پنج محصول پاییزی برای زیبایی زنانه ، قدرت مردانه و سیستم ایمنی قوی

پاییز سخاوتمندانه سبزیجات و میوه های زیادی به ما می دهد. مفیدترین نمادهای غذایی پاییز چیست؟ ما 5 محصول برتر را گردآوری کرده ایم و گفته ایم که چرا باید آنها را فوراً خریداری کنید.

 

کدو تنبل

کدو تنبل

ملکه پاییز از پایان ماه سپتامبر ما را خوشحال کرده است. محتوای کم کالری و ترکیب غنی ویتامین ها از مزایای اصلی آن است. علاوه بر این ، هر دو تفاله و دانه ها به یک اندازه مفید هستند. از نظر محتوای کاروتن ، کدو تنبل 4-5 برابر بیشتر از نزدیکترین رقیب خود - هویج است. بدن ما کاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند که یک آنتی اکسیدان و محافظ بینایی است.


کدو تنبل حاوی ویتامین های C ، E ، K و تقریباً همه ویتامین های گروه B و همچنین فیبر است. دانه ها حاوی مقدار زیادی روی هستند که کمبود آن باعث اختلال در متابولیسم ، کاهش ایمنی و تولید هورمون های جنسی می شود.

 

کدو تنبل

اما فراموش نکنید: در 100 گرم دانه کدو تنبل - 559 کیلو کالری!

در رژیم غذایی و تغذیه مردان ، این سبزی نارنچی باید وجود داشته باشد: مجموعه ای از ویتامین E ، روی و L-arginine عملکرد غده پروستات را عادی می کند ، برای سنتز تستوسترون ضروری است و بر باروری تأثیر مثبت دارد. محتوای بالای پتاسیم و اسید امگا 3 وضعیت سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد و دیواره عروق خونی را تقویت می کند. از کدو تنبل می توان در زیبایی نیز استفاده کرد. ماسک های ساخته شده از دانه های خرد شده پوست را مرطوب و روشن می کند ، التهاب موجود را کاهش می دهد.

با توجه به اثر کلرتیک مشخص ، افرادی که از بیماری سنگ مثانه رنج می برند باید در استفاده از کدو تنبل محتاط باشند.

 

قارچ

قارچ

پروتئین ، فیبر ، سلنیوم ، پتاسیم ، مس ، آهن ، کلسیم ، سدیم ، روبییدیم ، قلع ، کادمیوم ، مولیبدن ، کروم ، گوگرد ، نقره - نه ، ما جدول تناوبی را برای شما بازنویسی نکرده ایم ، اینها مواد معدنی و عناصر کمیاب موجود در قارچ و برای بدن ما مهم است. و همچنین حاوی ویتامین A ، C ، D ، PP ، گروه B. سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است که از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند. بر اساس برخی گزارشات ، قارچ ها می توانند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش داده و سرعت پیری را به دلیل قدرت فوق العاده خود در خنثی سازی رادیکال های آزاد کاهش دهند. فیبر که قارچ سرشار از آن است سطح قند خون را عادی کرده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

 

قارچ

 

میزان کالری قارچ ها به نوع آنها بستگی دارد. 100 گرم محصول تازه حاوی 9 تا 35 کیلو کالری است. بولتوس پرکالری ترین قارچ است و قارچ سیاه دارای کمترین ارزش انرژی است.

 

آجیل

آجیل

روزی روزگاری ، فندق محبوب  جادوگران بود که به دنبال آب می گشتند و با استفاده از شاخه های فندق گنجینه ها را پیدا می کردند. راه رفتن با شاخه ها در جنگل ها و مزارع سرزمین مادری شما مطمئناً ایمنی شما را تقویت می کند و به اندام شما کمک می کند ، اما روش های دیگری برای استفاده از فندق وجود دارد . میوه های فندقی حاوی ویتامین B ، ویتامین E و مواد معدنی (کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم) هستند.

 

فندق

 

فندق ، در مقایسه با انواع دیگر آجیل ، دارای پروتئین و ویتامین E بالاتری و محتوای چربی کمتری است.

اجداد ما هزاران سال است که آجیل مصرف می کنند و دستور العمل های زیادی را برای استفاده از آنها آزمایش کرده اند. به عنوان مثال ، با جوشانده پوست و پوست فندق ، آنها موها را به رنگ تیره تر رنگ کردند ، موها را تقویت کردند و بیماری های معده و روده را درمان کردند. اما در مورد دستور العمل های محلی مراقب باشید: به عنوان مثال ، تزریق برگ و پوست فشار خون را افزایش می دهد ، و ماسک و اسکراب از مغز آجیل می تواند باعث تشدید نورودرماتیت شود.

سیب

سیب

این ضرب المثل معروف است: "یک سیب در روز به هفت بیماری کمک می کند." اما تحقیقات نشان می دهد که ویتامین های زیادی در این میوه ها وجود ندارد . سیب چه فوایدی دارد؟ معلوم شد که آنها از نظر محتوای آنتی اکسیدان ها پیشرو هستند - موادی که ما را از سرطان ، بیماری های سیستم قلبی عروقی و به طور کلی از پیری زودرس محافظت می کنند. علاوه بر این ، آنتی اکسیدان های موجود در سیب با نگهداری طولانی مدت از بین نمی روند.

 

سیب


چه چیز دیگری در این میوه ها مفید است؟ به عنوان مثال ، آهن ، که باعث افزایش سطح هموگلوبین در خون می شود. منیزیم ، فسفر ، کلسیم ، پتاسیم ، سلنیوم و ید و همچنین ویتامین های C ، B1 ، B2 ، PP ، E به استرس و خستگی کمک می کند ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد. سلول های سیب یک جاذب طبیعی هستند که سموم را از بدن خارج می کند ، بنابراین خوردن سیب به ویژه در صورت مسمومیت مفید است. سیب ، اسید سیتریک ، سالیسیلیک و بوریک موجود در این میوه های پاییزی تولید صفرا و آب معده را تحریک می کند.

متأسفانه ، وجود این اسیدها برای افراد مبتلا به زخم معده منع مصرف دارد ، بنابراین بهتر است آنها سیب پخته بخورند ، نه خام.

 

دارچین

دارچین

دارچین یک ادویه مفید است که حاوی مقدار زیادی اسانس ، فیبر غذایی ، ویتامین های گروه B ، A ، PP ، C ، E ، عناصر ریز و درشت (پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم ، گوگرد ، سدیم ، فسفر ، آهن ، منگنز ، روی است. ) ، اسیدهای آمینه ... این مواد دارای اثر ضد التهابی ، افزایش ایمنی و تسریع متابولیسم هستند. دارچین برای سرماخوردگی بسیار مثر است. اما بهتر است در مقدار آن زیاده روی نکنید: این می تواند سطح قند خون را به طور چشمگیری کاهش دهد. پزشکان مصرف بیش از 1.5 قاشق چای خوری از این ادویه معطر را در روز توصیه نمی کنند.

 

دارچین


دارچین با ترکیب بیوشیمیایی غنی خود نمی تواند توجه متخصصان زیبایی را جلب کند. ثابت شده است که بتاکاروتن ، که بخشی از ترکیب آن است ، می تواند پوست را جوان کند و ویتامین ها ، عناصر کمیاب ، روغن های ضروری ، آنتی اکسیدان ها و تانن ها گردش خون را بهبود می بخشد ، پوست صورت را تقویت می کند و التهاب و سوزش را از بین می برد. بر روی آن.

محصول پاییزی مورد علاقه شما چیست؟

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید