خشونت علیه زنان

در

وقتی پای خشونت علیه یک شریک زن صمیمی در میان است، اغلب پرسیده می شود که چرا مردان علیه زنی که با او زندگی می کنند از نیروی فیزیکی استفاده می کنند. برای شریک آسیب دیده، مثل این است که پرسیده شود چرا مردان اقدام به کشتن شریک زنشان می کنند به جای این که کمی به کارشان فکر کنند و این عمل را مرتکب نشوند.(سیارک)

برای هر دو سوال، باید در مورد چیزهایی که به مردان مربوط است، سوال شود مانند: بیولوژی اش، حالت روحی اش، وضعیتش در سال های کودکی یا حتی وضعیت روحی اش حین ارتکاب خشونت. یا بعضی از مسائل مربوط به زنان بررسی شود مانند: رفتارش با مرد همراه با احترام است؟ کارهای خانه با یاری همدیگر انجام می شود یا با جنگ و دعوا؟ باید وضعیت روحی طرفین یا وضعیت خاص آنها بررسی شود. مانند: فشار ناشی از مشکلات مالی، خواسته های فرزندان، خانه داری و وظایف خانه، تعهد یا امثال این مسائل.

تاکنون جست و جو برای یافتن پاسخ ادامه و تحت تاثیر موارد مختلف قرار دارد. با این وجود مطالعاتی وسیع نیز بر اساس گمانه زنی و استدلال های نظری نیز انجام شده است. فاکتورهای اجتماعی، روانشناختی و بیولوژیکی موردهای مناسبی هستند که دریچه ای به سوی آگاهی بیشتر ما در مورد، چه وقت و چرا در روابط صمیمی خشونت وجود دارد؟ را بگشاید. شاید باید بین خشونت کشنده و خشونت غیر کشنده تمایز قائل شد. با این وجود گرایش به توضیح در یک عرصه ی خاص مانند: اجتماعی یا روانشناختی شاید ترکیبی ثمربخش تر باشد نسبت به فاکتورهایی که پیچیدگی خاصی را در ارتباطات صمیمی، کشمکش ها و خشونت به وجود می آورند.

توجه اصلی این مقاله بر روی قتل یک شریک زن صمیمی است. در حقیقت کوششی برای فهمیدن این نوع خشونت نامتعارف است. همچنین درک فاکتورهایی که با خطراتش مرتبط است.

خشونت خانگی علیه زنان در روابط صمیمی

در ابتدا شاید منطقی باشد که با این فرضیه شروع کنیم که خشونت کشنده در ‍‍زمینه یک خشونت غیر کشنده اتفاق می افتد. با درنظر گرفتن همه ی احتمالات این که بعضی از این خشونت هادر سطح بالایی از خطر قرار دارند. با این وجود این همیشه مهم است که این فرضیه را با پرسیدن ( اگر خشونت غیرکشنده معمولا یا همیشه یک نشانه از خشونت کشنده است و اگر همان فاکتورها با هردو مرتبط باشند، تکلیف ما چیست؟ ) با جزئیات بررسی کنیم. بعدا به این موضوع اشاره خواهیم کرد، اما اول به ما اجازه دهید که بعضی از فاکتورهای خطرآفرین را که در ارتباط با خشونت غیر کشنده یافته ایم تشریح کنیم و مشخص کنیم که کدام فاکتور ممکن است با خشونت کشنده در ارتباط باشد.(سیارک)

بگذارید بر معلوماتمان درباره ی خشونت غیر کشنده علیه یک شریک زن صمیمی به عنوان نقطه حرکت به سوی مقایسه ی آن با خشونت کشنده بازنگری کوتاهی داشته باشیم.

از سال 1970 نوشته های بسیار زیادی در مورد خشونت غیرکشنده علیه زنان که به طور کلی به خشونت خانگی اشاره دارد نوشته شده اند. هزاران عنوان بررسی شده اند و یک سطح وسیع از شیوه های تحقیق استفاده شده اند که در این عرصه رشد تصاعدی داشته اند. بررسی های ملی و محلی، گستردگی خشونت در جمعیت های مختلف را نشان می دهد در حالی که مطالعات روزافزون معمولا شامل همه پرسی های گسترده از قربانیان و مجرمان است که باعث گسترش و توسعه ی توصیف خشونت، معضل های قربانیان و جهت گیری های رفتاری شریک های مرد شده است.

پایه اصلی و بخش مهم این تحقیق درون ساختمان گسترده ی آن، مطالعات مربوط به جمعیت شناسی اجتماعی وابسته به قربانی و جنایت کار، زمینه ها و موفعیت هایی که هر خشونت اتفاق افتاده، انگیزه ها و خصوصیت های روانشناختی خلافکار، خدمات پلیس، تاثیر های معمول و مختلف مداخله و دیگر موضوعات همگی آزمایش شدند. در این مندرجات گسترده، ما فقط به دنبال یک سری یافته های خاص مانند: عوامل وابسته به خشونت کشنده و غیر کشنده، زمینه های کودکی، وضعیت بزرگسالی و به خصوص خود واقعه ی خشونت هستیم.

بررسی های ملی کانادا، ایالت متحده ی آمریکا و بریتانیا نشان می دهد که از هر چهار زن بزرگسال یک زن در طول زندگی اش یک نوع خشونت از طرف شریک مرد را تجربه کرده است با این وجود خشونت می تواند در میان هر جامعه و هر قشری اتفاق بیافتد. تحقیقات در کشور های مختلف نشان می دهد که خشونت در میان افراد تهی دست،  جوانان و مستضعفان اتفاق می افتد. تحقیقات انجام شده در ایالات متحده معمولا سطح بالاتری از خشونت را در میان آفریقایی، آمریکایی ها نشان می دهد. با این وجود بخش عمده ی مطالعات در خصوص زنانی است که قربانی خشونت شده اند و بعضی دیگر از این مطالعات در مورد مردان مجرم انجام شده است.(سیارک)

رفتارهای مختلف شخصیتی مردان مجرم به عنوان فاکتورهای قدرتمند و خطرناک شناسایی شده اند مانند: خشونت قابل ملاحضه ی خانواده در زمان کودکی شخص یا جرم در کودکی، رفتارهای شخصیتی، اعتیاد به الکل، بیکاری طولانی مدت و تخلفات متعدد و گسترده

خشونت های فیزیکی انواع وسیعی دارند که در درگیری ها مورد استفاده قرار می گیرند. که اغلب شامل خفه کردن، سیلی زدن و مشت و لگد می شود. خشونت می تواند شامل تجاوز جنسی نیز باشد. مطالعات نشان می دهد که بین 10 الی 15 درصد زنان متاهل حداقل مورد تجاوز شریک صمیمی خود قرار گرفته اند دیگر رفتار ها مانند ترساندن و زور گویی نیز شامل خشونت می شوند. نتایج  اولیه تحقیقات دنباله دار و فشرده ی ما نشان دادند که ارتباط مهمی میان ترساندن و دیگر شکل های ترساندن وجود دارد.

در بعضی از مردان رفتارهای خشونت بار بعد از اتمام یک رابطه شدت یافته، به طوری که این دسته از مردان سعی کرده اند زنی که ترکشان کرده را کنترل  کنند یا اورا برای ترک رابطه موردآزار و اذیت قرار دهند.نمونه اسید پاشی در ایران

 یک بررسی دقیق که شامل 8000زن در ایلات متحده بود، نشان داد که 81درصد از پاسخ دهنده ها اعلام کرده اند که شریک سابقشان آن هارا اذیت کرده و آن هارا مورد حمله قرار داده است. 31 درصد نیز اظهار کرده اند که تسط شریک سابقشان مورد تجاوز قرار گرفته اند. این گونه رفتار های خشونت آمیز که ناشی از روابط صمیمانه گذشته است، می تواند بروی روابط آینده ی فردآسیب دیده تاثیر بگذاردو زندگی اورا دست خوش تغییراتی ناخوشایند گرداند.(سیارک)

خشونت می تواند باعث به وجود آمدن آسیب های جسمی و حتی روحی شود. تحقیقات بر روی آسیب ها نشان می دهد که بیشترین آمارآسیب ها شامل سوختن صورت و بدن می شود. به علاوه شکستگی، ضربه مغزی، سقط جنین و آسیب های داخلی از دیگرآسیب های محتمل است.

تحقیقات پزشکی نشان می دهد که مشکلاتی مانند نقص عضو دائمی، آسیب های فیزیکی و آسیب های وارده به بینایی و شنوایی بعضی اوقات میان زن هایی که مورد حمله خشونت‌آمیز قرار گرفته اند اتفاق می افتد. رنانی که مورد خشونت قرار گرفته اند شش الی هشت برابر بیشتر نسبت به سایر زنان از خدمات درمانی و سلامت استفاده می کنند. به علاوه خشونت در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای جنینش تهدید جدی به حساب می آید. با این وجود تمرکز اصلی ما بر روی خشونت غیر کشنده نیست و درست است که آسیب های غیر کشنده بعضی اوقات آنقدر جدی هستند که قابل چشم‌پوشی نیستند اما نمی توان از خشونت کشنده گذشت کرد. بیشتر اوقات توجه های عمده به سوی عامل ایجاد بحث معطوف می شود و به خشونت می انجامد. همچنین موقعیت و شرایطی که خشونت در آن اتفاق می افتد نیز مورد توجه قرار می گیرد.

در بعضی از موارد کشمکش مهمتر از خشونت است. کشمکش در روابط صمیمی حول محورهای مختلفی در گردش است. بعضی از آنها شامل مسائل زندگی روزانه مانند: پول، فرزندان، مسئولیت های خانه داری، روابط جنسی، وظیفه شناسی، غیرت، انحصارطلبی و صلاحیت است.  این چنین کشمکش ها می تواند در ارتباط میان زوجین زمینه های خشونت و فشار های روانی را ایجاد کند.

اصل خود ارتباط بسیار مهم و قابل ملاحظه است.  وضعیت یک ارتباط مانند ازدواج، هم خانه بودن و روابط عاشقانه و موقعیت  ارتباط با یکدیگر یا جدا هر دو برای ایجاد خشونت غیر کشنده درخور اهمیت هستند. مشخص است که هم خانه بودن و جدایی دارای ریسک بالایی برای خشونت هستند. در بعضی ارتباطات جدایی نقطه ای برای افزایش شدت یا تکرار خشونت است. در صورتی که در بعضی دیگر ممکن است خشونت بعد از جدایی شروع شود به طوری که قبلا اصلا سابقه نداشته است. برای مردانی که حاضر نیستند به زنانشان اجازه جدایی یا ترک رابطه را بدهند، تعقیب کردن و فرم های مختلف از اذیت کردن ممکن است با جدایی آغاز شود. برای بقیه ممکن است این اتفاق ها قبل از جدایی و همراه با آن بیفتد.(سیارک)

به طور خلاصه، خشونت غیرکشنده در سطح های مختلف فاکتورهای متفاوتی را در بر می گیرد. در انفرادی، شامل شخصیت جمعیت شناسی اجتماعی ( جوانی، فقر، آسیب های جسمانی و بیکاری ) شخصیت شخصی یا عمومی ( شخصیت، جرم های وابسته به مصرف الکل و زمینه های تخلف )، زمینه های خانگی ( خشونت در میان خانواده، مجرمیت در کودکی)می شود. فاکتورها در سطح های موقعیتی و وضعیتی شامل اصل ارتباط، جدایی، حسادت، انحصارطلبی و ... می شود. فاکتورهای دیگر وابسته به اصل خود خشونت هستند و سرچشمه ی کشمکش ها به آن باز می گردد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خشونت خانگی علیه زنان : نشانه ها را بشناسید و کمک بطلبید

در

به مناسبت 25 نوامبر روز مبارزه علیه خشونت خانگی ، خشونت خانگی تهدیدی بزرگ برای بسیاری از زنان و سلامت زنان است. 

شناسایی روابط تعدی گرایانه و چگونگی خروج از شرایط خطرناک

شریک شما عذر خواهی می کند و قسم می خورد که دیگر رفتار آزار دهنده اش را تکرار نخواهد کرد اما شما می دانید که او بر قسمش پایبند نیست و رفتارش را تکرار خواهد کرد. گاهی با خود فکر می کنید که شاید شما تنها تصور می کنید که مورد تجاوز واقع شده اید، با این حال درد روحی و جسمی شما واقعی به نظر می رسد. اگر این موضوع برایتان آشناست، شما احتمالاً قربانی خشونت خانگی شده اید.(سیارک

شناسایی خشونت خانگی

خشونت خانگی که اصولاً با نام خشونت شریک جنسی خوانده می شود میان افرادی با رابطه ی نزدیک شکل می گیرد. خشونت خانگی می تواند شکل های متفاوتی داشته باشد من جمله سوء استفاده های عاطفی، جنسی و فیزیکی. اما خشونت خانگی اصولاً به سمت زنان نشانه رفته است و می تواند در میان روابط هم جنس گرایانه و غیر هم جنس گرایانه رخ دهد.

ممکن است تشخیص خشونت خانگی در ابتدا ساده نباشد. در حالی که برخی روابط اجتماعی از نگاه بیرون از رابطه به صورت روشنی متجاوزانه هستند اما تجاوز ابتدا به صورت نامحسوس شروع شده و در طول زمان رو به شدت می گذارد. شما در معرض خشونت خانگی هستید اگر در رابطه با فردی باشید که:

  • شما را با القاب زشت صدا می کند، به شما توهین می کند یا شما را تحقیر می کند.
  • مانع از تحصیل و کار شما می شود و از آن جلوگیری می کند.
  • مانع از ملاقات با اعضای خانواده و دوستان شما می شود و از آن جلوگیری می کند.
  • سعی دارد نحوه ی پول خرج کردن، جاهایی که می روید، داروهایی که مصرف می کنید یا نوع پوشش شما را کنترل کند.
  • حسادت می کند، فکر می کند مالک شماست و شما را به خیانت متهم می کند.
  • هنگام استفاده از الکل یا مواد مخدر عصبانی می شود.
  • شما را با خشونت یا سلاح تهدید می کند.
  • شما، فرزندانتان یا حیوانات خانگی شما را میزند، خفه می کند یا به هر شکلی به شما آسیب می رساند.
  • شما را مجبور می کند که اعمال جنسی مخالف میل خود را انجام دهید.
  • شما را به خاطر رفتار خشونت آمیز خود مقصر می داند یا به شما می گوید که مستحق آن هستید.

اگر هم جنس گرا، دو جنس گرا یا ترنسکشوال هستید و با فردی با ویژگی های زیر ارتباط دارید، در معرض خشونت خانگی خواهید بود:(سیارک

  • شما را تهدید می کند که گرایش جنسی شما را به دوستان یا خانواده و اطرافیانتان خواهد گفت.
  • به شما می گوید که افراد صاحب منصب به هم جنس گرایان، دو جنس گرایان یا ترنسکشوال ها کمک نمی کنند.
  • به شما می گوید که خارج شدن از این رابطه بدین معناست که شما به این نتیجه رسیده اید که روابط هم جنس گرایانه، دو جنس گرایانه یا ترنسکشوالی منحرفانه اند.
  • می گوید که زنان نمی توانند خشن باشند.
  • سوء استفاده خود را با گفتن این که شما واقعاً هم جنس گرا، دو جنس گرا یا ترنس نیستید نشان می دهد.

بارداری، کودکان و خشونت خانگی

گاهی اوقات خشونت خانگی در حین بارداری شروع شده و یا پس از آن افزایش می یابد و سلامت شما و کودکتان را به خطر می اندازد. این خطر پس از به دنیا آمدن کودک نیز وجود خواهد داشت. حتی اگر کودک شما مورد سوء استفاده قرار نگیرد، شاهد خشونت خانگی بودن نیز بسیار مضر است. کودکانی که در خانه های با خشونت بزرگ می شوند احتمال بیشتری دارد که مورد خشونت واقع شوند و مشکلات رفتاری بیشتری را نسبت به سایر کودکان از خود نشان می دهند. به عنوان بزرگسال، احتمال بیشتری دارد که رفتار متجاوزانه از خود بروز داده یا تصور کنند که سوء استفاده بخش طبیعی از یک رابطه است. ممکن است نگران باشید که کمک طلبیدن باعث از هم پاشیدن خانواده و در خطر انداختن خود و کودکتان می شود اما این بهترین راهی است که می توانید برای حفاظت از خود و کودکتان به کار گیرید.

چرخه را بشکنید

اگر در وضعیتی متجاوزانه قرار گرفته اید، این الگو را خواهید شناخت:

  • متجاوز تهدید به خشونت می کند.
  • متجاوز خشونت را عملی می کند.
  • متجاوز عذر خواهی می کند، قسم می خورد که تغییر کند یا به شما هدیه می دهد.
  • این چرخه تکرار می شود.(سیارک

هر چه مدت طولانی تری در این چرخه بمانید، خسارات روحی و جسمی بیشتری به شما وارد خواهد شد. ممکن است دچار افسردگی یا اضطراب شوید. ممکن است تصور کنید که نمی توانید روی پای خود بایستید و از خود مراقبت کنید یا اینکه مقصر سوء استفاده خود شما هستید. ممکن است احساس نا امیدی یا فلج شدن به شما دست دهد.

اگر زن مسنی هستید که مشکلاتی در سلامتی شما به وجود آمده است، ممکن است حس کنید که به شریک سوء استفاده گر خود نیاز دارید. اگر مایل نیستید که هویت جنسی شما فاش شود، تمایل کمتری به کمک طلبیدن پس از اولین سوء استفاده خواهید داشت. اگر توسط زن دیگر مورد آزار جنسی قرار گرفته اید، ممکن است از این موضوع واهمه داشته باشید که دیگران حرف شما را باور نخواهند کرد.

با این حال تنها راه شکستن چرخه ی خشونت، کمک طلبیدن است و هر چه زودتر این اتفاق بیفتد بهتر است. داستان خود را برای کسی تعریف کنید: دوست، کسی که دوستش دارید، امداد رسان یا فردی نزدیک به شما. ممکن است در ابتدا برای شما مشکل باشد که درباره ی سوءاستفاده صحبت کنید اما پس از آن حس بسیار بهتر یخواهید داشت و پشتیبانی که به آن نیاز دارید را دریافت خواهید کرد. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

زنی که دو هفته با یک چاقو در پشت زندگی کرد

در
خشونت خانگی
زن دو هفته با یک قطعه از چاقو در پشت زندگی کرد
پزشکان موفق به نجات این زن شدند که توسط یک شوهر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.
 
در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی، یک شهروند محلی توسط شوهرش مورد حمله قرار گرفت. او با یک چاقو به پشت او ضربه زد و باعث شد که فولاد سرد در بدن قربانی گیر کند.
 
نام خانم کومه بایاسا است، او 25 سال دارد. در روز حمله، او در خانه با پسر چهار ماهه اش بود، زمانی که شوهر او ناگهان وارد خانه شد، مست بود و زن شروع به متهم نمودن او به نوشیدن مداوم کرد و از سبک زندگی او انتقادکرد . اما مرد خانواده سخنان زن را تحمل نکرد، چاقو را برداشت، به زن حمله کرد و چاقو را در پشت زن فرو کرد.
 
قربانی فورا بستری شد. او یک هفته را در بیمارستان گذراند، بعد از آن حال کومه خیلی بدتر شد. سپس تصمیم گرفتنداو را به یکی دیگر از بیمارستان ها منتقل کند. در آنجا، از بیمار با اشعه ایکس عکسبرداری شد(در بیمارستان اول رادیولوژی انجام نشده بود) و متوجه شدند که او در یک هفته از یک تیغه ی چاقو در بدنش رنج می برده است. معلوم شد که در این مدت ،تیغه چاقو کبد، شریان اصلی قلب و ریه را قطع کرده بود، و سپس در ناحیه پانکراس گیر کرده است.
 
در نتیجه، پزشکان یک هفته دیگر برای آماده شدن برای انجام عملیات - برای جمع آوری یک تیم از پزشکان از بیمارستان های دیگر و آماده سازی ابزار لازم زمان گذاشتند.عملیات برون آوردن تیغه چاقو هفت ساعت طول کشید و موفق بود. طبق گفته پزشکان، زن بسیار خوش شانس بود که دو هفته با یک چاقو زندگی کرده و زنده مانده است و در نهایت جان سالم به در برده است. در حال حاضر قربانی در شرایط رضایت بخش است. شوهر به علت خشونت خانگی دستگیر شده است و در انتظار محاکمه است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خشونت خانگی زمینه ساز چه بیماری هایی است

در
خشونت خانگی زمینه ساز چه بیماری هایی است
دانشمندان بریتانیایی گفتند ، زنانی که خشونت خانگی را تجربه کرده اند ، 44٪ بیشتر از کسانی که در یک محیط آرام زندگی می کنند ، خطر مرگ زودرس را دارند.
 
علاوه بر این ، آنها 31٪ خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و 51٪ خطر دیابت نوع 2 را دارند. دانشمندان با تجزیه و تحلیل داده ها در مورد بیش از 90،000 زن انگلیسی ، چنین نتیجه هایی را بدست آوردند ، از این تعداد 18.500 گزارش خشونت خانگی را تجربه کردند.
 
دانشمندان داده های مربوط به 18،547 بیمار بستری در بیمارستان ها را از سال 1995 تا 2017 جمع آوری کردند: همه آنها از خشونت خانگی خبر می دادند. هر یک از شرکت کنندگان توسط چهار زن از گروه کنترل انتخاب شدند: آنها در همان سن قرار داشتند ، تقریباً دارای وزن و وضعیت اجتماعی یکسان بودند ، اما در معرض خشونت قرار نگرفته بودند.
 
متخصصان در درجه اول به مرگ و میر ، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 علاقه مند بودند. آنها دریافتند که خشونت خانگی با افزایش خاص خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، دیابت نوع 2 همراه است. علاوه بر این ، در بین قربانیان سابق ، خطر مرگ زودرس از هر علت 44 درصد بیشتر بود. 
 
طبق آمار WHO ، تقریباً از هر سه زن در سراسر جهان تا به حال یک شریک جنسی مورد تجاوز جنسی و جسمی قرار گرفته است و 38٪ از مرگ های خشونت آمیز زنان کار شرکای آنها بوده است. علاوه بر این ، خشونت خانگی بر جنبه های وسیعی از سلامت و زندگی زن تأثیر می گذارد. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا این زن ها مرد خود را کتک زده اند

در

خشونت خانگی

وقتی صحبت از خشونت خانگی است ، پیش فرض این است که ستمگر داخلی مرد است.  چندی پیش معلوم شد که امبر هارد بارها و بارها از مشت هایش استفاده می کند و ظریفانه شوهرش جانی دپ را مسخره می کند. با این حال ، بازیگر مرد جانی دپ به هیچ وجه در تلاش برای استفاده از روش تنبیه بدنی  همسر خود نیست.

 

 

امبر هرد

امبر هرد و جانی دپ

امبر هرد و جانی دپ.  / عکس

 

همسر سابق جانی دپ در طی مراحل طلاق به طرز ماهرانه ای نقش قربانی خشونت خانگی را بازی کرد و توانست شهرت همسر خود ، جانی دپ را بسیار خراب کند. بعداً ، این بازیگر با یک دادخواست به دادگاه رفت که در آن او امبر هرد و یکی از انتشارات انگلیس را به افترا متهم کرد و مدارکی را برای اثبات بی گناهی خود به دادگاه ارائه داد. همانطور که معلوم شد ، این امبر هرد بود که مرتباً از خشونت جسمی استفاده می کرد ، با مشت به همسرش حمله می کرد ، او را تحریک می کرد ، تحقیر می شد و مورد توهین قرار می داد.

در ژوئیه سال 2020 ، جلسه رسیدگی به پرونده جانی دپ و امبر هرد در دادگاهی در لندن آغاز شد. ازدواج آنها در سال 2017 به پایان رسید ، اما رسیدگی به همسران سابق به مدت سه سال ادامه دارد. در دادگاه جزئیات تکان دهنده ای از زندگی خانوادگی بازیگران فاش شد و اکنون کاملاً غیرقابل درک است که در حقیقت معلوم شد چه کسی در ازدواج ستاره ای قربانی خشونت خانگی شده است.

 

هیلاری کلینتون

بیل کلینتون و هیلاری کلینتون

بیل و هیلاری کلینتون

 

همسر چهل و یکم  رئیس جمهور ایالات متحده مدت ها است که به دلیل برخورداری از رفتار خشن و سخت شناخته شده است ، اما تصور اینکه این زن در زمان عصبانیت چه توانایی هایی دارد ، دشوار است. در خانواده مدتهاست که یک ازدواج کامل برقرار کرده است و شوهرش را با دست سنگینش مجازات می کند. کارمندان امنیتی و خدماتی این زوج بارها و بارها درباره این موضوع صحبت کردند که چگونه هیلاری کلینتون مرتباً دست خود را به سمت شوهرش بالا می برد و در هیجان شدید می تواند گلدان بزرگی را به سمت او پرتاب کند. در همان زمان ، بیل کلینتون به طور ناگهانی واقعیت ضرب و شتم را کتمان کرد و گزارش داد که چشم کبود شده او  از اثرات حساسیت به قهوه است امادر صورتی که هیلاری حیرت انگیز بیل را سیلی بزد ، آنگاه علامت قرمز روی صورتش حتی برای چند ساعت از بین نمی رود!

 

کلی بروک

کلی بروک و جیسون استاتهام

کلی بروک و جیسون استاتهام.  / عکس

 

این بازیگر آمریکایی که به دلیل بازی در فیلم "یک خوشبختی بزرگ" مشهور شد ، همیشه در کنار مردان از موفقیت برخوردار بوده است. اما در همان زمان ، او قبول نکرد که با هیچ یک از طرفدارانش ازدواج کند و هرگز پنهان نکرد که قادر به کنترل خشم خود با یک سیلی به صورت محبوب خود است. همکارش جیسون استاتهام ، که کلی بروک با او به مدت ۷ سال رابطه داشت ، ضربه وارد شده از طرف کلی بروک را به فک راموش نمی کمد. پس از این واقعه ، عاشقانه بازیگران چند سال دیگر ادامه یافت.

 

کلی بروک و دنی سیپریان

کلی بروک و دنی سیپریان.  / عکس

 

قربانی بعدی کلی بروک ، بازیکن راگبی دنی سیپریان بود. هنگامی که بازیگر زن متوجه شد که دوست پسرش  شماره ی او را به کلوپ استریپ داده است ، او نفهمید و فقط با مشت به صورت او حمله کرد. خوشبختانه ، آنها موفق شدند کلی را به موقع از مرد جوان دور کنند ، در غیر این صورت به گفته بروک ، می توانست برای این پسر بسیار بدتر به پایان برسد.

 

اما رابرتز

اما رابرتز و ایوان پیترزاما رابرتز و ایوان پیترز.  / عکس

 

برادرزاده جولیا رابرتز مدتهاست که به عنوان یک دختر با رفتار خشن شهرت کسب کرده است. اما رابرتز اگرچه هنوز خیلی از وضعیت یک ستاره واقعی فاصله دارد اما با ایوان پیترز به دلیل بازی در داستان ترسناک آمریکا مشهور شد. این عاشقان بارها با نزاع های شدید خود مخاطبان را شوکه کردند و در سال 2013 در کانادا ، همسایگان این زوج ستاره حتی مجبور شدند با پلیس تماس بگیرند. پلیس  اما رابرتز را به ایستگاه بردند و دوست پسرش در اتاق ماند تا جلوی خونریزی از بینی خود را بگیرد و زخم های عمیق را بر روی بدن التیام ببخشد. درست است ، پیترز از مطرح کردن اتهامات علیه محبوب خود امتناع ورزید. رابرتز روز بعد آزاد شد و  بازیگر زن این نزاع را "سوء تفاهم" خواند.

 

کارمن الکترا

کارمن الکترا و دنیس رودمن

کارمن الکترا و دنیس رودمن.  / عکس

 

ستاره سریال "نجات دهندگان مالیبو" که با دنیس رودمن ، بازیکن بسکتبال ازدواج کرده است ، بارها و بارها درگیری و نزاع های خشونت آمیز را آغاز کرده است. در نتیجه یکی از آنها ، او به همراه همسرش که به سادگی در دفاع از خود در مقابل همسرش ، که عصبانی بود ، در ایستگاه پلیس به پایان رسید. کارمن سینه او را با خراش داد و تی شرت شوهرش را پاره کرد. فقط طلاق به این زوج کمک کرد تا یک سری درگیری ها را متوقف کنند.

 

تونیا هاردینگ

قهرمان اسکیت بازی ایالات متحده

تونیا هاردینگ  / عکس

 

این قهرمان اسکیت بازی ایالات متحده ، که در مسابقات جهانی 1991 نقره به دست آورد ، نه تنها به دلیل استعداد خود به عنوان یک اسکیت باز ، بلکه به دلیل شرکت در حمله به رقیب خود نانسی کریگان مشهور شد. پس از این اتفاق ، فعالیت ورزشی تونیا رو به زوال گذاشت و پس از آن زندگی شخصی وی شروع به فروپاشی کرد. اسکیت باز محبوب  تونیا هاردینگ چندین ضربه خردکننده را به صورت محبوب خود، دارن سیلور وارد کرد. تونیا بازداشت شد و در شهادتش دارن گفت: هاردینگ دقیقاً "مثل مایکل تایون" او را وحشیانه و بی رحمانه زد. این زوج نتوانستند رابطه را بازیابی کنند ، اما اسکیت باز سابق تصمیم به ایجاد حرفه ای در بوکس حرفه ای گرفت.

 

کلی بنسیمون

کلی بنسیمون

کلی بنسیمون  / عکس

 

نویسنده ، مدل ، طراح جواهرات ، سردبیر و شرکت کننده در چندین فصل از زنان خانه دار واقعی نیویورک بازی کرد. در 5 مارس 2010 ، او پس از حمله به نامزدش استفانف ، که او را به طرز وحشیانه ای کتک و لگد زد ، در ایستگاه پلیس به پایان رسید. بعداً معلوم شد که کلی بنسیمون از هر چیز کوچکی عصبانی می شود.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خشونت خانگی: علل ، انواع ، راه های مقابله

در

_107895753_gettyimages-929914974.jpg


روان درمانگر در مورد چگونگی تشخیص خشونت در خانواده و چگونگی کمک به دیگران و نجات خود می گوید.برای شخصی که با خشونت روبرو است ، مهمترین چیز حمایت دیگران است.

خشونت خانگی چگونه می تواند باشد؟ چرا خاص جنسیت است؟

اگر شریک زندگی برخورد فیزیکی نداشته باشد ، اما دائماً حسادت و توهین کند - آیا این خشونت خانگی محسوب می شود؟ اگر این اتفاق فقط یک بار بیفتد چه می شود؟چرا مردم دیگران را آزار می دهند؟چگونه بفهمیم شما یا عزیزانتان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید؟ و مهمتر از همه ، چگونه می توانید به خود یا دیگران کمک کنید تا از چنین شرایطی خارج شوند؟

 

خشونت به اشکال مختلف در جامعه ما ، از جمله در خانواده ، به گونه ای وجود دارد. ارزیابی مقیاس آن بسیار دشوار است: برخی از لگد زدن ها یا سیلی های صورت به هیچ وجه عنوان نمی شوند و حتی در برخی موارد فاحش ، ممکن است آمار کیفری غیرقابل اعتماد باشد. در فرهنگ ما رسم است که چشم بر خشونت خانگی بسته می شود.

خشونت در روابط اغلب ممکن است واضح نباشد. شاید شریک زندگی قدرت بدنی نشان نمی دهد ، اما توهین ها ، اظهارات کلامی پرخاشگری را می توان یک امر عادی دانست؟

زنان در معرض بیشترین خطر خشونت از جانب مردانی هستند که می شناسند: بستگان ، شرکای صمیمی.سازمان ملل متحد: ۵۰ هزار زن در ۲۰۱۷ توسط نزدیکان خود به قتل رسیده اند

زنانی که از خشونت یکی از عزیزان خود رنج برده اند ، اغلب گزارشی را به پلیس ارائه نمی کنند ، بنابراین بسیاری از کارشناسان معتقدند که این آمار دست کم گرفته می شود ، و در واقع بسیار بالاتر است.خشونت نه تنها بین زن و مرد ، بلکه در روابط همجنس نیز رخ می دهد.

 

آناتومی خشونت. آنچه باید بدانید تا در دام نیفتید

چرا این اتفاق می افتد؟ برای ما ، خانواده هنوز مرکز اصلی است ، جایی که ایده هایی درباره برخی نقش ها ، مسئولیت ها و قدرت ها شکل می گیرد و به نتیجه می رسد.

طبق نتایج این مطالعه ، بخش قابل توجهی از مردان انتظار دارند که یک زن در خانواده به طور انحصاری نقش سنتی خود را ایفا کند: مراقبت از اعضای خانواده ، تهیه غذا ، حفظ راحتی در خانه. وقتی انتظارات با واقعیت برخورد می کنند ، جایی که زنان نیز کار می کنند و حرفه خود را می سازند ، این می تواند منجر به درگیری و نزاع شود.

 

مشاجره و آشتی نمودهای عادی در هر رابطه است. اما اگر آنها خیلی زیاد اتفاق می افتند ، مطمئناً ، دلیلی برای تفکر وجود دارد. درک این نکته مهم است که خشونت همیشه جسمی نیست و همیشه با ضرب و شتم شروع نمی شود. همچنین می تواند تحقیر ، ارعاب ، کنترل ، امتناع از گوش دادن ، بی توجهی به احساسات شخص دیگر و آزار جنسی باشد.

 

این اغلب با کنترل مالی ، با تجلی حسادت بیمارگونه آغاز می شود. خشونت خانگی به تدریج توسعه می یابد ، نوعی قیف است که از تهدید به پرخاشگری جسمی تبدیل می شود و هر قدم بعدی خشونت بیشتری می یابد.

 
نکات کلیدی و مرجع و گفته هایی که باید در هنگام مواجهه با خشونت با خود تکرار کنید

هیچ کس نباید دست روی شما را بلند کند.
هر شخص مسئول اقدامات خاص خود است.
در یک رابطه هیچ فرمول واحدی وجود ندارد که بتواند جلوی همه اینها را بگیرد.
به عنوان مثال ، ما فکر می کنیم که اگر من الان اینجا نبودم ، همه چیز فرق می کرد. این درست نیست. افرادی که مرتکب خشونت می شوند بدون توجه به رفتار یا ظاهر واقعی شما این عمل را انجام می دهند و حتی اگر بخواهید تغییر کنید این کار را انجام می دهند.

چند نکته محوری دیگر اضافه می کنم:

مهم است که به یاد داشته باشید که وضعیت خشونت به خودی خود پایان نمی یابد ، بلکه اغلب فقط بدتر می شود.
پیروزی در این نبرد به تنهایی بسیار دشوار است.
چرا مردم شروع به سوء استفاده از عزیزان خود می کنند؟

یک رویکرد به ما می گوید که مردم وقتی متوجه نمی شوند ، نمی فهمند ، نمی دانند که الگوهای رفتاری انسانی تر وجود دارد ، به خشونت یا رفتاری متوسل می شوند که باعث رنج دیگران می شود. این امر اغلب توسط فرهنگ و محیطی که در آن قرار داریم به ذهن ما خطور می کند.

 

تولید مثل و خشونت فناوری اطلاعات: چهره های مختلف یک مشکل
چندین نوع خشونت اصلی وجود دارد که یکی از آنها روانی است. این نوعی ارتباط است که می تواند منجر به ضربه  ، افسردگی ، اختلال اضطراب یا حتی اختلال استرس پس از سانحه شود. این نوع معمولاً برای روابطی وجود دارد که عدم تعادل خاصی در قدرت وجود دارد ، یا در یک موقعیت قلدری ، یا در محل کار و در ساختارهای مختلف.

 

تظاهرات خشونت روانشناختی همچنین شامل اعمالی است که در آن می توانند عزت نفس فرد را تضعیف کنند: به عنوان مثال ، وقتی مورد انتقاد قرار می گیرید ، مورد اهانت قرار می گیرید. همچنین شامل تهدیدات صدمه جسمی به شما ، خود و سایر افراد نزدیک است. تهدیدات انتقام جویی علیه حیوانات خانگی ، تخریب وسایل شخصی ، انزوای خشونت آمیز از خانواده و سایر عزیزان نیز در اینجا اعمال می شود.

 

همچنین جنون عمدی وجود دارد. فرد مثلاً واقعیت های خشونت را که در گذشته بوده انکار می کند. می گوید که به نظر شما رسیده است ، یا اینکه  واقعی نبوده است.

بسیاری از مطالعات خاطر نشان می كنند كه برخلاف تظاهرات خشونت جنسی یا جسمی ، یك حادثه استفاده از خشونت روانی هنوز نمی تواند سوء استفاده عاطفی تلقی شود. این نوع خشونت با ایجاد یک فضای خاص مشخص می شود و ماهیت سیستماتیک و تکراری آن برای شناسایی آن مهم است.  سوء استفاده عاطفی می تواند عمدی یا ناخودآگاه باشد ، اما همیشه یک رفتار مداوم است و یک اتفاق منفرد نیست.

 
خشونت خانگی مفهومی کلی است که جنبه های مختلف خشونت را در بر می گیرد. علاوه بر جسمی و روانی ، موارد دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، داشتن فرزند یا نداشتن فرزند ، سقط جنین 

 

یکی از این دسته ها سوء استفاده مالی است. این کنترل هزینه ، کاهش هزینه ها ، اختصاص پول فقط برای کمترین نیازها

 

در چند سال گذشته ، خشونت فناوری اطلاعات گسترش یافته است: کنترل انسان و غصب قدرت با استفاده از فناوری مدرن. این نقض مرزهای شخصی از طریق تلفن ، رایانه یا اینترنت است. به عنوان مثال ، اگر لازم است نشان دهید که با چه کسی تماس گرفته اید ، برای پیامک هایی که برای شما ارسال شده است بهانه بیاورید یا ارتباط با دنیای خارج را محدود کنید.

 

بی رحمی یا دستکاری در سوء استفاده روانی .دستکاری می تواند بسیار خاص ، فردی باشد و به طور معمول کار می کند.

جنبه خاصی از خشونت می تواند لزوم پنهان کردن این واقعیت باشد که به نوعی با شما بدرفتاری می شود. فرهنگ ما ترویج می کند که ما فقط باید جنبه درست و زیبایی از روابط خود را نشان دهیم ، و این به دام افتادن زمانی است که می ترسیم بگوییم مشکلی در روابط ما وجود دارد. بسیاری از ترس و شرم با موضوع خشونت مرتبط است.


 تعدادی از افسانه های فرهنگی وجود دارد که به این امر کمک می کند. همه ما عباراتی مانند "ضرب و شتم - این بدان معنی است که او ما را دوست دارد" ،  به نظر می رسد که آنها ادعا می کنند که خشونت مجاز و قابل قبول است. آنها مستقیماً ، بلکه غیرمستقیم ، تقصیر را متوجه شخص مبتلا به این خشونت نمی کنند.

 

چگونه خود را در برابر خشونت خانگی حفظ کنیم اولین قدم ها در مواجهه با خشونت

gender_violence_story.jpg

برای شخصی که با خشونت روبرو است ، مهمترین چیز حمایت دیگران است. در اینجا مهم است که نه تنها آنچه باید انجام شود ، بلکه همچنین آنچه که نباید انجام شود را درک کنیم. به عنوان مثال ، سعی نکنید توضیحی پیدا کنید یا علل خشونت را درک کنید. به شخصی که چنین موردی به شما گفته است باید ایمان اولیه داشته باشد ، نه اینکه سخنان او را زیر سوال ببرید.

 

اگر متوجه شدید که یکی از نزدیکان شما خشونت را تجربه کرده است ، کمک خود را ارائه دهید ، اما اصرار نکنید که فرد بلافاصله تصمیم بگیرد ، زیرا در چنین شرایطی طرف آسیب دیده احساس ناتوانی بیشتری می کند. سعی کنید از شخص حمایت کنید ، به داستان او گوش دهید و آن را برای آنچه که هست بپذیرید ، از اتهامات و انتقادات خودداری کنید. در صورت لزوم ، پناهگاهی را ارائه دهید یا به او توصیه كنید با یك روانشناس یا خط تلفن تماس بگیرید.

 

نیازی به اثبات قربانی بودن وی نیست. اگر اصرار کنید ، فقط می توانید باعث واکنش و بی اعتمادی او شوید. سعی کنید به آرامی سوالات اصلی را بپرسید ، بیشتر گوش دهید و کمتر نظر دهید.

در این شرایط حمایت از فرد و احیای مجدد احترام به خود برای ما بسیار مهم است. به او یادآوری کنیم که زندگی بدون ضرب و شتم و تحقیر - حق هر فردی است.

 

اگر در چنین شرایطی قرار بگیرید چه می کنید؟

file-20180613-153682-6xyfaq.jpg

اول از همه ، شما باید به افرادی که شما را می پذیرند و به شما گوش می دهند مراجعه کنید. اگر شک دارید ، ارزیابی وضعیت به طور عینی و قرار گرفتن در آن بسیار دشوار است. بنابراین ، لازم است با اقوام یا متخصصان تماس بگیرید ، به عنوان مثال ، روانشناسان و وکلا. آنها می توانند به شما کمک کنند بفهمید که چه چیز طبیعی است و چه چیزی سوء استفاده.

 

دومین قدم برای این کار این است که سعی کنید خود را مقصر همه اتفاقات ندانید. احساس گناه می تواند چشم و هوشیاری ما را پنهان کند ، مانع از این می شود که به طور عینی به وضعیت نگاه کنیم این مسئولیت را به عهده ما می گذارد ، اگرچه در شرایط خشونت طرف مقابل مسئولیت دارد.

 

همچنین باید صبور باشید ، زیرا برای کنار آمدن با شرایط ، تلاش و زمان زیادی لازم است.

قبل از تصمیم گیری باید آمادگی دقیق داشته باشید. ما یک برنامه امنیتی به اصطلاح - یک استراتژی گام به گام خاص در مورد چگونگی کنار آمدن با حداقل عواقب منفی را تحلیل و آماده می کنیم.

 

 

سطح پایین آگاهی از خود در بین مردم و سطح تحصیلات نیز با احتمال خشونت در ارتباط است. ما می توانیم مهارت های ارتباطی خود را توسعه دهیم تا از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم. در این رابطه ، من نظریه ارتباطات بدون خشونت را دوست دارم ، مارشال روزنبرگ که در دهه 60 شروع به توسعه آن کرد. این واقعیت مبتنی بر این است که هر فرد توانایی همدلی ، قادر به یادگیری درک دیگران و تعامل با آنها بدون استفاده از خشونت است.

 

برای مقابله با خشونت ، قربانی نشدن و خود مرتکب خشونت نشدن و همدلی مهم است - توانایی درک عمیق و آگاهانه احساسات ، تجربه ، تأمل در آن و بیان همه اینها به شکل همدلی به عنوان درک قلبی از نیازهای شخص دیگر و انتقال این درک به او از طریق احساس خوب و زیبا ؛
ابراز وجود صادقانه بیان طبیعی و اصیل خودمان به طوری که احساسات مثبت را در شخص دیگری بیدار  کنیم.
توسعه چنین توانایی هایی کاملاً در دسترس همه است. این به ما کمک می کند تا با خشونت مبارزه کنیم.

نظرات

در ادامه بخوانید...