سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد


رسم معمول لامبورگینی این است که مدلهای جدیدش را در مراسمی ساده در نمایشگاه‌های خودرو رونمایی می‌کند. اما این شرکت برای نمایش تازه‌ترین مدلش، اوروس، (Urus) سنت شکنی کرد و ده‌ها خبرنگار را به کارخانه‌اش دعوت کرد تا شاسی بلند لامبورگینی را برای اولین بار در مراسمی پر زرق و برق ببینند.
مهمانی مفصل لامبورگینی بی دلیل نبود. اوروس برای لامبورگینی بیشتر از یک مدل جدید است و با آن، کارخانه دوره تازه‌ای را شروع می‌کند. استفانو دومینیکالی، مدیر لامبورگینی در سخنرانی‌اش گفت «لامبورگینی با اوروس نه تنها به بخشی کاملا تازه از بازار وارد می‌شود، بلکه تولید شرکت با این خودرو دو برابر خواهد شد.»
تقریبا شش سال طول کشید تا اوروس از ایده به واقعیت تبدیل شود. لامبورگینی اولین بار کانسپت اوروس را در نمایشگاه شانگهای در سال ۲۰۱۲ نمایش داد. با وجود استقبال بسیار زیاد از این ایده، گرفتن اجازه ساخت از مدیران گروه فولکس‌واگن، مالک لامبورگینی، آسان نبود. از آن سخت‌تر آماده کردن کارخانه برای ساخت این شاسی بلند بود. لامبورگینی برای ساخت اوروس یک خط تولید کاملا جدید ساخته که با آن مساحت کارخانه‌اش دو برابر شده است. نمایندگی‌های شرکت هم با توجه به نیازهای مشتریان تازه، متحول خواهد شد.
اوروس به کانسپتی که در چین نمایش داده شد تا حد زیادی وفادار است. ماشین تنها نسبت به کانسپت بزرگ‌تر است. در طراحی آن از ماشین‌های گذشته لامبورگینی، از جمله مدل شاسی بلند LM002 الهام گرفته شده که در سال ۱۹۸۶ ساخته شد. اوروس بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که آئودی Q7، پورشه کاین و بنتلی بنتایگا از آن استفاده کرده‌اند.
موتور، هشت سیلندر توربو با حجم چهار لیتر است که ۶۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر ماشین ۳.۶ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۰۵ کیلومتر در ساعت است و راننده می‌تواند قابلیت‌های فنی ماشین را در هفت حالت مختلف و با توجه به وضعیت جاده تنظیم کند.
هدف لامبورگینی این است که هر سال ۳۵۰۰ دستگاه اوروس را با قیمت پایه ۲۰۰ هزار دلار بفروشد. این خودرو در حال حاضر رقیب زیادی ندارد، اما تا چند سال دیگر باید برای جلب مشتری با شاسی‌بلندهای آستون مارتین، فراری و رولزرویس رقابت کند.(سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام