25 عکس کمتر دیده شده از شان کانری بهترین جیمز باند تمام دوران

در

شان کانری

بهترین جیمز باند تمام دوران در 31 اکتبر سال 2020 درگذشت. کار سینمایی بازیگر شان کانری آسان نبود. به مدت ده سال ، او سعی داشت خود را بشناساند ، اما کارگردانان نقش های ورزشی را به خاطر بدن ورزشکارش او می دادند و حتی به او توصیه می کردند که بیشتر از این تلاش نکند. و هری زالتزمن شخصیت اصلی اقتباس فیلم از یک رمان جاسوسی را در انگلیس برای او جذاب دید. نقش جیمز باند به علامت تجاری کانری تبدیل شد ، اما شخصیت های به یادماندنی دیگری نیز در فیلم های غنی او وجود داشت.

معروف ترین جیمز باند ، شان کانری ۹۰ ساله شد

شان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانریشان کانری

شان کانری

 

شان کانری

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه و چرا فیلم های جیمز باند تغییر کرد

در
از برنامه فضایی گرفته تا پیچیدگی و چرخش ژنتیک: چگونه و چرا فیلم های جیمز باند تغییر کرد.
فیلم های جیمز باند در سال 1962 شروع به فیلمبرداری كرد و تا امروز در سینمای جهان ادامه دارد. بسیاری بر این باورند که هدف اصلی فیلم ایجاد تصویر یک قهرمان مدرن انگلیسی - و تبلیغی برای سبک زندگی انگلیسی است. در هر صورت ، تصاویر جیمز باند همیشه با حضور در طوفان مد - در رابطه با چیزها ، مردم و ایده ها - متمایز شده اند. به همین دلیل در طول شصت سال گذشته آنها بسیار تغییر کرده اند.
 
نماینده 007 در هر تصویر از لحاظ شخصیتی محدود است و تقریباً با ظرافت، وفادار به کشور خود و اصول خاص است ، او همیشه مدرن ترین وسایل را در اختیار دارد. و با این حال جیمز باند در سالهای مختلف متفاوت است ، و به درخواست دوره های آنها پاسخ می دهد - از جمله ایده های آنها درباره چگونگی روابط با زنان و ....
 
اولین جیمز باند ، شان کانری بود ، به معنای واقعی کلمه یک اسکاتلندی که نقش آقای ایده آل انگلیسی را بازی کرد . شان کانری موفق شد با یک طنز پنهانی وصف ناپذیر و به معنای واقعی کلمه مخاطبان را مجذوب خود کند. همه 007 های بعدی به گونه ای انتخاب شدند که به نظر می رسید مانند Connery - موهای تیره ، شجاع - اما قطعاً فاقد این طعنه و  طنز پنهانی در کلام بودند.
جیمز باند دانیل کریگ.
 
آنها تصمیم گرفتند ادامه جیمز باند را در سال 2006 ساده كنند و نقش اصلی را به دانیل کریگ، بلوند با چهره انگلیسی دادند. نه تنها جیمز باند بلکه ابزارهای او را نیز ساده کردند. او دیگر یک سوپر اسپرت با نبوغ مهندسی ندارد.
 
دختران باند در فیلم های مختلف فقط استانداردهای زیبایی را رعایت نمی کنند ، گویی که از جلد مجلات براق بیرون می آیند. نقش آنها در طرح نیز تغییر می کند. اگر در فیلم اول ، هانی رایدر ظاهر میشود تا بتواند با باند بخوابد، در حال حاضر در فیلم دوم دختران موجود در قاب بسیار فعال هستند و عملا همکاران باند هستند. بله ، دهه شصت - اوج موج بعدی فمینیسم است و سینما به خواست مخاطب پاسخ می دهد. به هر حال ، تمایل باند به رختخواب در هر شرایط غیرقابل درک ، درخواستی برای دستور کار دهه شصت با یک ایدئولوژی شکوفایی عشق آزاد است.
 
با این وجود ، آنگا آماسووا ، نماینده شوروی KGB در فیلم "جاسوسی که مرا دوست داشت" برای اولین بار به دختر واقعا فعال جیمز باند تبدیل می شود.
در پنجمین فیلم از این مجموعه ، "شما فقط دو بار زندگی می کنید" ، دو زن ژاپنی ، آکی و کیس ، در تحقیقات باند کمک می کنند. اما اولین عامل سیاه  فقط در سال 2002 ظاهر شد - جینکس آمریکایی که توسط هالی بری اجرا شد.
 
جیمز باند با اجرای کریگ ازدواج می کند و به عنوان مردی که واقعاً نگران معشوق خود است. این نشان دهنده مد روابط خانوادگی تک همسر است که با کمال تعجب همه تحلیل گران ، ناگهان در عصر تعلیم و تربیت جنسی جهانی، Monogamous (تک همسری) شروع به پیروز شدن می کند.به زنان، نه به عنوان یک اغواگر ، بلکه به یک دوست واقعی زندگی، اهمیت داده می شود. با این حال ، همسر جیمز باند کشته می شود ، به طوری که این قهرمان چیزی برای انتقام جویی دارد.
 
با عشق مداوم باند از ممانعت از انفجارهای اتمی ، وی در این راه ، سایر برنامه های شرور را ناامید می کند. در فیلم سال 2008 ، آنها تهدید می كنند كه بولیوی را بدون آب تمیز ترك خواهند كرد ، به همین دلیل در انتخاب رئیس جمهور تقلب شده است - كه این مهمترین چیز را منعكس می كند ، اولویت بندی برنامه های زیست محیطی روزهای ما در جیمز باند منعکس می شود. در تصویر سال 2002 ، موضوع همه چیز ژنتیک مطرح می شود - شرور با اصلاح مصنوعی کد DNA خود را در یک کلینیک گران قیمت ظاهر خود را تغییر می دهد.
 
در فیلم 1989 ، باند وارد مافیای مواد مخدر می شود - و بحث در مورد مسئله اعتیاد به مواد مخدر و قاچاق مواد مخدر در واقع بسیار حاد در دستور کار است. به طور کلی ، حتی تهدیدها در دنیای باند باید حیرت آور باشد. به هر حال ، در دهه هشتاد، جهان ترس داشت كه میکروچیپ ها او را به بردگی بکشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

معروف ترین جیمز باند ، شان کانری 90 ساله شد

در

شان کانری

سر شان کانری اولین جیمز باند ، برنده اسکار ، سمبل نماد مردانه و یکی از مشهورترین بازیگران اسکاتلند  90 ساله  شد. به افتخار سالگرد ، جالب ترین نقش های کانری را به یاد آوردیم - از رانندگان جهنمی و نماینده 007 گرفته تا بازی در ایندیانا جونز.

 

فیلم رانندگان جهنمی

شان کانری

فیلم رانندگان جهنمی

1957 ، انگلستان
تریلر ، درام1 ساعت 48 دقیقه12+
کارگردان: سی اندفیلد
بازیگران ستاره: استنلی بیکر ، هربرت لوم ، پگی کامینز

شان کانری در جوانی ، در نیروی دریایی خدمت می کرد ،  در بدن سازی مشارکت می کرد. این سرگرمی او در ورزش بود که به اسکاتلندی کمک کرد تا ابتدا به تئاتر و سپس به سینما راه یابد. شان کانری 27 ساله در "رانندگان جهنمی" نقش کوچکی را  بازی کرد - راننده جانی که با کاریزما و لبخند ، خود را در برابر پیش زمینه شخصیت های دیگر ، ناپخته و غمناک نشان داد.

فیلم دکتر نه

شان کانری
فیلم دکتر نه

1962 ، انگلستان
تریلر ، تریلر1 ساعت 51 دقیقه16+
کارگردان: ترنس یانگ
بازیگر نقش اصلی: شان کانری ، اورسولا آندرس ، جوزف ویسمن
اولین فیلم درباره جیمز باند نماینده ویژه انگلیس. کانری ، 32 ساله ، با سوپراستار کری گرانت برای این نقش جنگید. یان فلمینگ(نویسنده) از شان کانری خوشش نمی آمد (او اسکاتلندی را بسیار بی ادب می دانست). برای نقش نماینده 007 ، Connery نه تنها باید ده ها بازیگر نقش اول را پشت سر میگذاشت، بلکه باید بر روی تلفظ  و لهجه خود کار می کرد ، رفتار های اشرافی را می آموخت  و کلاه گیس می پوشید - تا آن زمان بازیگر شروع به طاس شدن کرده بود. کانری در هفت فیلم در نقش باند (بیش از بقیه بازیگران) بازی کرد و مورد علاقه مخاطبان "باند" تبدیل شد.


فیلم مارنی

شان کانری

فیلم مارنی

1964 ، ایالات متحده
تریلر ، درام2 ساعت 10 دقیقه12+
کارگردان: آلفرد هیچکاک
بازیگران ستاره: تپی هدرن ، مارتین گابل ، شان کانری


این بازیگر 34 ساله نگران این بود که به دلیل فیلم های باند بتواند در نقش یک مأمور ویژه جذاب گیر بیفتد و تمام پیشنهادات یکسانی را برای بازی یک جاسوسی یا کارآگاه رد کرد . وقتی از وی سؤال شد که چه کسی می خواهد با او کار کند ، کانری نام آلفرد هیچکاک را گفت . در "Marnie" ، قهرمانش از طریق کلاهبرداری و با یک مشت فوبیا  او را مجبور به ازدواج با خود کرد. در همان سال ، فیلم سوم درباره عامل 007 "گلدفینجر" اکران شد .


فیلم چادر قرمز
تولید مشترک اتحاد جماهیر شوروی و انگلیس و ایتالیا و آخرین فیلم میخائیل کلاتوزوف . "فیلم چادر قرمز" درباره وقایع واقعی می گوید - فاجعه هوایی تحقیقاتی "ایتالیا" در قطب شمال و متعاقب آن عملیات نجات. کانری نقش کاوشگر قطبی نروژ راولد آموندسن را بازی کرد. فیلمبرداری عمدتاً در اتحاد جماهیر شوروی رخ داد. 

فیلم چادر قرمز
1969 ، ایتالیا ، اتحاد جماهیر شوروی و انگلیس
درام ، ماجراجویی2 ساعت 39 دقیقه 12+
کارگردان: میخائیل کلاتوزوف
بازیگران : پیتر فینچ ، شان کانری ، کلودیا کاردیناله

فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق

شان کانری

فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق

1974 ، انگلیس ، ایالات متحده
درام ، جنایت2 ساعت 8 دقیقه
کارگردان: سیدنی لومت
ستارگان: آلبرت فینی ، لورن باکل ، مارتین بالسام

فیلم قتل در قطار سریع السیر شرق اقتباسی روی پرده از رمان آگاتا کریستی ، که حتی خود نویسنده نیز آن را دوست داشت (او نتوانست بقیه فیلم ها یی را بر اساس کتابهایش ساخته شده بود ،تحمل کند). در فیلمی از کلاسیک آمریکایی Sidney Lumet ، کانری نقش سرهنگ Arbuthnot را بازی کرد. سبیل شخصیت او تقریباً سبیل معروف هرکول پوآرو را که توسط آلبرت فینی انجام شده بود ، گرفت.

فیلم سارقان زمان

شان کانری

فیلم سارقان زمان
1981 ، انگلستان
فانتزی ، فانتزی1 ساعت 56 دقیقه12+
کارگردان: ری گلیام
بازیگران ستاره: جان کلیس ، شان کانری ، شلی دووال

کمدی خارق العاده پوچ تری گلیام در مورد کوتوله هایی که کودک عادی را در سفر به دورانی فرستادند. یکی از غیرمعمول ترین فیلم های کانری است. این بازیگر در فیلم نقش پادشاه آگاممنون را بازی کرده است. در یادداشت های فیلمنامه ، تری گلیام درباره این شخصیت نوشت: " ... جنگجو کلاه خود را برداشت و صورت خود را نشان داد ، بسیار شبیه به شان کانری بود ." کارگردان انتظار نداشت که بازیگر قبول کند که نقش پادشاه را از اسطوره های یونان باستان بازی کند.

فیلم هرگز دوباره نگو هرگز

شان کانری

فیلم هرگز دوباره نگو هرگز

1983 ، انگلیس ، ایالات متحده
تریلر ، تریلر2 ساعت 14 دقیقه12+
کارگردان: ایروین کرشنر
بازیگران ستاره: شان کانری ، کلاوس ماریا براندوئر ، ماکس فون سیدو

 

آخرین فیلمی که شان کانری در آن نقش عامل 007 را بازی کرده است. "Never Say Never Never"  به لطف تهیه کننده کوین مک لوری ظاهر شد. او به فلمینگ کمک کرد تا روی سناریو کار کند ، نویسنده سپس آن را به "Fireball" تبدیل کرد و نام مک لوری را احذف کرد. تهیه کننده شکایت کرد و به دادگاه رفت و این پرونده را برد ، کپی رایت را بدست آورد و این فرصت را پیدا کرد که فیلمی را بر اساس"Fireball" بسازد. و حتی متقاعد شد که در فیلم شان کانری بازی کند ، که بعد از " فیلم الماس ها ابدی اند" سوگند یاد کرد که نقش باند را بازی نکند. طبق شایعات ، این بازیگر برای بازگشت به نقش یک عامل ویژه 15 میلیون دلار می خواست ، اما در پایان با 5 میلیون دلار به توافق رسید.


فیلم کوه نشین

شان کانری
فیلم کوه نشین

1986 ، انگلستان
ژانر فانتزی، ماجراجویی، اکشن، و علمی–تخیلی 2 ساعت 8 دقیقه16+
کارگردان: راسل مالکهی
بازیگران ستاره: کریستوفر لامبرت ، رکسان هارت ، کلنسی براون

 

در Highlander فانتزی ، که بعدها به یک کلاسیک دهه 1980 تبدیل شد ، این بازیگر نقش رامیرز عجیب و غریب ، صاحب یک کلاه با پر و مربی شخصیت اصلی را بازی کرد. با توجه به  یادآوری های کارگردان راسل مالکهی ، در این مجموعه ، کانری با همه بسیار مهربان بود ، حتی وقتی که مجروح شد.

 

فیلم تسخیرناپذیران

شان کانری

فیلم تسخیرناپذیران

1987 ، ایالات متحده
تریلر ، درام1 ساعت 59 دقیقه 16+
کارگردان: برایان دی پالما
بازیگران ستاره: کوین کاستنر ، شان کنری ، چارلز مارتین اسمیت

فیلمی آمریکایی اثر برایان دی پالما  که برای بهترین بازیگر نقش مکمل - برای کانری  اسکار به ارمغان آورد. او نقش افسر پلیس کهنه کار جیم مالون را بازی کرد ، که تیمی را جمع کرد (آنها با نام مستعار "Untouchables" شناخته شدند) و شروع به مبارزه با مافیا کرد و سرانجام به فرستادن آل کاپون به زندان کمک کرد.



فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

شان کانری

فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی

1989 ، ایالات متحده
اکشن ، ماجراجویی2 ساعت 7 دقیقه12+
کارگردان: استیون اسپیلبرگ
بازیگران نقش اصلی: هریسون فورد ، شان کانری ، دنهلم الیوت

در قسمت سوم فیلم ایندیانا جونز ، شان کانری نقش  پدر ایندیانا جونز را بازی كرد - پروفسور هنری جونز ، كه توسط نازی ها ربوده شد . کانری به طور جدی در ساخت فیلم نقش داشت. به عنوان مثال ، این بازیگر به فیلمنامه نویس جفری بوهم کمک کرد تا  شخصیت پروفسور هنری جونز را توسعه دهد. پس از انتشار ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی ،  منتقدان نوشتند که کانری و هریسون فورد  بزرگترین وزنه در فیلم هستند.

 

فیلم صخره

شان کانری

فیلم صخره

1996 ، ایالات متحده
تریلر ، تریلر2 ساعت 16 دقیقه16+
کارگردان: مایکل بی
بازیگران نقش اصلی: شان کانری ، نیکلاس کیج ، اد هریس

 

 دومین فیلم  مایکل بی و تصویری که در آن کانری نقش سابق MI-6 را بازی کرد . کوئنتین تارانتینو ، آرون سورکین و جاناتان هنسلی از جمله دیگران روی اولین پیش نویس فیلمنامه کار  کردند (نام آنها در فیلم نیست). این بازیگر بخش سناریو ی  خود را دوست نداشت ، بنابراین فیلمسازان برای نهایی کردن فیلمنامه مجبور بودند برای جمع بندی نهایی فیلمنامه ، گروهی از نویسندگان انگلیسی را استخدام کنند.

 

فیلم در جستجوی فورستر

شان کانری

فیلم در جستجوی فورستر را پیدا کنید

2000 ، ایالات متحده
نمایش2 ساعت 11 دقیقه 12+
کارگردان: گاس ون سنت
بازیگران ستاره: شان کانری ، راب براون ، اف. موری آبراهام

در فیلم  جستجوی فورستر به کارگردانی گاس ون سنت ، کانری 70 ساله نقش یک نویسنده را بازی کرد که مربی یک بسکتبالیست نوجوان سیاه پوست می شود. ویلیام فورستر یکی از بهترین نقشهای کانری در دهه 1990 و 2000 است. این فیلم با استقبال خوب منتقدین روبرو شد و در جشنواره فیلم برلین جایزه گرفت.


فیلم انجمن نجیب‌زادگان عجیب

شان کانری

اقتباس ناموفق فیلم انجمن نجیب‌زادگان عجیب از کمیک های آلن مور آخرین فیلم در فیلمبرداری این بازیگر بود. مسئولیت ناکامی فیلم  به کانری واگذار شد: گفته می شود به دلیل هزینه چشمگیر ، سازندگان فیلم انجمن نجیب‌زادگان عجیب نتوانستند ستاره های دیگری را جذب کنند و خود بازیگر نیز فیلمبرداری را مختل کرد و  با همکاران بی ادب بود.

از آن زمان ، کانری دیگر در فیلم ها بازیگری نکرده است (فقط در سال 2012 وی شخصیت اصلی را در کارتون "سر بیلی، نگهبان تپه‌های هایلند (بعلاوه صدا و مجری تولید)" صحبت کرد ) و تقریباً هرگز در ملاء عام ظاهر نشد. این بازیگر در باهاما زندگی می کند و گهگاهی وارد نیویورک می شود. به گفته  دوستان خود، او بیشتر وقت خود را به بازی گلف می گذراند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

جدید ترین و زیبا ترین عکس های نیکی کریمی بخش دوم

در

(سیارک) : نیکی کریمی بازیگر، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی  در ۱۹ آبان ۱۳۵۰ در تهران متولد شده و  با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی یکی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی بشمار می آید.وی همچنین تاکنون در چندین جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور انتخاب شده است.

 

 

موتور سواری نیکی کریمی

نیکی کریمی و فرش قرمز فیلم آذر

ساده و شیک نیکی کریمی + تصاویر زیبا

جدیدترین و زیباترین عکس های نیکی کریمی

غافلگیر شدن نیکی کریمی در مراسم اکران خصوصی فیلم شیفت شب

  این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

راجر مور، هنرپیشه نقش جیمز باند در سوئیس درگذشت

در

راجر مور، هنرپیشه مشهور نقش جیمز باند در سن ۸۹ سالگی بعد از "نبردی کوتاه اما شجاعانه با سرطان" درگذشته است.خانواده سر راجر مور، مرگ او را در توییتر تایید نموده اند. 
مراسم خاکسپاری به خواسته راجر مور بصورت خصوصی و در موناکو انجام می شود.
راجر موررا بانقش‌آفرینی در فیلم‌هایی از مجموعه جیمز باند مانند "بکش زنده بمان" و "اختاپوس " به یاد داریم.
راجر مور  "جاسوسی که عاشق من بود" را از  فیلم‌های جیمز باندی  بیشتر از همه می پسندید. او  از دانیل کریگ و شون کانری به عنوان بهترین جیمز باندها نام می برد.راجر مور چهار بار ازدواج کرد و دو پسر و یک دختر دارد.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناصر ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران درگذشت

در

ناصر ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران ساعتی پیش پس از مدتها تحمل رنج بیماری در هشتاد و هشت سالگی دارفانی را وداع گفت.

 ملک‌مطیعی متولد ۱۳۰۹ در خیابان بهارستان تهران بود. او دیپلم رشته تربیت بدنی از دانش‌سرای عالی تهران را داشت و قبل از اینکه به سینما راه پیدا کند، معلم ورزش دبستان‌های تهران بود. ملک مطیعی پس از ورود به سینما در سال 1328 و کسب محبوبیت، به فعالیت در تئاتر (از ۱۳۳۵) و دوبله فیلم (۱۳۳۸) نیز پرداخت.

او 99 فیلم سینمایی را در کارنامه کاری خود داشت که 97 فیلم قبل از انقلاب ساخته شده بود. ملک مطیعی، دوران پس از انقلاب را دوران سختی توصیف کرده‌است، زیرا دچار انزوا و تنهایی و از طرفی، عشق و علاقه مفرطی که به فیلم و سینما داشت، قابل تحقق نبود و امکان کار هنری برای او مهیا نبود. پس از مدتی، به دعوت عوامل تولید «برزخی‌ها» محصول سال 1362، نقش مثبت و کوتاهی را بازی می‌کند. با این وجود، نام او در تیتراژ پایانی فیلم به نمایش درنیامد و روزنامه‌ها نیز خبری در خصوص حضور مجدد وی، منتشر نکردند که این موضوع، موجب دلسردی مفرطش شد اما او ایران را ترک نکرد.
او در ادامه مجوز فعالیت برای سه دهه دریافت نکرد و همچون بسیاری از دیگر بازیگران سینما از این عرصه دور شد و به شغل‌هایی همچون قنادی و مشاوره املاک روی آورد. دومین فیلمی که پس از انقلاب با بازی او به روی پرده نقره‌ای رفت، «نقش نگار» نام داشت که در سال 92 به کارگردانی علی عطشانی اکران شد. او در سال‌های دور در سینما نقش جوان عاشق پیشه‌ای را بازی می‌کرد که چرخ روزگار، تلاش او برای رسیدن به آرزوهایش را بر باد می‌دهد و به واسطه میزان مخاطبی که جذب می‌کرد، یکی از گران‌ترین دستمزدها را در دوران پرکاری‌اش به خود اختصاص داده بود.

آنچه باعث شد ملک مطیعی به اوج شهرت برسد، بازی در فیلم قیصر ساخته مسعود کیمیایی است. پرویز دوایی، منتقد سینمایی، در بارۀ بازی او در قیصر می‌نویسد: «بازی کوبنده و منقلب‌کننده و گرم و گدازان او لحظاتی را که وی در فیلم ظاهر می‌شود، از شور و حال سرشار می‌کند. بازی او فوق‌العاده است؛ دقیقأ متناسب با لحظه و ریتم لحظه‌ها عکس‌العملی را نشان می‌دهد که لازم است. بی هیچ فشار و تأکید و اغراقی لحظۀ ورود حماسی او به درام، موی را بر بدن راست می‌کند.»

ایفای نقش امیرکبیر در سریال «سلطان صاحبقران» ساخته علی حاتمی در سال ۱۳۵۴ از نقش‌های به یادماندنی ملک‌مطیعی بود. او برخلاف بسیاری از بازیگران پیش از انقلاب حاضر به بازی در نقش‌های مستهجن در آن دوران اوج گیری فیلم‌فارسی نشد و همواره این خطوط قرمز را برای خود حفظ کرد.

یکی از قسمت‌های برنامه «دورهمی» شبکه نسیم و برنامه «من و شما» شبکه شما که چندی پیش با حضور او ضبط شده بود، به دلایل نامشخصی پخش نشد و حواشی زیادی را در پی داشت که موجب گلایه ملک مطیعی از مسئولین تلویزیون و واکنش‌های بسیاری از سوی هنرمندان و مردم شد.

او در مصاحبه‌ای در سال ۹۰ گفته بود: «من مال این مملکت هستم کجا بروم؟ درو دیوارها وکوچه های این مملکت برای من آشنا هستند کجا بروم؟ آدم با خاطراتش زنده است و همه خاطرات من اینجاست. بعضی‌ها قدر اینها را نمی‌دانند. غربت پدر آدم را در می‌آورد .ممکن است یک وقت‌هایی مشکلاتی به وجود بیاید اما اینها دلیل نمی‌شود که من ناراحت بشوم.»

سایت سیارک درگذشت این پیشکسوت سینمای ایران را به جامعه هنری کشور، دوستداران سینما و خانواده این هنرمند نامی تسلیت می گوید. منبع:تابناک

نظرات

در ادامه بخوانید...

اوا گاردنر یکی از زیباترین بازیگران قرن بیستم

در

 

اوا گاردنر

اوا گاردنر

آوا گاردنر که بود

آوا گاردنر زندگینامه

24 دسامبر، شصت و یکمین سالگرد تولد یکی از هنرمندان و برجسته ترین هنرپیشه های آمریکایی و زیباترین زنان قرن بیستم،  اوا گاردنر در سینمای جهان است. در دهه 1950 او یکی از سلبریتی های پرطرفدار هالیوود بود که به عنوان "اغواگر روی زمین" معرفی شد. ازدواج اول  اوا گاردنر با بازیگر معروف میکی رونی ،ازدواج دوم آوا گاردنر ، با آرتی شاو موسیقیدان جاز بود و ازدواج سوم او با خواننده افسانه ای فرانک سیناترا بود،(۱۹۵۷-۱۹۵۱) بعد از طلاق، میلیاردر معروف هاوارد هیوز خواستار ازدواج با  آواگاردنر  بود. اما او سال های بعد را در تنهایی کامل صرف کرد. هنگامی که اواگاردنر را از یک استودیوی فیلم برای بازی در نقش یک زن پولدار و تنها خواستند، اوا گاردنر گفت: "من این نقش را در تمام زندگی خود بازی کرده ام!"

 

اوا گاردنر

اواگاردنر

آوا گاردنر زندگینامه

ایوا لاویینا گاردنر در سال 1922 در یک خانواده کشاورزی Puritor در شهر کوچکی در کارولینای شمالی متولد شد.تنها کتاب موجود در خانه آنها کتاب مقدس بود ، کودکان در آن زمان به شدت اطاعت می کردند و دختران مجاز به استفاده از لوازم آرایشی، خریدلباس های جدید نبودند و اجازه نداشتند به چیزی غیر از مطالعه کتاب مقدس فکر کنند. برای کوچکترین خطا، مادر آنها را بشدت مجازات  و با خشم خدا آنها را تهدید می کرد.

 

اوا گاردنر

آوا گاردنر

 

به محض اینکه  اوا گادنر  18 ساله شد، برای وارد شدن به کار تایپ و منشیگری به یک شهر دیگر رفت. یک سال بعد خواهرش پیشنهاد کرد که به نیویورک برود، جایی که شوهر خواهرش دارای استودیوی عکاسی  بود. شوهر خواهرش عکسی از آوا را پشت ویترین مغازه گذاشت این عکس توسط کارمند شرکت فیلم مترو گلدن مایرMetro Goldwyn Mayer دیده شد. او از زیبایی دختر شگفت زده شد و از  اوا گارنر  دعوت کرد تا به تئاتر برود و در کلاس های بازیگری شرکت کند.

 

آواگاردنر

در ابتدا او در فیلم های پیش و پا افتاده نقش های کوچکی بازی می کرد و زیاد جدی گرفته نمی شد. اولین موفقیت او در سال 1946 پس از فیلمبرداری فیلم "قاتلان" بود و بعد از آن مدیران استودیوهای فیلمبرداری شروع به ارائه نقش های جدی به او کردند،  در سال 1952، زمانی که در فیلم برفهای کلیمانجارو اثر ارنست همینگوی "The Snow of Kilimanjaro" بازی میکرد، شهرت زیادی بدست آورد این فیلم برای اسکار نامزد شد و آوا گاردنر را تبدیل به یکی از ستارگان برجسته سینماییکرد. او یک سال بعد برای فیلم Mogabmo که با کلارک گیبل بازی کرده بود  نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

در دهه 1950  اواگادنر   تبدیل به یکی از موفق ترین و محبوب ترین هنرپیشه های هالیوود شد. منتقدان در مورد استعداد بازیگری  او یک صدا نبودند و هرگز او را یک بازیگر بزرگ نخواندند، اما همه آنهامعتقد بودند که او یک زن بسیار جذاب است که هیچکس در مقابل جذابیت  اواگارنر  نمیتواند مقاومت کند.

 

اوا گاردنر

اوا گاردنر  و  میکی رونی  ( رونی اوا )

 

او همیشه طرفداران زیادی داشت،هنگامی که بازیگر معروف میکی رونی به او پیشنهاد ازدواج دارد او به سرعت قبول کرد و  در سال 1942، با او ازدواج کرد، اما این ازدواج فقط یک سال ادامه داشت. آوا تقاضای طلاق  را ثبت کرد. بعدها او گفت: " من خیلی احمق بودم که تصور می کردم  ازدواج یک شخص را تغییر می دهد. ما فقط در رختخواب به یکدیگر نزدیک بودیم  و نه در هیچ چیز دیگری . "

 

با این حال، به لطف مایک رونی، مدیران استودیوهای فیلمبرداری متوجه آوا گاردنر شدند بعد از طلاق از مایک رونی در سال  ۱۹۴۳ با هوارد هیوز میلیاردر معروف که یکی دیگر از طرفداران او بود و به اوا گاردنر کمک کرد تا به یک ستاره مشهور تبدیل شود تا سال 1950 رابطه برقرار کرد.هاوارد هیوز، اوا گادنر را با جواهرات و لباس های لوکس سورپرایز میکرد. اما هوارد هیوز از لحاظ پاتولوژیک حسود بود و برای اوا گاردنر بیشتر یک بادیگارد بود، و دائما او را زیر نظر داشت اوا گارنر خواب فرار از این قفس طلایی را می دید.

 

103422265-91f58073-8fbf-43da-a535-9fba79fdf5de.jpg

آوا گاردنر و هامفری بوگارت  در فیلم کنتس پابرهنه یکی از فیلم‌های اوا گاردنر

 

اوا گاردنر

آرتی شاو و اوا گاردنر

 

در سال 1945، موسیقیدان  معروف جاز  Arti Shaw آرتی شاو را ملاقات کرد.زیبایی آواگاردنر ،  آرتی شاو را متقاعد کرد که با او ازدواج کند اما این بار هم، خوشبختی کوتاه بود1945-1946 - آرتی شاو  از دست اوا گاردنر عصبانی بود که چگونه ممکن است همسر او در تمام عمر به جز کتاب مقدس و بر باد رفته کتاب دیگری نخوانده است. گاردنر د راین باره گفت : " او بدن من را می پرستید اما فکر من را نفرین میکرد. برای زندگی با آرتی اشتیاقی نداشت و آنرا مثل رفتن به کالج تشبیه می کرد

 

اوا گاردنر و   فرانک سیناترا 

 

 ملاقات با فرانک سیناترا، محبوب ترین خواننده آمریکایی و مورد علاقه زنان، برای  آوا فرصتی برای شروع زندگی جدید بود. فرانک سیناترا  همسرش را طلاق داد و در سال 1951 با گاردنر عروسی کرد.جای تعجب نیست که او را "اغواگری در هالیوود" نامیده اند.

ارتباط آنها طوفانی به پا کردو دائما با رسوایی و مصالحه همراه بود به صورتی که کار فرانک را تحت تاثیر قرار داد، فرانک از طرف روزنامه‌نگارهای معروف آن زمان هدا هاپر و لولا پارسونزو همچنین از طرف کلیسای کاتولیک و هوادارانش مورد انتقاد قرار می گرفت.این انتقادها کار فرانک را تحت تأثیر قرار داد اما به لطف گاردنر، او محبوبیت از دست رفته خود را به دست آورد. فرانک سیناترا از طریق شهرت گاردنر در فیلم "از اینجا تا ابدیت" بازی کرد و جایزه  اسکار برای این نقش به او تعلق گرفت. اوا گاردنر در طول مدت ازدواج با فرانک 2 بار حامله شد که هر دو بار به سقط منجر شد.ازدواج آنها بعد از 2 سال در سال 1957 به پایان  رسید و او به اسپانیا نقل مکان کرد.

 

 

بعد از آن که این بازیگر موفق با ارنست همینگوی وارد رابطه عاشقانه شد و به خاطر علاقه همینگوی به گاو بازی او هم از دوستداران مسابقه گاو بازی شد. در این دوران او به شدت می نوشید و با سرعت با مرسدس خود در جاده های شبانه می راند. آوا گاردنر دو بار تصادف داشت، اما زنده ماند. یک روز او یکی از عاشقان خود را متقاعد کرد تا بتواند درمسابقه گاوبازی شرکت کند. گاو مسابقه شکمش را پاره کرد. پس از جراحی پلاستیک، زخم تقریبا قابل دیدن نبود، بعد از این بازیگری را کنار گذاشت و دیگر در  انظار عمومی ظاهر نشد و برای مدت طولانی  در آپارتمان در مادرید خود را زندانی کرد.

 

اوا گاردنر

پیری آوا گاردنر

 

پیری اوا گاردنر : در سال های آخر عمر ،بیشتر از تنهایی که خود داوطلبانه آن را انتخاب کرده بود، می ترسید، میل بازی در  فیلم برای اوا گاردنر به تدریج کاهش یافت و به دلیل بیش از حد نوشیدن و افسردگی دائمی، اغلب نقش جدی به او پیشنهاد نشد. آوا گاردنر به انگلستان نقل مکان کرد و به جز فرانک سیناترا، با کسی ارتباط نداشت. نوشیدن بیش از اندازه و افسردگی باعث بروز مشکلات جدی برای سلامت او شد و بعد از یک حمله قلبی سیناترا هزاران دلار برای درمانش صرف کرد، اما پزشکان نتیجه ای نگرفتند و در سال 1990 یکی از درخشانترین ستارگان هالیوود در سن 67 سالگی از دنیا رفت. آخرین کلمات بازیگر 67 ساله عبارت بودند از: " من خیلی خسته ام ... ".

 

کاربر گرامی

درصورتی که به بازیگران عصر طلایی هالیوود علاقه مند هستید این مقاله را در باره الیزابت تیلور: آنچه بینندگان از اسرار او نمی دانند و  مقاله جواهرات واقعا سلطنتی الیزابت تیلور ملکه هالیوود  و عکس پیری الیزابت تیلور را ببینید.

 

فیلم های اوا گاردنر

دیدار دوباره در فرانسه (۱۹۴۲)
آدم‌کش‌ها (۱۹۴۶)
سنگاپور (۱۹۴۷)
دوره‌گردها (۱۹۴۷)
در گذشته ممنوع من (۱۹۵۱)
برف‌های کلیمانجارو (۱۹۵۲) گریگوری پک و  اوا گاردنر

واگن دسته موزیک (۱۹۵۳)
موگامبو (۱۹۵۳)
کنتس پابرهنه (۱۹۵۴) آوا گاردنر و هامفری بوگارت
خورشید همچنان می‌درخشد (۱۹۵۷)
در ساحل (۱۹۵۹)
۵۵ روز در پکن (۱۹۶۳)
شب ایگوانا (۱۹۶۴)
هفت روز در ماه مه (۱۹۶۴)
کتاب مقدس (۱۹۶۶)
مایرلینگ (۱۹۶۸)
زمین‌لرزه (۱۹۷۴)
پرنده آبی (۱۹۷۶)
گذرگاه کاساندرا (۱۹۷۶)
سنتینل (۱۹۷۷)

نظرات

۱۴۰۰/۵/۲۱جوایز اوا گاردنر نامزدی اسکار (1953): بهترین بازیگر زن ("موگامبو") نامزدی بفتا: 1956 - بهترین بازیگر زن خارجی ("ایستگاه بهوانی") 1959 - بهترین بازیگر زن خارجی ("در ساحل") 1964 - بهترین بازیگر زن خارجی ("شب ایگوانا") ") نامزدی گلدن گلوب (1964): بهترین بازیگر زن درام (" شب ایگوانا ")

در ادامه بخوانید...