ده غذای برتر برای داشتن موهای سالم

در

قزل آلا برای درخشش


ماهی هایی مثل قزل آلا ، ساردین و ماهی اسقومری ، سرشاراز اسیدهای چرب امگا 3 سالم است. بدن شما نمیتواند این چربی های سالم را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا یا مکمل آنها را دریافت کنید . آنها کمک میکنند که خود را از ابتلا به مریضی ها محافظت کنیم ، اما بدن شما برای رشد مو و درخشان نگه داشتنش نیز به آنها نیاز دارد . (سیارک)  
رشد مو با ماست لبنه (یونانی)


سرشار از پروتئین، اجزای تشکیل دهنده گیسوان شما ، است . ماست لبنه همچنین عناصری دارد که به جریان خون در پوست سر و رویش مو کمک میکند . این عنصر ویتامین B5 نام دارد (به عنوان پنتوتنیک اسید شناخته میشود) و میتواند حتی به جلوگیری از نازکی مو و ریزش آن کمک کند . شما میتوانید پنتوتنیک اسید را به عنوان عنصر سازنده در اتیکت های محصولات مراقبت از پوست و مو بشناسید .
اسفناج برای موهای درگیر شکنندگی


مثل بسیاری از سبزیجات پربرگ سبز تیره ، اسفناج ، پر از مواد مغذی فوق العاده است . سرشار از ویتامین A ، آهن پلاس ، بتا کاروتن ، اسید فولیک و ویتامین C است . اینها همه باهم به پوست سر و موهای سالم کمک میکنند. آنها موهای شمارا مرطوب میکنند بنابر این نمیشکنند . میخواهید مقداری قاطی اش کنید ؟ کلم پیچ انتخاب سبز عالی دیگری است . (سیارک)  
گواوا برای جلوگیری از شکستگی


این میوه استوایی سرشار از ویتامین C است . از موهای شما دربرابر شکستن محافظت میکند . یک لیوان گواوا ، 377 میلی گرم ویتامین C دارد . این مقدار بیشتر از چهار برابر مقدار پیشنهادی روزانه است .جایزه!
غلات غنی شده با آهن


دریافت آهن بسیار کم میتواند باعث ریزش مو شود . اما میتوانید این ماده غذایی مهم را در غلات غنی شده ، گندم و پاستاها و در سویا و عدس بیابید . گاو ، مخصوصا گوشت اندام ها مثل جگر ، آهن زیادی دارد . حلزون صدف دار و سبزیجات تیره و پربرگ نیز این گونه اند .
ماکیان کم چرب برای ضخامت مو


وقتی شما به اندازه کافی پروتئین دریافت نمیکنید ، رشد مو متوقف میشود . زمانی که رشد مو متوقف میشود ، موهای قدیمی میریزند ،  و موی جدید جایگزین نمی شود. برای دریافت پروتئین از گوشت ، گزینه های کم چرب را مثل جوجه مرغ و بوقلمون انتخاب کنید ، که چربی اشباع شده کمتری از گوشت گاو یا خوک دارند .
سیب زمینی شیرین برای جنگیدن با گیسوان کدر


موهای خشکی دارید که درخششش را ازدست داده است؟ سیب زمینی شیرین سرشار از انتی اکسیدان مناسب برای شما به نام بتا کاروتن است . بدن شما بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل میکند که به محافظت در برابر موی خشک و کدر کمک میکند . همچنین غدد پوست سر را تشویق میکند که مایع روغنی به نام سبوم که مو را از خشکی محافظت میکند بسازد . همچنین میتوانید بتا کاروتن را در سبزیجات نارنجی دیگری مثل هویج ، کدوتنبل ، طالبی و انبه بیابید .
دارچین برای گردش خون


این ادویه را روی بلغور جوی دوسر ، نان برشته و در قهوه خود بریزید . این به گردش خون ، که جریان (circulation) نامیده میشود کمک میکند . این چیزی است که اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول های مو میدهد .
تخم مرغ برای رشد مو


آنها سرشار از یک نوع ویتامین B به نام بیوتین هستند که به رشد مو کمک میکند . نداشتن مقدار کافی از این ویتامین میتواند منجر به ریزش مو شود . بیوتین همچنین به قوی شدن ناخن های شکننده کمک میکند .  (سیارک)  
صدف خوراکی برای پرپشت شدن مو


اینها سرشار از روی(زینک) هستند . وقتی به اندازه کافی از این ماده معدنی در رژیم غذایی شما نباشد ، میتوانید ریزش مو داشته باشید - - حتی در مژه هایتان . سلول هایی که مو را میسازند به روی  (زینک) متکی هستند که به آنها برای اینکه بهترین کار را بکنند کمک کند . همچنین میتوانید این ماده معدنی را در گوشت گاو ، خرچنگ ، خرچنگ دریایی و غلات غنی شده بیابید .

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...