ساخت آینه اصلی تلسکوپ فضایی جدید ناسا به پایان رسید

تلسکوپ فضایی جدید ناسا

اسکات اسمیت ، مدیر تلسکوپ در مرکز پروازهای فضایی Goddard ناسا در گرینبلت ، مریلند ، اهمیت رسیدن به آن نقطه عطف را برجسته و کارهای تیم را عنوان کرد. "موفقیت به تیمی بستگی دارد که هرکسی در آن سهم خود را انجام دهد و این به ویژه در شرایط چالش برانگیز امروزی بیشتر صدق می کند. همه در ایجاد این نگاه اول نقشی دارند و به سوالات الهام بخشی پاسخ می دهند. "

 

تلسکوپ فضایی جدید ناسا در وسعت گسترده ای از فضا و زمان برای مطالعه جهان با استفاده از نور مادون قرمز که چشم انسان قادر به دیدن آن نیست ، نگاه می کند. مقدار جزئیاتی که این مشاهدات نشان خواهد داد مستقیماً به اندازه آینه تلسکوپ مربوط است ، زیرا سطح بزرگتر نور بیشتری را جمع می کند و جزئیات دقیق را اندازه گیری می کند.

 

آینه اصلی تلسکوپ فضایی جدید ناسا Roman دارای قطر 2.4 متر است. گرچه اندازه آینه اصلی تلسکوپ فضایی هابل است اما وزن آن کمتر از یک چهارم است. آینه Roman به لطف پیشرفت های چشمگیر فناوری 186 کیلوگرم وزن دارد. سطح آن صدها برابر باریک تر از یک آینه خانگی معمولی است. آینه Roman  تا حدی صیقل داده شده است که میانگین برآمدگی سطح آن فقط 1.2 نانومتر ضخامت دارد.

 

آینه اصلی ، همراه با سایر اپتیک ها ، نور را به سمت دو ابزار علمی هدایت می کند. اولی در اصل یک دوربین بسیار بزرگ 300 مگاپیکسلی است که وضوح شارپ مشابه هابل را ارائه می دهد ، تقریباً 100 برابر میدان دید. با استفاده از این ابزار ، دانشمندان می توانند ساختار و توزیع ماده تاریک نامرئی را نقشه برداری کنند ، سیستم های سیاره ای اطراف سایر ستارگان را مطالعه کنند و چگونگی تکامل جهان به وضعیت فعلی را بررسی کنند.

 

کروناگراف فناوری را نشان می دهد که جلوی درخشش ستارگان را می گیرد و به ستاره شناسان اجازه می دهد سیارات را به طور مستقیم در مدار اطراف آنها نشان دهند. اگر فناوری کروناگراف مطابق انتظار عمل کند ، سیاره هایی را مشاهده می کند که تقریباً یک میلیارد برابر کم نورتر از ستاره اصلی آنها هستند و امکان بررسی دقیق سیارات غول پیکر اطراف خورشیدهای دیگر را فراهم می کنند.

 

تلسکوپ رومن از یک نقطه دید در حدود 930000 مایل (حدود 1.5 میلیون کیلومتر) از زمین در جهت مخالف با خورشید رصد خواهد کرد. تلسکوپ جدید به شما کمک می کند تا نور ناخواسته خورشید ، زمین و ماه را مسدود کند ، در حالی که  فضاپیما از راه دور به خنک نگه داشتن ابزار کمک می کند ، اطمینان حاصل شود که می تواند سیگنال های مادون قرمز ضعیف را تشخیص دهد.

 

تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن با همکاری آزمایشگاه NASA's Jet و Caltech / IPAC در پاسادنا ، کالیفرنیا ، موسسه علمی تلسکوپ فضایی در بالتیمور و یک تیم تحقیقاتی متشکل از دانشمندان موسسات تحقیقاتی ایالات متحده ، در Goddard کار می کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید