بزرگترین هواپیمای تمام الکتریکی جهان اولین پرواز خود را انجام داد

8d87c56b-e07d-4a95-8487-c1ee4257ecf8.jpg

بزرگترین هواپیما ی تمام الکتریکی جهان اولین پرواز خود را انجام داد. این دستگاه که توسط MagniX ساخته شده است ، در ایالت واشنگتن آزمایش شده است .

 

هواپیمای برقی که توسط این شرکت آزمایش شده است ، بر پایه هواپیمای پیستونی Cessna Grand Caravan 208 بنا شده است . تجهیزات مجدد دستگاه به سفارش هواپیمایی هوایی کانادا Harbor Air انجام شد. در سال 2018 ، این شرکت هواپیمایی که در ونکوور مستقر است و در پروازهای کوتاه در اقیانوس آرام شمال غربی اقیانوس آرام تخصص دارد ، با MagniX موافقت کرد تا هواپیمای خود را به موتورهای Magni500 مجدداً تجهیز کند.

 

موتور Magni500 در حالت کروز قادر به افزایش سرعت شافت تا 1.9 هزار در دقیقه است. ظرفیت آن 560 کیلو وات / 750 لیتر خواهد بود.پرواز آزمایشی حدود 30 دقیقه به طول انجامید - یک هواپیمای برقی چندین حلقه بر فراز دریاچه lake moses washington در ایالت واشنگتن پرواز کرد. این شرکت اعلام کرد که این دستگاه  "تقریباً بی صدا" پرواز می کند.

 

توسعه دهندگان این شرکت پیش بینی می کنند که تا سال 2021 ، این هواپیمای برقی مجوز اجرای پروازهای برنامه ریزی شده را از اداره هواپیمایی ملل متحد (FAA) دریافت کند. سپس دستگاه قادر خواهد بود اولین پرواز را با مسافران با هواپیما انجام دهد.پیش از این گزارش شده بود که Delta Air Lines دستور تولید سوختهای سازگار با محیط زیست را داده است. توسعه سوخت توسط سوخت های نوین پیشرفته Northwest Advanced Bio انجام خواهد شد.

باتری ها مقدار زیادی از فضا و وزن را مصرف می کنند ، و هواپیمای برقی فعلی می تواند برای مسافت 100 مایل فقط چهار تا پنج مسافر (به جای 14 نفر دیگر) را حمل کند. مگنیکس و AeroTEC امیدوارند نهایتا 9 نفر را در 100 مایل به محض پیشرفت فناوری منتقل کنند ، اما این امر تا پس از صدور گواهینامه اولیه مورد انتظار هواپیما در سال 2021 رخ نخواهد داد.

 

با این وجود ، این می تواند در دراز مدت مفید باشد. شرکت ها پیش بینی می کنند که این هواپیما ها پروازهای کوتاه را احیا کنند که برای بسیاری از خطوط هوایی غیر عملی شده است. هزینه های عملیاتی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود (به عنوان مثال یک پرواز 30 دقیقه ای برای برق 6 دلار هزینه دارد) و انتشار آن مسئله ای نخواهد بود. البته مدتی طول خواهد کشید تا بتوانید سفر برقی طولانی تری داشته باشید ، اما این امر می تواند بسیاری از گزینه های حمل و نقل جایگزین و کمتر سازگار با محیط زیست را حذف کند ، هنگامی که باید به موقع از یک شهر به شهر دیگر بروید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید