عاشقان اثر رنه ماگریت

رنه ماگریت

 (Lovers  (1928 ،  عاشقان یک نقاشی کوچک  به ابعاد 54 × 73.4 سانتی متر است که توسط رنه ماگریت در پاریس در سالهای 1927-28 ، کشیده شده ، که در آن هویت چهره ها به طور مرموزی با پارچه سفید پوشیده شده است. (در گالری ملی استرالیا) و همان نقاشی با همان عنوان ، به طور مشابه با تاریخ و به همان اندازه ، The Lovers  در مجموعه ریچارد اس. زایسلر ، نیویورک است ، که در آن همان سرهای کفن شده زن و مرد که در نقاشی گالری ظاهر می شوند و سعی می کنند یکدیگر را از طریق پارچه ای خاکستری ببوسند.

 

رنه ماگریت ، هنرمند بلژیکی ، بیشتر به عنوان یکی از رهبران جنبش هنری تأثیرگذار سوررئالیسم قرن بیستم شناخته می شود . این نقاشی ، چهره  یک مرد را با کت و شلوار مشکی که در آغوش  یک زن که لباس قرمز پوشیده شده است ، به تصویر می کشد. این چهره ها یکدیگر را می بوسند ، اما جالب اینکه از میان حجاب ها ، و این همان چیزی است که تصویر را مانند بسیاری از آثار ماگریت مطرح می کند.حتی امروز ، عاشقان یکی از محبوب ترین و تحلیلگرترین آثار رنه ماگریت است که باعث می شود زیاد فکر کنید.

 

منشأ این نقاشی در تخیل ماگریت به منابع مختلفی نسبت داده شده است. مانند بسیاری از همکاران سورئالیست ، ماگریت مجذوب "Fantoma" ، قهرمان سایه دار سریال تریلر شد و اندکی پس از آن در فیلم های ساخته شده توسط لوئیس فیویلاد ، که برای اولین بار در سال 1913 به نمایش درآمد . هویت "Fantoma" هرگز آشکار نمی شود. او در فیلم ها با پارچه یا جوراب زنانه که روی سرش را پوشانده شده است ، ظاهر می شود.

 

تفسیر دیگری برای سرهای کفن شده در نقاشی های ماگریت خاطره خودکشی مادرش گفته شده است. در سال 1912 ، هنگامی که ماگریت تنها سیزده سال داشت ، مادرش خود را در رودخانه سامبر غرق کرد. هنگامی که جسد او در رودخانه پیدا شد ، ظاهراً لباس روی سر او پیچیده شده بود.

 


ماگریت گفت: " نقاشی های من تصاویری هستند که هیچ چیزی را پنهان نمی کنند ... آنها باعث ایجاد راز می شوند و واقعا وقتی شخصی یکی از آثار من را می بیند ، این سؤال ساده پرسیده می شود: معنی آن چیست؟ این  هیچ معنایی ندارد  ،  رمز و راز به معنای هیچ چیز نیست بلکه ناشناخته است . "

رنه ماگریت همیشه در نقاشی های خود درباره فریبکاری هر آنچه که قابل مشاهده است و رمز و راز پنهان آن صحبت می کند ، که معمولاً شخص متوجه آن نمی شود. به همین دلیل است که نقاشی های او غالباً rebus خوانده می شوند که راز ها و اسرار جهان را پنهان می کند اما برخلاف معماهای معمولی ، حل آنها تقریبا غیرممکن است ، زیرا آنها درباره جوهر هستی سؤالاتی را مطرح می کنند

 

خود ماگریت به توضیحاتی که رمز و راز تصاویر او را تفسیر می کند ، اعتراضی نکرد. سبک واقعیت وی عمداً از این فرض جلوگیری می کند که این تصاویر صرفاً بیان خیال شخصی یا عصبیت خصوصی هستند. اینها تصاویر محاسبه شده برای باز کردن قسمت تاریک ذهن هستند. در عاشقان ، یک زن و یک زن با یک ژست دوستانه ، تقریباً گویی که در حال گرفتن عکس هستند، بسیار نزدیک هم ایستاده اند. این می تواند یک عکس فصلی از تعطیلات باشد ، با اشاراتی به رنگ سبز حاشیه نورماندی و دریای آن.

 

اما پارچه ساده کفن هایی که سر عاشقان را می پوشانند ، از صورت آنها به عقب چرخیده و مانند طناب  بر روی شانه های آنها حلقه می زند ، با یک نظر خیلی معمولی ، صمیمیت خود به خودی این 'عکس تعطیلات' تبدیل به یک عامل از خود بیگانگی ، خفه شدن و حتی مرگ می شود.  

 

تفسیرهای مختلفی از "عاشقان" وجود دارد ، از جمله این تصویر از عدم توانایی ما برای آشکار کردن کامل ماهیت واقعی ، حتی اگر در آغوش یکدیگر هستیم می باشد. افراد پنهان از ویژگی مشترک بسیاری از نقاشی های ماگریت است. وی جسد مادرش را در یك كابوس خیس پیچیده در اطراف صورت او دید و عده ای اظهار داشتند كه این آسیب دیدگی موجب شده است كه وی در كارهای خود چهره های  ناشناس را نشان دهد. با این حال ، هنرمند این موضوع را انکار کرد.

رنه ماگریت

 عاشقان (1928) ، رنگ روغن روی بوم است که دو فرد را در آغوش همدیگر ترسیم کرده است. زن و مرد از طریق حجاب یکدیگر را می بوسند. آنها در یک اتاق با دیوار پشتی ، دیوار جانبی و سقف واقع شده اند. دیوار پشتی به رنگ آبی خاکستری با سایه روشن تر در نیمه پایینی و سایه تیره تر در نیمه فوقانی است. دیوار جانبی به رنگ قرمز آجری است که در قسمت پایین آن کم رنگ تر است و به سایه ای تیره تر از بالا مخلوط می شود. سقف به رنگ سفید است و دارای  تزئیناتی در امتداد مرز دیوار قرمز است اما در امتداد مرز دیواره آبی-خاکستری ادامه نمی یابد.

 

چهره مرد کت و شلوار مشکی پوشیده و کراوات آن را با پیراهن سفید محکم می پوشاند.  زن  لباس محلی  قرمز و بدون آستین پوشیده است. بازوی برنزه زن در معرض دید است. مرد نسبت به زن در موقعیت مسلط قرار دارد. هر دو سرپوش دارای یک سفید رنگ هستند که کاملاً صورت و گردن انها را می پوشانند. در هر دو شکل ، حجابها در مقابل قسمت جلوی صورت و بالای سر محکم و سپس در سمت پشت از دید پنهان شده است. چهره زن کمی به سمت چپ کج چرخیده تا معشوق برجسته تر شود و نمای مشخص بینی خود را نشان دهد.

 

عناصری که این نقاشی را تشکیل می دهند اتاق و عاشقان هستند. برخلاف صحنه شهوانی و عاشقانه The Kiss by Gustav Klimt ، ماگریت دو چهره را با صورت پوشانده از پارچه سفید ، منجمد شده در یک محیط مبهم و قادر به برقراری ارتباط واقعی یا لمس کردن ارائه نکرده ، بسیاری از آنها می دانند که آیا این بوسه انکار عشق  است؟ . پارچه شبیه به مرگ ، این دو چهره را برای همیشه از هم جدا نگه می دارد و به همین ترتیب فضایی از اسرار را ایجاد می کند . نحوه نقاشی اتاق تقریباً ناچیز به نظر می رسد. رنگ های جسورانه سایه انداخته شده و هیچ پنجره ای برای چشم انداز وجود ندارد. اما دیدن اتاق با چنین انواع مختلف دیوارهای رنگی غیر معمول است. عاشقان موضوع اصلی  بوم هستند که بیشترین رمز و راز و فتنه را به آن می افزایند.

 

نحوه قرارگیری هر دو آنها پیشنهادگر است. مرد با شانه های زاویه دار در موقعیتی مسلط قرار دارد. به نظر می رسد که زن  بیشتر در حال خم شدن به عقب است. مهمترین جنبه عاشقان حجاب است. در واقع این یک نقاشی کاملاً پررنگ است اما با پوشاندن چهره ها با حجاب ، بسیار جالب تر و تحریک کننده به نظر می رسد. تأثیر روانی با همه این عناصر به مراتب بیشتر است. رنگ آبی با آرامش یا آب همراه با زندگی است.

 

رنگ قرمز با عصبانیت ، شهوت و عشق همراه است ، در حالی که رنگ سفید با خلوص همراه است و کمترین آن را نشان می دهد. سیاه معمولاً با مرگ همراه است که مرد ممکن است نماینده آن باشد. زن لباس قرمز پوشیده است که ممکن است به معنای عشق یا شور باشد. حجاب ها از رنگ سفید یا مایل به خاکستری است و بسته به نوع مشاهده آن می تواند به معنای خلوص باشد یا معنای خلوص و محو شدن را دارد. تلاش برای جمع کردن همه این عناصر برای تشکیل یک معنی واحد ، کار دشواری است. این اوج عناصری است که قرار است بیننده را تحت تأثیر قرار دهد.عاشقان نقاشی ای از این دست است که فتنه و ذهن را تحریک می کند.


اگر داستان غم انگیز مادر رنه ماگریت (جزئیات بیشتر در زندگینامه این هنرمند آمده ) را در نظر نگیرید ، یک مورد دیگر وجود دارد. نسخه در مورد دلایلی که هنرمند دوست دارد مردم "ناشناس" را به تصویر بکشد. این واقعیت که ماگریت طرفدار مشتاق فیلم ها بود ، بخصوص فیلمهای مربوط به سالهای 1913-1914 Fantoma ، به کارگردانی لوئیز فیواد. به گفته برخی منتقدان ، این شور و شوق در کار هنرمند تأثیر گذاشته و عشق به بازی پنهان و جستجو را در او بیدار کرده است.

 

در مورد نقاشی های "عاشقان" تعبیرهای زیادی وجود دارد. و دو تا از آنها کاملاً مخالف یکدیگر هستند. اولین چیزی که ماگریت در نقاشی به تصویر کشیده است توصیف عبارت محبوب و آشنای "عشق کور است". نابینایی  مطلق: شخصیت های نقاشی یک راز  برای دیگران و برای همدیگر هستند ، علاوه بر این ، آنها آنقدر با شور و هیجان هستند که شما نمی توانید چیزی را در اطراف ببینید یا بشنوید.

 

این ما را به این واقعیت سوق می دهد که چهره های عاشقان بسته است. اما در اینجا این سؤال مطرح می شود - از این گذشته ، نه تنها چشم بسته است ، بلکه تمام صورت بسته است ، و این بدان معنی باشد که عشق همه جانبه است ، به همین دلیل شما نه تنها دنیای اطراف خود را متوجه نمی شوید بلکه فرد مقابل شما نیز قرار می گیرد و فقط احساسات به چشم می آید.منتقدان دیگر معتقدند که چهره های عاشقان با حجاب پوشیده شده است تا نشان دهند عشق چطور دست نیافتنی و توهم آور است. اما برخی دیگر با اشاره به اینکه چهره های بسته قدرت عظیمی از عشق را اثبات می کنند ، این نظریه را رد می کنند - عاشقان نیازی به دیدن یکدیگر برای دوست داشتن ندارند.

 

با این حال ، بسیاری که با دقت مطالعه نقاشی " عاشقان"، تعبیر نابینایی عشق بسیار پیش پا افتاده به نظر می رسید. زندگی بسیار خوب این هنرمند انکار کامل این ایده بود. در چهارده سالگی ، وی با جورجته برگر آشنا شد ، در بیست و چهار سال با او ازدواج کرد و برای چهل و پنج سال او تنها زن ، مدل و عشق نقاش بود. آیا این هنرمند در تمام زندگی کور بود؟

 

در مورد تفسیر دوم که خوش بینانه تر است:  زن و مرد روی بوم توانستند چنان نیروی عشق را درک کرده اند که بتوانند بدون در نظر گرفتن هرگونه حجاب رمز و راز صمیمیت واقعی را احساس کنند و موانع  را با همدیگر به اشتراک بگذارند.

 

نسخه دوم تصویر که در همان سال 1928 ظاهر شد ، با روحیه ای کاملاً متفاوت کشیده شده است. اگر در پارچه اول برخی از لرزهای غیرقابل توصیف ، احساس غیرقابل تصور ناامیدی یا حتی ترس دیده می شود ، دومین نقاشی همان عاشقان است ، پر از آرامش و استراحت. ماگریت شخصیت های خود را از فضای محصور اتاق بیرون می کشد و دنیای کوچک و کوچک خصوصی آنها را پر از رنگ در دنیای بزرگ می کند که نمایانگر چشم انداز پشت سر آنها است. چهره های زن و مرد همچنان با پارچه ای پوشانده می شود ، اما روبروی بیننده قرار می گیرد و وضعیت آنها آرام تر و آرام تر می شود. و به نظر می رسد که از طریق یک حجاب نازک می توانید لبخندهای آنها را ببینید.

نظر شما در باره این 2 اثر رنه ماگریت  چیست؟

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید