ستاره شناسان دورترین و درخشان ترین اختروش را پیدا کرده اند

اختروش
یک تیم بین المللی از دانشمندان کاشف دور ترین اختروش در جهان هستند. این اختروش فقط 670 میلیون سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفته و بیش از هزار برابر روشن تر از کهکشان راه شیری است.

 

ستاره شناسان منابع بسیار درخشان انتشار امواج رادیویی را کوازار می نامند. دانش مدرن معتقد است که آنها هسته های فعال کهکشانی را در مراحل اولیه رشد نشان می دهند.

 

این اختروش که J0313-1806 لقب گرفته است ، بیش از 13 میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارد.منابع انرژی الکترومغناطیسی این اختروش توسط یک سیاهچاله ابرجرم تأمین می شود و بیش از 1.6 میلیارد برابر خورشید جرم دارد. 

 

Xiaohui Fan ، استاد نجوم در دانشگاه آریزونا در ایالات متحده آمریکا:

دورترین اختروش ها برای درک چگونگی شکل گیری اولیه ترین سیاهچاله ها و درک مجدد از نو سازی کیهانی ، آخرین مرحله انتقال بزرگ در جهان ما ، حیاتی هستند. 


این جسم 670 میلیون سال پس از انفجار بزرگ شکل گرفت. دانشمندان همچنین شواهدی از وزش باد گرم کوازار را پیدا کرده اند که از سیاه چاله بزرگ در مرکز J0313-1806 با سرعت 20٪ نور می وزد.

 

دانشمندان بر این باورند که سیاهچاله از مقدار زیادی ذرات گاز هیدروژن سرد اولیه تشکیل شده است که در هسته آن ریخته است. کهکشان quasar J0313-1806 ، طبق گفته ستاره شناسان ، باید 200 برابر سریعتر از ما شکل می گرفت. این کهکشان خیلی سریع رشد کرد و مقدار زیادی انرژی داد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید