سنسور شاخص عملکرد بدن که می تواند در هر نوع پارچه استفاده شود

سنسور های جدید شاخص های عملکردهای بدن را ضبط می کنند. محققان اطمینان دارند که شبکه بزرگی از این سنسور ها برای جلوگیری از اپیدمی شدن بیماری ها همه گیر خواهد شد.
MIT یک سنسور سبک وزن جدید ایجاد کرده است - می تواند در هر نوع پارچه ، از جمله پلی استر ، که اغلب برای ساخت لباس ورزشی استفاده می شود ، ادغام شود. این سنسور می تواند به طور مداوم شاخص های حیاتی بدن از جمله دمای بدن ، ضربان قلب و تنفس را کنترل کند. سنسورها قابل شستشو هستند ، آنها در لباس بصورت یکبار مصرف نیستند و مجددا استفاده می شوند.
 
آنها می خواهند سنسور جدید را در زمینه مراقبت های بهداشتی ، ورزشی و نظارت بر وضعیت فضانوردان استفاده کنند. هزینه تحقیقات MIT تا حدی توسط ناسا و ابتکار تحقیق اکتشافات فضایی آزمایشگاه MIT Media تأمین شد. با این حال ، دانشمندان خاطرنشان می کنند که پتانسیل دستگاه وسیع تر است ، به ویژه در عصر شیوع کروناویروس ، هنگامی که شما نیاز به نظارت بر سلامت جمعیت دارید.
 
در آینده محققان بر اساس این سنسور قادر به ایجاد روشی مؤثر و ساده برای نظارت بر سلامت بیماران مبتلا به بیماری مزمن خواهند بود که نیاز به نظارت و تأیید منظم توسط پزشکان دارند. این سنسور می تواند یک جریان ثابت از داده های بیومتریک را به صورت آنلاین به بیمارستان منتقل کند. این می تواند فرایند را به حدی اتوماتیک کند که بتوان وضعیت مردم را در زمان واقعی کنترل کرد.
 
با توجه به کورو ویروس ، تقاضا برای روش های بهداشت از راه دور به شدت افزایش یافته است. با این حال ، برخی از شرکت ها در حال آزمایش انواع مختلف این دستگاه ها هستند. به عنوان مثال ، Forward ، سنسورهای بیومتریک را برای نظارت بر خانه به مشتریان خود توزیع می کند. کینزا از داده های سنسورهای خود برای جمع آوری داده های بیومتریک ناشناس در نقشه توزیع COVID-19 استفاده می کند.
 
با این حال ، محققان MIT متقاعد شده اند که سنسورهای مقاوم در برابر سایش تعبیه شده در لباس از نظر راحتی بهتر هستند. در عین حال ، نظارت مداوم بر روی داده های بهداشتی می تواند زمینه ساز توسعه شبکه نظارت بیمار شود که از بروز اپیدمی بعدی جلوگیری کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید