چگونه نماد اعتماد بگیریم؟

داشتن نماد اعتماد حتی 1 ستاره به معنی احراز هویت صاحب کسب و کار اینترنتی است. البته مسولیت محتوای سایت و فرایند خرید و فروش بر عهده صاحب سایت است. دارنده نماد موظف به رعایت قوانین سایت نماد الکترونیک اعتماد است. یکی از مهمترین قوانین، قوانین مربوط به تجارت الکترونیک است.

برای شروع به سایت enamad.ir وارد شوید و روی گزینه "درخواست نماد اعتماد" کلیک فرمایید.

حالا روی "ایجاد حساب کاربری" کلیک فرمایید و فرم مربوطه را تکمیل فرمایید.

اطلاعات مربوط به محل کسب و کار، سایت و انتخاب نوع فعالیت را مطابق فرم ها تکمیل فرمایید.

نوشتن اطلاعات دقیق مربوط به نشانی، تلفن و ایمیل لازم است. تمامی موارد در مراحل بعدی بررسی و درصورتی که اطلاعات نادرست باشند نمی توانید نماد بگیرید.

در نهایت مراحل مربوط به تایید ایمیل، شماره تلفن ثابت و نشانی را باید تکمیل کنید که به ترتیب با ارسال یک ایمیل با کد شروع می شود.

کد مربوطه را از ایمیل خود دریافت و در بخش مربوطه بنویسید. برای تلفن باید با شماره 42517 کد تهران (021) تماس بگیرید، داخلی 1 و سپس عدد 2 و کدی که در صفحه مربوطه نمایش داده می شود را شماره گیری کنید.

برای نشانی، باید مبلغی به عنوان هزینه پست پرداخت کنید، سپس منتظر باشید تا بسته برای شما ارسال شود. در تهران معمولا بسته حداکثر 2 روزه به دست شما خواهد رسید. کد 12 رقمی چاپی را در محل مربوطه وارد کنید.

تا اینجا بیشتر کارهای مربوط به شما انجام شده است. البته تصویر صفحه اول شناسنامه را حتما در بخش مربوط به "بارگذاری مدارک" بفرستید.

حالا باید منتظر باشید تا کارشناسان نماد سایت شما را بررسی کنند. این بررسی شامل موارد عمومی مانند احراز هویت دامنه، نمایش صحیح اطلاعات تماس، بخش شکایات و موارد اختصاصی فروشگاه مانند، انجام کل فرایند خرید تا ورودی درگاه بانکی، صدور پیش فاکتور، فاکتور و ... می باشد.

حتما توضیحات کاملی در بخش درباره ما بنویسید و حتما نام مدیر سایت نیز ذکر شود. در نهایت متن "تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است." را در صفحه اصلی و درجایی که می خواهید نماد را نمایش دهید قرار دهید.

بعد از انجام فرایند کارشناسی، مواردی که لازم به ویرایش است توسط سیستم به شما نمایش داده می شود، آنها را رفع کنید و فرم را جهت بررسی مجدد ارسال کنید.

در صورتی که نیاز به مجوز خاصی (مانند تولید نرم افزار، فروش بازی و ...) داشته باشید حتما باید از بخش مدارک بفرستید.

بعد از طی فرایند حداکثر 2 هفته ای شما می توانید نماد 1 ستاره را دریافت کنید. این موارد هر سال باید تکرار شود تا نماد خود را تمدید کنید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ابراهیم تیلاگر :

    610170000000020559495

    1399/2/20 7:36
  • ابراهیم تیلاگر :

    ابراهیم تیلاگر

    1399/2/19 4:39

بیشتر بخوانید