ترمزهای اتوماتیک که نمیگیرد - فیلم

در

در آزمایش های اخیر روی ترمزهای خودکار (AEB) که در خودروهای جدید تعبیه شده مشخص شد بیش از 90% این ترمزها اصلا کار نمی کنند. این نتایج در نور روز است در شب اوضاع بد تر از این حرف ها است.

همانطور که فیلم مشاهده می کنید بدون توجه به نوع خودرو بیشتر ترمزهای خودکار توانایی شناسایی مانع را ندارند و با عروسک برخورد می کنند. رانندگان باید به این مورد توجه خاص داشته باشند. حتی اگر خودروی شما دارای این سیستم است به این معنا نیست که کار می کند و ممکن است تصادف کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه ترمز خودرو را چک کنیم؟

در

چگونه ترمز خودرو را چک کنیم؟

هرچند ترمز خودرو های جدید روز بروز کاملتر می شوند، با این وجود، اکنون هم اغلب پیش می آید، که به علت اشکال در ترمز، تصادف خطرناکی بوقوع می پیوندد . لوله های ترمز ممکن است بترکد. سیلندر ترمز ممکن است نشتی پیدا کند.
این اتفاقات ممکن است برای همه نوع خودرو پیش بیاید. ولی در هنگام عبور از یک سراشیبی زیاد در نواحی کوهستانی، ممکن است همین پیشامدها منجر به وقایع ناگواری بشود روغن ترمز کهنه و زیاد کارکرده، ممکن است ، بعلت حرارت زیاد در اثر سایش، بجوش بیاید، در اثر مرور ایام و گذشت سالها، روغن ترمز، آب بخودش می گیرد، در نتیجه آن، درجه جوش آمدن آنوقت بینهایت پایین می آید.بهتر است حتما هر دو سال یکبار روغن ترمز را تجدید کنید. لوله های ترمز واشر پمپ روغن ترمز را بدهید بازدید کنند.

چگونه ترمز خودرو را چک کنیم؟

برای آزمایش چند بار در حال ایستاده، یک فشار خیلی قوی به پدال ترمز بدهیدو اگر کم کم پایین رفت ، حتما در مدار ترمز یک جایی نشت دارد.
اگر بعد از این عمل زیر خودرو روغن چکه کرده باشد دیگر به این ترمز اعتماد نکنید.و با این خودرو رانندگی نکنید. باید این نقیصه را برطرف کنید. زیرا در هنگام رانندگی این عیب زیاد محسوس نیست چون ممکن است با دو بار به ترمز فشار آوردن خودرو کاملا متوقف شود.
ولی در فشار بعدی به ترمز مثل بادکنکی که خالی شود، پدال ترمز پایین برود و بماند.لوله ترمز را هیچ وقت خودتان وصله نکنید، ولی مواردی پیش می آید که در ایام مرخصی در نواحی که تعمیرگاه مجهز و متخصص نیست و چاره جز رفع عیب بوسیله خود شخص نیست.

ابتدا می بایستی محل نشتی و خروج روغن ترمز را پیدا کرد، سپس باید آن قسمت را مسدود کرد. به این صورت یک ساچمه در داخل انشعاب لوله آن قسمت فرو کنید. در نتیجه چرخی که مربوط به این قیمت است دیگر در مدار ترمز قرار نمی گیرد و ترمز نمی کند ولی روغنی هم دیگر از آن قسمت خارج نخواهد شد. تا در اولین فرصت به تعمیر گاه مراجعه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه در مصرف بنزین صرفه جویی کنیم 10 راه

در
لیست زیر حاوی نکاتی از متخصصانی است که بدون در نظر گرفتن گیربکس دستی یا  اتوماتیک ، به شما امکان می دهند با خودروی خود از نظر اقتصادی رانندگی و بنزین کمتری مصرف کنید. در برخی سایت ها ، به هر حال ، می توانید نکات مشابهی را پیدا کنید. اما در میان آنها ، صادقانه بگوییم ، بسیاری از مزخرفات آشکار وجود دارد.
به عنوان مثال برخی توصیه می کنند موتور را در چراغ های راهنمایی خاموش کنید. نیازی به گفتن نیست ، این مورد توسط شخصی که به احتمال زیاد خودرو شخصی ندارد توصیه می شود؟ بله ، در خودرو های جدید سیستم خاصی به نام "Stop & Start" وجود دارد،(در صورت استراحت وسیله نقلیه به طور خودکار موتور را خاموش می کند تا مصرف سوخت را کاهش دهد) اما توصیه نمی کنیم این کار را به صورت دستی انجام دهید. بنابراین ، تنها  نکات کاربردی در صرفه جویی بنزین در خودرو را برای شما می گوییم.

 

برای مصرف کمتر بنزین وزن خودرو را به حداقل برسانید

برای مصرف کمتر بنزین وزن خودرو را به حداقل برسانید
وزنی که با خود حمل می کنید بر مسافت پیموده شده و گاز  خوردن خوردو تأثیر می گذارد. و برای خیلی ها ، این یک راز نیست. از این چه نتیجه گیری می توان گرفت؟ چیزهای غیر ضروری را با خود حمل نکنید! جعبه ها ، کیسه های سیب زمینی ، بیل ، سبزیجات و سایر مزخرفات را می توان با خیال راحت در گاراژ باقی گذاشت. در بعضی از سایتها ، به شما توصیه می شود كه حامل چرخ اضافی نباشید ، اما به شما توصیه نمی كنیم كه به چنین "مشاورانی" گوش كنید. کافی است همه غیر ضروری ها را از خودرو خارج کنید. دقیقا چه چیزی؟ شما بهتر می دانید.
 

 

برای مصرف کمتر بنزین مقاومت هوا را کاهش دهید

برای مصرف کمتر بنزین مقاومت هوا را کاهش دهید
تمام عناصراضافی در بدنه خودرو شما مقاومت را افزایش می دهد و در نتیجه باعث افزایش مصرف سوخت می شود. اگر فرصتی برای حذف اسپویلر ، باربند سقف ، محل اتصال دوچرخه به خودرو و موارد دیگر وجود دارد ، از خودرو حذف کنید.
 

 

برای مصرف کمتر بنزین از دنده یک سوء استفاده نکنید

برای مصرف کمتر بنزین از دنده یک سوء استفاده نکنید
من فکر می کنم اینجا همه چیز روشن است. نباید در دنده یک خیلی وقت بگذارید ، زیرا چنین موردی بنزین زیادی می خورد. به محض راه اندازی ، به دنده 2 تغییر دهید.
 

 

برای مصرف کمتر بنزین حرکت یکنواخت داشته باشید

برای مصرف کمتر بنزین حرکت یکنواخت داشته باشید
به یاد داشته باشید که اقتصادی ترین سواری حرکت یکنواخت و بدون شتاب ناگهانی و ترمز است. بنابراین ، به ویژه در داخل شهر رانندگی نکنید.
 

 

برای صرفه جویی در بنزین مسیر را برنامه ریزی کنید

برای صرفه جویی در بنزین مسیر را برنامه ریزی کنید
در مورد رانندگی در شهر ، رانندگی در مسیر های با داشتن چراغ راهنمایی کمتر، بهتر است! بنابراین با در نظر گرفتن این فاکتور ، مسیر خود را از قبل برنامه ریزی کنید.
 

 

برای صرفه جویی در مصرف بنزین در زمان توقف طولانی خودرو را خاموش کنید

برای صرفه جویی در مصرف بنزین در زمان توقف طولانی خودرو را خاموش کنید
موتور را در حین توقف طولانی متوقف کنید (ترافیک ، انتظار شخصی ، گذرگاه راه آهن، توقف طولانی در پمپ بنزین و غیره).
 

 

برای مصرف کمتر بنزین نقص خودرو را برطرف کنید

برای مصرف کمتر بنزین نقص خودرو را برطرف کنید
خودرو خود را در وضعیت خوبی قرار دهید. اغلب ، خودرو های معیوب بنزین بیشتری مصرف می کنند.
 

 

برای مصرف کمتر بنزین باد لاستیک ها را چک کنید

برای مصرف کمتر بنزین باد لاستیک ها را چک کنید
رانندگی اقتصادی به معنای کنترل فشار لاستیک است. برای خودروهای مختلف می تواند متفاوت باشد. برای فشار بهینه در کتاب خدمات خود جستجو کنید.
 

 

برای مصرف کمتر بنزین از کولر استفاده نکنید

برای مصرف کمتر بنزین از کولر استفاده نکنید
بیش از حد از کولر استفاده نکنید. برخی از "خازن ها" مصرف سوخت را به اندازه ده درصد افزایش می دهند!
 

 

دیگر نیازی به گرم کردن موتور برای مدت طولانی نیست

دیگر نیازی به گرم کردن موتور برای مدت طولانی نیست
دیگر نیازی به گرم کردن موتور برای مدت طولانی نیست. این به ویژه در مورد خودرو های جدید صادق است (منظورم مدرن است). آنها معمولاً حتی بدون گرم شدن می توانند بلافاصله حرکت کنند.
 
حالا شما می دانید که چگونه اقتصادی رانندگی کنید تا بتوانید کمترین هزینه بنزین را برای خودرو خود صرف کنید. کدام یک از این نکات برای استفاده بستگی به شما دارد؟ به عنوان مثال ، من در گرمای هوا بدون کولر سوار خودرو نخواهم شد. با این وجود ، تمام نکات دیگر 100٪ برای من مناسب است. نظر خود را در بخش نظرات مربوط به این موضوع با ما در میان بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه مشکل لرزش فرمان هنگام ترمز را بدون تعویض دیسک حل کنیم

در
لرزش فرمان در واقع دلایل بسیار زیادی دارد. با این حال ، مشکلات مربوط به مکانیسم های ترمز در این مورد در درجه اول از نظر ارتباط و شایع بودن قرار دارند. اگر مکانیسم های ترمز خودرو گناهکار اصلی لرزش فرمان باشند ، می توان با کمک یک ترفند اثبات شده تجربی آن را حل کرد. برای رفع مشکل ، به هیچ وجه به چیزی احتیاج نداریم - یک ساعت وقت شخصی و دست راست (کم و بیش).
 
بیشتر اوقات آنها فکر می کنند که علت در لنت ها قرار دارد.  | عکس
 
وقتی چرخ هنگام ترمز شروع به لرزیدن می کند ، بسیاری از رانندگان معتقدند که زمان آن رسیده که دیسک های ترمز را تغییر دهید. با انجام این کار ، آنها پس از مدت طولانی از این واقعیت که تعویض قسمت قدیمی با قسمت جدید کمکی نمی کند تعجب می کنند. اما دلیل آن می تواند به معنای واقعی کلمه بر روی سطح باشد. واقعیت این است که گرد و غبار ، خاک و چربی به طور مداوم در دستگاه های ترمز (کالیپر) جمع می شوند. تمام این ماده شگفت انگیز به براکت منتقل شوند. از همه بدتر این که ، ذخایر کربن جمع شده ، اگر به موقع از بین نرود ، می تواند به درون فلز نفوذ کند.
برای اطمینان از این که مشکل لرزش فرمان ، دقیقاً از انباشته شدن خاک و چربی ناشی می شود ، لازم است به محل تماس براکت و پدها نگاه کنید. این مسئله کاملاً دور از ذهن نخواهد بود که ببینیم این قسمت ها چگونه است. آلودگی آنها همچنین می تواند باعث لرزش فرمان شود. در این شرایط چه کاری باید انجام شود؟
ساده است ، باید خاک و دوده را از بین ببرید. | عکس
 
ساده است ، باید خاک و دوده را از بین ببرید. علاوه بر این ،  باید بدون آسیب به قطعات حذف شوند. آنها با یک ترکیب ویژه با دمای بالا برای سرویس دهی به کالیپر های ترمز تمیز شده و به خوبی روغنکاری می شوند. این عمل مشکل نیست و به راحتی در حدود 1 تا 5 ساعت در حیاط شما قابل انجام است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا خودرو، سرعت سنج 200 کیلومتر دارد در صورتی که نمی توانیم با این سرعت رانندگی کنیم

در
چرا خودرو، سرعت سنج 200 کیلومتر دارد در صورتی که نمی توانیم با این سرعت رانندگی کنیم
در سرعت سنج هر خودرو جدید ، علامت گذاری به مقادیر سرعت 200 کیلومتر در ساعت یا بیشتر وجود دارد. این سؤال منطقی را ایجاد می کند: چرا ما به چنین تقسیم بندی هایی روی سرعت سنج نیاز داریم ، اگر هنوز نمی توانیم در جاده های معمولی به چنین سرعتی  برسیم؟ علاوه بر این ، اکثر خودرو ها از لحاظ فنی نمی توانند این کار را انجام دهند! پس سرعت سنج 200 یا بالاتر برای چیست؟ چیست؟
 
چرا خودرو، سرعت سنج 200 کیلومتر دارد در صورتی که نمی توانیم با این سرعت رانندگی کنیم
چرا این کار ضروری است  / عکس
 
در حقیقت ، چندین "ترفند" در این مورد وجود دارد. و هر یک از آنها بسیار مهم است. اولین چیزی که باید بدانید این است که خودرو های قابل دسترسی برای افراد عادی هنوز هم می توانند با سرعت 200 کیلومتر در ساعت و حتی بیشتر رانندگی کنند. آنها می توانند این کار را انجام دهند (در صورت اجازه فنی موتور) در بزرگراه های ویژه. به عنوان مثال ، چنین مواردی را می توانید در آلمان پیدا کنید.
چرا خودرو، سرعت سنج 200 کیلومتر دارد در صورتی که نمی توانیم با این سرعت رانندگی کنیم
مسئله فقط سرعت نیست.  / عکس
 
دومین نکته مهم مربوط به جنبه های فنی است. واقعیت این است که هنگام تولید خودرو ، مهندسان همچنین می خواهند سوزن سرعت سنج هرگز در برابر محدودیت قرار نگیرد. این کار برای جلوگیری از نقص تجهیزات ضروری است. البته این امر عمدتاً در مورد موقعیت هایی با تمام بزرگراه های مشابه صدق می کند ، در حالی که ماشین حق دارد تا 180 یا بیشتر از 180 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد.
چرا خودرو، سرعت سنج 200 کیلومتر دارد در صورتی که نمی توانیم با این سرعت رانندگی کنیم
نکته سوم مسئله "ارگونومی" است.علت استفاده تولید کنندگان از سرعت سنج های جدید با نمایش 200 و بالاتر در بیشتر خودرو ها نه بخاطر این که موتور خودرو کشش این سرعت را دارد . خیر . علت این نیست. مطالعات بی شمار نشان داده اند که راننده راحت تر اطلاعات را از شماره گیر سرعت سنج با نیمکره سمت چپ مغز درک می کند.(در خودرو های جدید سرعت سنج با نمایش 200 و 220 در سمت چپ نصب شده) محاسبه عددی دقیق، مقایسه اعداد، تخمین و بازیابی اطلاعات فقط در نیمکره چپ صورت می گیرد.این به دلیل ویژگی های مغز و ادراک انسان است.
چرا خودرو، سرعت سنج 200 کیلومتر دارد در صورتی که نمی توانیم با این سرعت رانندگی کنیم
سرانجام ، نکته چهارم وجود دارد، تولید انبوه. خودروهایی با همان محدوده مدل می توانند به موتورهایی مجهز باشند که از نظر عملکرد بسیار متفاوت هستند. در عین حال ، برای تکمیل آنها با داشبورد های مختلف و حتی بیشتر از آن با سرعت سنج های مختلف برای تولید کننده هزینه زیادی دارد. بنابراین سرعت سنجهایی با سرعت غیرقابل دستیابی نیز صرفه جویی در تولید مدل های خودرو به صورت انبوه هستند.
چرا خودرو، سرعت سنج 200 کیلومتر دارد در صورتی که نمی توانیم با این سرعت رانندگی کنیم
جاده هایی برای سرعت بالا وجود دارد.  / عکس

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 دکمه در خودرو که باید با احتیاط بسیار زیاد استفاده شود

در

خودرو

در خودرو هیچ چیز غیر ضروری وجود ندارد ، هر دکمه و اهرمی لازم است. همه آنها در زمان رانندگی به صورتی استفاده می شوند. در زمان رانندگی ، سوئیچ هایی وجود دارند که در هنگام حرکت نباید بدون فکر فشرده شوند. در غیر این صورت ، ممکن است اتفاقی کاملاً بد رخ دهد ، نه تنها برای خودرو بلکه سرنشینان داخل خودرو را نیز به خطر اندازد.

5 دکمه در خودرو که باید با احتیاط بسیار زیاد استفاده شود

 

1. ترمز دستی الکترونیکی

ترمز دستی الکترونیکی
ما باید از ترمز دستی الکترونیکی با دقت از آن استفاده کنیم

  ترمز دستی الکترونیکی اخیراً در وسایل نقلیه انبوه جدید و مدرن ظاهر شده است. بنابراین برای اکثر هموطنان ، این عملکرد ، به دلایل واضح ، باعث کنجکاوی می شود. با این وجود ، زمان آن رسیده است که به پیشرفت عادت کنیم و به یاد داشته باشیم که در بعضی از مدل ها هنوز هیچ سیستم امنیتی وجود ندارد که بتواند فعال بودن تصادفی این دکمه را هنگام رانندگی جبران کند.

 

 

2. دکمه دستیار پارکینگ

سنسور پارکینگ
بهتر است همه کارها را خودتان انجام دهید

 

یکی دیگر از کارکردهای خودرو است که باید با دقت زیادی از آن استفاده کرد. اما قبل از هر چیز باید به خاطر داشت که حتی سنسورهای پارکینگ در خودرو های جدید هنوز قادر به کنار آمدن با مانورهای پیچیده نیستند. بنابراین پارکینگ در مکانها و موقعیتهای واقعاً دشوار باید به روش قدیمی و بصورت دستی انجام شود  ، و به الکترونیکی اعتماد نکنید در صورتی که نمی خواهید بعداً با مشکلات بیمه سر و کار پیدا کنید.

 

 

3. دکمه فعال و غیرفعال کردن ایربگ

ایربگ
بسیاری فراموش می کنند بعد از غیر فعال کردن ایربگ، دوباره آن را فعال کنند.

این دکمه در خودرو برای غیر فعال کردن نیست بلکه در صورت حمل کودک باید غیر فعال شود. واقعیت این است که اگر کودک در ماشین(مخصوصاً در صندلی جلو) باشد ، باید ایربگ را خاموش کنید ، زیرا می تواند صدماتی به کودک وارد کند و حتی او را بکشد. مشکل اینجاست که بسیاری از رانندگان پس از سفر فراموش می کنند که ایربگ را روشن کنند.پس فراموش نکنید که بعد از غیر فعال کردن ایربگ، دوباره آن را فعال کنید.

 

 

4- دکمه چراغ جلو

چراغ جلو خودرو
یک کارکرد مفید دیگر (عمدتاً در تئوری) که نیاز به توجه بیشتر دارد.

 

یک کارکرد مفید دیگر (عمدتاً در تئوری) که نیاز به توجه بیشتر دارد. خیلی اوقات بطور صحیح کار نمی کند ، به خصوص در شرایط دشوار جاده. بهتر است خودتان سطح روشنایی را کنترل کنید. اگر فقط به این دلیل باشد که بخش های مختلف جاده ممکن است به حالت های مختلف عملکرد دستگاه های روشنایی نیاز داشته باشد. اعتماد به چنین چیزی در خودرو قطعاً فایده ای ندارد.

 

 

5- دکمه فعال و غیرفعال سازی سیستم کنترل پایداری، ESP

 دکمه ایمنی خودرو
Caption

در 9 از 10 مورد ، به راننده توصیه نمی شود که سیستم پایداری (ESP) را غیرفعال کند. عملکرد دکمه ESP را فقط در مواقع اضطراری مرتبط با لغزش چرخ خاموش کنید. در سایر موارد ، این گزینه ESP  سطح ایمنی رانندگی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.  اکثر مدل های خودکار آن را در دسترس دارند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

نبرد چراغ‌ های هدلایت:چراغ‌ های ال‌ای‌دی LED

در

(سیارک) : مطمئنا صنعت خودرو به میزان زیادی تکامل یافته است و به همراه این تکامل ، چراغ‌ های جلوی خودرو نیز به سطح بالاتری رسیده‌اند، خودرو سازان تاثیر چراغ‌ های هالوژن یا HID را بر روی مدل‌های خود تجزیه و تحلیل کرده‌ و به یک گزینه جدید رسیده‌اند: چراغ های LED. حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسد که LED‌ ها راه‌حلی برای تولید انبوه خودرو ها باشند اما چندین نقطه ضعف هم وجود دارد که می‌تواند چشم‌انداز جهانی در مورد این نوع تکنولوژی را تغییر دهد.

چراغ‌ های ال‌ای‌دی LED

 توصیف اصول نحوه عملکرد چراغ‌ های ال‌ای‌دی بسیار سخت است اما به شکل خلاصه می‌توان گفت که آنها به حرکت الکترون‌های منفی به سمت "حفره‌های" مثبت در سرتاسر یک نیمه‌هادی متکی هستند. زمانی که یک الکترون ازاد در یک حفره می‌افتد که در سطح انرژی پایین تری قرار دارد، انرژی خود را از دست می‌دهد که باعث آزاد شدن یک فوتون (کوچکترین ذره تشکیل دهندۀ نور) می‌شود، این فرآیند الکترولومینانس  (برق‌درخشی) نامیده می‌شود.(سیارک)

اگر این فرآیند هزاران بار در ثانیه تکرار شود شاهد یک نور روشن مداوم خواهید بود که از سطحی حدود 2 میلی‌متر ساطع می‌شود دیود ساطع‌کننده نور (LED‌).

مهمترین نکته  در مورد چراغ‌ های LED این است که در مقایسه با لامپ‌های هالوژن کلاسیک به توان بسیار پایینی نیاز دارند. به عنوان مثال LED‌هادر تویوتا پریوس و چندین نوع خودرهای هیبریدی که در آنها برق نقش کلیدی ایفا می‌کند مورد استفاده قرار گرفته‌اند لزوما نه برای چراغ‌ های جلو. اولین واحدهای LED در خودروی آئودی R8 مدل 2004 مورد استفاده قرار گرفتند.

به طور کلی چراغ‌ های LED از نظر میزان تابندگی بین لامپ‌های هالوژن و HID قرار می‌گیرند اما پرتوهای متمرکزتری تولید می‌کنند و همچنین در اشکال مختلف تولید می‌شوند.

همچنین  LED‌ها به لطف اندازه کوچک خود امکان دستکاری زیادی دارند، تولید کنندگان قادرند انواع اشکال و مجموعه‌های مختلف را تولید کنند به نحوی که کاملا با مدل‌های خودرو های آنها تطابق داشته باشد و نیاز به رفلکتورهای زشت نیست.

 

چراغ‌ های ال‌ای‌دی LED

 

چراغ‌ های ال‌ای‌دی LED

اما نیاز است که چند مسئله را روشن کنیم. به عنوان مثال اگرچه LED‌ها هنگام روشن شدن همانند لامپ‌های هالوژن حرارت منتشر نمی‌کنند، اما زمانی که جریان برق از آن عبور می‌کند مقدار زیادی گرما در پایین امیتر (عمدتا چیپ یا تراشه) تولید می‌شود و در نتیجه خطر بالقوه‌ای برای قطعات و کابل‌های اتصال مجاور به همراه دارد. به همین دلیل است که چراغ‌ های LED به سیستم‌های خنک‌کننده مانند هیت‌سینک یا فن نیاز دارند تا از ذوب شدن آنها جلوگیری شود.

فراموش نکنید که این سیستم‌های خنک‌کننده در محفظه موتور قرار دارند که محیط خنکی برای سایر سیستم‌ها به منظور حفظ درجه حرارت مناسب و معقول نیست. به همین دلیل طراحی و پیاده‌سازی چراغ‌ های LED برای خودرو ها دشوارتر است و بنابراین گران‌تر از HIDها خواهند بود.(سیارک)

چرا در LED‌های روشن در روز یا چراغ عقب از هیت‌سینک استفاده نمی‌شود؟ ساده است چرا که هیچ کس برای حرکت در تاریکی به آنها متکی نیست. بنابراین نیاز نیست که همانند چراغ‌ های جلو قدرتمند باشند و این بدین معنی است که جریان عبوری از این چیپ‌ها آنقدر نیست که باعث ایجاد مشکلات حرارتی شود.

به طور خلاصه در مورد LED‌ها می‌توانیم بگوییم که:

مزایا:

اندازه کوچک، امکان سفارشی‌سازی در شکل‌های مختلف را فراهم می‌کند.

مصرف انرژی بسیار پایین

روشن‌تر از چراغ‌ های هالوژنی و ارائه نور گرم‌تر نسبت به HIDها

معایب:

هزینه تولید بالا

ایجاد حرارت بالا در اطراف قطعات مجاور

طراحی دشوارتر و کنار آمدن با دمای بالای محفظه موتور

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...