ارزانترین خودرو برقی جهان 6000 دلار هزینه دارد

خودروساز فرانسوی سیتروئن از ارزانترین خودرو برقی جهان به نام Ami رونمایی کرد . این دستگاه می تواند به سرعت تا 45 کیلومتر در ساعت برسد و همانطور که CNN خاطرنشان می کند ، "مانند ماشین لباسشویی به نظر می رسد."
 
برای صرفه جویی در هزینه ، Ami با استفاده از حداقل تعداد قطعات منحصر به فرد ممکن طراحی شد. بعنوان مثال قطعات بدنه مورد استفاده در قسمت جلو دقیقاً مشابه قسمت های عقب است. علاوه بر این ، درب سمت راست دقیقاً مشابه با سمت چپ است. این به شرکت اجازه می دهد پایین ترین قیمت ممکن را روی آن تعیین کند.
 
در این حالت وسیله نقلیه الکتریکی از موتور الکتریکی شش وات تغذیه می شود. به همین دلیل ، امی به طور رسمی ATV محسوب می شود ، بنابراین می توان از سن 14 سالگی در فرانسه یا از 16 سال در بسیاری از کشورهای اروپایی بدون گواهینامه با آن رانندگی کرد.
 
از آنجا که این خودروی سبک وزن است و دارای یک باتری کوچک است که عمدتاً برای استفاده در شهرها در نظر گرفته شده است ، حداکثر محدوده سفر با Ami تنها حدود 70 کیلومتر است. با این حال ، از طرف دیگر ، می توان آن را در سه ساعت با استفاده از یک پریز برق معمولی شارژ کرد.
 
نمایندگان برند فرانسوی سیتروئن تأکید کردند که این خودرو برای کار در یک محیط شهری طراحی شده است. اما برخی از کارشناسان می گویند هنوز مشخص نیست که چطور خودرو برقی در هنگام استفاده روزانه رفتار خواهد کرد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید