7 حقیقت شگفت انگیز در مورد چاقوی سوئیسی که یک اثر هنری در نظر گرفته می شود

چاقوی سوئیسی

چاقوی ارتش سوئیس یک شاهکار واقعی در میان ابزارهای برش است. از این گذشته، نه تنها بسیار باکیفیت و تیز است، بلکه به معنای واقعی کلمه با تعداد قابل توجهی از توابع و ابزارهای دیگر کامل شده است. اما همه نمی دانند که داستان آن چقدر غیرعادی است و چه اپیزودهای تاثیرگذاری در مورد این تیغه چند منظوره را می توان در آن یافت. توجه شما به "هفت" حقایق سرگرم کننده در مورد چاقوی سوئیسی که به عنوان یک اثر هنری شناخته شده است.

 

1. آیا می دانید چاقوهای ارتش سوئیس در اصل در آلمان ساخته شدند، اما همه آن را دوست نداشتند

چاقوی سوئیسی

همانطور که معلوم شد، این لحظه بود که به شدت باعث خشم صاحب شرکت تجهیزات جراحی، کارل السنر شد. او که معلوم شد یک میهن پرست واقعی  است، خشمگین شد و قاطعانه تصمیم گرفت که به طور مستقل چاقوهایی با منشاء سوئیسی را اختراع و وارد ارتش کند. اولین مدل این ابزار از نظر فنی فقط نمونه اولیه چاقویی بود که امروزه آشنا هستیم و در آن زمان به آن "چاقوی سرباز" می گفتند. علاوه بر این، پس از آن، علاوه بر خود تیغه، یک پیچ گوشتی نیز در آنجا گنجانده شد.

 

2. درباره قهرمان وزن در بین چاقوهای سوئیسی

چاقوی سوئیسی
  

به طور معمول، یک چاقوی سوئیسی با تطبیق پذیری، اما در عین حال فشردگی همراه است. با این حال، یک استثنا از این قانون وجود دارد، و وزن یک کیلوگرم کامل. این مدل  در سال 2006 توسعه و ارائه شد و نام مناسب را دریافت کرد:طول چاقو تقریبا 23 سانتی متر است. به سختی می توان گفت که دقیقاً از چنین رکوردداری می توان برای چه استفاده کرد، با این حال قطعاً وارد تاریخ چاقوی سوئیس شده است.

 

3. در مورد انواع رسمی چاقو سوئیسی

چاقوی سوئیسی

 

در واقع، تنها دو تولید کننده رسمی چاقوهای اصلی سوئیسی وجود داشت. یکی از آنها شرکت کارل السنر فوق الذکر است. اما دومی بعداً در سال 1893 ظاهر شد - این Paul Boechat & Cie است که فروش چاقوهای ارتش را نیز آغاز کرد. دولت سوئیس حضور دو تامین کننده در آن واحد را دوست داشت، بنابراین قرارداد تامین ارتش را به سهم های مساوی تقسیم کرد. جالب است که این چاقوها تحت عنوان مشابه، اما هنوز شبیه هم نبوده اند: اگر یکی از تولیدکنندگان محصول خود را به عنوان "چاقوی ارتش سوئیس اصیل" قرار دهد، آنگاه از عبارت "چاقوی ارتش سوئیس اصلی" استفاده می شود. با این حال، امروز این رقابت دیگر وجود ندارد: شرکت ها در 26 آوریل 2005 در یک شرکت واحد ادغام شدند.

 

4. در مورد کاربردی ترین مدل چاقوی سوئیسی

چاقوی سوئیسی

  
با همه تطبیق پذیری هر چاقوی سوئیسی، با این معیار یک رکورددار دارد. ما در مورد مدل SwissChamp XAVT صحبت می کنیم. علاوه بر این، بر خلاف وزن یک کیلوگرم فوق العاده آن نیز کاملا جمع و جور است. این چاقوی سوئیسی دارای 44 قطعه است که شامل ذره بین، قیچی، خلال دندان و حتی ناخن شوی می شود. در مجموع، این مدل قادر است حدود 80 عملکرد را انجام دهد.

 

5. چاقوی سوئیسی به عنوان یک اثر هنری شناخته می شود.

چاقوی سوئیسی


  انصافاً این تصمیم فقط در سطح چند موزه گرفته شد. با این حال، شاید این تنها آغاز باشد، زیرا چاقوی ارتش سوئیس، زمانی که به طور کامل مستقر شود، واقعا می تواند با اینستالیشن های هنری مدرن رقابت کند. اما در حال حاضر، چاقوی سوئیسی توسط موزه هنرهای مدرن نیویورک و موزه دولتی هنرهای کاربردی مونیخ به عنوان یک اثر هنری شناخته شده است.

 

6. شرکت سازنده چاقو به نام موسس اداره می شود

چاقوی سوئیسی


  به نظر می رسد که کارل السنر تنها اولین، اما نه تنها فردی با این نام در میان رهبران تولید چاقوهای سوئیسی بود. جالب ترین چیز این است که این باعث ایجاد یک سنت جالب شد: به عنوان مثال، در دوره 1919 تا 1950، کارل السنر دوم مدیریت شرکت را بر عهده داشت.

 

7. کیفیت چاقوهای سوئیسی به طور مداوم نظارت می شود

چاقوی سوئیسی

  
علیرغم این واقعیت که 15 تا 20 میلیون چاقو در ماه در خط مونتاژ تولید می شود، هر یک از آنها در تمام مراحل کنترل می شود. به عنوان مثال، فولاد برای هر قطعه از نظر استحکام و استحکام کششی آزمایش می شود. و هنگامی که محصول نهایی تیز می شود، تیغه تحت بازرسی کامل قرار می گیرد و تنها پس از آن مهر کنترل کیفی دریافت می کنند - نمادی از تضمین کیفیت واقعی سوئیس.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید