ژیروسکوپ جدید 10 هزار برابر دقیق تر از آنالوگ ها است

معلوم شد یک ژیروسکوپ کوچک ، ارزان و با دقت بالا که در دانشگاه میشیگان ساخته شده ، 10 هزار برابر دقیق تر از آنالوگ ها است. این کمک می کند تا هواپیماهای بدون سرنشین و خودرو بدون راننده بدون سیگنال GPS در مسیر خود بمانند.
 
استاد مهندسی دانشگاه میشیگان گفت: ژیروسکوپ ما 10 هزار بار دقیق تر و تنها 10 برابر گرانتر از ژیروسکوپ های مورد استفاده در تلفن همراه است. اگر آنها را با دستگاه های دیگر مقایسه کنیم ، این ژیروسکوپ هزار برابر ارزانتر از ژیروسکوپ های بزرگتر با عملکرد مشابه است.
محققان توضیح دادند كه پیشرفت آنها در درجه اول برای وسایل نقلیه بدون سرنشین است كه می توانند بدون سیگنال GPS گمراه شوند، مورد نیاز است. در سیستم های ناوبری خودرو های بدون راننده هم اکنون از ژیروسکوپ های با کارایی بالا استفاده می کنند که بزرگتر و بسیار گران تر هستند.
 
این ژیروسکوپ ارزان و مینیاتوری به دلیل تشدید مکانیکی تقریبا متقارن بسیار دقیق شده است.برای ساختن هر چه بهتر تشدید کننده ها ، تیم شروع به کار بر روی شیشه ای کرد که به سیلیس کوارتز معروف است و ضخامت آن در حدود یک چهارم میلی متر است. آنها برای گرم کردن و شکل دادن آن، از یک توریچ استفاده می کردند.
 
سپس آنها یک پوشش فلزی را به پوسته اضافه کردند و الکترودهایی را در اطراف آن قرار دادند که لرزش های موجود در شیشه را اندازه گیری می کند. همه اینها در بسته بندی های خلاء نیم سانتیمتر محصور می شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید