاد به ساختار پوست شود.

بیوتین

این مکمل در مواد غذایی مانند کره بادام زمینی و موز یافت می‌شود، بیوتین یک نوع ویتامین B است که از پوست، اعصاب، دستگاه گوارش و سوخت و ساز بدن شما پشتیبانی می‌کند همچنین این مکمل می‌تواند برای کمک به کاهش ریزش مو و تقویت رشد ناخن مورد استفاده قرار گیرد. افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز می‌توانند به مصرف مکمل بیوتین بپردازند. مصرف بیوتین در ترکیب با کرومیوم پیکولینات [یک ماده معدنی موجود در برخی مواد غذایی خاص] ممکن است به بهبود سطح قند خون کمک کند. مصرف روزانه ۳۵ میکروگرم بیوتین در روز توصیه می‌شود، که در حال حاضر ممکن است در رژیم غذایی خود آن را دریافت کنید.

امگا 3

امگا ۳ در ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ساردین، و ماهی خال مخالی وجود دارد که چربی تولیدی بدن را تنظیم کرده و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند. امگا۳ همچنین روند پیری پوست برای جلوگیری از چین و چروک را به تأخیر انداختن می‌اندازد. امگا۳ می‌تواند درخشش موهای شما را بیشتر کند، موها را از خشک شدن و پوست سر را از پوسته پوسته شدن محافظت می‌کند. با این حال، اگر شما دارای سابقه اختلالات خلقی، آلرژی به ماهی، دیابت و یا فشار خون بالا می باشید با دکتر خود مشورت نمایید.(سیارک)

ویتامین C

ویتامین C می‌تواند رشد مو را بهبود بخشد، با شوره سر مبارزه کند، از ریزش مو جلوگیری کند و منجر به ضخیم تر شدن مو شود، مطالعات نشان داده است افرادی که ویتامین E و C را به صورت همزمان به مدت چهار ماه مصرف می‌کنند ، خشکی و سختی کمتری در پوست دارند و حتی پوستی روشن‌تر خواهند داشت. مقدار مصرفی به جنسیت شما بستگی دارد؛ زنان ۱۹ ساله و بالاتر باید ۷۵ میلی گرم در روز و مردان ۱۹ سال به بالا باید ۱۹ میلی گرم در روز مصرف کنند، ویتامین Cمقدار جذب آهن را افزایش می‌دهد که می‌تواند یک مشکل برای افراد مبتلا به هموکروماتوز_ بیماری آهن بیش از حد_ باشد.

ویتامین E

ویتامین E، مثل ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن کمک می‌کند تا با آسیب رادیکال آزاد مبارزه کند، محققان دریافتند که مردانی که مکمل‌های ویتامین E استفاده می‌کنند رشد موی بیشتری دارند. بهتر است ویتامین E را به فرم ژل استفاده کنید، چون ویتامین E محلول در چربی است، فقط دقت داشته باشید که دوز بالای آن می‌تواند موجب کبودی شود، دوز توصیه شده برای بزرگسالان ۳۰IU است.غذاهایی مثل آوکادو، روغن زیتون و جوانه گندم غنی از ویتامین E هستند.منبع: مجله سلامت

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.   (سیارک

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عصاره سرخس از کجا گیر بیاریم

۱۴۰۰/۹/۱۵بیوتین یکی از ویتامین های گروه B به نام B۷ است بیوتین یک ماده محلول در آب است که نه تنها ظاهر ما را بهبود می بخشد، بلکه بر سلامت کلی ما نیز تأثیر می گذارد. نام آن از کلمه یونانی "biotos" گرفته شده است که می تواند به عنوان "زندگی"، "تغذیه" یا "حیات بخش" ترجمه شود. و به خوبی ماهیت این ماده را آشکار می کند، زیرا کیفیت زندگی ما به طور مستقیم به آن بستگی دارد. بیوتین یک کوآنزیم است، یعنی یکی از ویتامین های B که به بدن کمک می کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند که برای یک زندگی کامل به آن نیاز داریم.

۱۴۰۰/۹/۱۵چرا بدن ما نمی تواند بدون بیوتین کار کند؟ بیوتین عمدتا به حفظ زیبایی پوست، ناخن و مو، کبد، چشم ها و سلامت سیستم عصبی کمک می کند. همچنین در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای جنین ضروری است. اما اهمیت آن به این محدود نمی شود. بیوتین برای کار چندین آنزیم معروف به کربوکسیلازها ضروری است و به حفظ برخی از فرآیندهای متابولیک مهم مانند تولید گلوکز و اسیدهای چرب کمک می کند. و سلامت یک فرد بستگی به عملکرد این فرآیندها دارد.

۱۴۰۰/۹/۱۵مهمترین ویتامین برای مو، ناخن و پوست اگر ویتامین B7 کافی دریافت کنیم، احتمال نشان دادن فرهای براق، مانیکور طبیعی و حتی رنگ پوست چندین برابر افزایش می یابد. برعکس، ناخن های شکننده، ریزش مو و مشکلاتی مانند درماتیت اغلب اولین نشانه های کمبود ویتامین B7 هستند. در یک کلام بیخود نیست که خانم ها اینقدر بیوتین را دوست دارند!

۱۴۰۰/۹/۱۵دانشمندان دریافته اند که مکمل بیوتین دارای اثر مثبت بر سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است. به طور خاص، بیوتین به تبدیل گلوکز به گلیکوژن کمک می کند.

۱۴۰۰/۹/۱۵فرآیندهای مرتبط با گلوکز نیز برای کسانی که در ورزش فعالیت می کنند مهم است. وقتی به طور فعال ورزش می کنیم، سطح این ماده در خون کاهش می یابد و کمبود آن به صورت ضعف، تحریک پذیری و کاهش شدید قدرت احساس می شود. مکمل بیوتین در رژیم غذایی به جلوگیری از افزایش ناگهانی گلوکز و حفظ حالت ریلکس کمک می کند.

۱۴۰۰/۹/۱۵بیوتین نقش مهمی در تولید میلین ایفا می کند، پوشش محافظ رشته های عصبی و به لطف استفاده از دوزهای بالای بیوتین، پزشکان موفق به دستیابی به نتایج پایدار در درمان مولتیپل اسکلروزیس شده اند که غلاف میلین رشته های عصبی نخاع و مغز را تحت تاثیر قرار می دهد.

۱۴۰۰/۹/۱۵بیوتین برای زنان باردار و شیرده بسیار مهم است. پزشکان مدرن خاطرنشان می کنند که بسیاری از آنها کمبود ویتامین های مختلف از جمله B7 دارند. این به این دلیل است که بدن در دوران بارداری و شیردهی بیوتین را سریعتر تجزیه می کند و بخشی از این منبع را به کودک می دهد. منابع اضافی ویتامین می تواند به مادران کمک کند تا از مشکلات سلامتی مانند زوال مو، پوست و ناخن جلوگیری کنند. بیوتین همچنین تأثیر مثبتی بر سلامت کودک دارد.

۱۴۰۰/۹/۱۵چه مقدار بیوتین در روز نیاز داریم در سال 1998، آکادمی ملی پزشکی ایالات متحده دستورالعمل های غذایی زیر را برای دریافت بیوتین ایجاد کرد: سن نرخ در روز 0-6 ماه 5 میکروگرم 7-12 ماه 6 میکروگرم 1-3 سال 8 میکروگرم 4-8 ساله 12 میکروگرم 9-13 ساله 20 میکروگرم 14-18 ساله 25 میکروگرم 19 سال به بالا 30 میکروگرم این اعداد حد پایین مصرف را به ما نشان می دهند - حداقلی که برای سالم و زیبا بودن لزوماً باید دریافت کنیم. سازمان ایمنی غذای اروپا (EFSA) توصیه می کند که هنجار را به 40 میکروگرم برای بزرگسالان و 35 میکروگرم برای نوجوانان در روز و سرویس فدرال برای نظارت بر حقوق مصرف کنندگان و رفاه بشر - تا 50 میکروگرم در روز افزایش دهد.

۱۴۰۰/۹/۱۵شرایطی وجود دارد که ممکن است نیاز به بیوتین را افزایش دهیم: بیماری های ژنتیکی تایید شده که منجر به کاهش سطح ویتامین B7 می شود. دوران بارداری و شیردهی؛ ورزش شدید؛ مصرف مکرر الکل؛ اختلالات گوارشی جدی؛ فعالیت بدنی سنگین؛ مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها؛ مصرف مکرر تخم مرغ خام؛ یک رژیم غذایی سخت که بسیاری از غذاها را حذف می کند. استفاده از آنتی بیوتیک ها

۱۴۰۰/۹/۱۵نحوه تشخیص کمبود بیوتین اگر سبک زندگی سالمی دارید و رژیم غذایی مغذی دارید، بعید است که کمبود بیوتین داشته باشید. طبیعت از ما مراقبت کرد و ویتامین B7 را به بسیاری از غذاهای موجود اضافه کرد و به بدن ما این توانایی را داد که آن را به تنهایی سنتز کند. با این حال، کمبود بیوتین نیز گاهی اوقات مشاهده می شود و می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. به همین دلیل است که ما در اینجا لیستی از علائمی را ارائه می کنیم که (اغلب در مجموع) نیاز به آزمایش فوری برای ویتامین B7 را نشان می دهد. اگر این علائم را دارید باید مراقب باشید: پوست اغلب خشک می شود علائم درماتیت یا پسوریازیس، ناخن های شکننده و ناهموار موهای شکننده کسل کننده احساس ضعف مداوم درد عضلانی تحریک پذیری، تمایل به افسردگی، از دست دادن اشتها، بیماری متابولیک، کم خونی، زبان رنگ پریده

۱۴۰۰/۹/۱۵بهترین راه برای دریافت بیوتین چیست؟ اگر قبلاً کمبود بیوتین در شما تشخیص داده شده بود چه؟ اول، دست از نگرانی بردارید! بیوتین ماده کمیاب نیست: در بسیاری از غذاها یافت می شود و در اکثر مکمل های ویتامین (هم به شکل خالص و هم در ترکیب با سایر ویتامین ها و مواد معدنی) موجود است.

۱۴۰۰/۹/۱۵بیوتین در غذاها ساده ترین و مقرون به صرفه ترین منبع بیوتین، تغذیه خوب است. در عین حال لازم نیست هر روز غذاهای لذیذ بخرید، کافی است کله پاچه، غلات کامل ، تخم مرغ و آجیل را در منوی خود بگنجانید . به عنوان مثال، رکوردداران بی چون و چرای محتوای ویتامین B7 عبارتند از جگر (250 میکروگرم)، سویا (60 میکروگرم)، چاودار (46 میکروگرم)، زرده تخم مرغ (30 میکروگرم)، بادام زمینی (17 میکروگرم) و قارچ (16 میکروگرم).

۱۴۰۰/۹/۱۵باید در نظر داشت که گاهی اوقات روش های فرآوری و تهیه غذا، خواص بیوتین را تغییر می دهد و آن را کم و بیش موثر می کند. از این منظر، آجیل ، سبزیجات و میوه ها بهتر است به صورت خام مصرف شوند. اما تخم مرغ، برعکس، باید پخته شود: سفیده تخم مرغ خام توانایی ما را برای جذب ویتامین B7 بسیار کاهش می دهد. همچنین به خاطر داشته باشید که باکتری های روده نیز بیوتین تولید می کنند. درست است، ما فقط در صورت قبولی در آزمون های ویژه می توانیم متوجه شویم که در چه مقدار است.

۱۴۰۰/۹/۱۵مکمل های بیوتین اگر فکر می کنید که بیوتین کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، می توانید یک مکمل روزانه مصرف کنید. ویتامین B7 به صورت کپسول، قرص یا محلول فروخته می شود. به ندرت نیاز به تزریق است. دوز باید توسط پزشک تجویز شود و دوره درمان به طور متوسط ​​حدود 1 ماه طول می کشد.

۱۴۰۰/۹/۱۵لوازم آرایشی بیوتین دار درمان مو و پوست فقط با شامپو یا کرم ویتامین ایده خوبی نیست. به عنوان یک قاعده، اگر کمبود بیوتین داشته باشیم، باید قبل از هر چیز از داخل آن را جبران کنیم. با این حال، به عنوان یک کمک اضافی، محصولات مراقبت از مو و پوست با B7 راه حلی عالی هستند که نباید نادیده گرفته شوند.

۱۴۰۰/۹/۱۵داستان بیوتین که از آن درمی یابیم که تخم مرغ خام چه مشکلی دارد بیوتین تنها در قرن بیستم، یعنی در سال 1916، زمانی که دانشمند آمریکایی W. Bateman کشف کرد که رژیم غذایی سرشار از سفیده تخم مرغ خام باعث ایجاد علائم سمی در حیوانات و انسان می شود، شروع به مطالعه کرد. حدود ده سال بعد، بیوشیمی‌دان‌های مارگارت بواس و هلن پارسونز یک سری آزمایش‌ها را با موش‌ها انجام دادند تا مطمئن شوند که حق با آقای بیتمن است و متوجه شدند که سفیده تخم‌مرغ بر فرآیندهای متابولیک تأثیر می‌گذارد. اما کدام یک؟ این هنوز معلوم نبود.

۱۴۰۰/۹/۱۵در سال 1936، فریتز کوگل، بیوشیمیدان آلمانی-هلندی و دانشجوی فارغ التحصیلش بنو تونیس از دانشگاه اوترخت، یک ماده کریستالی را از زرده تخم مرغ پخته شده اردک به نام "بیوتین" جدا کردند، که برای اولین بار این نام را در مقاله خود "نمایندگی بیوتین متبلور از زرده تخم مرغ" ثبت کردند. " معلوم شد که این بیوتین است که سفیده تخم مرغ خام را "دوست ندارد"، به همین دلیل جذب ضعیفی دارد و در نتیجه باعث مشکلات سلامتی بسیاری می شود.

۱۴۰۰/۹/۱۵بیوتین در بدن انباشته نمی شود. و اگر این ویتامین در رژیم غذایی شما کافی نباشد، سطح آن کاهش می یابد.

۱۴۰۰/۹/۱۵بیوتین یک ویتامین بی خطر و غیر سمی است. مطالعات هیچ عارضه جانبی جدی را حتی با دوزهای بالا نشان نداده اند.

۱۴۰۰/۹/۱۵تا به امروز، هیچ گونه منع مصرف ثابت شده ای برای مصرف بیوتین توسط زنان باردار و شیرده وجود ندارد، اما همیشه بهتر است با متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.

۱۴۰۰/۹/۱۵بیوتین با تجزیه مواد غذایی به عناصری که بدن ما می تواند برای انرژی از آنها استفاده کند، در فرآیندهای متابولیک نقش دارد.

۱۴۰۰/۹/۱۵بهترین زمان مصرف بیوتین چه زمانی است؟ بیوتین به عنوان یک مکمل ویتامین را می توان در هر زمانی از روز نوشید، اما توصیه می شود آن را با یک وعده غذایی ترکیب کنید.

۱۴۰۰/۹/۱۵آیا بیوتین با سایر داروها تداخل دارد؟ بله شاید. به همین دلیل است که پزشک باید آن را به عنوان مکمل سلامت تجویز کند.

۱۴۰۰/۹/۱۵پزشکان بر این باورند که بهتر است بیوتین را از غذا دریافت کنید، اما مکمل های ویتامین خاص نیز کار خود را به خوبی انجام می دهند.

۱۴۰۰/۹/۱۵دوز بیوتین برای تقویت مو و ناخن چقدر باید باشد؟ به عنوان یک قاعده، هنگامی که مشکلات قابل مشاهده است و توسط تجزیه و تحلیل تایید می شود، پزشکان از 1000 تا 10000 میکروگرم در روز تجویز می کنند.

۱۴۰۰/۹/۱۵این مطالب بهترین تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد را در طول سال‌ها خلاصه می‌کند. با این حال، این فقط برای اهداف اطلاعاتی است و نمی تواند به عنوان یک راهنمای مستقیم برای عمل استفاده شود. قبل از استفاده از مکمل های بیوتین با یک متخصص مشورت کنید.

در ادامه بخوانید...

چرا بدن زن در برابر عفونت مقاوم تر از مرد عمل می کند

در
سیستم ایمنی

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، سیستم ایمنی بدن مردان به اندازه زنان قوی نیست. هورمون استروژن در زنان به آنها قدرت بیشتری برای مقابله با عفونت داده است.هورمون استروژن با آنزیم ( Caspase-12 ) که به روند تورم و عفونت کمک می نماید در تقابل می باشد.به این ترتیب بدن زنان قادرند در مقابل ویروس و باکتری مقاوم تر عمل نمایند. هورمون استروژن که به صورت طبیعی در بدن زنان تولید می گردد، مانع از فعالیت ژن تولید کننده این آنزیم ( Caspase-12 ) می گردد.

آنها همچنین جایگاه تلاقی استروژن با این ژن را پیدا کرده و به این نتیجه رسیده اند که این هورمون چگونه فعالیت ژن را کم می کند درنتیجه زنان عکس العمل شدیدتری در برابر عفونت،  از مردان نشان می دهند.

به گفته محققان ، سیستم دفاعی زنان به دلیل نقش مهمی که در تولید مثل و پرورش کودکان ایفا می کنند، از سیر تکاملی بهتری برخوردار می باشند.شواهد زیادی موجود است که سیستم دفاعی زنان به مراتب از مردان قوی تر عمل می کند و زنان در صورت ابتلا به بیماری های عفونی، سریعتر بهبود می یابند.

در این تحقیقات ، امکان بهبود بخشیدن به سیستم ایمنی بدن از طریق دستکاری ژنتیکی فراهم شده است .اما آیا مردان حاضرند با هورمونی کاملا زنانه مسیر بهبودی بیماری را در بدن خود کوتاهتر کرده و سریعتر معالجه شوند؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کمپیلوباکتر چیست؟

در


کمپیلوباکتر شایع ترین علت باکتریایی عفونت ناشی از غذا در ایالات متحده شناخته شده است. سندرم گویان باره و ورم مفاصل عوارض مرتبط با عفونت کمپیلوباکتر هستند. علاوه بر این، برخی از عفونت های انسانی ناشی از کمپیلوباکتر ژژونی در برابر درمان ضد میکروبی مقاوم هستند.

آلودگی در گوشت مرغ خام و مصرف مرغ نیم پخته عوامل عمده ی خطر کمپیلوباکتر انسانی هستند.

مکانیسم های مختلف بیماری زایی یعنی، تحرک، دفاع فشار اکسایشی، تولید سم، خواص تهاجمی، کسب آهن و مرحله زیست پذیری اما غیرقابل کشت آهن را در بدن انسان تکثیر می کند. از آنجا که بیشتر در زنجیره غذایی موجود می باشند، تلاش برای پیشگیری از بیماری های کمپیلوباکتر در انسان لازم است.
کمپیلوباکترها میل یاخته های منحنی مارپیچ به شکل S ، باریک، جنبنده، گرم منفی می باشند. عرض و طول سلول ها به ترتیب از 2/0 تا 9/0 میکرومتر 5/0 تا 5 میکرومتر متفاوت است. تحرک کمپیلوباکتر ژژونی با واسطه تاژک تک قطبی انجام می شود. آن ها اکسیژن خواه هستند ، قندها را سوخت و ساز نمی کنند و از واسطه های چرخه TCA به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند. به 5 تا 7٪ اکسیژن و 10٪ دی اکسید کربن با دمای رشد بهینه 37-42 درجه سانتیگراد نیاز دارند. کمپیلوباکتر ژژونی در سراسر جهان به عنوان یک پاتوژن مهم ناشی غذا شناخته شده است. اسهال و استفراغ انسان ناشی از این موجود زنده اغلب مربوط به مصرف گوشت قرمز و ماکیان است. زیستگاه طبیعی برای گونه کمپیلوباکتر، روده پرندگان و حیوانات خونگرم از جمله مرغان دریایی و دیگر حیوانات وحشی است. کمپیلوباکترها ممکن است از طریق مدفوع حیوانات، پرندگان و یا انسان های آلوده وارد محیط زیست شوند.

بررسی عوامل واگیری

حیوانات میزبان کمپیلوباکتر اس.پی.پی به عنوان یک منبع آلودگی مشخص شده اند و با بقای این موجود زنده در طبیعت مرتبط می باشند، زیرا مواد دفعی به طور مستقیم به محیط آبی ریخته می شود. این میکروارگانیسم باعث اسهال و استفراغ می شود، که اغلب منجر به بیماری جدی عصبی مانند سندرم گیان باره و در نهایت مرگ می شود. عوامل بیماری زای مختلف در کمپیلوباکترها به بقا و استقرار بیماری در میزبان کمک می کند.

 تحرک و شیمی گرائی

نشان داده شده که تحرک و شیمی گرائی نقش مهمی در استقرار باکتریایی محیط های مختلف ایفا می کنند. شیمی گرائی به سمت ادرار در اچریچیا کلی، یک پاتوژن شایع مجاری ادراری، یافت شده است که نشان می دهد شیمی گرائی باکتریایی در بیماری زایی عفونت های دستگاه ادراری نقش دارد.
اثبات شده است که تاژک نقش حیاتی در چسبندگی به سلول های مخاطی ایفا می کند. کمپیلوباکتر ژژونی با کمک تاژک ساز به صورت یک همچسبی به سلول های مخاطی می چسبد و در روده خرگوش ها، موش های شیرخوار، همسترها و غیره مستقر می شود. ژن های رمزگذاری برای تاژک ساز از گونه های کمپیلوباکتر ژژونی جدا شده اند. مطالعات دسته بندی ژن Fla Aعموما برای شناسایی گونه های کمپیلوباکتر ژژونی و کمپیلوباکتر کولی جدا شده از محیط زیست انجام می شود.
شیمی گرائی باکتریایی یک سیستم انتقال سیگنال پیچیده است که به وسیله آن باکتری ها قادر به حس محرک زیست محیطی بوده و با چرخش تاژک به آنها پاسخ می دهند. در سال 1986، پاستر و گیبونز با روش کمیتی، نقش شیمی گرائی در کلونی دهانی در کمپیلوباکتر انتخابی و گونه های ولینلای جدا شده از پلاک لثه را مورد مطالعه قرار دادند. مطالعات نشان داد که سلول های کمپیلوباکتر کانسیسوس به سمت فرمات و نه ترکیبات دیگر تست شده (لاکتات ها، اسیدهای آمینه و قندها) جذب شدند.
شیمی گرائی مثبت برای فرمات ممکن است کمپیلوباکتر را قادر به مستقر شدن درحفره دهان و همچنین کلون کردن درفرو رفتگی های لثوی گرداند. شیمی گرائی کمپیلوباکتر به سمت مواد شیمیایی مانند، صفرا و بزاق، که توسط کیسه صفرا و دستگاه گوارش ترشح می شوند (محل اصلی سرایت کمپیلوباکتر در میزبان) مورد مطالعه قرار گرفت. دیگر مواد شیمیایی که با آنها آزمایش انجام شد عبارتند از کربوهیدرات، یون های غیرآلی، اسیدهای آمینه و اسیدهای آلی. این مواد شیمیایی به صورت کیفی با استفاده از روش پلاگ سخت آگار تست شدند. مناطق متراکم تجمع باکتری در اطراف پلاگهای آگار حاوی جذب کننده ها مشاهده شدند. بزاق تنها جاذب شیمیایی قوی در مورد کمپیلوباکتر ژژونی بود و در مطالعات مربوط به چرخش تاژک بررسی شد. واسطه های اسید آلی چرخه اسیدی تری کربوکسیلیک جاذب شیمیایی کمپیلوباکتر، سالمونلا تیفی موریوم و سودوموناس آئروژینوزا بودند که همه آنها دارای یک سیستم جذب چرخه اسید کربوکسیلیک هستند. جذب شیمیائی کمپیلوباکتر به سمت صفرا، بزاق و ال-فوکوز، توانایی آن برای تجمع در روده و صفرای حیوانات را ثابت می کند.

تهاجم و چسبندگی
یکی از مهم ترین جنبه های واگیری درکمپیلوباکتر ماهیت تعامل آن با سلول های روده است. نفوذ مخاط روده نقش مهمی در پاتوژنز اسهال و استفراغ حاصل از کمپیلوباکتر ایفا می کند. کمپیلوباکتر به پوشش سلول روده انسان می چسبد و سپس وارد سلول ها می شود. انتقال کمپیلوباکتر ژژونی از مانع سلول روپوشه ای منعکس کننده مکانیسم بدخیمی است که باکتری از طریق آن به زیربافت مخاطی دسترسی می یابد و باعث آسیب و التهاب بافت و در نتیجه اسهال و استفراغ می شود............این مقاله ادامه دارد  ترجمه  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناخن ‌ها می‌توانند نشانگر وضعیت سلامت جسمانی شما باشند

در

(سیارک) بیشتر ما تنها زمانی به ناخن‌ خود توجه خواهیم کرد که بیش از حد بلند شده باشند و قصد کوتاه کردن آنهارا داشته باشیم و یا اینکه با استفاده از وسایل آرایشی کمی آنها را تزیین کنیم. اما جالب است بدانیم که ناخن‌های دست حقاقی زیادی درباره وضعیت سلامت جسمانی ما در اختیارمان می‌گذارند و در نظر گرفتن صرف آنها برای زیبایی کم‌لطفی است. بیماری، تب، جراحی، مشکل روانی و استرس، مشکلات تغذیه‌ای و مسائل دیگر مربوط به سلامتی انسان، همه برروی وضعیت ناخن‌های دست  تأثیرگذارند. در این مطلب قصد داریم نه مورد از بیماری‌هایی را که با توجه به وضعیت ناخن‌های دست قابل شناسایی هستند را عنوان کنیم. با سیارک همراه باشید.

 

  1. خطوط قهوه‌ای رنگ

علت احتمالی: ملانوم

همانگونه که مرتب حواستان به پوست دستتان است و اگر لکه‌ یا کبودی‌ای روی آن ببینید نگران خواهید شد، باید حواستان به ناخن‌هایتان نیز باشد و در صورت وجود هرگونه رنگ غیر طبیعی به فکر چاره باشید. ملانوم (تومور سیاه رنگ قشر عمیق پوست) که خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست را به همراه دارد می‌تواند در زیر ناخن‌ تشکیل شده و آنجا بماند. تجمع رنگدانه‌ها در بافت‌های پوستی می‌تواند حاکی از وجود این بیماری خطرناک باشد، اما تشکیل این تومور در ناخن کمی متفاوت از سایر نقاط بدن است و در اکثر موارد همانند یک خط عمودی قهوه‌ای رنگ بروز پیدا می‌کند.

 

به محض مشاهده چنین حالتی در ناخن دست خود باید به متخصص پوست مراجعه کرده و مشکل خودرا با او درمیان بگذارید. ناگفته نماند که اگر تمام ناخن‌های دست شما چنین حالتی پیدا کنند، به احتمال قوی، خطر ابتلا به این بیماری در شما وجود ندارد و احتمالا یک نارسایی پوستی است، با این حال نباید خطر کرد و حتی اگر مورد شما این چنین است، بهتر است به متخصص مراجعه کنید.

  1. خطوط سفید

علت احتمالی: نارسایی تغذیه‌ای

ممکن است خطوط افقی سفید رنگی رو ناخن دست شما به وجود بیاید؛ این خطوط سفید رنگ به احتمال زیاد خبر از یک نارسایی تغذیه‌ای می‌دهند. به بیانی دقیق‌تر بدن شما، زینک و یا پروتئین کافی دریافت نمی‌کند. نیکل اسپونل، استادیار پزشکی در کالج نیویورک، براین باور است که این خطوط افقی سفید رنگ زمانی به وجود می‌آیند که به دلیل کمبود منابع کافی در بدن، در رشد ناخن اختلال ایجاد می‌شود. بهتر است در صورت مواجه شدن با این مسئله، با پزشک خود مشورت کرده و از رژیم غذایی مناسب برای رفع آن بهره بگیرید.

 

میزان پروتئینی که در طول روز ملزم به دریافت آن هستید بستگی به فعالیت شما دارد. میزان زینک لازم برای بدن هم به چیزی حدود یازده گرم در روز برای خانم‌ها و هشت گرم در روز برای آقایان می‌رسد. ناگفته نماند که در موارد بسیار نادری این خطوط سفید رنگ می‌توانند حاکی از نارسایی‌های کلیوی و یا بیماری‌هایی مربوط به کبد باشند. به هر حال بهتر است در صورت مشاهده این خطوط با پزشک خود مشورت کنید.

  1. برآمدگی در سطح ناخن

علت احتمالی: افزایش سن

ممکن است ناخن دست شما سطح صاف و یکدست خودرا از دست داده باشد و با لمس آن متوجه برآمدگی‌های در سطح آن شوید. بهتر است بدانید که چندان جای نگرانی نیست و این تنها یکی از عوارض بالا رفتن سن است که اینگونه نمود پیدا می‌کند. این مسئله دقیقا مشابه چین و چروک‌هایی است که به خاطر بالارفتن سن در پوست شما به وجود می‌آید. محققان بر این باورند که این مسئله به احتمال زیاد از سن پنجاه سالگی به بعد آغاز می‌شود.

 

البته اگر سطح ناخن دست شما به نظرتان به طور غیر طبیعی‌ای حالت اولیه خودرا از دست داده و در سطح آن برآمدگی به وجود آمده است، بهتر است با پزشک خود مشروت کنید و از اینکه مسئله دیگری در میان نباشد کسب اطمینان کنید.

  1. خمیدگی ناخن

علت احتمالی: کمبود آهن و کم‌خونی

این مورد کمتر ممکن است برای شما اتفاق بیفتد و اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، شکل ناخن شما به قدری عجیب خواهد شد که توجه شمارا جلب خواهد کرد و احتمالا خود از وجود مشکلی احتمالی باخبر خواهید شد. این حالت عجیب ناخن که به خاطر فرورفتگی حاصل‌شده در سطح ناخن آن را به قاشق تشبیه می‌کنند، غالبا به خاطر کم‌خونی و کمبود آهن رخ می‌دهد.

 

در حقیقت این کمبود، ناخن را به حدی ضعیف می‌کند که دیگر حتی قادر به مقاومت از بافت زیرین خود در برابر یک قطره آب هم نخواهد بود. حال باید دید برای رفع این اختلال چه باید کرد. بهتر است در صورت مشاهده چنین اختلالی در ناخن دست خود با انجام آزمایش مطمئن شوید که دلیل اصلی آن کم‌خونی است یا خیر. اگر مسئله کم‌خونی باشد، دلیل اصلی آن عدم دریافت آهن لازم برای بدن توسط شماست، که با تجویز مکمل‌های مرتبط توسط پزشک متخصص برطرف خواهد شد. در موارد نادری هم این اختلال می‌تواند ریشه در نارسایی‌های تیروئیدی و مشکلات قلبی داشته باشد.

  1. خشکی و شکنندگی سطح ناخن

علت احتمالی: عوامل خارجی

شکاف، خشکی و شکنندگی سطح ناخن دست خیلی غیرمعمول نیست و بسیاری با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند. به همین خاطر است که بسیاری روی به مواد مکملی برای تقویت ناخن خود می‌آورند. محققان براین باورند که شکنندگی‌ای که گهگاه در سطح ناخن احساس می‌شود، عادی است. بخصوص اگر از مشتریان پروپا قرص سالن‌های مانیکور و اینگونه مسائل باشید و از مکمل‌های مختلف برای تقویت ناخن‌های دست خود استفاده کنید، این خشکی و شکاف‌های کوچکی که در سطح ناخن بوجود می‌آید خیلی دور از انتظار نخواهد بود.

 

اما اگر مشکل به نظرتان کمی غیرطبیعی می‌آید و شکنندگی سطح ناخن برایتان تبدیل به مشکلی دائمی شده است، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، چراکه ممکن است مسئله مربوط به نارسایی تیروئید باشد و شکنندگی مزمن ناخن دست، می‌تواند حاکی از کم‌کاری تیروئید باشد.

  1. بلند شدن بیش از اندازه قسمت زائد ناخن

علت احتمالی: نارسایی ریه یا کلیه

به طور معمول قسمت زائد ناخن که هرازچندگاهی اقدام به کوتاه کردن آن می‌کنید، نباید خیلی بلند باشد. حال اگر این قسمت زائد به سرعت و بیش از اندازه بلند می‌شود، ممکن است علت آن نارسایی‌ای باشد که در بدن وجود دارد. اگر این قسمت زائد تا چیزی حدود نیمی از اندازه ناخن شما بلند شود، می‌تواند حاکی از نارسایی‌های کلیوی باشد. این مورد در کسانی که به دیابت و فشارخون بالا مبتلا هستند، شایع‌تر است. اما اگر این قسمت زائد به اندازه دوسوم ناخن شما بلند شود باید به دنبال علل دیگری بود. زمانی که ناخن دست تا این حد بلند می‌شود به آن نام «ناخن تری» اطلاق می‌شود.

 

جنیفر چن، استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد بر این باور است که بلندشدن اینگونه ناخن ممکن است به خاطر وجود نارسایی در کبد باشد. نارسایی در کبد چیزی نیست که به شوخی برگزار شود و باید به سرعت درجهت رفع هرگونه نارسایی اقدام شود. درمان این نارسایی بسته به شرایط و عواملی است که سبب بروز مشکل شده است.

 

برخی از نارسایی‌های کبد با تغییراتی در عادات رفتاری برطرف خواهد شد؛ عدم استعمال مشروبات الکلی و کاهش وزن از جمله راهکارها برای رفع این نارسایی‌ها است. هرچند در مواردی نیز، مسئله جدی‌تر خواهد بود و برای درمان نیاز به جراحی و تجویز دارو خواهد بود. به هرحال در صورت بروز چنین مشکلی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

  1. رگه‌های قرمز رنگ روی سطح ناخن

علت احتمالی: نارسایی قلبی

خون‌مردگی‌های قرمزرنگی که در سطح ناخن دست بوجود می‌آیند  می‌توانند نشانگر نارسایی قلبی باشند. البته این درصورتی است که ناخن شما با جایی اصابت نکرده باشد و دچار آسیب‌دیدگی نشده باشد. این رگه‌های باریک خون (بخصوص در سطح ناخن‌های دست چپ که به قلب نزدیک‌تر است ممکن است بخاطر اختلالی در عملکرد دریچه‌های قلبی و یا رگهای آن بوجود آمده باشند.

 

 

عفونت قلب (اندوکاردیت) در بیشتر موارد به دلیل ورود باکتری‌های عفونت‌زا به قلب رخ می‌دهد. خطر ابتلا به این بیماری برای کسانی که در قلب خود دستگاهی بخصوص کار گذاشته‌اند و نیز کسانی که سابقه بیماری قلبی ویا سابقه مصرف مواد مخدر دارند، به مراتب بیشتر است. از عوارض این بیماری می‌توان به علائمی شبیه به سرماخوردگی، کاهش وزن، درد عضلانی، سرفه و... اشاره کرد. برای درمان نیز به آنتی‌بیوتیک نیاز است که با نظر پزشک متخصص تجویز می‌شود. درصورت مشاهده این رگه‌های قرمز خون، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

  1. ایجاد حفره‌های کوچک در سطح ناخن

علت احتمالی: پسوریازیس (بیماری پوستی مزمن که کَژنه‌های قرمز پوسته‌ریز خارش‌دار در پوست سر و آرنج و ساعد و زانو و ساق و سایر بخش‌های بدن ایجاد می‌کند)

اگر این حفره‌ها نشانه بیماری پوستی عنوان شده باشند باید هرچه سریع‌تر درجهت درمان و بهبود آن اقدام کنید چراکه این مسئله به همین جا ختم نمی‌شود. دکتر چن دراین‌باره عنوان کرده است: «اگر علائم این بیماری پوستی در سطح ناخن پدیدار شد، باید مراقب باشید، چراکه این بیماری زمینه‌ای برای بروز آرتروز یا ورم مفاصل است.» او در ادامه صحبت‌های خود گفته است که چیزی حدود هشتاد درصد ازکسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، در نهایت دچار آرتروز می‌شوند.

 

ناگفته نماند که علاوه بر آرتروز این بیماری پوستی می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری آلوپشیا آرتا نیز باشد، بیماری‌ای که سبب ریزش مو می‌شود. اگر به این بیماری مبتلا هستید و هنوز اقدامی در جهت درمان نکرده‌اید، حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

  1. انحنا پیدا کردن ناخن

علت احتمالی: نارسایی ریوی

اگر سر ناخن بیش از حد انحنا پیدا کرده باشد و سرانگشتان دست ورم کرده باشند، می‌تواند علت نارسایی مربوط به ریه باشد. متخصصان براین باورند که علت این نارسایی، اختلال در عملکرد ریه است که در نهایت سبب می‌شود اکسیژن کافی در خون وجود نداشته باشد.

 

در بیشتر موارد این نارسایی نشان از وجود سرطان ریه دارد، اما این تنها امکان نیست و پرکاری تیروئید یا بیماری‌های مربوط به کبد نیز می‌توانند با این نارسایی تشخیص داده شوند. به خاطر داشته باشید که هرکدام از این بیماری‌ها به نوبه خود خطرناک است و در صورت مشاهده چنین حالتی در ناخن و سرانگشتان خود، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که سبب افزایش رشد مو می شود بخش دوم

در

جگر

قبل از امتحان کردن جگر بهتر است در رابطه با طعم آن قضاوت نکنید. این مسئله را به این خاطر عنوان می کنیم که بسیاری از افراد هستند که با دیدن گوشت جگر، احساس بدی به شان دست می دهد و از خوردن آن امتناع می کنند. با این وجود بهتر است بدانید که جگر ماده خوراکی بسیار مفید و مغذی ای بشمار می رود. در حقیقت در میان مواد خوراکی و غذایی ای که به منظور دریافت ویتامین ب می توان استفاده کرد، جگر از بهترین ها به حساب می آید و حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های ب است. در کنار آن، ویتامین ای نیز از دیگر ویتامین های موجود در گوشت جگر است که برای سلامت موی سر نقش بسزایی دارد و به استحکام و رشد موی سر کمک شایانی می کند. با تمام این تفاسیر بهتر است برای یک بار کمی بر ترس و احساس ناخوشایند خود غلبه کنید و از این ماده غذایی ارزشمند در رژیم غذایی خود گاه به گاه بهره بگیرید.

قارچ

صرف نظر از اینکه از چه نوع قارچی استفاده می کنید، بیشتر انواع قارچ ها حاوی مواد معدنی و مغذی سالمی هستند که برای سلامت انسان مفید هستند. مواد معدنی و ویتامین های موجود در قارچ ها بسته به نوع قارچی که استفاده می کنید، متفاوت است. برای نمونه قارچی را عنوان می کنیم که با نام پورتوبلو شناخته می شود؛ یک فنجان از این قارچ بخصوص به صورت پخته شده حاوی چیزی حدود چهل درصد از کل ویتامین ب 3 ای است که در طول روز بدان احتیاج دارید. از دیگر نکات مثبت در مورد قارچ ها، مقادیر زیادی از بیوتین موجود در آن ها است. صرف نظر از اینکه از قارچ خود چگونه استفاده کنید و چگونه آن را نوش جان کنید، برای سلامت موی سر شما نقشی مهم و مفید خواهد داشت. می توانید در سسی که برای سالاد خود استفاده می کنید از قارچ بهره بگیرید و یا حتی پودر آن را در قهوه خود بریزید.

هلو

هلو یکی دیگر از میوه هاو مواد خوراکی است که برای سلامت بسیار مفید است و سرشار از مواد مغذی است و انرژی طبیعی بی نظیری در اختیار شما قرار می دهد. از جمله مواد معدنی و ویتامین های موجود در هلو می توان به این موارد اشاره کرد: ویتامین ای، ویتامین سی و نیز ویتامین ب 6 از جمله ویتامین های موجود در هلو هستند و کمی اسید فولیک و نیاسین نیز از دیگر محتویات آن. علاوه بر مصرف هلو به تنهایی می توانید از تکه های یخ زده آن در نوشیدنی های خود استفاده کنید و یا حتی به عنوان مواد لازم برای یک دسر خوشمزه از آن استفاده کرده و نوش جان کنید.

فلفل

صرف نظر از اینکه فلفل دلمه ای چه رنگی داشته باشد، سرشار از ویتامین های آ و سی است و از منابع مغذی این ویتامین ها به شمار می رود. یکی از شایع ترین شیوه های استفاده از فلفل دلمه ای، استفاده از آن در سالاد سبزیجات و دیگر انواع سالاد است. البته غذاهای بسیاری هم وجود دارند که از این فلفل به عنوان مواد لازم برای پخت، در آن ها استفاده می شود. حتی اگر حوصله و وقت کافی برای درست کردن غذایی که حاوی فلفل باشد را نداشته باشید، می توانید به سادگی آن را تکه تکه کرده و نوش جان کنید. فلفل دلمه ای نیز نقشی تأیین کننده در سلامت و رشد موی سر ایفا می کند.

بیکن

البته مصرف هر روزه بیکن برای صبحانه توصیه نمی شود، اما اگر جایی در رژیم غذایی هر روزه خود برای آن کنار بگذارید ضرر نخواهید کرد و نکات مثبتی برای بدن به همراه خواهد داشت. بیکن سرشار از پروتئین است و نیز ویتامین های ب. نکته جالب توجه در مورد بیکن، وجود مواد معدنی کمیابی در آن است که در هر ماده غذایی ای یافت نمی شود. همانند سایر موارد این لیست، برای بیکن هم دستور پخت غذاهای متعدد و خوشمزه ای وجود دارد که می توانید از آن ها بهره بگیرید.

ماهی سالمون

اگر از علاقه مندان به غذاهای دریایی هستید و دوست دارید در رژیم غذایی خود حتما جایی برای آن کنار بگذارید، پیشنهاد متخصص های تغذیه به شما ماهی سالمون است که از سالم ترین مواد خوراکی دریایی به شمار می رود. نکته جالب توجه در مورد ماهی سالمون طعم خوب و بخصوص آن است که کار شما را برای طبخ آن بسیار راحت می کند و نیازی به استفاده از انواع ادویه و طعم دهنده های دیگر برای خوش طعم و بو شدن آن ندارید که البته این مسئله در مورد اکثر غذاهای دریایی معضلی است که برای کاهش بوی آن ها مجبور به استفاده از این گونه طعم دهنده ها می شوید. ماهی سالمون حاوی مواد معدنی مغذی و ویتامین های بسیاری است. ویتامین ب 12، ب3 و نیز ویتامین آ به همراه مواد مغذی دیگر از آن جمله اند. نکته دیگر در رابطه با ماهی سالمون وجود مقادیر زیادی چربی مفید امگا 3 در آن است که در تخم مرغ نیز یافت می شود که برای سلامت بدن بسیار مفید است.

اسفناج

استفاده از اسفناج در سالاد و برخی غذاهای دیگر، طعم بسیار خوشایندی به آن ها می بخشد و این درصورتی است که طریقه استفاده از اسفناج را یاد بگیرید و به درستی از آن در غذا وسالاد خود استفاده کنید. اسفناج هم یکی دیگر از مواد بسیار مغری به شمار می رود که حاوی مقادیر زیادی آهن و بیوتین است که در رشد و استحکام موی سر نقش بسزایی دارد. البته اسفناج را بیشتر به عنوان یک منبع مغذی برای آهن می شناسیم چراکه حاوی مقادیر بسیار زیاد آهن است. اگر برای موی سر خود اهمیت قائل هستید و دوست ندارید موهای کم پشت و کوتاهی داشته باشید، توصیه می شود از برگ ها تیره تر اسفناج استفاده کنید. ناگفته نماند که بسیاری اسفناج را به تنهایی پخته و با اضافه کردن کمی نمک دریایی نوش جان می کنند که طعم خوبی دارد و بسیار ساده است و جای دادن چنین ماده خوراکی در رژیم غذایی می تواند گزینه ایده آلی باشد.

تخمه آفتاب گردان

تا جایی که به عامه مردم مربوط می شود، استفاده از این ماده خوراکی هنگام تماشای مسابقه های فوتبال و فیلم و تفریح هایی این چنینی بیشتر صورت می گیرد، اما جالب است بدانید که راه های دیگری نیز برای بهره گرفتن از این ماده خوراکی ارزشمند وجود دارد. کره تخمه آفتاب گردان می تواند جایگزین بسیار خوبی برای کسانی باشد که به خاطر آلرژی و حساسیت قادر به استفاده از کره بادام زمینی نمی باشند. یکی دیگر از راهکار های استفاده از تخمه آفتاب گردان، جدا کردن پوسته (یا خرید مغز آماده آن) و استفاده از آن در سالاد است که طعم خوشایندی به سالاد شما خواهد بخشید. تخمه آفتاب گردان یکی از منابع مغذی ویتامین های ب به شمار می رود که برای سلامت، رشد و استحکام موی سر بسیار مفید است.

سیب زمینی شیرین

کربوهیدرات موجود در مواد غذایی به دو گونه تقسیم می شود: اولی کربوهیدرات ساده است که مصرف آن توصیه نمی شود و حداقل باید سعی شود کمتر مصرف شود، دومی اما کربوهیدراتی است که ترکیب پیچیده تری دارد و برای سلامتی بسیار مفید است. بنا به نظر بسیاری از متخصص های تغذیه، یکی از رازهای داشتن عمری طولانی و سالم استفاده از این گونه کربوهیدرات است. یکی دیگر از فوایدی که اینگونه کربوهیدرات متوجه بدن می کند این است که زمانی که پا به سن می گذارید، ظاهری شاداب تر خواهید داشت. البته این در صورت مصرف مداوم مواد خوراکی ای است که حاوی اینگونه کربوهیدرات باشد، موادی همچون سیب زمینی شیرین. سیب زمینی شیرین از آن دسته مواد خوراکی ای است که بسیار مغذی است و حاوی مقادیر زیادی ویتامین است؛ ویتامین ب 5، ویتامین آ و نیز بیوتین از آن جمله اند.

ماهی قزل آلا

اگر علاقه دارید و مایل هستید که در وعده غذایی خود از مواد خوراکی ای استفاده کنید که بیشترین استفاده را به موهای شما رسانده و برای رشد و استحکام موی سر مفید باشد، یکی از بهترین مواد خوراکی ای که توسط متخصص های تغذیه توصیه می شود، ماهی قزل آلا است. جالب است بدانید که تنها یک تکه از ماهی قزل آلا که در آن از غذای خود بهره می گیرد، حاوی چیزی حدود بیست درصد از کل ویتامین ب 5 لازم برای بدن در طول یک روز کامل است و نیز حاوی هشت درصد از ویتامین آی لازم برای بدن و این درحالی است مقادیر زیاد ویتامین ب 12 موجود در آن را نیز نمی توان نادیده گرفت. خوشبختانه با بهره گرفتن از همین ویتامین ها است که می توانید به رشد موی سر خود سرعت بخشیده و سبب استحکام ریشه مو شده و نیز ظاهری درخشنده تر به آن دهید.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

غذاهایی که سبب افزایش رشد مو می شود بخش اول 

فواید انگور برای مو

۸ روش برای مراقبت از موهای رنگ شده

درمان شوره سر در فصل زمستان

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو

۱۲ماسک خانگی تقویت کننده مو

روش های جلوگیری از بوجود آمدن موخوره

بهترین مواد برای موهای شما

اسرار زیبایی مو و سلامت پوست سر

استفاده از آب پیاز برای رشد مو 11 مورد

۷ ویتامین مفید برای مو و ناخن

نظرات

در ادامه بخوانید...