نینتندو قیمت و تاریخ عرضه کنسول سوییچ را اعلام کرد

(سیارک) : نینتندو اعلام کرده کنسول جدیدش، 'نینتدو سوییچ ' را سوم مارس وارد بازار خواهد کرد.قیمت این کنسول در آمریکا ۳۰۰ دلار و در بریتانیا۲۸۰ پوند خواهد بود؛ قیمتی که از حد انتظار تحلیلگران و گیمرها بیشتر است.
این شرکت ژاپنی پس از استقبال کمی که از کنسول "وی یو" به عمل آمد و نتوانست موفقیت کنسول "وی" را تکرار کند، در شرایط نامساعدی به سر می‌برد.

نینتندو اکتبر سال گذشته اعلام کرد که دستگاه جدیدش نوعی کنسول دستی خواهد بود که می‌تواند به عنوان یک کنسول خانگی نیز عمل کند.سوییچ ظاهری شبیه به یک کامپیوتر تبلت دارد؛ به همراه کنترلرهای جوی کان (Joy Con) که به کناره‌هایش متصل می‌شوند.هنگام استفاده در خانه، این تبلت داخل یک داک که متصل به تلویزیون است، قرار می‌گیرد.گیم‌های این کنسول در قالب کارتریج‌های کوچک عرضه می‌شوند و از این بابت، حس و حالی شبیه به کنسول‌های قدیمی‌تر نینتندو را تداعی می‌کنند.
به گفته این شرکت، حدود ۸۰ گیم در دست ساخت بوده‌اند؛ از جمله یک "ماریو" جدید به نام "سوپر ماریو اودیسه" که قرار است اواخر ۲۰۱۷ عرضه شود.یکی از عناوین جدیدی که معرفی شد، یک بازی ورزشی بوکس به نام Arms است که قرار است بهار امسال عرضه شود.
واکنش‌ها در فضای آنلاین به جای قیمت خود کنسول، بیشتر متمرکز بر قیمت بالای ابزار جانبی این کنسول ‌است.قیمت یک پرو کنترلر (مشابه کنترلرهای پلی‌استیشن و اکس‌باکس) ۷۰ دلار، قیمت کنترلرهای اضافی جوی کان ۸۰ دلار و قیمت داک اتصال به تلویزیون ۹۰ دلار است.سایت گیمینگ پولیگون، آن قیمت‌ها را یک جوک بد توصیف می‌کند.در مقابل، تعدادی از طرفداران نینتندو، قیمت‌های اعلام شده را معقول و منصفانه می‌دانند.
جزئیات دیگری که جمعه اعلام شد از این قرار است:این کنسول ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهد داشت که از طریق کارت MicroSD قابل گسترش است.هدف این است که گیمها 'ریجنال لاک ' نداشته باشند. به این معنا که گیم‌های این کنسول را فارغ از محل خریداری‌شان، می‌توان در هر نقطه‌ای از جهان بازی کرد.مالتی‌پلیر گیمینگ (آنلاین و چند نفره بازی کردن) در ابتدا مجانی است؛ ولی بعدها پولی.این کنسول یک اپلیکیشن موبایل نیز دارد که کارکردش ناظر بر جنبه‌های اجتماعی اعضای شبکه نینتندو خواهد بود.
به باور عده‌ای از تحلیلگران، در پی عدم موفقیت کنسول وی یو، این دستگاه آخرین تیر در ترکش برای نینتندو به منظور حفظ جایگاهش در بازار کنسول‌های خانگی است.آن کنسول، نتوانست از بابت فروش به پای PS4 و Xbox One برسد. هرچند که نینتندو از بابت فروش کنسول دستی سه‌بعدی خود،تری‌دی‌اس، موفقیت قابل توجهی به چنگ آورد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید