بازگشت دکستر - فصل 9

در

دکستر

سریال درباره دکستر مورگان - دیوانه ای که دیوانه های دیگر را شکار می کند - راه اندازی مجدد شده است. شورانر کلاید فیلیپس به پروژه بازگشت و سریال دکستر چهار فصل اول (و بهترین) را در اختیار ما قرار داد. در مورد اینکه چگونه اشتباهات پیشینیان خود را اصلاح می کند و از ترفندهای موفق قدیمی خود به روشی جدید استفاده می کند می گوید.

 

مسافر جالب: دکستر هشت سال بعد

مردی لاغر با اسلحه در جنگلی پوشیده از برف می دود تا آهنگ «مسافر» ایگی پاپ را ببیند. این دکستر مورگان پیر ( مایکل اس. هال ) است که اکنون حتی نمی تواند به یک آهو شلیک کند . مسافر تاریک خودش سال ها خوابید: پس از مرگ غم انگیز خواهرش، دکستر کسی را نکشته. در فینال فصل 8 2013، دکستر مورگان مرگ خود را در طوفان در میامی جعل کرد و به عنوان یک چوب‌ بر  ریش‌دار دوباره متولد شد و پسر جوان هریسون را تحت مراقبت دوست دختر هانا قرار داد. از قسمت اول سریال احیا شده، متوجه می شویم که او به شهر Iron Lake در شمال نیویورک نقل مکان کرده و با نام جیم لیندسی در آنجا زندگی می کند (این گونه است که نویسندگان به جف لیندزی، نویسنده کتاب ادای احترام کردند. سری رمان های دکستر).

 

دکستر
مایکل سی هال و جنیفر کارپنتر


جیم در فروشگاه تجهیزات شکار Fred's Tackle کار می کند و هر روز صبح یک جعبه کیک به محل کار می آورد. او همچنین یک بار دونات را به اداره قتل پلیس میامی برد. دکستر عادت داشت با پدر خوانده مرده خود، افسر پلیس هری، چت کند، اما اکنون خواهر ناتنی مرده دب ( جنیفر کارپنتر ) جایگزین او شده است . روح دب همیشه سر بیچاره فریاد می زند، تا او دوباره بیرون نرود و شروع به کشتن نکند. ملاحظات تولید هر چه باشد، این تغییر ایجاد شد، در اساطیر سریال قرار می گیرد: در فصل های اخیر، دکستر دیگر به "کد هری" که فقط کشتن قاتلان دیگر را تجویز می کند، پایبند نبود. در ضمن، علاوه بر کارپنتر، سازندگان سریال نیز حضور در فلش بک و جان لیثگو (قاتل شومی به نام ترینیتی از فصل چهارم) را اعلام کردند.

 

خون بد: انگیزه های قدیمی در نسخه جدید

در غیر این صورت ، New Blood یک الگوی آشنا را تکرار می کند: دکستر ممکن است دیگر برای پلیس کار نکند. دوست دختر فعلی او آنجلا ( جولیا جونز ) مدیر سایت محلی است. پس از ده سال پرهیز، دکستر، البته، دوباره قاتل شایسته مرگ را پیدا خواهد کرد. اما او دیگر آنقدر چابک نیست: دکستر پیر در چهار قسمت اول می‌توانست بسیاری از افراد شرور را مجازات کند. برای طرفداران وفادار این سریال، تعجب آور نیست که یک دیوانه دیگر، "بد" روی زمین عمل می کند - تقریباً در تمام فصول قدیمی چنین بود.

 

خون جدید تعداد زیادی ارجاع قدیمی به فیلم های دهه 90 و حتی اواخر دهه 80 دارد. اپیزود ملاقات دکستر با آنجلا، که ماشینش را در قسمت اول New Blood متوقف می کند، سلامی است به همان صحنه از  هارلی دیویدسون و کابوی مارلبرو (1991). مامور پلیس آنجلا، دختر ویلچر استر ( کتی سالیوان )، بسیار یادآور لوسی منشی فراموش نشدنی از  توئین پیکس (1990-1991) است که در منطقه پذیرش کلانتر ترومن کار می کرد. دیوانه مرموز که دکستر با او روبرو خواهد شد، ترجیح می دهد کار کثیف خود را با موسیقی انجام دهد، پس از ضبط یک رکورد با آهنگ پاپ دهه 1960، مانند مستر بلوند از  Reservoir Dogs.(1992). و شرورترین دریاچه غنی‌تر آهن، که اکولوژی محلی را مسموم می‌کند، دائماً با هلیکوپتر خود تحت نفرین ساکنان بر فراز شهر پرواز می‌کند، همانطور که شرور اصلی در  "خانه کنار جاده" (1989) انجام داد.

 

دکستر
جک آلکات و مایکل سی هال 


یکی دیگر از بازاندیشی‌های خلاقانه در مورد انگیزه‌های سنتی سریال، خط ارتباطی با پسر نوجوان دکستر است. در فصل اول سریال، نحوه تبدیل شخصیت عنوان به یک دیوانه به تفصیل شرح داده شد: او شاهد قتل مادرش بود. هری مورگان، پلیسی از میامی، دکستر کوچک را از صحنه جرم بیرون آورد و به معنای واقعی کلمه او را از یک حوض خون بیرون آورد و به فرزندی پذیرفت. به زودی، هری تمایلات وحشیانه را در پسر کشف کرد، متوجه شد که اقدامات سرکوبگرانه نمی تواند ماهیت او را اصلاح کند و جانور ساکن در دکستر را در جهت درست هدایت کرد. این داستان در پایان فصل چهارم با پسر دکستر تکرار شد: او شاهد بود که چگونه مادرش ریتا توسط ترینیتی دیوانه وحشتناک کشته شد. و از آن زمان، دکستر با نگرانی به بچه نگاه کرد و نگران بود که آیا سریالی بالقوه در او متولد شود.

 

برای فصل جدید، استفاده نکردن از چنین نقشه امیدوارکننده ای گناه بود و پسر بزرگ شده هریسون ( جک آلکات) به زودی در آستان کلبه جنگلی دکستر ظاهر می شود. این مرد خوب به پدرش دلیلی جدی می دهد تا مشکوک شود که مسافر تاریک خودش نیز در درون او زندگی می کند. اما با ظهور مورگان جونیور، مضامینی به وجود می‌آید که قبلاً در این مجموعه وجود نداشت: داستان بزرگ شدن دشوار، عشق اول، همکلاسی‌های تهاجمی که تمایل دارند افراد ضعیف را مسموم کنند - در یک کلام، یک داستان نوجوانانه تمام عیار. درباره یک جوان مضطرب

 

تصحیح اشتباهات: اصلاً چرا فیلمبرداری فصل جدید ضروری بود؟

مسیرهای کتاب و سریال دکستر  تقریباً بلافاصله از هم جدا شد: نویسندگان این مجموعه فقط حقوقی بر روی اولین رمان جف لیندسی، شیطان خفته دکستر (2004) داشتند، و سپس آنها شروع به ابداع توطئه های خود کردند. در رمان سوم، دکستر در تاریکی (2007)، لیندسی عرفان را اضافه کرد. به نظر می رسد که دکستر توسط یک موجود فراطبیعی، از نوادگان خدای باستانی مولوخ، رهبری می شد.

 

در سریال همچین چیزی وجود نداشت. او بدون هیچ عرفانی رتبه های بالایی کسب کرد. چهار فصل اول، ساخته شده توسط مجری برنامه، کلاید فیلیپس ، هنوز هم بهترین در نظر گرفته می شود . بسیاری از منتقدان و طرفداران سریال فکر می‌کردند که ارزش توقف در فصل چهارم را دارد: صحنه‌ای که پسر جوان دکستر داستان خود دکستر را با زیبایی تمام سریال را تکرار می‌کند. پس از آن فصل، فیلیپس و ملیسا روزنبرگ فیلمنامه نویس (چرخه فیلم گرگ و میش، جسیکا جونز ) پروژه را ترک کردند و دکستر در سراشیبی غلتید و ایده های قدیمی را تکرار کرد  قسمت دوازدهم فصل هشتم یکی از ناامیدکننده ترین فینال های سریال تلویزیونی به حساب می آید.

 

دکستر
استیون مارکوس رابرتسون و مایکل سی هال


اما در New Blood، کلاید فیلیپس دوباره در راس کار است! فصل نهم باید کل داستان را بازنویسی کند و جبران همه رنج های مخاطب باشد. و چهار قسمت اول واقعاً ما را به دکستر قدیمی بازمی‌گرداند که به دلیل سن و تغییر اخلاقی سرعتش کاهش پیدا کرده است. اما تنش اینجا کمتر از فصل اول نیست، به لطف خط دوم با هریسون و وراثت بد او.

 

تنظیم جدید نیز امیدوارکننده به نظر می رسد. به جای یک شهر بزرگ، یک گوشه دنج دوستانه فریبنده با اسرار تاریک محیطی عالی برای ترسناک بودن است. همانطور که یکی از ناظران آمریکایی هوشمندانه اشاره کرد، New Blood هنوز به چهار فصل اول که به طرز درخشانی اختراع شده است، راه پیدا نکرده است، اما به وضوح بهتر از دو فصل گذشته است. یا به قول خود قهرمان، با نگاه کردن به دریاچه جنگلی Iron Lake: «این، البته، خلیج میامی نیست. اما اینجا هم جاهایی هست که می‌توان جسد را پنهان کرد.»

سریال «دکستر: خون جدید» 

2021 - 2021، ایالات متحده آمریکا
دکستر: خون جدید
درام، جنایی
کارگردان: مارکوس شیگا ، سانفورد باکستاور
بازیگران: مایکل اس هال ، جک آلکات ، جولیا جونز

نظرات

۱۴۰۱/۱۰/۱شاید نه اولین، اما یکی از چشمگیرترین و خاطره انگیزترین سریال های اوایل قرن بیست و یکم که در آن ضد قهرمان به یک قهرمان تبدیل می شود. در واقع، با او بود که یک سری پروژه شروع شد، جایی که داستان از دیدگاه یک شخصیت منفی روایت می شود: یک دیوانه، یک قاتل، و لیست ادامه دارد. تا حدودی این «دکستر» بود که جریان اصلی ضدقهرمان را در این سریال ایجاد کرد. اما شایان ذکر است: او به یک سریال عالی تبدیل شد نه به این دلیل که ابتدا یک دیوانه را قهرمان کرد، بلکه به این دلیل که از یک قاتل دیوانه مردی را ساخت که به عدالت امید می دهد. او برای کسانی که تصمیم گرفتند بدون مجازات بمانند، مجازات می کند. سازندگان «دکستر» در صدد توجیه یا عادی سازی قهرمان نیستند. این نشان می دهد که چگونه یک شخص راهی برای مبارزه با وحشتناک ترین شیاطین خود پیدا می کند و آرزوهای تاریک را به سمتی درست هدایت می کند. این شخصیتی عمیقاً انسان‌گرا است که به راحتی آسیب‌پذیر است، با حس مهربانی و عدالت شدید، با قوانین اخلاقی گاه بسیار محافظه‌کارانه‌اش. شخصیت دکستر اصلی ترین چیزی است که این سریال را از همه سریال های کمتر موفق متمایز می کند. در چارچوب ژانر کارآگاهی کلاسیک، نویسندگان موفق شدند تمثیلی تقریباً مقدس در مورد پیروزی روح بر جسم بسازند. البته جذابیت و استعداد بازیگری مایکل اس هال در کار دشوار رساندن داستان ژانر به سطح کاملاً جدیدی از درک ، قابل چشم پوشی نیست.

در ادامه بخوانید...

فیلمبرداری دنباله سریال دکستر از اوایل سال 2021 آغاز می شود

در

سریال دکستر
فصل جدید سریال دکستر سال آینده به عنوان یک مینی سریال 10 قسمتی اکران می شود. این پروژه با حضور كلاید فیلیپس ، مجری برنامه ، برای چهار فصل اول و با بازگشت مایكل اس. هال به نقش اصلی ، اداره می شود.

 

Showtime در حال آماده سازی فصل جدیدی برای Dexter است که فیلمبرداری آن از اوایل سال آینده آغاز می شود. ادامه داستان در پاییز 2021 در قالب یک مینی سریال شامل 10 قسمت منتشر می شود. مجری طرح این پروژه کلاید فیلیپس خواهد بود که در چهار فصل اول کار کرده است. مایکل سی. هال بازیگر نقش اصلی خود را تکرار می کند و همین باعث می شود سال 2010 جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر تلویزیون (درام) را دریافت کند. گری لوین ، مدیر شو تایم در این باره در اظهار نظری به Deadline صحبت کرد.

لوین گفت: "دکستر" یک نمایش کاملاً ویژه برای میلیون ها طرفدار سینمای جهان و شو تایم است ، زیرا سالها پیش این نمایش جذاب به شبکه ما کمک کرد.


"ما فقط در صورتی به این شخصیت منحصر به فرد برمی گردیم که بتوانیم رویکردی خلاقانه را پیدا کنیم که واقعاً شایسته یک سریال اصلی درخشان باشد. خوب ، من خوشحالم که اعلام می کنم کلاید فیلیپس و مایکل سی هال آن را پیدا کرده اند و ما مشتاقانه منتظر پایان بخشیدن به مجموعه و نمایش آن به جهانیان هستیم. "

 

این مجموعه بر اساس طرح رمان جفری لیندزی "دیو خفته دکستر" ساخته شده است. قهرمان داستان قاتل زنجیره ای داستانی دکستر مورگان است که به عنوان کارشناس پزشکی قانونی خون شناس  پزشکی قانونی در پلیس میامی کار می کند. خلاصه داستان این مجموعه از طرف قهرمان تدوین شده است.

 

"من عشق را نمی فهمم ، رابطه جنسی برایم مهم نیست و هیچ احساسی ندارم. من همچنین یک قاتل زنجیره ای هستم.  "پدر من افسر پلیس بود و به من خوب آموخت که چگونه شواهد را پنهان کنم. شهروندان عادی نباید از من بترسند ، من فقط مجرمانی را می کشم که بنا به دلایلی پلیس نتوانسته بود به آنها دست یابد یا نمی خواست. آنها را می کشم و اجساد را دور می ریزم. قتل برای من یک عمل خلاقانه ، یک هنر است. اما یک روز ... شخصی مثل من در میامی ظاهر شد. حتی از من پیشی گرفت. موفق به علاقه من  شد و به من نوعی بازی دوستانه ارائه می دهد. این "X" مرموز و دست نیافتنی کیست؟


اولین قسمت دکستر از اول اکتبر 2006 در Showtime پخش شد. علی رغم انتقادات و اتهامات بی رحمی و بی اخلاقی ، در همان سال این مجموعه دو جایزه Emmy - البته در نامزدی های فنی - دریافت کرد. میانگین نمره دکستر در Metacritic 77 از 100 بود ، و این سومین پروژه موفق در پاییز 2006 است. این سریال بالاترین امتیاز را از جمله رای دهندگان نیویورک دیلی نیوز ، سانفرانسیسکو کرونیکل ، شیکاگو سان تایمز و هفتگی مردم بیشترین امتیاز را از آن خود کرد.

 

در سال 2007 ، هال برنده جایزه  بهترین بازیگر تلویزیون شد. سه سال بعد ، او انجمن صنفی بازیگران و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول سریال درام را دریافت کرد. این پروژه در طی هشت فصل از سال 2006 تا 2013 منتشر شد.

 

هنوز جزئیاتی درباره ماجراهای دکستر در فصل جدید وجود ندارد. در فینال سریال ، او مرگ خود را جعل کرد و با نام جدیدی در اورگان زندگی کرد. قبل از آن ، خواهرش دبرا توسط جراح مغز و اعصاب زخمی شد و پس از آن به زندگی در کما محکوم شد. در بازگشت به بیمارستان ، دكستر با قطع ارتباط از زندگی ، دبرا را كشت. وی سپس جسد خواهرش را به دریا  انداخت و پس از آن ادعا کرد که خودکشی کرده است.

 

هال قبلاً در مورد احتمال بازگشتش به این شخصیت صحبت کرده بود. مدت زمان طولانی است که راه اندازی مجدد یا دنباله فیلم Dexter با دیوید نوینز ، مدیر سابق Showtime ، که اکنون مدیر خلاق CBS و مدیر عامل شبکه Showtime Networks است ، مورد بحث قرار گرفته است . در سال 2015 ، او گفت که "دکستر" تنها نمایشی است که می خواهد ادامه دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

زمان پخش فصل هفتم بازی تاج و تخت

در

 (سیارک)  : پس از ماه‌ها انتظار، دوست‌داران مجموعه تلویزیونی "بازی تاج و تخت" بالاخره مطلع شدند که پخش فصل هفتم این مجموعه محبوب از ماه ژوئیه آغاز خواهد شد.شبکه تلویزیونی اچ.بی.او، تهیه‌کننده مجموعه بازی تاج و تخت، در یک رویداد مطبوعاتی که به صورت زنده در صفحه فیسبوک این شرکت هم‌رسانی گردید، اعلام نمود که اولین قسمت فصل جدید روز ۱۶ ژوئیه پخش می شود.


در این ویدئو  تاریخ آغاز مجموعه جدید با آب شدن تدریجی یک قالب یخ بزرگ ، نمایان گردید.
 هنوز هیچ تیزر تبلیغاتی‌ای که تصاویری از فصل هفتمرا نشان بدهد ، منتشرنگردیده. اما، پوستر رسمی که تصویر یخ و آتش در آن دیده می شود احتمالا حاکی از نبرد دنریس تارگرین با ارتش یخ می باشد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۴۰۳/۲/۳۰خاک بر سر هر کسی که این سایت رو طراحی کرده و رو این مقاله کار کرده! مزخرفترین سایت و مطلبی بود که خوندم نصف مطالب اشتباه بودن

در ادامه بخوانید...

سرانجام بازی تاج و تخت از نظر طرفداران دوآتشه سریال

در

(این گزارش بخش‌هایی از فصل هفتم سریال بازی تاج‌وتخت را لو می‌دهد. اگر نمی‌خواهید بدانید، نخوانید.)
فصل هفتم سریال بازی تاج‌وتخت یکشنبه ۲۸ اوت به پایان می‌رسد. فصلی که بسیاری معتقدند از مهیج‌ترین فصل‌های این سریال بوده، فصلی که در آن لشکرها به آتش کشیده شدند و خاندان‌ها به تمامی نابود شدند.
در قسمت یکی‌مانده ‌به ‌آخر سریال، دنریس تارگرین و وایت واکرها به مصاف هم رفتند و پادشاه شب، اژدهایی را از آن خود کرد.
اما قسمت آخر (که ۷۹ دقیقه خواهد بود) بیش از این‌ها فرازونشیب و حادثه خواهد داشت. در این قسمت همه چهره‌های مهم این فصل حاضرند. جان اسنو و سرسی لنیستر رودررو می‌شوند که برای برخورد با وایت واکر چاره‌ای بیاندیشند.
می‌توان تصور کرد که دیدارشان پایان خوشی نداشته باشد.
از سال ۲۰۱۱ که بازی تاج‌وتخت شروع شد، هواداران دوآتشه سریال روی اینترنت در مورد آن حرف می‌زدند، و حالا که سریال به پایانش نزدیک می‌شود، حرف‌ها به اوج رسیده.
در این گزارش بعضی از پیش‌بینی‌های هواداران در باره قسمت آخر فصل هفتم را گردآورده‌ایم.
آریا لیتل‌فینگر را فریب می‌دهد
بعضی‌ها معتقدند خط داستانی خواهران استارک بدترین نکته فصل هفتم است.
در فصل ششم آریا یاد گرفت چطور بفهمد کسی دروغ می‌گوید. (سیارک)
بعضی‌ها می‌گویند داستان فراتر از آن است که به نظر می‌آید و سنسا و آریا به خاطر وابستگی‌های خانوادگی‌شان دچار مشکل شده‌اند. و بعضی دیگر می‌گویند آریا استارک - که دو فصل سریال داشت آموزش می‌دید "مرد بی‌چهره" باشد - دارد وانمود می‌کند که از لیتل‌فینگر گول خورده.
کریس مندل، از نویسندگان مجله شورت‌لیست و هوادار دوآتشه بازی تاج‌وتخت، می‌گوید: "همین یک فصل پیش بود که آریا یاد گرفت دروغ آدم‌ها را بفهمد. اینکه یک آدم‌کش تمام‌عیار براوس را ترک کند و سه روز بعد نفهمد خواهرش دروغ می‌گوید یا نه، به نظرم صرفا برای ایجاد هیجان است. به همین خاطر خیلی‌ها فکر می‌کنند کل ماجرا نقشه است و احتمالا دست‌به‌یکی کرده‌اند که کار لیتل‌فینگر را بسازند.
برن استارک نایت کینگ است
خیلی‌ از بینندگان فکر می‌کنند نایت کینگ(پادشاه شب) برن استارک است. در کل، تکلیف سریال با ماجراهای سفر در زمان و اینجور چیزها روشن نیست.
قرار است برن سه بار در زمان سفر کند، که در هر کدام بیش از قبلی گند بزند و نهایتا پیش‌گوی فلج در گذشته گیر بیافتد.
کریس مندل معتقد است کل ماجرا باورپذیر نیست. می‌گوید: "به نظر می‌رسد تکلیف سریال با ماجرای سفر زمان روشن نیست، و به همین خاطر است که برن را زیاد نمی‌بینیم. ولی از طرف دیگر در مورد وایت واکر هم هیچی نمی‌دانیم. ممکن است سروکله برن در آخرین لحظه پیدا شود. شاید به همین خاطر است که چیز زیادی در موردشان نمی‌دانیم.
سگ تازی با کوه می‌جنگد
علاقمندان بازی تاج‌وتخت چندین فصل است منتظرند سندور و گرگور کلگان به جان هم بیافتند. و از ظواهر امر این‌طور پیداست که در قسمت آخر این اتفاق می‌افتد.
سگ تازی از جنگجویان دنریس است که قرار است "وایت" ربوده‌شده را به کینگز لندینگ ببرند که سرسی را راضی کنند به مصاف وایت واکرز برود - جایی که برادرش، که زامبی است، زندگی می‌کند.
کریس مندل معتقد است "زامبی را برادرش یعنی سگ تازی می‌کشد"، اما زمان زیادی به این ماجرا اختصاص داده نخواهد شد.
می‌گوید: "پرداختن به این ماجرا، با این همه ماجرای دیگری که در جریان است، اتلاف وقت است. این بخش داستان از آن چیزهایی است که می‌توانست خیلی زودتر اتفاق بیافتد، اما آن را گذاشتند برای این فصل و سریع از رویش گذشتند و شخصیت‌ها درست پرداخته نشد. "
جان و دنریس بالاخره به هم می‌رسند (سیارک)
نام قسمت آخر "اژدها و گرگ" است - که تقریبا واضح است به کدام شخصیت‌ها اشاره دارد.
جای تأسف است که او دست‌آخر به کسی دل می بازد که با او نسبت خونی دارد.
بعضی بینندگان سریال معتقدند شخصیت‌های کیت هارینگتون و امیلیا کلارک در فصل‌های اخیر سریال چیزی را که باید بین دو نفر باشد، نداشته‌اند. اما در فصل هفتم این دو شخصیت به هم نزدیک‌تر شده‌اند.
نکته مهمتر اینکه این دو نفر نسبت خانوادگی دارند.
کریس مندل معتقد است این دو نفر "به هم می‌رسند". می‌گوید: "البته همین که سازندگان چنین چیزی را طرح کرده‌اند کمی عجیب است. این همه آدم مجرد در وستروس هست. جای تأسف دارد که دل به قوم و خویش خودش ببازد."

نظرات

در ادامه بخوانید...

سریال نوستالژیک "خانه کوچک"

در

در مجموعه تلویزیونی خانه کوچک، ملیسا گیلبرت (چپ) نقش لورا اینگلز وایلدر را بازی کرده است

یکصد و پنجاه سال از تولد لورا اینگلز وایلدر نویسنده مجموعه کتاب‌های "خانه کوچک" می‌گذرد. اما آیا هنوز داستان‌های او که درباره یک خانواده کشاورز است، برای دختران جوان در عصر فن‌آوری جذابیت دارد؟این سریال حدود چهل سال پیش در ایران پخش می شد. این سریال داستان خانواده‌ای کشاورز را در قرن نوزدهم نشان می‌داد که در روستایی به نام والنات گرو اقامت کردند. در این سریال داستان زندگی لورا اینگلز فرزند دوم این خانواده، قهرمان اصلی این فیلم، از کودکی تا دوران تدریس در مدرسه  نشان داده می‌شد.
دیوید اسکرایونر، نوازنده ویولن هر بار که در پاییز در مراسم "روز وایلدر" در مزرعه راکی ریج شرکت می‌کند، با این سوال طرفداران مجموعه کتاب‌های این نویسنده مواجه می شود که "آیا او ویولن پدر را دارد."
" روز وایلدر" همه ساله در گرامیداشت یاد لورا اینگلز وایلدر برگزار می‌شود.


خانواده‌های زیادی در چنین روزی در خانه واقع در این مزرعه در میسوری جمع می‌شوند. این همان محلی است که خانم اینگلز وایلدر هشت کتاب "خانه کوچک" را نوشت.
این خانواده‌ها با جمع شدن در این محل می‌توانند ببینند که چگونه دیوید با همان ویولنی که این نویسنده در داستان‌های دوران کودکیش از آن یاد کرده بود، برای آن‌ها می نوازد.
بسیاری از کودکانی که به این محل آمده‌اند درست مثل "لورا" شخصیت اصلی این مجموعه داستان ها، موهایی بافته شده و کلاه‌هایی بنددار دارند.
سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های "خانه کوچک" به دلیل آن که در دهه ۱۹۷۰مجموعه‌ای تلویزیونی براساس آن ساخته شد، به یکی از محبوب‌ترین آنها تبدیل شده است.
در این سریال تلویزیونی که ملیسا گیلبرت نقش لورا و دین باتلر نقش همسر آینده او را بازی می کرد، زندگی آن ها در دهه‌های ۱۸۷۰ و ۱۸۸۰ در غرب آمریکا به تصویر کشیده شده است.
نویسنده، این مجموعه کتاب‌ها را براساس خاطرات دوران کودکی خود به زیبایی به رشته تحریر در آورده است.
این کتاب‌ها از زمان انتشار در میان پرفروش ترین کتاب‌ها در جهان بوده‌اند.
این مجموعه کتاب‌ها باعث اتصال نسل‌ها درخانواده‌ها شده است. جنیفر و الیزابت از جمله این خانواده‌ها هستند که خود را طرفدار پرو پا قرص این مجموعه کتاب‌ها می دانند. آن‌ها تا کنون از ده محل واقعی که به خانواده نویسنده مربوط می‌شود، دیدن کرده اند.
"بسیار هیجان‌انگیز"
نگارش این داستان‌ها با عبارت "روزی روزگاری" آغاز شده و لحنی داستانی دارد و به توصیف فعالیت کشاورزان مهاجر در تغییر شکل طبیعت وحشی می‌پردازد.
در جلد ششم این مجموعه کتاب‌ها به نام "زمستان طولانی"، سختی‌هایی که اعضای خانواده تجربه کرده‌اند، به خوبی ثبت شده از زوزه گرگ‌ها در شب تا جان به در بردن پس از یک زمستان طولانی پر برف هشت ماهه و گرسنگی .
کتاب نهم به نام "چهار سال اول" چندین سال پس از مرگ نویسنده و براساس نسخه پیش‌نویس به جا مانده از او منتشر شد.
جنیفر و الیزابت همانند بسیاری دیگر از بازدید کنندگان در حالی که اشک در چشمانشان حلقه شده به نواختن ویولن دیوید گوش می دهند. آن‌ها به همراه مادرو دو فرزند جنیفر به این مزرعه آمده اند.آن ها به شوخی در این باره که چه کسی نقش لورا را داشته باشد با هم بحث می‌کنند.
بازدیدکنندگان در فروشگاهی که در این محل است، اغلب چیزهایی را پیدا می کنند که ارتباط احساسی عمیقی با داستان‌های خانم اینگلز وایلدر دارد.
زنی جوان که به این محل آمده می گوید: "وقتی که سال سوم دبستان بودم، معلم ما به ما گفت که می خواهد چند داستان برایمان بخواند. من شیفته این کتاب ها شدم و همه آن ها را سال بعد خواندم. جسارت و قدرت نویسنده مرا مجذوب کرد. "

"بیش از حد سعادتمند"
مجموعه کتاب‌های خانم اینگلز وایلدر زندگی لورا را از ۵ تا ۱۹ سالگی شامل می‌شود، یعنی تا زمانی که با آلمانزو ازدواج می کند.
خوانندگان این کتاب‌ها با این شخصیت بزرگ شد‌ند، درست همانند کودکان امروز که با هری پاتر بزرگ می‌شوند.
دین باتلر، بازیگرکه در سریال تلویزیونی نقش همسر لورا را بازی کرده و یکی از سخنرانان مراسم بزرگداشت این نویسنده است، می‌گوید خیلی‌ها این مراسم را همانند کتاب‌های این نویسنده به دلیل آن که مهربانی و ارزش‌های خانوادگی را ستایش می‌کند، دوست دارند.
آقای باتلر همچنین می‌افزاید: "خودم را خیلی سعادتمند حس می‌کنم، خیلی تحت تاثیر قرار می‌گیرم وقتی که مردم به من می‌گویند که این شخصیت را دوست دارند به این دلیل که لورا عاشق این شخصیت بود."
"واقعی"
بازدیدکنندگان در داخل خانه کوچکی که لورا و آلمانزوی واقعی ساخته بودند با توقف در آشپزخانه‌ای که همچنان تمیز است و پیشخوان کوچکی دارد، شور و نشاطش را تحسین می‌کنند. پیشخوان آشپزخانه به اندازه قد او یعنی ۱.۵۰ متر) است،
ویولن پدر در مواقعی که نواخته نمی‌شود در سالن به دیوار آویزان است.
مثل این است که کتاب‌های خانم اینگلز وایلدر جان می‌گیرند. آن دختر موسیاه سرکشی که با گول زدن نلی بدجنس او را به سوی نهری پر از زالو می‌کشاند و یا بر یک اسب کوچک بدون زین سواری می‌کند.
ویلیام آندرسون، زندگینامه نویس خانم اینگلز وایلدر که در این مراسم حضور دارد، می‌گوید: " معلمی به من گفت که به نظر می‌رسد لورا برای دانش‌آموزانش خیلی واقعی است. طوری که وقتی آن‌ها به خانه می‌روند مرتب درباره لورا صحبت می‌کنند. و والدین دانش‌آموزان از آن‌ها می‌پرسند که این دختر جدید در کلاس کیست؟ لورا مثل عضوی از خانواده آن هاست."
جین کودی کسی است که خانواده‌اش به خوبی لورا و آلمانزو را می شناختند.
او از سال ۱۹۶۰ یعنی سه سال پس از مرگ لورا اینگلز وایلدر، در تبدیل مزرعه راکی ریج به موزه نقش داشته است. خانم کودی هنوز هم این نویسنده را منبع الهام خود می داند و او را به دلیل مدرن بودن در دورانی که مدرن نبود، تحسین می‌کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ریچارد مدن ستاره مشهور سریال بازی تاج و تخت برنده جایزه گلدن گلوب شد

در
ریچارد مدن جایزه گلدن گلوپ

ریچارد مدن یکی از هنرمندان  شناخته شده ی سینمای جهان در هفتادوششمین دوره جوایز گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر مرد سریال درام را برای بازی در سریال «بادیگارد» از آن خودنمود. او در این سریال نقش بادیگاردی را که سابقه جنگیدن در افغانستان را دارد بازی می کرد.
مدن شهرت خود را مدیون بازی در سریال «بازی تاج و تخت» است. ریچارد مدن در «بازی تاج و تخت» نقش کاراکتر کلیدی راب استارک را بازی می‌کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازی تاج و تخت از 23 فروردین 98 | تریلر جدید

در

تیزر جدید فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت منتشر شد، فصل هشت آخرین فصل این مجموعه تلویزیونی HBO خواهد بود. فصل 8 سریال بازی تاج و تخت از 23 فروردین 98 منتشر خواهد شد.

در این تریلر جان اسنو، سانسا و آریا با مجسمه هایی از خود در قلعه وینترفل مواجه می شوند که آینده آن ها را پیشبینی کرده است. در خانواده آنها رسم است مجسمه بعد از مرگ هرشخصی در این سرداب قرار داده شود.

 

 

فصل آخر Game of Thrones شامل 6 اپیزود یکی کمتر از فصل قبلی است. بازی تاج و تخت از سال 2011 به نمایش در آمده و تاکنون 38 جایزه امی را برده است.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...