بهبود رتبه الکسا

سایت های اینترنتی وابسته به بازدیدکننده هستند، اگر فروشگاه آنلاین، سایت های تفریحی یا هر مدل سایت دارید نیاز به بازدیدکننده خواهید داشت.

اگر به تازگی سایتی راه اندازی کردید باید سایت خود را به کاربران معرفی کنید، برای معرفی سایت می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

- تبلیغات، راحت ترین راه معرفی سایت تبلیغات است، تبلیغات اینترنتی بسیار گران قیمت است. خلاف تصور در بیشتر مواقع بازخورد مناسبی ندارند و به میزانی که انتظار دارید یا شرکت یا سایت تبلیغ کننده تعریف می کند جالب نیست.

- جستجوی گوگل، موتورهای جستجوی زیادی وجود دارد ولی چرا گوگل؟ بیشتر ما اولین سایتی که باز می کنیم گوگل است، افراد خیلی کمی با bing یا yahoo جستجوی خود را شروع می کنند، موتورهای جستجوی قدیمی تر نیز با فارسی مشکل دارند و نتایج خوبی ارائه نمی دهند. استفاده از گوگل رایگان است ولی برای کسب نتایج بهتر نیاز به اصلاح seo سایت دارید. این کار ممکن است هزینه داشته باشد.

- فضای مجازی، تا چند سال قبل این روش وجود نداشت ولی درحال حاضر مهمترین گزینه برای دریافت بازدیدکننده است، شما می توانید بدون هیچ هزینه ای و با راه اندازی یک صفحه مجازی، با شرکت در بحث ها و ارسال نظرات در موارد مشابه با سایت خود به جذب بازدیدکننده بپردازید.

استفاده از یک روش به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد، شما باید هر سه بخش را همزمان تقویت کنید.

اولین کار راه اندازی سایت است، ابتدا مطمئن شوید سایت شما به صورت کامل و بدون خطا اجرا می شود. حداقل صفحه اصلی و صفحاتی که از صفحه اصلی لینک شده اند قابل دسترسی هستند. 

در گوگل عبارت site:yoursite.com را جستجو کنید، (بجای yoursite.com نشانی سایت خود را بنویسید) سایت شما باید با و بدون www کار کند، مقاله: ارتباط www با seo را مطالعه کنید.

نتایج را بررسی کنید، برای مثال در تصویر بالا سایت سیارک با 11900 مورد پیدا شد، یعنی 11900 صفحه از سایت توسط گوگل برریس و لیست شده است. اگر سایت شما فقط 1 صفحه لیست شده داشته باشد کافی است. در آینده نزدیک گوگل دوباره به شما سر خواهد زد. اگر هیچ صفحه ای در گوگل لیست نشده است باید هرچه سریعتر اقدام کنید. مقاله معرفی سایت به گوگل را بخوانید.

یکی از مهمترین کارهایی که در آینده در رابطه با جستجوی گوگل انجام خواهید داد افزایش تعداد صفحات لیست شده در گوگل است. این نکته را فراموش کنید. 

 

 

صفحات سایت شما باید از نظر کیفی و کمی بهتر و بیشتر شوند. در مورد تعداد صفحات در بالا توضیحات مختصری داده شد، مابقی را در مقاله "چگونه تعداد صفحات سایت خود را بیشتر کنیم؟" بخوانید.

کیفیت صفحات، مهمترین نکته در بهبود رتبه جستجو سایت شما در گوگل و در نتیجه بهبود عدد الکسا است.

صفحات سایت از متون، تصاویر، فیلم و حتی صدا تشکیل می شوند. تمامی موارد با ترتیب، متن، عکس، فیلم و  شاید صدا برای گوگل مهم است و کیفیت هرکدام به شدت در کیفیت صفحه تاثیر دارد. 

چند سالی است که گوگل به کیفیت تصاویر اهمیت می دهد و صفحاتی که تصاویر با وضوح بهتری دارند بالاتر نمایش داده می شوند.

متن هر صفحه مهمترین بخش هر صفحه است، متن های تکراری و کپی هیچ ارزشی ندارند. برای هر صفحه متنی منحصر به فرد، خلاقانه و کاربر پسند بنویسید، غلط های املایی یا تایپی در انگلیسی شناسایی می شوند ولی در فارسی اهمیتی ندارد.

متن های تکراری و کپی هیچ ارزشی ندارند.

برای بهبود کیفیت صفحات به ترتیب زیر عمل کنید.

- تصاویر با وضوع مناسب تهیه کنید، عکس بگیرید یا به هر روشی ایجاد کنید (مثلا اگر عکس موز نیاز دارید اولین اشتباه جستجوی موز و استفاده از نتایج خود گوگل است. بهتر است به یخچال مراجعه کنید و حتی با گوشی عکسی از موز بگیرید.)

- محتوای سایت را خودتان بنویسید یا از دوستانتان کمک بگیرید یا حتی نویسنده یا مترجم استخدام کنید. (گوگل به همان سرعتی که جستجو می کند متن های کپی را تشخیص می دهد.)

- حداقل های SEO را رعایت کنید.

- متن های جالب بنویسید، همه می دانند طرفدار تیم فوتبال از عمل قلب باز بیشتر است.

- بک لینک قوی بگیرید، با سایت های مشابه سایت خود یا وبلاگ ها تبادل لینک کنید، داشتن بک لینک قوی و مرتبط با موضوع بسیار موثر است.

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید