طرز تهیه قهوه ، چه چیزی به قهوه اضافه کنیم تا خوشمزه تر شود

با کمال تعجب ، علی رغم این واقعیت که در قرن بیست و یکم تعداد زیادی از روش های تهیه قهوه ظاهر شده است ، اکثر دوستداران قهوه ، قهوه ساز مدرن و  فانتزی  را برای خانه خود انتخاب نمی کنند ، اما  cezve سزو؟ چرا قدیمی ترین ظرف برای تهیه قهوه جای خود را به قهوه ساز مدرن می دهد و چطور قهوه کاملاً خوشمزه ای را به روش ترکی دم کنید؟ این مقاله را بخوانید.

 

قهوه
 انتخاب ظرف مناسب برای دم کشیدن قهوه

ترک ، سزوا ، ایبریک؟
اولین ظرف دسته دار که برای دم کشیدن قهوه روی آتش طراحی شده بود ، در ابتدای هزاره گذشته ، اندکی پس از اسلاف خود - کوزه های بزرگ یا ایبریک ، ظاهر شد. این ظرف توسط عشایر عرب ابداع شده است که در مسافت های طولانی گله را کوچ می دادند: این ظرف های مسی یا برنز سبک و فضای زیادی را اشغال نمی کنند و در جاده نمی شکند. سزو های مدرن از نظر فنی از "اجداد" خود دور نیستند: فقط ظاهر آن تغییر کرده و ماده ساخت آن تغییر کرده است.

 

از یک طرف ، می توانید در خانه در یک قابلمه کوچک قهوه دم کنید ، اما برای یک نوشیدنی واقعا خوشمزه ، بهتر است از یک ظرف مناسب استفاده کنید.

فرم
سزوی کلاسیک دارای شکل مخروطی با ته پهن و گردن تدریجاً مخروطی است. این فرم بهینه است ، زیرا دسترسی اکسیژن به قهوه را کاهش می دهد و مواد معطر آن را حفظ می کند.

اما گزینه هایی وجود دارد: به عنوان مثال ، سزو های کروی با یک گردن باریک اغلب از خاک رس ، و یا از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

مواد
مس 

به طور سنتی ، به دلایل مختلفی از مس  ساخته می شد. دلیل اول رسانایی گرمایی فلز است. مس کاملاً گرما را از پایین به دیواره ها توزیع می کند و قهوه به اندازه کافی یکنواخت و سریع گرم می شود و رایحه آن را حفظ می کند. و دوم در دسترس بودن مس است. در آن زمان که قهوه تازه راه پیروزی خود را به قلب مردم آغاز می کرد ،  مس و آلیاژ آن با قلع (که برای ما با نام برنز آشنا است) رایج ترین فلزات بودند.سزوهای مسی اغلب توسط دوستداران اصالت و مراسم قهوه به سبک شرقی انتخاب می شوند.

 

قهوه

فولاد 

سزو های فولادی در قرن بیستم شروع به تولید کردند و از لحاظ ظاهری بیشتر از همه شبیه قابلمه با دسته هستند. آنها  خوب هستند زیرا: در برابرزمین خوردن مقاوم است ، برای پیک نیک ببرید ، آن را روی آتش آویزان کنید - فولاد ضد زنگ همه چیز را تحمل می کند. اما فولاد با سرعت کمتری گرم می شود و گرما در دیواره بدتر توزیع می شود.

استیل 

اما سزوی استیل برای کسانی که ماهی یک بار قهوه می نوشند مناسب است و بقیه اوقات می توانند فرنی را در ترک گرم می کنند یا صبحانه تخم مرغ می پزند. راحت و کاربردی.

آلومینیوم

یک گزینه حتی بدتر برای تهیه قهوه خوب. ما فقط می توانیم کوهنوردان را تشویق به استفاده از استیل   کنیم: وقتی هر گرم از وزن یک کوله پشتی مهم است ، و طلوع آفتاب در طبیعت بدون یک فنجان قهوه شکست قرن محسوب می شود ، می توانید یک ترک آلومینیومی بخرید. در موارد دیگر ، نه

شیشه ای 

بدون شک نگاه کردن به ظروف شیشه ای بسیار زیبا است ، اما حتی شیشه های بوروسیلیکات مقاوم در برابر حرارت نیز بسیار شکننده هستند. مزیت چنین ظروفی توانایی تماشای روند کار است. منهای - لیوان به سرعت گرم می شود ، اما نه خیلی مساوی ، بنابراین قهوه می تواند بسوزد.

سرامیک 

چنین ظروفی بسیار زیبا هستند ، از نظر شکل ، رنگ و اندازه متنوع هستند. خاک رس نسبتاً آهسته گرم می شود ، اما این کار را خیلی مساوی انجام می دهد (البته مگر اینکه با یک سوزو از یک سرامیک ساز خوب مواجه شوید). اما سرامیک همیشه یک گزینه برای خانه نیست. سزوهای سفالی سنگین و شکننده هستند ؛ نباید آنها را در سفر با خود ببرید.

قهوه
اندازه

دوستداران قهوه یک قاعده ناگفته دارند: حجم سزو باید با یک وعده قهوه مطابقت داشته باشد. ظروف های بزرگ نیز تولید و فروخته می شوند ، اما آنها فقط برای لحظاتی که قهوه برای یک گروه تهیه می شود مناسب است. قهوه می تواند در آنها جوشانده شود ، اما مایع داخل آن به گردن مخروطی نخواهد رسید ، و از تشکیل درست کف جلوگیری می کند.

انتخاب قهوه

انتخاب قهوه نیمه دوم موفقیت است

ظروف قهوه انتخاب شد ، و بعد چه؟ البته ما قهوه مناسب را انتخاب می کنیم . در واقع ، هر نوع قهوه برای آماده کردن در یک ترک مناسب است. در سزوه ، می توانید عربیکا ، روبوستا و مخلوط ها را بپزید - همه چیز فقط به تنظیمات شخصی هر یک بستگی دارد. برای استفاده روزانه ، قهوه برزیلی غنی یا  میوه ای "اتیوپی" مناسب است.

 

برای تهیه قهوه خوشمزه در یک ترک بسیار مهمتر درجه تفت دادن و آسیاب شدن دانه ها است. برخلاف تصور عمومی که قهوه شرقی از دانه های بو داده تیره تهیه می شود ، برشته های سبک و متوسط ​​غنی ترین طعم طبیعی را می دهند. اگر در "طرف تیره" هستید ، بهتر است برشته کلاسیک را انتخاب کنید ، که در آن اسیدهای دانه در حالخارج شدن هستند و تلخی آن تقریباً احساس نمی شود.

 

حتی یک عامل مهمتر برای انتخاب قهوه ، معمول است که از قهوه آسیاب فوق العاده ریز - در پودر یا گرد و غبار استفاده کنید. اولاً ، این سنتی است که از شرق ، یعنی از ترکیه به ما رسیده است. ثانیاً ، چنین قهوه آسیاب فوق العاده ریز حداکثر سطح تماس آب و ذرات قهوه و در نتیجه بهترین نوشیدنی را فراهم می کند. 

 

قهوه
طرز تهیه قهوه

برای شروع ، هیچ دستورالعمل کاملاً درستی برای تهیه قهوه وجود ندارد ، زیرا همه طعم و مزه های مختلفی دارند: کسی قهوه شیرین و غلیظ را دوست دارد ، کسی قهوه ادویه دار را ترجیح می دهد و برخی تلخی را دوست دارد. اما نسبت های پیشنهادی  وجود دارد که بسته به سلیقه شما تغییر داده می شود.

 

دستور العمل کلاسیک نسبت 1 به 10 (10 گرم قهوه آسیاب شده در هر 100 میلی لیتر آب یا 20 گرم در 200 میلی لیتر) فرض می کند. اگر به قاشق چای خوری ترجمه شود ، بسته به وجود یا عدم وجود "لبه" ، 1 قاشق 4-7 گرم قهوه را در خود نگه می دارد.

 

قهوه آسیاب شده باید درون ظرفی پر از آب سرد ریخته شود (در ترکیه ، باریستاها معمولاً فرآیند را ساده می کنند و با ریختن بلافاصله آب داغ سرعت استخراج آن را افزایش می دهند) و با انتخاب کمترین زمان حرارت دادن ، قهوه را روی اجاق گاز می گذارند. قهوه را فقط در همان ابتدا هم بزنید ، اما پس از تشکیل "کف" متراکم از ذرات قهوه ، دی اکسید کربن و روغن های معطر روی نوشیدنی ایجاد شده ، نیازی به هم زدن آن نیست.

 

اگر قطره ای از نوشیدنی از زیر کف ظاهر شود ، به این معنی است که قهوه آماده است : می توانید آن را از روی آتش بردارید. توصیه می شود فوراً قهوه ساخته شده از سزو را بریزید ، زیرا سرد شدن سرامیک ها بیشتر طول می کشد و ممکن است نوشیدنی تلخ شود. برای چند دقیقه ظرف فلزی یا شیشه ای روی اجاق گاز خاموش بماند تا  تفاله ها به ته آن برسند.

 

قهوه


اگر از این قوانین ساده پیروی کنید ، می توانید قهوه خوش طعم معطر دریافت کنید. اما فرصتی برای بهبود آن نیز وجود دارد.

هک زندگی برای تهیه خوشمزه ترین قهوه 

- فقط یکبار بگذارید قهوه کف کند. این ایده که در بعضی طرز تهیه قهوه رایج است که می گوید قهوه باید برای بهترین طعم و قدرت سه بار گرم شود ، توجیه ندارد. این امر باعث خارج شدن بیش از حد عطر می شود: نوشیدنی واقعاً بسیار غلیظ ، اما در عین حال بسیار تلخ ، سوخته و پوک خواهد شد.

- چند کریستال نمک اضافه شده در اوایل آماده سازی می تواند به آشکار شدن طعم نوشیدنی کمک کند. اول ، یون های سدیم جوانه های چشایی را که به طعم تلخ پاسخ می دهند ، مسدود کرده و درک را به نمک تبدیل می کنند. ثانیا ، نمک ، در اصل ، یک تقویت کننده طعم (شاید قدیمی ترین و محبوب ترین در جهان) باشد.

- آب به اندازه دانه های با کیفیت قهوه مهم است. به طور خلاصه ، آب ایده آل باید دارای خصوصیات زیر باشد: pH خنثی ، سختی کلسیم حدود 68 میلی گرم در لیتر ، قلیائیت کل 40 میلی گرم در لیتر ، مقدار سدیم 10 میلی گرم در لیتر و TDS 150 میلی گرم در لیتر.

 

- یک فنجان از قبل گرم شده ، رایحه قهوه را افزایش می دهد. در کافی شاپ ها ، لیوان ها توسط دستگاه های قهوه گرم می شوند ، اما در خانه کافی است ظروف را با آب جوش بشویید و سپس نوشیدنی را از سزو بریزید.

 

- ادویه ها و شیرین کننده ها می توانند حتی کسل کننده ترین قهوه ها را نیز نجات دهند ، فقط هنگام پختن آنها را اضافه کنید 

 

- در حالت ایده آل ، قهوه باید دقیقاً قبل از دم کردن آسیاب شود: به این ترتیب بیشتر رایحه ها حفظ می شوند. دانه های 1 تا 2 وعده را می توان بلافاصله با ادویه جات خرد کرد (اما بعد از آن باید آسیاب قهوه کاملاً شسته شود).

 

قهوه
چه چیزی ، چرا و نحوه افزودن به قهوه

 ادویه یا شکر اضافه کنید ، معمول است که در همان ابتدا چیزی به قهوه اضافه شود. اما در حال حاضر وقتی نوشیدنی در فنجان است اضافه کنید.  این از یک طرف فضای زیادی برای خلاقیت ایجاد می کند و از طرف دیگر ، اگر نوشیدنی با افزودنی ها بیش از حد مزه دار ، تمام قهوه خراب نمی شود.

شیرین کننده ها

شکر بلافاصله به ظرف قهوه اضافه می شود. برای اینکه طعم کارامل بیشتری به آن ببخشد ، آن را با حرارت کم ذوب کرده و سپس قهوه و آب به آن اضافه می کنند. یا مخلوطی از شکر و قهوه گرم شده و سپس با آب ریخته می شود.

علیرغم داستانهای متعدد ترسناک ، اما کاملاً غیر علمی مبنی بر سرطان زا بودن عسل ، مطمئناً می توان آن را به قهوه اضافه کرد و حتی با هم در قهوه جوش آماده کرد. در تمام محصولاتی که در آنها قندها در حضور اسیدها تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند و با گرم شدن ، عسل برخی از خصوصیات مفید خود را از دست می دهد ، اما با این وجود نه به خاطر خواص آنها بلکه به دلیل شیرینی و طعم به قهوه اضافه می شود.

ادویه ها

اگرچه از نظر تاریخی ادویه ها تقریباً به طور تصادفی وارد قهوه می شوند (به عنوان راهی برای پنهان کردن بوی دانه های کهنه و خراب) ، اکنون تصور قهوه ترک بدون آنها غیرممکن است. 

 

قهوه


دارچین

محبوب ترین افزودنی به قهوه در جهان است. آنها آن را به خاطر یک اثر مزه و طعم شیرین و گرم کننده ملایم اضافه می کنند. شما می توانید یک چوب کامل در قهوه جوش اضافه کنید: این نه تنها خوشمزه ، بلکه زیبا نیز خواهد بود. با این حال ، دارچین آسیاب شده بدتر نیست. لازم به یادآوری است که دارچین سریلانکا واقعی دارای عطر و طعم و عطر ملایمی است ، در حالی که دارچین ارزان قیمت چینی یا کاسیا ، ترش و خشن تر است.

 

هل

کمی تند ، کمی شیرین ، از نظر احساسات "شرقی ترین" است (که جای تعجب ندارد ، زیرا عرب ها از قرون وسطی شروع به افزودن آن به قهوه کردند) برای رسیدن به حداکثر طعم ، 1 دانه هل باز نشده کافی است.

 

زنجبیل

زنجبیل افزودنی سوپر استار قهوه "زمستانی" است ، نه تنها گرم کننده ، بلکه سوزاننده ، قادر به بهبودی پس از پیاده روی طولانی و بهبود شرایط در هنگام سرماخوردگی است. نباید مقدار زیادی از آن را اضافه کنید: رایحه ای زیادش می تواند بر بو و طعم قهوه غلبه کند.

 

جوز هندی

معمول است که جوز هندی را کمی به اندازه نوک چاقو اضافه کنید. نه تنها به دلیل طعم  بلکه به دلیل خاصیت مقوی آن. برای یک قهوه صبحانه تقویت کننده ایده آل است.

 

فلفل سیاه

یک چاشنی جهانی در نظر گرفته می شود (برای سوپ ، گوشت و قهوه) ، طعم و گرمی مشخص می بخشد ، اما در عین حال باعث ادویه شدید نمی شود. دانه های فلفل سیاه همچنین برای هر ادویه دیگری همراه ایده آل هستند: می توان آنها را به همراه دارچین ، هل ، زنجبیل ، جوز هندی ، وانیل و ... اضافه کرد.

پوست پرتقال

پوست پرتقال یک ادویه نیست ، بلکه یک ماده افزودنی بسیار رایج است. یک قطعه کوچک پوست بدون آلبدو (قسمت سفید) باید از یک پوست پرتقال تازه بریده شود. پوست پرتقال همراه با قهوه دم می شود و به آن عطر و بویی روشن و طعم شیرینی می بخشد. همچنین می توانید از نارنگی و سایر مرکبات استفاده کنید.

 

قهوه

چه چیزی می تواند به قهوه آماده شده اضافه کرد؟

آب پرتقال

آب پرتقال به عنوان یک افزودنی تازه کننده قهوه در تابستان بسیار محبوب است و به نوشیدنی عطر و طعم کمی سبک می بخشد. افراد حرفه ای دو گزینه برای آماده سازی ارائه می دهند: یا آب را با آب پرتقال مخلوط کرده و با این مخلوط قهوه درست کنید ، یا آب پرتقال را در نوشیدنی آماده بریزید (که آن را کمی خنک می کند ، اما مواد مفید - ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها به آن اضافه می شود).

لیمو 

لیمو یک افزودنی سنتی ایتالیایی در قهوه است ، زیرا دستور تهیه قهوه رومانو از ایتالیا بود. اسپرسو با 5 میلی لیتر آب لیمو تازه فشرده. اگر در سزو قهوه درست کردید ، می توانید یک پر لیمو در آن قرار دهید یا آب لیمو را در نوشیدنی فشار دهید.طعم دهنده ترش کمی غیر معمول است ، اما این قهوه کاملاً باعث نشاط و انرژی می شود ، باعث افزایش تمرکز و حافظه می شود.

نعناع و لیمو 

نعناع و لیمو برای همه افزودنی محسوب می شوند.  1-2 برگ نعناع که درون یک فنجان نوشیدنی آماده ریخته می شود ، می تواند اثرات کافئین را به دلیل اثر آرام بخشی که دارد ، کمی کاهش دهد.

شربت ها

شربت ها هم شیرین کننده هستند و هم ماده طعم دهنده. انتخاب عظیمی وجود دارد - از طعم های سنتی آجیل و کارامل گرفته تا شربت هایی با طعم های میوه. شما نباید از آنها انتظار خواص مفیدی داشته باشید ، آنها فقط طعم قهوه را تغییر می دهند.

 

قهوه خوردن

شیر

شیر افزودنی دیگری است که به نوشیدنی آماده اضافه می شود. در حالی که کارشناسان معتقدند فواید آن زیر سوال است (برخی از آنتی اکسیدان ها را از بین می برد ، طعم طبیعی قهوه را پنهان می کند و کالری اضافه می کند) ، بسیاری از مردم طعم ملایم ناشی از افزودن شیر یا خامه را دوست دارند. با این حال ، راهی وجود دارد که به طور همزمان قهوه خیلی غلیظ و غنی را رقیق کرده و بیشترین بهره را از آن ببرید: از شیر گیاهی - شیر سویا ، بادام ، نارگیل یا حتی جو دو سر استفاده کنید .

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Barbie 728 :

    قهوه عربیکا یک درخت یا درختچه کوچک همیشه سبز به ارتفاع 6-3 متر از خانواده madder، سرده قهوه است که بیش از 80 گونه دارد. انواع مختلفی از درختان قهوه برای غذا استفاده می شود، اما تنها دو مورد از آنها - عربیکا و روبوستا - در مقیاس صنعتی در حال توسعه هستند. عربیکا در آفریقا و آسیا و در مناطقی با آب و هوای گرمسیری رشد می کند. وطن بخش جنوب غربی اتیوپی است که در آن بیشه های وحشی در دره های رودخانه منطقه کافا (استان کافا سابق) در ارتفاع 1600-2000 متری از سطح دریا حفظ شده است.

    1400/9/24 19:02
  • Barbie 728 :

    درخت قهوه عربیکا دارای پوست سبز مایل به خاکستری، برگ های سبز مستطیلی به طول 5-20 سانتی متر، تاج هرمی شکل با شاخه های افقی است. گل‌های سفید معطر، یادآور یاسمین هستند. گرده افشانی توسط باد و حشرات، عمدتا زنبورها. درخت در طول سال شکوفا می شود و میوه می دهد، اما این فرآیندها با فراوانی بارندگی همراه است. در حالی که در منطقه کشت قهوه فقط یک بار در سال باران های موسمی وجود دارد، گیاهان فقط یک بار شکوفا می شوند و میوه می دهند، اما در عین حال بسیار فراوان است. اگر در طول سال 2-3 فصل بارانی وجود داشته باشد، گیاهان دوباره شکوفا می شوند. میوه ها 8-5 ماه پس از گلدهی می رسند. میوه یک توت بیضی یا کروی شکل قرمز و بنفش است. هر میوه حاوی دو دانه قهوه است. دانه ها دراز، بزرگ، 8 میلی متر، با ترشی نجیب هستند. زمان رسیدن میوه حدود 7-9 ماه است. از دانه ها، جمع آوری شده در سال های اولیه، با کیفیت ترین نوشیدنی به دست می آید. درخت قهوه برای مدت طولانی، تا 50 سال زندگی می کند. ارتفاع درخت عربیکا 3 تا 5 متر است، در طول عمر طولانی، ارتفاع عربیکا به 10 متر می رسد، اما از آنجایی که نگهداری از چنین گیاهان بلندی دشوار است، درختان کوچکی پرورش می دهند.

    1400/9/24 19:03
  • Barbie 728 :

    قهوه عربیکا گرمای شدید استوایی را تحمل نمی کند و در ارتفاعات در ارتفاع 800 تا 2000 متری از سطح دریا رشد می کند. دمای ایده آل 15-25 درجه است. در مناطق پایین تر، با گیاهان دیگر سایه می اندازد یا با قهوه کنگو یا روبوستا جایگزین می شود. هر چه درختان بلندتر رشد کنند، زمان بیشتری برای بلوغ دانه های قهوه طول می کشد. بنابراین، آنها سفت تر می شوند، که طعم بالای لوبیای قهوه را تضمین می کند.

    1400/9/24 19:04
  • Barbie 728 :

    ویژگی خاص کشت عربیکا آسیب پذیری درختان است. آنها مستعد بیماری هستند، نمی توانند دمای پایین را تحمل کنند، در دمای 8 درجه بالای صفر می میرند، نور خورشید را دوست ندارند، ترجیح می دهند در سایه رشد کنند. یک برداشت خوب نه تنها به آب و هوای مطلوب، بلکه پایدار نیاز دارد. عربیکا دارای منطقه راحتی بسیار باریک است و کوچکترین نقض آن بلافاصله بر برداشت دانه قهوه تأثیر می گذارد. مشکل چنین آسیب پذیری در ویژگی های گرده افشانی است. قهوه عربیکا به گرده افشانی متقاطع نیاز دارد. درختان قهوه عربیکا برداشت زیادی ندارند - یک درخت بالغ بیش از 3 کیلوگرم دانه قهوه در سال تولید نمی کند. تمیز کردن قهوه یک فرآیند بسیار وقت گیر است. پس از چیدن انواع دانه ها، فرآیند تمیز کردن آنها به همان اندازه پر زحمت انجام می شود، زیرا تمام قسمت های آن محکم به دانه ها چسبیده اند. سپس دانه ها خشک شده و به تولید فرستاده می شوند.

    1400/9/24 19:05
  • Barbie 728 :

    همه عوامل فوق تعیین کننده قیمت بالای عربیکا هستند. این گران ترین نوع قهوه است، دومین نوع قهوه معروف در جهان، روبوستا، تقریباً نصف قیمت است، اما تفاوت حاشیه ای می تواند بسیار بیشتر باشد.

    1400/9/24 19:06
  • Barbie 728 :

    عربیکا رایج ترین و کشت شده ترین نوع قهوه است. تقریباً در تمام کشورهای گرمسیری کشت می شود و 70 درصد از مزارع قهوه در جهان را تشکیل می دهد. تولیدکنندگان اصلی قهوه عربیکا برزیل، کلمبیا، هند و اتیوپی هستند. قهوه دومین کالای بزرگ دنیا از نظر فروش است. فقط نفت خام حجم بیشتری دارد. حدود 1.5 میلیارد نفر در روز قهوه می نوشند. مزارع قهوه از نظر مساحت از محصولات دیگر مانند چای و کاکائو پیشی می گیرد. قهوه تقریباً در 50 کشور در سرتاسر جهان کشت می‌شود که هر کدام از آن‌ها انواع قهوه مخصوص به خود را تولید می‌کنند، زیرا ریزاقلیم خاص خود را دارد و قهوه به هر گونه نوسانات جوی که بر طعم دانه‌ها تأثیر می‌گذارد بسیار حساس است. این کشورها به اصطلاح کمربند قهوه را تشکیل می دهند. به شکل نواری از ده درجه عرض جنوبی تا ده درجه شمالی - آمریکای مرکزی و جنوبی، آفریقا، آسیا. گونه های مشابهی که در کشورهای مختلف رشد می کنند می توانند طعم های کاملاً متفاوتی داشته باشند.

    1400/9/24 19:06
  • Barbie 728 :

    اثر محرک قهوه از دیرباز شناخته شده بود، دانه های خشک به عنوان آدامس استفاده می شد. کلمه عربی «قهوه» به معنای تقویت کردن، «قوی بودن، فعال بودن» است. گفته می شود که اثر نیروبخش قهوه توسط چوپانان اتیوپیایی کشف شد که متوجه تغییراتی در رفتار بزهایی که قهوه را می جوند - خوردن انواع دانه ها از بوته های خاص بسیار زیاد شد. چوپانان خودشان این میوه ها را چشیدند و انرژی عظیمی را احساس کردند. اتیوپیایی ها لوبیا خام را دم کرده یا با شیر بخارپز می کردند و به عنوان مقوی می نوشیدند. در سال 1100، اعراب یاد گرفتند دانه های قهوه را برشته کنند و اولین نوشیدنی ها را دم کنند.

    1400/9/24 19:08
  • Barbie 728 :

    نام "قهوه عربی" مربوط به بازرگانان شبه جزیره عربستان است که از دانه های معطر بسیار استفاده می کردند و درختان عربیکا را برای کاشت به زمین خود آوردند. گیاهان ریشه دوانیدند و قلمرو یمن کنونی را به امپراطوری قهوه واقعی دنیای باستان تبدیل کردند. این نوشیدنی همچنین به خاطر شهر بندری که غلات عجیب و غریب از آنجا آمده بود "موکا" نامگذاری شد.

    1400/9/24 19:09
  • Barbie 728 :

    در آغاز قرن هفدهم، قهوه توسط بازرگانان ونیزی وارد اروپا شد. ملوانان انگلیسی و هلندی نهال ها را به مستعمرات خود آوردند و در سراسر مناطق استوایی پخش کردند. برای اولین بار، قهوه عربیکا در طبیعت توسط گیاه شناس راث در سال 1843 در جنوب اتیوپی، در استان کافا، که نام این گیاه از آنجا آمده است، کشف شد. در سال 1938 قهوه فوری معرفی شد. در سال 1995 به عنوان پر تقاضاترین نوشیدنی در سراسر جهان شناخته شد.

    1400/9/24 19:14
  • Barbie 728 :

    زیرگونه های زیادی از قهوه عربیکا وجود دارد - Katura، Aramosa، Bourbon، Typica، Maragogyip، Bali Shinzan، و همچنین گونه های هیبریدی که از پیوند عربیکا با Robusta - Catuay، Timora، Pakamara به دست می آیند.

    1400/9/24 19:16
  • Barbie 728 :

    دانه های قهوه عربیکا حاوی 18 درصد اسانس های مختلف، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، اسیدهای آلی (سیتریک، پیروویک، مالیک، اگزالیک، اسیدوفنیک)، چربی ها، آلکالوئیدها (کافئین، تریگونلین، تئوبرومین، تئوفیلین)، اسیدهای میوه، فیبر، خاکستر است.

    1400/9/24 19:18
  • Barbie 728 :

    فعال ترین ماده بیولوژیکی موجود در لوبیای قهوه کافئین است. محتوای آن در دانه های عربیکا کم است - 1.5٪، بنابراین نوشیدنی ساخته شده از 100٪ عربیکا همیشه قوی تر از قهوه روبوستا یا مخلوطی از دو نوع دانه است. کافئین در آب بسیار محلول است. اثر هیجان انگیزی دارد که بین 2 تا 7 ساعت طول می کشد و در افراد با انواع مختلف سیستم عصبی به اشکال مختلف ظاهر می شود. کافئین یک حشره کش طبیعی است که درخت را در برابر حشرات مضر محافظت می کند. به مواد شیمیایی کنترل حشرات اضافه می شود که اثربخشی آنها را چند برابر می کند.

    1400/9/24 19:19
  • Barbie 728 :

    اسانس های موجود در قهوه، در هنگام برشته کردن، بر روی سطح دانه آزاد می شوند و یک لایه روغنی نازک - کافئول ایجاد می کنند. این ترکیب اثیری است که عربیکا رایحه غنی و متنوع خود را مدیون آن است. بو و طعم عربیکا بسته به ویژگی های خاک می تواند دارای طعم های میوه ای، گلی، آجیلی و خاکی باشد.

    1400/9/24 19:21
  • Barbie 728 :

    لوبیا عربیکا حاوی 8 درصد شکر است. در حین برشته کردن، ساکارز به کارامل تبدیل می شود که به قهوه رنگ قهوه ای می دهد. دانه های عربیکا به طور یکنواخت تیره می شوند و نوشیدنی تمام شده طعمی عمیق و نرم دارد، زیرا تلخی قهوه سنتی با شیرینی متعادل می شود . تانن ها طعم تلخی به نوشیدنی قهوه می دهند.

    1400/9/24 19:21
  • Barbie 728 :

    تریگونلین نیز تا حد زیادی عطر و طعم قهوه برشته شده را تعیین می کند. قهوه خام حاوی مقدار زیادی اسید کلروژنیک به شکل نمک مضاعف کافئین و پتاسیم است که با برشته شدن دانه ها تقریباً نصف آن از بین می رود.

    1400/9/24 19:23
  • Barbie 728 :

    قهوه عربیکا قوی نیست، طعمی اصیل و ملایم با کمی ترشی دارد. عربیکا هم به صورت خالص و هم در مخلوط با روبوستا استفاده می شود.

    1400/9/24 19:25

بیشتر بخوانید