سنسور شاخص عملکرد بدن که می تواند در هر نوع پارچه استفاده شود

در
سنسور های جدید شاخص های عملکردهای بدن را ضبط می کنند. محققان اطمینان دارند که شبکه بزرگی از این سنسور ها برای جلوگیری از اپیدمی شدن بیماری ها همه گیر خواهد شد.
MIT یک سنسور سبک وزن جدید ایجاد کرده است - می تواند در هر نوع پارچه ، از جمله پلی استر ، که اغلب برای ساخت لباس ورزشی استفاده می شود ، ادغام شود. این سنسور می تواند به طور مداوم شاخص های حیاتی بدن از جمله دمای بدن ، ضربان قلب و تنفس را کنترل کند. سنسورها قابل شستشو هستند ، آنها در لباس بصورت یکبار مصرف نیستند و مجددا استفاده می شوند.
 
آنها می خواهند سنسور جدید را در زمینه مراقبت های بهداشتی ، ورزشی و نظارت بر وضعیت فضانوردان استفاده کنند. هزینه تحقیقات MIT تا حدی توسط ناسا و ابتکار تحقیق اکتشافات فضایی آزمایشگاه MIT Media تأمین شد. با این حال ، دانشمندان خاطرنشان می کنند که پتانسیل دستگاه وسیع تر است ، به ویژه در عصر شیوع کروناویروس ، هنگامی که شما نیاز به نظارت بر سلامت جمعیت دارید.
 
در آینده محققان بر اساس این سنسور قادر به ایجاد روشی مؤثر و ساده برای نظارت بر سلامت بیماران مبتلا به بیماری مزمن خواهند بود که نیاز به نظارت و تأیید منظم توسط پزشکان دارند. این سنسور می تواند یک جریان ثابت از داده های بیومتریک را به صورت آنلاین به بیمارستان منتقل کند. این می تواند فرایند را به حدی اتوماتیک کند که بتوان وضعیت مردم را در زمان واقعی کنترل کرد.
 
با توجه به کورو ویروس ، تقاضا برای روش های بهداشت از راه دور به شدت افزایش یافته است. با این حال ، برخی از شرکت ها در حال آزمایش انواع مختلف این دستگاه ها هستند. به عنوان مثال ، Forward ، سنسورهای بیومتریک را برای نظارت بر خانه به مشتریان خود توزیع می کند. کینزا از داده های سنسورهای خود برای جمع آوری داده های بیومتریک ناشناس در نقشه توزیع COVID-19 استفاده می کند.
 
با این حال ، محققان MIT متقاعد شده اند که سنسورهای مقاوم در برابر سایش تعبیه شده در لباس از نظر راحتی بهتر هستند. در عین حال ، نظارت مداوم بر روی داده های بهداشتی می تواند زمینه ساز توسعه شبکه نظارت بیمار شود که از بروز اپیدمی بعدی جلوگیری کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یک دلیل ساده برای گسترش سریع کروناویروس

در
کروناویروس
به گفته  مدیر و بنیانگذار سازمان غیر انتفاعی ( WTO ) ، پس از پایان اپیدمی کروناویروس، COVID-19 ، مردم لزوم رعایت قوانین بهداشت شخصی را فراموش خواهند کرد.
 
این دقیقاً همان اتفاقی است که قبلاً با شیوع بیماری های دیگر رخ داده است ، و دقیقاً به دلیل همین نگرش ، عفونت های خطرناک هنوز در جهان رواج دارد. اکنون افرادی که از اپیدمی وحشت دارند دست خود را شسته ، ماسک می پوشند و به طور کلی با احتیاط رفتار می کنند.
 
- بر اساس تجربه من با SARS ، معتقدم برخی افراد این عادت های خوب را حفظ کرده و به آنها ادامه می دهند. با این حال ، بقیه پس از پایان بیماری، آرامش خود را حفظ کرده و بهداشت عمومی را حفظ نمی کنند. به همین دلیل است که اکنون توزیع گسترده ای از COVID-19 داریم. "
 
وی اضافه كرد كه حفظ استانداردهای بهداشتی اساسی و بدون coronavirus نیز بسیار حیاتی است ، زیرا تا 50 درصد بیماری ها به دلیل بهداشت ضعیف است.
 
دست های شسته نشده که با آنها پول می گیریم ، سطح لمس در وسایل نقلیه و اماکن عمومی را درگیر می کنیم ، به نفوذ عوامل بیماری زا در تعدادی از بیماری ها از جمله آنفلوانزا ، ذات الریه ویروسی ، وبا و اشکال مختلف هپاتیت کمک می کند.
 
براساس آمار WHO ، در سراسر جهان سالانه 30،000 زن و 400000 نوزاد در اثر عفونت جان خود را از دست می دهند. غالباً این امر به دلیل کمبود آب تمیز و بهداشت در مناطق محروم و همچنین به دلیل رعایت نکردن کافی از نیازهای شستشوی دست اتفاق می افتد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه همه گیر شدن جهانی کروناویروس بر بشریت تأثیر می گذارد

در
چگونه همه گیر شدن جهانی کروناویروس بر بشریت تأثیر می گذارد
در پایان دسامبر سال 2019 ، در شهر چین ووهان ، پزشکان شیوع شدید ذات الریه را ثبت کردند ، که علت آن یک بیماری زای ناشناخته بود. در اواسط ماه مارس ، هیچ کشور اروپایی دیگری دست نخورده از ویروس باقی نماند و بسیاری از کشورها به سادگی مرزهای خود را بستند و قرنطینه های گسترده را برای اولین بار در تاریخ بشریت اعلام کردند.
 
در 11 مارس ، سازمان بهداشت جهانی عفونت كروناویروس COVID-19 را كه توسط عامل ایجاد كننده SARS-CoV-2 ایجاد شده است ، به عنوان یك بیماری همه گیر اعلام کرد.  دانشمندان در مورد coronavirus جدید در ماه های اخیر و چگونگی توسعه همه گیر جهانی آموخته اند. آنچه دقیقاً در جهان پیرامون COVID-19 اتفاق می افتد را می توان در مقالات ما پیگیری کرد .

 

زمان کشف کروناویروس

اولین اطلاعیه های رسمی شیوع در 31 دسامبر 2019 در چین ظاهر شد و اولین علائم بالینی در ووهان ، که بعداً به مرکز جهانی گسترش کروناویروس تبدیل شد ، در 8 دسامبر در بیماران ثبت شد. اعتقاد بر این است که در تاریخ 30 دسامبر 2019 ، چشم پزشک لی ونلیانگ اولین کسی بود که گزارش ویروس جدید ، مشابه ویروس SARS (سندرم حاد تنفسی حاد) ، در گفتگو میان فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی دانشگاه ووهان در چت WeChat ، و پس از آن وی به پلیس فراخوانده شد و در مورد عدم پذیرش شایعه به شدت به او هشدار داده شد. در نتیجه ، لی Wenliang خود به یک عفونت کروناویروس مبتلا و درگذشت.
بعد از آن اولین مورد از عفونت نوع جدیدی از کروناویروس در 17 نوامبر 2019 تشخیص داده شد. سپس ویروس SARS-CoV-2 که هنوز ناشناخته بود در فرد 55 ساله ساکن استان چین هوبئی پیدا شد. بعداً ، پزشکان چینی روزانه یک تا پنج مورد جدید از عفونت را ثبت کردند ، اما تنها در اواخر ماه دسامبر مشخص شد که ما در مورد نوع جدیدی از کروناویروس صحبت می کنیم.
 
در 15 دسامبر سال 2019 ، 27 نفر به عفونت COVID-19 ناشی از نوع جدیدی از كرونا ویروس ، تا 60 سالگی بیمار شدند. درمجموع ، پزشكان چینی موفق به یافتن 266 نفر با نوع جدیدی از عفونت كروناویروس در سال 2019 شدند. اکنون دانشمندان در تلاشند تا به اصطلاح بیمار اولی را پیدا کنند، شخصی که در ابتدا به حیوانات آلوده به عفونت کرونا ویروس در تماس بوده است.
 

 

عامل ایجاد کننده کروناویروس چیست؟ چگونه این بیماری ظاهر شد؟

اولین موارد مشکوک اغلب مربوط به بازار ووهان بود که غذاهای دریایی می فروشد ، همچنین پرندگان ، مارها ، خفاش ها و حیوانات مختلف غیرمعمول که مردم محلی چین از آن می خورند. کاملاً مشخص نیست که دقیقاً چه کسی ویروس را به انسان منتقل کرده است - در ابتدا دانشمندان تصور می کردند که می تواند یک هیبرید از ویروس مارها و خفاش ها باشد که چندین سال پیش وارد بدن انسان شده ، اما بعدا محققان از دانشگاه کشاورزی چین جنوبی گفتند که نه در کل ، منبع ویروس جدید می تواند پنگولین ها باشد - مارمولک های بزرگ شبیه به آرمادیلوها.
 
Coronavirus یک خانواده ویروس است که در ژانویه سال 2020 شامل 39 گونه در دو زیر خانواده است. آنها انسان ، گربه ، پرنده ، سگ ، گاو ، خوک و خرگوش را آلوده می کنند. تقریباً در همه موارد ، آنها از حیوانات به انسان منتقل می شوند ، همانطور که به احتمال زیاد با SARS-CoV-2 اتفاق افتاد.
 
به عنوان یک قاعده ، کورو ویروس ها باعث آسیب به سیستم تنفسی ، دستگاه گوارش و سیستم عصبی می شوند. علاوه بر این ، اعتقاد بر این است كه كروناویروس ها مسئول 15٪ از سرماخوردگی هستند.
 
دانشمندان قبلاً موفق به رمزگشایی کامل ژن SARS-CoV-2 شده اند. ویروس 70٪ شبیه به نوع دیگری از كوروویروس است كه باعث سندرم حاد تنفسی حاد ، همچنین با نام SARS می شود. در همین زمان ، coronavirus جدید به اندازه کافی جهش می یابد - در فوریه سال 2020 ، دانشمندان سنگاپور کشف کردنداولین تغییرات در ژنوم SARS-CoV-2 - یک قطعه نوکلئوتیدی به طول 382 حرف در نزدیکی ORF8 از آن ناپدید شد.
این سایت خاص در RNA coronavirus وظیفه تحریک مونتاژ پروتئین N ، یکی از مؤلفه های اصلی SARS-CoV-2 را دارد. این قطعه coronavirus با کپی کردن RNA آن و تشکیل ذرات ویروسی جدید همراه است. با توجه به تغییر ژنوم ، ویروس در مراحل اولیه عفونت کمتر فعال شده و دوره نهفتگی به 20 روز افزایش یافت. با این حال ، در حال حاضر در این مرحله ، با وجود این واقعیت که سیستم ایمنی بدن هنوز نمی تواند این بیماری را پیدا کند ، ناقل این ویروس می شود.
 

 

چگونه بیماری کروناویروس منتقل می شود؟

تاکنون تعداد زیادی از جزئیات ناشناخته پیرامون این بیماری باقی مانده است. به عنوان مثال ، کاملاً مطالعه نشده است که آیا SARS-CoV-2 می تواند از انسان به حیوانات و باز به انسان برگردد - . مطالعات اخیر نشان داده است که سگ بستری در هنگ کنگ ، که در آن خوشه های SARS-CoV-2 روی غشاهای مخاطی پیدا شده است ، به COVID-19 آلوده نشده است. با این حال ، چند روز پس از ترخیص از بیمارستان ، درگذشته است .
 
معلوم نیست که آیا زنان باردار مبتلا به کروناویروس نیز ناقلویروس به فرزندان خود هستند یا نه؟. علاوه بر این ، دانشمندان نمی توانند بگویند که آیا عفونت مجدد بیمارانی که قبلاً از COVID-19 بهبود یافته اند ، امکان پذیر است یا خیر؟

 

علائم اصلی عفونت کروناویروس بر اساس نظر سازمان بهداشت جهانی

براساس WHO ، علائم اصلی عفونت کروناویروس شبیه آنفولانزای معمولی است.
دمای بدن افزایش یافته است.
سرفه
تنگی نفس و سایر مشکلات تنفسی.
مواردی وجود دارد که COVID-19 با علائمی مشابه اسهال بروز می یابد.
در موارد شدید ، عفونت باعث ذات الریه و سندرم حاد تنفسی حاد می شود.
 
اعتقاد بر این است که اگر مقامات کشورها اقدامات قرنطینه را شروع نکنند ، تعداد کل پرونده ها بصورت نمایی رشد می کند. به همین دلیل است که بعضی از کشورها شروع به بستن مرزهای خود ، متوقف کردن کار نهادهای عمومی و انتقال ساکنان به قرنطینه اجباری کردند.
 
نوع جدیدی از واکسن کروناویروس هنوز وجود ندارد - بسیاری از گروه های تحقیقاتی در ده ها کشور در حال تحقیق در مورد SARS-CoV-2 هستند ، و در چین و ایالات متحده آمریکا حتی آزمایش های بالینی واکسن را آغاز کرده اند ، اما بعید است که قبل از سال 2021 ظاهر شود.
 
با توجه به اینکه هیچ واکسن و دارویی از COVID-19 وجود ندارد ، درمان بیماران بیشتر شبیه به درمان حمایتی - معالجه علائم ثانویه و مانند تقریبا همه موارد شدید ، استفاده از تهویه مکانیکی (IVL) است. این امر به دلیل تعداد بسیار زیاد مرگ و میر ناشی از ویروس است - در بعضی مناطق تا 5 درصد: دارو به راحتی نمی تواند با تعداد زیادی از افرادی که به ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) احتیاج دارند مقابله کند.

 

برای پیشگیری ازکروناویروس چه باید کرد؟

ویروس ایجاد COVID-19 در درجه اول از طریق هوا منتقل می شود. بنابراین ، توصیه های WHO به طور خاص مربوط به احتمال ابتلا به قطرات موجود در هوا است.
 
- دستان خود را به طور مرتب با یک محصول حاوی الکل ضد عفونی کنید یا آنها را با صابون بشویید. حداقل 20 ثانیه بسیار مهم است.

چرا این مورد نیاز است؟

اگر ویروسی روی سطح دست ها وجود داشته باشد ، پس از آن درمان با یک محصول حاوی الکل یا شستن آن با صابون باعث از بین رفتن آن می شود.
 
- حداقل یک متر از سرفه یا عطسه کردن افراد فاصله بگیرید. و بهتر است - از هر کسی یک متر فاصله را رعایت کنید ، زیرا اکنون این ویروس در افراد بدون علائم بیماری نیز منتقل می شود.

چرا این مورد نیاز است؟

هنگام سرفه یا عطسه از بینی یا دهان ، کوچکترین قطره حاوی ویروس آزاد می شود که در اطراف او فرد پخش می شود. در صورت نزدیک بودن به چنین فرد آلوده ، اگر فرد مبتلا به COVID-19 باشد ، خطر استنشاق این قطره ها و آلوده شدن به آن ، از جمله عفونت کورو ویروس را دارد.
 

- در صورت امکان ، چشم ، بینی و دهان خود را لمس نکنید.

چرا این مورد نیاز است؟

دستها بسیاری از سطوح را لمس می کنند و ویروس می تواند روی آنها قرار بگیرد. یک بار در دست ، ذرات ویروسی وارد چشم ، بینی یا دهان می شوند. و سپس ویروس می تواند به بدن حمله کرده و بیماری ایجاد کند.
 
- به طور جدی قوانین بهداشت تنفسی را رعایت کنید.
برای این کار ، هنگام سرفه یا عطسه ، دهان یا بینی خود را با آرنج یا بافت خود بپوشانید. بافت استفاده شده باید فوراً دور ریخته شود.

چرا این مورد نیاز است؟

ویروس از طریق قطرات کوچک منتقل می شود. با رعایت دقیق قوانین بهداشت تنفسی ، می توانید دیگران را در برابر بیماری های ویروسی مانند SARS ، آنفولانزا و COVID-19 محافظت کنید.
 
- اگر احساس ناخوشایندی دارید ، در خانه بمانید. اگر تب ، سرفه یا مشکل تنفسی دارید ، در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

چرا این مورد نیاز است؟

بنابراین شما از خود و اطرافیان محافظت می کنید.
 
- از مسافرت خودداری کنید ، به خصوص اگر فرد سالخورده هستید یا به دیابت ، بیماری های ریه و قلب مبتلا هستید.

چرا این مورد نیاز است؟

براساس آمار ، افراد سالخورده و همچنین افراد مستعد ابتلا به بیماریهای مزمن ، در آسیب پذیرترین گروه قرار دارند. علاوه بر این ، اگر جوانان اغلب به سادگی دچار این بیماری شوند و دیگران را آلوده کنند ، ممکن است افراد مسن تر بیشتر در معرض خطر مرگ باشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

دعوا برای دستمال توالت: چرا آمریکایی ها اینگونه رفتار کردند؟

در
هنگامی که با اعلام اپیدمی کروناویروس ، آمریکایی ها شروع به خرید ملزومات اساسی در سوپر مارکت ها کردند ، تا دعوا برای دستمال توالت پیش رفتند ، چنین وحشتی باعث تمسخر و حیرت شد. خوب ، اروپا پس از همه بدبختی های جنگ جهانی دوم هنوز از عصبیت رنج می برد و ممکن است کنترل خود را از دست بدهد ، اما چرا آمریکا ییها باید اینگونه رفتار کنند؟
 
با این حال ، ساکنان ایالات متحده ، در سراسر کشور هنوز حافظه خود را از خسارات سنگین " رکود بزرگ" به خاطر دارند.رکود بزرگ فقط سالهایی نیست که بیشتر دوران ایالات متحده در فقر صرف شده است. در طی این سالها ، صدها و هزاران نفر در اثر گرسنگی و بیماری های ناشی از فقر درگذشتند ، خانواده های بسیاری، بی خانمان و سرگردان در سراسر کشور بودند و بسیاری تصور می کردند کشور و زندگی آنها به پایان رسیده است.
 
این بیماری همه گیر فقط به این واقعیت مربوط نمی شود که بسیاری از افراد آلوده می شوند و بسیاری مجبورند روزها در قرنطینه سخت بنشینند. این ، مانند هر مصیبت بزرگ ، در مورد بحران های اقتصادی است - آمریکایی ها در پشت سر آن صدا و بوی آن را می شنوند. جای تعجب نیست که برای خیلی ها، این اپیدمی یک خاطره وحشتناک را تداعی کرد. اما وحشت گرسنگی و ناتوانی در خرید تنها اثری نیست که رکود بزرگ در ذهنیت آمریکایی ها برجای گذاشته است.
رکود بزرگ در حافظه بسیاری از خانواده های آمریکایی تا حد زیادی باقی مانده است.
 
غالباً می خوانیم كه ایالات متحده در دهه پنجاه به مصرف گرایی چنان سیری ناپذیر دچار شد كه حتی در مناسب ترین زمانه هم نمی توانید در سایر كشورهای توسعه یافته وضعیت اقتصادی مشابه آن را پیدا كنید. رونق مصرف، که به طرز ماهرانه ای توسط بازاریاب ها تحریک شده است ، در حدود چهل سال ادامه داشت.
 
بیشتر اوقات ، آغاز رونق با تمایل به صلح آمیزترین زندگی پس از پایان جنگ همراه است ، اما شایان ذکر است که این کشور مستقیماً از رکود بزرگ وارد جنگ جهانی دوم شد و در طی آن فقر و ریاضت ، مد ، رژیم و خانه داری را دیکته می کرد. جنگ فقط با سفت کردن کمربندها به زندگی ادامه داد و پس از آن پاندول بصورت بسیار شدید در جهت مخالف چرخید.(خرید بی رویه) فقط در زمان ما است که امریکا بر اساس شعارهای محیط زیستی ،  و جلوگیری از نابودی کره زمین از شر وسواسی برای پر کردن خانه با هر چیزی تا حد سرریز ، خلاص شده است.
  آنها به معنای واقعی کلمه در یک ماشین زندگی می کردند و در جستجوی کار در تمام ایالات متحده سفر می کردند.

در دوران رکود اقتصادی زنان سیاهپوست به هیچ وجه شانس کار نداشتند.  حتی لباسشویی که سخت ترین کار برای زنان بود. رقابت شدیدی برای مشاغل وجود داشت. رقابت حتی برای حداقل دستمزد به حدی بود که نمی توانست بدون تنش باشد و نژاد پرستی و نابرابری جنسیتی را به دلیل تمایل به یافتن رقیب، تقویت کرد.

روانشناسی لبخند

در بحبوحه تنش اجتماعی ، روانشناس دیل کارنگی تصمیم گرفت که برای امنیت روانشناختی عمومی باید نگرش جدیدی نسبت به یکدیگر بیاموزید. او کتابهای معروف خود را در مورد چگونگی برقراری ارتباط بدون تعارض و دوستی نوشت. البته برای اینکه کتاب به فروش برسد ، او مجبور بود آن را تا حد امکان به موفقیت در کسب و کار گره بزند ، اما در متن، ما داستانهایی را می خوانیم که چقدر خوب است به طور اتفاقی خلق و خوی حتی یک غریبه را بهبود ببخشید ، در صورتی که  می توانید یک کلمه خوب بگویید. و البته لبخند هرگونه ارتباطی را نرم می کند. بنابراین آمریکا دائما لبخند زد. دشوار است بگوییم که آیا این باعث افزایش میزان تنش در شرایط روزمره شده است - در آن روزها کسی چنین تحقیقاتی را انجام نمی داد.
 
امریکا در دوران رکود اقتصادی بزرگ از روانشناسی لبخند و سینما حمایت کرد. هر عکاس می دانست که یک لبخند باعث می شود تا یک فرد زیباتر و فتوژنیک تر شود ، بنابراین بازیگرانی که در استودیوها وجود داشتند یاد گرفتند که هنگام تماشای دوربین هدفمند لبخند بزنند. در دهه سی یک هدف واقعی در سینما وجود داشت ، عکس بازیگران به صورت کارت پستال و کلیپ هایی از مجله ها در خانه نگهداری می شدند ، اگر این همه نباشد ، بسیاری از افراد ، و ستاره های فیلم در تمام این پرتره ها لبخند می زدند. لبخند الهام بخش و مسری است که بعد از آنها تکرار کنید و لبخند بزنید.به طور کلی ، دیل کارنگی می خواست بگوید وقتی همه افراد اطراف خیلی بد هستند ، هیچ دلیلی وجود ندارد که دائما اوضاع را بدتر کنید.

در یک روز بد، چیز خوبی را ببینید

تقریباً تمام اشکال قالبهای تلویزیونی که اکنون از آنها استفاده می کنیم در واقع در سالهای رکود اقتصادی بزرگ در امریکا توسعه یافته اند - مسلماً در رادیو ، زیرا هنوز تلویزیون وجود نداشت. مردم می خواستند نگرانی های روزمره خود و وحشت و اندیشه درباره آینده را فراموش کنند و فیلم و رادیو از همیشه محبوب تر شدند.
در واقع ، آمریکایی ها عادت کردند که برای پرداخت اشتراک رادیویی ، گاه آخرین سنت خود را خرج کنند. اگر پولی برای رادیو نبود ، آنها به دیدار کسانی که برای آنها هنوز کار می کنند - برای گوش دادن به آنالوگ های گفتگوی نمایش ، تولید فیلم و موسیقی می رفتند.
خب. گر احساس بدی کردید ، میان وعده بخورید ، نمایش را تماشا کنید و فیلم ببینید. و بعد از آمریکایی ها ، دیگران شروع به تکرار کردند ، زیرا این بهترین روش برای خالی کردن مغز از مشکل بود.
صنعت فیلم در دهه سی برای یک لحظه هم متوقف نشد.
 

دولت باید مشکلات جامعه را حل کند

کارهایی مانند تأمین شغل برای بیکاران با هزینه پروژه های اجتماعی ، تهیه غذا و مزایا ، راه اندازی اردوگاه های اجتماعی که در آن تعداد زیادی از افراد مضطرب بتوانند منتظر گذر از اوقات بد باشند - به طور کلی ، هر آنچه که اکنون به عنوان یک وظیفه برای دولت تلقی می شود قبل از رکود بزرگ غیرقابل قبول بود.
 
با تلاش های روزولت در دوران رکود بزرگ ، توانست سازمان کمک رسانی ، به ویژه در هنگام بلایای ملی را توسط دولت عادی سازد. بنابراین ، برای تأمین هزاران شغل برای آمریکایی ها در حالی که 25 درصد در این کشور  بیکار بودند ، رئیس جمهور برنامه ای را برای ساخت تسهیلات مهم اجتماعی آغاز کرد که بعداً برای همان شهروندان مفید خواهد بود: بیمارستان ها ، مدارس ، استادیوم ها و غیره. آنها بدون داشتن تجربه در سایت های ساخت و ساز مشغول شدند و حتی برای کارگران خسته ، ضعیف ، کارهایی پیدا کردند که روند کار را به پیش می بردند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه بشریت مرگ را فتح کرد؟طاعون ، آبله ، وبا ،جذام و فلج اطفال

در

چگونه بشریت مرگ را فتح کرد و روش مبارزه با بیماری هایی مانند طاعون ، آبله ، وبا ،جذام و فلج اطفال را در قرون وسطی آموخت؟ این بیماری های قرن نوزدهم است.

 

بیماری همه گیر آبله: وحشت در قرون وسطی

این تنها بیماری عفونی کاملاً ریشه کن شده است. دقیقاً مشخص نیست که این ویروس از چه زمانی مردم را عذاب می داد ، اما بدیهی است که حداقل چند هزاره پیش. در ابتدا ، بیماری آبله در حال گسترش همه گیرى ها بود ، اما قبلاً در قرون وسطى به طور مداوم در بین مردم ثبت شده بود. فقط در اروپا ، 1.5 میلیون نفر در سال در اثر آبله فوت کردند.
 
فرد یک بار به یک بیماری مبتلا می شود و سپس نسبت به آن مصونیت پیدا می کند. این واقعیت در قرن هشتم در هندوستان مورد توجه قرار گرفت. آنها افراد سالم را با اشکال خفیف آلوده می کردند: آنها چرک را از وزیکول ها به پوست و بینی می مالیدند. واریاسیون در قرن 18th به اروپا آورده شد. اما اولا ، این واکسن خطرناک بود.
 
در 14 مه 1796 ، دکتر انگلیسی ادوارد جنر محتویات وزیکول ها را از دست زنی به نام سارا که شیر گاو را می دوشید با دو برش روی پوست یک پسر بچه هشت ساله به نام جیمز فیلیپ مالید. سارا مبتلا به آبله گاوی  بود - یک بیماری غیر خطرناک که از گاوها به مردم منتقل می شود.  و از این تاریخ واکسیناسیون آبله در کره زمین آغاز شد.
 
واکسیناسیون از گله گاو در بسیاری از کشورها شروع شد و اصطلاح واکسن توسط لوئیز پاستور - از واکسن لاتین ، "گاو" معرفی شد. برنامه نهایی برای از بین بردن آبله در جهان در سال 1967 در مجمع سازمان بهداشت جهانی تصویب شد. در آن زمان ، کانونهای آبله در آفریقا ، آسیا و چندین کشور در آمریکای لاتین باقی مانده بودند. اولویت این بود که هرچه بیشتر افراد واکسینه شوند. و سپس آنها شروع به جستجو و سرکوب کانونهای واحد این بیماری کردند. در اندونزی 5000 روپیه به هر کسی که بیمار را به پزشکان می برد پرداخت می شد.در هند برای این کار 1000 روپیه پرداخت کردند که چند برابر بیشتر از درآمد ماهانه یک دهقان بود.در آفریقا ، آمریکایی ها عملیاتی با هلیکوپتر  را انجام دادند: صد هلیکوپتر سیار که در مناطق دور افتاده و غیر قابل دسترس کمک های اولیه را انجام دادند. در 8 مه 1980 ، در 33مین جلسه WHO ، اعلام شد که بیماری آبله رسما ریشه کن شده است.
 

 

طاعون یا مرگ سیاه

این بیماری دو شکل اصلی دارد: طاعون بوبونیک (طاعون خیارکی) و  طاعون پنومونیک (طاعون ریوی). اولی بر غدد لنفاوی تأثیر می گذارد ، دوم - ریه ها. بدون درمان ، پس از چند روز ، تب ، سپسیس(عفونت خون) آغاز می شود ، در بیشتر موارد مرگ اتفاق می افتد.
این سیاره از سه بیماری همه گیر طاعون جان سالم به در برد: 551-580 سال ژوستینین ، مرگ سیاه سال 1346-1353 و همه گیر اواخر XIX - اوایل قرن XX. همه گیری های محلی به صورت دوره ای شناسایی شد. این بیماری با قرنطینه و در اواخر دوران قبل از باکتریایی با ضد عفونی کردن منازل با اسید کربولیک آغاز می شد.
 
اولین واکسن در اواخر قرن نوزدهم توسط ولادیمیر کاوکین ایجاد شد. تا دهه 1940 توسط ده ها میلیون دوز در سراسر جهان استفاده می شد. بر خلاف واکسن آبله ، قادر به ریشه کن کردن بیماری نیست - تنها می توانست میزان ابتلا را تا 5 برابر را کاهش دهد ، و میزان مرگ و میر را به یک دهم برساند. درمان واقعی فقط پس از جنگ جهانی دوم ظاهر شد ، هنگامی که پزشکان از استرپتومایسین تازه اختراع شده برای از بین بردن طاعون در منچوری در سال 1945 استفاده کردند.
پیروزی مرگ. پیتر بروژل
در حال حاضر ، همان استرپتومایسین علیه طاعون استفاده می شود ، و جمعیت در کانون طاعون با یک واکسن زنده که در دهه 1930 توسعه یافته است واکسینه می شوند. امروز سالانه حداکثر 2.5 هزار مورد طاعون ثبت می شود. میزان مرگ و میر 5-10٪ است. چندین دهه است که هیچگونه بیماری همه گیر و شیوع اپیدمی مشاهده نشده است.
 

 

بیماری همه گیر وبا، بیماری دستان کثیف

به این بیماری، بیماری دست های شسته نشده نیز گفته می شود ، زیرا ویروس با آب آلوده یا از طریق تماس با ترشحات بیماران وارد بدن می شود. در این بیماری اغلب 20٪ موارد ، افراد آلوده از اسهال ، استفراغ و کم آبی رنج می برند.این بیماری وحشتناک بود.
قبل از ظهور آنتی بیوتیکها ، هیچ درمان جدی برای وبا وجود نداشت ، اما ولادیمیر هاوکین در سال 1892 واکسنی را از باکتری های گرم شده در پاریس ایجاد کرد. او آن را بر روی خود و سه دوست آزمایش کرد. وی یک مطالعه گسترده را در هند انجام داد ، جایی که به 72 درصد کاهش مرگ و میر رسید. اکنون موسسه هاوکین در بمبئی وجود دارد. و واکسن ، حقیقت نسل جدید ، هنوز توسط WHO به عنوان اصلی ترین داروی ضد وبا در کانونهای خود پیشنهاد شده است.
 
امروزه ، سالانه چند صد هزار مورد وبا در کانونهای آندمیک ثبت می شود. در سال 2010 ، بیشتر موارد در آفریقا و هائیتی بوده است. میزان مرگ و میر - 1.2٪ - بسیار کمتر از یک قرن پیش است و این معجزه آنتی بیوتیک ها است. با این وجود ، نکته اصلی پیشگیری و بهداشت است.

 

بیماری جذام

این بیماری همیشه مردم را وحشت زده کرده است. و آنها مطابق با وحشت خود رفتار می کردند.
باکتری جذام توسط پزشک نروژی Gerhard Hansen در سال 1873 کشف شد. مدت طولانی نمی توانست در خارج از فرد پرورش یابد و لازم بود که درمانی پیدا شود. Gerhard Hansen به کمک آنتی بیوتیک ها موفق شد با عفونت مقابله کند. داپسون در دهه 1940 ظاهر شد و ریفامپین و کلوفازمین در دهه 1960 ظاهر شدند. این سه دارو اکنون در دوره درمانی گنجانده شده اند.
 
امروزه ، طبق آمار WHO ، جذام عمدتا در هند ، برزیل ، اندونزی و تانزانیا وجود دارد.در سال2014،مبتلایان به جذام 182 هزار نفر را آلوده کرد. این تعداد سالانه کاهش می یابد. برای مقایسه: در سال 1985 ، بیش از پنج میلیون نفر مبتلا به جذام بودند.
 

 

فلج اطفال، بیماری که هزاران نفر را فلج کرد

کودک بازمانده از فلج اطفال فلج.  نیجریه ، 2014
ویروس کوچک Poliovirus hominis باعث این بیماری می شود(پولیو) که دستگاه گوارش را آلوده می کند و در موارد نادری در جریان خون و از آنجا به نخاع (سیستم عصبی)نفوذ می کند. چنین پیشرفتی باعث فلج و اغلب مرگ می شود. بیشتر اوقات کودکان بیمار می شوند. فلج اطفال یک بیماری پارادوکسیک است.فلج اطفال به دلیل بهداشت خوب در کشورهای توسعه یافته پیشی گرفت. به طور کلی ، اپیدمی های جدی فلج اطفال تا قرن بیستم شنیده نمی شد. دلیل این امر این است که در کشورهای توسعه نیافته ، کودکان به دلیل شرایط غیر بهداشتی در دوران شیرخوارگی به عفونت مبتلا می شوند ، اما در عین حال با شیر مادر آنتی بادی را دریافت می کردند. این یک واکسیناسیون طبیعی است. و اگر بهداشت خوب است ، پس از آن عفونت در سنین بالاتر،بدون محافظت شیر مادر بر فرد غلبه می کند.
 
به عنوان مثال ، در ایالات متحده آمریکا ، همه گیری های گسترده ای رخ داد: در سال 1916 ، 27 هزار نفر ، کودکان و بزرگسالان بیمار شدند. فقط در نیویورک ، بیش از دو هزار کشته شمارش شده است. و در زمان اپیدمی 1921 ، رئیس جمهور آینده روزولت بیمار شد ، که پس از آن تا پایان زندگی از کمر به پایین فلج شد. بیماری روزولت سرآغاز مبارزه با فلج اطفال بود. وی در تحقیقات و کلینیک ها سرمایه گذاری کرد و در دهه 30 میلادی ، عشق مردمی به او باعث شد صدها هزار نفر برای او پاکت نامه هایی با سکه ها ارسال کردند و به همین ترتیب میلیون ها دلار برای ویروس شناسی جمع کردند.
 
اولین واکسن در سال 1950 توسط جوناس سالک ایجاد شد. این واکسن بسیار گران بود زیرا کلیه میمون به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می گرفت - 1500 میمون در هر میلیون دوز واکسن مورد نیاز بود. با این وجود ، تا سال 1956 ، 60 میلیون کودک با آن واکسینه شده بودند و 200 هزار میمون را کشتند.
 
در همین زمان ، دانشمند آلبرت سابین یک واکسن زنده ساخت که نیازی به کشتن حیوانات به تعداد زیاد نبود. در ایالات متحده برای مدت زمان طولانی جرات استفاده از واکسن آلبرت سابین را نداشتند زیرا یک ویروس زنده بود.پس از آن آلبرت سابین واکسن را به شوروی برد ، جایی كه متخصصان Smorodintsev و Chumakov به سرعت آزمایشات و انتشار واكسن را تنظیم كردند. خود ، فرزندان ، نوه ها و نوه های دوستان خود را واکسینه کردند. در سال 1959-1961 ، 90 میلیون کودک و نوجوان در شوروی واکسینه شدند. فلج اطفال دراین کشور به عنوان یک پدیده ناپدید شد. از آن زمان ، این بیماری در سراسر جهان به جز موارد نادر ریشه کن شد.
 
امروزه فلج اطفال در برخی از کشورهای آفریقا و آسیا وجود دارد. در سال 1988 ، WHO یک برنامه کنترل بیماری به تصویب رساند و تا سال 2001 تعداد موارد را از 350000 نفر به 150000در سال کاهش داد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

فیس بوک بر اساس نظرسنجی خود نقشه ای از توزیع کروناویروس ایجاد کرده است

در
فیس بوک به همراه محققان دانشگاه کارنگی ملون ، نقشه تعاملی را ایجاد کرده اند که به شما کمک می کند تا شیوع coronavirus کروناویروس را در سراسر ایالات متحده پیش بینی کنید. این پلتفرم داده های مربوط به کاربران با علائم COVID-19 و موارد تایید شده را نمایش می دهد. برخی از اطلاعاتی که فیس بوک از بررسی خود جمع آوری کرده است.
 
در یک نظرسنجی در شبکه های اجتماعی ، از کاربران خواسته شد تا در مورد علائم COVID-19 که آنها یا یکی از اعضای خانواده آنها در 24 ساعت گذشته تجربه کرده اند صحبت کنند. توسعه دهندگان اطمینان دارند که این نظرسنجی ها به بیمارستانهای محلی و متخصصان پزشکی امکان پیش بینی تعداد بستریهای بالقوه را می دهد.
 
مدیر عامل فیسبوک در پستی در واشنگتن پست ، مارک زاکربرگ گفت: این شبکه اجتماعی باید به محققان و مقامات بهداشتی کمک کند تا داده های مورد نیاز خود را برای پاسخ به ویروس دریافت کنند.
 
وی گفت: "جهان قبلاً با اپیدمی ها روبرو بوده است ، اما این بار ما ابرقدرتی جدید داریم: توانایی جمع آوری داده ها و به اشتراک گذاری آن". "اگر از آن استفاده كنیم ، به رفع بحران سلامتی كمك می كند و راه بهبود را آغاز می كند."
 
اکنون در 185 کشور جهان حدود 2.42 میلیون مورد مبتلا با این عفونت وجود دارد. 80٪ از موارد در ده کشور رخ داده است - ایالات متحده ، اسپانیا ، ایتالیا ، فرانسه ، آلمان ، انگلیس ، ترکیه ، چین ، ایران و روسیه. در عین حال ، در چین ، که ویروس از آن ناشی شده است ، کاهش چشمگیر اپیدمی مشاهده می شود. از اواخر سال 2019 ، 166 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند ، بیش از 635 هزار نفر درمان شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اشتباهی که تقریباً همه در هنگام ضد عفونی کردن خانه مرتکب می شوند

در
اشتباهی که تقریباً همه در هنگام ضد عفونی کردن خانه مرتکب می شوند
بسیاری از ما ، در مقابل پس زمینه بیماری همه گیر کروناویروس ، توجه بیشتری به رعایت بهداشت، پاکیزگی و ضد عفونی کردن خانه داریم ، اما همه به درستی عمل تمیز کردن و ضد عفونی کردن آپارتمان را انجام نمی دهند.
 
متخصصان ضد عفونی بیولوژیکی می گویند: در مورد اشتباه اصلی که مردم هنگام تلاش برای از بین بردن عفونت در خانه ی خود مرتکب می شوند.ما معتقدیم که اول "تمیز کردن مرطوب" و بعد "ضد عفونی کردن"  اما چندان ساده نیست.
 
بنابراین ، برای ضد عفونی کردن آپارتمان ، ابتدا باید بر روی تمام سطوح با یک دستمال مرطوب شده با آب و صابون تمیز کنید و تنها پس از آن ضد عفونی کننده را استفاده کنید. متخصصان تأکید می کنند که این ترتیب کار است.
 
ما فراموش می کنیم که تجمع باکتری ها به اصطلاح بیوفیلم را تشکیل می دهد ، که مانع از نفوذ مواد ضد عفونی کننده می شوند.
 
متخصصان خاطرنشان می کنند: "ابتدا باید لایه میکروب هایی را که صابون معمولی به خوبی انجام می دهد ، حذف کنید و سپس مواد شیمیایی می تواند ویروس ها یا باکتری های باقیمانده را به طور موثری از بین ببرد."
 
در این حالت ، پس از هر بار استفاده ، دستمال باید کاملاً شسته شود. بعد از استفاده از مواد ضد عفونی کننده ، چند دقیقه صبر کنید تا کار کند.(ویروس را نابود کند)

نظرات

در ادامه بخوانید...