چه بخشی از کباب را نباید بخورید و دور بریزید

کباب

پروکتولوژیست ها و انکولوژیست ها در مورد مضرات کباب صحبت کردند.آنها خاطرنشان کردند: در طی فرایند سرخ کردن گوشت ، مواد سرطان زا در گوشت تشکیل می شود. 

خطرناک ترین آنها بنزایپرن است که وقتی چربی از کباب بر روی زغال می ریزد ، ظاهر می شود و سپس با دود بالا می رود و روی گوشت می چسبد.

- بسیاری از افراد کباب را یک غذای سالم می دانند. اما دانشمندان ثابت کرده اند که عوامل سرطان زا در کباب ها جمع می شوند ، که از چربی ماده اشتعال زا(نفت یا بنزین) روی ذغال تولید می شود و دود حاصل از زغال را تشکیل می دهد.

 

به طور معمول ، گوشت گاو یا گوشت گوسفند را برای کباب کردن مصرف می کنند و هضم این گوشت ها دشوار است ، به ویژه برای افرادی که بیماری های دستگاه گوارش دارند خطرناک است. علاوه بر این ، مصرف گوشت سرخ شده چرب  با نوشیدنی الکل دار  یک ضربه مضاعف به کبد است.


حال چه کاری باید انجام شود تا کباب ها کمتر مضر باشند؟ به گفته پروکتولوژیست ها و انکولوژیست ها ، شما باید از هیزم معمولی استفاده کنید ، نه از زغال های آماده ، از مواد اشتعال زا یا وسیله ی بنزین سوز استفاده نکنید ، کباب را به طور مساوی بپزید. 

 

پزشکان تأکید می کنند: اگر لبه های گوشت سوخته باشد ، آنها را جدا کرده و دور بریزید.

متخصص سرطان نوشت: "اگر گوشه های گوشت سوخته باشند ، این پوسته سوخته باید جدا شود (اعتقاد بر این است که پوسته بیشترین خطر سرطان زا بودن را دارد)."

برای باربیکیو بهتر است پرنده یا ماهی را انتخاب کنید. سبزیجات تازه بیشتری به آن بیفزایید ، بنابراین گوشت سریعتر آماده می شود.

به گفته کارشناسان ، وقتی چیزی می سوزد بنزاپیرن همیشه تشکیل می شود. این ماده است که مسئولیت سرطان گلو و به طور کلی سرطان در کلیه اندام های تنفسی هنگام سیگار کشیدن را بر عهده دارد. این ماده همچنین مسئول سرطان لوزالمعده است و غالباً برای سرطان روده ، وقتی که اولویت تغذیه این افراد با گوشت ، ماهی ، مرغ و سبزیجات بصورت کباب پز است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید