چهار نکته ی ساده برای کمک به بازسازی ناخن های آسیب دیده و خشک

در

 (سیارک) :ناخن های شکسته و آسیب دیده ظاهر زشتی به دستان شما می دهند ، این مساله  واقعا شرم آور است خصوصا اگر شغل شما طوری است که با مردم سر و کار دارید. اگر می خواهید که مانیکور (آرایش ناخن) خوبی داشته باشید ، اول از همه باید ناخن های آسیب دیده و خشک خود را درمان کنید.


با انجام مراحل زیر از پوسته شدن و مسائل دیگر ناخن خود جلوگیری کنید :
1. ناخن های خود را در روغن زیتون قرار دهید
روغن زیتون بسیار خالص برای پوست ،‌مو و ناخن شما معجزه می کند.اگر ناخن هایتان ضعیف و نازک هستند،‌ آن ها را به مدت 15 دقیقه در روغن زیتون قرار دهید. این روش دوبار در هفته باید انجام شود. یکماه این کار را انجام دهید و ببینید که چه نتیجه ی خوبی دارد! روغن های پوستی نیز خوب هستند ولی اثرشان مثل روغن زیتون نیست.
2. از ناخن های خود بیش از حد استفاده نکنید.
ناخن انگشتان دست بسیار حساس هستند. برای باز کردن نوشابه یا کارهای این نوعی از آن استفاده نکنید. به شدت مراقب ناخن های خود بوده و به آنها آسیب نزنید.  (سیارک
3. غذاهای بیوتین دار (ویتامین های B) مصرف کنید
غذاهای سرشار از بیوتین مصرف کنید. رژیم غذایی خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که شامل مقادیر زیادی از محصولات سالم است که به استحام ناخنتان کمک می کند. این فهرست شامل آواکادو، گل کلم ، تمام حبوبات می شود. همچنین به تخم مرغ پخته و جگر نیاز دارید. می توانید از یک مکمل نیز که جزء‌ اصلی آن بیوتین است استفاده کنید.    چگونه ناخن های خود را سالم نگه داریم
4. یک درمان " افسانه ای " را پیدا کنید
به خاطر داشته باشید که مراحل اصلی مراقبت از ناخن را رعایت کنید. در ابتدا، روی ناخن های خود از پوشش ناخن استفاده کنید. حتی اگر از براق کننده ی شفاف استفاده می کنید تا از ناخن هایتان محافظت کنید ،‌این کار را بکنید. دوما ، با یک روغن خوب ناخن های خود را ضد آب کنید. برچسب ها را بخوانید ،‌ باید محصولی را پیدا کنید که شامل اسکوالین یا جوجوبا باشد. این دو ماده باعث می شود روغن در سطح ناخن نفوذ کرده و روی آن را می پوشاند. به همین خاطر است که روغن ، تک تک سلول های ناخن را چرب می کند. در نتیجه ،‌ناخن هایتان انعطاف پذیرتر می شود. همچنین از آنها در برابر مواد شیمیایی و آب محافظت می کند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...