ربات خانگی

ربات خانگی


نظافتچی ها، بارمن ها، حیوانات خانگی و سایر ربات های خانگی: نحوه کار، مزایا و معایب آنها
آنها در تمیز کردن کمک می کنند، ربات های خانگی می دانند که ما چه نوع موسیقی را دوست داریم و چه لباسی را انتخاب می کنیم. آنها می دانند چگونه شوخی کنند، بازی کنند و اخبار مفید را به اشتراک بگذارند. آنها ربات هستند. بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از آنها بیندازیم، درست است؟ مطمئناً در این مقاله مدل هایی خواهید یافت که حتی نامشان را هم نشنیده اید.

 

 ربات های خانگی


ربات ها - کمک های خانگی


ربات جاروبرقی
ده سال پیش فوق العاده به نظر می رسید، اما اکنون یک جاروبرقی که خود  آپارتمان را تمیز می کند، به سختی کسی را شگفت زده خواهد کرد. در کمتر از یک ساعت، گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی، خرده‌ها و زباله‌های کوچک روی زمین را از بین می‌برد. و در این زمان می توانید استراحت کنید. جاروبرقی های رباتیک مدرن از راه دور از طریق تلفن هوشمند کنترل می شوند. همچنین اعلان هایی در مورد اتمام تمیز کردن و همچنین پیام هایی مبنی بر اینکه زمان تخلیه مخزن گرد و غبار، تعویض فیلترها یا برس ها فرا رسیده است وجود دارد.

 

ربات خانگی

 

مزایا ربات خانگی: قادر به تمیز کردن در زیر وان، کمد یا مبل بلند، می تواند به طور مستقل کار کند و طبق یک برنامه از پیش تعیین شده روشن شود. ایده آل برای مرتب کردن روزانه، به عنوان مثال، در خانواده هایی با کودکان کوچک و حیوانات.

معایب: نمی تواند فرش های پرز ضخیم را تحمل کند، می تواند به پسیتی و بلندی های گیر کند و در سیم های وسایل دیگر گره بخورد. برای تمیز کردن با کیفیت بالا، لازم است که کف را تا حد امکان مرتب کنید: اسباب بازی ها، صندلی ها، کفش ها، لباس ها و وسایل کوچک رابردارید.

 

ربات خانگی

ربات شیشه پاک کن

دستیار مستقل دیگری که می تواند تمیز کند. با کمک یک سیستم خلاء، ربات به پنجره، آینه یا کاشی متصل می‌شود و شروع به خزیدن روی سطح صاف می‌کند و آن را با پارچه‌های میکروفیبر پاک می‌کند. بسته به مدل، چنین واشرهایی می توانند ماده تمیز کننده یا آب را اسپری کنند، با کنترل از راه دور کنترل شوند، از برق شهری یا باتری تغذیه شوند.از سقوط ربات توسط یک کابل قوی حمایت می شود.

 

ربات خانگی


مزایا: می تواند پنجره ها را از بیرون حتی در جایی که دست به آن نمی رسد بشویید، کاشی های حمام را به طور موثر تمیز می کند، رگه هایی از خود باقی نمی گذارد. ایده آل برای پنجره های پانوراما. به حفظ پاکیزگی بدون زحمت کمک می کند.

معایب: مدل های دارای نازل گرد گوشه پنجره ها را کاملا تمیز نمی کنند. آنها نسبتاً آهسته کار می کنند، آلودگی شدید با اولین بار ممکن است شسته نشود.

 

ربات خانگی


ربات خانگی رطوبت ساز

بی حرکت است و شباهت کمی به یک ربات دارد، اما با این حال باهوش و مفید است. برخی از مدل ها نه تنها هوا را مرطوب می کنند، بلکه هوا را نیز تصفیه می کنند، آن را فیلتر و ازن می کنند. سنسورهای رطوبت و دما به دستگاه این امکان را می‌دهند که به طور خودکار حالت عملکرد را برای حفظ پارامترهای تنظیم شده انتخاب کند.

 

ربات خانگی


مزایا: به ایجاد آب و هوای مطلوب در اتاق کمک می کند، از خشکی غشاهای مخاطی و پوست جلوگیری می کند، تنفس را تسهیل می کند، خواب سالم را تقویت می کند. اغلب برای کسانی که بچه های کوچک دارند توصیه می شود.

معایب: در نزدیکی کاغذ دیواری، مبلمان و اشیایی که ممکن است در اثر رطوبت خراب شوند، نصب نکنید. نظارت بر کیفیت آب بسیار مهم است: سختی بیش از حد  آب باعث ایجاد پوشش سفید روی سطوح می شود. همه مدل ها بی صدا کار نمی کنند، به ویژگی های حالت شب توجه کنید.

 

ربات خانگی


ربات های حیوان خانگی 

برای کسانی که برای مدت طولانی رویای گربه یا سگ را در سر می پرورانند، اما به هر دلیلی نمی توانند آنها را دریافت کنند، تولید کنندگان پیشنهاد می کنند یک حیوان خانگی الکترونیکی را انتخاب کنند. این می تواند یک بالش ساده باشد که بسته به خلق و خوی دم خود را تکان می دهد. یا رباتی که تا حد امکان شبیه سگ است و قادر به اجرای دستورات صوتی، بازی و تعامل با صاحب آن است. حسگرهای ویژه روی سر به او اجازه می دهد در فضا حرکت کند، اشیا و افراد را پیدا کند و به ضربه ها پاسخ دهد.

مدل‌های ساده‌تر باید از طریق کابل USB شارژ شوند، ربات‌های پیشرفته خودشان به ایستگاه اتصال می‌روند و به منبع تغذیه متصل می‌شوند. بسته به مجموعه عملکردها، قیمت چنین اسباب بازی نیز افزایش می یابد.

 

ربات خانگی


اگر حیوانات خانگی واقعی را ترجیح می دهید، می توانید ربات های مناسبی نیز برای آنها پیدا کنید. به عنوان مثال، فیدرهای رباتیک که کاسه را در زمان معینی از غذا پر می کند یا حتی یک توالت رباتیک.

 

ربات خانگی


برای کسانی که مجبورند دوست چهارپای خود را برای مدت طولانی تنها بگذارند، یک همراه حیوان خانگی رباتیک ممکن است مفید باشد. یک وسیله کوچک روی چرخ می تواند به طور فعال در آپارتمان حرکت کند، صداهای مختلف تولید کند، با حیوان خانگی بازی کند، حیوان خانگی را با غذای مورد علاقه خود (که صاحب آن از قبل در یک محفظه مخصوص قرار می دهد) پذیرایی کند و حتی با استفاده از توپ با حیوان خانگی بازی کند. یک نشانگر لیزری برخی از مدل ها مجهز به دوربین فیلمبرداری هستند تا صاحب آن بتواند حیوان خانگی خود را تماشا کند، یک برنامه اکشن تنظیم کند یا ربات را از راه دور کنترل کند.

 

ربات خانگی


ربات های کمکی و ربات های دوست

دستیارهای صوتی چند منظوره یا «بلندگوهای هوشمند» دستگاه های مد روزی هستند که در خانه ها در سراسر جهان ظاهر می شوند. این ربات از بیرون قابل توجه نیست، اما کاربردی است. نه تنها می تواند موسیقی و کتاب های صوتی پخش کند، بلکه می تواند در مورد آب و هوا و نرخ ارز صحبت کند، مکالمه را ادامه دهد، پیام ارسال کند و با عزیزانتان تماس بگیرد. این ربات صبح ها شما را برای کار از خواب بیدار می کند، به شما کمک می کند تا در یک رستوران میز رزرو کنید و خرید مواد غذایی را به شما یادآوری می کند. مدل هایی وجود دارد که به طور خاص برای "خانه هوشمند" طراحی شده اند: آنها می توانند لوازم خانگی را کنترل کنند، چراغ را روشن کنند، درها را باز و بسته کنند، پرده ها را ببندند، شروع به شستشو کنند. دستیارهای صوتی رفتار صاحب خود، ترجیحات، عادات او را تجزیه و تحلیل می کنند و به مرور زمان خودشان شروع به انتخاب موسیقی یا فیلم متناسب با خلق و خوی او می کنند.

 

ربات خانگی


آنها همچنین رقبای جذاب تری دارند. به عنوان مثال در برخی از موسسات پزشکی، ربات‌های دستیار انسان‌نما (شبیه انسان) به تدریج ظاهر می‌شوند. آنها نقش یک پرستار یا کادر پزشکی جوان را بازی می کنند: به بیماران مسن کمک می کنند تا لباس بپوشند، آنها را سرگرم کنند و به آنها یادآوری کنند که داروهای خود را مصرف کنند.

رستوران‌های مرسوم، پیشخدمت‌های رباتیکی استخدام می‌کنند که می‌توانند سفارش‌ها را بگیرند و آنها را سر میز بیاورند. همچنین ربات‌هایی وجود دارند که کوکتل‌ها را طبق دستور العمل‌های برنامه‌ریزی شده مخلوط می‌کنند. چنین شخصیت هایی را می توان به عنوان مثال در کشتی های کروز مشاهده کرد.

 

ربات خانگی


در ژاپن مدل رباتی به نام HRP-4C را ارائه کردند. "دختر" می داند که چگونه در کت واک راه برود، ژست های مختلف بگیرد و مانند یک مدل برتر واقعی احساسات خود را نشان دهد.

 

ربات خانگی


بنابراین آینده ای که قبلاً در مورد آن در کتاب های علمی تخیلی می خواندیم، اکنون اینجاست. فقط می توان امیدوار بود که ربات ها و سایبورگ ها همیشه دوستانه و مفید با مردم باشند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید