راز لبخند مونالیزا

41371444_303.jpg

10 راز لبخند مونالیزا   اثر نقاش بزرگ لئوناردو داوینچی ، که دانشمندان هنوز هم در حال کشف اسرار آن هستند.

 

 

راز مونالیزا

آیا در مونالیزا پیام مخفی وجود دارد؟  لبخند ژکوند اثر کیست  مونالیزا کیست  راز مخوف لبخند مونالیزا
مونالیزا . یکی از مشهورترین نقاشی های تاریخ ، مونالیزا لئوناردو داوینچی ، قرن ها با لبخند گیج کننده اش عاشقان هنر را گیج کرده است. اما این رمز و راز پیرامون نقاشی های دیگر قرن 15 نیست.

پرتره کوچک لبخند مونالیزا که در لوور نمایش داده می شود، در اغلب بحث ها و گفتگو های جهان به عنوان مشهورترین اثر شناخته شده است. مطالعات زیادی روی این بوم نقاشی، در زمان های مختلف انجام شده که اسرار جالبی را در باره نقاش لئوناردو داوینچی و مدل  مونالیزا نشان می دهد.

 

 

امضای مونالیزا

تابلوی لبخند ژکوند اثر کیست    و     امضای داوینچی در مونالیزا

داوینچی هرگز معروف ترین نقاشی خود ، مونالیزا را امضا یا تاریخ نگذاشت. ... مونالیزا با رنگ روغن روی تابلوی چوب صنوبر رنگ آمیزی شد و ابعاد آن 30 در عرض در 20 در عرض است. اگرچه مونالیزا در حال حاضر در موزه لوور فرانسه اقامت دارد ، اما این تابلو هرگز بیمه نشده است.

امضای مونالیزا کجاست؟
یک محقق ایتالیایی می گوید کلید حل معمای " مونالیزا " در چشمان او نهفته است. سیلوانو وینتی ادعا می کند که او حرف "S" را در چشم چپ زن ، حرف "L" را در چشم راست او و عدد "72" را در زیر پل قوسی در پس زمینه نقاشی معروف لئوناردو داوینچی پیدا کرده است.

 

 

شخصیت مونالیزا کیست

  • راز های مونالیزا

مونالیزا واقعی کیست   مرگ مونالیزا

هویت واقعی زن نشان داده شده در پرتره یک رمز و راز باقی مانده است. اکثر محققان بر این باورند که این زن 24 ساله لیزا ماریا دی جراردی (یعنی لیزا دل ژوكندو ) است، كه در سال 1479 میلادی در فلورانس بدنیا آمده است. پرتره توسط شوهر لیزا، فرانچسکو دی بارتولومئو دی Zanobi دل Giocondo، فروشنده ابریشم و پارچه، سفارش داده شد. او پنج کودک را به دنیا آورده: پیرو، آندریا، کامیلا، جیو کانودو و ماریاتا. درباره کسی که در پرتره تصویر دیده می شود، امروز استدلال می کنند.

راز لبخند مونالیزا کیست

بر طبق فرضیه های دیگر، تصویری که در پرتره دیده می شود، کاترینا سورفزا، است. نظریه دیگری نشان می دهد که خانم جوان معشوقه Giuliano  Medici، حاکم فلورانس، یا ایزابلا d'Este، مارکی Mantua بود. و نظریه ای است که زن در پرتره، مادر داوینچی و حتی خود هنرمند بزرگ  داوینچی است.

 

تابلوی لبخند ژکوند اثر کیست

تئوری مونالیزا  و  لبخند مرموز

نام یکی از معروف‌ترین تابلوهای نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور ایتالیایی می باشد که با رنگ روغن بر روی صفحه چوب سپیدار نقاشی شده‌است.

 

 

 

تابلوی مونالیزا و اسرار آن

راز تابلوی مونالیزا

چرا مونالیزا لبخند می زند

لبخند جذاب و مرموز ژکوند شاید یکی از عناصر اسرارآمیز نقاشی داوینچی است. برای پنج قرن استدلال کردند که آیا دختر نقاشی شده در پرتره لبخند می زند، خوشحال است یا غمگین است. پروفسور مارگارت لیوینگستون از دانشگاه هاروارد می گوید که لبخند به دلیل خاصیت نقاشی، تنها در زمانی که تماشاگران به چشمان مونالیزا نگاه می کنند، قابل مشاهده است.

 

چرا مونالیزا لبخند می زند

پس از توسعه برنامه های کامپیوتری "شناخت احساسات" در سال 2005، محققان هلندی دریافتند که این تصویر شادی را در 83 درصد، انزجار در 9 درصد، ترس در 6 درصد، خشم در 2 درصد، بی طرفی در کمتر از 1 درصد و تعجب در 0 درصد را نشان می دهد. با این حال، بسیاری استدلال می کنند که لبخند ژکوند بسته به جایی که به تصویر نگاه می کنید، تاثیرش متفاوت است. اینکه از چه زاویه و از چه فاصله ای نگاه کنید لبخند تغییر می کند! هنگامی که از نزدیک مشاهده می کنید، این تصور بوجود می آید که چهره معقولانه لبخند به لب دارد. اما از راه دور به نظر می رسد که Gioconda از روی خوشبختی لبخند می زند.

 

 

راز تابلوی مونالیزا


متخصصان ایتالیایی از کمیته ملی میراث فرهنگی ایتالیا، حضور مجموعه ای از حروف و اعداد اعمال شده بر عناصر متعدد بوم را کشف کردند.  سیلوانو وینچتی ادعا می کند که در چشم راست مونالیزا حروف "LV" وجود دارد که به لحاظ نظری از نام خود هنرمند، لئوناردو داوینچی است. در چپ چشم شما می توانید خطوط فازی از حروف "CE" و یا، احتمالا، "B." را ببینید. در پل در پس زمینه، ما موفق به دیدن تعداد "72" یا حرف "L"، و به دنبال آن "2" کشیده شده در قوس پل شدیم. می توانید حدس بزنید که هنرمند چه چیزی  در ذهن خود  داشته است وقتی که به طرز اسرار آمیز این حروف و اعداد را که به چشم غیر مسلح غیر قابل مشاهده نیستند ترسیم کرده است؟

 

 

پل نامعلوم در تابلو لبخند مونالیزا

 

بخاطر جذابیت صورت مونالیزا اغلب تصویر اسرار آمیز در پس زمینه را متوجه نمی شوید. امروزه بسیاری از کارشناسان و متخصصان تعجب می کنند - این پل دارای سه قوس مرموز در پس زمینه چیست؟و به طور کلی آیا دقیقا همان مکان و چشم انداز غبارآلود و مرموز است که داوینچی مونالیزا را در آن نقاشی کرده است.

 

مورخ ایتالیایی Carla Glory نشان می دهد که پل پشت شانه چپ زن به عنوان Ponte Gobbo یا Ponte Vecchio ("پل قدیمی") شناخته می شود. این پل در Bobbio واقع شده است، یک روستای کوچک در تپه هایی در جنوب Piacenza در شمال ایتالیا. تئوری Glory درباره عدد "72"، مخفی شده در تصویر پل ،  او فرض می کند که این شماره به 1472 اشاره دارد. در سال 1472 یک سیل فاجعه بار بوقوع پیوست. رودخانه پل بابی را ویران کرد. در کتاب "رمز و راز لئوناردو"، Glory بیان می کند که "لئوناردو شماره 72 زیر پل را به تصویر کشید تا تاریخ سیل ویرانگر رودخانه فراموش نشود.

 

 

راز چشمان مونالیزا

راز چشم مونالیزا : او همیشه به شما نگاه می کند هرجا که هستی

 

چگونه این امکان وجود دارد که نگاه ژکوندا   (چشم مونالیزا ) با این که به طور مستقیم بیننده را هدف قرار داده به جایی فراتر از محدوده تصویر گسترش یافته است،مهم نیست که به کدام سمت نگاه کنیم، Dzhokonda همچنان "نگاه مستقیم به بیننده" دارد.دستکاری کارآمد لئوناردو داوینچی از نقاشی روی بوم یک حس عمیق واقع بینانه را در تعامل سایه و نور ایجاد می کند. این پدیده ای است که چشم انداز را ایجاد می کند و نگاه مونالیزا را مضطرب می کند.

 

 

تصویر پنهان پشت عکس مونالیزا چه کسی بود

چه چیزی زیر پرتره است؟

 

با استفاده از تکنولوژی تصویربرداری مادون قرمز و لیزر روی "مونالیزا"، دانشمندان کانادایی در سال 2006 بر روی نقاشی پیش نویس داوینچی، از جمله تغییر موقعیت شاخص و انگشتان دست چپ دست او را، یافتند. این تنها اکتشافات در تصویر نبود. همچنین لباس مونالیزا و لباس روی دامن او توری بود.

در سال 2015، مهندس فرانسوی Pascal Kott از روشهای مشابهی برای تولید اشعه های نور با طول موج های مختلف بر روی بوم استفاده کرد و پس از آن مقدار نور منعکس را اندازه گیری کرد. او کنجکاو بود که کشف او امکان دیدن یک پرتره مخفی را در زیر  تصویر پرتره امکان پذید کند . Pascal Kott چهار تصویر را در زیر تصویر پیدا کرد، از جمله عکسی از یک زن جوان با ویژگی های مینیاتوری و بدون لبخند. نظریه های مختلف درباره هویت واقعی این زن در پشت تصویر ارائه شد، اما هویت واقعی او برای همیشه یک رمز و راز باقی خواهد ماند.

 

 

آیا مونالیزا باردار بود

راز نقاشی مونالیزا
برخی از مورخان هنر معتقدند که زن مدل تصویر، لیزا دل ژوكوندو است و در زمانی كه داوینچی او را نقاشی میكرده، باردار بوده، حالت دستان مونالیزا در تابلو و شواهد تاریخی نشان می دهد،  لیزا دل ژوكوندو در آن هنگام برای دومین بار باردار بوده و این پرتره فقط به افتخار بارداری او کشیده شده است. علاوه بر این، تصاویر مادون قرمز نشان می دهد که بر روی شانه هایش یک پوشش (حجاب) کتان است که در آن زمان معمولا توسط زنان باردار پوشیده می شده است.لبخند اسرار آمیز مونالیزا سلاح او برای پنهان کردن بارداریش است.

 

 

راز لبخند مونالیزا

ویدیو


در طول تاریخ، پرتره مونالیزا به عنوان نمونه ای از زیبایی ابدی شناخته شده است. فرض کنید که زیبایی مونالیزا تنها به چشم و لبخند او محدود می شود.با دیدن ویدئو  غلبه این نکات طلایی در آثار هنری را بیشتر متوجه می شوید. چه کسی می دانست که ریاضیات می تواند این حس شگفت انگیز را ایجاد کند؟

 

 

سرقت تابلو مونالیزا

 

تابلو مونالیزا در سال 1911 توسط یک کارمند ایتالیایی لوور به نام وینچنزو پروجیا سرقت شد. او معتقد بود که نقاشی توسط ناپلئون بناپارت در فلورانس به سرقت رفته است و می خواست نقاشی را به خانه واقعی خود بازگرداند. در طول دو سال، محل نقاشی یک رمز و راز کامل باقی ماند، و رسانه ها در سراسر جهان منعکس کننده دلایل ممکن برای عدم نقاشی در موزه و محل آن بودند. در سال 1913، پروجیا با  آلفردو جری، هنرمند ایتالیایی تماس گرفت و خواستار بازپرداخت دولت ایتالیا در ازای انتقال مونالیزا به فلورانس شد.

با توجه به این که Perugia برای بازگرداندن تصویر به ایتالیا درخواست  پول کرد، مردم مظنون بودند که این حادثه تابلو دزدیده شده، فقط یک ترفند برای افزایش علاقه به تابلو و گالری بوده است. یک نظریه مطرح شده دیگر این بود که تابلو مونالیزا برای تهیه عکس از تابلو و تهیه کپی های جعلی برای فروش به کلکسیونرهای نادان بوده است.

 

عکس واقعی مونالیزا

f1we4texobmz14r.jpeg

عکس واقعی مونالیزا  : هوش مصنوعی چهره واقعی مونالیزا ( عکس مونالیزا واقعی ) را نمایش داد

 

 

آیا مونالیزا بیمار بود

 

رمز و راز مرموز مونالیزا ممکن است در نهایت توسط یک دکتر در بوستون حل شود. دکتر مندیپ R. Mehra تشخیص اختلالات هورمونی در مونالیزا  را هنگامی که او جزئیات عجیب و غریب درظاهر او  مثل رنگ صورت، ریزش مو و لبخند او را متوجه شد، داد. مهرا مدیر مرکز قلبی عروقی بیمارستان زنان بریگهام است. او گفت: تشخیص بالینی دشوار است. Mehra متوجه یک برآمدگی گوشتی کوچک در گوشه داخلی چشم چپ مونالیزا ،نبودن موی در ابرو و تورم در کنار انگشت اشاره او روی دست ، پوست زرد و غده تیروئید بزرگ شده در گردن، این باعث شد که او نشان دهد که لبخند عجیب و غریب Gioconda می تواند ناشی از ضعف عضلات صورت بر اثر کم کاری تیروئید باشد.

 

 

بنابراین، او نتیجه گرفت که مونالیزا از بیماری  کم کاری تیروئید رنج می برده است. Mehra مطالعه خود را در مورد شرایط تاریخی مرتبط با رژیم غذایی زنان ادامه داد و دریافت که مواد غذایی با کمبود ید معمولا از ابتدای قرن شانزدهم شایع بوده و از آنجا که ید یک ماده مغذی مهم است که نقش مهمی در حفظ سلامتی غده تیروئید ایفا می کند، کنجکاوی او در باره بیماری مونالیزا به نتایجی رسید و برای  رمز و راز لبخند مونالیزا بالاخره راه حلی پیدا کند. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Doraslasy 757 :

    تابلوی لبخند ژکوند اثر کیست لیزا دل Giocondo ( ایتالیایی لیزا دل Giocondo ، ژوئن، 1479 - ژوئیه 15، 1542 ، با توجه به منابع دیگر، در اطراف 1551 )، همچنین به عنوان شناخته شده لیزا Gherardini ، Giokonda و مونا لیزا فلورانس نجیب، احتمالا در تصویر کشیده است نقاشی معروف توسط لئوناردو داوینچی . درباره لیزا دل جیکوندو (لبخند ژکوند)اطلاعات کمی در دست است. در فلورانس در خانواده ای اصیل متولد شد. اوایل ازدواج با یک تاجر پارچه ، داشتن شش فرزند ، و احتمالاً زندگی سنجیده ای از طبقه متوسط رنسانس را داشته است . چند قرن پس از مرگ او ، پرتره او ، مونالیزا ، شهرت جهانی پیدا کرد و اکنون یکی از بزرگترین آثار هنری تاریخ به حساب می آید. این نقاشی علاقه محققان و آماتورها را به خود جلب می کند و موضوع بسیاری از مفروضات شده است.

    1400/3/20 16:39
  • طاهره مصطفوی :

    راز لبخند مونالیزا و چرا مونالیزا یک شاهکار است تئوفیل گاوتیر نویسنده مشهور رمانتیک فرانسوی نوشت: "لئوناردو داوینچی کار اصلی را انجام داد: او لبخند مرموز جیکوندا را ابداع کرد." این یکی از توصیفات تحسین برانگیز لبخند مسحورکننده ، حیله گر ، اغوا کننده و زودگذر مونالیزا است.

    1400/3/20 16:46
  • Doraslasy 757 :

    تنها چهار پرتره زنانه "سکولار" توسط لئوناردو داوینچی با درجه اطمینان بالایی شناخته شده اند. یکی از آنها "بانوی با ارمین" است. این نقاشی در دهه آخر قرن پانزدهم نقاشی شده است. صورت به شانه چپ برگشته است ، گویی دختر به چیزی گوش می دهد. این نقاشی در موزه ملی کراکوف است و شاهزاده آدام چارتوریسکی آن را در سال 1798 از ایتالیا آورده است.

    1400/3/20 16:48
  • ناشناس :

    شاهکارهای لئوناردو داوینچی پرتره سه چهارم پرتره سه چهارم چرخشی اختراع لئوناردو بود. ظاهرا ، این سیسیلیا گالرانی - معشوقه لودویکو اسفورزا ، دوک میلان را به تصویر می کشد. وی عضوی از سفارش ارمنین بود و شاید به همین دلیل این هنرمند حیوان را در تصویر به تصویر کشیده است. همچنین یک فرضیه دیگر نیز وجود دارد. ارمین در یونان باستان - "gale" ، که از نظر ریشه شناسی با نام Gallerani مرتبط است. یا شاید هر دو درست باشند؟

    1400/3/20 16:52
  • ناشناس :

    قیمت مونالیزا 2020

    1400/3/20 17:13
    • ناشناس :

      19 مه 2020، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت منتشر شده یک پیشنهاد کارآفرین استفان Distingen در مورد چگونه فرانسه می تواند با بدهی های داخلی رو به رشد خود برآید. به گفته دیستینگن ، برای این کار ، دولت کشور فقط نیاز به فروش یک تابلو دارد . مونالیزا اصلی - "La Gioconda" لئوناردو داوینچی. این پیشنهاد بحثهای داغی را در کشورهای مختلف و نه تنها در بین نمایندگان جامعه هنری ایجاد کرد. جالب توجه است. ماهیت این پیشنهاد این است که دوره بحران زمان مناسبی برای فروش سودآور دارایی است که ارزش آن غیرقابل انکار است و به عوامل بحران بستگی ندارد. به گفته دیستینگن ، مونالیزا اصلی کاملاً با این تعریف سازگار است. علاوه بر این ، برای اینکه "بازی ارزش داشته باشد" ، او پیشنهاد می کند حداکثر قیمت "دیوانه وار" را برای آن تعیین کند ، زیرا ارزش واقعی خرید آنقدر زیاد خواهد بود که خریداران بالقوه قادر به مقاومت کردن نیستند . و او معتقد است که این قیمت باید در حول و حوش 50 میلیارد یورو (54.5 میلیارد دلار) تعیین شود. البته با در نظر گرفتن هزینه فروش بی سابقه "منجی جهان" به مبلغ 450 میلیون دلار. طبق محاسبات Distingen ، قیمت 50 میلیارد یورو از سه عامل اصلی تشکیل شده است. اولاً ، از میزان بیمه ای که از منابع غیر رسمی برای کار دیگر داوینچی شناخته شده است: طبق برخی منابع ، بیمه مرد ویترووی در زمان نمایش در لوور حدود 1 میلیارد یورو بود. ثانیا ، از قیمت بازار برای منجی جهان: پس از همه ، اگر موفق ترین و مشهورترین اثر لئوناردو نباشد ، سو الاتی درباره نقاش آن هنوز فروکش نکرده است ، هزینه زیادی دارد ، "مونالیزا" به وضوح باید هزینه بیشتری داشته باشد. سوم ، Distingen محاسبه کرد که هر گردشگری که برای دیدن La Gioconda به پاریس می آید ، به طور متوسط ​​1.5 هزار یورو هزینه می کند. بنابراین ، با در نظر گرفتن متوسط ​​تعداد چنین گردشگران سالانه ، خرید یک نقاشی به ارزش 50 میلیارد یورو "فقط" 17 سال فعالیت توریستی است. با این حال ، طبق گفته تیم اشنایدر ، نویسنده Artnet ، که مقالاتی تحلیلی ، از جمله برای گزارش های Artnet Intelligence می نویسد ، این محاسبات در مقابل موشکافی مقاومت نمی کنند. در اینجا استدلال های او وجود دارد: • اولاً ، ارزش بیمه شده و ارزش بازار مورد بیمه با هم مرتبط هستند ، اما قابل تعویض نیستند. به طور معمول ، تخمین بیمه بیش از حد مصنوعی زیاد است. واقعیت این است که ارزیاب که هزینه بیمه را تعیین می کند علاقه مند است که ضررهای مشتری خود را به حداقل برساند ، به عبارت دیگر ، منافع بیمه گر است که کار را با بالاترین هزینه ممکن ارزیابی کند. به این معنی که حتی اگر "انسان ویترووی" واقعاً رقمی معادل 1 میلیارد یورو داشته باشد ، به هیچ وجه به این معنی نیست که ارزش آن در بازار نزدیک به این مقدار است. • در مورد استدلال دوم - مقایسه "ناجی جهان" و "مونالیزا" ، البته ، "مونالیزا" باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و خواهد بود. اما نه 111.1 برابر. با توجه به مقایسه هزینه تمام آثاری که دارای عنوان "گرانترین نقاشی فروخته شده در حراج" طی 30 سال گذشته بوده اند ، یعنی از آغاز چنین آماری (در مجموع 7 مورد از آنها بود) ، با توجه به نرخ تورم و از نظر نرخ دلار در سال 2019 ، قیمت رکوردها تا سال 2015 از 125.1 میلیون دلار تا 161.7 میلیون دلار است. جهش قطعی قیمت ها در سال 2015 اتفاق افتاد ، زمانی که "زنان الجزایری" پیکاسو به قیمت 193.8 میلیون دلار (در سال 2019 دلار) فروخته شد. در مقایسه با این ، افزایش تقریباً 2.5 برابری قیمت رکورددار ناجی لئوناردو در جهان ، که قیمت آن با توجه به نرخ تورم ، امروز 470 میلیون دلار خواهد بود ، تقریباً یک استثنا غیرقابل باور است. زیرا طبق آمار ، از 1989 تا 2019 ، هر رکورد جدید بالاتر از رکورد قبلی از 0.89 به 2.5 برابر بود ، یعنی به طور متوسط ​​، کمتر از 1.25 برابر. • در مورد استدلال در مورد بازپرداخت این مبلغ خارق العاده ، کاملاً منطقی است ، اما با توجه به تأملات قبلی ، بعید است که به این امر برسد.

      1400/3/20 17:22

بیشتر بخوانید