جدید ترین عکس از سطح خورشید که توسط تلسکوپ گریگور گرفته شده است

خورشید

گریگور ، بزرگترین تلسکوپ خورشیدی در اروپا ، به تازگی تصاویر بی سابقه ای از سطح خورشید را ثبت کرده است. این شاهکار حاصل یک سال کار سخت در رشته هایی از جمله اپتیک ، مهندسی و الکترونیک است.

 

پرواز بر فراز طوفان های خارق العاده خورشیدی

به منظور ایجاد زیرساخت های پایدار در Terre و ارسال افراد و دستگاه ها به فضا ، برای ما بسیار مهم است که چگونه Soleil و اثرات آن را بر روی سیاره ما بررسی کنیم. به همین منظور است که دانشمندان یک سال سخت کار کرده اند تا تلسکوپ Gregor را قادر به تصرف سطح خورشید با وضوح 50 کیلومتر کنند. اگر نسبت بین این اندازه گیری و قطر 1.4 میلیون کیلومتر ستاره را محاسبه کنیم ، معادل رزولوشن 50 متر روی زمین را بدست می آوریم. " این می تواند کاملاً تشخیص یک سوزن در یک زمین فوتبال یک مایل (1.609 کیلومتر) دورتر باشد " 


لوسیا کلینت ، رئیس پروژه ، می گوید: " این یک پروژه بسیار مهیج بود اما پر از چالش نیز بود. فقط در یک سال ما اپتیک ، مکانیک و الکترونیک را به طور کامل بازسازی کرده ایم تا به بهترین کیفیت تصویر ممکن برسیم ". یکی از اقدامات بزرگ این تیم در ماه مارس انجام شد ، زمانی که اعضای آن ، فقط در رصدخانه ، آزمایشگاه نوری را کاملاً راه اندازی کردند. با بازگشایی اسپانیا در ماه جولای ، اولین مشاهدات صورت گرفت و نتایج باورنکردنی را نشان داد.

لکه خورشیدی که توسط Gregor در طول موج 430 نانومتر مشاهده شده است. 

 

« این پروژه بسیار مخاطره آمیز بود، اما کار گروهی بزرگ و سازمان دقیق منجر به این موفقیت شد. ، سوتلانا بردیوگنیا ، مدیر KIS می گوید. اکنون ما یک ابزار قدرتمند برای حل معماهای سطح خورشید داریم . به لطف جدیدترین به روزرسانی های نوری ، این تلسکوپ قادر به تجزیه و تحلیل میدان های مغناطیسی ، همرفت ، تلاطم ، شعله های خورشیدی و لکه های خورشید با جزئیات کامل است.

 

جزایر قناری میزبان بزرگترین تلسکوپ خورشیدی اروپا است

 

Gregor ، تلسکوپ جدید آلمانی که به مطالعه ستاره ما اختصاص داده شده است ، در 21 مه در قله Teide ، قله جزیره تنریف افتتاح شد.

حداکثر فعالیت خورشیدی بعدی بدون شک یکی از دلایلی است که محققان موسسه فیزیک خورشیدی کیپنهاور فریبورگ ( کیس ) را به سمت ایجاد تلسکوپی جدید سوق داده است که وظیفه آن مطالعه سطح خورشید با وضوح بالا است. از دهه 1980 فیزیکدانان فیزیک نجومی آلمانی ها دارای یک برج خورشیدی هستند که یک تلسکوپ خلاuum به قطر 70 سانتی متر در رصدخانه Teide Peak دارد. در کنار اوست که اکنون تلسکوپ Gregor انجام می شود.

 

با جزیره لا پالما و جزیره تنریف ، موسسه اخترفیزیک قناری ها ( IAC ) دارای دو مکان با ارتفاع زیاد در زیر یکی از بهترین آسمانهای اروپا است که مدتهاست به این ترتیب شناخته می شوند. در قرن نوزدهم و پیش از این ستاره شناس اسکاتلندی چارلز پیازی اسمیث برای مشاهدات نجومی خود به مدت سه ماه در آنجا ساکن شد و در سال 1910 ژان ماسکارت فرانسوی عبور دنباله دار هالی را مشاهده کرد .

 

تلسکوپ گرگور با آینه قطر 1.5 متر ، اکنون اولین تلسکوپ خورشیدی در اروپا و سومین تلسکوپ خورشیدی در جهان است. گرگور مجهز به اپتیک تطبیقی ​​که برای جبران اثرات مضر تلاطم جوی ساخته شده است ، باید جامعه علمی آلمان ، اسپانیا و بین المللی را قادر به مطالعه Soleil در وضوح بالا ، ارائه کیفیت تصویر ارائه دهد که تاکنون هیچ تلسکوپ خورشیدی زمینی به دست نیاورده است.

خورشید

دقیق ترین عکس از ساختار میدان های مغناطیسی خورشید ، که توسط تلسکوپ GREGOR بدست آمده است.

 

برای اسکار فون در لوه ، مدیر انستیتوی فیزیک خورشیدی کیپنهاور در فرایبورگ ، "گریگور یک فرصت بی نظیر برای تحقیقات اروپایی است. این ابزار در درجه اول برای مطالعه پدیده های فیزیکی در سطح مرئی خورشید طراحی شده است ، جایی که ما ظهور انرژی را از درون ستاره می بینیم تا سپس به فضا پرتاب شود و گاهی به زمین برسد . از آنجا که هدف فیزیکدانان روشن است: درک بهتر فرآیندهای منشأ فعالیت خورشیدی برای کنار آمدن با تغییرات خلقی ستاره ما ضروری است.

 

گریگور همچنین توانایی این را دارد که بتواند در هنگام غروب خورشید ستاره های کهکشان راه شیری را مطالعه کند ، روشی برای بهینه سازی این ابزار ، بودجه آن (چیزی کمتر از 13 میلیون یورو) در بیشتر موارد توسط آلمان تأمین شده است. تلسکوپ GREGOR ، بزرگترین تلسکوپ در اروپا ، دقیق ترین تصاویر را از سطح خورشید ساخته و کوچکترین ویژگی های ساختار میدان های مغناطیسی آن را آشکار کرده است. 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید