کارتونیست ایرانی که مجله سنترال در مکزیک آثار وی را منتشر کرد

در

کرونا

شماره ای از مجله سنترال که در مکزیک منتشر می‌شود، بخش ویژه‌ای را به آثار علیرضا پاکدل کارتونیست و هنرمند ایرانی اختصاص داده بود.همه گیری کرونا و پزشکانی که جان میلیون ها نفر را نجات می دهند توسط این هنرمند ایرانی در این کارتون ها نشان داده شده است.

 

همه گیری کرونا ویروس که در طی شش ماه گذشته سیاره ما را فرا گرفته است ، نه تنها روش معمول زندگی برای بسیاری از مردم  را اساساً تغییر داده است. بلکه باعث شد بسیاری فکر کنند ، برنامه های خود را تغییر دهند ، در ارزش های زندگی تجدیدنظر کنند. چگونه ما می توانیم ، در آستانه سال 2020  ، تصور کنیم چه آزمایشاتی در آینده بسیار نزدیک در انتظار ما است. در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ، مثل همیشه ، پزشکانی وجود دارند که خودخواسته مردم را نجات دادند و می دهند. اینها هستند که شایسته قدردانی همه جانبه از همه ساکنان زمین هستند ، این ها ابرقهرمانان واقعی هستند. اینگونه است که گرافیست هنرمند علیرضا پاکدل 39 ساله از ایران آنها را در کارتون های خود دیده است.

 

کرونا

این هنرمند ایرانی ، عمیقا تحت تأثیر آنچه که در طول بیماری همه گیر مشاهده کرد، تصمیم گرفت با کار خود نشان دهد که  این دوران دشوار برای بشریت چگونه است مجموعه ای کامل از تصاویر  منعکس کننده وضعیت کنونی جهان است که مربوط به مبارزه بی رحمانه با یک دشمن نامرئی است. آنها واقعیت سخت زندگی کسانی را نشان می دهند که خود را فدا می کنند تا جلوی گسترش فاجعه قریب الوقوع را بگیرند. او مجموعه نقاشی های بسیار عاطفی خود را به پزشکان و سایر کارگران اورژانس در سراسر جهان اختصاص داد و به هیچ وجه نیازی به تایید و اظهار نظر نداشت.

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

 

این هنرمند نه تنها در نقاشی های خود نشان داد که کار پزشکان در شرایط سخت قرنطینه بسیار سخت است ، بلکه وی ماهرانه بر قدرت همبستگی بین افراد حرفه های مختلف ، همدلی و محافظت از یکدیگر تأکید می کند. شخصیت های او انواع احساسات را منتقل می کنند و موقعیت های مختلف غیر داستانی را تجربه می کنند که در روز دشوار امروز منعکس می شود.

 

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

 

در اینجا گروهی از پزشکان تلاش می کنند که زمان را نگه دارند و منتظر واکسن کرونا باشند ، یک پزشک و یک پرستار که سعی در شکستن زنجیره کروناویروسی دارند تا بازوهای بیمار  آلوده را رها سازند. یا یک تصویر لمس کننده که در آن یک پزشک برای محافظت از گروهی از بیماران در برابر ویروس کشنده ، خود را فدا می کند. البته این مراقبت و ارادت شایسته احترام بسیار زیادی است.

 

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

ناگفته نماند كه کرونا ویروس در آینده عادات ما را تغییر خواهد داد. بنابراین ، پس از قرنطینه ، مردم احتمالاً همچنان از وقایع مختلف عمومی جلوگیری می کنند ، کمتر به کافه ها و رستوران ها می روند. در صورت امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی متوقف شده و زمان بیشتری را در طبیعت می گذرانند.

 

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

 

کارتون کرونا

تا به امروز ، کانال های رسانه ای از مردم می خواهند که خود را جدا کنند. همه سالنها ، سالن های بدنسازی ، موزه ها و سایر مکان های تفریحی تعطیل است. تمام بیمارستان های سراسر دنیا پر از جمعیت مریض هستند. کل راه زندگی بشر حول یک بیماری همه گیر جهانی می چرخد ​​، که قربانیان را از پنجه های سرسخت خود رها نمی کند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

جری لوئیس درگذشت

در

جری سباستین لوئیس بازیگر، کمدین، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان سرشناس آمریکایی بود. او بیشتر بخاطر بازی در فیلم‌های کمدی در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی و ژست‌های بامزه‌اش و بنیاد خیریه‌اش مشهور بود.

تلاش‌های او تاکنون سبب جمع‌آوری بیش از دو میلیارد دلار گشته که همگی صرف مراقبت از بیماران عصبی عضلانی و تحقیقات علمی دربارهٔ این بیماری شده‌است.

لوییس که در سال‌های پایانی عمرش از مشکلات قلبی و سرطان پروستات رنج می‌برد، در صبح روز یکشنبه ۲۰ اوت ۲۰۱۷ در سن ۹۱ سالگی در خانه اش در لاس وگاس درگذشت.

نظرات

در ادامه بخوانید...

گابریل گارسیا مارکز

در

گابریل خوزه گارسیا مارکز در سال 1927 متولد شد و در تاریخ ۱۷ آوریل ۲۰۱۴ چشم از جهان فرو بست، مارکز رمان نویس، نویسنده، روزنامه‌نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بود. گابریل گارسیا مارکز به گابو معروف بود، او برای مدتی در مکزیک تحت تعقیب قرار گرفت.

مارکز برنده جایزه نوبل ادبیات سال 1982 است و معروف ترین رمان او "صد سال تنهایی" نام دارد. صد سال تنهایی یکی از پر فروش ترین کتاب های تاریخ جهان و از  آثار این هنرمند است.

صد سال تنهایی چندین بار به فارسی ترجمه شد ولی ترجمه بهمن فرزانه بود که ایرانی ها را با گابریل گارسیا مارکز آشنا کرد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت. تقریبا تمامی آثار مارکز به فارسی ترجمه شده است. 

یکی دیگر از کتاب های او "عشق در سالهای وبا" نام دارد که فیلمی از آن نیز با بازی "خاویر باردم" ساخته شد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طراحی شگفت انگیز هنرمند آمریکایی روی کدو تنبل

در
هنرمند آمریکایی مریلین ساندرلند، مجسمه های کدو تنبل خود را با استفاده ی هنری از برگ ها، گل ها و انواع توت ها، مجسمه های ماهی فوق العاده، پرندگان و پروانه ها ، سبزیجات معمولی که در یک باغ دیده می شود به یک شاهکار شگفت انگیز تبدیل کرده است. این نمایشگاه های عجیب و غریب حکاکی شده بدون شک آثاری هنری هستند که مخاطبین از آن لذت می برند و او را برای کاری خوب و سخت  یک هنرمند ماهر تحسین می کنند.
40 عکس از طراحی های فوق العاده این هنرمند:

نظرات

در ادامه بخوانید...

جزئیات منحصر به فرد در مجسمه های جیمی سالمون

در
عکس از مجسمه دیوید بووی
امروزه بسیاری از افراد خلاق، مجسمه سازان، هنرمندان و حتی عکاس ها  موضوعات مختلفی در آثار خود را که گاهی اوقات دیگران نمی توانستند نشان دهند، با جزئیات منحصر به فرد در مجسمه ها حک می کنند و همه چیز به این دلیل است که جهان زیبا و چند وجهی است و هر خالق قادر به نشان دادن هنری از خود است.
اما اگر زیبایی به معنای واقعی کلمه بر روی سطح قرار بگیرد، ما به سادگی آن را متوجه نمی شویم.ایده این است که در کار چنین مجسمه سازی مانند جیمی سالمون (Jamie Salmon)، که تمام زیبایی های انسانی را در جزئیات منحصر به فرد نشان می دهد،وارد شویم.
 
عکس از مجسمه پابلو پیکاسو
جیمی یک خالق خود آموز است که در انگلستان متولد و بزرگ شده است. در یک دوره آگاهانه تر، او به کانادا نقل مکان کرد، جایی که فعالیت خلاقانه اش آغاز شد. در ابتدا، Salmon کار مجسمه سازی را انتخاب نکرد، او به عنوان یک هنرمند اثرات و صنایع دستی که اغلب در فیلم ها و سریال های تلویزیونی استفاده می شود را ایجاد می کرد . جالب توجه است، برای اولین بار او را دیدم که چگونه به طرز ماهرانه ای  با ابزار دستی کار می کند، ایجاد یک هیولا، یا شخصیت های حماسی دیگری از یک فرد عادی، او با کمک گرفتن از موادی مانند سیلیکون، رزین های مختلف، مو، پلاستیک و حتی پارچه استفاده می کند.
تم های این مجسمه ساز بسیار متنوع هستند. او نه تنها نقاشی های انسانی دقیق و اناتومی دقیق را ایجاد می کند، بلکه همچنین به آنها ویژگی هایی که فقط برای آنها مشخص است می افزاید. خود مجسمه ساز می گوید که دوست دارد انسان و بدن انسان را به نمایش بگذارد که طبیعت آن را شکل داده است، در حالی که به دیگران، بینندگان خود، فرصتی برای کشف جهان با چنین ابزار ظریف می دهد.
او استدلال می کند که در زمان فعلی هر کس تقریبا وسواس خود و ظاهر خود را دارد، شیوه ای که دیگران از طریق منشور فرم آلی چهره اش و دیگر جنبه های دیگر آن را درک می کنند.
او همچنین استدلال می کند که در زمان های مدرن است که هر یک از ما آزاد است که با همه چیز را با اختیار خودمان تغییر دهیم و این چیزی است که واقعا او را مورد توجه قرار می دهد
 
جیمی می گوید مهم ترین بخش کار یافتن ایده است. اول از همه،  روند ایجاد، مدل سازی و دکوراسیون و چارچوب ساخته می شود و پس از آن سیلیکون بر روی آن قرار می گیرد که مسئول پوست انسان است و تنها پس از آن روند فرایند اصلی، که در استفاده صحیح از قطعات پلاستیکی، سرامیک، موی طبیعی و رنگ و سایه است، می آید. و تنها پس از آن می توانیم با خیال راحت بگوییم کار تمام است.
البته، مجسمه سازان زیادی در جهان وجود دارند که در سبک مشابه Salmon کار می کنند. اما، نگاهی به آثار او، در ابتدا او احساس وحشت غیر قابل بیان را از چگونگی واقعی بودن آن حس می کنیم و تنها بعد از آن با چسبیدن به جزئیات بیشتر و بیشتر، جالب و هیجان انگیز می شود.
مجسمه ساز اشیای هنری منحصر به فرد را ایجاد می کند که در آن شما می توانید آشنا ترین چهره هایی را برای هر یک از ماشناخته شده است را پیدا کنید. بنابراین در مجموعه قابل توجه خود، دارای یک پرتره از دیوید بووی، پابلو پیکاسو، دیوید لینچ و دیگر شخصیت های برجسته است.
عکس از مجسمه دیوید لینچ
بقیه آثار فقط افرادی هستند که الهام بخش مجسمه ساز برای کار و یا کسانی که در رویا دیده و به عنوان یک ایده به سراغ او آمده اند.مجسمه ساز می گوید که دوست دارد یک ظاهر غیر استاندارد انسان را که فراتر از عرف معمول است نشان دهد و بنابر این در آثار او می توان هر دو مجسمه های زنان  جوان  و افراد سالخورده با ویژگی آنها و چروک هایی که پنهان نیستند را دید.
مجسمه ساز می خواهد زودگذر بودن زندگی انسان را نشان دهد
جیمی توانست اولین کارهای بزرگ خود را در سال 2004 به دنیا نشان دهد، درحالیکه شروع به کار با مجسمه ساز مشهور دیگر یعنی جکی سئو کرد. تنها چند سال بعد او توانست تعداد زیادی از آثار باستانی و نقاشی را ایجاد کند که به لطف آن، او توانست توجه جمع آوری کنندگان و خریداران از سراسر جهان را جلب کند که به او کمک کرد تا آثار خود را در مزایده نمایش دهد.
بنابراین تعجب آور نیست که آثار جیمی در حال حاضر در گالری های مختلف جهان و در مجموعه های خصوصی نمایش داده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

به مناسبت تولد آل پاچینو

در


25 آوریل، 79 ام سال تولد، هنرمند، بازیگر مشهور آمریکایی، کارگردان، تولید کننده آل پاچینو است. در دهه 1970 آل پاچینو یکی از بازیگران برجسته و محبوب آمریکایی در سینمای جهان بود. بعد از نقش مایکل کورلئونه در فیلم «پدرخوانده». در دهه 1980، او تقریبا 10 سال از صفحه نمایش ناپدید شد و در دهه 1990، او با فیلم «بوی خوش زن» به سینما بازگشت. چه چیزی باعث توقف طولانی و خلاقانه ی او شد، چرا او نام مستعار شیطان و شاگرد اصلی هالیوود را کسب کرد؟

احتمالا نقش «مرد بد» در جوانی او، مدتها قبل از اینکه به کار حرفه ای برسد، نهادینه شده بود. آلفردو جیمز پاچینو در یک خانواده فقیر در محله‌ی افسانه‌ای خلافکاران نیویورک، هارلم متولد و بزرگ شد. وقتی 2 ساله بود، والدینش طلاق گرفتند. او در دوران کودکی خود گفت: "زندگی در خیابان با جرم و جنایت همراه بود، و ما، کودکان، مجاز به رفتن در خیابان نبودیم. بنابراین، ما روی سقف ها ساکن بودیم و دائما در حال ریسک کردن برای فرار از ارتفاع شش طبقه. در نتیجه چنین "تحصیلاتی"، در سن 9 سالگی، سیگار کشیدن را شروع کردم. و در 13 - نه تنها تنباکو بلکه الکل را دوست داشتم و معمولا توسط یک پلیس گشت به ما داده می شد، در شرایطی که ما تحت نظارت او می نوشیدیم. او معتقد بود که به این ترتیب او وضعیت را کنترل می کند ... در دوران کودکی من برای داشتن دوچرخه دعا کردم و از خدا خواستم. بعد از آن متوجه شدم که خدا به طور متفاوتی کار می کند ... دوچرخه را دزدیدم و برای بخشش دعا کردم.

بازیگر مشهور آمریکایی، کارگردان و تولید کننده آل پاچینو | عکس
 
رویای بازیگری او پس از چند بار رفتن به سینما شکل گرفت او در 14 سالگی"مرغ دریایی" از چخوف را دید. هنگامی که او به مادرش در مورد میل خود برای تبدیل شدن به یک بازیگر گفت، او خشمگین شدو گفت که این یک شغل برای ثروتمندان است و او باید حرفه ای جدی تر را انتخاب کند و به خانواده اش کمک کند. به علت این درگیری، او از سن 16 سالگی درس را رها کرد و از خانه فرار کرد،هنگامی که او 22 سال داشت، مادرش فوت کرد. در آن زمان آنها برای چندین سال ارتباط نداشتند. او می گوید : " بزرگترین تراژدی در زندگی من این است که هرگز به اندازه کافی او را ندیدم ." 
افسانه سینمای آمریکا آل پاچینو | عکس
بیوگرافی بازیگری او با نقشهای اپیزودیک در تئاتر شروع شد و بعد از آن توسط لی استراسببرگ، او شروع به فعالیت در فیلم کرد. در دهه 1970 آل پاچینو پس از بازی در فیلم گانگستری فرانسیس فورد کوپولا "پدرخوانده" بازیگر مشهور جهان شد. در ابتدا، تولیدکنندگان به موفقیت او اعتقادی نداشتند. در آن زمان، او یک بازیگر جوان و هنوز ناشناخته بود، که در کارنامه هنری او فقط سه فیلم وجود داشت.
جک نیکلسون و وارن بیتی برای این نقش در نظر گرفته شده بودند، اما بعد از اینکه کارگردان آل پاچینو را در این مجموعه دید، همه شک و تردید ها از بین رفت. کوپولا گفت: " من مایکل کورلئونه را فقط در چهره پاچینو دیدم، و نه هیچ کس دیگری .
"چند ماه طول کشید تا پاچینو از نقش مایکل کورلئونه بیرون بیاید و به زندگی عادی خود ادامه داد . " 
پس از موفقیت در دهه 1970. در دهه 1980 ، آل پاچینو ناگهان از صفحه نمایش ها ناپدید شد. در دهه 1980 او تنها در 5 فیلم بازی کرد، یکی از آنها چهار بار برای "تمشک طلایی" نامزد شد .در این زمان او یک بحران شخصیت جدی را تجربه میکرد و شروع به سوء استفاده از الکل کرد. برای خلاص شدن از شر این اعتیاد، او حتی مجبور به رفتن به یک کلینیک تخصصی ترک الکل شد. 
او این واقعیت را پنهان نمی کرد که عادت های بدی دارد. بازیگر اعتراف کرد: " زمانی بود که من صادقانه اعتقاد داشتم  الکل به حل بسیاری از مشکلات کمک می کند.در دهه 1990، او الکل و سیگار را ترک کرد، و به زودی با موفقیت به صفحه نمایش بازگشت. در سال 1992، آل پاچینو برنده اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم The Scent of Woman شد. قبل از آن، او 7 بار نامزد اسکار شده بود و این جایزه ی به رسمیت شناختن طولانی مدت موفقیت های او بود.

آل پاچینو هرگز ازدواج نکرد. آل پاچینو خارج از ازدواج، سه فرزند داشت و گفت: تولد کودکان بهترین چیزهایی است که در زندگی من اتفاق افتاده است . تمام عمر او به عنوان شاگرد اصلی هالیوود شناخته شد - غیر انسانی، تهاجمی و سریع و همراه با موفقیت با زنان. آل پاچینو برای شخصیت غیر قابل تحمل و بعدها برای "بازی غیر انسانیو با استعداد خود سزاوار نام مستعار شیطان بود.در فیلم "وکیل مدافع شیطان"، هیچکس نمیتواند بازیگری به جز آل پاچینو را تصور کند.
آل پاچینو اغلب مجبور به گوش دادن به انتقادات در مورد خودش است - او خودش این واقعیت را پنهان نمی کند که در برخی از فیلم ها فقط برای پول بازی کرده است و بعضی از آنها در زمان اکران شکست خورده اند و هزاران منتقد عصبانی را جمع کرده اند.

امروز، آل پاچینو به انتقادات واکنش آرام تری نشان می دهد و تلاش نمی کند کسی را متقاعد کند.  هنگامی که شما قوی هستید، به جنگ نمی روید. او می گوید، فرد تنها زمانی قادر به خودکفایی است که در مورد خودش مطمئن باشد و بداند که چه توانایی هایی دارد و حرف دیگران را باور نکند . 

نظرات

در ادامه بخوانید...

مشکلات دنیای مدرن در کاریکاتور هنرمند اتریشی

در
هنر طنز تلخ در کاریکاتور، که نه تنها صلح آمیز ترین، بلکه یک سلاح بسیار قدرتمند است، همان گونه که در واقعیت وجود دارد موجب تحریک انسان ها در جهان مدرن می شود. امروز ما در کنار این هنر طنز تلخ به آثار هنرمند کاریکاتوریست  گرهارد هادرر اتریشی نگاهی کوتاه می اندازیم. 
 
گرهارد هادرر، بیش از سی سال است که به طور آشکار مشکلات مردم مدرن را به چالش می کشد.
رژیم گیاهخواری  کاریکاتور از گرهارد هادرر
شناسایی تصویر، کاریکاتور از گرهارد هادرر
سیستم مالیاتی  کاریکاتور از گرهارد هادرر
لبخند بزن

من هیچ چیز نمی بینم من نمی توانم چیزی بشنوم. من به کسی چیزی نخواهم گفت

محل تنهایی  کاریکاتور از گرهارد هادرر.

جالب است که تقریبا هر بیننده قادر خواهد بود خود را در کاریکاتور ها پیدا کند، هرچند که هر کس نمی تواند ضعف هایش را بیابد.

گاهی اوقات ما چیزهای بسیار وحشتناکی را که به نظر می رسد عادی و ناچیز هستند را متوجه نمی شویم، اما آنها ناگهان شروع به تغییر معنی می دهند و این بوسیله کاریکاتوریست هایی صورت می گیرد که به دیدن ارواح زندگی مدرن و نمایاندن طنز تلخ آن،  بی رحمانه روی ضعف های انسان مدرن انگشت می گذارند.

هنرمند کاریکاتوریست گرهارد هادرر

گرهارد هادرر (گرهارد هادرر) در سال 1951 در نزدیکی لینز (اتریش) متولد شد. گرهارد از سن نوجوانی با داشتن توانایی فوق العاده، تصاویر هنری، گرافیک تبلیغاتی و هنر حکاکی را مورد مطالعه قرار داد. سپس، به دنبال سبک و جهت خود در کار ، به عنوان یک طراح و هنرمند تبلیغاتی کار می کرد. نمی توان گفت که کار او جالب نبود، اما روح ظریف هنرمند هنوز به  هدف خود نرسیده بود.
هادرر در سال 1985، تصاویر تجاری و کسب و کار تبلیغاتی را ترک کرد، و به یک هنرمند طنز آزاد تبدیل شد.
و بعد از چند سال، این کاریکاتور بود که هسته اصلی و محکم خلاقیت هنرمند بود و درکاریکاتور بود که هنر منحصر به فردش آشکار شد.و از دهه نود، کاریکاتوریست شهرت جهانی کسب کرد و تبدیل به شناخته شده ترین طراح مدرن طنز شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...