ستاره شناسان شکل گیری سریع سیاهچاله های فوق العاده بزرگ را توضیح دادند

ستاره شناسان شکل گیری سریع سیاهچاله های فوق العاده بزرگ را توضیح دادند
ستاره شناسان شکل گیری سریع سیاهچاله های فوق العاده در اوایل جهان را توضیح داده اند. براساس مطالعه دانشمندان دانشگاه تریست که در مجله Astrophysical Journal منتشر شده است ، دلیل این فرایند ، همجوشی چندین سیاهچاله در مراکز کهکشان ها و جمع شدن فعال گاز است.
 
طبق تئوری های کلاسیک ، سیاهچاله فوق العاده بزرگ در مرکز یک کهکشان هنگام جذب مواد اطراف - عمدتا گاز - بوجود می آید. چنین سیاهچاله هایی متناسب با جرم خود ماده را جذب می کنند. به همین دلیل ، در مراحل اولیه توسعه ، وقتی جرم سیاهچاله کوچک است ، رشد باید بسیار کند باشد.
 
با این وجود ، مشاهدات نشان می دهد که در حال حاضر 800 میلیون سال پس از بیگ بنگ در اوایل جهان ، سیاهچاله های فوق العاده بزرگ وجود داشته اند که طبق تئوری های کلاسیک ، زمان شکل گیری نخواهند داشت.
 
دانشمندان در کار خود مدلی را برای شکل گیری سیاهچاله های فوق العاده بزرگ ایجاد کردند و دریافتند که ادغام چندین سیاه چاله معمولی اجازه می دهد تا سیاه چاله ادغام شده فقط در 50 تا 100 میلیون سال به جرم 10 هزار تا 1 میلیون برابر بیشتر از جرم خورشید برسد.
 
محققان خاطرنشان كردند كه مشاهدات با استفاده از مشاهدات LISA و LIGO / Virgo در تأييد اين نظريه كمك خواهد كرد.
 
"تلاقی سیاهچاله های بیشمار در مراکز کهکشان ها باعث ایجاد امواج گرانشی می شود که انتظار می رود با استفاده از ردیاب های موجود و در آینده آنها را ببینیم و مورد مطالعه قرار دهیم."

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید