ناخن زرد و سایر تغییرات ناخن می توانند خطرناک باشند

در

dad7b4f1-4ed1-428c-8245-9919f5d7e8b5.jpg

پوست ، مو و ناخن می توانند مشکلات سلامتی را نشان دهند. بعضی اوقات تغییرات ممکن است تنها علامت باشد.ناخن های زرد ، لکه سفید روی ناخن و سایر تغییرات ناخن می توانند خطرناک باشندبه طور معمول ، صفحه ناخن باید صاف باشد ، لبه آزاد ناخن خم نشود و به داخل پیچ نخورد یا لوله نشود. ناخن ها باید قوی باشند ، اما در عین حال انعطاف پذیر باقی بمانند.

 

ناخن های سالم کاملاً سریع رشد می کنند، در حدود یک میلی متر در هفته ، اما سرعت رشد ناخن  بسته به فصل ممکن است متفاوت باشد ، بنابراین در یک هفته در شرایط مطلوب می تواند تا سه میلی متر رشد کند.بسیاری از مردم از ناصاف بودن صفحه ناخن شکایت دارند ، اما می گویند که این تغییر ناخن نیست ، بلکه چنین بوده است.

 

این وضعیت واقعاً غیر معمول نیست، در اغلب موارد ، بی نظمی در صفحه ناخن به دلیل ضربه ایجاد می شود. و در طول زندگی و به خصوص در دوران کودکی چنین آسیب های زیادی وجود دارد. این امکان وجود دارد که یک صفحه ناهموار نتیجه یک کبودی باشدکه سالها پیش دریافت کرده اید. با گذشت زمان ، صفحه قادر به بهبودی است ، اما گاهی اوقات آسیب می تواند جدی باشد.

 

1-باید مراقب باشند و هیچ زخمی روی ناخن نباید وجود داشته باشد. این می تواند یک اختلال جدی در گردش خون ، مسمومیت با سموم یا کمبود ویتامین باشد.

 

2-بروز لکه های سفید یا نوارها روی صفحه ناخن ممکن است نشانگر استرس و بیماری قلبی عروقی باشد.

 

3-زرد شدن صفحه می تواند با مانیکور همراه باشد - رنگهای لاك می توانند داخل صفحه جذب شوند. اگر لاک را پاک کرده و چند روز صبر کنید ، زردی آن از بین می رود. اما اگر زرد شدن ناخن ها ، به دلیل لاک نبود ، ممکن است نشان دهنده بیماری های کبد و مثانه باشد.

 

4-شکنندگی ناخن ها می تواند نتیجه کمبود ویتامین ها ، نارسایی هورمونی باشد - بنابراین ، در دوران بارداری ، به دلیل تغییرات هورمونی ، بسیاری از خانم ها با وخامت وضعیت ناخن ها روبرو هستند. اما شکنندگی می تواند نشانه عفونت قارچی باشد.

 

به خصوص در مورد قارچ زنانی که ناخن کاشته اند باید حساس باشند. اگر روکش صدمه دیده باشد ، باید هر چه سریعتر آن را بردارید ، در غیر این صورت قارچ می تواند وارد ترک شود ، که خیلی سریع  به ناخن صدمه می زند. در موارد پیشرفته ، شما ممکن است ناخن خود را از دست بدهید ، و پس از آن شما باید مدت زمان طولانی صبر کنید تا صفحه ناخن رشد کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه لکه قهوه ای، سیاه یا قرمز با عملکرد کبد در ارتباط است

در

بیش از حد قرار گرفتن در معرض آفتاب، سبب ایجاد لکه های خورشیدی می شود و می توان آنرا به بهترین نحو با سرمادرمانی و لیزر از بین برد.

اخیرا، وقتی که من در پراویدنس رودآیلند بودم، پدر زنم با سراسیمگی به لکه های قهوه ای بر روی پوست در پشت دست خود اشاره کرد، و پرسید"آیا این لکه ها با بیماری کبد در ارتباط هستند؟"
آنها لکه های کبد یا لکه های پیری نیستند. لکه های قهوه ای پشت دست شما، لکه های خورشیدیِ ناشی از بیش از حد قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستند، و هیچ ربطی به بیماری ندارند. (سیارک)
آنها معمولا روی پشت دست، صورت، و ساعدتان ظاهر می شوند و اغلب خوش خیم هستند. بهترین پیشگیری در برابر توسعه لکه های خورشیدی، کرم های ضد آفتاب و لباس هستند.
بهترین درمان برای از بین بردن لکه های خورشید سرما درمانی (کرایوتراپی ((یک متخصص پوست آنها را با نیتروژن مایع منجمد می کند) یا درمان با لیزر است. کرم های سفیدکننده و رتین A کمک کمی به حذف لکه های خورشید می کنند، این درحالی است که درمان های خانگی مانند آب لیمو و اسکراب های جوش شیرین هیچ کاری انجام نمی دهند. هنگامی که لکه ها برداشته شوند، شما باید کرم ضد آفتاب بزنید وگرنه آنها دوباره برمی گردند.

 

نظرات

۱۴۰۳/۴/۱۴

در ادامه بخوانید...

کاهش سلولیت تنها در دو هفته

در

 

سلولیت چیست

یک رویکرد یکپارچه، تنها در دو هفته به کاهش سلولیت کمک می کند.
کارشناسان مدت هاست گفته اند که برای کاهش رسوب های چربی به صورت سلولیت لازم است از تمام ابزارها به طور همزمان استفاده شود.تغذیه و رژیم غذایی مناسب باید با تمرینات فیزیکی و سایر تکنیک ها تکمیل شود.
سلولیت بسیاری از زنان را نگران می کند. به نظر می رسد که پوست پرتقالی یک نتیجه ناگزیر تولید هورمون های جنسی زنانه است که در میان سایر موارد، بافت چربی تولید می کند. اما این کاملا درست نیست - سلولیت بیشتر احتمال دارد که نتیجه چربی بیش از حد بدن و نه هورمون در فرد باشد.
 
به گفته کارشناسان، ظهور سلولیت را فقط در دو هفته می توان کاهش می دهد. برای انجام این کار، باید میزان چربی های مضر و کربوهیدراتهایی که سریعا هضم می شوند را در رژیم غذایی کاهش دهید، ورزش کنید و با کرم های مخصوص ماساژ دهید.
 
در عین حال، لازم است همه روشها را ترکیب کنیم - آنها جداگانه کار نمی کنند. به هر حال، کرم سلولیت، اگر به درستی اعمال شود، بدون ماساژ، نتیجه مطلوب را نیز به ارمغان نخواهد آورد. اساس کاهش سلولیت هنوز رژیم غذایی و ورزش است - ماساژ کمک می کند تا پوست و عضلات را افزایش دهد، اما خود به خود اثر جدی نیز نمی دهد.
 
علاوه بر این، باید در نظر داشت که سلولیت هنوز می تواند نشانه ای از عدم تعادل هورمونی باشد. به خصوص اگر یک زن چربی اضافی در بدن نداشته باشد. بنابراین ارزش بررسی هورمون ها را دارد.
 

 

علل سلولیت

سلولیت یک مشکل واقعی برای بسیاری از زنان است. پوست پرتقالی تقریبا در بیشتر زنان دیده می شود، اما به چه علت سلولیت ظاهر می شود؟
 
اول از همه کارشناسان داشتن اضافه وزن را، علت اصلی تشکیل سلولیت می دانند. کالری بیش از حد، مقدار بیش از حد مواد غذایی چاقی را تحریک می کند، که به نوبه خود موجب پوسته پرتقالی می شود. 
 
دلیل دوم سلولیت تغذیه نامناسب است. مصرف غذاهای فست فود، غذاهای فوری و نیمه آماده، نوشیدنی های الکلی و گازدار ناگزیر بر روی فرم پوست شما تاثیر می گذارد. 
 
دلیل سوم، پوشیدن لباس های تنگ و کفش های پاشنه بلند است که بر روی پوست تأثیر می گذارد. شلولرهای تنگ و کفش های پاشنه بلند باعث کاهش گردش خون طبیعی در پاها می شود و روند اشباع عضلات شما را با اکسیژن مختل می کند. 
 
دلیل چهارم: ممکن است سلولیت ناشی از کمبود فعالیت بدنی باشد. هرچه بیشتر بنشینید، گردش خون کمتری دارید. 
 
شما همچنین ممکن است مشکلات هورمونی داشته باشید. اختلال تخمدانها، پانکراس یا بیماری تیروئید که بر سلامت پوست اثر میگذارد. علاوه بر این، مطمئن شوید که وضعیت خود را نظارت می کنید، در ضمن واریس ها می توانند به سلولیت منجر شوند.
علل دیگر برای سلولیت:
- سبک زندگی بیحرکت و غیر فعال
- تغذیه نامناسب
- عادت های بد (سیگار کشیدن، الکل)
- ژنتیک
- اختلال در اعصاب 
 
ابتدا سلولیت سبب نقص عملکرد سلول های عصبی می شود. به علت سلولیت، اختلالات گردش خون نیز ممکن است رخ دهد، که ممکن است بر وقوع وریدهای واریسی تأثیر بگذارد.
رکود خون در عروق به نوبه خود سبب التهاب می شود و این امر بر ایمنی اثر منفی دارد. 
اگر شما سلولیت دارید، هرچه زودتر شروع به مبارزه با این بیماری کنید، احتمال رهایی از پوست پرتقالی بالاتر است.
چگونه با سلولیت مقابله کنیم؟ ابتدا باید تمام عادت های بد را از بین ببرید و در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید. فعالیت های ورزشی نیز سودمند خواهد بود. به خصوص ورزش های کششی،  به کشش و یوگا توجه کنید. اسکراب، ماساژ های ویژه و کرم ها - همه این اقدامات ساده به شما کمک می کنند که از سلولیت خلاص شوید.
 

 

سلولیت آسیب و مزایا

به نظر می رسد که سلولیت نه تنها معایب، بلکه مزایا نیز دارد.
 
سلولیت یک کلمه بسیار ترسناک برای زنان است و علت ناراحتی مکرر آنها است. با این حال، به اندازه کافی عجیب و غریب هست اگر بگوییم که سلولیت به بدن ما کمک می کند!

مزایای سلولیت برای بدن در چیست؟

پوست پرتقالی نفرت انگیز، بدن را در برابر بیماری های عروقی، ایسکمی و دیابت حفاظت  می کند. علاوه بر این، این بافت تاثیر مثبتی بر هورمونهای زنان دارد. و نشان می دهد که زنان دارای سلولیت استروژن بیشتری در خون خود دارند، و در عین حال دیرتر پیر می شوند.
 

 

نحوه خلاص شدن از شر سلولیت در منزل

پوست پرتقالی نه تنها ظاهر زیبایی را خراب می کند، بلکه می تواند به سلامت انسان آسیب برساند. سلولیت چیزی است که برای حل این مشکل راههای زیادی دارد. حالا ما به شما می گوییم چگونه از سلولیت در خانه خلاص شوید. 
 
سعی کنید یک سبک زندگی فعال را هدایت کنید. این بهترین راه برای از بین بردن سلولیت متخاصم است.
 
نوشیدن حدود دو لیتر آب در روز، کمتر بخورید کفش پاشنه بلند و شلوار جین تنگ نپوشید.
 
خوردن غذاهایی که مایعات را در بدن نگه می دارند. همچنین مصرف چای، الکل، قهوه و مصرف سیگار را کاهش دهید.
 
ورزش و بازی کنید شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی کمک های بزرگی خواهد بود.
 

روغن ماساژ ضد سلولیت خانگی

مواد تشکیل دهنده زیر را مخلوط کنید: 1 قاشق چایخوری. روغن بادام، 8 قطره روغن ژرانیوم یا روغن شمعدانی عطری، 10 قطره روغن ترنج،  3 قطره روغن دارچین، 10 قطره روغن گریپ فروت. 
 
مخلوط را به طور روزانه به محل های مشکل دار بمالید و ماساژ دهید و تا زمانی که به طور کامل در یک حرکت دایره ای جذب نشده است، مالش را ادامه دهید. شما می توانید از یک غلتک ماساژ استفاده کنید. 
 

ماساژ عسل برای کاهش سلولیت

این یکی از ساده ترین و مفید ترین اسکراب  ها است. عسل را روی دستان خود قرار دهید، آنها را به سختی به مناطق مشکوک فشار دهید، سپس با دست ها به شدت ماساژ دهید. پس از این ماساژ، یک کرم تغذیه کننده یا مرطوب کننده روی پوست اعمال کنید. 
هر روز یک بار تکرار کنید.
 
شما می توانید این کار را در خانه یا در یک سالن زیبایی انجام دهید. مطمئنا، هر زن نمی تواند هزینه آن را بپردازد. امروز ما در مورد نحوه خلاص شدن از شر این مشکل در خانه صحبت خواهیم کرد. 

حمام نمکی دریایی برای کاهش سلولیت

نمک دریایی را بدون عطر و طعم انتخاب کنید. آن را به یک حمام گرم اضافه کنید و سپس 20 دقیقه در وان استراحت کنید.نتیجه را شما خواهید دید!
 

گل تهیه شده از خاک رس برای کاهش سلولیت

این لوازم آرایشی را می توان در هر داروخانه یا فروشگاه تخصصی خریداری کرد. لازم است یک مقدار کمی از خاک رس را با آب آشامیدنی مخلوط کرده و هم بزنید. پس از به دست آوردن قوامی مانند کرم ضخیم، شما می توانید برای از بین بردن سلولیت از این مخلوط استفاده کنید. یک دوش داغ بگیرید، از یک اسکراب استفاده کنید، سپس مخلوط را به مناطق مشکل دار بمالید. پس از نیم ساعت با آب گرم بشویید. شما می توانید یک کرم تغذیه کننده یا ضد سلولیت اعمال کنید.
 

اسکراب مرکبات و روغن بادام برای کاهش سلولیت

نمک دریایی، شکر قهوه ای و روغن بادام را باکمی آب مخلوط کنید. 2 قطره اسانس لیمو، گریپ فروت و ماندارین از هر کدام اضافه کنید. سپس با حرکات ماساژ به سلولیت ها بمالید  و بعد از 20 دقیقه شستشو دهید.

استفاده از بادکشبرای کاهش سلولیت

ماساژ با بادکش می تواند به آسانی با یک روش خانگی جایگزین شود. برای انجام این کار، بادکش را خریداری کنید. آن را در قسمت های مشکل دار قرار دهید، و به آرامی روی آن فشار دهید، 15 دقیقه نگه دارید. پوست باید قرمز باشد. 
 
سلولیت بدترین چیز است که یک دختر می تواند روی بدن خود تحمل کند. تشخیص سلولیت به نظر می رسد یک جمله است. همه می دانند چقدر سخت است که از این مشکل خلاص شویم. اما امروز پیشنهاد شده است که با اسرار مختلف آشنا شوید که به این پدیده ناخوشایند بر روی پوست لطمه می زند.
 

رژیم غذایی برای کاهش سلولیت

رژیم های مختلفی وجود دارد، اما در میان آنها نه تنها کسانی هستند که به مبارزه با چاقی کمک می کنند، بلکه همچنین از نظر پزشکی نیز به بدن کمک می کنند. این امر به رژیم های درمانی و کسانی است که به خلاص شدن از سلولیت فکر می کنند کمک می کند. چنین رژیم غذایی به منظور بهبود وضعیت رگ های خونی است. بنابراین، محصولات با محتوای بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. همه اینها را می توان در انگور، میوه های مرکبات، کیوی، ادویه، توت فرنگی، ماهی های چرب و چای سبز یافت. شما همچنین می توانید آسوکورتیین، ترکسواازین یا مکمل های خود را با ایزوفلاون ها و رزوراترول به لیست اضافه کنید.

برای از بین بردن سلولیت تحرک داشته باشید 

چگونه بافت چربی زیر جلدی به وجود می آید؟ شکل گرفتن چربی بلافاصله پس از خوردن صورت می گیرد. بنابراین، وظیفه اصلی این است که لیپید ها را از انبار چربی به جریان خون منتقل کنید. این تنها با دو رفتار انسانی تسهیل می شود و یکی از گزینه های یک سبک زندگی فعال است.
 

توجه به کل بدن برای از بین بردن سلولیت

بسیار مهم است که بدانیم که باسن تنها مکانی نیست که سلولیت خود را آشکار می کند. بنابراین، با در نظر گرفتن تنها این قسمت از بدن، ممکن است مشکلات قابل توجهی را در یک جهت متفاوت منتشر کنید. پوست پرتقالی بر روی شکم، پاها، و سینه ها و باسن ظاهر می شود. پس از تعیین زمان ابتلا به این تظاهرات، هر فرصتی برای از بین بردن آن برای همیشه وجود دارد.
 

ابزار های ویژه برای کاهش سلولیت

هر متخصص زیبایی می داند که اجزای خاصی وجود دارد که به پدیده های ناخوشایند کمک می کند. بنابراین، هنگامی که یک محصول دیگر برای فروش راه اندازی می شود، حاوی چنین لیست خاصی است. نگاهی به کرم کافئین لازم این دارای توانایی تخلیه، تقویت عروق خونی است. عصاره نعناع، ​​انار و کافور با فلفل همه خوب کار می کنند.
 

تمیز کردن پوست برای کاهش سلولیت

این امر در درمان سلولیت بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که تمام کرم ها منحصرا برای تمیز کردن پوست استفاده می شود. بسیاری از کرم ها برای یک نتیجه فوری کار می کنند و در این حالت، زمانی که یک لایه به لایه بعدی می رسد، همه چیز بدتر می شود و اثر فقط افتضاح است.
 

ماساژ با فشار آب برای کاهش سلولیت

ماساژ دادن مناطق مشکل دار با فشار آب  است. اثر این روش بسیار ملموس است و روش تا حدودی شبیه به دوش Charcoat مشهور است.
 

ماساژ با دست برای کاهش سلولیت

پوست را گرم کنید، ذوب شدن چربی زیر جلدی را از دست می دهید، فقط از طریق ماساژ چربی از حالت سفت شده  به جریان خون منتقل می شود. بنابراین، بسیار مهم است که به طور مداوم انجام ماساژ خاص ضد سلولیت را انجام دهید. وظیفه اصلی این است که تخلیه لنفاوی خوب و آزاد شدن مایع اضافی را فراهم کنید. و بسیار مهم است که درک کنیم که برای چنین ماساژی لازم نیست که از سالن های گران قیمت استفاده کنید؛ همه این کارها در خانه انجام می شود، مهم این است که انگیزه داشته باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مانیکور تیره برای تابستان 10 مدل

در
برای دوستداران محدوده رنگ تیره، طرح های ناخن روشن و چشم نواز مناسب نیستند.
دخترانی که عاشق رنگ سیاه، قهوه ای یا بورگوندی هستند، به ندرت می توانند با یک مانیکور مناسب برای تابستان سازگاری داشته باشند. اما نگران نباشید، زیرا ایده های زیادی برای طراحی تابستان با سایه های رنگی تیره وجود دارد. انواع گزینه های ممکن برای مانیکور، با ترکیب رنگ ها، شما را بی تفاوت نخواهند گذاشت.مخصوصا اگر پوست سفید داشته باشید. ما این ایده ها را برای مانیکور تیره تابستانی، 2019 ارائه می دهیم. 
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناخن می تواند در مورد مشکلات بدن بگوید 7 مشکل

در
ناخن می تواند در مورد مشکلات بدن بگوید 7 مشکل
بدن ما بسیار جالب است. بسیاری متوجه نمیشوند، گاهی اوقات به نظر میرسد برخی علائم ممکن است نشان دهند که بدن در معرض کمبود مواد معدنی خاص، کمبود ویتامین ها و یا بیماری است. امروز من می خواهم در مورد صفحه ناخن صحبت کنم. اغلب ما اهمیت ویژه ای برای رنگ ناخن یا این واقعیت که ناخن ها شروع به تغییر می کنند قائل نمی شویم.
بله، به طور کلی، زنان عادت کرده اند ناخن های خود را با لاک زدن، ناخن ها را بپوشانند و نمی توانند ببینند که چه اتفاقی در زیر لاک می افتد. به هر حال، ناخن می تواند در مورد نقض جدی در بدن بگوید.
 
و این شرایط در ناخن است که شما باید توجه داشته باشید.
 

 

سفید شدن ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید

سفید شدن ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید
متخصصان پوست آمریکا می گویند که اگر ناخن شروع به بی رنگ شدن و محو شدن کرد، این ممکن است نشانه ای از ملانوم پلاک ناخن باشد.
 
 

 

زرد شدن ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید

زرد شدن ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید
به نظر می رسد که زرد شدن ناخن ها ممکن است نشان دهنده آن باشد که فرد مبتلا به پسوریازیس می شود. و در عین حال - این یک نشانه روشن از مشکلات جدی کبد است. به هر حال، ناخن های زرد می توانند در سیگاری ها هم دیده شوند، و علاوه بر این، آنها حتی اسکراب نیست، بنابراین در مورد آن فکر کنید!
 
 

 

رنگ بنفش ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید

رنگ بنفش ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید
سیانوز ناخن می تواند در مورد کاهش هموگلوبین، و همچنین اختلالات گردش خون یا مشکلات سیستم تنفسی صحبت کند. به طور کلی، پوست آبی همچنین می تواند در مورد مشکلات تنفسی و گردش خون صحبت کند، بنابراین در ذهن داشته باشید!
 
 

 

نقاط سفید روی ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید

بسیاری از زنان با این موضوع مواجه می شوند. مردم می گویند که ظاهر نقاط سفید بر روی ناخن ها مشکل جدید را وعده می دهد. با این حال، همه چیز خیلی مشخص نیست. لکه های سفید روی صفحه ناخن می توانند ظاهر شوند، سپس ناپدید می شوند، به اشکال مختلف باشند. و این نشان دهنده کمبود کلسیم و روی در بدن انسان است. و همچنین اگر خطوط افقی سفید ظاهر می شود، این ممکن است بیماری کلیوی را نشان دهد.
 

 

شیارهای عرضی بر روی ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید

شیارهای عرضی بر روی ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید
اگر در یک فرد علائمی مثل فرورفتگی روی صفحه ناخن ظاهر شود و به نظر برسد که ناخن سوراخ شده، این نشان می دهد که ناخن دائما تحت فشار است. همچنین، این ناخن ها می توانند در مورد اختلالات متابولیکی صحبت کنند. اما یک دلیل سوم وجود دارد - این حالت ممکن است به خاطر یک ضربه معمولی به ناخن باشد.
 
 

 

نوارهای طولی بر روی ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید

نوارهای طولی بر روی ناخن از چه مشکلی در بدن می گوید
بسیاری از این راهها در افراد سالخورده یافت می شود. این ها فقط تغییرات مربوط به سن در بدن است. اما اگر چنین خطوطی در زنان جوان (یا مردان) باشد، این ممکن است به طور کلی کمبود مایع یا کم آبی بدن را نشان دهد. بنابراین، تنها راه نوشیدن آب بیشتر است.
 

 

شكستگی و خراش روی ناخن ها از چه مشکلی در بدن می گوید

شكستگی و خراش روی ناخن ها از چه مشکلی در بدن می گوید
ناخن شکسته - بدبختی واقعی بسیاری از زنان است. در حالی که دیگران می توانند فقط  ناخن زیبا داشته باشند. اگر ناخن های شما به طور مداوم فرسوده و شکسته است، بدان معنی است که بدن شما دارای کمبود روی، آهن، ویتامین D، E و A است. یکی دیگر از دلایل ضعیف و شکستن ناخن می شود، مشکلات قلبی، عروق و اختلالات سیستم غدد درون ریز است. به طور خاص، این می تواند نشانه ای از دیابت هم باشد.
 
اگر چیزهای عجیب و غریب در ناخن ها دیدید، ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید. یک متخصص با تجربه به شناسایی علت دقیق علائم و تجویز درمان صحیح کمک می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیماری که با رنگ خاصی از کبودی زیر چشم مشخص می شود

در
بیماری هایی که با رنگ خاصی از کبودی زیر چشم نشان داده می شود
دلایل احتمالی کبودی زیر چشم و بیماری هایی که با توجه به وضعیت پلک ها دیده می شود.
پوست اطراف چشم در مورد بسیاری از اختلالات و بیماری ها به ما می گوید. در اینجا ما در مورد دلایل ژنتیکی احتمالی کبودی اطراف چشم صحبت نخواهیم کرد ، که فقط با کمک لوازم آرایشی از بین می روند یا تغییرات مربوط به سن وجود دارد که با جوشانده گیاهان اصلاح می شود. شاید دلیل آن کمبود آب بدن یا سبک زندگی اشتباه باشد: الکل ، مهمانی های دیر هنگام ، کمبود خواب و غیره. در این حالت با اصلاح رژیم روز می توانید از حلقه های زیر چشم خلاص شوید. اما بیماری هایی وجود دارد که پوست پلک های ما به ما علامت می دهد. در این حالت با یک پزشک مشورت کنید.
 

بیماری کلیه

معمولاً نه تنها با مشکل ادرار ، بلکه با کبودی صبحگاهی در زیر چشم نیز تشخیص داده می شود.
 

بیماری کبد

بیمار برآمدگی‌های کوچک زرد رنگ در اطراف پلک چشم ها دیده می شود
اختلالات در لوزالمعده و درد در سمت چپ باعث ایجاد لکه های سنی در اطراف چشم می شود.

بیماری قلب و عروق 

کبودی های شبانه در اطراف چشم علائم بیماری قلب و عروق را نشان می دهند.

بیماری های متابولیکی

دایره های کبودی دائمی زیر چشم ، بیماری های متابولیکی را گزارش می کنند.

بیماری کم خونی

کم خونی با رنگ بنفش پوست پلک ها به ما علامت می زند.

بیماری هلمینتیازیس

اگر دایره های زیر چشم با اختلال نفخ و مدفوع همراه است ، از نظر هلمینتیازیس (آلودگی با کرم) بررسی کنید .

بیماری سندرم خستگی مزمن

و اگر احساس خواب آلودگی ، فراموشی و اختلال در توجه و تمرکز دارید و دانه های برجسته زیر چشم دارید ، احتمالاً دچار سندرم خستگی مزمن هستید.
 
سعی نکنید فوراً موارد ظاهر شده در زیر پلک را با گریم و آرایش بپوشانید. سعی کنید علت آنها را با مراجعه به دکتر دریابید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ممکن است بیماری قلبی داشته باشید 12 علامت

در
ممکن است بیماری قلبی داشته باشید 12 علامت

آپنه خواب

هنگامی که خروپف شما به دلیل مکث در تنفس قطع می شود ، ممکن است مغز شما اکسیژن کافی دریافت نکند، که باعث ارسال سیگنال ها به رگ های خونی و قلب شما می شود تا بیشتر کار کنند و جریان خون ادامه یابد. این مسئله خطر ابتلا به فشار خون بالا ، ضربان قلب غیر طبیعی ، سکته مغزی و نارسایی قلبی را افزایش می دهد. خوشبختانه ، آپنه خواب قابل درمان است.
 

بثورات راش زرد و نارنجی

سطح بسیار زیاد تری گلیسیرید می تواند باعث شود تا پوست شما در اطراف مفصل انگشتان دست دارای راش زرد و نارنجی داشته باشد  . بسیاری از این چربی ها در خون شما می تواند در سخت شدن شریان های شما نقش داشته باشد ، و تعداد زیاد آن ها اغلب مربوط به شرایط دیگری است که شما را نیز در معرض بیماری قلبی و سکته های مغزی قرار می دهد.
 

قدرت ضعیف دست ها

قدرت دست شما ممکن است در مورد قدرت قلب شما نکته مهمی را به شما بگوید. تحقیقات حاکی از آن است که توانایی فشار به خوبی به معنای پایین آمدن خطر بیماری قلبی است. اگر قدرت دست شما بر یک شیء برای شما دشوار است ، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. (اما بهبود قدرت گرفتن به تنهایی لزوماً قلب شما را سالم نخواهد کرد.)
 

نقاط تیره در زیر ناخن ها

اگر به تازگی به انگشت خود آسیبی وارد نکرده اید و صدمه ندیده اید، اما نقاط کمی از خون مردگی در زیر ناخن شما دیده می شود، می توانند به عفونت در قلب یا دریچه های قلب شما بنام اندوکاردیت اشاره کنند. شما همچنین هنگام ابتلا به دیابت می توانید این نقاط خونی را در زیر ناخن ببینید و افراد مبتلا به دیابت، دو تا چهار برابر بیشتر از افراددارای بیماری قلبی و سکته مغزی این نقاط تیره را دارند.
 

سرگیجه

سبکی سر اغلب نتیجه مستقیمی از اشتباه در عملکرد قلب شما است زیرا خون کافی را به مغز شما پمپ نمی کند. سرگیجه می تواند نشانه ای از ریتم غیر طبیعی به نام آریتمی باشد . نارسایی قلبی به معنای تضعیف ماهیچه نیز می تواند شما را ناپایدار کند. احساس دلپذیر سبکی سر یکی از بسیاری از علائم کمتر شناخته شده حمله قلبی است.
 

مشکلات جنسی

برخی از مشکلات موجود در اتاق خواب می تواند به معنای ابتلا به بیماری قلبی و خطر بیشتر برای حمله قلبی یا سکته مغزی باشد. مردان با اختلال نعوظ ممکن است مشکل فشار خون از کلسترول بالا یا دچار مشکلات گردش خون مربوط به فشار خون بالا یا شریان های باریک باشند. این مشکلات جریان خون همچنین می تواند میل جنسی زن و توانایی لذت بردن از رابطه جنسی را کاهش دهد.
 

تغییر رنگ پوست

انگشتان دست و انگشتان آبی یا خاکستری می تواند از گردش خون ضعیف باشد ، غالباً به دلیل نقص قلب  که در عروق خونی از زمان تولد یا باریک یا مسدود هستند. وقتی تکه های پلاکهای ساخته شده از کلسترول ایجاد شود در رگ های خونی کوچک گیر می کند. ممکن است هنگام آندوکاردیت ، شکافهای خونی دقیقاً زیر پوست در قسمت داخلی دست  و کف پا ایجاد شود.
 

خونریزی لثه ها

متخصصان ارتباط بین بیماری لثه و بیماری های قلبی را کاملاً درک نمی کنند. اما مطالعات نشان می دهد که خونریزی ، تورم لثه ممکن است باعث ایجاد درد در قلب شود. یک نظریه این است که باکتریهای موجود در لثه به جریان خون شما می رسد و التهاب را در قلب شما به وجود می آورد. ابتلا به بیماری لثه ، که می تواند منجر به افتادن دندان شود ، ممکن است احتمال سکته مغزی را نیز بالا ببرد.
 

لکه های تیره و مخملی روی پوست

ممکن است این لکه های ضخیم ، به نام آکانتوز نیگریکانس ، در چین های پوستی مانند گردن ، زیر بغل و کشاله ران پیدا شود که بدن شما در استفاده از هورمون انسولین دچار مشکل شود. تکه ها می توانند برچسب های پوستی نیز داشته باشند. اگر به دلیل مقاومت به انسولین ، سندرم متابولیک یا دیابت نوع 2 تحت درمان نیستید ، برای کمک به کنترل قند خون و محافظت از قلب خود به پزشک مراجعه کنید.
 
تنفس مشکل 
احساس کمبود نفس می تواند نشانه نارسایی قلبی ، ضربان قلب غیر طبیعی یا حمله قلبی باشد. به پزشک خود بگویید که اگر بعد از انجام کارهایی که قبلاً برای شما آسان بود ، یا اگر نفس کشیدن دشوار است . درد قفسه سینه هم دارید؟ با 115 تماس بگیرید.
 

تورم در پاها

این اتفاق می افتد وقتی مدت طولانی می ایستید یا می نشینید ، و همچنین در دوران بارداری شایع است. تورم پا ها همچنین می تواند ناشی از نارسایی قلبی و گردش خون ضعیف در پاهای شما باشد. پاهای متورم می تواند از لخته ای باشد که باعث بازگشت خون از اندام تحتانی به قلب شما می شود. 
 

خستگی

نارسایی قلبی می تواند شما را خسته و از انرژی تخلیه کند ، زیرا ماهیچه قلب دیگر به اندازه کافی برای تأمین نیازهای بدن شما پمپ نمی کند.مراقب علائم دیگر ، مانند سرفه و تورم باشید ، زیرا احساس ضعف می تواند نشانه هشدار دهنده بسیاری از شرایط مختلف ، از جمله کم خونی ، سرطان یا حتی افسردگی باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...