10 ترفند استفاده از کنسول PS4

شاید کنسول PS4 خود را از همان روز انتشار تهیه کرده اید­­، شاید هم به تازگی آنرا خریداری نموده اید. در هر صورت به احتمال زیاد از تمام ویژگی های کنسول قدرتمند سونی با خبر نیستید، به هرحال تمام وقت مشغول بازی کردن بوده اید!

ما را در بررسی 10 ترفند PS4، از ارتقای قطعات داخلی گرفته تا پخش بازی ها بر روی لپ تاپ, همراهی کنید.

1. اتصال کیبورد و موس

برای استفاده از کیبورد و موس در کنسولتان، فقط لازم است آنها را به درگاه USB جلوی دستگاه متصل کنید. شاید نخواهید برای بازی هایی مثل GTA V از موس و کیبورد استفاده کنید، اما برای وبگردی و پر کردن فرم ها در کنسول استفاده از آنها بسیار راحت تر از DualShock 4 است.

اگر هم میخواهید رو کاناپه لم بدهید و تایپ کنید  میتوانید از کیت بلوتوث استفاده کنید (فقط کافیست به بخش Devices در Settings رفته و دستگاه ها را با هم هماهنگ کنید.)

2. استفاده از PlayStation app برای ارسال پیام

سونی اپلیکیشن های کاربردی زیادی را برای اندروید و آی او اس به منظور سهولت استفاده از کنسول PS4 در دسترس قرار داده است. یکی از پرکاربردترین مشخصه های این اپلیکیشن ها استفاده از آنها به عنوان پیام رسان است. از طریق این اپلیکیشن ها می­توانید به دوستانتان پیام بدهید بدون اینکه نیاز باشد از بازی خارج شوید یا حتی می­توانید در هنگامی که کنسولتان خاموش است و از آن استفاده نمی­کنید به ارسال پیام بپردازید.

برخی از بازی ها از این اپلیکیشن ها به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده می­کنند. همچنین می­توانید از آن ها به عنوان کنترلر کنسول استفاده کنید ( برای این کار موبایل و کنسول را به یک شبکه ارتباطی یکسان متصل کنید، سپس به بخش Settings رفته،  PlayStation App Connection Settings و سپس  Add deviceرا انتخاب کنید، در مرحله بعد در اپلیکیشن، Connect to PS4 و Second screen را انتخاب کنید.) 

3.فعالسازی فرمان صوتی

به‌‎‏ لطف Siri، Google Now و دیگر دستیار­های شخصی هوشمند، بیشتر ما امروزه عادت کرده ­ایم که کارهایمان را با استفاده از این دستیار های صوتی انجام دهیم، PS4 هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر میخواهید کنسولتان را با استفاده از صدا کنترل کنید به یک هدست و میکروفون نیاز دارید و یا می­توانید از میکروفون PlayStation Camera استفاده کنید.(سیارک)

به  Settings و سپس System بروید و مطمئن شوید که  Operate PS4 with Voice در منوی  Voice Operation Settings فعال است. با استفاده از این قابلیت می­توانید اسکرین شات بگیرید، بازی هایتان را اجرا کنید، کنسول را خاموش کنید و ... .

۴. ذخیره بازی بر روی USB

اگر می­خواهید هارد کنسول را ارتقا دهید، از PS4‌ دیگری استفاده کنید و یا می­خواهید از بازی­هایتان فایل پشتیبان بگیرید به راحتی می­توانید فایل ذخیره بازی هایتان را به یک USB Drive یا هارد درایو خارجی منتقل کنید.

در بخش Settings به Application Saved Data Management بروید. سه امکان پیش رویتان است، انتقال داده بین دو PS4، ذخیره داده بر روی USB Drive و استفاده از PlayStation Plus برای ذخیره داده.

۵. اجرای فایل های چند رسانه ­ای

برای این کار می­توانید از یک USB drive یا هارد اکسترنال استفاده کنید. فقط باید در نظر داشته باشید که فرمت درایوتان FAT32 باشد و فایل هایتان در فولدر باشند‌ ( برای اجرای موزیک به فولدری با نام MUSIC و برای اجرای فیلم به فولدری با نه FILM نیاز دارید، کلمات حتما باید با حروف بزرگ نوشته شوند.) فرمت­های MKV, AVI, MP4, JPEG, BMP, MP3 و AAC توسط PS4 پشتیبانی می­شوند.

۶. نصب هارد SSD‌ برای افزایش سرعت بارگذاری

قرار دادن یک هارد SSD در کنسول باعث افزایش سرعت بارگذاری بازی ها می­شود. این ویژگی به خصوص برای آن دسته از گیمر­هایی که تعداد زیادی فایل ذخیره بر روی کنسول خود دارند بسیار کارآمد است. انجام این کار سخت نیست و فقط چند دقیقه وقتتان را می­گیرد.

می­توانید راهنما­های قدم به قدم را در اینترنت پیدا کنید که آموزش آنها در مجال این مقاله نمیگنجد، فقط به یاد داشته باشید که قبل از انجام این کار از تمام فایل های داخل کنسول اعم از فایل های ذخیره، اسکرین شات، و دیگر فایل هایی که برایتان اهمیت دارند بک آپ بگیرید.(سیارک)

۷. قرار دادن محدودیت برای کودکانتان

اگر می­خواهید برای استفاده فرزندانتان از کنسول محدودیت قرار دهید سونی فکر اینجا را هم کرده است. می­توانید حساب کاربری جداگانه برای آنها درست کنید، برخی بازی ها و فیلم ها را که مناسب سنشان نیستند از دسترسشان خارج کنید. همچنین می­توانید در استفاده از مرورگر اینترنت هم برایشان محدودیت قرار دهید.

در بخش Settings به منوی Parental Controls رفته و سپس Restrict Use of PS4 Features را انتخاب کنید. در این بخش می­توانید به شکلی که خودتان مایلید محدودیت ها را اعمال کنید.

8.بر روی Windows و Mac بازی کنید

اگر وای فای قوی­ ای در اختیار دارید، بالاخره می­توانید از راه دور بر روی مک و یا ویندوز بازی کنید. ( سونی سرعت آپلود و دانلود 12Mbps  را پیشنهاد می­کند، البته این سرعت ایده آل است، نگران نباشید!)

 به وبسایت سونی بروید و نرم افزار PS4 Remote Play را دانلود کنید. در کنسولتان به Settings رفته و منوی Remote Play Connection Settings را انتخاب کنید، سپس Enable Remote Play را تیک بزنید. در بخش PlayStation Network/Account Management screen کنسول را به عنوان Primary device انتخاب کنید. بقیه مراحل را به راحتی در نرم افزاری که دانلود کرده­ اید انجام دهید. حالا می­توانید بر روی لپ تاپتان PS4 بازی کنید!(سیارک)

۹. کم نور کردن کنترلر

نمی­توان به طور کامل نور کنترلر PS4 را خاموش کرد، اما می­توان آن را کم نور کرد. دکمه PlayStation را چند لحظه نگه دارید، سپس Adjust Sound and Devices را انتخاب کنید.

به منوی Brightness of DualShock 4 Light Bar بروید. حالا می­توانید بین سه حالت Bright (Standard) ، Medium و Dim یکی را انتخاب کنید. با اینکار می­توانید از خالی شدن بی­ مورد شارژ کنترلر نیز جلوگیری کنید.

۱۰.  سریع­تر اسکرین شات بگیرید

با نگه داشتن دکه Share بر روی کنترلر می­توانید به منوی Display دسترسی پیدا کنید، اما اگر تمایل داشته باشید، میتوانید این روش را تغییر دهید. برای اینکار به Settings‌ رفته و Sharing and Broadcast Settings را انتخاب کنید. در منوی Share Button Control Type می­توانید بین دو حالت انتخاب کنید. حالت Standard همان حالتی است که الان در حال استفاده از آن هستید. اما در حالت Easy Screenshots می­توانید تنها با فشردن یک بار دکمه Share اسکرین شات بگیرید که سبب سرعت بخشیدن به روند بازی تان می­شود. همچنین می­توانید با دو بار فشردن دکمه Share به شروع ضبط و قطع ویدیو بپردازید.

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید