مشخصات دوچرخه برقی سایگون

در
در ایرلند ، دوچرخه برقی سایگون با برد 200 کیلومتر تولید شد.
در ایرلند ، دوچرخه برقی سایگون با برد 200 کیلومتر تولید شد.
 
Modmo قاب دوچرخه برقی سایگون را از آلیاژ آلومینیوم 6061 ساخت ، باتری قابل جابجایی را برای  18.5 A*4 روی دستگاه نصب کرد که با استفاده از این دوچرخه برقی می توانید تا 200 کیلومتر با یک بار شارژ باتری طی کنید. علاوه بر این ، این شاخص برای زمین های مسطح در نظر گرفته شده است ، در صورتی که کاربر مجبور به بالا رفتن از سطوح شیبدار شود ، در این صورت فاصله کمتری را طی خواهد بود.
وزن این دوچرخه 13.9 کیلوگرم است - تولید کنندگان توجه دارند که وزن دوچرخه برقی سایگون بسیار کمتر از تمام دستگاه های مشابه است. علاوه بر این ، سایگون دارای فناوری قابلیت اتصال به GPS از 4G ، سنسور حرکت و بلوتوث برای اتصال به تلفن هوشمند و همچنین صفحه نمایش داخلی است.
هزینه دستگاه در وب سایت  رسمی شرکت  2240 دلار خواهد بود . دوچرخه برقی سایگون از سپتامبر 2020 ارسال به اولین مشتریان خود را آغاز خواهد کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

باتری های جدید تسلا می توانند برای 1 میلیون مایل کار کنند

در
باتری های جدید تسلا می توانند برای 1 میلیون مایل کار کنند
باتری های اتومبیل برای همیشه دوام ندارند. به طور کلی ، آنها بسته به میزان مصرف آنها ، هر 5 تا 6 سال ، بعضی اوقات زودتر ، نیاز به تعویض دارند. اما مهندسان مشغول توسعه باتری برای تسلا ادعا می كنند، دستگاهی درست كرده اند كه می تواند بیش از یك دهه از منبع انرژی وسیله نقلیه معمولی را تامین کند.
 
محققان دانشگاه Dalhousie در کانادا باتری جدید سلول لیتیوم-یون را آزمایش کردند که می تواند تقریباً 20 سال یا یک میلیون مایل دوام داشته باشد ، براساس گزارشی که هفته گذشته در  مجله انجمن الکتروشیمیایی منتشر شد . این تیم از تسلا بودجه دریافت کرد و در گزارش خاطر نشان کرد که باتری ها می توانند در "تاکسی های روبو" بسیار مفید باشند ، مانند آنچه نظریه تئوری Elon Musk داشته است.  اما باتری هایی که برای اتومبیل های برقی طراحی شده اند ، همچنین می توانند طول عمر وسایل نقلیه قابل شارژ که از قبل در جاده ها هستند را تقویت کنند.
 
ماسک بارها گفته است که می خواهد ناوگان تاکسی های خودمختار را از دست بدهد. وی پیش بینی می کند که تا سال 2020 تقریباً یک میلیون نفر در این جاده بگذرند ، اگرچه کارشناسان   در طرح وی شک دارند. بدون در نظر گرفتن تاکسی های روبو ، این باتری های جدید می توانند به آینده الکتریکی که ماسک و دیگران تصور می کنند ، کمک کنند.
 

گرما و طول عمر باتری 

باتری ها به دلیل از دست دادن آب خود در شرایط شدید آب و هوا بدنام هستند. اگر خیلی گرم یا سرد باشد ، دما می تواند باتری را خیلی سریعتر از طول عمر مورد انتظار، کاهش دهد.
 
گرما می تواند به خصوص به باتری آسیب برساند. بنابراین ، محققان دما را مد نظر گرفتند و در شرایط 68 ، 104 و 130 درجه فارنهایت آزمایشاتی را روی باتری ها انجام دادند. حتی در هوای 104 درجه ای ، باتری ها هنوز در حدود دو سوم میزان توان خود را در دمای اولیه دارند. و از آنجا که باتری های فعلی تسلا دارای سیستم خنک کننده داخلی هستند ، تجهیز باتری های جدید به این فناوری می تواند بدون توجه به آب و هوا ، آنها را در ظرفیت و یا بالاتر از ظرفیت میلیون مایل خود نگه دارد.
 
این باتری ها مانند سایر باتری های خودرو برقی تسلا ، لیتیوم یونی هستند. اما اینها از نوع خاصی از سلول ساخته شده است که از الکترولیتهایی که قادر به بارگیری بیشتر در دماهای بالاتر در مدت زمان طولانی تر هستند استفاده می کند. این تیم تحقیقاتی گزارش دیگری را در ماه مارس منتشر کرد  و زمینه را برای باتری های فوق شارژ شرح داده شده در مقاله جدیدشان ارائه داد.
 

با سرعت کامل به جلو

اخبار این باتریهای قدرتمند چند روز پس از تایید تسلا ایجاد خط جدید  تولید باتری و همچنین جستجوی فعال برای تکنسین ها در کلرادو می رسد.
 
از طرف آنها ، محققان Dalhousie فقط برای یک میلیون مایل متوقف نمی شوند. در پایان این گزارش ، نویسندگان اظهار داشتند: "به نظر ما مدل های پیشرفته تر منجر به پیش بینی های حتی طولانی تر عمر خواهند شد." بنابراین ، اگر 20 سال طول عمر برای ماشین برقی شما کافی نباشد ، پس منتظر آینده فوق العاده برای رویاهای خود باشید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

9 تبلت با طولانی ترین عمر باتری

در

داشتن قویترین و پرسرعت ترین تبلت ها بدون داشتن باتری با عمر طولانی بی فایده است. به همین دلیل اینجا تبلت هایی را معرفی کردیم که اگر بطور مداوم روشن باشند باتری آنها حداقل بعد از 10ساعت تخلیه میگردد. اگر شما به تبلتی نیاز دارید که یک روز کاری باتری داشته یا در جلسه ای نیاز به شارژ نداشته باشد این تبلت ها را امتحان کنید.


1- با تبلتی که مردم همیشه آرزوی ان را داشته اند تبلت Lenovo's Yoga Tab 3،بهترین تبلت رسانه ای تلفن همراه است.صفحه نمایش 8اینچی آن نسبتا روشن، باتری ان فوق العاده بزرگتر از حد نرمال و حداقل 15ساعت دوام دارد.  Lenovo به یک پایه مجهز است و شما میتوانید ساعت ها با آن فیلم تماشا کرده یا در وب گشت و گذار کنید. بدون اینکه باتری آن ضعیف شود.


2- باتری با عمر 12ساعت و 30دقیقه یک دلیل خوب برای دوست داشتن تبلت Lenovo Yoga Tablet 2 است. اما فقط بخاطر باتری نیست، این تبلت دارای صفحه نمایش 10اینچی، و اندروید کیت کت 4.4 و دارای یک پایه بوده و لبه منحنی آن باعث میشود شما در حالت های مختلف از ان استفاده کنید. یک منوی سریع تنظیمات بنام Bottom Switch دارد که بوسیله ان براحتی تظیمات مختلف را انجام میدهید. و قیمت ان فقط 269دلار میباشد.


 


3- تبلت Lenovo Tab 2 A10 با صفحه نمایش 10اینچی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی است. و عملکرد قوی ان مورد استقبال اکثر فراد میباشد. و باتری ان حدود 12ساعت دوام دارد و قیمت ان فقط 179دلار میباشد.


 


4- Lenovo Tab 2 A8 دارای باتری با عمر 11ساعت و 32دقیقه بوده و قابل اجرا در سیستم عامل اندروید5 و پخش HD با روزلیشن بالا (1280 x 800-pixel) که صفحه ای مناسب برای تماشای فیلم و گشت و گذار در وب میباشد. بخاطر قیمت ارزان ان کسی فکر نمیکند جزو این تبلت ها باشد. قیمت ان 129دلار است.


 


5- تبلت HP Elite X2 با صفحه نمایش 11.6 اینچی بسیار شفاف نه تنها یک تبلت است بلکه در صورتی که یک صفحه کلید به ان وصل کنید میتوانید بعنوان لپتاپ از ان استفاده کنید. باتری صفحه کلید جدا از باتری تلبت بوده و بر امنیت استفاده از تبلت می افزاید.


 


6- تبلت Google Pixel C: این تبلت ویژگی های یک پردازنده Nvidia Tegra X1  قدرتمند را دارد. و صفحه نمایش ان بسیار درخشان است. و با یک بار شارژ کردن 11ساعت و 8دقیقه کار میکند. قیمت ان فقط 149دلار میباشد.



7- تبلت Apple iPad mini 2 یک صفحه نمایش رتینا دارد و به همان اندازه که تصور میکنید خوب است. با یک صفحه پر قدرت طراحی شده است. و ان چیزی که از iOS 7  انتظار ندارید این است که با وجود وای فای عمر باتری ان 11ساعت و 6دقیقه باشد.  



8-    درحالی که بسیاری از تبلت های ویندوز قدرت چندانی ندارند Ipad تبلتی ارائه داده که قدرت زیادی داشته و باتری ان بیش از 10ساعت دوام دارد. تبلت Apple iPad Pro 12.9-inch ارزان نبوده و نمیتوان آن را جایگزین لپتاپ کرد. صفحه نمایش 5میلیون پیکسلی و مداد اپل چند منظوره  و صفحه کلید هوشمند، ان را به یک دستگاه همه کاره تبدیل کرده است.



9-    تبلت Apple iPad Pro 9.7-inch: بطور کلی علاقه همه را به خود جلب کرده است. صفحه نمایش آن  بسیار براق و خیره کننده است. عمر باتری ان با یک بار شارژ کردن 10ساعت  53دقیقه طول میکشد. دوربین 12مگاپیکسلی ان قابل توجه است. قدرت فیلم بردار ان 4000 فریم در ثانیه میباشد. پردازنده A9X در ویرایش کلیپ ها آن را به یک تبلت قدرتمند تبدیل کرده است.  منبعlaptopmag.com

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاشت گجت در بدن

در

یادش بخیر ، زمانی در فیلم ها و کارتون ها شخصیت هایی را می دیدم که قطعه ای در بدنشان کار گذاشته شده بود که آنها را مافوق بشر می کرد و آن قهرمانان رابه رویای دست نیافتنی خیلی از ما ها تبدیل کرده بود .از خود می پرسیدیم  چگونه می توان بینایی  مرد شش میلیون دلاری یا سرعت دویدن و پرش هایی به آن ارتفاع و یا زور بازوی او را داشته باشیم. بله ، به نظر غیر ممکن می آمد اما امروزه همه این ها به حقیقت پیوسته است ، با گجت هایی که در بدن انسان کاشته می شود وباعث توانایی های خاصی می گردند .در این مقاله ۸ قطعه گجت زیستی پرکاربرد معرفی شده است.

 ۱) کاشت گجتی که آزمایش خون را برای شما انجام می دهد


 اینقطعه قابل کاشتن ۵ سنسور و یک فرستنده دارد. هر کدام ازسنسور ها برای بررسی یک ماده  مثلا ATP, گلوکز, لاکتیت و….در بدن می باشد. این قطعه از طریق پوست و بوسیله ی یک باتری خارجی شارژ میگردد.این قطعه بزودی آزمایش خون را برای شما انجام می دهد و نیازی به دادن خون و زدن آمپول پیدا نمی کنید. 

این قطعه خون  فرد را بررسی می کند و اطلاعات را بوسیله  بلوتوث به قطعه ی خارجی می فرستد.یا اطلاعات بررسی شده را برای یک دکتر از طریق شبکه ی سلولیمی فرستد . این قظعه هنوز در مراحل اولیه است اما طی چندین سال کامل می شود و در دسترس عموم قرار می گیرد.

 ۲) قطعهی برای کسانی که کوری رنگ دارند               


افرادی هستند که با بیماری کوررنگی مطلق به دنیا می آیند یعنی قادر به تشخیص  هیچ رنگی نمی باشند مثل هنرمندی به نام نیل هاربینسون که برای درک بهتر از رنگ ها آزمایش هایی انجام داد. بلاخره  او و تیمش با استفاده از یک دوربین که به یک کلاه وصل شده بود و رنگها را به صورت ارتعاشات انتقال می داد قادر به تشخیص رنگها شد.

هاربینسون با جاسازی  گیرنده این وسیله در کوله پشتی  به وسیله ی یک هدفون به فرکانس هایی که  هر نوع رنگ را مشخص می نمود گوش کرده و قادر به تشخیص آن رنگ می شد.

 او باکاشتن این گیرنده در استخوان پشت سرخود و دریافت فرکانس ارسال شده توسط دوربین ، رنگ ها را تشخیص می داد . هاربینسون درعکس پاسپورت خود نیز این کلاه را بر سر گذاشته است. 

۳) سایبورگ چشم

 راب اسپنر فیلم سازی که علاقه مندبه فیلم برداری  تصاویراز زاویه ی چشم بود به همراه تیمی از مهندسین و شرکتی که در زمینه ی طراحی فرکانس های رادیویی بی سیم تخصص داشتند ( RF Links) دوربین مینیاتوری و فرستنده ی فرکانس های رادیویی را در چشم مصنوعی خود که در کودکی آن را از دست داده بودکار گذاشت.  این فیلم برداری اولین نمای POV در دنیا می باشد.

۴) سنسوربرای نمایش جهت شمال

 

 به سفارش شرکت سازنده قطعه نمایش جهت شمال روی سطح پوست وبالای قفسه ی سینه کار گذاشته می شود.در صورتی که به سمت مغناظیس شمال قرار بگیرید ویبره آرامی دارد. با تولید انبوه این قطعه بزودی قطب نماها  حذف می شوند.

 ۵) آهنربای زیستی

 این وسیله از یک صفحه و یک آهنربای استوانه ای تشکیل شده است.

 برای تحریک پایانه های عصبی لامسه  در کف دست و یا در سر انگشتان کار گذاشته می شود و آهن ربای استوانه ای برای برداشتن اشیا تعبیه شده است. 

۶) برچسب های NFC و RFID 

این تراشه ها  جایگزین کلید و رمز های عبور شما می شوند و با استفاده از آن قادر به روشن کردن ماشین , باز کردن در و استفاده از ابزارهای هوشمند می شویم.

 ۷) کاشت CIR‌CADIA 1.0

با این دستگاه می توانید دمای اندازه گیری نمایید.اولین بار در سال ۲۰۱۳ بن  تیم  گجت Circadia 1.0 را بدون کمک پزشک داخل دست خود کاشت  که باعث برآمدگی قابل توجهی در قسمت ساعد دست او شده بود .بن تیم سعی دارد نسخه کوچکتری از این دستگاه را تولید نماید.

 ۸) لومینس‌انس زیستی

این قطعه ی زیستی شبیه به یک ستاره ی قطبی در بدن عمل می کند.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

قابلیت جدید اینستاگرام

در


 اینستاگرام دیروز برای کاربران خود امکانگذاشتن  هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر و عکس های استوری را رونمایی کرد .با استفاده از این قابلیت پلت فرم به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام به صورت خودکار موقعیت جغرافیایی کاربر راتشخیص داده و به صورت هشتک بر روی عکس های کاربرانمی گذارد. این قابلیت جدید در اینستاگرام شبیه همان امکان جستجوی موقعیت در اسنپ چت می باشد.


قبلا قابلیت جستجو در عکس ها و ویدیو ها دراینستاگرام وجود داشت اما این قابلیت جدید امکان قرار دادن هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی عکس ها و ویدیو های به اشتراک گذاشته شده در استوری رابه کاربران می دهد.

این قابلیت جدید در صورتی فعالمی گردد که کاربر در یک موقعیت جغرافیایی نزدیک به موقعیت جغرافیایی کسانی باشد که در حال انتشار و بر چسب گذاری موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر خود می باشندد. مثلاً فرض کنید کاربری در شیراز باشد با استفاده از این قابلیت تمامی عکس های کاربرانی که مشغول به اشتراک عکس هایی با برچسب موقعیت شیراز می باشنذ برای کاربر ساکن درشیراز به نمایش در میآید. همچنین هشتک هایی که بر روی استوری کاربران قرار می گیرند در نتایج جستجوی کاربران در اینستاگرام نمایش داده می شود

یاد آوری می شودکه در این قابلیت تازه ارائه شده ،  تنها استوری هایی دیده می شوند که کاربران بر روی آن ها از برچسب موقعیت جغرافیای و هشتک آن استفاده کنند.

علاوه بر این کاربر نیز می توان استوری های خود را در این گروه قرار دهد به شرطی که بر روی آن ها از هشتک و یا برچسب موقعیت جغرافیایی استفاده نماید.
در صورتی که کاربری تمایلی به نمایش عمومی استوری خود نداشته باشد می تواند این قابلیت جدید را غیر فعال نماید.

اضافه شدن یک قابلیت کاربردی به اینستاگرام

چگونه قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی را غیر فعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بر روی علامت ضربدر که در لیست نمایش استوری قرار داده شده است کلیک نمایید. با این کاراز بر چسب ها و هشتک موقعیت جغرافیایی بر روی استوری خود، بدون به اشتراکگذاشتن بصورت عمومی استفاده می کنید .

کدام سیستم عامل ها به این قابلیت دسترسی دارند؟

درنسخه جدیداینستاگرام یعنی نسخه ۱۰٫۲۲در اختیار کاربران قرار گرفته است و کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قادربه دسترسی این نسخه از اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشند. قابلیت هشتک موقعیت جغرافیایی  بزودی به صورت کامل دراختیار همه کاربران قرار می گیرد.(سیارک)

چگونه پروفایل اینستاگرام را خصوصی کنیم

چه کسانی اینستاگرام ما را چک و بازدید می کنند

نظرات

در ادامه بخوانید...

فناوری تشخیص چهره در چین

در

چین هر چه بیشتر فناوری تشخیص چهره را به کار می گیرد، از خرید مرغ سوخاری (KFC) تا دریافت کارت پرواز.
این سیستم که در چین "با لبخند بپرداز" نام گرفته با تشخیص چهره افراد و تطبیق آن با چهره ثبت شده، آن‌ها را از دست در جیب کردن برای پرداخت پول یا استفاده از کارت خرید خلاص می کند.
اکنون در فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی در هانگ‌ژو در شرق چین مشتریان پس از اینکه سفارش خرید خود را به ماشین می‌دهند با استفاده از فناوری تشخیص چهره و وارد کردن یک شماره موبایل پول آن را هم می‌پردازند. (سیارک)
ماشین دریافت سفارش و پرداخت به دوربین سه بعدی و الگوریتم تشخیص زنده بودن صاحب عکس مجهز است، چهره فرد را با چهره‌ای که هنگام ثبت نام و دریافت کارت اعتباری یا کارت خرید ثبت شده مقایسه کرده و سپس مشتری با وارد کردن یک شماره موبایل پرداخت را انجام می‌دهد. به این ترتیب مانع از تقلب برخی افراد می‌شود که ممکن است از عکس یا ویدئوی دیگران استفاده کنند.
یوم چاینا شرکتی که فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی را در چین اداره می‌کند - در کنار بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای غذاهای فوری- مدعی است که برای اولین بار در دنیا از این فناوری برای پرداخت پول مرغ سوخاری استفاده شده است.
یوم چاینا این طرح را همکاری شرکت پرداخت با موبایل چین که الی‌پی نام دارد اجرا کرده است.
چین حتی برای جلوگیری از سرقت دستمال توالت در معبد تاریخی آسمان در پکن از این فناوری استفاده کرده است.
فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار هم هر چه بیشتر به سمت استفاده از فناوری می روند و اکنون خطوط هوایی چین جنوبی برای اولین بار با استفاده از آن کارت پرواز مسافران را صادر می کند.
اخیرا در شهر چینگ‌دائو که آبجوی معروف چین را تولید می‌کنند، ۲۵ مظنون که در جشنواره آبجو شرکت کرده بودند با استفاده از فناوری تشخیص چهره دستگیر شدند.
هجده دوربین که در چهار ورودی جشنواره کار گذاشته شده بودند در کمتر از یک ثانیه این ۲۵ نفر را شناسایی کردند. تعدادی از کسانی هم سابقه اعتیاد داشتند شناسایی شدند و از ورود آنها به جشنواره ممانعت شد. (سیارک)
پلیس چینگ‌دائو می‌گوید دقت این سیستم ۹۸.۱ درصد است و اگر چهره کسی در بانک اطلاعاتی پلیس موجود باشد بلافاصله هشدار می‌دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

هوش تجاری

در


هدف اصلی این مقاله تشریح این نکته است که هوش تجاری (BI) به عنوان یک ابزار مدیریت دانش چطور می تواند مشاوران را در ارائه خدمات مشاوره به بخش مالی یاری دهد. راه حل هوش تجاری (BI) می تواند یک مزیت رقابتی برای مشاوران باشد مشروط بر این که آن ها توانایی بکارگیری ابزار های هوش تجاری و فناوری مانند انبار دیتا (Data Warehouse)، داده کاوی، پردازش تحلیلی انلاین (OLAP) و بارگیری انتقالی استخراج (ETL) را داشته باشند. مشاوران می توانند از راه حل هوش تجاری برای تحلیل داده های سازمان از قبیل ساختار ها و فرایند های تجاری موسسۀ مالی استفاده نمایند. از طریق تحلیل داده های سازمانی، موسسه مالی می تواند به نحوی بهتر به ارتقا کارایی های عملکردی پرداخته تا نه تنها از این طریق میزان فروش خود را افزایش داده بلکه راهبرد های بازریابی را نیز بهبود بخشیده و برنامه خدمات مشتری را به نحوه بهتری ارتقا دهد، همچنین می تواند میزان ریسک را از طریق توسعۀ هرچه بیشتر اقدامات مدیریت ریسک تقلیل دهد. به طور خلاصه، مشاوران با برخورداری از این مزیت رقابتی قادر خواهند بود تا در بازاری که دائما در حال تغییر و تحول است به بقای خود ادامه دهند.
در سال 2008، هوش تجاری اولین اولویت فناوری برای سومین سال پیاپی بود. این مقوله به عنوان حوزۀ برتر در حیطه مدیریت اطلاعات در سازمان ها شناخته شد زیرا هوش تجاری (BI) می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی بر عملکرد تجاری یک بنگاه اقتصادی داشته باشد. قابلیت تکمیل یک وظیفه از طریق اتخاذ تصمیمات شفاف تر در تمامی سطوح تجرات یکی دیگر از موارد اهمیتی است که می تواند حاکی از قابلیت هوش تجاری در ارتقا موارد مختلف باشد.
اغلب شرکت های پیشرو از پرسنل خود در تمامی حیطه ها انتظار دارند تا روش های تازه و هوشمندانه ای را برای ارتقا عملکرد، افزایش اثربخشی کارمندان و تقویت روابط با مشتریان در پیش گیرند. به منظور دستیابی به این انتظارات، هوش تجاری (BI) را می توان به عنوان پاسخی برای دستیابی به اهداف در نظر گرفت. پشتیبانی از رایند تصمیم گیری در تمامی سطوح، تعدیل مدیران، عوامل اجرائی و عاملان دانش برای اتخاذ اثربخش ترین اقدامات در موقعیت های مورد نظر از جمله دلایلی هستند که بر اساس آن اغلب سازمان های پیشرو به هوش تجاری (BI) به عنوان یک عنصر ضروری نیاز دارند. (سیارک
راهبرد هوش تجاری (BI) باید در راستای اهداف سازمان بوده، منجر به پیشرفت تجارت و ارتقاء مدیریت دانش گردد. راهبرد هوش تجاری (BI) به سازمان ها در خلق بهترین شیوۀ کاربرد اطلاعات از طریق تصمیم گیری عملیاتی، راهبردی و تاکتیکی کمک می نماید.
به طور کلی، استفاده از هوش تجاری (BI) در خدمات مالـــی منجر به ایجاد ارزش گشته است. طی تحقیقی که توسط Gartner Inc صورت گرفت مشخص شد که بیش از 95 درصد از پاسخدهندگان بانکدار با این مساله موافق بوده اند که هوش تجاری (BI) یک گام اولیۀ راهبردی است که توسط مدیریت ارشد برداشته می شود. پاسخدهنگان از بانک ها، شرکت های بیمه و تجارت خانه های غیر مالی بوده اند. گارتنر همچنین دریافت که بیش از 90 درصد بر سر این مساله توافق داشته اند که ارزش مورد انتظار را از سرمایه گذاری در هوش تجاری دریافت نموده اند.
امروزه اغلب موسسات مالی به هوش تجاری (BI) وابسته می باشند. خدمات مالی شامل بانکداری (سپرده ها و وام ها، بانک های تجاری، بانک های رهنی، اتحادیه های اعتباری)، وثیقه ها و بورس (دلالی، بانک های سرمایه گذاری، مشاوران سرمایه) و امور مالی بین المللی می باشند. موسسه مالی می تواند از هوش تجاری (BI) به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده نماید.
در دوران اوج رقابت در بازار، بخش های مالی باید راهبرد هایی را برای ابقاء خود اتخاذ نمایند. به طور کلی، یک بخش مالی دارای مقادیر زیادی از داده هایی است که به طور روزانه مورد پردازش قرار می دهند و در سیستم پیچیدۀ آن ها ذخیره می گردد. تحلیل کارامد این داده ها بسیار مهم بوده و تعیین کنندۀ موفقیت صنعت مالی می باشد. نحوۀ تحلیل فریب، ریسک و رفتار مصرف کننده در موسسه مالی بسیار حیاتی می باشد.(سیارک

از هوش تجاری (BI) طی سال ها برای کمک به یک کمپانی در جهت حل و فصل این قبیل مشکلات استفاده شده است، زیرا هوش تجاری (BI) می تواند مقادیر بزرگی از داده ها را برای تحلیل های فراگیر به کار گیرد.

 هوش تجاری (BI)
هوش تجاری در برگیرندۀ طیف گسترده ای از کاربرد ها برای تحلیل، جمع آوری، ذخیره سازی و دسترسی آسان به داده ها برای ایجاد فرایند های تجاری بهتر می باشد. یک تعریف خوب از هوش تجاری (BI) باید شامل هدف تجاری و کاربرد پذیری فنـّـــی باشد. ابزار های هوش تجاری (BI) که به طور گسترده مورد استفاده قرار دارند عبارتند از Data Warehouse، Data Mining، Extraction Transformation Load (ETL) و پردازش تحلیلی آنلاین یا OLAP
 انبار داده Data Warehouse
انبار داده یک مجموعه تلفیقی از داده های تاریخی و خلاصه شده می باشد که توسط محیط تار عنکبوتی از منابع داده های درونی و بیرونی جمع آوری شده است. انبار داده حالت user-friendly دارد که این خاصیت به ویژه در مورد مدیر و تحلیلگر تجاری مشهود است. انبار داده، داده های مرتبط را مخـــــزنی جمع آوری می کند که در ان جا ارزیابی شده و به منظور قرار گرفتن در خدمت اهداف تصمیم گیری سازماندهی می گردد. ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...