دستگاه جدیدی که دی اکسید کربن را از اتمسفر خارج می کند

دی اکسید کربن
دانشمندان در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) روشی را ارائه داده اند که به وسیله آن می توانید مواد مضر را فیلتر کرده یا دی اکسیدکربن را از اتمسفر خارج کنید. برای کارکرد دستگاه عملاً به هیچ انرژی نیاز نیست.

 

این سیستم جدید که توسط مهندسان شیمی در انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) ساخته شده است ، می تواند راهی برای حذف مداوم دی اکسید کربن از جریان گازها یا هوا فراهم کند. جزء اصلی غشایی است که از نظر الکتروشیمیایی پشتیبانی می شود ، عملکرد فیلتراسیون را می توان بدون استفاده از قطعات متحرک و با انرژی نسبتاً کم روشن یا خاموش کرد.

 

خود غشاها ، ساخته شده از اکسید آلومینیوم آنودایز ، دارای ساختار لانه زنبوری متشکل از سوراخ های شش ضلعی هستند. اما می توان با پوشاندن منافذ غشا ء با یک لایه نازک از فلز ، عبور گاز مسدود شود. این کار با جزئیات بیشتر در مجله Science Advances شرح داده شده است.

در این مقاله آمده است که از این "مهر و موم گاز" می توان برای حذف مداوم دی اکسید کربن از گازهای خروجی صنعتی و هوا استفاده کرد. دانشمندان مفهومی برای دستگاهی ارائه داده اند تا این روند را در عمل نشان دهد.

 

 مهر و موم گاز قابل تعویض قرار گرفته است. جاذب و غشای دروازه در تماس نزدیک با یکدیگر هستند و در یک الکترولیت آلی غوطه ور می شوند.

دو غشاء دروازه را می توان با تغییر قطب ولتاژ بین آنها باز یا بسته کرد و باعث حرکت یون روی از یک طرف به طرف دیگر شد. یونها به طور همزمان مواد مضر را مسدود می کنند و یک فیلم فلزی روی آن تشکیل می دهند.

 

هنگامی که لایه جاذب به کنار باز می شود ، مواد به راحتی دی اکسید کربن را جذب می کنند تا زمانی که به ظرفیت خود برسند. سپس می توان ولتاژ را خاموش کرد تا طرف منبع تغذیه قطع شود و طرف دیگر ، جایی که جریان غلیظ دی اکسید کربن خالص آزاد می شود ، باز شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید