هوش مصنوعی برای تعیین سن اثر انگشت به کار گرفته شد

هوش مصنوعی برای تعیین سن اثر انگشت به کار گرفته شد
شیمیدانان جوان جین لی و پیج هنرز ممکن است راهی برای تعیین سن اثر انگشت باقی مانده بدست آورده باشند
طیف سنج جرمی به تعیین سن اثر انگشت کمک می کند. یک ابزار پزشکی قانونی جدید توسط محققان دانشگاه ایالتی آیووا به ارتباط دقیق تر صحنه جرم با مظنون کمک می کند. این اثر در مجله Analytical Chemistry منتشر شده است.
 
مطمئناً ، همه ما می دانیم که اثر انگشت های منحصر به فرد ، حلقه ها و قوس های موجود در چاپ می توانند شخص را شناسایی کنند. اما اکنون محققان در حال مطالعه چگونگی ترکیبات طبیعی و محیطی موجود در آنها هستند که می توانند سرنخ هایی در مورد سبک زندگی ، جنسیت و قومیت فرد ارائه دهند.
 
اما حتی وقتی محققان اطلاعات جدیدی را در اثر انگشت کشف می کنند ، آنها هنوز راهی برای تعیین یک واقعیت اساسی در مورد آن پیدا نکرده اند:
 
اثر انگشت به جا مانده چند سال دارد؟
 
این اطلاعاتی است که به طور بالقوه می تواند یک مظنون را به صحنه جنایت مرتبط کند.و این شیمیدانان در دانشگاه ایالتی آیووا شروع به ارائه کرده اند.
 
محققان پزشکی قانونی از قبل می دانند که با گذشت زمان ، خطوط موجود در اثر انگشت تخریب و پراکنده می شوند. تاکنون این عامل غیرمستقیم برای تعیین سن مورد استفاده قرار گرفته است - با این حال ، بسیار دشوار است كه بگوییم دقیقاً فاصله بین خطوط اثر انگشت در ابتدا ، بدون داشتن اثر انگشت جدید به عنوان نمونه ، در چه حد است.
 
محققان در تلاش برای آموزش هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل خودکار اثر انگشت برای تخریب خطوط ، عامل مهم دیگری را پیدا کردند که نشان دهنده پیری اثر انگشت است و آن - ناپدید شدن روغنهای چرب اشباع نشده است.
 
تحقیقات بیشتر نشان داد که تری آسیل گلیسرول ها با گذشت زمان کاملاً از بین می روند و سایر ترکیبات در نتیجه واکنش های ازون یا اوزونولیز به جای آن تشکیل می شوند.
 
آزمایش نشان داد که استفاده از طیف سنج جرمی امکان تعیین محتوای تری آسیل گلیسرول ها یا مواد حاصل از واکنش با ازن را فراهم می کند و با دقت بالایی می توان تعیین کرد که دقیقاً اثر انگشت باقی مانده چه سنی دارد.
 
شیمیدانان همچنین آزمایش کردند که آیا پودر مورد استفاده برای ایجاد اثر انگشت در توانایی طیف سنجی جرمی در تجزیه و تحلیل تخریب اثر انگشت و پیری تأثیر می گذارد. معلوم شد این پودر بر توانایی محققان در جمع آوری داده ها و تعیین پیری اثر انگشت تأثیر نمی گذارد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید