نمایشگاه خودروی پاریس 2018 بخش سوم

 

 

در بخش اول و دوم مقاله نمایشگاه خودرو 2018 پاریس 22 دستگاه از جدیدترین خودرو  شرکت های خودروسازی بنز، پوش ماکان، تویوتا و  .... با توضیح مشخصات فنی و عکس معرفی شد. در ادامه این مقاله با 13 خودرو به نمایش درآمده در این نمایشگاه خودرو آشنا می شویم. با سیارک همراه باشید.

 

خودرو بی ام و ایکس فایو

بی ام و ایکس فایو

 بی ام و ایکس فایو/ BMW X5

شرکت خودرو سازی بی ام و در نمایشگاه پاریس 2018 از مدل ایکس فایو جدید خود نیز رونمایی کرد که به عنوان رقیب اصلی مدل اسپورت رنجرور شناخته می شود. طراحی خودرو کاملا جدید و منحصر به فرد است و برای ساخت آن از برخی المان ها و امکانات سری های پنج و هفت نیز استفاده شده است. از لحاظ اندازه و حجم نیز مدل ایکس فایو از مدل های پیشین خود بزرگتر و جادارتر است. اخیرا در ایالات متحده آمریکا و نزدیک به مکانی که به عنوان خط تولید اصلی ایکس فایو شناخته می شود، مدل اولیه آن مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و بنا به اطلاعات منتشر شده توسط افرادی که این آزمایش را انجام دادند، ایکس فایو قابلیت های بسیاری دارد و به هنگام عرضه به بازار مطمئنا همچون سایر مدل های بی ام و، حضوری قدرتمند خواهد داشت.

 

 

خودرو مرسدس بنز ای کیو سی

مرسدس بنز ای کیو سی

مرسدس بنز ای کیو سی

ای کیو، به عنوان یکی از برندهای زیر مجموعه مرسدس بنز شناخته می شود و هر محصولی که در آن طراحی و ساخته می شود، تحت نظارت مستقیم مسئولان اصلی شرکت خودرو سازی مرسدس بنز قرار می گیرد. مدل ای کیو سی نیز که تحت عنوان این برند روانه بازار خواهد شد، یک خودروی تمام الکتریک (و نخستین خودروی الکتریک ساخته شده تحت عنوان این برند) است و برای نخستین بار در گردهمایی صنعتی ای در استکهلم سوئد بود که اطلاعاتی در خصوص آن داده شد و حتی از مدل اولیه آن نیز رونمایی شد (اوایل سپتامبر سال جاری). در ای کیو سی از دو موتور الکتریکی استفاده شده است: یکی از این دو موتور وظیفه تأمین قدرت مورد نیاز چرخ های جلو را به عهده دارد و دیگری چرخ های عقب، به همین خاطر است که راننده قادر به کنترل هر چهار چرخ خودرو خواهد بود (بسته به نوع رانندگی ای که انتخاب می کند). این دو موتور مجموعا و در کنار هم 402 اسب بخار قدرت تولید کرده و گشتاوری 564 واحدی دارند. وزن خودرو نیز معادل با 2425 کیلوگرم است. البته سازندگان خودرو اخباری هم منتشر کرده اند مبنی بر این که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از عرضه رسمی خودرو، یک مدل تک موتوره هم روانه بازار خواهند کرد.

 

 

خودرو اسکودا ویژن آر اس

اسکودا ویژن آر اس

اسکودا ویژن آر اس/ Skoda Vision RS

مدت زمان چندان طولانی ای نمی گذرد که شرکت خودرو سازی اسکودا مدل هاچ بک خود را روانه بازار کرده است؛ خودرویی که با استقبال خوبی در میان علاقه مندان رو به رو شد و فروش خوبی برای شرکت داشت. به همین خاطر قرار نیست مدل هاچ بک خود را مستقیما با یک مدل جدید جا به جا کرده و روند ساخت و تولید آن را به طور کلی متوقف کنند. به عبارت دیگر، مسئولان این شرکت خودرو سازی تصمیم بر آن گرفته اند که همان مدل هاچ بک خود را بهبود بخشیده و تحت عنوان مدل جدیدی به نام ویژن آر اس روانه بازار کنند؛ در طراحی مدل جدید نیز از خودروی گلف شرکت فولکس واگن الهام گرفته اند و این مدل جدید شباهت های بسیاری با آن دارد. این در حالی است که مسئولان شرکت خودرو سازی فولکس واگن نیز در سوی دیگر در حال طراحی مدل جی تی آی جدید خود هستند تا آن را به عنوان جایگزینی برای مدل پیشین شان روانه بازار کنند.

 

 

خودرو مرسدس بنز جی ال ای

مرسدس بنز جی ال ای

مرسدس بنز جی ال ای/ Mercedes Benz GLE

یکی دیگر از خودروهای لوکس و گران قیمت اس یو وی ای که در نمایشگاه پاریس 2018 در معرض نمایش قرار گرفت، مدل جی ال ای شرکت مرسدس بنز بود. این مدل قرار است نسخه به روز شده مدل پیشین این شرکت باشد و در آن از تکنولوژی های جدیدی بهره گرفته شده است (جی ال ای به عنوان نسل دوم خودرو های اس یو وی شرکت مرسدس بنز شناخته می شود، هر چند اگر دقیق تر به طراحی و ساخت آن نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که الهام گرفته از مدل قدیمی تر ام ال است). دو موتور مجزا برای تأمین قدرت خودرو به کار گرفته شده است و نیز یک سیستم تعلیق هوای به خصوص و جدید.

 

 

حودرو بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو

بوگاتی دیوو/ Bugatti Divo

شرکت خودرو سازی بوگاتی نیز از دیگر شرکت های حاضر در نمایشگاه پاریس 2018 بود. مسئولان بوگاتی در این نمایشگاه از مدل جدید خود، دیوو رونمایی کردند که خودرویی است مسابقه ای و به همین منظور طراحی و ساخته شده است.  پیش از این، در نمایشگاهی در ایالات متحده آمریکا نیز از طرح اولیه آن رونمایی شده بود (آگوست سال جاری). همانند مدل چیرون، در این مدل جدید نیز از همان موتور دبلیو 16 چهار توربویی استفاده شده است که سیلندرهایی به ابعاد 8.0 لیتر دارد و نیز 1479 اسب بخار قدرت. تفاوت این مدل جدید با مدل چیرون بیش از هر چیز دیگری در ظاهر آن است: بر خلاف طراحی چیرون که بیشتر در آن از خطوط مستقیم و ابعاد مستطیل شکل استفاده شده بود، در این مدل جدید از خطوط منحنی و ابعاد دایره شکل استفاده شده است و همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید، ظاهر منحصر به فرد و به خصوصی به آن بخشیده است.

 

 

خودرو کیا نیرو ای وی

کیا نیرو ای وی

کیا نیرو ای وی/ Kia Niro EV

یکی دیگر از خودروهای تمام الکتریکی که در نمایشگاه پاریس 2018 به نمایش در آمد، اس یو وی مدل نیرو ای وی، ساخت شرکت کیا بود. به هنگام عرضه رسمی نیرو ای وی به بازار، دو طرح متفاوت از آن قابل دسترسی خواهد بود: اولی از یک باتری با قدرت شصت و چهار کیلو وات بر ساعت بهره می گیرد و برای دومی این میزان تا 39.2 کیلو وات بر ساعت کاهش پیدا می کند. یک خودروی تمام الکتریک دیگر همزمان با نیرو ای وی و توسط شرکت هیوندای ساخته شده است و این دو مدل بسیار شبیه به یکدیگر اند. خودروی ساخت شرکت هیوندای مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج بسیار خوب و قابل توجه بود؛ به همین خاطر امید می رود تا نیرو ای وی نیز همانند مدل هم پای خود حضور قدرتمندی در بازار داشته باشد.

 

 

خودرو اینفینیتی بلک اس

اینفینیتی بلک اس

پروژه اینفینیتی بلک اس/ Infiniti Project Black S

شرکت خودرو سازی اینفینیتی نیز در نمایشگاه پاریس 2018 از طراحی اولیه مدل کیو 60 بلک اس خود رونمایی کرد؛ خودرویی که همزمان از دو منبع قدرت بهره می گیرد: اولی یک موتور وی شش (با سیلندرهایی به ابعاد 3.0 لیتر) با قدرتی معادل با 400 اسب بخار است و دیگری یک منبع انرژی کی ای آر اس، شبیه به آن چه در خودروهای فرمول یک مشاهده می شود، است و مجموعا بلک اس قدرتی معادل با 563 اسب بخار پیدا می کند.

هنوز خودرو مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است، با این حال انتظار می رود به کمتر از چهار ثانیه زمان نیاز داشته باشد تا به سرعت شصت و دو متر بر ساعت برسد. قدرت خودرو در مقایسه با وزن اش به چیزی حدود سیصد و پانزده اسب بخار به ازای هر یک تن می رسد.

همان گونه که پیش از این نیز عنوان شد، در طراحی این خودرو از سیستم فنی خودروهای فرمول یک الهام گرفته شده است و در کنار دو منبع تأمین قدرت خودرو، یک سیستم بازیابنده ترمز، که با نام ام جی یو کی شناخته می شود، در آن استفاده شده است. بنا بر این زمانی که راننده خودرو از ترمز استفاده می کند، به واسطه سیستم به خصوص آن، برق تولید می شود (نیمی از برق مورد نیاز خودرو). علاوه بر این توربو شارژر هایی نیز در خودرو وجود دارند که در کنار دو واحد جذب حرارت موجود در خودرو (که با نام اختصاری ام جی یو اچ شناخته می شوند) حرارت خارج شده از اگزوز خودرو را جذب کرده و به این صورت نیمه دیگر برق مورد نیاز آن را تأمین می کنند. موتور بنزینی وی شش به کار گرفته شده در این مدل نیز همان است که در مدل کیو 60 سابق استفاده می شد و به تنهایی به پنج ثانیه زمان نیاز خواهد داشت تا خودرو را به سرعت شصت و دو متر بر ساعت برساند.

 

 

خودرو بی ام و سری هشت

بی ام و سری هشت

 بی ام و سری هشت/ BMW 8 Series
مدل جدید سری هشت شرکت خودرو سازی بی ام و نیز از دیگر مدل هایی بود که برای نخستین بار در نمایشگاه پاریس 2018 به نمایش در آمد. همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید، این مدل به نمایش در آمده به رنگ مشکی بود و اخبار به دست رسیده حاکی از آن است که نوامبر سال جاری به طور رسمی روانه بازار خواهد شد. علاوه بر این برای مشتریان اروپایی خودرو دو موتور مجزا در نظر گرفته شده است که بسته به سفارش شان می تواند متفاوت باشد؛ با این حال، صرف نظر از این که کدام موتور انتخاب شود، قابلیت کنترل هر چهار چرخ خودرو وجود خواهد داشت.

نخستین مدل قابل دسترس ام 850 آی نام دارد. این مدل از یک موتور بنزینی وی هشت، با سیلندرهایی به ابعاد 4.4 لیتر بهره می گیرد و قدرت آن معادل با 523 اسب بخار است و گشتاور اش به 554 واحد می رسد. این مدل به 3.7 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت تا به سرعت شصت و دو متر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت قابل دسترسی با آن 155 متر بر ساعت است. موتور وی هشتی که در این مدل جدید مورد استفاده قرار گرفته است، نسبت به مدل های پیشین بهبود پیدا کرده است: برای نمونه این که توربو شارژر های موجود در آن بزرگ تر شده اند و همین مسئله نزدیک به 67 اسب بخار به قدرت کلی آن افزوده است.

مدل دیگری که برای مشتریان قابل دسترس خواهد بود، 840 دی نام گرفته است. در این مدل از یک موتور دیزلی شش سیلندره (با سیلندرهایی به ابعاد 3.0 لیتر) استفاده شده است که معادل با 316 اسب بخار قدرت دارد و گشتاوری 501 واحدی. این مدل به 4.9 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت تا به سرعت شصت و دو متر بر ساعت برسد.

در هر دوی این مدل ها که توضیحاتی در خصوص شان داده شد، از جعبه دنده هشت تایی استفاده شده است و حداکثر سرعت قابل دسترسی در هر دنده افزایش پیدا کرده تا راننده قابلیت بیشتری برای مانور دادن با خودرو داشته باشد. نکته دیگر این که سیستم تأمین قدرت خودرو به گونه ای طراحی شده است که قابلیت کنترل چرخ های عقبی نیز وجود خواهد داشت. 

 

 

خودرو لکسوس آر سی کوپه

لکسوس آر سی کوپه

لکسوس آر سی کوپه/ Lexus RC Coupe

شرکت خودرو سازی لکسوس نیز در نمایشگاه پاریس 2018 از مدل بهبود یافته آر سی کوپه خود رونمایی کرد. علاوه بر تغییراتی که در ظاهر و طراحی بیرونی خودرو مشاهده می شود، مسئولان فنی لکسوس تغییرات و بهبودهایی در بخش ایرودینامیک خودرو در نظر گرفته اند و علاوه بر این سیستم تعلیق خودرو نیز به طور کلی دستخوش تغییر شده است و با به روز کردن آن قصد داشته اند که کیفیت رانندگی با خودرو را تا حد ممکن افزایش دهند.

سیستم هدایت فرمان خودرو نیز به روز شده است و مسئولان لکسوس مدعی شده اند که هدایت خودرو در این مدل بهبود یافته بسیار ملموس تر و بهتر از مدل پیشین خواهد بود. نکته آخر این که طراحی مدل جدید به گونه ای بوده است که ارتفاع آن از زمین کمتر از مدل پیشین است (قسمت زیرین خودرو به زمین نزدیک تر است) و نیز پهنای بیشتری دارد؛ هدف از لحاظ این تغییرات بهبود کنترل و هندلینگ خودرو بوده است.

 

 

خودرو کیا پروسید

کیا پروسید

کیا پروسید/ Kia Proceed

مدل دیگری که در این نمایشگاه توسط شرکت خودرو سازی کیا از آن رونمایی شد، پروسید بود که به عنوان جایگزینی برای مدل سید (Ceed) پیشین در نظر گرفته شده است. مدل سید، یک خودرو هاچ بک سه در بود که فروش چندان خوبی نداشته و خیلی از آن استقبال نشد و به همین خاطر بود که مدل جایگزینی برای آن در نظر گرفته شد.

کوچکترین موتوری که برای خودرو در نظر گرفته شده است، تی جی دی آی نام دارد؛ موتوری با سیلندرهای 1.0 لیتری که توان تولید 118 اسب بخار قدرت را دارد. علاوه بر این، یک موتور تی جی دی آی 1.4 لیتری دیگر نیز در نظر گرفته شده است که بسته به سفارش مشتری می تواند 99 یا 138 اسب بخار قدرت تولید کند. تنها موتور دیزلی در نظر گرفته شده برای خودرو نیز سی آر دی آی نام دارد که سیلندرهایی به ابعاد 1.6 لیتر داشته و توان تولید قدرت آن همانند موتور بنزینی، به سفارش مشتری بستگی داشته و می تواند معادل با 113 یا 134 اسب بخار باشد. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای خودرو نیز همانند قبل، همان جعبه دنده شش تایی استاندارد است و در کنار آن یک جعبه دنده هفت عددی دو کلاچه نیز در نمونه هایی که از موتور های بنزینی و دیزلی 1.4 لیتری در آن ها استفاده می شود، قابل به کار گیری خواهد بود.

اخبار به دست رسیده حاکی از آن است که نسل سید خودروهای کیا در سال آینده از یک موتور الکتریکی چهل و هشت ولتی بهره خواهند گرفت و نمونه های ساخت خود شرکت در حال طی کردن مراحل ابتدایی می باشند.

 

 

خودرو آئودی اس کیو 2

آئودی اس کیو

آئودی اس کیو 2/ Audi SQ2

اس یو وی دیگری که شرکت خودرو سازی آئودی در نمایشگاه پاریس 2018 از آن رونمایی کرد، اس کیو 2 بود. در این مدل از یک موتور چهار سیلندری 1984 سی سی توربو شارژ استفاده شده است که شباهت بسیار زیادی با موتور به کار گرفته شده در مدل اس 3 دارد (و نیز با مدل هایی چون گلف آر، ساخت شرکت فولکس واگن).

نیروی گشتاور خودرو دقیقا برابر با گشتاور گلف آر و معادل با 295 واحد است؛ به این معنا که 4.8 ثانیه زمان نیاز خواهد بود تا خودرو به سرعت شصت و دو متر بر ساعت دست یابد. و البته نکته دیگری که در مورد این اس یو وی وجود دارد، به کار گیری سیستم منحصر به فرد کنترل چهار چرخ ساخت شرکت آئودی در آن است. جعبه دنده به کار گرفته شده در خودرو مدل تمام اتوماتیک دی اس جی است و انتخاب دیگری در کنار آن مطرح نشده است. اخبار به دست رسیده حاکی از آن است که خودرو در انگلستان با قیمتی معادل با 35000 یورو به فروش خواهد رسید. این میزان، پانزده هزار یورو گران قیمت تر از مدل کیو 2 است.

 

 

خودرو اسکودا کودیاک وی آر اس

کودیاک وی آر اس

اسکودا کودیاک وی آر اس/ Skoda Kodiaq vRS

مدل کودیاک وی آر اس معرفی شده در نمایشگاه 2018 پاریس به وسیله شرکت خودرو سازی اسکودا، از قدرتمند ترین موتور دیزلی در تاریخ فعالیت این شرکت بهره می گیرد. قابلیت ها و امکانات به کار گرفته شده در این خودروی اس یو وی، منحصر به فرد و جالب توجه است و برنهارد مایر، مدیر مسئول این شرکت خودرو سازی به آن لقب «پیشتاز خودروهای اس یو وی» این شرکت را داده است.

کودیاک وی آر اس، که بسته به سفارش مشتری می تواند پنج یا هفت سر نشینه باشد، از یک موتور دیزلی با سیلندرهایی به ابعاد 2.0 لیتر بهره می گیرد که قدرتی معادل با 237 اسب بخار تولید می کند و گشتاوری 369 واحدی دارد. خودرو به هفت ثانیه زمان نیاز خواهد داشت تا به سرعت شصت و دو متر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت قابل دسترسی با آن 137 متر بر ساعت است. خودرو از لحاظ مصرف سوخت نیز بسیار مقرون به صرفه است و به مراتب کمتر از سایر مدل های شبیه به خود تولید آلودگی دارد.

 

 

خودرو آئودی ای ترون

آئودی ای ترون

آئودی ای ترون/ Audi E tron
آئودی از دیگر شرکت هایی بود که نخستین خودروی تمام الکتریک اس یو وی خود را در نمایشگاه پاریس 2018 در معرض دید عموم قرار داد.  از لحاظ حجمی و اندازه این مدل جدید از مدل کیو 5 آئودی بزرگ تر و از مدل کیو 7 آن کوچک تر است. محدوده مساحتی که می توان به خودرو شناساند، مساحتی معادل با 249 مایل را در بر می گیرد که دقیقا همان مساحت قابل شناساندن در مرسدس ای کیو سی است، با وجود این که رقیب دیگر این خودرو، جگوار مدل ال پیس، مساحتی 292 مایلی را در بر می گیرد و از این لحاظ برتری دارد.

یک مدل ارزان قیمت تر از طرح اصلی نیز در نظر گرفته شده است که در آن از یک باتری کوچک تر استفاده شده است (به نظر می رسد تا دوازده ماه آینده این نمونه ارزان تر روانه بازار شود). مدل اصلی ای ترون نیز در اوایل سال آینده روانه بازار خواهد شد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید