فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
دنیای آینده نزدیک همانطور که اکنون تصور می کنیم نخواهد بود. / عکس
 
دنیای مدرن با سرعت زیاد در حال تغییر است. و بخش مهمی از این تغییرات توسط نوآوری های فناوری ارائه و تشویق می شود. شاید طی چند سال هر کار یکنواخت توسط روبات ها انجام شود. آیا ارزش آن را دارد که از آن بترسید یا برعکس شادی کنید ، انتخاب نوآوری های فناوری که باعث تغییر جهان در سال 2020 می شود ، به تصمیم گیری کمک می کند. غرق دنیای جذاب و هیجان انگیز فن آوری های پیشرفته شوید و همچنین بتوانید در کنار هم بفهمید، در کدام بخش های زندگی مهمترین تغییرات انتظار می رود.

 

1. واقعیت مجازی

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
واقعیت مجازی همیشه هیجان انگیز و غیرمعمول است.  / عکس
 
در سال 2020 ، دنیای واقعیت مجازی و افزوده توجه دانشمندان را به خود جلب خواهد کرد. اکنون اصطلاح جدید "واقعیت توسعه یافته" (XR) در حال دستیابی است. با این پیشرفت ، امکانات جدید ظاهر می شود: به عنوان مثال ، بهبود طراحی از طریق تجسم ، مدل سازی و آموزش بصری و مؤثرتر و همچنین خدمات و نگهداری. در دنیای فناوری های بالا همیشه مکانی برای سرگرمی وجود دارد ، بنابراین صاحبان تجهیزات ویژه واقعیت مجازی همیشه می توانند از احساسات غیرقابل توصیف بازی ها در ژانرهای مختلف کاملاً لذت ببرند.
 

 

2. شبکه های 5G

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
یک شبکه جدید سریع و پایدار فرصت های جدیدی را باز می کند.  / عکس
 
شبکه های 5G یک روند نوظهور جدید است که به لطف آن می توان بسیاری از عملیات ها را انجام داد. به احتمال زیاد ، سال 2020 روزی خواهد بود که این شبکه در اکثر کشورهای جهان گسترده و قابل دسترسی خواهد بود. به لطف سرعت فوق العاده سریع و اتصال پایدار ، اسباب بازی های مختلف ، اتومبیل های مستقل و روبات ها قادر به جمع آوری ، پردازش و انتقال مقادیر زیادی از داده ها خواهند بود. این یک پیشرفت مهم در زمینه اینترنت اشیا خواهد بود - شبکه ای از چیزهای فیزیکی که می توانند با محیط ارتباط برقرار کنند ، داده ها را در مورد وضعیت خود انتقال دهند و آنها را از خارج بپذیرند.
 

 

3. چاپ سه بعدی

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
فناوری با پتانسیل بالا.  / عکس
 
چاپ سه بعدی یک اختراع جدید نیست ، اما بسیار مفید است. با استفاده از آن ، شما نه تنها می توانید ظروف را چاپ کنید ، بلکه حتی می توانید خانه ای بسازید یا یک پروتز با کیفیت و دقیق تهیه کنید. با این حال ، فناوری همچنان در حال پیشرفت است ، بنابراین حتی اختراعات به خوبی توسعه یافته در حال یافتن کاربردهای جدید و بهبود هستند. در حال حاضر از چاپ سه بعدی در مهندسی زیستی نیز استفاده می شود. دانشمندان پیش بینی می کنند که تا پایان دهه با استفاده از چاپ سه بعدی ، می توان نه تنها اندام های فردی ، بلکه یک نسخه کامل از یک فرد نیز ایجاد کرد.
 

 

4- قابلیت های بدنی جدید

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
شما می توانید نه تنها با آموزش خود بلکه با کمک فن آوری عاقل تر شوید.  / عکس
 
یکی دیگر از روند امیدوار کننده فن آوری ، گسترش توانایی های انسانی از طریق پیشرفت های فنی است. کاشت های مخصوص یا وسایل مخصوص بدن در بدن انسان کاشته می شود و به همین دلیل توانایی های بدنی بهبود می یابد. چشمگیرترین پیشرفت در این زمینه تقویت شناختی است که قادر است توانایی های ذهنی مغز انسان را به طور قابل توجهی گسترش دهد.
 

 

5- هوش مصنوعی

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
هوش مصنوعی در حال به دست آوردن فرصت های جدید است.  / عکس
 
استفاده از هوش مصنوعی برای جنگ سایبری به روند آینده ای ناخوشایند تبدیل می شود. به گفته دانشمندان آمریکایی ، افزایش تقابل در فضای اینترنت در سال 2020 پیش بینی شده است. مدت هاست که هکرها در زمینه ایجاد و بکارگیری الگوریتم های اتوماتیک برای بهره برداری و هک شبکه های دولتی و شرکت ها در حال آزمایش هستند و با هر سال خسارت ناشی از این عملیات قابل توجه تر است.
 
مشاوره مفید: همچنین می توانید از توزیع انبوه اخبار جعلی ، از جمله مطالب ویدیویی و صوتی ، عواقب منفی داشته باشید. بنابراین ، با گسترش احساسات مختلف در اینترنت ، باید بسیار مراقب باشید.
 

 

6. روبات های خودمختار

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
به زودی روبات های هوشمند شروع به انجام کارهای ساده انسانی می کنند.  / عکس
 
انتظار می رود در سال های آینده روبات های خودمختار و نفوذ بیشتر آنها به زندگی ما بهبود یابد. اکنون اکثر روبات های هوشمند در یک محیط کنترل شده کار می کنند و در آنجا توسط انسان کنترل می شوند. اما به زودی این روند تغییر خواهد کرد و اتومبیل های روباتیک فردی و همچنین گروه های بزرگی از روبات ها که با هم کار می کنند ، وارد فضای عمومی خواهند شد. پیش بینی می شود که در وهله اول آنها وارد حوزه کشاورزی و خدمات تحویل شوند. بنابراین ، ترس از اینکه روبات ها به زودی بخشی از کار انسان را از بین می برند ، یک اسطوره نیست بلکه یک واقعیت پیوسته نزدیک است.
 

 

7. نوآوری سبز

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
منابع انرژی تجدید پذیر  / عکس
 
مراقبت از محیط زیست هر ساله اهمیت بیشتری پیدا می کند. دانشمندان در تلاش هستند تا خستگی ناپذیر در جهت کاهش تأثیر منفی انسان و جستجوی منابع جایگزین منابع لازم برای زندگی باشند. شبکه های عصبی ، اینترنت اشیا و بانکهای اطلاعاتی جهانی به ارزیابی مصرف ، کاهش تقاضا و کاهش قابل توجه انتشار دی اکسید کربن کمک می کنند و همچنین در عین حال هزینه منابع را کاهش داده و فرصتهای جدیدی را برای استفاده از آنها فراهم می کنند. سرمایه گذاری عمومی ، برق تجدید پذیر ، برنامه های مدیریت خانه سفارشی و عادت های سبز خوب در آینده نزدیک به یک عادت تبدیل می شود.
 

 

8- اینترنت برای وضعیت بدن و سلامتی

فناوری جدید که دنیا را تغییر خواهد داد 8 اختراع
سلامت تحت کنترل است.  / عکس
 
در سال 2020 پیش بینی می شود برنامه های ویژه ای وضعیت بدن و سلامتی ما را به طور کامل کنترل کنند. علاوه بر این ، آنها همچنین مداخله کرده و شاخص ها را تنظیم می کنند ، به عنوان مثال ، سفارش داروهایی برای تشخیص زودرس سرماخوردگی یا تغییر سطح قند خون با تزریق انسولین و ..... به زودی هوش مصنوعی اصلاح ژنهای انسان را آغاز می کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید